Ο Iάπωνας συνθέτης κλασικής μουσικής Μαμόρου Σαμουραγκότσι, κωφός, ζήτησε σήμερα συγνώμη ομολογώντας ότι δεν έγραψε αυτός τις μεγάλε...
Ο Iάπωνας συνθέτης κλασικής μουσικής Μαμόρου Σαμουραγκότσι, κωφός, ζήτησε σήμερα συγνώμη ομολογώντας ότι δεν έγραψε αυτός τις μεγάλες μουσικές του επιτυχίες.
Ο επονομαζόμενος "Ιάπωνας Μπετόβεν" την τελευταία εικοσαετία, από τότε που η φήμη του απλώθηκε στη χώρα όταν συνέθετε μουσική υπόκρουση για βιντεοπαιχνίδια, παραδέχτηκε σήμερα, μέσω του δικηγόρου του, ότι είχε προσλάβει έναν μουσικό ο οποίος συνέθετε για λογαριασμό του τα μεγαλύτερα μουσικά του έργα. "Λυπάται πολύ που πρόδωσε τους θαυμαστές του και απογοήτευσε τους συμπατριώτες του. Ξέρει ότι δεν έχει καμιά δικαιολογία", δήλωσε ο δικηγόρος του, σύμφωνα με τηλεγράφημα του ιαπωνικού πρακτορείου ειδήσεων Kyodo.
Η εφημερίδα Sports Nippon γράφει ότι ο συνθέτης φέρεται να προέβη στην ομολογία αυτή υπό την απειλή του πρώην συνεργάτη του, ο οποίος ήταν έτοιμος να αποκαλύψει την απάτη. Ο πραγματικός συνθέτης Τακάσι Νιιγκάκι δήλωσε σήμερα ότι εργαζόταν επί 18 χρόνια για τον "Ιάπωνα Μπετόβεν", σύμφωνα με τοπικό τηλεοπτικό σταθμό.
Ο 50χρονος Σαμουραγκότσι έχασε τελείως την ακοή του σε ηλικία 35 ετών. Ωστόσο συνέχισε να συνθέτει, όπως αναφέρει στο βιογραφικό του, κυρίως τη "Συμφωνία Νο1 για τη Χιροσίμα", αφιερωμένη στα θύματα της ατομικής βόμβας που κατέστρεψε την πόλη αυτής της δυτικής Ιαπωνίας στις 6 Αυγούστου του 1945.
"Άρχισα να χρησιμοποιώ κάποιον για να συνθέτει αντί για μένα γύρω στο 1996, όταν μου ζητήθηκε να γράψω μουσική για ταινία για πρώτη φορά. Αυτό το πρόσωπο με βοήθησε για τουλάχιστον το ήμισυ των μουσικών συνθέσεών μου", πρόσθεσε ο μουσικός ο οποίος εκείνη την εποχή έβλεπε το πρόβλημα της ακοής του να επιδεινώνεται σοβαρά.
Επί δέκα χρόνια τα μουσικά του έργα, όπως η περίφημη "Συμφωνία για τη Χιροσίμα" που ακούγεται στις συναυλίες μνήμης για τα θύματα της ατομικής βόμβας και έγινε κλασική επιτυχία στην Ιαπωνία το 2011, τα συνέθετε ο Τακαχάσι.
Το δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο ΝΗΚ είχε μεταδώσει τον περασμένο Μάρτιο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για τον συνθέτη αυτόν. Στην εκπομπή, υπό τον τίτλο "Μελωδία ψυχής", το ΝΗΚ είχε ακολουθήσει τον Σαμουραγκότσι σε μια επίσκεψή του στην πληγείσα από τον σεισμό και το τσουνάμι του Μαρτίου του 2011 βορειοανατολική περιοχή Τοχόκου ο οποίος είχε συναντήσει επιζήσαντες που είχαν χάσει οικείους τους στην καταστροφή. Το ντοκιμαντέρ έδειχνε τον Σαμουραγότσι να συνθέτει ένα ρέκβιεμ για ένα κοριτσάκι του οποίου η μητέρα ήταν ανάμεσα στα 19.000 θύματα της τραγωδίας.
Μετά τη συγκινητική εκπομπή, δεκάδες χιλιάδες Ιάπωνες έσπευσαν να αγοράσουν τη "Συμφωνία του για τη Χιροσίμα", ένα είδος ύμνου στην ανοικοδόμηση την οποία το κοινό ονόμασε "συμφωνία ελπίδας". Συνολικά πωλήθηκαν 180.000 αντίτυπα του CD, μια σπάνια επιτυχία σε σχέση με τις 3.000 πωλήσεις δίσκων κλασικής μουσικής που θεωρούνται επιτυχία στην Ιαπωνία.
Ωστόσο σήμερα το πρωί ένας παρουσιαστής του ΝΗΚ ζήτησε συγνώμη από το κοινό. "Το ΝΗΚ αναφέρθηκε σε αυτόν σε πολλές εκπομπές του αλλά δεν είχε αντιληφθεί πως δεν ήταν ο συνθέτης των έργων του".
Το ΝΗΚ δεν ήταν το μόνο που εξαπατήθηκε. Η Nippon Columbia, η δισκογραφική εταιρία που συνεργαζόταν με τον Σαμουραγκότσι, έμαθε την είδηση αυτή "με κατάπληξη και οργή".
Το περιοδικό Time είχε δημοσιεύσει το 2001 συνέντευξη με τον "Μπετόβεν της ψηφιακής εποχής", στην οποία ο μουσικός δήλωνε ότι η κώφωσή του ήταν μια ευλογία. "Ακούω τους εσωτερικούς μου ήχους. Είναι μια επικοινωνία με την καρδιά, από την οποία γεννιέται κάτι πιο αληθινό. Η απώλεια της ακοής μου ήταν τελικά δώρο Θεού", είχε υποστηρίξει.
Υπό τους ήχους της "Μικρής Σονάτας για βιολί", μια σύνθεση που είχε αποδοθεί στον Σαμουραγκότσι, θα διαγωνιστεί ο ιάπωνας πρωταθλητής καλλιτεχνικού πατινάζ Νταϊσούκε Τακαχάσι στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι. Ο Τακαχάσι έγραψε σήμερα στην ιστοσελίδα του ότι δεν γνώριζε την απάτη, πάντως δεν προτίθεται να αλλάξει το πρόγραμμά του ενόψει των αγώνων.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ο επονομαζόμενος "Ιάπωνας Μπετόβεν" την τελευταία εικοσαετία, από τότε που η φήμη του απλώθηκε στη χώρα όταν συνέθετε μουσική υπόκρουση για βιντεοπαιχνίδια, παραδέχτηκε σήμερα, μέσω του δικηγόρου του, ότι είχε προσλάβει έναν μουσικό ο οποίος συνέθετε για λογαριασμό του τα μεγαλύτερα μουσικά του έργα. "Λυπάται πολύ που πρόδωσε τους θαυμαστές του και απογοήτευσε τους συμπατριώτες του. Ξέρει ότι δεν έχει καμιά δικαιολογία", δήλωσε ο δικηγόρος του, σύμφωνα με τηλεγράφημα του ιαπωνικού πρακτορείου ειδήσεων Kyodo.
Η εφημερίδα Sports Nippon γράφει ότι ο συνθέτης φέρεται να προέβη στην ομολογία αυτή υπό την απειλή του πρώην συνεργάτη του, ο οποίος ήταν έτοιμος να αποκαλύψει την απάτη. Ο πραγματικός συνθέτης Τακάσι Νιιγκάκι δήλωσε σήμερα ότι εργαζόταν επί 18 χρόνια για τον "Ιάπωνα Μπετόβεν", σύμφωνα με τοπικό τηλεοπτικό σταθμό.
Ο 50χρονος Σαμουραγκότσι έχασε τελείως την ακοή του σε ηλικία 35 ετών. Ωστόσο συνέχισε να συνθέτει, όπως αναφέρει στο βιογραφικό του, κυρίως τη "Συμφωνία Νο1 για τη Χιροσίμα", αφιερωμένη στα θύματα της ατομικής βόμβας που κατέστρεψε την πόλη αυτής της δυτικής Ιαπωνίας στις 6 Αυγούστου του 1945.
"Άρχισα να χρησιμοποιώ κάποιον για να συνθέτει αντί για μένα γύρω στο 1996, όταν μου ζητήθηκε να γράψω μουσική για ταινία για πρώτη φορά. Αυτό το πρόσωπο με βοήθησε για τουλάχιστον το ήμισυ των μουσικών συνθέσεών μου", πρόσθεσε ο μουσικός ο οποίος εκείνη την εποχή έβλεπε το πρόβλημα της ακοής του να επιδεινώνεται σοβαρά.
Επί δέκα χρόνια τα μουσικά του έργα, όπως η περίφημη "Συμφωνία για τη Χιροσίμα" που ακούγεται στις συναυλίες μνήμης για τα θύματα της ατομικής βόμβας και έγινε κλασική επιτυχία στην Ιαπωνία το 2011, τα συνέθετε ο Τακαχάσι.
Το δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο ΝΗΚ είχε μεταδώσει τον περασμένο Μάρτιο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για τον συνθέτη αυτόν. Στην εκπομπή, υπό τον τίτλο "Μελωδία ψυχής", το ΝΗΚ είχε ακολουθήσει τον Σαμουραγκότσι σε μια επίσκεψή του στην πληγείσα από τον σεισμό και το τσουνάμι του Μαρτίου του 2011 βορειοανατολική περιοχή Τοχόκου ο οποίος είχε συναντήσει επιζήσαντες που είχαν χάσει οικείους τους στην καταστροφή. Το ντοκιμαντέρ έδειχνε τον Σαμουραγότσι να συνθέτει ένα ρέκβιεμ για ένα κοριτσάκι του οποίου η μητέρα ήταν ανάμεσα στα 19.000 θύματα της τραγωδίας.
Μετά τη συγκινητική εκπομπή, δεκάδες χιλιάδες Ιάπωνες έσπευσαν να αγοράσουν τη "Συμφωνία του για τη Χιροσίμα", ένα είδος ύμνου στην ανοικοδόμηση την οποία το κοινό ονόμασε "συμφωνία ελπίδας". Συνολικά πωλήθηκαν 180.000 αντίτυπα του CD, μια σπάνια επιτυχία σε σχέση με τις 3.000 πωλήσεις δίσκων κλασικής μουσικής που θεωρούνται επιτυχία στην Ιαπωνία.
Ωστόσο σήμερα το πρωί ένας παρουσιαστής του ΝΗΚ ζήτησε συγνώμη από το κοινό. "Το ΝΗΚ αναφέρθηκε σε αυτόν σε πολλές εκπομπές του αλλά δεν είχε αντιληφθεί πως δεν ήταν ο συνθέτης των έργων του".
Το ΝΗΚ δεν ήταν το μόνο που εξαπατήθηκε. Η Nippon Columbia, η δισκογραφική εταιρία που συνεργαζόταν με τον Σαμουραγκότσι, έμαθε την είδηση αυτή "με κατάπληξη και οργή".
Το περιοδικό Time είχε δημοσιεύσει το 2001 συνέντευξη με τον "Μπετόβεν της ψηφιακής εποχής", στην οποία ο μουσικός δήλωνε ότι η κώφωσή του ήταν μια ευλογία. "Ακούω τους εσωτερικούς μου ήχους. Είναι μια επικοινωνία με την καρδιά, από την οποία γεννιέται κάτι πιο αληθινό. Η απώλεια της ακοής μου ήταν τελικά δώρο Θεού", είχε υποστηρίξει.
Υπό τους ήχους της "Μικρής Σονάτας για βιολί", μια σύνθεση που είχε αποδοθεί στον Σαμουραγκότσι, θα διαγωνιστεί ο ιάπωνας πρωταθλητής καλλιτεχνικού πατινάζ Νταϊσούκε Τακαχάσι στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι. Ο Τακαχάσι έγραψε σήμερα στην ιστοσελίδα του ότι δεν γνώριζε την απάτη, πάντως δεν προτίθεται να αλλάξει το πρόγραμμά του ενόψει των αγώνων.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση