GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Με Καραμάζοφ κάνει ποδαρικό στη νέα χρονιά η Στέγη Γραμμάτων

Οργισμένοι, μεταμοντέρνοι , πολιτικά ρηξικέλευθοι -και ακατάλληλοι για ανηλίκους- έρχονται οι «Καραμάζοφ» με το Θέατρο Τέχνης της Μόσ...


Οργισμένοι, μεταμοντέρνοι , πολιτικά ρηξικέλευθοι -και ακατάλληλοι για ανηλίκους- έρχονται οι «Καραμάζοφ» με το Θέατρο Τέχνης της Μόσχας στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς (3 έως 6 Ιανουαρίου).
 
Η πεντάωρη παράσταση του ιστορικού Θεάτρου του Τσέχοφ και του Στανισλάφσκι βγαίνει πρώτη φορά εκτός ρωσικών συνόρων, μεταφέροντας το αριστούργημα του Φίοντορ Ντοστογιέφσκι «Αδερφοί Καραμάζοφ» από τη Ρωσία του ύστερου 19ου αιώνα και την κατάργηση της δουλοπαροικίας στη σύγχρονη πραγματικότητα του ρωσικού καπιταλισμού.
 
Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης Κονσταντίν Μπογκομόλοφ τοποθετεί τους ήρωες σ' ένα hi-tech περιβάλλον εταιρικών γραφείων με μαρμάρινη επένδυση, τύπου μαυσωλείου, με αίθουσες VIP, σολάριουμ όπου παρελαύνουν αλλόκοτες φιγούρες, ενώ το ηχητικό περιβάλλον της παράστασης ντύνεται με μουσική από ρώσικη ποπ μέχρι μπαλάντες του Φρέντι Μέρκιουρι και του Νικ Κέιβ.
 
Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας, ο νεότερος από τους Καραμάζοφ ερμηνεύεται από γυναίκα ηθοποιό, γιατί, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σημείωμα του έργου, «ο εμφύλιος αλληλοσπαραγμός δεν αφορά μόνο μία οικογένεια ή αποκλειστικά το ανδρικό φύλο, αλλά όλη την ανθρωπότητα».
 
Το Θέατρο Τέχνης της Μόσχας ιδρύθηκε το 1898 από τους Κονσταντίν Στανισλάφκσι και Βλάντιμιρ Νεμίροβιτς - Νταντσένκο και συνδέθηκε ευθύς αμέσως με τη μεγάλη επιτυχία της παράστασης του «Γλάρου» (1898) του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία του Στανισλάφσκι. Σ αυτό το θέατρο έκαναν πρεμιέρα όλα τα μετέπειτα έργα του Τσέχοφ (Θείος Βάνιας, Τρεις αδερφές, Βυσσινόκηπος) και σε αυτό εφαρμόστηκε η περίφημη μέθοδος υποκριτικής του Στανισλάφσκι, ενώ σφυρηλατήθηκε η ιδέα του ensemble ηθοποιών με ενιαίο ερμηνευτικό κώδικα και εγκαινιάστηκε ο αιώνας του σκηνοθέτη.
 
Το θέατρο διανύει την 117η σεζόν λειτουργίας του και έμβλημά του εξακολουθεί να είναι ένας γλάρος με ανοιχτές φτερούγες.
 
Ο Κονσταντίν Μπογκομόλοφ, ως σκηνοθέτης, συγγραφέας, ενίοτε ακόμη και ως ηθοποιός, έχει λάβει αρκετά βραβεία στην πατρίδα του, έχει υπάρξει πολλές φορές υποψήφιος για το Εθνικό Βραβείο «Χρυσή Μάσκα» και έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε ευρωπαϊκά θέατρα και διεθνή φεστιβάλ Θεάτρου, όπως το Εθνικό Θέατρο της Πολωνίας στη Βαρσοβία, το Festwochen στη Βιέννη και το Theatterformen στο Ανόβερο.
 
Ανεβάζοντας τον «Ιδανικό σύζυγο» του Όσκαρ Ουάιλντ σαν trash κωμωδία ή παρουσιάζοντας τον «Βασιλιά Ληρ» ως καρκινοπαθή γυναίκα, ο Μπογκομόλοφ (γενν. 1975) θεωρείται ένας από τους πιο ριζοσπαστικούς σκηνοθέτες του ρώσικου θεάτρου. Οι «Καραμάζοφ», με υπότιτλο «Μια ονειροφαντασία του σκηνοθέτη Κ. Μπογκομόλοφ» αποτελούν την τέταρτη συνεργασία του με το Θέατρο Τέχνης της Μόσχας.

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *