Γράφει η Ερατώ Μπέλλου. Για τους θεολόγους ιστορικούς ερευνητές υπάρχουν 3 πιθανές ημερομηνίες για την Ανάσταση του Χριστού.Τις παραθέτ...
Γράφει η Ερατώ Μπέλλου.
Για τους θεολόγους ιστορικούς ερευνητές υπάρχουν 3 πιθανές
ημερομηνίες για την Ανάσταση του Χριστού.Τις παραθέτω με το
αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο (proleptic gregorian calendar),
και κατά χρονική σειρά :
1) Κυριακή 11 Απρ. του έτους 27,
2) Κυριακή 7 Απρ. του έτους 30,
3) Κυριακή 3 Απρ. του έτους 33.
Βάσει αυτών των ημερομηνιών,μια σκέψη,
μια ιδέα θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη :
Ας αλλάξει το Πασχάλιον,και ας εορτάζεται κάθε χρόνο το χριστιανικό
Πάσχα (ανεξάρτητα του πότε πέφτει το Εβραϊκό) την Κυριακή που
είναι μετά από τις 3 Απρ.,ή όπερ ταυτό,πριν από τις 11 Απρ.,ή όπερ
ταυτό,πλησιέστερα προς τις 7 Απρ. (πάντα με το γρηγοριανό ημερολόγιο).
Σ' αυτή την έκφραση χρησιμοποίησα και τις 3 ανωτέρω ημερομηνίες.
Για τους θεολόγους ιστορικούς ερευνητές υπάρχουν 3 πιθανές
ημερομηνίες για την Ανάσταση του Χριστού.Τις παραθέτω με το
αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο (proleptic gregorian calendar),
και κατά χρονική σειρά :
1) Κυριακή 11 Απρ. του έτους 27,
2) Κυριακή 7 Απρ. του έτους 30,
3) Κυριακή 3 Απρ. του έτους 33.
Βάσει αυτών των ημερομηνιών,μια σκέψη,
μια ιδέα θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη :
Ας αλλάξει το Πασχάλιον,και ας εορτάζεται κάθε χρόνο το χριστιανικό
Πάσχα (ανεξάρτητα του πότε πέφτει το Εβραϊκό) την Κυριακή που
είναι μετά από τις 3 Απρ.,ή όπερ ταυτό,πριν από τις 11 Απρ.,ή όπερ
ταυτό,πλησιέστερα προς τις 7 Απρ. (πάντα με το γρηγοριανό ημερολόγιο).
Σ' αυτή την έκφραση χρησιμοποίησα και τις 3 ανωτέρω ημερομηνίες.
H ανάρτηση αυτή δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα 28 Μάρτη 2016,στις 9.40 π.μ. :
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.press-gr.com/2016/03/blog-post_1790.html
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΠΑΝΤΑ
ΠΟΛΥ ΠΡΩΙΜΟ («ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ»),
ΠΑΝΤΑ ΜΕΤΑΞΥ 4 ΚΑΙ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ.
Το Ορθόδοξο Χριστιανικό Πάσχα εορτάζεται κάθε έτος την πρώτη
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυριακή μετά τη 15η Νισάν του παλαιού εβραϊκού ημερολογίου,
που οι Εβραίοι πια δεν χρησιμοποιούν,διότι είναι άκρως ανακριβές.
Αλλά και αυτό που χρησιμοποιούν τώρα έχει κάποιες,κυρίως,ηλιακές
ανακρίβιες.Ας σημειωθεί ότι το εβραϊκό Πάσχα δεν είναι ανοιξιάτικη
γιορτή,δεν συνδέεται με αναγέννηση ή ανάσταση,αλλά με τη διέλευση
της Ερυθράς θάλασσας.Μια ιδέα για την αλλαγή του Ορθοδόξου Χριστιανικού
Πασχαλίου,από μία Αγία και Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδο,θα μπορούσε
να είναι η πλήρης αποδέσμευση από το εβραϊκό ημερολόγιο.Ας εορτάζεται
το Χριστιανικό Πάσχα κάθε έτος όχι την πρώτη Κυριακή μετά τη 15η Νισάν,
αλλά μετά τη 15η Απριλίου του γρηγοριανού ημερολογίου.Ειρήσθω δε
εν παρόδω ότι στα τούρκικα ο Απρίλιος λέγεται Νισάν.
Η πρόταση αυτού του σχολίου έχει πιθανότητα να υιοθετηθεί από κάποια Αγία και Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι στην μεταρρύθμιση του Πασχαλίου,πριν απ' το έτος 3579
ΑπάντησηΔιαγραφή-----------------------------------------------------
Ετοιμάζουν μεταρρύθμιση του Ορθοδόξου Πασχαλίου,για να ευνοηθεί η σύγκλιση-ενότητα-ένωση
με τους Ρωμαιοκαθολικούς,πράγμα που οι πραγματικοί Ορθόδοξοι δεν θέλουν και αγωνίζονται να
μη συμβεί.Δεν χρειάζεται τώρα και για πολλά έτη και αιώνες μεταρρύθμιση του Πασχαλίου.Και δεν
θα χρειάζεται,όσο «δεν λείπει ο Μάρτης απ' τη Σαρακοστή».Όταν θα λείπει όλος ο Μάρτης απ'
τη Σαρακοστή,τότε και μόνο τότε,θα χρειαστεί μεταρρύθμιση του Ορθοδόξου Πασχαλίου.Και πότε
για πρώτη φορά θα συμβεί αυτό ;; Το έτος 3579,που η Καθαρά Δευτέρα θα είναι για πρώτη φορά
τον Απρίλιο (για να θυμάται κανείς το έτος 3579,είναι τα ψηφία του διαδοχικοί αυξανόμενοι περιττοί αριθμοί).
Μια ιδέα για την τότε μεταρρύθμιση του Ορθοδόξου Πασχαλίου θα ήταν να εορτάζεται το Ορθόδοξο
Πάσχα κάθε έτος 30 μέρες μετά την εαρινή ισημερία,(=20 Απριλίου με το γρηγοριανό ημερολόγιο),
αν είναι Κυριακή,αλλώς την αμέσως επόμενη Κυριακή.Έτσι το Ορθόδοξο Πάσχα θα είναι πάντα μετά
το εβραϊκό Πάσχα (=πρώτη εαρινή πανσέληνος),και αν δεν είναι,θα φταίνε τα αστρονομικά σφάλματα
των Εβραίων,πράγμα αδιάφορο και ανάξιο επηρεασμού.
«Ο Χριστός αναστήθηκε την 7η Απριλίου του 30
ΑπάντησηΔιαγραφή(αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο)»
........................................
Υποστηρίζω την εκδοχή ότι ο Χριστός γεννήθηκε
το 4 π.Χ. και αναστήθηκε την Κυριακή 7 Απριλίου του έτους
30 (με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο,που διεθνώς
λέγεται proleptic gregorian calendar).Θεωρώ άλλες εκδοχές
ή πολύ πρώιμες ή πολύ όψιμες.Είμαι τελικά ενάντια στην
αντίληψη ότι η ασχολία με ημερομηνίες είναι κάτι «κινδυνώδες»,
ή «αποσταθεροποιητικό».Τη θεωρώ μια φοβία που αποτελεί
μεσαιωνική πρόληψη.
Συνακόλουθα υποστηρίζω τη μεταρρύθμιση του Ορθόδοξου Πασχαλίου,
ώστε κάθε έτος το Πάσχα να εορτάζεται την πλησιέστερη Κυριακή
προς την 7η Απριλίου,του γρηγοριανού ημερολογίου.
«Ο Χριστός αναστήθηκε την 7η Απριλίου του 30»
ΑπάντησηΔιαγραφή(με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο)
.............................................
Υποστηρίζω την εκδοχή ότι ο Χριστός γεννήθηκε
το 4 π.Χ. και αναστήθηκε την Κυριακή 7 Απριλίου του έτους
30 (με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο,που διεθνώς
λέγεται proleptic gregorian calendar---να πω ότι το
γρηγοριανό ημερολόγιο που σήμερα προπορεύεται του παλαιού,
του ιουλιανού κατά 13 μέρες, αν το εκλάβεις αναδρομικά,τω καιρώ
εκείνω υστερεί του παλαιού,του ιουλιανού κατά 2 μέρες.).Θεωρώ
άλλες εκδοχές ή πολύ πρώιμες ή πολύ όψιμες.Είμαι τελικά ενάντια
στην αντίληψη ότι η ασχολία με ημερομηνίες είναι κάτι «κινδυνώδες»,
ή «αποσταθεροποιητικό».Τη θεωρώ μια φοβία που αποτελεί
μεσαιωνική πρόληψη.
Συνακόλουθα προσωπικά υποστηρίζω τη μεταρρύθμιση
του Ορθόδοξου Πασχαλίου,ώστε,κάθε έτος,το Πάσχα να
εορτάζεται την πλησιέστερη Κυριακή προς την 7η Απριλίου,
του γρηγοριανού ημερολογίου.
Υ.Γ.---Στο κεφ. 3 του κατά Λουκά αναφέρεται ότι βαπτίστηκε ο Χριστός το 15ο έτος
Τιβερίου Καίσαρος,οπότε εσταυρώθη περίπου 3 έτη μετά.Το έτος Τιβερίου άρχιζε όχι
με τη στέψη του που ήταν στις 18 Σεπτ.(του έτους 14, με το παλαιό ημερολόγιο,ή 16
Σεπτ.με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο),αλλά σύμφωνα με τις εφαρμοζόμενες
πρακτικές από τις 3 Απρ.(πάλι του έτους 14,ή 1 Απρ με το αναδρομικό γρηγοριανό),
που ήταν ο ορισμός του ως διαδόχου του Αυγούστου από τον ίδιο,οπότε και έγινε
συμβασιλεύς.Αρα το 15ο έτος Τιβερίου,που ο Χριστός ήταν «ωσεί 30» ("τριαντάριζε")
ήταν από τις 3 Απρ.(παλαιού ημερολογίου ή 1 Απρ. αναδρομικού γρηγοριανού) του
έτους 28 έως τις 2 Απρ.(παλαιού ημερολογίου,ή 31 Μαρ.του αναδρομικού γρηγοριανού)
του έτους 29.Η ημερομηνία για την Ανάσταση,Κυριακή 7 Απρ. του 30 με το αναδρομικό
γρηγοριανό ημερολόγιο είναι λοπόν συμβατή μ' αυτό το χωρίο του Λουκά και με το ότι ο
Χριστός σταυρώθηκε 33 ετών (δεν υπάρχει έτος μηδέν,πριν το 1 μ.Χ. είναι το 1 π.Χ.).
Δεν υπάρχουν άλλες ημερομηνίες,που η Παρασκευή,δύο μέρες πριν από την Κυριακή,
να είναι κατά ή μια μέρα πριν από το εβραϊκό Πάσχα που να έχουν τέτοια συμβατότητα.
Επισης υπάρχει συμβατότητα ότι συμβαίνουν επί Ποντίου Πιλάτου.
Ο Χριστός γεννήθηκε το 4 π.Χ.,το ίδιο έτος πέθανε ο Ηρώδης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ημερομηνία
ΑπάντησηΔιαγραφήYποστηρίζω την εκδοχή ότι η Ημερομηνία
Ανάστασης του Χριστού είναι η Κυριακή 7 Απριλίου του έτους 30
(με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο,που διεθνώς λέγεται
proleptic gregorian calendar---να πω ότι το γρηγοριανό ημερολόγιο
που σήμερα προπορεύεται του παλαιού,του ιουλιανού κατά 13 μέρες,
αν το εκλάβεις αναδρομικά,τω καιρώ εκείνω υστερεί του παλαιού,του
ιουλιανού κατά 2 μέρες.) ότι γεννήθηκε το 4 π.Χ.,και ότι ο Ηρώδης
πέθανε το ίδιο έτος.Θεωρώ άλλες εκδοχές ή πολύ πρώιμες ή πολύ
όψιμες.Είμαι τελικά ενάντια στην αντίληψη ότι η ασχολία με ημερομηνίες
είναι κάτι «κινδυνώδες»,ή «αποσταθεροποιητικό».Τη θεωρώ μια φοβία
που αποτελεί μεσαιωνική πρόληψη.
Συνακόλουθα προσωπικά υποστηρίζω τη μεταρρύθμιση
του Ορθόδοξου Πασχαλίου,ώστε,κάθε έτος,το Πάσχα να
εορτάζεται την πλησιέστερη Κυριακή προς την 7η Απριλίου,
του γρηγοριανού ημερολογίου.
Υ.Γ.---Στο κεφ. 3 του κατά Λουκά αναφέρεται ότι βαπτίστηκε ο Χριστός το 15ο έτος
Τιβερίου Καίσαρος,οπότε εσταυρώθη περίπου 3 έτη μετά.Το έτος Τιβερίου άρχιζε
όχι με τη στέψη του που ήταν στις 18 Σεπτ.(του έτους 14,με το παλαιό ημερολόγιο,
ή 16 Σεπτ.με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο),αλλά σύμφωνα με τις
εφαρμοζόμενες πρακτικές από τις 3 Απρ.(πάλι του έτους 14,ή 1 Απρ με το
αναδρομικό γρηγοριανό),που ήταν ο ορισμός του ως διαδόχου του Αυγούστου
από τον ίδιο,οπότε και έγινε συμβασιλεύς.Αρα το 15ο έτος Τιβερίου,που ο Χριστός
ήταν «ωσεί 30» ("τριαντάριζε") ήταν από τις 3 Απρ.(παλαιού ημερολογίου ή 1 Απρ.
αναδρομικού γρηγοριανού) του έτους 28 έως τις 2 Απρ.(παλαιού ημερολογίου,ή
31 Μαρ.του αναδρομικού γρηγοριανού) του έτους 29.Η Ημερομηνία για την Ανάσταση,
Κυριακή 7 Απρ. του 30 με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο είναι λοπόν συμβατή
μ' αυτό το χωρίο του Λουκά και με το ότι ο Χριστός σταυρώθηκε 33 ετών (δεν υπάρχει
έτος μηδέν,πριν το 1 μ.Χ. είναι το 1 π.Χ.) και με το ότι γεννήθηκε το 4 π.Χ. και με
το ότι ο Ηρώδης πέθανε επίσης το 4 π.Χ. και με το ότι το εβραϊκό Πάσχα ήταν την
προηγούμενη Παρασκευή ή Σάββατο,και με το ότι ήταν επί Ποντίου Πιλάτου.
Δεν υπάρχουν άλλες ημερομηνίες,που να έχουν τέτοια πολλαπλή συμβατότητα.