Από το amen.gr Με κάθε λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια πραγματοποιήθηκε στο Ναύπλιο η εορτή για την " Παναγία την Γερόντισσα ", στ...
Από το amen.gr
Με κάθε λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια πραγματοποιήθηκε στο Ναύπλιο η εορτή για την "Παναγία την Γερόντισσα", στον ιερό ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, όπου βρίσκεται πιστό αντίγραφο της θαυματουργής εικόνας .Τον πανηγυρικό εσπερινό που έγινε τέλεσε ο ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως Αργολίδας, ο αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπουλέσης παρουσία κι άλλων ιερέων από το Ναύπλιο και το Αργος. Στο τέλος του εσπερινού ο Ιεροκήρυκας μίλησε για την ιστορία της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας της Γερόντισσας που η πρωτότυπη βρίσκεται στην...
ιερά μονή Παντοκράτορα Αγίου Όρους.
Η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας της «Γερόντισσας» βρίσκεται στην Ιερά Μονή Παντοκράτορος του Αγίου Όρους και είναι εφέστια εικόνα του Μοναστηρίου.Η μορφή της είναι στη θέα γλυκύτατη, ευχάριστη και γεμάτη έλεος, αφήνοντας στον κάθε προσκυνητή αισθήματα χαράς, ευφροσύνης, αγαλλιάσεως, ελπίδας, παρηγοριάς και ευσπλαχνίας, δείχνοντας ότι προστρέχει στην ανάγκη των τέκνων Της και ότι πάντοτε παραμυθεί τους πιστούς Της.
Το πρώτο θαύμα της εικόνας αναφέρεται στους χρόνους της βασιλείας του Αλέξιου Α τοῦ Κομνηνού, όταν αυτός άρχισε να κτίζει το αρχικό μονύδριο 500 μέτρα μακριά από τα σημερινά κτίρια της Μονής, πάνω σε ένα ύψωμα.
Τότε, ενώ οι εργάτες έκτιζαν κανονικά, το βράδυ η εικόνα της Παναγίας μαζί με τα εργαλεία των οικοδόμων έφευγαν αοράτως και όταν το πρωί τα αναζητούσαν τα έβρισκαν στο σημείο όπου είναι σήμερα κτισμένη η Μονή• ήταν βέβαια έρημος ο τόπος. Αφού αυτό έγινε πολλές φορές, τελικά κατάλαβαν ότι ήταν θέλημα της Παναγίας το Μοναστήρι να κτιστεί στον τόπο που η ίδια είχε επιλέξει. Έτσι λοιπόν οικοδομήθηκε ο αρχικός πυρήνας της Μονής.
Την προσωνυμία «Γερόντισσα» την απέκτησε η εικόνα αργότερα, μετά από ένα καθοριστικό, για την ονομασία, θαύμα της Θεοτόκου. Η αρχική της θέση ήταν μέσα στο Ιερό Βήμα, πίσω από την Αγία Τράπεζα. Την εποχή λοιπόν εκείνη ζούσε ένας πολύ ενάρετος, όμως μεγάλος στην ηλικία και ετοιμοθάνατος λόγω ασθένειας, Ηγούμενος. Αυτός γνώρισε το τέλος του κατά Θεία Αποκάλυψη και πεθύμησε να κοινωνήσει τα Άχραντα και Ζωοποιά Μυστήρια του Κυρίου μας. Γι’ αυτό και παρακάλεσε τον ιερομόναχο εφήμερο που ιερουργούσε την ημέρα εκείνη να συντομεύσει την Θεία Λειτουργία.
Ο ιερομόναχος, όμως, δεν υπάκουσε αμέσως στην επιθυμία του Ηγούμενου και συνέχισε να λειτουργεί αργά με αποτέλεσμα να επέμβει η ίδια η Παναγία. Ξαφνικά ακούστηκε από την Εικόνα η φωνή Της που τον διέταξε με αυστηρότητα να ολοκληρώσει σύντομα την Θεία Λειτουργία, ώστε να προλάβει να μεταλάβει ο Γέροντας.
Έτσι κι έγινε. Μόλις κοινώνησε ο Γέροντας, εκοιμήθει και από τότε έδωσαν σε Αυτήν την εικόνα Της την προσωνυμία «Γερόντισσα», λόγω της στενής Της σχέσης με τον «Γέροντα». Μετά από αυτό μεταφέρθηκε και τοποθετήθηκε έξω από το Ι. Βήμα στην αριστερή κολώνα του κυρίως Ναού, όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα για την διευκόλυνση των προσκυνητών.
Η εικόνα ανακαινίστηκε και επενδύθηκε με νεώτερο αργυρό κάλυμα, υψηλής τέχνης, κατασκευασμένο μετά από εκφρασμένη επιθυμία της ίδιας της Θεοτόκου με έξοδα Κωνσταντινουπολίτισσας αρχόντισσας. Το πιθάρι που απεικονίζεται επάνω στο κάλυμα έγινε προς ανάμνηση θαύματος της Παναγίας.
Τον 17ο αιώνα υπήρξε εποχή κατά την οποία στο Μοναστήρι δεν υπήρχε καθόλου λάδι. Η έλλειψη όμως των αναγκαίων ήταν τόσο μεγάλη ώστε οι Πατέρες εγκατέλειπαν την Μονή αναζητώντας αλλού τα απαραίτητα για τη ζωή. Ο Ηγούμενος τους προέτρεπε να πιστεύουν και να ελπίζουν στην «Γερόντισσα», όπως προσευχόταν και εκείνος και είχε την ελπίδα σε Αυτή. Επόμενο ήταν η Παναγία μας να μην διαψεύσει τις προσδοκίες του, και ένα πρωί οι πατέρες είδαν να ξεχειλίζει λάδι από την είσοδο της αποθήκης, όπου φυλάσσονται τα άδεια πιθάρια.
Μπήκαν στην αποθήκη και είδαν ότι ένα από τα πιθάρια, που σώζεται μέχρι σήμερα, ξεχείλιζε από λάδι. Αντιλήφθηκαν την επέμβαση της Παναγίας και με αυτό το λάδι γέμισαν όλα τα άδεια δοχεία που βρίσκονταν στο Μοναστήρι. Τότε αυτό σταμάτησε να ξεχειλίζει. Από τότε μέχρι σήμερα το λάδι δεν έχει λείψει ποτέ ξανά από το Μοναστήρι Της.
Με κάθε λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια πραγματοποιήθηκε στο Ναύπλιο η εορτή για την "Παναγία την Γερόντισσα", στον ιερό ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, όπου βρίσκεται πιστό αντίγραφο της θαυματουργής εικόνας .Τον πανηγυρικό εσπερινό που έγινε τέλεσε ο ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως Αργολίδας, ο αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπουλέσης παρουσία κι άλλων ιερέων από το Ναύπλιο και το Αργος. Στο τέλος του εσπερινού ο Ιεροκήρυκας μίλησε για την ιστορία της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας της Γερόντισσας που η πρωτότυπη βρίσκεται στην...
ιερά μονή Παντοκράτορα Αγίου Όρους.
Η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας της «Γερόντισσας» βρίσκεται στην Ιερά Μονή Παντοκράτορος του Αγίου Όρους και είναι εφέστια εικόνα του Μοναστηρίου.Η μορφή της είναι στη θέα γλυκύτατη, ευχάριστη και γεμάτη έλεος, αφήνοντας στον κάθε προσκυνητή αισθήματα χαράς, ευφροσύνης, αγαλλιάσεως, ελπίδας, παρηγοριάς και ευσπλαχνίας, δείχνοντας ότι προστρέχει στην ανάγκη των τέκνων Της και ότι πάντοτε παραμυθεί τους πιστούς Της.
Το πρώτο θαύμα της εικόνας αναφέρεται στους χρόνους της βασιλείας του Αλέξιου Α τοῦ Κομνηνού, όταν αυτός άρχισε να κτίζει το αρχικό μονύδριο 500 μέτρα μακριά από τα σημερινά κτίρια της Μονής, πάνω σε ένα ύψωμα.
Τότε, ενώ οι εργάτες έκτιζαν κανονικά, το βράδυ η εικόνα της Παναγίας μαζί με τα εργαλεία των οικοδόμων έφευγαν αοράτως και όταν το πρωί τα αναζητούσαν τα έβρισκαν στο σημείο όπου είναι σήμερα κτισμένη η Μονή• ήταν βέβαια έρημος ο τόπος. Αφού αυτό έγινε πολλές φορές, τελικά κατάλαβαν ότι ήταν θέλημα της Παναγίας το Μοναστήρι να κτιστεί στον τόπο που η ίδια είχε επιλέξει. Έτσι λοιπόν οικοδομήθηκε ο αρχικός πυρήνας της Μονής.
Την προσωνυμία «Γερόντισσα» την απέκτησε η εικόνα αργότερα, μετά από ένα καθοριστικό, για την ονομασία, θαύμα της Θεοτόκου. Η αρχική της θέση ήταν μέσα στο Ιερό Βήμα, πίσω από την Αγία Τράπεζα. Την εποχή λοιπόν εκείνη ζούσε ένας πολύ ενάρετος, όμως μεγάλος στην ηλικία και ετοιμοθάνατος λόγω ασθένειας, Ηγούμενος. Αυτός γνώρισε το τέλος του κατά Θεία Αποκάλυψη και πεθύμησε να κοινωνήσει τα Άχραντα και Ζωοποιά Μυστήρια του Κυρίου μας. Γι’ αυτό και παρακάλεσε τον ιερομόναχο εφήμερο που ιερουργούσε την ημέρα εκείνη να συντομεύσει την Θεία Λειτουργία.
Ο ιερομόναχος, όμως, δεν υπάκουσε αμέσως στην επιθυμία του Ηγούμενου και συνέχισε να λειτουργεί αργά με αποτέλεσμα να επέμβει η ίδια η Παναγία. Ξαφνικά ακούστηκε από την Εικόνα η φωνή Της που τον διέταξε με αυστηρότητα να ολοκληρώσει σύντομα την Θεία Λειτουργία, ώστε να προλάβει να μεταλάβει ο Γέροντας.
Έτσι κι έγινε. Μόλις κοινώνησε ο Γέροντας, εκοιμήθει και από τότε έδωσαν σε Αυτήν την εικόνα Της την προσωνυμία «Γερόντισσα», λόγω της στενής Της σχέσης με τον «Γέροντα». Μετά από αυτό μεταφέρθηκε και τοποθετήθηκε έξω από το Ι. Βήμα στην αριστερή κολώνα του κυρίως Ναού, όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα για την διευκόλυνση των προσκυνητών.
Η εικόνα ανακαινίστηκε και επενδύθηκε με νεώτερο αργυρό κάλυμα, υψηλής τέχνης, κατασκευασμένο μετά από εκφρασμένη επιθυμία της ίδιας της Θεοτόκου με έξοδα Κωνσταντινουπολίτισσας αρχόντισσας. Το πιθάρι που απεικονίζεται επάνω στο κάλυμα έγινε προς ανάμνηση θαύματος της Παναγίας.
Τον 17ο αιώνα υπήρξε εποχή κατά την οποία στο Μοναστήρι δεν υπήρχε καθόλου λάδι. Η έλλειψη όμως των αναγκαίων ήταν τόσο μεγάλη ώστε οι Πατέρες εγκατέλειπαν την Μονή αναζητώντας αλλού τα απαραίτητα για τη ζωή. Ο Ηγούμενος τους προέτρεπε να πιστεύουν και να ελπίζουν στην «Γερόντισσα», όπως προσευχόταν και εκείνος και είχε την ελπίδα σε Αυτή. Επόμενο ήταν η Παναγία μας να μην διαψεύσει τις προσδοκίες του, και ένα πρωί οι πατέρες είδαν να ξεχειλίζει λάδι από την είσοδο της αποθήκης, όπου φυλάσσονται τα άδεια πιθάρια.
Μπήκαν στην αποθήκη και είδαν ότι ένα από τα πιθάρια, που σώζεται μέχρι σήμερα, ξεχείλιζε από λάδι. Αντιλήφθηκαν την επέμβαση της Παναγίας και με αυτό το λάδι γέμισαν όλα τα άδεια δοχεία που βρίσκονταν στο Μοναστήρι. Τότε αυτό σταμάτησε να ξεχειλίζει. Από τότε μέχρι σήμερα το λάδι δεν έχει λείψει ποτέ ξανά από το Μοναστήρι Της.
ΤΡΈΞΤΕ ΜΟΣΧΆΡΙΑ. θΑΥΜΑΤΟΥΡΓΉ ΕΙΚΌΝΑ ΠΑΡΆΓΕΙ ΕΥΡΩ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μεσαίος με το ριχτό οράντς είναι τρέλα καλέ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά αυτοί το μαγαζάκι τους φροντίζουν αλλά οι μαλάκες γύρω γύρω;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑστε στο διάολο σκατόσογο..
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα πάτε στην έρημο και στις κατακόμβες ρε άθλιοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΛΑΚΕΣ ΡΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυστ κοπρόσκυλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡασοφόροι αλήτες λίγα είναι τα ψωμιά σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΉΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΡΙ· ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΚΩΛΟΜΠΑΡΕΥΑΝ ΤΑ ΠΑΠΑΔΑΚΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Του ΠΑΣΟΚ Να
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν... το fimotro
______________________________________
Σε ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ του ΠΑΣΟΚ μετατράπηκε -αμφιβόλου ποιότητας- προπαγανδιστικό site που συντηρείται από έμμισθους επαγγελματίες κονδυλοφόρους... οι οποίοι το τελευταίο διάστημα αρέσκονται να παίζουν το γνωστό παιχνίδι των ΠΑΣΟΚων, που όταν βρίσκουν τα σκούρα αναμοχλεύουν τα εσωτερικά της ΝΔ για να δημιουργήσουν θέματα και να αποσπάσουν την προσοχή της κοινής γνώμης από τα πραγματικά προβλήματα...
Την Κυριακή λοιπόν, πριν ξεκινήσει η εκπομπή του ΣΚΑΪ για το Βατοπέδι, είδαμε την ακόλουθη (πάντα έγκυρη) ανάρτηση η οποία προμήνυε πως
ο Αλαφούζος ήθελε να "καθαρίσει"
τον Εφραίμ... :)))
Μετά από λίγο κι αφού τελικά η εγκυρότητα πήγε περίπατο, από εκεί που ο Αλαφούζος ήθελε να "καθαρίσει" τον Εφραίμ... ξαφνικά ανακάλυψαν πως θέλει να τον "διασώσει"! (
να τον "διαδώσει" λίγο δύσκολο :)))
Στη συνέχεια ανακάλυψε πως ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, έκανε εμετικές παρεμβάσεις για να παραπληροφορήσει...
(μάλλον φταίει η δεξιά του Κυρίου :)))εεεε....
Και στο τέλος συνεχίζει την προσπάθεια απαξίωσης των αποκαλύψεων για το μαϊμού σκάνδαλο, με τη γνωστή Λαλιώτια τεχνική της λάσπης στον ανεμιστήρα...
Προφανώς τα παιχνιδάκια νομής της τηλεοπτικής πίτας υπάρχουν, όπως και ο ανταγωνισμός ή ο κομπλεξισμός διάφορων παρουσιαστών για το ποιος την έχει μεγαλύτερη... την υπογραφή και το κασέ...
Αυτό που έχει σημασία όμως, είναι πως πέραν του ότι έχει να καταλογίσει στον ΣΚΑΙ ο καθένας,
ο ΣΚΑΪ παρουσίασε με αδιάσειστα στοιχεία το πως κι από ποιους στήθηκε το σκάνδαλο που έριξε τον Καραμανλή...
_____________________________________________
Φυσικό κι επόμενο ήταν τα ίδια συμφέροντα να αντιδράσουν -μέσω των διάφορων παρατρεχάμενων τους- στο ξεμπρόστιασμα που τους έγινε...
Μη ξεχνάμε όμως πως και ο Αλαφούζος έπαιζε το εν λόγο "σκάνδαλο" όταν "πουλούσε" κι έπρεπε να φύγει η "κακιά δεξιά"... τώρα γιατί αποφάσισε να αφήσει να βγει η αλήθεια, δε μας αφορά.
Αρκεί που βγήκε !
openpress-gr.blogspot.com
ειμαι 65 χρονων,,μικρος εκει γυρω στα 10 ενας τραγος(παπας)προσπαθησε να με βιασει ταζοντας μου παιχνιδια που ταχα ειχε στο μπαουλο του..Ευτυχως ηρθαν στο μυαλο μου τα λογια της μανας μου που παντα με συμβουλευε πως να προστατευομαι απο τετοιες περιπτωσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν λοιπον μου ειπε πως τα παιχνιδια τα ειχε ξεχασει στο χωριο του,καταλαβα αμεσως τον σκοπο του τον εφτυσα στο προσωπο και το εβαλα στα ποδια...Ο ιδιος παπας μετα απο κατι μηνες βιασε ενα αλλο ατυχο αγορακι και τωρα αν δεν εχει ηδη ψοφησει σαπιζει στη φυλακη.
Ξερετε τι διαφθορα υπαρχει στους κολπους της εκκλησιας?
Ο ΜΟΝΙΜΟΣ ΜΑΙΝΤΑΝΟΣ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΥΕΚ ΑΚΜΗ ΚΑΙ ΜΕΓΑΣ ΕΘΝΟΣΩΤΗΡΑΣ ΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ?? ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΝ??
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δύο χοντροί, όχι το τεκνό,αυτό κρατάει σιλουέτα, έχουν θυρεοειδή. Παρ' όλη τη νηστεία έχουν γίνει θρεφτάρια! Παρεμπιπτόντως, γνωρίζετε κάποιον άγιο χοντρό να τον κάνουν προστάτη τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή γέρασε πριν την ώρα της απ' αυτά που βλέπει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. Αλήθεια, πόσο χρονών την.. ευαγγέλισε ο καντηλανάφτης στο ναό;