ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ Μετά το επιτυχημένο «πάντρεμά» τους στα «Οργισμένα νιάτα» που κέρδισαν κοινό και ειδήμονες ...
ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ
Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ
Μετά το επιτυχημένο «πάντρεμά» τους στα «Οργισμένα νιάτα» που κέρδισαν κοινό και ειδήμονες η εμπνευσμένη σκηνοθέτιδα Κίρκη Καραλή και η έμπειρη ηθοποιός Πέγκυ Τρικαλιώτη, ενώνουν εκ νέου τις δυνάμεις τους για χάρη της... Μαρί Κιουρί! Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Κίρκη Καραλή που κερδίζει με το σπαθί της ολοένα και γονιμότερο έδαφος στο χώρο μέσα από σκληρή δουλειά, σκηνοθέτησε με δεινότητα τα «Οργισμένα νιάτα» του Τζον Όσμπορν που άρεσε πολύ στο «Olvio» και στις παραστάσεις του στην Θεσσαλονίκη, με την άξια Πέγκυ Τρικαλιώτη να αρέσει πολύ. Οι δύο τους που έχουν έντονη χημεία αποφάσισαν να «χτυπήσουν» ξανά μαζί και έτσι τώρα μας δίνουν ραντεβού στο θέατρο «Σταθμός» με την «Απολογία της Μαρί Κιουρί» που έγραψε η πολυσχιδής Ευσταθία. Η Καραλή υπογράφει τόσο τη δραματουργική επεξεργασία του έργου, όσο και την σκηνοθεσία της παράστασης και η Τρικαλιώτη «γίνεται» η Κιουρί. Πάμε να τα πούμε αναλυτικότερα!
«Η Απολογία της Μαρί Κιουρί»: Η άγνωστη, στο ευρύ κοινό, ιστορία μιας σημαντικής γυναίκας της παγκόσμιας Ιστορίας. Τα όνειρα, η καριέρα, το αποτύπωμά της στην Επιστήμη, οι έρωτες και η σχέση με τις κόρες της. Ένα ερωτικό σκάνδαλο, στο Παρίσι του 1911, γίνεται αφορμή για να κινδυνέψει μια επιστήμονας, να μην πάρει ένα Νόμπελ. Πρωταγωνιστές σ’ αυτό το σκάνδαλο, η Μαρί Κιουρί και ο Πωλ Λανζεβάν, επίσης επιστήμονας, παλιός μαθητής του άντρα της, Πιέρ Κιουρί, και παντρεμένος. Ο γαλλικός Τύπος αποσιώπησε τη δεύτερη απονομή της, του Νόμπελ Χημείας και η γαλλική κοινωνία την κατέκρινε ξεχνώντας την μεγαλειώδη προσφορά της.
ΑΥΤΟ το πραγματικό γεγονός, γίνεται εφαλτήριο για μια παράσταση που διαδραματίζεται σε μια δικαστική αίθουσα. Εκεί διεξάγεται η φανταστική δίκη της Μαρί και της δίνεται η ευκαιρία για μια απολογία. Και η καλύτερη απολογία δεν είναι άλλη από τη διήγηση της ζωής της. Τα πρώτα χρόνια στην υπό τσαρική κατοχή Βαρσοβία, οι σπουδές στη Σορβόνη, η ραδιενέργεια, το πρώτο Νόμπελ… Η Μαρί στο εδώλιο, σε μια συνθήκη κατάφωρης αδικίας, ξετυλίγει με συγκίνηση και ένταση τη δική της προσωπική ιστορία αποδεικνύοντας πως ο δρόμος των ιδεολόγων του πλανήτη, ειδικά των γυναικών, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Το κείμενο της Ευσταθίας παίρνει ως αφορμή τη βιογραφία της Μαρί Κιουρί, που είναι γραμμένη από την κόρη της Εύα, συγκεντρώνοντας παράλληλα καταγεγραμμένες πληροφορίες της ιστορικής πραγματικότητας σε συνδυασμό με στοιχεία μυθοπλασίας, που αναδεικνύουν, με ευαισθησία, τις άγνωστες πτυχές μιας θηλυκής προσωπικότητας (ερευνήτριας, επαγγελματία, συζύγου, μητέρας, ερωμένης), που μας αφορά ακόμη και σήμερα. Μια γυναίκα, που ήδη, στις αρχές του περασμένου αιώνα, προσπάθησε να απαλλαγεί από τα στερεότυπα που η κοινωνία θέλησε για την ίδια.
Συντελεστές
Κείμενο – Μουσική: Ευσταθία
Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή
Φωτισμοί: Άλεξ Αλεξάνδρου
Σκηνικά – Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Επιστημονική Σύμβουλος: Παρή Ράπτη
Παραγωγή: Τέχνης Πολιτεία (Αναστασία Παπαγεωργίου)
Επικοινωνία: BrainCo S.A. (Σταυρούλα Κεντιέ)
Στο ρόλο της Μαρί Κιουρί, η Πέγκυ Τρικαλιώτη. Μαζί της, η ηθοποιός Αγγελική Πασπαλιάρη και ο χορευτής Κωνσταντίνος Παπανικολάου.
-Το τραγούδι της παράστασης ερμηνεύουν η Πέννυ Μπαλτατζή και η Ευσταθία και το ραντεβού δίνεται στο Θέατρο «Σταθμός», κάθε Παρασκευή στις 21:00 και κάθε Σάββατο στις 18:00
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση