“Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας”.( Κεφ. 40). Αγαπάμε το ωραίο με λιτότητα και φιλοσοφούμε χωρί...
“Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας”.( Κεφ. 40).
Αγαπάμε το ωραίο με λιτότητα και φιλοσοφούμε χωρίς να γινόμαστε μαλθακοί. Η ενασχόληση με τη φιλοσοφία δε μας κάνει θεωρητικούς ανθρώπους και δεν μας απομακρύνει από την πρακτική δράση, λέει ο Θουκυδίδης δια στόματος Περικλή.
Η φράση αυτή και τα νοήματα που τη συνοδεύουν δε θα ακουστεί ξανά στα σχολεία ως παρωχημένη τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων σε κείμενο – διαμαρτυρίας του για τον εξοβελισμό των Αρχαίων Γενικής Παιδείας.
Ο "Επιτάφιος" λοιπόν, δε χωρά στο ωρολόγιο πρόγραμμα –ούτε καν ως μονόωρο μάθημα- και εξοβελίζεται χωρίς καμία διαβούλευση και επιστημονική τεκμηρίωση με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας κ. Κουράκη, παρά τις αντιδράσεις τόσο μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο, όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο ΠΑΣΑΦ δεν παραλείπει να αναφέρει ότι εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στις Πανελλήνιες εξετάσεις τίθενται θέματα με άξονα την πολιτιστική κληρονομιά, τα μνημεία, την ιστορία και τη Δημοκρατία και ταυτόχρονα αφαιρούνται από το ωρολόγιο πρόγραμμα μία ώρα Ιστορία, μία ώρα Λογοτεχνία και ο “Επιτάφιος”.
Το Υπουργείο Παιδείας εισάγει την παγκόσμια πρωτοτυπία, δηλαδή ο “Επιτάφιος” να διδάσκεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και να μη διδάσκεται στη χώρα που τον γέννησε!
Ο ΠΑ.Σ.Α.Φ διαμαρτύρεται έντονα γι’ αυτήν την απόφαση και θυμίζει στο Υπουργείο πώς φράση του «Επιταφίου» προτάθηκε ως κλείδα του Ευρωπαϊκού Συντάγματος : "Χρώμεθα γὰρ πολιτείᾳ οὐ ζηλούσῃ τοὺς τῶν πέλας νόμους, παράδειγμα δὲ μᾶλλον αὐτοὶ ὄντες τισὶν ἢ μιμούμενοι ἑτέρους. καὶ ὄνομα μὲν διὰ τὸ μὴ ἐς ὀλίγους ἀλλ’ ἐς πλείονας οἰκεῖν δημοκρατία κέκληται·".
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων καλεί τον Υπουργό και τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας να επαναφέρουν το μάθημα, καθώς "ο τρώσας και ιάσεται".
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση