Το Κυλώνειον άγος ήταν μια σειρά από δεινοπαθήματα και θεομηνίες που έπληξαν την αρχαία Αθήνα και που αποδόθηκαν στην οργή των θεών για τ...
Το Κυλώνειον άγος ήταν μια σειρά από δεινοπαθήματα και θεομηνίες που έπληξαν την αρχαία Αθήνα και που αποδόθηκαν στην οργή των θεών για τη σφαγή των οπαδών του Κύλωνα.
Η απόπειρα του Κύλωνα
Ο Κύλων που ανήκε στην τάξη των ευγενών, είχε αναδειχθεί ολυμπιονίκης. Εκμεταλλευόμενος την δημοτικότητά που είχε αποκτήσει και έχοντας τη βοήθεια του πεθερού του Τυράννου των Μεγάρων Θεαγένη επιχείρησε να καταλάβει την εξουσία στην Αθήνα. Είχε μάλιστα πάρει και χρησμό από το Μαντείο των Δελφών που έλεγε να καταλάβει την ακρόπολη των Αθηνών στην μεγάλη εορτή του Δία «ἐν τοῦ Διὸς τῇ μεγίστῃ ἑορτῇ καταλαβεῖν τὴν Ἀθηναίων ἀκρόπολιν» (Θουκ. Α' 126, 4). Θεώρησε ότι η μεγαλύτερη γιορτή του Δία ήταν τα Ολύμπια (κατά πάσα πιθανότητα όμως το Μαντείο αναφερόταν στα Διάσια). Κατά την διάρκεια της εορτής των Ολυμπίων επιτρεπόταν στους ολυμπιονίκες στην επέτειο της νίκης τους να πηγαίνουν με συγγενείς και φίλους και να κάνουν θυσίες σε διάφορα ιερά της πόλης. Εκμεταλλευόμενος τη συνήθεια αυτή αλλά και τη δυσαρέσκεια εκείνη των Αθηναίων, μαζί με τον αδελφό του και τους οπαδούς του κατέλαβε την Ακρόπολη το 632 π.Χ., (κατ΄ άλλους το 628 π.Χ.). Δεν πέτυχε όμως το σκοπό του γιατί ο τότε επώνυμος άρχων της Αθήνας Μεγακλής, που ανήκε στην ισχυρή οικογένεια των Αλκμαιωνιδών, αντέδρασε δραστήρια και πολιορκώντας την Ακρόπολη ανάγκασε τον μεν Κύλωνα και τον αδελφό του να διαφύγουν στα Μέγαρα, τους δε οπαδούς του να καταφύγουν ικέτες στον βωμό της Πολιάδος Αθηνάς. Τότε όσοι κατέφευγαν στους βωμούς θεωρούνταν προστατευόμενοι των θεών και συνεπώς ήταν απαραβίαστοι. Οι οπαδοί όμως του Μεγακλή, ενώ τους υποσχέθηκαν πως αν βγουν από το ιερό δεν θα τους πείραζαν, παραβαίνοντας το πανελλήνιο εκείνο ιερό έθιμο, τους φόνευσαν προ του ιερού των Ευμενίδων, τη στιγμή που κατέρχονταν από την Ακρόπολη κρατώντας κατά την παράδοση ταινίες των οποίων η άλλη άκρη ήταν δεμένη στο βωμό, αφού προηγουμένως έκοψαν αυτές τις ταινίες (έτσι, θεώρησαν ότι δεν τυγχάνουν πλέον της θείας προστασίας).
Συνέπειες
Το έγκλημα αυτό των ικετών προκάλεσε τη φρίκη των Αθηναίων και τη γενική κατακραυγή και εκτός της Αθήνας, και οι δε Αλκμαιονίδες θεωρήθηκαν «εναγείς», ενώ αντίθετα οι συμπάθειες στράφηκαν προς τον Κύλωνα. Του γεγονότος αυτού επακολούθησε σειρά στάσεων και ταραχών μέχρι το 597 π.Χ. που ανέλαβε ο Σόλωνας να συμβιβάσει τα αντιμαχόμενα μέρη παρακαλώντας τους εναγείς να υποβληθούν οικειοθελώς στην κρίση τριακοσιομελούς δικαστηρίου που θα αποφασίσει σχετικά. Οι Αλκμαιονίδες προ αυτής της κατακραυγής δέχτηκαν και το δικαστήριο εκείνο με κατήγορο τον Μύρωνα τον Φλυέα τους καταδίκασε σε εξορία. Αποφάσισε μάλιστα να εκταφούν όσοι εν τω μεταξύ είχαν πεθάνει και να θαφτούν έξω από την πόλη.
Αν και εκτελέστηκε η απόφαση εκείνη το άγος εξακολουθούσε να υφίσταται και φοβερή ασθένεια, λοιμός έπληξε την Αθήνα, με πολλούς θανάτους, τον οποίο οι πολίτες θεώρησαν ως θεία δίκη για το έγκλημα. Τότε λέγεται πως πάνω από την πόλη εμφανίσθηκαν να πλανώνται ψυχές νεκρών (φαντάσματα) και ένας δεισιδαίμονας φόβος κατέλαβε τους Αθηναίους. Την ίδια περίοδο ο Κύλωνας ξεσήκωσε τους Μεγαρείς εναντίον των Αθηναίων και κατάφεραν να καταλάβουν την Σαλαμίνα προκαλώντας καταστροφές και στην υπόλοιπη Αττική. Μετά απ΄ αυτά ρωτήθηκε το Μαντείο των Δελφών το οποίο και έδωσε εντολή να γίνει πλήρης καθαρμός υπό τις οδηγίες του τότε φιλόσοφου αλλά και ιερέα Επιμενίδη που έμενε όμως στη Φαιστό στη Κρήτη. Τότε στάλθηκε στην Κρήτη εσπευσμένα ο Αθηναίος Νικίας ο Νικηράτου, με ιερό πλοίο, πιθανώς την Πάραλο ο οποίος προσκάλεσε τον Επιμενίδη στην Αθήνα πράγμα που δέχθηκε και τον ακολούθησε. Σημειώνεται πως μόλις ο Επιμενίδης έφθασε στο λιμένα Μουνιχίας και αντίκρισε τον λόφο της Μουνιχίας, προφήτεψε τον πραγματικό κίνδυνο της Αθήνας.
Ο Επιμενίδης φθάνοντας στην αρχαία Αθήνα και βλέποντας τον χώρο έδωσε αμέσως εντολή να συγκεντρώσουν πάνω στον Άρειο Πάγο μαύρα και λευκά πρόβατα τα οποία στη συνέχεια άφησαν ελεύθερα διατάζοντας να τα παρακολουθούν και όπου σταματήσει καθένα εξ αυτών εκεί να ιδρύεται (στήνεται) βωμός και να θυσιάζεται. Μετά την εκτέλεση των οδηγιών αυτών του Επιμενίδη οι θεοί μαλάκωσαν και το άγος εξέλιπε. Οι Αθηναίοι τίμησαν ιδιαίτερα τον Επιμενίδη προσφέροντάς του μεγάλες αμοιβές και δώρα πλην όμως εκείνος αρκέσθηκε μόνο σε ένα κλώνο ελαίας.
Εκφράσεις
Σήμερα χρησιμοποιείται η έκφραση Κυλώνειο άγος για κάθε πράξη που μπορεί να επισύρει ντροπή σε πόλη ή κράτος.
Η απόπειρα του Κύλωνα
Ο Κύλων που ανήκε στην τάξη των ευγενών, είχε αναδειχθεί ολυμπιονίκης. Εκμεταλλευόμενος την δημοτικότητά που είχε αποκτήσει και έχοντας τη βοήθεια του πεθερού του Τυράννου των Μεγάρων Θεαγένη επιχείρησε να καταλάβει την εξουσία στην Αθήνα. Είχε μάλιστα πάρει και χρησμό από το Μαντείο των Δελφών που έλεγε να καταλάβει την ακρόπολη των Αθηνών στην μεγάλη εορτή του Δία «ἐν τοῦ Διὸς τῇ μεγίστῃ ἑορτῇ καταλαβεῖν τὴν Ἀθηναίων ἀκρόπολιν» (Θουκ. Α' 126, 4). Θεώρησε ότι η μεγαλύτερη γιορτή του Δία ήταν τα Ολύμπια (κατά πάσα πιθανότητα όμως το Μαντείο αναφερόταν στα Διάσια). Κατά την διάρκεια της εορτής των Ολυμπίων επιτρεπόταν στους ολυμπιονίκες στην επέτειο της νίκης τους να πηγαίνουν με συγγενείς και φίλους και να κάνουν θυσίες σε διάφορα ιερά της πόλης. Εκμεταλλευόμενος τη συνήθεια αυτή αλλά και τη δυσαρέσκεια εκείνη των Αθηναίων, μαζί με τον αδελφό του και τους οπαδούς του κατέλαβε την Ακρόπολη το 632 π.Χ., (κατ΄ άλλους το 628 π.Χ.). Δεν πέτυχε όμως το σκοπό του γιατί ο τότε επώνυμος άρχων της Αθήνας Μεγακλής, που ανήκε στην ισχυρή οικογένεια των Αλκμαιωνιδών, αντέδρασε δραστήρια και πολιορκώντας την Ακρόπολη ανάγκασε τον μεν Κύλωνα και τον αδελφό του να διαφύγουν στα Μέγαρα, τους δε οπαδούς του να καταφύγουν ικέτες στον βωμό της Πολιάδος Αθηνάς. Τότε όσοι κατέφευγαν στους βωμούς θεωρούνταν προστατευόμενοι των θεών και συνεπώς ήταν απαραβίαστοι. Οι οπαδοί όμως του Μεγακλή, ενώ τους υποσχέθηκαν πως αν βγουν από το ιερό δεν θα τους πείραζαν, παραβαίνοντας το πανελλήνιο εκείνο ιερό έθιμο, τους φόνευσαν προ του ιερού των Ευμενίδων, τη στιγμή που κατέρχονταν από την Ακρόπολη κρατώντας κατά την παράδοση ταινίες των οποίων η άλλη άκρη ήταν δεμένη στο βωμό, αφού προηγουμένως έκοψαν αυτές τις ταινίες (έτσι, θεώρησαν ότι δεν τυγχάνουν πλέον της θείας προστασίας).
Συνέπειες
Το έγκλημα αυτό των ικετών προκάλεσε τη φρίκη των Αθηναίων και τη γενική κατακραυγή και εκτός της Αθήνας, και οι δε Αλκμαιονίδες θεωρήθηκαν «εναγείς», ενώ αντίθετα οι συμπάθειες στράφηκαν προς τον Κύλωνα. Του γεγονότος αυτού επακολούθησε σειρά στάσεων και ταραχών μέχρι το 597 π.Χ. που ανέλαβε ο Σόλωνας να συμβιβάσει τα αντιμαχόμενα μέρη παρακαλώντας τους εναγείς να υποβληθούν οικειοθελώς στην κρίση τριακοσιομελούς δικαστηρίου που θα αποφασίσει σχετικά. Οι Αλκμαιονίδες προ αυτής της κατακραυγής δέχτηκαν και το δικαστήριο εκείνο με κατήγορο τον Μύρωνα τον Φλυέα τους καταδίκασε σε εξορία. Αποφάσισε μάλιστα να εκταφούν όσοι εν τω μεταξύ είχαν πεθάνει και να θαφτούν έξω από την πόλη.
Αν και εκτελέστηκε η απόφαση εκείνη το άγος εξακολουθούσε να υφίσταται και φοβερή ασθένεια, λοιμός έπληξε την Αθήνα, με πολλούς θανάτους, τον οποίο οι πολίτες θεώρησαν ως θεία δίκη για το έγκλημα. Τότε λέγεται πως πάνω από την πόλη εμφανίσθηκαν να πλανώνται ψυχές νεκρών (φαντάσματα) και ένας δεισιδαίμονας φόβος κατέλαβε τους Αθηναίους. Την ίδια περίοδο ο Κύλωνας ξεσήκωσε τους Μεγαρείς εναντίον των Αθηναίων και κατάφεραν να καταλάβουν την Σαλαμίνα προκαλώντας καταστροφές και στην υπόλοιπη Αττική. Μετά απ΄ αυτά ρωτήθηκε το Μαντείο των Δελφών το οποίο και έδωσε εντολή να γίνει πλήρης καθαρμός υπό τις οδηγίες του τότε φιλόσοφου αλλά και ιερέα Επιμενίδη που έμενε όμως στη Φαιστό στη Κρήτη. Τότε στάλθηκε στην Κρήτη εσπευσμένα ο Αθηναίος Νικίας ο Νικηράτου, με ιερό πλοίο, πιθανώς την Πάραλο ο οποίος προσκάλεσε τον Επιμενίδη στην Αθήνα πράγμα που δέχθηκε και τον ακολούθησε. Σημειώνεται πως μόλις ο Επιμενίδης έφθασε στο λιμένα Μουνιχίας και αντίκρισε τον λόφο της Μουνιχίας, προφήτεψε τον πραγματικό κίνδυνο της Αθήνας.
Ο Επιμενίδης φθάνοντας στην αρχαία Αθήνα και βλέποντας τον χώρο έδωσε αμέσως εντολή να συγκεντρώσουν πάνω στον Άρειο Πάγο μαύρα και λευκά πρόβατα τα οποία στη συνέχεια άφησαν ελεύθερα διατάζοντας να τα παρακολουθούν και όπου σταματήσει καθένα εξ αυτών εκεί να ιδρύεται (στήνεται) βωμός και να θυσιάζεται. Μετά την εκτέλεση των οδηγιών αυτών του Επιμενίδη οι θεοί μαλάκωσαν και το άγος εξέλιπε. Οι Αθηναίοι τίμησαν ιδιαίτερα τον Επιμενίδη προσφέροντάς του μεγάλες αμοιβές και δώρα πλην όμως εκείνος αρκέσθηκε μόνο σε ένα κλώνο ελαίας.
Εκφράσεις
Σήμερα χρησιμοποιείται η έκφραση Κυλώνειο άγος για κάθε πράξη που μπορεί να επισύρει ντροπή σε πόλη ή κράτος.
Πηγή: Βικιπαίδεια
Και η μαλάκια πάει σύννεφο θεία δίκη, εξωγιηνοι μυστικιστές,προφητείες και παπαρολογία..
ΑπάντησηΔιαγραφή14 Δεκεμβρίου 2017 Η ΔΟΕ κυκλοφορεί μια σειρά εύχρηστων εργαλείων και οδηγών, τα οποία δείχνουν ότι οι περισσότερες χώρες μπορούν να αντέξουν οικονομικά να παράσχουν με βαθμίδες κοινωνική προστασία εάν το επιλέξουν..Ακόμη και οι φτωχότερες χώρες έχουν την οικονομική δυνατότητα να επεκτείνουν την κοινωνική προστασία σε όλους τους πολίτες τους, ανέφερε η ΔΟΕ στην πρόσφατα δημοσιευθείσα..δημοσιευθείσα έκθεση για την κοινωνική προστασία 2017-19 ..Η καθολική κοινωνική προστασία είναι απαραίτητη για την υλοποίηση του ανθρώπινου δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση για όλους, την προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την προώθηση της ανάπτυξης χωρίς αποκλεισμούς και την επιτάχυνση της προόδου προς την επίτευξη της παγκόσμιας συμφωνίας για την Ατζέντα Αειφόρου Ανάπτυξης του 2030 και των Στόχων Αειφόρου Ανάπτυξης.
Αυτή η εμβληματική έκθεση της ΔΟΕ παρέχει μια σφαιρική επισκόπηση των πρόσφατων τάσεων στα συστήματα κοινωνικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένων των ορόφων κοινωνικής προστασίας. Με βάση τα νέα στοιχεία, προσφέρει ένα ευρύ φάσμα δεδομένων σε παγκόσμιο, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο σχετικά με την κάλυψη της κοινωνικής προστασίας, τα οφέλη και τις δημόσιες δαπάνες για την κοινωνική προστασία.
Η έκθεση ακολουθεί μια προσέγγιση που βασίζεται στον κύκλο ζωής, ξεκινώντας με την κοινωνική προστασία των παιδιών, ακολουθούμενη από προγράμματα για γυναίκες και άνδρες σε ηλικία εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας σε περίπτωση μητρότητας, ανεργίας, τραυματισμών στην εργασία και αναπηρίας, καθώς και για ηλικιωμένα άτομα, συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων. Αξιολογεί επίσης την πρόοδο προς την καθολική κάλυψη στην υγεία. Ζητεί να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στην επέκταση της κάλυψης, στην επαρκή χρηματοδότηση και στην ενίσχυση των εθνικών συστημάτων κοινωνικής προστασίας, με ιδιαίτερη έμφαση στην επίτευξη των SDG...πηγή http://www.ilo.org/global/publications/books/WCMS_604882/lang--en/index.htm
Εκτύπωση: 9789221300151 [ISBN]
PDF στο Web: 9789221300168 [ISBN]
EPUB: 9789221300212 [ISBN]
Διαθέσιμο..
Uros
Οι ακαδημίες των επιστημών του πλανήτη ξεκινούν έναν οδηγό για τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπομάκρυνση των #SDGs: Οι ακαδημίες των επιστημών του πλανήτη ξεκινούν έναν οδηγό για τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης
Πώς μπορούν οι ακαδημαϊκοί να υποστηρίξουν την εφαρμογή των SDG; Αυτός ο σύντομος οδηγός είναι προϊόν του προγράμματος InterAcademy Partnership (IAP) (2016-2019) για τη χάραξη παγκόσμιας πολιτικής.
Αντιπροσωπεύοντας μερικά από τα καλύτερα επιστημονικά μυαλά στις χώρες τους, οι ακαδημαϊκές μονάδες με βάση την αξία αποτελούν σημαντική πηγή εμπειρογνωμοσύνης, αλλά σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε φέτος από την εταιρία InterAcademy Partnership (IAP), το παγκόσμιο δίκτυο επιστημών, μηχανικών και ιατρικών ακαδημιών , η συνειδητοποίηση των SDG είναι περιορισμένη....
Σήμερα, η IAP δημοσίευσε έναν οδηγό eΕΔΩ:http://www.interacademies.org/ για τα SDG ως πόρο για όλες τις ακαδημαϊκές μονάδες με βάση την αξία και άλλα ενδιαφερόμενα μέλη της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας. Εκθέτει, με έναν απλό και σύντομο τρόπο, γιατί και πώς μπορούν να υποστηρίξουν τα SDG σε εθνικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο.
Απομάκρυνση των #SDGs: Οι ακαδημίες των επιστημών του πλανήτη ξεκινούν έναν οδηγό για τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης
Πώς μπορούν οι ακαδημαϊκοί να υποστηρίξουν την εφαρμογή των SDG; Αυτός ο σύντομος οδηγός είναι προϊόν του προγράμματος InterAcademy Partnership (IAP) (2016-2019) για τη χάραξη παγκόσμιας πολιτικής.
Αντιπροσωπεύοντας μερικά από τα καλύτερα επιστημονικά μυαλά στις χώρες τους, οι ακαδημαϊκές μονάδες με βάση την αξία αποτελούν σημαντική πηγή εμπειρογνωμοσύνης, αλλά σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε φέτος από την εταιρία InterAcademy Partnership (IAP), το παγκόσμιο δίκτυο επιστημών, μηχανικών και ιατρικών ακαδημιών , η συνειδητοποίηση των SDG είναι περιορισμένη. Σήμερα, η IAP δημοσίευσε έναν οδηγό για τα SDG ως πόρο για όλες τις ακαδημαϊκές μονάδες με βάση την αξία και άλλα ενδιαφερόμενα μέλη της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας. Εκθέτει, με έναν απλό και σύντομο τρόπο, γιατί και πώς μπορούν να υποστηρίξουν τα SDG σε εθνικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο.
Ο οδηγός 20 σελίδων διατίθεται εδώ; http://www.interacademies.org/. Μπορεί να εκτυπωθεί ως βιβλιαράκι ή να διαβάσει ηλεκτρονικά, όπου οι σύνδεσμοι παρέχονται σε έναν πλούτο άλλων πόρων για όσους ενδιαφέρονται για περισσότερες λεπτομέρειες. Το IAP αναμένει ότι ο οδηγός θα συμβάλει στην ευαισθητοποίηση των SDG στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, ιδιαίτερα στις εθνικές ακαδημίες. απομυθοποίηση της πολύπλοκης υποδομής και των διαδικασιών που εμπλέκονται στην εφαρμογή τους · και να ενθαρρύνουν τους επιστήμονες σε όλους τους κλάδους να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε αυτό το εξαιρετικά σημαντικό παγκόσμιο πρόγραμμα δράσης. Καθορίζει το πού οι ακαδημίες μπορούν να φέρουν γνώση για να υποστηρίξουν τους στόχους και πού υπάρχει ικανότητα ενημέρωσης των πολιτικών. Ο οδηγός υποστηρίζεται από μια βάση δεδομένων με αναφορές που έχουν αξιολογηθεί από ομότιμους για τις SDG που έχουν δημιουργήσει ακαδημίες από το 2014.
Η Δρ. Eva Alisic, Συμπρόεδρος της Ομάδας Εργασίας της IAP για τη Βελτίωση της Επιστημονικής Εισόδου στην Παγκόσμια Πολιτική , δήλωσε: "Οι ακαδημίες και οι ακαδημαϊκές κοινότητες μπορούν να προσφέρουν μια πληθώρα ερευνητικών εμπειριών και γνώσεων, οι οποίες σήμερα δεν χρησιμοποιούνται επαρκώς. Εάν αναπτυχθούν αποτελεσματικά, μπορούν να διαδραματίσουν το ρόλο τους στην υποστήριξη των SDG, ως ανεξάρτητες πηγές γνώσεων που έχουν αξιολογηθεί από ομότιμους. ως πρωταθλητές της χάραξης πολιτικής βάσει τεκμηριωμένων στοιχείων · και ως μέντορες σε νέες ακαδημίες και επιστήμονες για να βοηθήσουν τους να διαδραματίσουν το ρόλο τους στη διαμόρφωση του μέλλοντός τους ».
Uros