GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Οι νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες

Κινηματογραφική εβδομάδα λιτότητας, με ένα μεταμοντέρνο φιλμ νουάρ στην κορυφή. Για τους φίλους της δράσης, ένα θρίλερ με τον Τζουντ Λ...

Οι νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες
Κινηματογραφική εβδομάδα λιτότητας, με ένα μεταμοντέρνο φιλμ νουάρ στην κορυφή. Για τους φίλους της δράσης, ένα θρίλερ με τον Τζουντ Λο και μία περιπέτεια εκδίκησης με τον Κιάνου Ριβς. Έκπληξη η Τζένιφερ Άνιστον, σε απαιτητικό δραματικό ρόλο.

Έμφυτο ελάττωμα *** ½
(Inherent vice)
Αστυνομική – Διάρκεια 148’ – ΗΠΑ
Σκηνοθεσία: Πολ Τόμας Άντερσον
Παίζουν: Χοακίν Φίνιξ, Ρις Γουίδερσπουν, Τζος Μπρόλιν, Τζένα Μαλόουν, Όουεν Ουίλσον, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Μάρτιν Ντόνοβαν
Στοίχημα με τον εαυτό του έβαλε ο Πολ Τόμας Άντερσον και εν μέρει το κέρδισε. Το να επιχειρεί κάποιος να μεταφέρει στην οθόνη ένα βιβλίο του Τόμας Πίντσον είναι σαν να προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει με κινηματογραφικά «κλειδιά» ένα καλειδοσκοπικό, στριφνό, πολυεπίπεδο, εντελώς ανορθόδοξο λογοτεχνικό κείμενο. Εγχείρημα αδιανόητο για τους περισσότερους σκηνοθέτες, όχι όμως και για τον Άντερσον, που πετυχαίνει μία πρωτιά: να μεταφράσει σε εικόνες το δαιδαλώδες μυθιστόρημα ενός από τους πιο «δύσκολους» σύγχρονους συγγραφείς. Χώρος δράσης το Λος Άντζελες του 1970. Τα ανέμελα σίξτις έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, όμως ο Ντοκ Σπορτέλο, ιδιωτικός ντετέκτιβ θολωμένος μονίμως από τη μαριχουάνα, αρνείται τα το συνειδητοποιήσει. Η νέα υπόθεση που αναλαμβάνει απαιτεί νηφαλιότητα που εκείνος δεν διαθέτει, οπότε αντί να λύσει το μυστήριο το μπλέκει ακόμα περισσότερο. Μία κυρία σχεδιάζει την απαγωγή του πάμπλουτου συζύγου της, αλλά στο κόλπο παρεμβαίνει και η ερωμένη του θύματος, παλιό αμόρε του Ντοκ. Ο οποίος στριμώχνεται ανάμεσα σε δύο μοιραίες γυναίκες και συναντιέται, στη μαστουρωμένη του διαδρομή, με διάφορα «φρούτα» του υποκόσμου. Με πόρνες, πρεζάκια και ροκάδες, έναν επικίνδυνο τοκογλύφο, έναν σαξοφωνίστα σε ρόλο μυστικού πράκτορα, έναν πρώην φυλακισμένο που έχει τατουάζ μια σβάστικα στο κεφάλι. Με έναν σκληρό «μπάτσο» και μία αινιγματική δικαστικό. Στο κέντρο αυτής της καλιφορνέζικης Αυλής των Θαυμάτων και μια μυστηριώδης οργάνωση γνωστή ως Χρυσός Κυνόδοντας. Γραφικοί χαρακτήρες υπνοβατούν μέσα στη χαοτική πλοκή μίας ταινίας που χρησιμοποιεί το φιλμ νουάρ ως πρόσχημα για την κοινωνικοπολιτική παρατήρηση. Τον Άντερσον, χρονικογράφο της αμαρτωλής Καλιφόρνιας (βλέπε «Ξέφρενες νύχτες», “Magnolia”, «Θα χυθεί αίμα»), ενδιαφέρει περισσότερο η απόδοση του τέλους μίας εποχής που σημαδεύτηκε από το τρίπτυχο σεξ, ναρκωτικά και ροκ εν ρολ παρά η επίλυση ενός αστυνομικού μυστηρίου. Κριτική και ταυτόχρονα σαρκαστική η ματιά του ανιχνεύει σε βάθος τη μεταβατική φάση μεταξύ του χίπικου κινήματος και του γενικευμένου ζαμανφουτισμού. Ο αποχαιρετισμός στη δεκαετία του ’60 – τότε που γεννήθηκαν και έσβησαν οι ελπίδες για κάτι καλύτερο – συνδυάζει τη νοσταλγία με την πικρία. Ψυχεδελική η ατμόσφαιρα, άψογη η αναπαράσταση της περιόδου. Και ένας Χοακίν Φίνιξ σε μεγάλες φόρμες. Για μία ακόμη φορά πετυχαίνει να μας κάνει να συμπαθήσουμε έναν τύπο που δεν θα θέλαμε να συναντήσουμε στον δρόμο.

Επιχείρηση Μαύρη Θάλασσα ** ½
(Black Sea)
Περιπέτεια – Διάρκεια 114’ – Βρετανία, ΗΠΑ, Ρωσία
Σκηνοθεσία: Κέβιν Μακντόναλντ
Παίζουν: Τζουντ Λο, Σκουτ Μακνέρι, Τζόντι Ουίτακερ, Καρλ Ντέιβις, Μάικλ Σμάιλι
Ο σκοτεινός βυθός γίνεται το θέατρο μίας άγριας μάχης. Ο Κέβιν Μακντόναλντ (βραβευμένος με Όσκαρ ντοκιμαντέρ για το “One day in September”) στήνει δεξιοτεχνικά μία βίαιη χορογραφία βασισμένη σε μία απλή, «αντρίκια» ιστορία. Κεντρική φιγούρα ο Ρόμπινσον, που αναλαμβάνει, για λογαριασμό μίας πολυεθνικής, να ανελκύσει τόνους χρυσού από ένα βυθισμένο γερμανικό υποβρύχιο. Προς αναζήτηση του θησαυρού, καταδύονται στα βάθη της Μαύρης Θάλασσας ο έμπειρος ναυτικός και το πλήρωμά του, που αποτελείται από Βρετανούς και Ρώσους, με ένα παλιό πετρελαιοκίνητο ρωσικό υποβρύχιο. Η υπόσχεση του καπετάνιου για γενναία μερίδια σε όλους τους άντρες πυροδοτεί επικίνδυνες εντάσεις. Όσο λιγότεροι μείνουν ζωντανοί, τόσο θα μεγαλώσει το κατά κεφαλήν μερτικό. Λάθος του Ρόμπινσον που αγωνίζεται να ελέγξει την οργή και τα μίση, ενώ κουμαντάρει ένα σαραβαλιασμένο σκάφος μέσα στην άβυσσο, προσπαθώντας να αποφύγει τον εντοπισμό από τα ρωσικά ανιχνευτικά. Το κλειστοφοβικό περιβάλλον εντείνει το σασπένς, καθώς δεν υπάρχει διαφυγή για κανέναν από τους αντιμαχόμενους. Ή θα συνεργαστούν ή θα πεθάνουν όλοι μαζί. Δίνοντας έμφαση στο ταξικό στοιχείο –όλα τα πρόσωπα του δράματος είναι φτωχοί και απολυμένοι ναυτικοί, ενώ το απόλυτο κακό αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία- και στις προκαταλήψεις μεταξύ Βρετανών και Ρώσων, ο Μακντόναλντ επιχειρεί να κρατήσει το θρίλερ κάτω από τον αστερισμό της παγκόσμιας παράνοιας. Μία διάσταση που επαναλαμβάνεται κατά κόρον, αποδυναμώνοντας κάπως τη δράση. Και που ευτυχώς ξεχνιέται όταν αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση, στο τελευταίο πραγματικά καθηλωτικό μέρος.

Cake **
Δραματική – Διάρκεια 102’ – ΗΠΑ
Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Μπαρνζ
Παίζουν: Τζένιφερ Άνιστον, Αντριάνα Μπαράτζα, Σαμ Ουόρθινγκτον, Άννα Κέντρικ, Φελίσιτι Χάφμαν
Ρεσιτάλ ερμηνείας της Τζένιφερ Άνιστον σε δραματικό ρόλο. Η ελληνικής καταγωγής ηθοποιός αφήνει πίσω τα «Φιλαράκια», υποδυόμενη μία γυναίκα σε προχωρημένη κατάθλιψη. Η Κλερ, σημαδεμένη στην ψυχή και στο σώμα από ένα αυτοκινητικό ατύχημα που κατέστρεψε την οικογένειά της, έχει εθισθεί στα φάρμακα και στο αλκοόλ. Από τον λήθαργο που είναι η ζωή της την ξυπνά η αυτοκτονία ενός μέλους της ομάδας ψυχολογικής υποστήριξης όπου συμμετέχει. Προσπαθώντας να διερευνήσει τα αίτια που οδήγησαν τη Νίνα στον θάνατο η Κλερ έρχεται σε επαφή με τον άντρα και το παιδί της νεκρής. Όμως ενώ διαφαίνεται κάποια ελπίδα θεραπείας της, η ίδια προκαλεί στον εαυτό της νέα τραύματα με την αυτοκαταστροφική της συμπεριφορά. Ασαφές το πρώτο μέρος της ταινίας ως προς τα κίνητρα και το ζητούμενο της ηρωίδας. Λόγω κενών στην αφήγηση, η Άνιστον αναγκάζεται να σηκώσει επάνω της το όλο εγχείρημα, αναπτύσσοντας μία μανιέρα που συχνά θυμίζει μίμο. Μέσα στη σεναριακή θολούρα υπάρχουν κάποιες εκλάμψεις, ιδιαίτερα στις σκηνές με την Μεξικανίδα παραδουλεύτρα (τις οποίες κλέβει η Αντριάνα Μπαράτζα), το μόνο άτομο που ανέχεται στις ιδιοτροπίες της Κλερ. Στο δεύτερο μέρος, όταν πλέον ξεκαθαρίζει το τοπίο, η πρωταγωνίστρια πλάθει, έστω και με καθυστέρηση, έναν δυνατό γυναικείο χαρακτήρα. Αξιοποιώντας έτσι μία ευκαιρία που φάνηκε αρχικά να χάνεται.

Τζον Γουίκ **
(John Wick)
Περιπέτεια – Διάρκεια 96’ – ΗΠΑ, Καναδάς, Κίνα
Σκηνοθεσία: Τσαντ Σταχέλσκι και Ντέιβιντ Λιτς
Παίζουν: Κιάνου Ριβς, Μάικλ Νίκβιστ, Άλφι Άλεν, Γουίλεμ Νταφό
Ο Κιάνου Ριβς πολύ σκληρός για να πεθάνει σε μία περιπέτεια όπου οι χαρακτήρες επισκιάζονται από τη δράση. Είναι ο Τζον Γουίκ, πρώην επαγγελματίας εκτελεστής, που ξεθάβει τα όπλα, όταν τον προκαλεί ο γιος ενός παλιού «πελάτη» του. Του κλέβουν το αγαπημένο του αυτοκίνητο και του σκοτώνουν το σκυλάκι που του άφησε η μακαρίτισσα η γυναίκα του. Αυτά αρκούν για να ρίξει το γάντι στη ρωσική Μαφία της περιοχής του. Ένας εναντίον όλων και σχεδόν υπεράνθρωπος. Σκοτώνει πέντε με το ένα χέρι και μισή ντουζίνα με το άλλο. Έξοχα στιλιζαρισμένοι σκοτωμοί από δύο σκηνοθέτες που είχαν δουλέψει ως κασκαντέρ (οι αντικαταστάτες των ηθοποιών στις επικίνδυνες σκηνές) στην τριλογία του “Matrix”. Κομψά σκηνοθετημένο μακελειό, ενισχυμένο με δόσεις μαύρου χιούμορ. Καλογυμνασμένος και ευκίνητος ο Ριβς, αλλά χωρίς την ικανότητα να δώσει δραματικό όγκο σε έναν ήρωα δράσης, όπως ο Λίαμ Νίσον. ΟΚ για DVD.

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *