GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Ματσούκα-Ζαλμάς λίγο πριν μείνουν γυμνοί

...

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Πρώτος σου έγραψα πως υπήρχε ολόγυμνη σκηνή της Δήμητρας Ματσούκα και του Σταύρου Ζαλμά στην «Ξεχωριστή μέρα» που φιλοξενείται στο θέατρο «Αυλαία» της Θεσσαλονίκης και ιδού τώρα και το πρώτο ...πειστήριο με τους δύο πρωταγωνιστές στο...παρά ένα της επίμαχης σκηνής. Σου θυμίζω τώρα τα όσα έγραψα το Σάββατο...

Ναι, η Δήμητρα Ματσούκα και ο Σταύρος Ζαλμάς μένουν γυμνοί, εντελώς γυμνοί στη σκηνή του θεάτρου «Αυλαία». Μπορεί μέχρι χθες το βράδυ να γνώρισα τα πάντα για το νέο «πάντρεμα» Ματσούκα-Αλέξανδρου Ρήγα μετά την εντυπωσιακότατη «Ωραία κυρία» τους - πρώτος σου πρόδωσα πως θα κάνουν το «Μια ξεχωριστή μέρα» με σκηνοθέτιδα την Άσπα Καλλιάνη και με παρτενέρ της Δήμητρας τον Σταύρο Ζαλμά - αλλά χθες που απόλαυσα την γερή παράσταση, ανακάλυψα πως μένουν εντελώς γυμνοί στη σκηνή. Οι επιταγές του εξαιρετικού έργου του μετρ Ετόρε Σκόλα θέλουν τους δύο διαφορετικούς ήρωές του να επιδίδονται σε μια παράφορη, τρυφερή κι έντονη ερωτική σκηνή που είναι άψογης αισθητικής και που διόλου δεν προκαλεί ή σοκάρει, αφού γίνεται στο ημίφως. Είναι μια από τις πολύ δυνατές σκηνές της ζηλευτής παράστασης που έφτιαξε με έμπνευση η Καλλιάνη, πάνω στην έξοχη διασκευή που έκανε ο Αλέξανδρος Ρήγας «παντρεύοντας» με έμπνευση στοιχεία από την κινηματογραφική και θεατρική βερσιόν του έργου. Πάμε στα του έργου;

Ο Γκαμπριέλε (Σταύρος Ζαλμάς) διώκεται από το φασιστικό καθεστώς της Ιταλίας του 1938. Έχει μέχρι την δύση του ηλίου για να τον μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Η Αντονιέτα (Δήμητρα Ματσούκα) πιστή μέχρι σήμερα στο καθεστώς, παντρεμένη με έξι παιδιά, τον συναντάει χωρίς να γνωρίζει τίποτα για τις «ανατρεπτικές» του αντιλήψεις. Οι ώρες που θα περάσουνε μαζί θα συνταράξουν τα πιστεύω της σε σχέση με το καθεστώς αλλά και με την μέχρι τώρα ζωή της. Την σχέση της με τον άντρα της, τον φεμινισμό, την ομοφυλοφιλία, τον κόσμο, και κυρίως την σχέση με τον ίδιο της τον εαυτό. Δύο πλάσματα μεγαλωμένα τελείως διαφορετικά, που όμως θα ανακαλύψουν μέσα από δυνατές συγκρούσεις ότι τους ενώνει το σημαντικότερο πράγμα απ’ όλα. Και ίσως, μέχρι την δύση του ήλιου οι ζωές τους να αλλάξουν για πάντα…

Το «Μία Ξεχωριστή Μέρα» είναι ένα αριστουργηματικό δραματικό έργο, που διαθέτει δυνατή πλοκή,γερή γραφή και ισχυρά μηνύματα που μέσα από ένα παγκόσμιο πλαίσιο υψίστης σημασίας για την Παγκόσμια ιστορία, «βουτά» στις πιο ενδόμυχες σκέψεις των ανθρώπων, για να αναδείξει το απόλυτα προσωπικό σε παναθρώπινο. Το ατομικό «παράπονο», σε συλλογική ανάγκη, το απλό χαμόγελο σε ελπίδα. Για να φωτίσει τις μικρές δικτατορίες που ζούμε ή ανεχόμαστε γύρω μας, για να βοηθήσει να δούμε τους ήρωες της καθημερινότητας, για να μας καταστήσει απόλυτα αντιληπτό ότι η ζωή μας, μας ανήκει…και είτε την διαχειριστούμε σαν όνειρο, είτε σαν σκουπίδι, αυτή θα περάσει… όλα είναι στο χέρι μας…από τον Πόλεμο, μέχρι την Αγάπη… Είναι σημαντικά τα μηνύματα του έργου του Σκόλα μια και “φωτίζει” το ότι οφείλουμε να προχωράμε βάση των θέλω μας, χωρίς να στεκόμαστε στα θέλω και τις “επιταγές” των άλλων και ευτυχεί και στην διασκευή του Ρήγα και στην σκηνοθεσία της Καλλιάνη. Η οποία έχει κάνει θαυμάσια δουλειά και με τους πρωταγωνιστές της.

ΗΘΟΠΟΙΟΣ αξιώσεων αλλά και γερών επιδόσεων ο Σταύρος Ζαλμάς “γίνεται” ο Γκαμπριέλε του Σκόλα. Ευαίσθητος μα και δυνατός, ιδιαίτερος και ξεχωριστός “είναι” ο αντιφασίστας που ζει υποστηρίζοντας τα θέλω του, όσο κι αν κινδυνεύει από αυτό και που τα “διδάσκει” με τον τρόπο του στην πολύτεκνη γειτόνισσά του. Έξοχος στις χαμηλές σκηνές του και εξαιρετικός στην “έκρηξή” του.

ΜΙΑ από τις πληρέστερες ερμηνείες της στο θέατρο πετυχαίνει η Δήμητρα Ματσούκα. Λίγο μετά την Ελίζα της στην “Ωραία μου κυρία”, περνά σε κάτι τελείως διαφορετικό με ζηλευτή δεινότητα και αξιοσημείωτη αποτελεσματικότητα. Σε πείθει πως βρίσκεται “εγκλωβισμένη” σε ένα σπίτι που “υπηρετεί”τα θέλω των άλλων, αφήνοντας στην άκρη τα δικά της “θέλω”-“φέρει”το σκοτάδι της ηρωίδας της κι όταν ο γείτονάς της, της θυμίζει να γελά και να χαίρεται τη ζωή γεμίζει “φως” με ένα τρόπο που σε καθηλώνει. Δούλεψε πολύ σκληρά και “μεταμορφώθηκε” σε μια νοικοκυρά που “πνίγεται” και έπειτα… ανοίγει τα φτερά της, μαθαίνοντας να χορεύει ρούμπα, να χορεύει για τη ζωή. Ευθύβολη, με ακρίβεια, αλήθεια, πετυχαίνει μια μεγάλη ερμηνευτική “νίκη”, που της ανοίγει νέους δρόμους. “Τσαλακώνεται”, παίζει ένα ρόλο-κόντρα σε όσους είχε ερμηνεύσει ως τώρα και το κοινό την επιβραβεύει για αυτό,όπως επιβραβεύει και τον Ζαλμά.

ΣΤΟ πλευρό τους καίριοι αλλά και αποτελεσματικοί είναι στους ρόλους τους ο Νίκος Νικολαΐδης, ο Αρτέμης Γαβριλούκ, η Γιώτα Ζερδεβα και ο Λεωνίδας Χρυσομάλλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *