Του π. Δημητρίου Θεοφίλου Έχω την αίσθηση και ελπίζω όχι την ψευδαίσθηση, πως η ζωή μας καθορίζεται και προσδιορίζεται από αποτυπώματα σ...
Του π. Δημητρίου Θεοφίλου
Έχω την αίσθηση και ελπίζω όχι την ψευδαίσθηση, πως η ζωή μας καθορίζεται και προσδιορίζεται από αποτυπώματα στιγμών. Στιγμές χαράς, ομορφιάς, ελπίδας, έρωτα, ή στιγμές θλίψης, απελπισίας, μίσους, οδύνης. Ο χρόνος μεταμορφωμένος από «πριν» σε «τώρα» και «αύριο», σαν κομήτης που τρέχει αέναα, αφήνει πίσω του μια «κόμη» στιγμών, με γλυκόπικρη γεύση. Συνήθως αντέχω το «τώρα» όσο σκληρό και ανηλεές και...
αν είναι, επειδή προσδοκώ ένα «φαεσφόρο» αύριο απαλλαγμένο από ότι με πλήγωνε στο χθες. Όταν όμως αυτό που αναμένεται να έρθει σαν «αύριο», δεν είναι καλύτερο από το «τώρα» αλλά μάλλον τραγικότερο και πλέον επώδυνο, τότε καταρρέω, παραδίδομαι, παύω να αντιστέκομαι και να αγωνίζομαι, τότε βυθίζομαι…σε πηγάδι δίχως πάτο.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στις μέρες μας, δίπλα μας, γύρω μας, περνούν και προσπερνούν, με άδεια βλέμματα και βαριές ψυχές, λες και κάπου άφησαν και ξέχασαν, το χαμόγελο, τη χαρά, την ελπίδα και τη προσμονή τους για κάτι καλύτερο, κάπου στο «πριν», εκεί που πάγωσε ο χρόνος σαν φωτογραφική ανάμνηση, πόσο τραγικό είναι να αντλούμε ελπίδα και χαρά από το «χθες», γιατί δεν ελπίζουμε ούτε πιστεύουμε τίποτε καλό για το «αύριο», νοιώθουμε κάποιοι(μπορεί να είμαστε και εμείς ανάμεσά τους, είτε ως δράστες, είτε απλά ως θεατές) να εκτέλεσαν το μέλλον μας.
Η εσχατολογική προοπτική, ως ενσυνείδητων παιδιών ενός Θεού πατέρα και αδελφού, αγάπης, οικτιρμών και φιλανθρωπίας, για πολλούς «πλησίον» μας συνανθρώπους, στέρεψε και είναι «ντροπή» αυτό να το κρύβουμε επιμελώς κάτω από το χαλί, ίσως πλέον φαντάζει , απολίθωμα του «χθες» η στρατευόμενη εκκλησία όπως συνήθως αναπροσδιοριζόμαστε, με τις «ευέλικτες» τακτικές και πρακτικές της, πολλών και διαφόρων ταχυτήτων και τάσεων.
Κάπου εδώ είναι που ορθώνεται η αναζήτηση νοήματος ύπαρξης, που εμπεριέχεται στο ερώτημα, του κατά πόσο σήμερα, υφίστανται το Εκκλησιαστικό γεγονός, στη καθημερινότητα των ανθρώπων, ως πόλος έλξης τους στο Χριστό, και εξέδρα απογείωσης προς τα έσχατα.
Οι βομβαρδισμοί που καθημερινά υφιστάμεθα από τα βομβαρδιστικά Μ.Μ.Ε είναι καταιγιστικοί και εμείς ούτε ένα «αντιαεροπορικό» … που να πάρει η ευχή, ούτε κάποια αντίσταση άμυνας και ελπίδας δεν επιστρατεύουμε.
Δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα, ως αυτονόητα τα ανόητα, ως πραγματικότητα τη κατευθυνόμενη παραπληροφόρηση και το «λουστραρισμένο» σε συσκευασία δώρου, ασύστολο ψέμα. Υποκύψαμε και παραδοθήκαμε αδιαμαρτύρητα και τώρα αφημένοι και παραιτημένοι βουλιάζουμε…
Αυξήθηκαν ραγδαία το τελευταίο καιρό τα περιστατικά, αυτοκτονιών, κατάθλιψης και μελαγχολίας, συντελείται το «άδειασμα» της ανθρώπινης ψυχής αφού προηγήθηκε η «πλύση» του εγκεφάλου.
Η εκκλησία τι κάνει; Θα μπορούσε κάποιος εντός ή εκτός των «τειχών» της, καλοπροαίρετα να αναρωτηθεί. Πανηγυρίζει….. Χοροστατεί….. Ενθρονίζει…Δημαγωγεί επάνω στο κουφάρι του ελληνικού λαού… Εορτάζει Ονομαστήρια… ανερυθρίαστα, εθελοτυφλώντας φαραωνικά και μιμούμενη ετεροχρονισμένα, «μεγαλοπρέπειες» βυζαντινού κιτς και κακογουστιάς πέρα και βαριά «νυχτωμένη» για το τι συμβαίνει, όχι περιγραφικά αλλά οντολογικά, και κυρίως για το τι «μέλλει γενέσθαι». (Ευτυχώς υπάρχουν και νησίδες αντίστασης και αντίδρασης, στην εκτός τόπου και χρόνου στάση των πολλών που δηλώνουν ανεπίγνωστα πατέρες ή αυτό-προσδιορίζονται ως …ώτατοι όταν ο Χριστός υπήρξε εχθρός της υπερβολής και λάτρης της απλότητας και του «θετικού» βαθμού, ως οντολογικός πατέρας και αδελφός.
Μάλλον γνωρίζω, και περιμένω άμεσα, την προφανή από κάποιους απάντηση (ενδεχομένως και «ιερώς» αγανακτισμένους), καλά τόσες μερίδες τροφής δεν προσφέρει καθημερινά η εκκλησία, δεν έχει τη τάδε και τη τάδε προνοιακή παρουσία, την τάδε και την τάδε φιλανθρωπική δραστηριότητα; Αδιαμφισβήτητα και τα έχει, θα ήταν όμως άδικο και μίζερο, να οριοθετήσουμε τη προσφορά της εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο σε μερίδες τροφής, ή υλικοτεχνική υποστήριξη, αυτό ναι είναι κάτι, αλλά το παν είναι το νόημα ζωής, το οποίο καλείται να δώσει η εκκλησία στον κόσμο, για να μεταμορφωθεί σε κόσμημα, όπως αρχέγονα δημιουργήθηκε.
Αντί να υπάρξει αυτοκριτική και προσπάθεια αυτοσυνειδησίας, των όσων ραγδαία εξελίσσονται γύρω μας, γίνεται «παντιέρα» η όποια φιλανθρωπική και κοινωνική δράση της εκκλησίας, ή μετερίζι ιδεολογικής αντιπαράθεσης με τους «εκτός», κυρίως όταν πάνε να μας στριμώξουν οικονομικά.
Από την άλλη έχουμε μια ανεξέλεγκτη γιγάντωση απόψεων και τάσεων, συνομωσιολογίας, εθνικισμού, εθνο-φυλετισμού, προφητολογίας και καταστροφολογίας και γενικά τάσεις και συμπεριφορές που αποπροσανατολίζουν και θεωρούν όλους τους άλλους, υπαίτιους και υπεύθυνους για τη ζοφερή πραγματικότητά που ζούμε, εκτός από εμάς τους ίδιους και τα τραγικά αμετανόητα λάθη μας.
Αν είχαμε αναλογιστεί πως μισή μέρα κατήφειας, γκρίνιας και μιζέριας, είναι ασύγκριτα πιο αβίωτη και ψυχοφθόρα, από μια βδομάδα σκληρής δουλειάς με όραμα, ελπίδα και προοπτική, ίσως βλέπαμε κάποιο φως να αχνοφαίνεται στο βάθος του σκοτεινού τούνελ που βρισκόμαστε. Αν καταφέρναμε να ξαναπάμε προς το ελπιδοφόρο «εμείς» από το θανατηφόρο «εγώ» που βρισκόμαστε ίσως να είχε γίνει το πρώτο βήμα σε μια κατεύθυνση υπέρβασης και ανατροπής. Αν από το άτομο ξανά ενατενίζαμε τη κοινότητα η οποία μπορεί να επιδράσει θεραπευτικά στη ψυχή μας και να αλλάξει τη ζωή μας, η «κρίση» θα γινόταν ευλογία. Είναι μάλλον γνωστό πως η ευλογία και η κατάρα υπάρχουν παντού, αυτό που έχει σημασία είναι πως διαβάζεις τη ζωή, τις στιγμές και τα γεγονότα της, με λίγα λόγια ποια κατεύθυνση διαλέγεις να περιηγηθείς στο «χθες» και να αδράξεις επικαιροποιημένα το «σήμερα».
Σε αυτό το «Πάσχα» (διάβαση) λοιπόν ανάμεσα στο μοναχικό «τώρα» και το κοινοτικό «επέκεινα», η εκκλησία έχει να προσφέρει πολλά τόσο από τη μεγάλη της πείρα, όσο και από την διαχρονικά αταλάντευτη και δοκιμασμένη αλήθεια της, πέρα από τη υλική και βιολογική μόνο στήριξη και υποστήριξη, του αναξιοπαθούντος σύγχρονου ανθρώπου.
Η κρίση, οικονομιών, κρατών, αξιών, κοινωνιών ή ιδεολογιών, αποτελεί την ώρα παρουσίας στο προσκήνιο, της εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο, ως σημείο αντιλεγόμενο, αυθεντικότητας, αλήθειας και φιλάδελφης ανιδιοτέλειας, αλλά όχι μόνο ως επισιτιστικού φορέα, ή φιλάνθρωπου σωματείου, κάτι τέτοιο θα την ακρωτηρίαζε και θα δρούσε ακυρωτικά ως κιβωτού αλήθειας, ζωής και σωτηρίας.
Αυτό φυσικά προϋποθέτει να απομακρυνθεί τάχιστα από «αξόδευτες» καλές προθέσεις, από αόριστες εξαγγελίες, από ξύλινο και άψυχο λόγο, που δημιουργεί εντύπωση δημαγωγίας και αφήνει ανάμνηση πυροτεχνήματος, περνώντας άμεσα στην ουσιαστική πραγμάτωση του «εκκλησιαστικού γεγονότος» ως αυτονόητο συστατικό αυτοπροσδιορισμού και βίωσης της ευαγγελικής αληθινής πρότασης που κατέθεσε ο Χριστός στο κόσμο, μόλις δυο χιλιάδες χρόνια πριν. Ο άνθρωπος «μπούχτησαν» από τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα, να τον βομβαρδίζουν από παντού, γι αυτό και αποσύρθηκε, απελπίστηκε, κλείστηκε, βυθίστηκε και σιγοσβήνει…
Περισσότερο από ποτέ, είναι επίκαιρο το νόημα της φράσης του Αντώνη Σαμαράκη : «Ζητείται Ελπίς» όχι ΠΩΛΕΙΤΑΙ αλλά ΖΗΤΕΙΤΑΙ.
Ας απεγκλωβιστεί επιτέλους, από τις χρόνιες αγκυλώσεις της, η διοικούσα εκκλησία και ας γίνει πάλι διακονούσα, ας μιλήσει σαν μάνα στα παιδιά της, ας σταθεί δίπλα τους, με ειλικρίνεια και ευθύνη, όχι ως «κυρία» κάποιου φιλανθρωπικού σωματείου, αλλά ως ματωμένη θηλάζουσα μάνα, βάζοντας τα «στήθη της» μπροστά, για το δίκιο και την επιβεβαίωση της ελπίδας στο πρόσωπό της, από το λαό του Θεού.
Σημείωση: O παπα-Δημήτρης Θεοφίλου είναι εφημέριος στον Ι.Ν. Αγίου Χαραλάμπους Ιτέας, Φωκίδας. Είναι έγγαμος, πατέρας 3 παιδιών, Πτυχ. Θεολογίας, Πτυχ. Ψυχολογίας, Μaster Θεολογίας, Πτυχ. βυζαντινής μουσικής.
Έχω την αίσθηση και ελπίζω όχι την ψευδαίσθηση, πως η ζωή μας καθορίζεται και προσδιορίζεται από αποτυπώματα στιγμών. Στιγμές χαράς, ομορφιάς, ελπίδας, έρωτα, ή στιγμές θλίψης, απελπισίας, μίσους, οδύνης. Ο χρόνος μεταμορφωμένος από «πριν» σε «τώρα» και «αύριο», σαν κομήτης που τρέχει αέναα, αφήνει πίσω του μια «κόμη» στιγμών, με γλυκόπικρη γεύση. Συνήθως αντέχω το «τώρα» όσο σκληρό και ανηλεές και...
αν είναι, επειδή προσδοκώ ένα «φαεσφόρο» αύριο απαλλαγμένο από ότι με πλήγωνε στο χθες. Όταν όμως αυτό που αναμένεται να έρθει σαν «αύριο», δεν είναι καλύτερο από το «τώρα» αλλά μάλλον τραγικότερο και πλέον επώδυνο, τότε καταρρέω, παραδίδομαι, παύω να αντιστέκομαι και να αγωνίζομαι, τότε βυθίζομαι…σε πηγάδι δίχως πάτο.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι στις μέρες μας, δίπλα μας, γύρω μας, περνούν και προσπερνούν, με άδεια βλέμματα και βαριές ψυχές, λες και κάπου άφησαν και ξέχασαν, το χαμόγελο, τη χαρά, την ελπίδα και τη προσμονή τους για κάτι καλύτερο, κάπου στο «πριν», εκεί που πάγωσε ο χρόνος σαν φωτογραφική ανάμνηση, πόσο τραγικό είναι να αντλούμε ελπίδα και χαρά από το «χθες», γιατί δεν ελπίζουμε ούτε πιστεύουμε τίποτε καλό για το «αύριο», νοιώθουμε κάποιοι(μπορεί να είμαστε και εμείς ανάμεσά τους, είτε ως δράστες, είτε απλά ως θεατές) να εκτέλεσαν το μέλλον μας.
Η εσχατολογική προοπτική, ως ενσυνείδητων παιδιών ενός Θεού πατέρα και αδελφού, αγάπης, οικτιρμών και φιλανθρωπίας, για πολλούς «πλησίον» μας συνανθρώπους, στέρεψε και είναι «ντροπή» αυτό να το κρύβουμε επιμελώς κάτω από το χαλί, ίσως πλέον φαντάζει , απολίθωμα του «χθες» η στρατευόμενη εκκλησία όπως συνήθως αναπροσδιοριζόμαστε, με τις «ευέλικτες» τακτικές και πρακτικές της, πολλών και διαφόρων ταχυτήτων και τάσεων.
Κάπου εδώ είναι που ορθώνεται η αναζήτηση νοήματος ύπαρξης, που εμπεριέχεται στο ερώτημα, του κατά πόσο σήμερα, υφίστανται το Εκκλησιαστικό γεγονός, στη καθημερινότητα των ανθρώπων, ως πόλος έλξης τους στο Χριστό, και εξέδρα απογείωσης προς τα έσχατα.
Οι βομβαρδισμοί που καθημερινά υφιστάμεθα από τα βομβαρδιστικά Μ.Μ.Ε είναι καταιγιστικοί και εμείς ούτε ένα «αντιαεροπορικό» … που να πάρει η ευχή, ούτε κάποια αντίσταση άμυνας και ελπίδας δεν επιστρατεύουμε.
Δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα, ως αυτονόητα τα ανόητα, ως πραγματικότητα τη κατευθυνόμενη παραπληροφόρηση και το «λουστραρισμένο» σε συσκευασία δώρου, ασύστολο ψέμα. Υποκύψαμε και παραδοθήκαμε αδιαμαρτύρητα και τώρα αφημένοι και παραιτημένοι βουλιάζουμε…
Αυξήθηκαν ραγδαία το τελευταίο καιρό τα περιστατικά, αυτοκτονιών, κατάθλιψης και μελαγχολίας, συντελείται το «άδειασμα» της ανθρώπινης ψυχής αφού προηγήθηκε η «πλύση» του εγκεφάλου.
Η εκκλησία τι κάνει; Θα μπορούσε κάποιος εντός ή εκτός των «τειχών» της, καλοπροαίρετα να αναρωτηθεί. Πανηγυρίζει….. Χοροστατεί….. Ενθρονίζει…Δημαγωγεί επάνω στο κουφάρι του ελληνικού λαού… Εορτάζει Ονομαστήρια… ανερυθρίαστα, εθελοτυφλώντας φαραωνικά και μιμούμενη ετεροχρονισμένα, «μεγαλοπρέπειες» βυζαντινού κιτς και κακογουστιάς πέρα και βαριά «νυχτωμένη» για το τι συμβαίνει, όχι περιγραφικά αλλά οντολογικά, και κυρίως για το τι «μέλλει γενέσθαι». (Ευτυχώς υπάρχουν και νησίδες αντίστασης και αντίδρασης, στην εκτός τόπου και χρόνου στάση των πολλών που δηλώνουν ανεπίγνωστα πατέρες ή αυτό-προσδιορίζονται ως …ώτατοι όταν ο Χριστός υπήρξε εχθρός της υπερβολής και λάτρης της απλότητας και του «θετικού» βαθμού, ως οντολογικός πατέρας και αδελφός.
Μάλλον γνωρίζω, και περιμένω άμεσα, την προφανή από κάποιους απάντηση (ενδεχομένως και «ιερώς» αγανακτισμένους), καλά τόσες μερίδες τροφής δεν προσφέρει καθημερινά η εκκλησία, δεν έχει τη τάδε και τη τάδε προνοιακή παρουσία, την τάδε και την τάδε φιλανθρωπική δραστηριότητα; Αδιαμφισβήτητα και τα έχει, θα ήταν όμως άδικο και μίζερο, να οριοθετήσουμε τη προσφορά της εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο σε μερίδες τροφής, ή υλικοτεχνική υποστήριξη, αυτό ναι είναι κάτι, αλλά το παν είναι το νόημα ζωής, το οποίο καλείται να δώσει η εκκλησία στον κόσμο, για να μεταμορφωθεί σε κόσμημα, όπως αρχέγονα δημιουργήθηκε.
Αντί να υπάρξει αυτοκριτική και προσπάθεια αυτοσυνειδησίας, των όσων ραγδαία εξελίσσονται γύρω μας, γίνεται «παντιέρα» η όποια φιλανθρωπική και κοινωνική δράση της εκκλησίας, ή μετερίζι ιδεολογικής αντιπαράθεσης με τους «εκτός», κυρίως όταν πάνε να μας στριμώξουν οικονομικά.
Από την άλλη έχουμε μια ανεξέλεγκτη γιγάντωση απόψεων και τάσεων, συνομωσιολογίας, εθνικισμού, εθνο-φυλετισμού, προφητολογίας και καταστροφολογίας και γενικά τάσεις και συμπεριφορές που αποπροσανατολίζουν και θεωρούν όλους τους άλλους, υπαίτιους και υπεύθυνους για τη ζοφερή πραγματικότητά που ζούμε, εκτός από εμάς τους ίδιους και τα τραγικά αμετανόητα λάθη μας.
Αν είχαμε αναλογιστεί πως μισή μέρα κατήφειας, γκρίνιας και μιζέριας, είναι ασύγκριτα πιο αβίωτη και ψυχοφθόρα, από μια βδομάδα σκληρής δουλειάς με όραμα, ελπίδα και προοπτική, ίσως βλέπαμε κάποιο φως να αχνοφαίνεται στο βάθος του σκοτεινού τούνελ που βρισκόμαστε. Αν καταφέρναμε να ξαναπάμε προς το ελπιδοφόρο «εμείς» από το θανατηφόρο «εγώ» που βρισκόμαστε ίσως να είχε γίνει το πρώτο βήμα σε μια κατεύθυνση υπέρβασης και ανατροπής. Αν από το άτομο ξανά ενατενίζαμε τη κοινότητα η οποία μπορεί να επιδράσει θεραπευτικά στη ψυχή μας και να αλλάξει τη ζωή μας, η «κρίση» θα γινόταν ευλογία. Είναι μάλλον γνωστό πως η ευλογία και η κατάρα υπάρχουν παντού, αυτό που έχει σημασία είναι πως διαβάζεις τη ζωή, τις στιγμές και τα γεγονότα της, με λίγα λόγια ποια κατεύθυνση διαλέγεις να περιηγηθείς στο «χθες» και να αδράξεις επικαιροποιημένα το «σήμερα».
Σε αυτό το «Πάσχα» (διάβαση) λοιπόν ανάμεσα στο μοναχικό «τώρα» και το κοινοτικό «επέκεινα», η εκκλησία έχει να προσφέρει πολλά τόσο από τη μεγάλη της πείρα, όσο και από την διαχρονικά αταλάντευτη και δοκιμασμένη αλήθεια της, πέρα από τη υλική και βιολογική μόνο στήριξη και υποστήριξη, του αναξιοπαθούντος σύγχρονου ανθρώπου.
Η κρίση, οικονομιών, κρατών, αξιών, κοινωνιών ή ιδεολογιών, αποτελεί την ώρα παρουσίας στο προσκήνιο, της εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο, ως σημείο αντιλεγόμενο, αυθεντικότητας, αλήθειας και φιλάδελφης ανιδιοτέλειας, αλλά όχι μόνο ως επισιτιστικού φορέα, ή φιλάνθρωπου σωματείου, κάτι τέτοιο θα την ακρωτηρίαζε και θα δρούσε ακυρωτικά ως κιβωτού αλήθειας, ζωής και σωτηρίας.
Αυτό φυσικά προϋποθέτει να απομακρυνθεί τάχιστα από «αξόδευτες» καλές προθέσεις, από αόριστες εξαγγελίες, από ξύλινο και άψυχο λόγο, που δημιουργεί εντύπωση δημαγωγίας και αφήνει ανάμνηση πυροτεχνήματος, περνώντας άμεσα στην ουσιαστική πραγμάτωση του «εκκλησιαστικού γεγονότος» ως αυτονόητο συστατικό αυτοπροσδιορισμού και βίωσης της ευαγγελικής αληθινής πρότασης που κατέθεσε ο Χριστός στο κόσμο, μόλις δυο χιλιάδες χρόνια πριν. Ο άνθρωπος «μπούχτησαν» από τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα, να τον βομβαρδίζουν από παντού, γι αυτό και αποσύρθηκε, απελπίστηκε, κλείστηκε, βυθίστηκε και σιγοσβήνει…
Περισσότερο από ποτέ, είναι επίκαιρο το νόημα της φράσης του Αντώνη Σαμαράκη : «Ζητείται Ελπίς» όχι ΠΩΛΕΙΤΑΙ αλλά ΖΗΤΕΙΤΑΙ.
Ας απεγκλωβιστεί επιτέλους, από τις χρόνιες αγκυλώσεις της, η διοικούσα εκκλησία και ας γίνει πάλι διακονούσα, ας μιλήσει σαν μάνα στα παιδιά της, ας σταθεί δίπλα τους, με ειλικρίνεια και ευθύνη, όχι ως «κυρία» κάποιου φιλανθρωπικού σωματείου, αλλά ως ματωμένη θηλάζουσα μάνα, βάζοντας τα «στήθη της» μπροστά, για το δίκιο και την επιβεβαίωση της ελπίδας στο πρόσωπό της, από το λαό του Θεού.
Σημείωση: O παπα-Δημήτρης Θεοφίλου είναι εφημέριος στον Ι.Ν. Αγίου Χαραλάμπους Ιτέας, Φωκίδας. Είναι έγγαμος, πατέρας 3 παιδιών, Πτυχ. Θεολογίας, Πτυχ. Ψυχολογίας, Μaster Θεολογίας, Πτυχ. βυζαντινής μουσικής.
Οικονομία Οικονομικά
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πρόβα" επιστροφής της Ελλάδας στη δραχμή
Τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες τους, ενόψει επιστροφής της Ελλάδας στη δραχμή, προετοιμάζουν εταιρείες διαχείρισης συναλλαγών συναλλάγματος. Διαβάστε τι αποκαλύπτει η WSJ για τις δοκιμές της σχέσης δραχμής - ευρώ, δολαρίου και λοιπών νομισμάτων
Ειδικοί αναλυτές που επικαλείται η εφημερίδα Wall Street Journal, αναφέρουν, ότι οι ενδοτραπεζικοί μηχανισμοί προετοιμάζονται για την πιθανότητα κατάρρευσης της Ευρωζώνης και επιστροφής των χωρών μελών της στα εθνικά τους νομίσματα.
Μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, για της οποίας την επιστροφή στη δραχμή φέρεται να προετοιμάζεται η ICAP PLC, εταιρεία που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο σύστημα συναλλαγών συναλλάγματος μεταξύ τραπεζών.
Στο πλαίσιο αυτό, η ICAP δοκιμάζει τα συστήματα, που θα επιτρέψουν τη διαπραγμάτευση της δραχμής έναντι ευρώ και δολαρίου.
Ο Έντουαρντ Μπράουν, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, δήλωσε στην εφημερίδα, ότι αυτό που επίσπευσε τη διαδικασία ήταν οι ανησυχίες των τραπεζών, κυβερνήσεων και λοιπών "παικτών - κλειδιών" για το τι θα συνέβαινε, εάν μια χώρα έβγαινε από το ευρώ.
Σύμφωνα μάλιστα με το δημοσίευμα, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η ICAP δοκιμάζει τις εν δυνάμει ισοτιμίες μεταξύ νομισμάτων
...να δωσει νοημα ζωης...;!
ΑπάντησηΔιαγραφή...να ξεφυγουμε απο το θανατηφορο εγω προς το ελπιδοφορο εμεις;!.........
...να γινει η εκκλησια παλι διακονουσα, σαν μανα στα παιδια της;!......
Μα τι λετε, αγαπητε;!
Δεν γνωριζετε οτι η εκκλησια ενεργει;!
Πως χοροστατει;! Πως πανηγυριζει;! Πως ενθρονιζει;!
Πως δημαγωγει επανω στο κουφαρι του Ελληνικου (και οχι μονο) λαου;!
Τι περιμενετε ενα τσουρμο ΓΕΡΟΝΕΣ να κανουν αλλο;!
Αφου δεν εχουν την ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ να δωσουν τις θεσεις τους σε ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ επειδη φοβουνται το Γηροκομειο, οπου ανηκουν, τι αλλο θελετε;!
Πειραζει που τους αρεσουν τα χρυσαφικα;!
Οι χρυσες μιτρες;!
Τα χρυσα μπαστουνια;!
Και σκουλαρικια θα εβαζαν ολοι με χαρα, αν καποιος, πρωτοπορος, εκανε το πρωτο βημα!
ΓΙΑΤΙ τους χαλατε την ΗΣΥΧΙΑ;!
Θελετε καποια "πατρικη" παρατηρηση η καποια "επιεικη" τιμωρια;! Με αγαπη παντα;!
Απο ποιον ουρανο κατεβηκατε; Ο Παυλος ανεβηκε στον τριτο, αλλα κατοπιν ΛΙΘΟΒΟΛΙΣΜΟΥ.
Εσεις θελετε να σας ΠΕΤΡΟΒΟΛΗΣΟΥΜΕ τωρα, για να ερθετε εδω κατω στον δικο μας ουρανο, τον δικο μας πλανητη απο εκεινο στον οποιο εσεις, μακαριως, ζειτε;!
............
============
Παντως αιδεσιμωτατε Ευχαριστουμε για τον χρονο σας να μοιραστειτε τις ανησυχιες σας μαζι μας
και ειθε ο Αναστημενος Κυριος να σας προστατευει απο καθε κακο.
Μακαρι να μπορουσα να σας μιλουσα απο κοντα, οταν περασω απο την ωραια Ιτεα καποια φορα!
Η
Εαν ειχατε καποιο e-mail
Βρε βρε λύσσα κακιά οι σφουγγαρίστρες των ΜΜΕ να ξωπετάξουν από το Πασόκ τον Γιώργο Παπανδρέου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι γιατί θέλουν τόσο πολύ να φύγει, αλλά ενόψει εκλογών το Πασόκ να γίνει μπάχαλο με απώτερο στόχο η Δεξιά να αποκτήσει ή και δυνατόν αυτοδυναμία προκειμένου να επιστρέψουν στις παλιές καλές μέρες μπείτε φάτε και αλέστε και αλεστικά μην δώστε!
Αφού οι Αθλιότατοι και πανάξιοι εκείνου του συνθήματος Αλ-ρου-δη, αποσιώπησαν υπηρετώντας την Δεξιά και τους παρατρεχάμενους της, το γεγονός ότι όταν ανέλαβε το Πασόκ κυβέρνηση το 2009 το καράβι - Ελλάς είχε ήδη ριχτεί από την ΔΕΞΙΑ σε ξέρα και το μόνο που είχε στην διάθεση της η κυβέρνηση Πασόκ ήταν μερικά κανό για να το τραβήξει από εκεί, την πολέμησαν κάθε μέτρο που πήρε για μην πετύχει το παραμικρό! Κάθε προσπάθεια να ξοδεύουμε λιγότερα από ότι παράγουμε πολεμήθηκε! Σε μια ΕΟΚ που για να αποφασίσει και οι μήνες περνούσαν και μας πολεμούσαν!
Φαντάζετε κάποιος το περασμένο καλοκαίρι να είχαμε τέτοιες φωτιές, και Θεέ μου φύλαγε να είχαν καεί ζωντανοί εβδομήντα άνθρωποι όπως πριν λίγα χρόνια επί ΔΕΞΙΑΣ και ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ τι θα είχε γίνει;
Όλοι τους μαζί κάθε κανάλι, κάθε ραδιοφωνικούς σταθμός, κάθε φυλλάδα θα απαιτούσε με συνοπτικές διαδικασίες την εκτέλεση του πρωθυπουργού, χαριστικώς του μισού Υπουργικού Συμβουλίου, και από τους υπόλοιπους Δήλωση ότι δεν θα ξαναπολιτευτούν ποτέ!
Τότε όμως που αυτό ήταν γεγονός τι κάνανε οι σφουγγαρίστρες ; Τα κουνέλια!
Τι τους έκανε να κάνουνε τα κουνέλια ΜΟΝΟ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΞΕΡΟΥΝ!
Ανέλαβε το Πασόκ το 2009 με το χρέος και το έλλειμμα απογειωμένα, δεν ασχολήθηκαν καθόλου με αυτό, δεν επιτεθήκανε σε αυτούς που ρίξανε το καράβι ΕΛΛΑΣ ΣΤΗΝ ΞΕΡΑ, αλλά με τις αδέξιες μερικές φορές κινήσεις που έκανε ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του πάνω σε εκείνα τα κανό που έχοντας δέσει το καράβι-ΕΛΛΑΣ, προσπαθούσαν εν μέσω τρικυμίας, εν μέσω επιθέσεων από όλη την Ευρώπη των ΔΕΞΙΩΝ και την Ελλάδα των Αριστερών, να το ξεκολλήσουν από την ξέρα που είχε κάτσει βαρεμένο από το φορτίο των χρεών και των ελλειμμάτων!
Και μήπως κατάφεραν λίγα; Καθόλου, και μόνο το γεγονός ότι στήθηκε με την επιμονή του Παπανδρέου ο μηχανισμός στήριξης και τώρα μέσω αυτού προσδοκούμε κάποια στιγμή να ανασάνουμε είναι αρκετό!
Ποιος από αυτούς, τις σφουγγαρίστρες της ΔΕΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΡΕΧΑΜΕΝΩΝ έκατσε μια μέρα να πει στους Έλληνες ήρεμα και απλά ότι αυτοί που μας δάνειζαν έχουν την λογική κατά αυτούς απαίτηση να πάρουν πίσω τα λεφτά τους ;
Βγάλανε οι ψεύτες, ψεύτη τον Παπανδρέου για το ότι είπε προεκλογικά ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, τη στιγμή που στα DEBATE ο Καραμανλής ο Σιωπηλός, σε ερωτήσεις του Παπανδρέου που είναι το έλλειμμα και που θα φτάσει έκανε τη σουπιά!
Αυτός δεν είναι που κατά τον κολλητό του τον Τράγκα, και από όσα αυτός ο Τράγκας επανειλημμένα έχει πει σε ραδιόφωνο και τηλεόραση χειμώνα και καλοκαίρι του 2009, ότι μετά τις προηγούμενες εκλογές ο Καραμανλής του εκμυστηρεύτηκε ότι θα κυβερνά για δεκαέξι μήνες ακόμη ;
Δηλαδή ο Άσχετος μαζί με όλη την κυβέρνηση του ξέρανε που μας οδηγούν, δεν έκαναν τίποτα μα τίποτα για να το αποτρέψουν, και όταν είδαν ότι φτάσαμε στο αμήν και έχοντας ρίξει το καράβι ΕΛΛΑΣ στην ξέρα, έχοντας πάρει και το ραβασάκι από το ΔΝΤ ότι τα έχουν κάνει σκατά, του οποίου την ύπαρξη μάθαμε μόλις πριν λίγες μέρες, προκήρυξαν εκλογές και ΤΙΣ ΧΑΣΑΝΕ ΑΜΑΧΗΤΙ! Και μας άφησαν όλους βουτηγμένους στα ΣΚΑΤΑ!
Και συνεχίζουν να υπηρετούν οι σφουγγαρίστρες την ΔΕΞΙΑ, που στο αποκορύφωμα της ΔΕΙΛΙΑΣ της αφού μέσω αυτών και των Αριστερών έφθειρε την κυβέρνηση του Πασόκ απέφυγε να τοποθετήσει βουλευτές της, στην κυβέρνηση συνεργασίας σε υπουργεία που ένεκα της κατάστασης ασκούν οικονομική πίεση στο λαό, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΡΩΣΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ Η ΠΑΡΘΕΝΑ, αλλά να βγει και να πει άλλοι τα κάνανε, πάρτε ένα ψίχουλο από εμένα την ΑΓΙΑ ΠΟΡΝΗ..
Γιατί βεβαίως με τον αγώνα του Πασόκ και το χρέος θα μειωθεί και σιγά σιγά θα καλυτερέψουμε. Η ΔΕΞΙΑ όμως μυρίστηκε ψητό, έργα και προμήθειες, και ακονίζει τα μαχαιροπήρουνα για το. ΕΜΠΡΟΣ ΝΑ ΦΑΜ ΝΤΕ ΛΑ ΠΑΤΡΙ!
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΕΞΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ……
Σκανδαλίδης: Το ΠΑΣΟΚ έχει ξεπεραστεί από την ιστορία.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Το ΠΑΣΟΚ όπως το ξέραμε έχει ξεπεραστεί από την ιστορία όχι ως αξιακό και ευρύτερα ιδεολογικό και στρατηγικό πλαίσιο αλλά ως πολιτικές, ιεραρχήσεις και κυρίως πρακτικές» γράφει σε άρθρο του στα «Νέα» ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστας Σκανδαλίδης.
Μετά την Άννα Διαμαντοπούλου και ο Κώστας Σκανδαλίδης μιλάει για την ανάγκη ανασυγκρότησης του ΠΑΣΟΚ, επισημαίνοντας ότι «χρειαζόμαστε ένα πραγματικό νέο κόμμα να....
συνθέσει τον χώρο της Κεντροαριστεράς, δίνοντας οριστική απάντηση στην κρίση προσανατολισμού της χώρας».
«Το ΠΑΣΟΚ και οι εν δυνάμει συμμαχικές δυνάμεις που αρνούνται τόσο τον αριστερό λαϊκισμό μιας ανεπίδοτης ελπίδας όσο και τον δεξιό λαϊκισμό που στο όνομα του μεταρρυθμισμού απεργάζονται από τα πάνω τη νέα μορφή και διάταξη των πολιτικών δυνάμεων στη χώρα οφείλουν να συναντηθούν στο πεδίο της μάχης για την ανασύνταξη της Κεντροαριστεράς» επισημαίνει ο κ. Σκανδαλίδης στο άρθρο του, τονίζοντας:
«Το πεδίο της μάχης καθορίζεται με την επιστροφή στη βάση όχι ως επιστροφή στο παρελθόν αλλά ως σημείο ενδοσκόπησης και αναζήτησης του κοινού στόχου και εκκίνησης της νέας πορείας. Μόνο έτσι οι διαδικασίες που πρότεινα στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ έχουν νόημα. Αλλιώς από καλλιστεία είναι γεμάτες οι τηλεοράσεις απέναντι σε κοινό που απολαμβάνει μεν το θέαμα, είναι όμως παγερός θεατής των εξελίξεων. Και χωρίς τον λαό και η τελευταία ελπίδα θα έχει χαθεί. “Οι καιροί ου μενετοί”».
ΣΗΜ. ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΗΡΙ
ΑΣ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΞΥΝΕΙ ΤΟ ΜΟΥΝΙ ΤΗΣ
ΜΕ ΤΟΝ πράσινο ΔοΝηΤήηηηηηηη της.