Ο κορυφαίος θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, δημοσιογράφος και σκηνοθέτης, Αλέκος Σακελλάριος, γεννήθηκε στην Αθήνα σαν σήμερα, στις 7 Ν...
Ο κορυφαίος θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, δημοσιογράφος και σκηνοθέτης, Αλέκος Σακελλάριος, γεννήθηκε στην Αθήνα σαν σήμερα, στις 7 Νοεμβρίου του 1913.
Οι καβγάδες της Βουγιουκλάκη με τον Παπαμιχαήλ και τα κόλπα του Σακελλάριου για να τους φέρει πιο κοντά
Ο Αλέκος Σακελάριος σπούδασε νομικά και ξεκίνησε την πολυσήμαντη καριέρα του ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Μαθητής». Η πένα του δημοσιογράφου δεν σταμάτησε να τον συντροφεύει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, αφού αρθρογραφούσε και κρατούσε μόνιμη στήλη χρονογραφήματος σε διάφορα περιοδικά κι εφημερίδες για περίπου 60 χρόνια.
Γρήγορα άρχισε να ασχολείται με τη συγγραφή θεατρικών έργων και κειμένων για επιθεωρήσεις, ξεκινώντας το 1935 με το «Βασιλιά του Χαλβά», που ανέβασε ο θίασος του Πέτρου Κυριακού στο θέατρο «Κοτοπούλη». Πολυγραφότατος, στο θέατρο έγραψε 185 έργα, πολλά απ’ τα οποία είναι καρποί της ευδόκιμης συνεργασίας του με τον Χρήστο Γιαννακόπουλο.
Αυτοδίδακτος κινηματογραφιστής, το 1946 ξεκίνησε εξίσου λαμπρή καριέρα και στον κινηματογράφο, σκηνοθετώντας ύστερα από παράκληση του Φιλοποίμενα Φίνου την ταινία «Παπούτσι από τον τόπο σου», σε σενάριο δικό του και του Χρήστου Γιαννακόπουλου.
Γρήγορα διέπρεψε και στον τομέα του κινηματογράφου, μεταφέροντας αρχικά τα ήδη δοκιμασμένα στη σκηνή θεατρικά του έργα και αργότερα με ταινίες που βασίζονταν σε αυτούσια κινηματογραφικά του σενάρια, ταινίες που αποτέλεσαν σταθμό εμπορικότητας, «Λατέρνα φτώχια και φιλότιμο», «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», «Η θεία απ’ το Σικάγο» κ.ά. και ανέδειξαν τους γνωστότερους σήμερα ηθοποιούς του κινηματογράφου Τζένη Καρέζη, Αλίκη Βουγιουκλάκη, κ.ά.
Έγραψε στίχους αμέτρητων τραγουδιών, που είχαν ως αφετηρία τη θεατρική σκηνή, αλλά γρήγορα αποκτούσαν πανελλήνια εμβέλεια. «Άστα τα μαλλάκια σου...», «Πάμε σαν άλλοτε», «Πού να’ σαι τώρα», «Το τραμ το τελευταίο», «Ο Ταμπαρίφας» κ.ά. Περίπου 1.500 τραγούδια φιλοξενούν τους στίχους του, ανάμεσά τους κι αυτά που ξεκινούσαν την πορεία τους από το πανί της μεγάλης οθόνης και συγκεκριμένα από τις ταινίες του «Γαρύφαλλο στ’ αυτί», «Πες μου μία λέξη», «Τράβα μπρος», «Ας’το το χεράκι σου», «Νιάου-νιάου βρε γατούλα», «Υπομονή» κ.ά.
Η πορεία του φυσικά δεν σταμάτησε εκεί. Προσέγγισε τον χώρο της τηλεόρασης από το πειραματικό της ακόμη στάδιο και υπήρξε ο συγγραφέας και ο σκηνοθέτης πάνω από 40 τηλεοπτικών κωμωδιών, «Δόκτωρ Τικ», «Μία Αθηναία στην Αθήνα» κ.ά., ενώ παράλληλα παρουσίαζε μόνιμες ψυχαγωγικές εκπομπές «Εγώ κι εγώ», «60 λεπτά χωρίς λεπτά», «Μόνο για σας», «Έτσι κι αλλιώς κι αλλιώτικα», «Η παλιά επιθεώρηση», κ.ά.
Ο Αλέκος Σακελλάριος τιμήθηκε με το «Έπαθλο Ξενόπουλου» για τα θεατρικά του έργα «Θανασάκης ο πολιτευόμενος» -το οποίο αργότερα έγινε ταινία με πρωταγωνιστές τους Ντίνο Ηλιόπουλο και τον Βύρωνα Πάλλη, «Ένα βότσαλο στη λίμνη» το οποίο και αυτό αργότερα έγινε ταινία με πρωταγωνιστή τον αξεπέραστο Βασίλη Λογοθετίδη και πολλά χρόνια μετά ριμέικ με τίτλο «Ο Σπαγγοραμένος» με πρωταγωνιστή τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, ενώ η ταινία του «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» ψηφίστηκε ως η καλύτερη ταινία της πενταετίας 1955-60, κατά τη διάρκεια της α’ εβδομάδας του Ελληνικού Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη μαζί με τη Στέλλα και το Δράκο.
Η αφηγηματική του δεινότητα στην ενθύμηση παλιών και αξέχαστων στιγμών αποτυπώθηκε στις σελίδες του βιβλίου του «Λες κι ήταν χθες» (Εκδόσεις Σμυρνιωτάκη).
Δημιουργικός και δραστήριος, χρονογραφούσε μέχρι το τέλος της ζωής του, που ήρθε στις 28 Αυγούστου του 1991.
Οι καβγάδες της Βουγιουκλάκη με τον Παπαμιχαήλ και τα κόλπα του Σακελλάριου για να τους φέρει πιο κοντά
Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ γνωριζόταν με την Αλίκη Βουγιουκλάκη από τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου, το 1952. Ως σπουδαστές έκαναν παρέα και υπήρχε αμοιβαία συμπάθεια. Όταν ωστόσο ήρθε η στιγμή να συνεργαστούν στον κινηματογράφο, τα πράγματα άλλαξαν. Τρώγονταν διαρκώς σαν το σκύλο με τη γάτα. Δεν υπήρχε γύρισμα χωρίς έντονους καβγάδες μεταξύ τους.
Το «πειραχτήρι» της ιστορίας τις περισσότερες φορές ήταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Στην ταινία «Το Ξύλο Βγήκε Από Τον Παράδεισο», οι δύο καλλιτέχνες τσακώθηκαν πολύ άσχημα, με αποτέλεσμα να κόψουν ακόμα και την καλημέρα. Το 1961, ο Φίνος τους πρότεινε να πρωταγωνιστήσουν στην πρώτη έγχρωμη ταινία του με τίτλο «Η Αλίκη Στο Ναυτικό». Παρά τη ψυχρότητα που υπήρχε μεταξύ τους, δέχτηκαν να λάβουν μέρος στην παραγωγή.
Το κόλπο του Σακελλάριου για να «σπάσει τον πάγο» μεταξύ των δύο ηθοποιών...
Ο καιρός για να ξεκινήσουν τα γυρίσματα πλησίαζε και η ατμόσφαιρα ήταν παγωμένη. Ο Αλέκος Σακελλάριος, ο οποίος θα σκηνοθετούσε την ταινία, προσπαθούσε απεγνωσμένα να βρει τρόπο, ώστε να γίνει το κλίμα μεταξύ τους λίγο πιο ευχάριστο. «Θα ξεκινούσαμε τα γυρίσματα με μούτρα. Φυσικά, σαν σκηνοθέτης της ταινίας, κάτι τέτοιο δεν το ήθελα», έλεγε ο Σακελλάριος.Την πρώτη μέρα του γυρίσματος και πριν το συνεργείο ξεκινήσει να δουλεύει, ο Σακελλάριος κάλεσε όλους τους τεχνικούς και τους δύο ηθοποιούς και τους είπε:
– Όπως σε κάθε ταινία μου, έτσι και σε αυτήν, πριν αρχίσουμε το γύρισμα, θα πιούμε στην επιτυχία όλων μας. Και πρώτα – πρώτα, πίνω στην επιτυχία του πιο ταιριασμένου κινηματογραφικού ζευγαριού. Στη δική σας επιτυχία, Αλίκη και Δημήτρη’’.
Οι δύο ηθοποιοί ύψωσαν τα ποτήρια και τσούγκρισαν με τους άλλους.
– Μεταξύ σας δεν θα τσουγκρίσετε; ρώτησε ο σκηνοθέτης.
– Γιατί όχι, είπε ο Παπαμιχαήλ.
– Μα βέβαια, απάντησε η Βουγιουκλάκη.
– Στην επιτυχία σου!
– Στη δική σου!...
Και μετά ήρθε ο καβγάς...
Ο Σακελλάριος τα είχε καταφέρει. Ο πάγος είχε σπάσει και τα γυρίσματα ξεκίνησαν ομαλά, χωρίς γκρίνιες. Την ηρεμία ωστόσο διαδέχτηκε η ‘’μπόρα’’ που ξέσπασε, λίγες μόλις ώρες αργότερα.
-Καλύτερα το ναυτικό καπέλο σου να γέρνει αριστερά, είπε ο Παπαμιχαήλ στη Βουγιουκλάκη σε κάποια στιγμή.
– Και γιατί αριστερά;
– Για να δείξει την άγνοια σου στα στρατιωτικά θέματα.
-Δεν σου αρέσει έτσι δηλαδή;
– Σου πάει καλύτερα.
– Τι θέλεις τώρα; Να μου κάνεις τον σκηνοθέτη; Εγώ σου είπα ότι φοράς τη ζώνη σου σαν…σαν…
– Σαν τι; Πες λοιπόν, γιατί δεν το λες; Φοβάσαι μην με θίξεις;
-Εσύ δεν θίγεσαι με τίποτα! Είσαι γάιδαρος!
Η ηθοποιός είχε γίνει έξαλλη. Του έκλεισε την πόρτα κατάμουτρα και αποχώρησε. Ο Παπαμιχαήλ δεν θύμωσε με την παιδιάστικη συμπεριφορά της. Αντιθέτως, έσκασε στα γέλια. Άνοιξε την πόρτα και χαμογελώντας της φώναξε:...
– Φίλοι;
– Όχι!
– Φίλοι;
– Φίλοι.
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ σε σκηνή από την ταινία «Η Αλίκη στο Ναυτικό»...
Το θέμα έληξε εκεί, αφού ο Παπαμιχαήλ είχε μάθει πλέον πως να την αντιμετωπίζει, έπειτα από τόσους καβγάδες. Τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν χωρίς εντάσεις. Η ‘’Αλίκη Στο Ναυτικό’’ παίχτηκε στους κινηματογράφους και έσπασε τα ταμεία....
Η πρόταση γάμου και η σκηνή με το παθιασμένο φιλί...
Τρία χρόνια αργότερα, ο Παπαμιχαήλ έκανε επίσημη πρόταση γάμου στη Βουγιουκλάκη κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας ‘’Μοντέρνα Σταχτοπούτα’’, στην Ιταλία. Τα βράδια οι δυο τους τριγυρνούσαν στα σοκάκια της Ρώμης. Περπατούσαν χέρι – χέρι, πετούσαν κέρματα στη Φοντάνα Ντι Τρέβι και έκαναν ευχές. Στη σκηνή του φινάλε της ταινίας, όπου ο Παπαμιχαήλ πλησιάζει και φιλάει τη Βουγιουκλάκη, ο Σακελλάριος, που σκηνοθετούσε για ακόμη μια φορά, φώναξε ‘’στοπ’’ για το πλάνο. Εκείνοι συνέχισαν κανονικά να φιλιούνται. Τους ξαναφώναξε ‘’στοπ’’, μήπως και δεν είχαν ακούσει, αλλά μάταια. Το φιλί τους συνεχιζόταν με πάθος.
Η σκηνή του φιλιού στην ταινία «Μοντέρνα Σταχτοπούτα»...
‘’Τότε κατάλαβα, ότι η ζωή αντέγραψε για άλλη μια φορά την οθόνη. Ο κόσμος και οι θαυμαστές τους ήθελαν μαζί, δεν γινόταν να ξεφύγουν από αυτό’’, έλεγε ο Αλέκος Σακελλάριος. Στις 18 Ιανουαρίου του 1965, το ζευγάρι ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας. Χώρισε το 1975, ύστερα από 10 χρόνια γάμου....
ΠΗΓΗ: sansimera.gr, wikipedia, mixanitouxronou.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση