Επισημαίνει ο Δημήτρης Α. Γιαννακόπουλος Δεν είναι λίγοι αυτοί που θύμωσαν με την παρέα που ύψωσε σημαία γαλανή στις βραχονησίδες Ανθ...
Επισημαίνει ο Δημήτρης Α. Γιαννακόπουλος
Δεν είναι λίγοι αυτοί που θύμωσαν με την παρέα που ύψωσε σημαία γαλανή στις βραχονησίδες Ανθρωποφάγους και έδωσαν αφορμή για την ανάπτυξη ενός παρανοϊκού κρεσέντο ψευδοπολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της τουρκικής, αλλά και στο εσωτερικό της Ελλάδας.
Από την στιγμή που θα την υψώσεις πρέπει να την διαφυλάξεις, μάγκα μου, καθώς μπορεί να την αρπάξει ο Τούρκος ή να την πάρει ο αέρας που φυσά με ευθύνη του Τούρκου στην περιοχή ευθύνης του Έλληνα, λένε οι ειδικοί στο εθνικό σύμβολο.
Τι λέτε ρε δογματικοί της σημαίας μας, απαντούν οι άλλοι, οι φιλελεύθεροι Σημαιάκηδες, εμείς θα τις τοποθετούμε στις βραχονησίδες μας που αμφισβητούν ως προς την ελληνικότητα τους οι Τούρκοι και ας τις προσέχουν οι αρμόδιες αρχές!
Ας προσέχουμε πού τοποθετούμε τη σημαία μας, λένε οι συντηρητικοί, σκεπτόμενοι πως ο μπαμπάς τους παρέλειψε να αναφέρει την ελληνική σημαία όταν τους έλεγε να προσέχουν που βάζουν την υπογραφή τους και την «σημαία» τους ανδρισμού τους.
Δεν γίνεται - σου λέει ο άλλος - πολιτική στα ελληνοτουρκικά να χαράσσουν παρεούλες καφενόβιων νεαρών, βάζοντας σε μπελάδες την κυβέρνηση, τον στρατό, τα σώματα ασφαλείας, δημάρχους, κτηνοτρόφους και ψαράδες, κανάλια και δημοσιογράφους! Το ζήτημα λαμβάνει πλέον διαστάσεις «Ρουβίκωνα»!
Δεν γίνεται, αλλά, να πάλι που έτσι έγινε! Και θα ξαναγίνει, στο βαθμό που στο εθνικό μας ιδεολόγημα θα αποκρυσταλλώνεται η άποψη Σαββόπουλου: «… Μέχρι τα ουράνια σώματα / με πομπούς και με κεραίες / φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα / κι ιστορία οι παρέες…». Και δεν έχει άδικο στο σημείο αυτό ο ποιητής. Την ιστορία στην Ελλάδα, πράγματι, την φτιάχνουν κάτι παλιοπαρέες. Αυτές την φτιάχνουν, αυτές και την χαλάνε. Είναι κάτι σαν ιδιοκτησία τους η ιστορία, όπως ακριβώς και η σημαία.
Το ζήτημα, ωστόσο, αναγνώστη μου, ήταν και παραμένει πάντα το ίδιο: όχι ποια παρέα φτιάχνει ιστορία και βάζει σημαίες και πού, αλλά ποια παλιοπαρέα βάζει την ιστορία να φτιάχνει σημαίες σαν πασσάλους περίφραξης ή απλώς σαν σύμβολα ιδιοκτησίας.
Θέλει προσοχή το ζήτημα… της ιστορίας! Όσο για την ελληνική σημαία, μάλλον κάτι άλλο θα πρέπει να συμβολίζει για να προκαλεί συναισθηματικώς τον κάθε Έλληνα. Για να είναι πράγματι εθνικό σύμβολο. Θέλει οικονομία και μια διαφορετική κοινωνιολογία η σημαία για να έχει σημαντική ηθική αξία. Έτσι όπως χρησιμοποιείται από λογής-λογής εθνικιστές και πατριδοκάπηλους η ηθική της αξία εξισώνεται με την εμπορική της τιμή.
Ας προσέχουμε πού τοποθετούμε τη σημαία μας, λένε οι συντηρητικοί, σκεπτόμενοι πως ο μπαμπάς τους παρέλειψε να αναφέρει την ελληνική σημαία όταν τους έλεγε να προσέχουν που βάζουν την υπογραφή τους και την «σημαία» τους ανδρισμού τους.
Δεν γίνεται - σου λέει ο άλλος - πολιτική στα ελληνοτουρκικά να χαράσσουν παρεούλες καφενόβιων νεαρών, βάζοντας σε μπελάδες την κυβέρνηση, τον στρατό, τα σώματα ασφαλείας, δημάρχους, κτηνοτρόφους και ψαράδες, κανάλια και δημοσιογράφους! Το ζήτημα λαμβάνει πλέον διαστάσεις «Ρουβίκωνα»!
Δεν γίνεται, αλλά, να πάλι που έτσι έγινε! Και θα ξαναγίνει, στο βαθμό που στο εθνικό μας ιδεολόγημα θα αποκρυσταλλώνεται η άποψη Σαββόπουλου: «… Μέχρι τα ουράνια σώματα / με πομπούς και με κεραίες / φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα / κι ιστορία οι παρέες…». Και δεν έχει άδικο στο σημείο αυτό ο ποιητής. Την ιστορία στην Ελλάδα, πράγματι, την φτιάχνουν κάτι παλιοπαρέες. Αυτές την φτιάχνουν, αυτές και την χαλάνε. Είναι κάτι σαν ιδιοκτησία τους η ιστορία, όπως ακριβώς και η σημαία.
Το ζήτημα, ωστόσο, αναγνώστη μου, ήταν και παραμένει πάντα το ίδιο: όχι ποια παρέα φτιάχνει ιστορία και βάζει σημαίες και πού, αλλά ποια παλιοπαρέα βάζει την ιστορία να φτιάχνει σημαίες σαν πασσάλους περίφραξης ή απλώς σαν σύμβολα ιδιοκτησίας.
Θέλει προσοχή το ζήτημα… της ιστορίας! Όσο για την ελληνική σημαία, μάλλον κάτι άλλο θα πρέπει να συμβολίζει για να προκαλεί συναισθηματικώς τον κάθε Έλληνα. Για να είναι πράγματι εθνικό σύμβολο. Θέλει οικονομία και μια διαφορετική κοινωνιολογία η σημαία για να έχει σημαντική ηθική αξία. Έτσι όπως χρησιμοποιείται από λογής-λογής εθνικιστές και πατριδοκάπηλους η ηθική της αξία εξισώνεται με την εμπορική της τιμή.
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση