Με την παρουσία διακεκριμένων προσωπικοτήτων της τέχνης και των γραμμάτων έγινε η τρίτη παρουσίαση στην Αθήνα της ποιητικής συλλογής του ...
Με την παρουσία διακεκριμένων προσωπικοτήτων της τέχνης και των γραμμάτων έγινε η τρίτη παρουσίαση στην Αθήνα της ποιητικής συλλογής του Κώστα Ευαγγελάτου "Εγκάρσια πτήση", εκδ. Απόπειρα στο κενρικό βιβλιοκαφέ " ΕΝΑΣΤΡΟΝ ".
Το ήδη επιτυχημένο βιβλίο παρουσίασαν με διεισδυτικές, μεστές και ευαίσθητες προσεγγίσεις ο γνωστός δοκιμιογράφος, λογοτέχνης Δημήτρης Καραμβάλης και η Λίτσα Λεμπέση, λογοτέχνης, διακεκριμένη μουσικολόγος-ερευνήτρια. Ποιήματα από τη συλλογή απέδωσε εκφραστικά και υποβλητικά η λογοτέχνης Μαριάννα Βλάχου- Καραμβάλη.
Η εκδήλωση διανθίστηκε μουσικά από τον γνωστό δεξιοτέχνη πιανίστα Μάριο Καζά και την ταλαντούχα σοπράνο Ναδίνα Τζιάτζιου, η οποία ερμήνευσε άριες του G.Verdi και των Madredeus, ενώ η βραδιά ολοκληρώθηκε με την πιανιστική εκδοχή του μουσικού θέματος από την όπερα " Αλιείς μαργαριταριών" του George Bizet και απαγγελία του Κώστα Ευαγγελάτου.
Ο Δημήτρης Καραμβάλης ανέφερε μεταξύ άλλων: Το υποδόριο πάθος, αυτή η ζωογόνος ιερή μανία που δονεί τον δημιουργό γίνεται πνοή, χρώμα, εικόνα, λόγος, σηματοδοτεί τις εκφραστικές συνιστώσες, καταλαγιάζει και μορφοποιεί το γνήσιο φορτίο ενέργειας , αλλά και εγκάρσιας πτήσης που τον φλογίζει και τον δονεί. Μια μελέτη με ποιητικό ένδυμα της ηδονής και της οδύνης, ένα λυρικό οδοιπορικό αισθημάτων και αισθήσεων, μια καταγραφή των σκηνών, των συμβόλων, των παραστάσεων, των ήχων της σιωπής, ένας διαρκώς κινούμενος αιώνιος νέος, ανάμεσα στων αστεριών την ιριδένια σήψη και το γαλάζιο φως της αφθαρσίας. Μια ποίηση με βομβαρδισμένο πεδίο βολής, πιστή αναπαράσταση της τραγικότητας της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά και ιδιαίτερα των δύσκολων στιγμών της ανθρωπότητας με τα απόβλητα, τα πάσης λογής λύματα, τις συρράξεις, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, τις εμφύλιες διαμάχες. Ενας ποιητής που αφουγκράζεται τα βογγητά και τα μοιρολόγια των μανάδων, τον ξερριζωμό και τα καραβάνια των προσφύγων, την ανθρώπινη μοναξιά και την εγκατάλειψη του ερωτικού συντρόφου, και μέσω αυτής ακριβώς της ατομικής του συντριβής γίνεται συμμέτοχος του κοινού πόνου και της οδύνης που δε γνωρίζει σύνορα και φραγμούς, μ’ ελπίδα όμως, που ξαγρυπνά στο προσκεφάλι του πόνου και με μια διαρκή επιφυλακή κι επαγρύπνηση σαν Διογένης του καιρού του, και που κάποτε διαπιστώνει πως δεν αρκεί μονάχα μια εγκάρσια πτήση αλλά και αναζήτηση των ανθρώπων που εγκάρσια βυθίζονται στη γη, με τη βοήθεια της υπέρτατης δύναμης.
Η κα Λίτσα Λεμπέση μίλησε γιά τη μέθοδο της τονικής ρυθμοποιίας του ποιητικού λόγου, μέθοδο που έχει εφαρμόσει στην τραγωδία Ηλέκτρα, σε μετάφραση Γ.Χειμωνά, παρουσιάζοντας με πρωτότυπο φωνητικό τρόπο τρία ποιήματα από την " Εγκάρσια πτήση" αναδεικνύοντας τη μουσικότητα τους.
Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση και κοκτέιλ στο φιλόξενο περιβάλλον του "ΕΝΑΣΤΡΟΝ".
Το ήδη επιτυχημένο βιβλίο παρουσίασαν με διεισδυτικές, μεστές και ευαίσθητες προσεγγίσεις ο γνωστός δοκιμιογράφος, λογοτέχνης Δημήτρης Καραμβάλης και η Λίτσα Λεμπέση, λογοτέχνης, διακεκριμένη μουσικολόγος-ερευνήτρια. Ποιήματα από τη συλλογή απέδωσε εκφραστικά και υποβλητικά η λογοτέχνης Μαριάννα Βλάχου- Καραμβάλη.
Η εκδήλωση διανθίστηκε μουσικά από τον γνωστό δεξιοτέχνη πιανίστα Μάριο Καζά και την ταλαντούχα σοπράνο Ναδίνα Τζιάτζιου, η οποία ερμήνευσε άριες του G.Verdi και των Madredeus, ενώ η βραδιά ολοκληρώθηκε με την πιανιστική εκδοχή του μουσικού θέματος από την όπερα " Αλιείς μαργαριταριών" του George Bizet και απαγγελία του Κώστα Ευαγγελάτου.
Ο Δημήτρης Καραμβάλης ανέφερε μεταξύ άλλων: Το υποδόριο πάθος, αυτή η ζωογόνος ιερή μανία που δονεί τον δημιουργό γίνεται πνοή, χρώμα, εικόνα, λόγος, σηματοδοτεί τις εκφραστικές συνιστώσες, καταλαγιάζει και μορφοποιεί το γνήσιο φορτίο ενέργειας , αλλά και εγκάρσιας πτήσης που τον φλογίζει και τον δονεί. Μια μελέτη με ποιητικό ένδυμα της ηδονής και της οδύνης, ένα λυρικό οδοιπορικό αισθημάτων και αισθήσεων, μια καταγραφή των σκηνών, των συμβόλων, των παραστάσεων, των ήχων της σιωπής, ένας διαρκώς κινούμενος αιώνιος νέος, ανάμεσα στων αστεριών την ιριδένια σήψη και το γαλάζιο φως της αφθαρσίας. Μια ποίηση με βομβαρδισμένο πεδίο βολής, πιστή αναπαράσταση της τραγικότητας της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά και ιδιαίτερα των δύσκολων στιγμών της ανθρωπότητας με τα απόβλητα, τα πάσης λογής λύματα, τις συρράξεις, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, τις εμφύλιες διαμάχες. Ενας ποιητής που αφουγκράζεται τα βογγητά και τα μοιρολόγια των μανάδων, τον ξερριζωμό και τα καραβάνια των προσφύγων, την ανθρώπινη μοναξιά και την εγκατάλειψη του ερωτικού συντρόφου, και μέσω αυτής ακριβώς της ατομικής του συντριβής γίνεται συμμέτοχος του κοινού πόνου και της οδύνης που δε γνωρίζει σύνορα και φραγμούς, μ’ ελπίδα όμως, που ξαγρυπνά στο προσκεφάλι του πόνου και με μια διαρκή επιφυλακή κι επαγρύπνηση σαν Διογένης του καιρού του, και που κάποτε διαπιστώνει πως δεν αρκεί μονάχα μια εγκάρσια πτήση αλλά και αναζήτηση των ανθρώπων που εγκάρσια βυθίζονται στη γη, με τη βοήθεια της υπέρτατης δύναμης.
Η κα Λίτσα Λεμπέση μίλησε γιά τη μέθοδο της τονικής ρυθμοποιίας του ποιητικού λόγου, μέθοδο που έχει εφαρμόσει στην τραγωδία Ηλέκτρα, σε μετάφραση Γ.Χειμωνά, παρουσιάζοντας με πρωτότυπο φωνητικό τρόπο τρία ποιήματα από την " Εγκάρσια πτήση" αναδεικνύοντας τη μουσικότητα τους.
Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση και κοκτέιλ στο φιλόξενο περιβάλλον του "ΕΝΑΣΤΡΟΝ".
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση