Στις καλένδες παρέπεμψε το άνοιγμα της Αγίας Σοφίας σε τζαμί ο εκπρόσωπος του Τούρκου Προέδρου, Ιμπραχίμ Καλίν. Όπως μεταδίδει από τη...
Στις καλένδες παρέπεμψε το άνοιγμα της Αγίας Σοφίας σε τζαμί ο εκπρόσωπος του Τούρκου Προέδρου, Ιμπραχίμ Καλίν. Όπως μεταδίδει από την Κωνσταντινούπολη η ανταποκρίτρια του «Σίγμα», Μαρία Ζαχαράκη, σε δηλώσεις του στο τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο Kanal 7, ο εκπρόσωπος της τουρκικής προεδρίας εξήρε τη σημασία της «κατάκτησης» της Κωνσταντινούπολης, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται για ένα απλό γεγονός και ότι δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στην Αγία Σοφία.
«Η κατάκτηση (της Πόλης) δεν είναι ένα απλό ιστορικό γεγονός. Ο περιορισμός του μόνο στο θέμα της Αγίας Σοφίας, οδηγεί στο να παραβλέπουμε την μεγάλη εικόνα αυτής της κατάκτησης. Κάποιες φορές η συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα διεξάγεται με καλή πίστη, αλλά κάποιες άλλες η προσοχή στρέφεται προς άλλη κατεύθυνση και χάνουμε το πιο σημαντικό. ‘Ποιο είναι το πνεύμα της κατάκτησης;’ Το να διαβάζεται μέσα στην Αγία Σοφία το κοράνι και ειδικά το εδάφιο για την κατάκτηση αυτό είναι το πνεύμα της κατάκτησης της Κωνσταντινούπολης», σημείωσε ο Ιμπραχίμ Καλίν, ο οποίος όταν ρωτήθηκε αν στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η λειτουργία της Αγίας Σοφίας ως τζαμί, παρέπεμψε στην απάντηση του Τούρκου Προέδρου Ερντογάν, πριν από τις δημοτικές εκλογές πέρυσι.
«Σε μια συνάντηση νομίζω ότι ήρθε στην ημερήσια διάταξη, ο πρόεδρός μας είχε πει: ‘ας γεμίσουν πρώτα το Μπλε Ταζμί και μετά θα εξετάσουμε και τα θέμα της Αγίας Σοφίας’», δήλωσε ο Ιμπραχίμ Καλίν, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι «την στιγμή που μπήκε στην Κωνσταντινούπολη ο Μωάμεθ ο Πορθητής, η Αγία Σοφία ήταν ένα κτίριο έτοιμο να γκρεμιστεί και να ξεχαστεί, αλλά αυτό που κράτησε όρθια την Αγία Σοφία και έκανε την Κωνσταντινούπολη μία παγκόσμια πόλη ήταν το πνεύμα κατάκτησης του 1453».
Ο εκπρόσωπος του Τούρκου Προέδρου ανέφερε επίσης ότι ο Μωάμεθ ο Πορθητής μετά την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης εξασφάλισε την ελευθερία της λατρείας σε όλες τις θρησκευτικές κοινότητες και τις μειονότητες μέσα στην αυτοκρατορία, τους Καθολικούς, τους Αρμενίους, τους Έλληνες και τους Εβραίους.
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση