ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ Του Βασίλη Μπουζιώτη «Ο φόβος,όνομα ουσιαστικόν,στην αρχή ενικός αριθμός και μετά πληθυντικός.Οι φόβοι,οι φόβοι ...
Του Βασίλη Μπουζιώτη
«Ο φόβος,όνομα ουσιαστικόν,στην αρχή ενικός αριθμός και μετά πληθυντικός.Οι φόβοι,οι φόβοι για όλα απο δω και πέρα».Οι θεϊκοί στίχοι της Κικής Δημουλά έρχονταν στο μυαλό μου καθώς παρακολουθούσα τον εντυπωσιακό «Φόβο»,την παράσταση που έφτιαξε με έμπνευση η Έλενα Πέγκα βασισμένη στην ομώνυμη έξοχη νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ. Ο φόβος που γίνεται...φόβοι. Ο φόβος που αλλάζει μορφές-ο έρωτας, ο γάμος, η πίστη,η ζήλια,η ίντριγκα,ο εκβιασμός,το ψέμα, η αλήθεια,η ζωή. Ο φόβος...πρωταγωνιστεί στο έργο που φωτίζει με δεινότητα τις πτυχές του, μέσα απο μια ιστορία απιστίας,με ανατροπές που κόβουν την ανάσα. Η Ιρένε είναι παντρεμένη,μα έχει εραστή έναν πιανίστα. Ζει παράφορα μαζί του,αλλά την κατατρώγει ο φόβος μην χάσει όσα έχει:την οικογενειακή γαλήνη-σιγουριά της, την ασφάλεια του οίκου της,τη λατρεία του συζύγου της,την αγάπη των παιδιών της.Πρέπει να πάψει να τρέχει στην αγκαλιά του ερωμένου της, αλλά όταν το αποφασίζει,έρχεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο. Ο φόβος κορυφώνεται κι εκείνη πια... βουλιάζει σε αυτόν. Ο ενικός αριθμός γίνεται πληθυντικός. Ο φόβος γίνεται φόβοι.Βουλιάζει σε αυτούς,μέχρι που έρχεται μια αναπάντεχη ανατροπή-ιδιοφυής η σκέψη του Τσβάιχ να στήσει ένα «σκηνικό»για να αποκαλύψει στη συνέχεια το μεγαλείο του έρωτα... Ο τρόπος που θεατροποίησε τη νουβέλα η Έλενα Πέγκα με κέντρισε-κέρδισε.Κράτησε το μεδούλι,την ουσία της κι έφτιαξε μια εντυπωσιακή παράσταση υψηλής αισθητικής,λιτών,καθαρών γραμμών, μια παράσταση εύρυθμη,ατμοσφαιρική, με... πειράγματα ενδιαφέροντα.Πολύτιμοι αρωγοί της ο Αντώνης Δαγκλίδης-λειτουργικό και με έμπνευση φτιαγμένο το σκηνικό του κι έξοχα τα κοστούμια του,ο Ορέστης Τάνης που έντυσε τη δουλειάμε υπέροχες μουσικές,η Στέλλα Κάλτσου που φώτιζε έξοχα τα επί σκηνής δρώμενα,η Ίρις Νικολάου που κίνησε θαυμάσια τους ηθοποιούς.
Μεγάλο ατού της παράστασης είναι το ισχυρό κουαρτέτο των πρωταγωνιστών της. Διαμαντής Καραναστάσης, Κατερίνα Μισιχρόνη, Κατερίνα Μαούτσου και Παναγιώτης Σούλης,διδαγμένοι- καθοδηγημένοι απο την Πέγκα,πετυχαίνουν ένα εξαιρετικό “πάντρεμα”.Ο Καραναστάσης κάθε χρόνο “ανθίζει”και μοσχοβολά-πρωταγωνιστής αξιώσεων και επιδόσεων,ανεβάζει τον πήχυ, βάζει πιο δύσκολα στον εαυτό του, βουτάει στο μεδούλι των ρόλων του κι απογειώνεται. Πλήρης ηθοποιός,με εντονότατη σκηνική παρουσία,με ακρίβεια,με μέτρο,με κύρος, φτιάχνει εδώ μια απο τις πιο ενδιαφέρουσες ερμηνείες του:γίνεται ο απατημένος σύζυγος που ενώ μοιάζει να βουλιάζει στα σκοτάδια και την άγνοια,γνωρίζει και στήνει ένα ιδιοφυές σχέδιο που δεν μπορώ να αποκαλύψω.Λάτρεψα τον τρόπο που ακολουθεί την πορεία του ήρωά του,που άλλα δείχνει κι άλλα είναι,μέχρι την πλήρη ανατροπή.Μια μεγάλη του “νίκη”.
Ο Καραναστάσης συναρπάζει στον Φριτζ του και η Κατερίνα Μισιχρόνη όμως δεν πηγαίνει πίσω στην άπιστη Ιρένε της. Εκθαμβωτικό και σαγηνευτικό πλάσμα,διαθέτει ένα ταλέντο που δεν μπορεί παρά να σε…κλέψει. Ευθύβολη κι εύστοχη, “γίνεται”η άπιστη που διακατέχεται απο φόβο-φόβους και φτάνει σε σκοτάδια πολύ επικίνδυνα.Βρήκα εξαιρετικό τον τρόπο που δείχνει τον πανικό της ηρωίδας και γοητεύτηκα απο τον τρόπο που εκπλήσσεται όταν μαθαίνει την αλήθεια…Στο πλευρο τους αρέσουν πολύ η ικανότατη Κατερίνα Μαούτσου-έχει συνέπεια κι ακρίβεια στην εκβιάστρια που μπορεί και να μην είναι τέτοια-δεν αποκαλύπτουμε λεπτομέρειες!- και ο καίριος κι αποτελεσματικός Παναγιώτης Σούλης στον ρόλο του εραστή. Δείτε τον Φόβο όπου τον βρείτε-εγώ τον απόλαυσα εδώ στην Θεσσαλονίκη μου και στο “Αυλαία”[τρέξτε σήμερα και αύριο]αλλά θα τον ξαναδώ και στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου απο Φλεβάρη.
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση