Διεθνής διασυρμός, καθώς μήνυμα στο Twitter ανάρτησε και το International Press Institute Σφοδρές αντιδράσεις στο διαδίκτυο, αλλά και διεθνή...
Διεθνής διασυρμός, καθώς μήνυμα στο Twitter ανάρτησε και το International Press Institute
Σφοδρές αντιδράσεις στο διαδίκτυο, αλλά και διεθνή σάλο, προκάλεσε η σύλληψη φωτορεπόρτερ στα επεισόδια που έγιναν χθες στο Προσφυγικά.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των επεισοδίων έγιναν περισσότερες από 80 προσαγωγές και συλλήψεις και μεταξύ αυτό είναι και ο βραβευμένος φωτορεπόρτερ Νίκος Πηλός ο οποίος βρισκόταν στο σημείο κάνοντας φωτορεπορτάζ και οι αστυνομικές δυνάμεις τον συνέλαβαν και τον μετέφεραν στη ΓΑΔΑ παρά το γεγονός ότι είχε κάνει γνωστή την επαγγελματική του ιδιότητα.
Φαίνεται, σύμφωνα με μαρτυρίες, ότι ο Νίκος Πηλός βρέθηκε στο σύμπλεγμα των κτιρίων για να κάνει τη δουλειά του και παρά το γεγονός ότι έδειξε την ταυτότητά του, οι αστυνομικοί που έκαναν έφοδο τον μάζεψαν και τον πήγαν στη ΓΑΔΑ.
Εκεί φέρεται να παρέμεινε υπό κράτηση αρκετές ώρες μέχρι να αφεθεί ελεύθερος στις 2 μετά τα μεσάνυχτα.
Σκληρή ανακοίνωση εξέδωσε η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου που μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι «θα επιδιώξει άμεσα συναντήσεις με φορείς για να ληφθούν μέτρα που θα διασφαλίζουν την ασφάλεια των δημοσιογράφων, ανταποκριτών και μη, κατά την εκτέλεση του έργου τους με ασφάλεια και χωρίς περιορισμούς».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου:
«Η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου καταδικάζει απερίφραστα την προσαγωγή και κράτηση για πάνω από τέσσερις ώρες ήδη του συναδέλφου μας και μέλος της Ένωσής μας Νίκου Πηλού.
Ο φωτορεπόρτερ βρισκόταν στην περιοχή «Προσφυγικά» της Λεωφόρου Αλεξάνδρας για ρεπορτάζ, όταν έγινε επιχείρηση της αστυνομίας και προσήχθη, παρότι έκανε γνωστή την ιδιότητά του.
Θέτουμε τις αρχές προ των ευθυνών τους και τις καλούμε να αφεθεί άμεσα ελεύθερος ο συνάδελφός μας.
Η Ένωση θα επιδιώξει άμεσα συναντήσεις με φορείς για να ληφθούν μέτρα που θα διασφαλίζουν την ασφάλεια των δημοσιογράφων, ανταποκριτών και μή, κατά την εκτέλεση του έργου τους με ασφάλεια και χωρίς περιορισμούς.
Το ΔΣ της ΕΑΞΤ»
Θέση πήρε και το International Press Institute (IPI) με ανάρτησή του στο Twitter στην οποία καλούσε τις ελληνικές αρχές να απελευθερώσουν άμεσα τον βραβευμένο φωτορεπόρτερ Νίκο Πηλό σημειώνοντας πως «θα έπρεπε να έχει αφεθεί ελεύθερος μόλις διαπιστώθηκε η ιδιότητά του».
Εχθές ο φωτορεπόρτερ Νίκος Πηλός κρατήθηκε επί ώρες στη ΓΑΔΑ χωρίς να του δοθεί το δικαίωμα της επικοινωνίας και χωρίς οι συνάδελφοί του να έχουν τρόπο να μάθουν τον λόγο της προσαγωγής του.
Παρά την έντονη αντίδραση της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, ο φωτορεπόρτερ αποχώρησε από τη ΓΑΔΑ στις 2 το βράδυ και ενώ του είχαν φορτώσει τον μισό ποινικό κώδικα.
Πρόκειται για ένα άκρως ανησυχητικό περιστατικό που έρχεται να προστεθεί σε πολλά άλλα τέτοια γεγονότα κατά δημοσιογράφων τα τελευταία χρόνια.
Αυτή είναι η αντίληψη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για τα ΜΜΕ. Προσπαθεί να ελέγξει με κάθε τρόπο και σε κάθε επίπεδο με εκφοβισμό και απειλές τον Τύπο συνολικά και δημοσιογράφους που κάνουν τη δουλειά τους προσωπικά.
Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ🇬🇷#Greece: IPI demands the immediate release of award-winning photojournalist @nikospilos, who has been detained by police in #Athens for more than seven hours. He should have been released as soon as his status as a member of the press was established. @FPAGreece #Mediafreedom pic.twitter.com/RJjOlwVMmI
— IPI - The Global Network for Independent Media (@globalfreemedia) November 22, 2022
Εχθές ο φωτορεπόρτερ Νίκος Πηλός κρατήθηκε επί ώρες στη ΓΑΔΑ χωρίς να του δοθεί το δικαίωμα της επικοινωνίας και χωρίς οι συνάδελφοί του να έχουν τρόπο να μάθουν τον λόγο της προσαγωγής του.
Παρά την έντονη αντίδραση της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, ο φωτορεπόρτερ αποχώρησε από τη ΓΑΔΑ στις 2 το βράδυ και ενώ του είχαν φορτώσει τον μισό ποινικό κώδικα.
Πρόκειται για ένα άκρως ανησυχητικό περιστατικό που έρχεται να προστεθεί σε πολλά άλλα τέτοια γεγονότα κατά δημοσιογράφων τα τελευταία χρόνια.
Αυτή είναι η αντίληψη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για τα ΜΜΕ. Προσπαθεί να ελέγξει με κάθε τρόπο και σε κάθε επίπεδο με εκφοβισμό και απειλές τον Τύπο συνολικά και δημοσιογράφους που κάνουν τη δουλειά τους προσωπικά.
Ποιος είναι ο Νίκος Πηλός
Ο Νίκος Πηλός είναι βραβευμένος φωτορεπόρτερ και διακεκριμένος Ευρωπαίος φωτογράφος, με βάση του αυτή τη περίοδο την Αθήνα και το Βελιγράδι.
Στα πολλά ταξίδια του έχει καταγράψει τον πόλεμο, τις φυσικές καταστροφές, τη φτώχεια, τον κοινωνικοοικονομικό αγώνα και τις πολιτιστικές εναλλαγές. Η δουλειά του εμφανίζεται τακτικά σε κορυφαίες διεθνείς εφημερίδες και περιοδικά και το έργο του παρουσιάζεται σε εκθέσεις σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Από την πρώτη του αποστολή στο Λίβανο το 1988, έχει καλύψει σημαντικά ιστορικά γεγονότα όπως η ανατροπή του Νικολάε Τσαουσέσκου στη Ρουμανία, η ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση, οι πόλεμοι στην πρώην Γιουγκοσλαβία, ο πόλεμος στο Ιράκ –όπου πέρασε 100 ημέρες χωρίς να ενσωματωθεί με τα αμερικανικά στρατεύματα– και η σύγκρουση του 2006 στο Λίβανο.
Κατέγραψε την ανθρωπιστική κρίση στα σύνορα Λιβύης-Τυνησίας το 2011, όπου εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες έφυγαν από τη Λιβύη κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Τα τελευταία επτά χρόνια καλύπτει κυρίως την ελληνική και την κυπριακή οικονομική κρίση, τις κοινωνικές και πολιτικές μεταμορφώσεις στην Τουρκία, συμπεριλαμβανομένων των εξεγέρσεων της Κωνσταντινούπολης, την άνοδο του εθνικισμού στην Ευρώπη και την τρέχουσα προσφυγική κρίση.
Ο Νίκος Πηλός είναι βραβευμένος φωτορεπόρτερ και διακεκριμένος Ευρωπαίος φωτογράφος, με βάση του αυτή τη περίοδο την Αθήνα και το Βελιγράδι.
Στα πολλά ταξίδια του έχει καταγράψει τον πόλεμο, τις φυσικές καταστροφές, τη φτώχεια, τον κοινωνικοοικονομικό αγώνα και τις πολιτιστικές εναλλαγές. Η δουλειά του εμφανίζεται τακτικά σε κορυφαίες διεθνείς εφημερίδες και περιοδικά και το έργο του παρουσιάζεται σε εκθέσεις σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Από την πρώτη του αποστολή στο Λίβανο το 1988, έχει καλύψει σημαντικά ιστορικά γεγονότα όπως η ανατροπή του Νικολάε Τσαουσέσκου στη Ρουμανία, η ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση, οι πόλεμοι στην πρώην Γιουγκοσλαβία, ο πόλεμος στο Ιράκ –όπου πέρασε 100 ημέρες χωρίς να ενσωματωθεί με τα αμερικανικά στρατεύματα– και η σύγκρουση του 2006 στο Λίβανο.
Κατέγραψε την ανθρωπιστική κρίση στα σύνορα Λιβύης-Τυνησίας το 2011, όπου εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες έφυγαν από τη Λιβύη κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Τα τελευταία επτά χρόνια καλύπτει κυρίως την ελληνική και την κυπριακή οικονομική κρίση, τις κοινωνικές και πολιτικές μεταμορφώσεις στην Τουρκία, συμπεριλαμβανομένων των εξεγέρσεων της Κωνσταντινούπολης, την άνοδο του εθνικισμού στην Ευρώπη και την τρέχουσα προσφυγική κρίση.
Οι φωτογραφίες του έχουν δημοσιευτεί στους The New York Times, στο TIME, στο Newsweek, στο Stern, στην Der Spiegel, στην Die Zeit, στους Financial Times, στην International Herald Tribune, στους Sunday Times, στον Independent, στον Guardian, στο XL Semanal, στο Gente, στο Bloomberg, στο Internazionale, στην L’Esspreso και αλλού.
Ήδη από το 2010 έχει συμμετάσχει σε σειρά σημαντικών εκθέσεων και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπως η Διεθνής Biennale της Θεσσαλονίκης το 2010, το Visa pour L’Image το 2011, το Browse Photo Festival το 2013, το MEdpHOTO, το Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ Θεσσαλονίκης και το Διεθνές Φεστιβάλ Μεσογειακού Ντοκυμαντέρ και Ρεπορτάζ Pre Med το 2018, ενώ η δουλειά του έχει βραβευτεί σε σημαντικούς διαγωνισμούς όπως οι World Press Photo (2017), PriMed (2018), POYi (2014, 2016), MIFA (2016), Photovisura (2014), Px3 (2013, 2014, 2015, 2016), Visualleader (2016), IPA (2016), Visura Photojournalism Grant (2016), NPPA (2014), Lucie Awards (2013) και CHIPP (2012).
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση