ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ Το «Ξύπνημα της άνοιξης» -ένα ποίημα! Μια παράσταση-ψυχής για την ψυχή. Μια ακόμα ζηλευτή «...
ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ
Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ
Το «Ξύπνημα της άνοιξης» -ένα ποίημα! Μια παράσταση-ψυχής για την ψυχή. Μια ακόμα ζηλευτή «νίκη» του χαρισματικού Δημήτρη Καραντζά που μας συνάρπασε φέτος και με τον έξοχο «Γυάλινο κόσμο» του και με τους εξαίσιους «Βρικόλακές» του. Ο ταλαντούχος δημιουργός διασκεύασε έξοχα το δυνατό έργο του Βέντεκιτ και το ανέβασε με έμπνευση και πρόταση στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Θεά η Μαρία Σκουλά και εντυπωσιακότατα τα νέα παιδιά που... τα σπάνε δίπλα της! Ένα ποίημα που δεν πρέπει να χάσετε -κλείστε εισιτήρια άμεσα, γιατί χτυπάει απανωτά sold out. Η αθωότητα, η πραγματικότητα, ο έρωτας, οι επιθυμίες, οι φόβοι, οι απαγορεύσεις, η σκληρότητα, το ψέμα, η αλήθεια, η ζωή, ο θάνατος! Γυμνά σώματα για μια γυμνή αλήθεια. Τρέξτε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου! Ομολογώ πως πήγα κάπως... μουδιασμένος, έχοντας στο νου μου το συγκλονιστικό ανέβασμα του Νίκου Μαστοράκη με πρωταγωνιστές σε έξοχες επιδόσεις τους Κωνσταντίνο Παπαχρόνη, Ιωάννα Παππά, Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Όμηρο Πουλάκη, Θάνο Τοκάκη... Είχα στο νου μου την σπουδαία παράσταση του Μαστοράκη. Όμως οφείλουμε να είμαστε ανοιχτοί σε νέες προτάσεις, στο νέο αίμα και φεύγοντας απ’ τον Νέο Κόσμο, σκεφτόμουν πως σοφά έπραξα και είδα το κατά Καραντζά Ξύπνημα της άνοιξης που «φωτίζει» το έργο με εντελώς διαφορετικό τρόπο απ΄αυτό του Μαστοράκη. Απ’ τα πρώτα λεπτά οι ανεμιστήρες πήραν μπρος και η χλόη άρχισε να κουνιέται στο σκάμμα που στήθηκε στη μέση σκηνής για να υποδεχτεί τα γυμνά κορμιά των κοριτσιών και των αγοριών της παράστασης, ένιωσα να με κεντρίζει η ποίηση της δουλειάς του Καραντζά. Νέοι ηθοποιοί, όμορφα άγουροι και συνάμα προσοντούχοι, γίνονταν οι ήρωες του Βέντεκιτ, με την σπουδαία Μαρία Σκουλά να γίνεται η μητέρα αλλά κι οποιοδήποτε πρόσωπο εκπροσωπεί τους ενήλικες. Μέσα σε ελάχιστα λεπτά τόσα πρόσωπα με τόσο διαφορετικά συναισθήματα. Μεγάλη μονάδα του θεάτρου μας -και πως αγαπά και αγκαλιάζει το νέο αίμα!Μπράβο της. Και μπράβο και στον Καραντζά που επέλεξε να βάλει πλάι τους μια αγκαλιά από νέα ταλέντα που δεν τα χορταίνει κανείς! Ο λόγος για τους θαυμάσιους Γιώργο Δικαίο -συγκρατήστε το όνομά του- Βαγγέλη Αμπατζή, Νάνσυ Σιδέρη, Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή, Μάνο Πετράκη, Ασημίνα Αναστασοπούλου, Αναστάση Λαουλάκο. Η μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα είναι «κέντημα», το σκηνικό που έφτιαξε η Άρτεμις Φλέσσα αποτελεί μέγα άσσο της δουλειάς, τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη είναι εξαιρετικά, η μουσική του Κορνήλιου Σελασμή είναι έξοχη και ο σχεδιασμός φωτισμών του Αλέκου Αναστασίου εξαιρετικοί.
ΟΛΟΓΥΜΝΟΙ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ
Ο Βέντεκιντ, στο «Ξύπνημα της άνοιξης», συνθέτει ένα ρέκβιεμ για το στραγγαλισμό της αθωότητας και των πρώτων παρορμήσεων και καταγγέλλει μια συντηρητική κοινωνία εστιασμένη στην αποτελεσματικότητα που καταστέλλει το ένστικτο και την επαφή με το σώμα. Μέσα από σύντομες, αποσπασματικές εικόνες, παρακολουθούμε μια γενιά εφήβων να έρχεται αντιμέτωπη με τη διερεύνηση της σεξουαλικότητας, τη φιλία, το ρομαντισμό, τη βία, την αυτοκτονία, τον έρωτα και να ωθείται εντέλει στον αφανισμό μέσα από την πάλη της να αναπνεύσει σε μια ασφυκτική κοινωνία που προτείνει τη στέρηση της ανθρώπινης ιδιότητας. Οι ηθοποιοί μένουν ολόγυμνοι -πλην της Μαρίας Σκουλά- με ένα τρόπο που δεν σοκάρει, μια κι έχει δοθεί με τρόπο αθώο και τρυφερό. Το γυμνό είναι ...κοστούμι των ηρώων και δεν μένεις σ’ αυτό που γίνεται «όχημα» για να ειπωθούν κάποιες αλήθειες...
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση