Από τον Γεράσιμο Χιόνη Η Βία στην αρχαία Ελλάδα αποτελούσε την μυθική προσωποποίηση της απεριόριστης δύναμης. Λατρευόταν σαν θεά και η βί...
Από τον Γεράσιμο Χιόνη
Η Βία στην αρχαία Ελλάδα αποτελούσε την μυθική προσωποποίηση της απεριόριστης δύναμης. Λατρευόταν σαν θεά και η βία σαν έννοια δεν είχε «a priori» αρνητική δύναμη. Μάλιστα η λατρεία της συνδυαζόταν πάντα με την θεά Ανάγκη, που εντέλει ταυτίστηκαν σαν θεές από τους πρόγονούς μας.
Ωστόσο, η θετική όψη της βίας παρατηρήθηκε και στον 20ο αιώνα, αφού σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο Anthony Giddens, η βία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επανάσταση και την κοινωνική μεταβολή. Σύμφωνα με τον ίδιο, για να...
υπάρξει επανάσταση απαιτείται ένα μαζικό κοινωνικό κίνημα, διαδικασίες μεταρρύθμισης ή μεταβολής και τέλος, η απειλή ή η χρήση βίας.
Το συμπέρασμα που «αναβλύζει» από τα παραπάνω είναι προφανές: η βία δεν είναι εν γένει αρνητική. Αυτό που καθορίζει την φύση της βίας και την χαρακτηρίζει ως αρνητική ή ως θετική είναι ο σκοπός και η πρόθεση. Η βία μπορεί να αποτελέσει το μέσο για την επίτευξη καλοπροαίρετων σκοπών και αυτό το αποδεικνύει η ιστορία περίτρανα. Όλες οι κοινωνικές αλλαγές, οι κατακτήσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οι εθνικές απελευθερώσεις στήριξαν την επιτυχία τους στην χρήση βίας.
Όλα αυτά μπορούν να αποδειχτούν και στην σημερινή κατάσταση που βιώνουμε. Η κατάσταση στην Ελλάδα έχει φτάσει στα άκρα. Κάθε μη βίαιη και κοινοβουλευτική διαδικασία αλλαγής και αντίστασης έχει αποτύχει πλήρως. Ο μόνος δρόμος για την ανατροπή της αφαίμαξης του Ελληνικού λαού περνά μέσα από την απενοχοποίηση της βίας. Έχοντας εξαντλήσει κάθε προσπάθεια μεταβολής με θεμιτούς και νόμιμους τρόπους το μόνο που απομένει είναι η άσκηση βίας για το καλό του εαυτού μας και των μελλοντικών γενεών. Είναι πλέον ώρα να ταυτίσουμε και εμείς την βία με την ανάγκη.
Κάθε είδος χούντας ανατρέπεται με επανάσταση! Η ιστορία μας το έχει διδάξει πολλές φορές..
Η Βία στην αρχαία Ελλάδα αποτελούσε την μυθική προσωποποίηση της απεριόριστης δύναμης. Λατρευόταν σαν θεά και η βία σαν έννοια δεν είχε «a priori» αρνητική δύναμη. Μάλιστα η λατρεία της συνδυαζόταν πάντα με την θεά Ανάγκη, που εντέλει ταυτίστηκαν σαν θεές από τους πρόγονούς μας.
Ωστόσο, η θετική όψη της βίας παρατηρήθηκε και στον 20ο αιώνα, αφού σύμφωνα με τον κοινωνιολόγο Anthony Giddens, η βία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επανάσταση και την κοινωνική μεταβολή. Σύμφωνα με τον ίδιο, για να...
υπάρξει επανάσταση απαιτείται ένα μαζικό κοινωνικό κίνημα, διαδικασίες μεταρρύθμισης ή μεταβολής και τέλος, η απειλή ή η χρήση βίας.
Το συμπέρασμα που «αναβλύζει» από τα παραπάνω είναι προφανές: η βία δεν είναι εν γένει αρνητική. Αυτό που καθορίζει την φύση της βίας και την χαρακτηρίζει ως αρνητική ή ως θετική είναι ο σκοπός και η πρόθεση. Η βία μπορεί να αποτελέσει το μέσο για την επίτευξη καλοπροαίρετων σκοπών και αυτό το αποδεικνύει η ιστορία περίτρανα. Όλες οι κοινωνικές αλλαγές, οι κατακτήσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οι εθνικές απελευθερώσεις στήριξαν την επιτυχία τους στην χρήση βίας.
Όλα αυτά μπορούν να αποδειχτούν και στην σημερινή κατάσταση που βιώνουμε. Η κατάσταση στην Ελλάδα έχει φτάσει στα άκρα. Κάθε μη βίαιη και κοινοβουλευτική διαδικασία αλλαγής και αντίστασης έχει αποτύχει πλήρως. Ο μόνος δρόμος για την ανατροπή της αφαίμαξης του Ελληνικού λαού περνά μέσα από την απενοχοποίηση της βίας. Έχοντας εξαντλήσει κάθε προσπάθεια μεταβολής με θεμιτούς και νόμιμους τρόπους το μόνο που απομένει είναι η άσκηση βίας για το καλό του εαυτού μας και των μελλοντικών γενεών. Είναι πλέον ώρα να ταυτίσουμε και εμείς την βία με την ανάγκη.
Κάθε είδος χούντας ανατρέπεται με επανάσταση! Η ιστορία μας το έχει διδάξει πολλές φορές..
katw h xoynta toy pasok
ΑπάντησηΔιαγραφήela pasok fere kai allh xoynta kai dystyxia sto lao kseftiliste ton amoiro lao
ΑπάντησηΔιαγραφή'Ετσι συνειρμικά με το άρθρο αυτό μου ήρθε στο νού το τραγουδάκι του στρατού .... είχε βάψει τους κίτρινους στο αίμα, δείχνοντάς τους τί θα πεί ελευθεριά-ελευθεριά...
ΑπάντησηΔιαγραφή'Ο'
οι "εφεδροι" που βγαζετε καριοληδες θα σας θαψουν ζωντανους . Τιποτε τιποτε δεν μπορει να αναχαιτησει τη λαική οργη. Μια σπιθα χρειαζεται μονο.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΠΑΣΟΚ όχι μόνο πρέπει να διαλυθεί ως κόμμα, αλλά πρέπει να αποπασοκοποιηθεί και όλη η κοινωνία.
ΑπάντησηΔιαγραφή__________________________________
Είπε ο Ραγκούσης: "Το ΠΑΣΟΚ όπως το γνωρίσαμε μετά την Μεταπολίτευση έχει τελειώσει".
Είναι πολύ θετικό που υπάρχουν φωνές εντός του ΠΑΣΟΚ, που έχουν το θάρρος της γνώμης τους και δημόσια κάνουν λόγο για την ανάγκη να διάλυσης του πασοκισμού.
__________________________________
Αναφέρει ο Ραγκούσης στο μέγκα επί λέξη «εδώ και δύο χρόνια οριστικοποιήθηκε το τέλος του».
Είναι θλιβερό, που έπρεπε να καταστραφεί πρώτα η Ελλάδα, για να κατανοήσουν μερικοί την ανάγκη διάλυσης του ΠΑΣΟΚ και την όλη του πολιτική και κοινωνική ιδεολογία.
Και, μην τρέξουν πολλοί από τους υπόλοιπους πολιτικούς χώρους να νομίζουν ότι δεν είναι και αυτοί λίγο ΠΑΣΟΚ, γιατί όπως πολύ ορθά είπε ο Μίμης Ανδρουλάκης στο ΒΗΜΑ: Έχει πασοκοποιηθεί όλη η κοινωνία.
__________________________________
Μα μήπως αλήθεια αυτό δεν ήταν και το μεγάλο σφάλμα του Κώστα Καραμανλή, ο οποίος κάτω από τον φόβο του βαθέως ΠΑΣΟΚ, του λαϊκισμού, και των φανατικών συνδικαλιστών, αναγκάστηκε να δηλώσει ότι είναι θαυμαστής του Ανδρέα Παπανδρέου, και ακλουθώντας μια πολιτική παρόμοια του ΠΑΣΟΚ, οδηγήθηκε στην γωνιά της πολιτικής.
Ακόμη και ο Καρατζαφέρης έχει μελετήσει τον Ανδρέα Παπανδρέου.
___________________________________
Εύχομαι ο Σαμαράς από τώρα να έχει ξεκαθαρίσει μέσα του ότι δεν θα του βγει σε καλό, αν και αυτός έχει πασοκοποιηθεί.
Για τον Γιώργο Παπανδρέου, έχω να πω ότι αυτός προσπάθησε να ξεπεράσει ακόμη και τον πατέρα του σε πασοκισμό.
Δεν γνωρίζω αν τελικά θα κυριαρχήσει στο ΠΑΣΟΚ το αίσθημα αυτοσυντήρησης της πράσινης καρέκλας του λαϊκισμού μεταξύ των πρωτοκλασάτων στελεχών του πασοκισμού, η αν θα βρουν κάποιοι το απαιτούμενο θάρρος να αφήσουν πίσω στο παρελθόν, το όνομα ΠΑΣΟΚ την οικογένεια Παπανδρέου τον λαϊκισμό του Καστανίδη τον συνδικαλισμό του Φωτόπουλου και Γιάννη Μίχα τον καρεκλοκεντραυισμό του Παπουτσή και του Αθανασάκη.
___________________________________
Αν κάποιοι φύγουν από τον πασοκισμό ιδεολογικά και φυσικά, σίγουρα αυτοί θα βοηθήσουν την πατρίδα, ανεξάρτητα από το αν είναι πρώτοι η δεύτεροι, πολλοί η λίγοι στον εσωκομματικό ανταγωνισμό.
Αν κάποτε πριν 30 -50 χρόνια το δίλλημα ήταν δεξιά η αριστερά, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ η χούντα,
Ευρώπη η όχι Ευρώπη.
Τώρα το δίλλημα είναι αποπασοκοποίηση της κοινωνίας, η συνέχιση της πασοκοποίησης ?
__________________________________
Ελπίζω να αρχίσει η αποπασοκοποίηση της κοινωνίας, από την αποπασοκοποίηση του ΠΑΣΟΚ.
Η Ελλάδα θέλει πολιτικά κόμματα, όχι θρησκείες.
Τώρα θα φανεί αν πράγματι εντός του ΠΑΣΟΚ υπάρχουν πραγματικοί οραματιστές, η αν υπάρχουν απλώς συνεχιστές (κοινός διάδοχοι) στο μοναστήρι ..ΤΗΣ ΑΚΟΛΑΣΙΑΣ) του ΠΑ$$ΟΚ !!