Η 22η Art-Athina 2017 ολοκληρώνεται την Κυριακή στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Παλαιό Φάληρο, με ένα αφιέρωμα στον Γιάννη Κουν...
Η 22η Art-Athina 2017 ολοκληρώνεται την Κυριακή στις εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do στο Παλαιό Φάληρο, με ένα αφιέρωμα στον Γιάννη Κουνέλη και τον Δημήτρη Μυταρά,
Η δομή της διοργάνωσης που συνοψίζει την εγχώρια εικαστική παραγωγή περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικά έργα καλλιτεχνών από 43 γκαλερί της Ελλάδας και του εξωτερικού με συμμετοχή από πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, η Μύκονος κ.ά.Στην ενότητα Highlight συμμετέχουν 13 νέες γκαλερί από το εξωτερικό, οι περισσότερες με έδρα το Λος Άντζελες, αλλά και πόλεις όπως η Ζυρίχη, η Κωνσταντινούπολη, η Κοπεγχάγη, το Παρίσι, η Μελβούρνη, το Ντουμπάι, η Βουδαπέστη, η Νέα Υόρκη, η Βιέννη, το Όσλο. Μεγάλο ενδιαφέρον συγκέντρωσε γκαλερί του Λος Άντζελες που διέθετε ποικίλα έργα καλλιτεχνών, δημιουργημένα σε χαρτί Α4, κόστους 30 ευρώ το ένα!
Στην ενότητα Feature, η επιμελήτρια Μίριαμ Μπεν Σαλάχ επιλέγει για δύο γκαλερί από τη Ζυρίχη και το Ντουμπάι τη θεματική “Alternatives”, που επικεντρώνεται στην αγχώδη διαταραχή της σύγχρονης καταναλωτικής κοινωνίας.
Σε χώρο προβολής βίντεο, ο ανεξάρτητος επιμελητής και κριτικός τέχνης Αλεξάντερ Μπουρένκοβ επιλέγει προβολές με θεματική που σχετίζεται με την τεχνολογία και την ανησυχία εξαιτίας της “ψηφιακής παλίρροιας”.
Το περίπτερο του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ παρουσιάζει την έκδοση 1968, χρονιά καθοριστική για την αρχιτεκτονική και το ντιζάιν, σε συνεργασία με το περιοδικό “Toiletpaper” των Μαουρίτσιο Κατελάν και Πιερπάολο Φεράρι.
Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο παρουσιάζεται μια “αποσπασματική ιστορία της Art Athina μέσα από διάφορα φίλτρα”. Η διοργάνωση είναι ανοιχτή από τις 12 το μεσημέρι έως τις 9 το βράδυ, με είσοδο 8 ευρώ.
Στην Art-Athina 2017 συμμετέχει και η Εύα Στεφανή με το έργο «Εθνικός Υμνος» που το 2007 είχε προκαλέσει αντιδράσεις και δικαστικές περιπέτειες...
Μετά τον σάλο που είχε ξεσπάσει, ο καλλιτεχνικός διευθυντής είχε οδηγηθεί στο Αυτόφωρο, ενώ το ζήτημα απασχόλησε επί ημέρες τη δημοσιότητα.
Στο ταμπελάκι που βρίσκεται στον χώρο όπου προβάλλεται το βίντεο αναγράφεται χαρακτηριστικά: «Λογοκρίθηκε και κατασχέθηκε από την Αστυνομία, ύστερα από ανώνυμη καταγγελία για προσβολή της δημοσίας αιδούς και των συμβόλων του ελληνικού κράτους. Η καλλιτέχνιδα, η επιμελήτρια και ο διευθυντής της Art-Athina αθωώθηκαν στη δίκη που ακολούθησε».
Οπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της η documenta 14 για τα έργα της Ευας Στεφανή "τόσο η Ακρόπολις όσο και ο Εθνικός Ύµνος (2007) –που λογοκρίθηκε κατά την πρώτη παρουσίασή του στην Αθήνα– είναι φιλµ που θέλουν να προκαλέσουν τις ηγεµονικές ιδεολογίες και αντιλήψεις που συνδέονται µε τα εθνικά σύμβολα".
Οι επικριτές της την κατηγορούν ότι πρόκειται για ένα βιντεάκι με μια κλειδαρότρυπα, από την οποία φαίνεται αιδοίο γυναίκας αυνανιζομένης υπό τον ήχο του εθνικού ύμνου...
Η ίδια όταν είχε ξεσπάσει σάλος το 2007 για το θέμα είχε δώσει συνέντευξη στην οποία είχε πει τα εξής για το έργο της:
-Δείχνω μια μαύρη οθόνη και μέσα μια τρύπα που υπαινίσσεται ότι είναι μια κλειδαρότρυπα. Μέσα από εκεί βλέπουμε ένα παλιό φιλμάκι super 8, πολύ φθαρμένο. Και βλέπουμε ένα γυναικείο χέρι που κινείται γύρω από ένα αιδοίο χωρίς να το ακουμπά. Η εικόνα είναι αρκετά ασαφής. Δεν είναι κανείς βέβαιος ότι είναι αιδοίο, θα μπορούσε να είναι ένα λουλούδι ή να είναι μια πληγή...
-Και ως υπόκρουση ακούγεται ο Εθνικός Ύμνος.
-Ναι, με ακουστικά μπορείς να ακούσεις τη μουσική από τον Εθνικό Ύμνο. Ακούγεται από παλιό εμβατήριο τύπου χούντας. Δεν αισθάνομαι άνετα να εξηγώ το έργο μου. Αυτά είναι ανεξιχνίαστα πράγματα. Ο καλλιτέχνης κάνοντας ένα έργο δεν κάνει θεωρίες, είναι πιο υπαρξιακό το ζήτημα, μιλάει για τον εαυτό του.
-Εσείς γιατί επιλέξατε αυτή τη μουσική;
-Χθες είδα μια γυναίκα που φορούσε μπουστάκι με τη σημαία, έχω δει τη σημαία σε τσόκαρο και σε μαγιό. Όλα αυτά όμως θεωρούνται εντάξει, και τους ενοχλεί η σύνδεσή του με το αιδοίο που φαίνεται ως λουλούδι;
-Σας κατηγορούν και για εξύβριση συμβόλου;
-Όχι, περί ασέμνων είναι η δίωξη. Γι΄ αυτό έχουν κατηγορήσει τον Αργυρού, τον διευθυντή της έκθεσης. Εγώ ήμουν στο εξωτερικό τη στιγμή της εμφάνισης των αστυνομικών.
Η Εύα Στεφανή -κόρη του πρώην υπουργού Υγείας και καθηγητή Ιατρικής Κώστα Στεφανή- γεννήθηκε το 1964 στην Αλεξάνδρεια της Βιρτζίνια στην Αµερική. "Τόσο οι ταινίες όσο και τα κείµενα που γράφει πατούν καλά στη θεωρία, κρατούν ωστόσο µια ποιητική ανεξαρτησία. Κάνει ντοκιµαντέρ παρατήρησης και πειραµατικές ταινίες που ξεκινούν και ολοκληρώνονται στη σφαίρα του πραγµατικού, ωστόσο αυτό που βλέπουµε είναι µια στρεβλή εκδοχή του. Ρίχνει µια λοξή µατιά στα πράγµατα, στους ανθρώπους, στην καθηµερινότητα και αναδεικνύει την παράδοξη πλευρά των ιστοριών που βρίσκονται, όπως η ίδια λέει, στις «παρυφές της πραγµατικότητας». Παρόλο που η δουλειά της εντάσσεται στο πλαίσιο του Κινηµατογράφου της Παρατήρησης και ακολουθεί τις βασικές µεθόδους του, τον προσεγγίζει µε διαφορετικό τρόπο: παίρνει θέση. Μέσα από µια διαδικασία συµµετοχικής παρατήρησης αναπτύσσει σχέσεις µε τους ανθρώπους που θα κινηµατογραφήσει, οι οποίες µπορεί να κρατήσουν µέρες, µήνες ή και χρόνια."
Μπορείτε να κατεβάσετε το "απαγορευμένο" βίντεο και να το αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας για να το δείτε (διάρκεια 40 δευτερόλεπτα, μέγεθος 134KB).
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση