Του Κώστα Τέο Οι Τούρκοι προκαλούν, όπου σταθούν και όπου βρεθούν. Η πολιτική ηγεσία με πρώτο τον Πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αμφισβη...
Του Κώστα Τέο
Οι Τούρκοι προκαλούν, όπου σταθούν και όπου βρεθούν. Η πολιτική ηγεσία με πρώτο τον Πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αμφισβητεί τη Συνθήκη της Λωζάννης για τα ελληνικά νησιά, μνημονεύει την Ελλάδα για την αγορά των S-300 για να δικαιολογήσει την κίνηση με τους S-400, ενώ ταυτόχρονα «παίζει» διάφορα παιχνίδια με την Αγιά Σοφιά που μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης μετατράπηκε σε τέμενος και από το 1934 έχει χαρακτηριστεί μουσειακός χώρος.
Ταυτόχρονα, οι Τούρκοι προκαλούν με πράξεις και όχι μόνο λόγια και στο Αιγαίο. Οι παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου και οι εικονικές αερομαχίες με τα ελληνικά μαχητικά έχουν εξελιχθεί σε καθημερινή ρουτίνα, ενώ με NAVTEX δεσμεύουν περιοχές για ασκήσεις με αληθινά πυρά. Όμως, η τουρκική προκλητικότητα εκδηλώνεται και μέσω της μικρής ή της μεγάλης οθόνης.
Ταινίες και σίριαλ που προβάλλονται στη γείτονα περιέχουν αναφορές που στέλνουν άκρως ανθελληνικά μηνύματα. Τελευταίο πρόσφατο παράδειγμα είναι η σειρά «Πρωτεύουσα-Αμπντουλχαμίτ» που μεταδίδεται από τα τέλη Σεπτεμβρίου στο πρώτο κρατικό κανάλι «Trt».
Στο τρέιλερ του πρώτου επεισοδίου και συγκεκριμένα στο 00.25 προβάλλεται μέσα σε ένα κουτί μία ελληνική σημαία και ακούγεται η φράση «αυτό είναι το λάβαρο που θέλησε να στήσει στην Αγιά Σοφιά ο ελληνικός στρατός». Για να ακολουθήσει στο 00.36 η προκλητική κίνηση του Σουλτάνου να πετάξει την ελληνική σημαία στο πρόσωπο κάποιου με τον οποίο συνομιλεί.
Δείτε το βίντεο:
Άλλο ένα παράδειγμα τουρκικής προκλητικότητας συνιστά η σειρά με τίτλο «Η πατρίδα μου είσαι εσύ»- στα τουρκικά Vatanim Sensin- που είχε κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2016. Επρόκειτο για μία σειρά που περιέγραφε κατά τους Τούρκους την περίοδο λίγο πριν από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Προβαλλόταν από το Kanal D το οποίο ανήκει τον μεγάλο μιντιακό όμιλο Ντογάν ο οποίος θεωρείται αντιπολιτευόμενος στον Ερντογάν.
Το σίριαλ, όπως προαναφέραμε, εξιστορεί τα γεγονότα πριν από την Μικρασιατική καταστροφή από την… τουρκική πλευρά. Παρουσιάζει τους Έλληνες στρατιωτικούς να δολοφονούν, να εκτελούν, να φυλακίζουν και να καταστρέφουν τις περιουσίες των Τούρκων χωρίς κανέναν έλεγχο. Η σειρά παρουσιάζει τη ζωή του Τζεβντετ, ο οποίος φυλακίζεται από τους «κακούς» Έλληνες και στη συνέχεια γίνεται ο διώκτης και εξολοθρευτής τους, ο ήρωας των Τούρκων.
Δείτε βίντεο και φωτογραφίες:
Και αυτό το σίριαλ-πρόκληση είναι μόνο η αρχή... Στις αρχές του 2016 και συγκεκριμένα στις 15 Ιανουαρίου είχε κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους η ταινία «Bizans Ouynları». Σε αυτή την ταινία οι Τούρκοι παρουσιάζουν το Βυζάντιο ως την πιο διεφθαρμένη και αισχρή αυτοκρατορία που υπήρξε στην ανθρωπότητα. Ένα Βυζάντιο γεμάτο από σεξουαλικά όργια, από ανώμαλους αυτοκράτορες, από ένα λαό μαλθακό, διεστραμμένο και διψασμένο για αίμα στα στάδια, από ένα ιερατείο γεμάτο σεξουαλικά ανώμαλους, από αυτοκρατόρισσες σαν τις μεγαλύτερης πόρνες της ιστορίας. Να θυμίσουμε ότι πριν από λίγα χρόνια οι Τούρκοι είχαν γυρίσει μια άλλη ταινία με τον τίτλο, «Kahpe Βbizans», δηλαδή, «Η Πόρνη του Βυζαντίου», όπου παρουσιαζόταν η αυτοκράτειρα Θεοδώρα ως η μεγαλύτερη πόρνη της ιστορίας.
Δείτε το βίντεο και τις φωτογραφίες:
Οι Τούρκοι, πάντως, έχουν διαπράξει, , όπως ανέφερε δημοσίευμα της εφημερίδας Yeni Safak, «ιστορική ντροπή» και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων τoυ σίριαλ «Παρακαταθήκη», «Emanet» στα τουρκικά, για λογαριασμό του Fox Tv.
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, η ιστορική ντροπή της τουρκικής τηλεοπτικής σειράς διαπράχθηκε στην εκκλησία της Παναγίας, στην πόλη της Νεάπολης της Καππαδοκίας, όπου υπήρχε μεγάλη και ανθούσα ελληνορθόδοξη κοινότητα πριν από την ανταλλαγή των πληθυσμών. Ο ναός έχει παραβιαστεί και βεβηλωθεί από σκηνές απάνθρωπης βίας.
Όπως αναφέρεται, οι δημιουργοί της σειράς, σκηνοθέτης, κάμεραμαν και ηθοποιοί, διάλεξαν το εσωτερικό της ιστορικής αυτής εκκλησίας για να γυρίσουν σκηνές βίας με αίμα και πολύ ξύλο. Οι υπεύθυνοι του καναλιού για να γυρίσουν τις σκηνές αυτές, κατέστρεψαν τις σιδερένιες μπάρες που είχαν τοποθετηθεί για να προστατευόσουν τον εξωτερικό περίγυρο της εκκλησίας και αφού παραβίασαν τις θύρες, εισέβαλαν μέσα και άρχισαν τα γυρίσματα. Οι σκηνές που τραβήχτηκαν αποτελούν αν μη τι άλλο μια αισχρή βεβήλωση για τον ιερό χώρο μιας ιστορικής εκκλησίας που χτίστηκε, όπως αναφέρουν οι ιστορικές πληροφορίες, το 1849 και μέχρι το 1924 λειτουργούσε ανελλιπώς για το ελληνορθόδοξο ποίμνιο της Νεάπολης, στα τουρκικά Νεβσεχίρ.
Το γεγονός αυτό προκάλεσε την προσοχή κάποιων τοπικών παραγόντων και ο διευθυντής του «Ιδρύματος Έρευνας και Προστασίας Πολιτιστικών Κτισμάτων» της Καππαδοκίας, Μουκρεμίν Τοκμάκ προχώρησε σε καταγγελία στην τοπική εισαγγελία για την παράνομη, όπως ανέφερε, παραβίαση του ιστορικού ναού και κυρίως για τις σκηνές ανείπωτης βίας που γυρίστηκαν στο εσωτερικό του, βεβηλώνοντας τον χώρο. Μάλιστα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην καταγγελία, «Tahribat çok büyük», δηλαδή, «Η καταστροφή είναι πολύ μεγάλη» και γι’ αυτό θα πρέπει να επέμβει αμέσως η τοπική εισαγγελία και να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να σταματήσει η ιεροσυλία και η βεβήλωση του ιερού χώρου με την παράλληλη οικιστική καταστροφή του.
Δείτε τις φωτογραφίες:
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση