Του Δημήτρη Α. Γιαννακόπουλου Η ΕΕ δεν μπορεί πλέον να μεταρρυθμίζεται αμιγώς νεοφιλελεύθερα. Δυστυχώς για τους νεοφιλελευθέρους, τους σο...
Του Δημήτρη Α. Γιαννακόπουλου
Η ΕΕ δεν μπορεί πλέον να μεταρρυθμίζεται αμιγώς νεοφιλελεύθερα. Δυστυχώς για τους νεοφιλελευθέρους, τους σοσιαλδημοκράτες και τα γκρουπούσκουλα του νεοφασισμού, η Ευρώπη δεν μπορεί να μεταβληθεί σε ιδανική, νεοφιλελεύθερη αναπαράσταση των ΗΠΑ. Ευτυχώς για όλους τους υπόλοιπους στην ήπειρό μας, εδώ η μάχη στο εσωτερικό του καπιταλισμού συνεχίζεται μεταξύ των Physiocrats και των Utilitarians. Στις ΗΠΑ η μάχη αυτή δόθηκε κατά τον αμερικανικό «εμφύλιο» πόλεμο και ολοκληρώθηκε τον επόμενο αιώνα, με την απόλυτη επικράτηση των Utilitarians στην πλέον χυδαία εκδοχή τους: των ανθρώπων του χρήματος, απλού, σύνθετου ή «έξυπνου». Έτσι, από την άποψη των ευρωπαίων Utilitarians, ότι...
οι ανάγκες και οι επιθυμίες γενούν τους Νόμους, καταλήξαμε στο ότι ο Νόμος παράγεται με οικονομικό τρόπο από την αγορά. Δηλαδή, Νόμος είναι το φυσικό Δίκαιο αυτών που ορίζουν κάθε φορά τις ανάγκες και τις επιθυμίες των λαών. Ασφαλώς, αυτός που τις ορίζει είναι κατ’ αυτούς κάποιο αόρατο, αντικειμενικό πνεύμα: το πνεύμα των αγορών, που συνεργάζεται με το χέρι του τραπεζίτη και του χρηματιστή, ώστε η ιδεαλιστικά δομημένη αντικειμενικότητα των αγορών να λάβει υλική μορφή με τον έλεγχο της διαμόρφωσης της αξίας από αυτούς.
οι ανάγκες και οι επιθυμίες γενούν τους Νόμους, καταλήξαμε στο ότι ο Νόμος παράγεται με οικονομικό τρόπο από την αγορά. Δηλαδή, Νόμος είναι το φυσικό Δίκαιο αυτών που ορίζουν κάθε φορά τις ανάγκες και τις επιθυμίες των λαών. Ασφαλώς, αυτός που τις ορίζει είναι κατ’ αυτούς κάποιο αόρατο, αντικειμενικό πνεύμα: το πνεύμα των αγορών, που συνεργάζεται με το χέρι του τραπεζίτη και του χρηματιστή, ώστε η ιδεαλιστικά δομημένη αντικειμενικότητα των αγορών να λάβει υλική μορφή με τον έλεγχο της διαμόρφωσης της αξίας από αυτούς.
Κάπως έτσι φτάσαμε στο «Νόμος είναι το δίκιο του χρηματοπιστωτή»! Όχι αυτό που λέει η Αλέκα: «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» και όχι αυτό που διδάσκεται στις Νομικές, Πολιτικές και Οικονομικές σχολές: «Νόμος είναι το δίκιο του ισχυρού, του κυρίαρχου, του ιδιοκτήτη ή του κατόχου και διαχειριστή των μέσων παραγωγής», όπως δοξάζουν οι Physiocrats και σύγχρονες παραλλαγές τους! Αυτά τα πράγματα στη Βόρειο Αμερική ξεκαθάρισαν με μπόλικο αίμα και αφάνταστη βία όλων των μορφών στο τέλος του 19ου - αρχές 20ου αιώνα και από τότε οι κρίσεις δομούνται και διαχειρίζονται στο πλαίσιο του χρηματοπιστωτικού συστήματος, το οποίο ορίζει σε κρίσιμο βαθμό και την διεθνή συμπεριφορά των ΗΠΑ.
Στην Ευρώπη η ενδοκαπιταλιστική Μάχη συνεχίζεται, εξελίσσεται και εμπλουτίζεται με τον αγώνα διαφόρων κινημάτων χειραφέτησης και εθνικισμού που παρεμβαίνουν στη σύγκρουση των σύγχρονων Physiocrats και Utilitarians. Με δύο λόγια, αυτοί οι κύριοι τύποι καπιταλιστών δομούν την πραγματικότητα σε ένα κοινό πεδίο «προτάσεων συλλογισμού», όπου όμως ότι εμφανίζεται να είναι αρνητικό για τον ένα αντιμετωπίζεται ως θετικό από τον άλλο. Οι κοινές παραδοχές τους είναι: ο πλούτος πηγάζει από τον πρωτογενή τομέα της παραγωγής, η αξία των πραγμάτων συνδέεται με το σύστημα ανταλλαγής, το χρήμα έχει αξία ως αναπαράσταση του πλούτου σε κυκλοφορία, ενώ η τελευταία πρέπει να λαμβάνει όσο το δυνατόν πιο απλή μορφή. Οι Physiocrats προσεγγίζουν αυτόν τον «κοινό τόπο», αντιλαμβανόμενοι τον θεμελιώδη ρόλο της εργασίας κατά τον μετασχηματισμό της ύλης για την παραγωγή πλούτου, ενώ για τους Utilitarians η εργασία δεν διαχωρίζεται από την παραγωγή, την οποία κατ΄ αυτούς (θα πρέπει να) ρυθμίζει ο μηχανισμός που διαμορφώνει στην αξία στην περιοχή της κατανάλωσης: δηλαδή, εν τέλει, η χρηματοπιστωτική αγορά.
Τα σημειώνω όσο πιο απλά γίνεται, για να καταλάβετε το σημερινό διακύβευμα της παρούσης κρίσης στην Ευρώπη, όπου σύγχρονοι αγρότες, έμποροι και βιομήχανοι έρχονται σε αντίθεση με τα μονοπώλια, τα τραστ, τις εταιρείες ελέγχου της ενέργειας, του «real estate», του υπεδάφους, του αέρα, της θάλασσας και του διαστήματος, καθώς και με εκείνους που δραστηριοποιούνται στον ορισμό της ανάγκης στην κοινωνία με κανόνα το χρηματοπιστωτικό μάρκετινγκ . Πρόκειται για μια σοβαρή σύγκρουση συμφερόντων που σε μεγάλο βαθμό δεν συνειδητοποιείται από τους ίδιους τους φορείς του συμφέροντος και σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό από την ευρύτερη κοινωνία. Ο κόσμος τυφλώθηκε από τη τηλεόραση και τα υπόλοιπα ΜΜΕ, που διδάσκουν τον λόγο του χρηματιστή, μιλώντας μια θεοκρατική, «ηθικοπλαστική», παραπλανητική διάλεκτο που έχει ως κομβικά σημεία αναφοράς στην Ελλάδα: «διεφθαρμένους Έλληνες», «διλήμματα περί των δόσεων», «κακούς Γερμανούς», «ευαίσθητους αγγλοσάξονες», «ουδέτερες αγορές», «πάσχοντας τραπεζίτες και ομολογιούχους», «απατεώνες, ανάλγητους βιομήχανους», «αντικειμενικούς αναλυτές της αγοράς που κρίνουν αξιόπιστα τι πολιτική πρέπει να ακολουθήσουν τα κράτη για να σωθούν», «η θεϊκή αγορά που δείχνει τον δρόμο για το σωστό και το λάθος στις αποφάσεις της ΕΕ» κλπ.
Ποιο είναι το κόλπο; Οι σύγχρονοι Utilitarians του χρηματοπιστωτικού λόμπυ, πιο ευέλικτοι από τους Physiocrats και έχοντας στην διάθεσή τους εδώ και χρόνια τα Μέσα παραγωγής πολιτισμού (ενημέρωση, ψυχαγωγία) δομούν μια «γραμματική» του λόγου που αντιστοιχεί στη δομή της οικονομικής τους λειτουργίας. Έτσι, φίλοι, δομούνται σε στέρεα θεμέλια ιδεολογίες και όχι όπως νομίζουν οι περισσότεροι δεξιοί, αριστεροί και τα trilobita! Η discourse της αξίας του χρήματος είναι αυτό που δομεί σκέψη, και οδηγεί σε ατομική απόφαση. «Ζήτω το Ευρώ, αλλά το υποτιμημένο Ευρώ», λένε τώρα οι ντερμπεντέρηδες στην Ελλάδα.. «Αυτό μας συμφέρει, αυτό συμβολίζει την ενωμένη Ευρώπη», διαλαλούν εκείνοι που δεν γνωρίζουν τι μολογούν! Εκτός και αν γνωρίζουν ότι ομιλούν την γλώσσα του χρηματιστή για να παζαρέψουν με την γερμανική κυβέρνηση την διατήρηση της διαπλοκής στη χώρα μας, οπότε «παίρνω» αμέσως πίσω την παραπάνω πρόταση και ζητώ την συμπάθεια τους! Ο αγώνας για την διατήρηση των προνομίων μιας κάστας διαπλεκομένων δεν είναι ντροπή. Ούτε ασφαλώς τα καραγκιοζιλίκια που τον συνοδεύουν.
Επιτέλους, λένε οι ιδεολογικοί φορείς του νεοφιλελευθερισμού – δεν είναι λίγοι, είναι πολλοί, πάρα πολλοί, περισσότεροι από όσους μπορεί να χωρέσει ακόμη και η φαντασία των ηγητόρων τους – ιδού ένας άνθρωπος που μιλάει ορθά και κατανοητά…και δείχνουν προς τον Λουκά Παπαδήμο, τον οποίο, όπως μαθαίνω από «ΤΟ ΒΗΜΑ», η σεβαστή μου, κυρία Μαρίκα Μητσοτάκη θέλει να τρατάρει Κρητικό γαμοπίλαφο για να στεριώσει ο άνθρωπος στην εξουσία! Στην πραγματικότητα ο κ. Παπαδήμος μιλάει μια γλώσσα όπου οι αναπαραστάσεις του πλούτου, η μετατροπή των ονομαστικών αξιών, η φτωχοποίηση και η υπόσχεση για σωτηρία, δομούν ένα νέο εθνικό ανθρωπομορφισμό: αναπαριστούν τον εθνικό χαρακτήρα της νέας Ελλάδας. Είναι αυτό που λέει ο κ. Παπανδρέου: «μιλούμε με όρους μέλλοντος και όχι παρελθόντος». Η θεωρία του νέου (νεοφιλελεύθερου) εθνικισμού, δηλαδή, στην Ελλάδα εκφράζεται με τη γλώσσα της θεωρίας του χρήματος του νεοφιλελευθερισμού. Αυτό το κάνουν όλοι: εκτός από τους σοσιαλδημοκράτες και τους νεοφιλελεύθερους και ο Σαμαράς (προσεκτικά και υπερβατικά) και ο Καρατζαφέρης (πρόστυχα και άτσαλα). Ο κ. Παπαδήμος απλώς το κάνει πιο τεχνοκρατικά και ουδέτερα, ακολουθώντας με συνέπεια την μεθοδολογία των «Νeoutilitarians». Συμφωνώ με την Κυρία Μαρίκα, είναι ο καλύτερος φορέας της γλώσσας του χρήματος στην πολιτική discourse των διαπλεκομένων!
Αυτή είναι η γλώσσα που επιδιώκει να αναδομήσει διαλεκτικά την ΕΕ στο πρότυπο των ΗΠΑ. Μπορεί όμως κανείς να δομεί πολιτικές πραγματικότητες μέσω της κυριαρχίας μιας γλώσσας; Μπορεί, αγαπητοί φίλοι, αν και αυτό είναι κοινωνικά μια οδυνηρή διαδικασία. Απαιτούνται νέοι κοινωνικοί συμβολισμοί, μεσσιανικού χαρακτήρα, οι οποίοι κτίζονται με αίμα και πόνο από τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Για να γίνει η ΕΕ, ΗΠΑ, θα πρέπει να πληρώσει ακριβό τίμημα η κεντρική Ευρώπη, να φτωχοποιηθεί εντελώς ο Νότος, να ταρακουνηθεί ο Βοράς, να γονατίσει η Γερμανία των Physiocrats και των «Physiocrat-Utilitarians», που προέκυψαν ως εθνικιστικό ρεύμα στην χώρα αυτή μετά την επανένωση. Οι τελευταίοι είναι εκείνοι που δόμησαν πολιτικοοικονομικά τον λεγόμενο «γερμανικό νεοφιλελευθερισμό», ο οποίος διαφέρει από τον αγγλοσαξονικό στον τρόπο που αντιλαμβάνεται την σημασία της παραγωγής, της νομισματικής σταθερότητας, του πλεονάσματος και εν τέλει την μορφή ηγεμονίας για την μεγέθυνση και κατανομή του πλούτου.
Για να γίνει η ΕΕ, λοιπόν ΗΠΑ (ΗΠΕ), είτε θα έχουμε μια νέα παράδοση των Γερμανών στην Συμμαχία που υπόγεια και ιδεολογικότατα δομεί το χρηματοπιστωτικό λόμπυ, ή πόλεμο με εμφανή πολιτικά μέσα πλέον και …όποιος αντέξει! Το καθεστώς στην Ελλάδα έχει πρώτο από όλους στην Ευρωζώνη επιλέξει στρατόπεδο. Σπεύσανε να μην χάσουν οι συνηθισμένοι σε «παραδόσεις» του λαού! Οι μασκαράδες της διαπλοκής έπραξαν και πράττουν αυτό που τα μεταπρατικά τους συμφέροντα επιτάσσουν, αδιαφορώντας για την καταστροφή της κοινωνίας και της οικονομίας. Η διαφορά είναι ότι κάποιοι φάνηκαν κάπως διστακτικοί, ενώ οι περισσότεροι που συντάχθηκαν μαζί με «τον άνθρωπο των Financial Times στην Αθήνα», δεν κράτησαν ούτε καν τα προσχήματα. Βγάλανε την χώρα μπροστά, για να σωθούν οι ίδιοι και να έχουν να «λαμβάνουν», μετά το πέρας της ενδοκαπιταλιστικής αναμέτρησης και πάλι σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Πιστεύω ότι η διένεξη αυτή δεν μπορεί να καταλήξει σε απόλυτη αμερικανοποίηση της ΕΕ, καθώς αυτό θα σήμαινε την αποεθνικοποίηση λαών και όχι απλώς οικονομιών: όλων των λαών. Ε, η αστική τάξη κάποιων εθνών αυτό δεν θα το επιτρέψει. Οι Γερμανοί, για παράδειγμα φτάσανε να αποδέχονται σήμερα ακόμη και την μετατροπή της ΕΕ σε ΗΠΑ, (ΗΠΕ), αλλά υπό την δική τους διοίκηση και όχι απλώς υπό την χαλαρή ηγεμονία τους, όπως προτείνουν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Αυτό όμως δεν βρίσκει σύμφωνους όσους οραματίζονται την παγκόσμια διακυβέρνηση, μια και θεωρούν ότι ίσως να ζήσουν την δραματική εμπειρία της απόλυτης πολιτισμικής και οικονομικής κυριαρχίας, που όμως δεν θα εκφράζεται σε αντίστοιχη πολιτική ισχύ. Είναι βλέπετε και οι άλλες περιφερειακές δυνάμεις στη μέση! Αυτό θα οδηγούσε αναπόδραστα σε παγκόσμια σύγκρουση με στρατιωτικά μέσα, που θα κατέληγε σε ένα αποτέλεσμα το οποίο κανείς μα κανείς δεν μπορεί να προβλέψει. Έτσι, δεν φαίνεται κανείς έτοιμος να ρισκάρει τα πάντα για την μετεξέλιξη της ΕΕ σε ΗΠΑ, παρά την ολοκληρωτική επικράτηση των αναπαραστάσεων της ιδεολογίας και πολιτικής πρακτικής του νεοφιλελευθερισμού. Δεν αρκεί αυτό. Είναι μεν αναγκαία, αλλά δεν είναι ικανή συνθήκη.
Σε επόμενο σημείωμα θα αναφερθώ στο μέρος που θεμελιώνει την σύνοδο των πιθανοτήτων για την παραγωγή αυτής ακριβώς της «ικανής συνθήκης», καθώς και στις απειλές που συνδέονται με αυτήν, για τον κόσμο και ιδιαίτερα για την Ελλάδα. Μέχρι τότε ρίξτε μα ματιά στο νέο βιβλίο μαγειρικής της Κυρίας Μαρίκας, καθώς εκεί θα βρείτε πολύ καλούς συμβολισμούς για όσους καταλαβαίνουν βαθύτερα την πολιτική ιστορία του τόπου μας. Η Κυρία Μαρίκα προσεγγίζει το μαγείρεμα με την πολιτική σημειολογία, για αυτό την λατρεύω. Σου ανοίγει την όρεξη για αγώνα χειραφέτησης, ισότητας και ελευθερίας, εκθέτοντας τα μικροδομικά συστατικά της πολιτικής! Η Κυρία Μαρίκα, μια και γνωρίζει μικροπολιτική, ίσως καταλαβαίνει επίσης τι καταστροφή θα συμβεί αν η ΕΕ, δεν ξεκαθαρίσει αμέσως ότι ΗΠΑ δεν πρόκειται να γίνει και ας διαλυθεί η Ευρωζώνη. Υποθέτω όμως ότι αυτό δεν θα το έγραφε ποτέ, διότι έτσι θα χάλαγε την οικογενειακή γεύση της τέχνης της. Δεν πειράζει, για αυτό είμαστε εμείς εδώ…για να πικραίνουμε κόσμο και κοσμάκη, μήπως και μάθουμε επιτέλους ότι το ρήμα ως πολιτικό κατηγόρημα κάνει πρόστυχη πολιτική, αν δεν δίνει στον αναγνώστη παράλληλα τα κλειδιά για απομυθοποίηση του ίδιου του κειμένου στο οποίο εντάσσεται η πρόταση.
Κάποιοι είχαν 'προφητέψει' ότι το ΠΑΣΟΚ θα διαλυθεί όταν απολυθεί ο 1ος δημόσιος υπάλληλος. Χθές απολύθηκαν οι πρώτοι 20.000 και σήμερα Ραγκούσης και Σκανδαλίδης, ο καθένας χωριστά, δήλωσαν ότι το ΠΑΣΟΚ της μεταπολίτευσης πέθανε και να γίνει καινούρια αρχή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΛΗΘΩΡΙΣΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΖΟΥΝΕ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΔΥΣΒΑΣΤΑΚΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ.
ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ ΤΩΡΑ ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ ΚΑΛΥΨΟΥΝΕ ΤΟ ΕΞΤΡΑ ΧΡΕΟΣ ΤΩΝ ΕΤΩΝ 2002-2011 ΜΕ ΔΩΡΕΑΝ ΧΡΗΜΑ.
Σκανδαλίδης: Το ΠΑΣΟΚ έχει ξεπεραστεί από την ιστορία.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Το ΠΑΣΟΚ όπως το ξέραμε έχει ξεπεραστεί από την ιστορία όχι ως αξιακό και ευρύτερα ιδεολογικό και στρατηγικό πλαίσιο αλλά ως πολιτικές, ιεραρχήσεις και κυρίως πρακτικές» γράφει σε άρθρο του στα «Νέα» ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστας Σκανδαλίδης.
Μετά την Άννα Διαμαντοπούλου και ο Κώστας Σκανδαλίδης μιλάει για την ανάγκη ανασυγκρότησης του ΠΑΣΟΚ, επισημαίνοντας ότι «χρειαζόμαστε ένα πραγματικό νέο κόμμα να....
συνθέσει τον χώρο της Κεντροαριστεράς, δίνοντας οριστική απάντηση στην κρίση προσανατολισμού της χώρας».
«Το ΠΑΣΟΚ και οι εν δυνάμει συμμαχικές δυνάμεις που αρνούνται τόσο τον αριστερό λαϊκισμό μιας ανεπίδοτης ελπίδας όσο και τον δεξιό λαϊκισμό που στο όνομα του μεταρρυθμισμού απεργάζονται από τα πάνω τη νέα μορφή και διάταξη των πολιτικών δυνάμεων στη χώρα οφείλουν να συναντηθούν στο πεδίο της μάχης για την ανασύνταξη της Κεντροαριστεράς» επισημαίνει ο κ. Σκανδαλίδης στο άρθρο του, τονίζοντας:
«Το πεδίο της μάχης καθορίζεται με την επιστροφή στη βάση όχι ως επιστροφή στο παρελθόν αλλά ως σημείο ενδοσκόπησης και αναζήτησης του κοινού στόχου και εκκίνησης της νέας πορείας. Μόνο έτσι οι διαδικασίες που πρότεινα στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ έχουν νόημα. Αλλιώς από καλλιστεία είναι γεμάτες οι τηλεοράσεις απέναντι σε κοινό που απολαμβάνει μεν το θέαμα, είναι όμως παγερός θεατής των εξελίξεων. Και χωρίς τον λαό και η τελευταία ελπίδα θα έχει χαθεί. “Οι καιροί ου μενετοί”».
ΣΗΜ. ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΗΡΙ
ΑΣ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΞΥΝΕΙ ΤΟ ΜΟΥΝΙ ΤΗΣ
ΜΕ ΤΟΝ πράσινο ΔοΝηΤήηηηηηηη της.
και απο ότι βλέπω
ΧΥΝΕΙ απο ΛΑΤΡΕΙΑ και ΑΠΟΛΑΥΣΗ
απο τον κώλο, σκατίλα & ευκοίλια !
to pasok ta fagane kai thn vgalane mpampesika ayto exei grapsei papoytsi h istoria. kalofagota ta klemmena lefta toy ellhnikoy laoy ,eiste aksia sixamata ths koinwnias
ΑπάντησηΔιαγραφήεχει μεγαλη πλακα το θεμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήη ΝΔ θριαμβεύει σε εκλογες ιδιωτων - επαγγελματιων και ανθρωπων της αγορας και το ΠΑΣΟΚ παίζει μονότερμα στο δημοσιο.
Όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι ειναι πασοκοι !
Κάποιοι είχαν 'προφητέψει' ότι το ΠΑΣΟΚ θα διαλυθεί όταν απολυθεί ο 1ος δημόσιος υπάλληλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧθές απολύθηκαν οι πρώτοι 20.000 και σήμερα Ραγκούσης και Σκανδαλίδης,
ο καθένας χωριστά,
δήλωσαν ότι το ΠΑΣΟΚ της μεταπολίτευσης πέθανε και να γίνει καινούρια αρχή.
ΜΗΝΥΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ FOCUS
ΑπάντησηΔιαγραφήPosted on May 9, 2011 - Filed Under ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ | 3 Comments
ΜΗΝΥΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ FOCUS
Όπως είναι γνωστό κατά το τελευταίο διάστημα η Ελλάς λόγω της σοβαρής κρίσεως, η οποία μαστίζει την εθνική της οικονομία δέχεται άγρια όσο και πολύπλευρη επίθεση από ποικίλα και ποικιλώνυμα κέντρα εξουσίας και μέσα ενημέρωσης κυρίως του δυτικοευρωπαϊκού χώρου. Η χώρα μας βάλλεται πολλαπλώς, άλλοτε καλοπροαίρετα, δηλαδή στα πλαίσια μια αυστηρότατης μεν, αλλά και καλοπροαίρετης ίσως κριτικής, η οποία φιλοδοξεί να μας προσγειώσει ως λαό στην πραγματικότητα των όντως τεραστίων οικονομικών μας κυρίως προβλημάτων και άλλοτε εντελώς κακόβουλα, δηλαδή με περιφρονητικό πνεύμα και απαξιωτική διάθεση έναντι της χώρας μας και του λαού αδιακρίτως. Μεταξύ των τελευταίων τούτων τιμητών της Ελλάδος, των κακόβουλων δηλαδή επικριτών αυτής, εξέχουσα θέση κατέλαβε ένα περιοδικό εκδιδόμενο στο Μόναχο της Γερμανίας, υπό τον τίτλο «Focus» (Φόκους). Στις 22.02.2010 το συγκεκριμένο περιοδικό εξέδωσε και κυκλοφόρησε το υπ’ αριθμ. 8/10 τεύχος του στη Γερμανία, στην Ελλάδα, στην Αυστρία, στην Ελβετία, στο Βέλγιο, στην Ολλανδία, στο Λουξεμβούργο, στη Γαλλία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στην Ισπανία, στα Κανάρια Νησιά, στην Φιλανδία, στη Δανία, στη Νορβηγία, στην Ιαπωνία, στην Σλοβενία και στην Ουγγαρία.
Έτσι λοιπόν μια ομάδα δικηγόρων και συγκεκριμένα ο Θεόδωρος Φραγκάκης, η Αικατερίνη Φραγκάκη, η Αικατερίνη Πουλάκη, η Βασιλική Μπακάλη, ο Σταύρος Ανδρουτσόπουλος και ο Χρήστος Χρυσανθακόπουλος στις 19/3/2010 κατέθεσαν ενώπιον του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών την από 19/3/2010 μήνυση κατά παντός υπευθύνου εκδότου, διευθυντή σύνταξης, δημοσιογράφου και αρθρογράφου του περιοδικού Focus (Φόκους) για τα αδικήματα της εξύβρισης , της συκοφαντικής δυσφήμησης δια του τύπου και της προσβολής εθνικού συμβόλου όπως προβλέπονται από τους γενικούς και ειδικούς ποινικούς νόμους.
Κατέστησαν σαφές ότι η μήνυση τους αναφέρεται στο περιοδικό «Focus», το οποίο εκδίδεται στο Μόναχο της Γερμανίας, στη γερμανική γλώσσα και κυκλοφορεί εβδομαδιαίως εκτός από τη Γερμανία και σε άλλες χώρες του κόσμου, μεταξύ δε αυτών και στην Ελλάδα. Το ως άνω περιοδικό εδρεύει στο Μόναχο, οδός Arabellastrasse, αρ. 23. Διευθυντής έκδοσης και αρχισυντάκτης του περιοδικού είναι ο κος. Helmut Markwort. Υπεύθυνος εκδοτικός οίκος για την έκδοσή του είναι ο εκδοτικός οίκος Hubert Burda Media που εδρεύει στην οδό και διευθύνει ο κος. Hubert Burda.
Οι συντάκτες και οι εν γένει συνεργάτες του ως άνω περιοδικού στο συγκεκριμένο τεύχος της 22ας.02.2010 υπερέβησαν παν όριο θεμιτής δημοσιογραφικής κριτικής (ακόμη και σε επίπεδο χλεύης και ισοπεδωτικής κριτικής των «έργων και ημερών» συμπατριωτών μας) και καταπέσαντες σε επίπεδα αδιαφιλονίκητα κιτρινισμού εναντίον της χώρας μας. Eπiδόθηκαν συστηματικά σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση με αήθη λιβελογραφήματα από τις στήλες του εν λόγω περιοδικού, μη αρκούμενοι δε εις αυτά εξετράπησαν και σε πληθώρα υβριστικών και συκοφαντικών χαρακτηρισμών όλων των Ελλήνων συλλήβδην με άκρως μειωτικές λέξεις και φράσεις όπως «Απατεώνες στην Ευρω-οικογένεια» (Betrüger in der Euro-Familie), όπως είναι η επακριβής μετάφραση από τα Γερμανικά στα Ελληνικ
Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΘΡΙΑΜΒΕΥΕΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΩΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΕΥ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΑ 70-80% ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ "ΠΙΑΤΣΑΣ" ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΝΟΥΔΟΥ.
ΤΟ DNA ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ.
"Κομισιόν: Μόνος του ο Παπακωνσταντίνου αύξησε το έλλειμμα του 2009"
ΑπάντησηΔιαγραφή_________________________________________
Νέα βόμβα από την Κομισιόν σχετικά με το «φουσκωμένο έλλειμμα του 2009 είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας.
Ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ, Αλγκίρντας Σεμέτα αποκάλυψε ότι δεν έγινε με παρότρυνση της Επιτροπής, η συμπερίληψη ολόκληρης της έκτασης των οφειλών των νοσοκομείων στις προβλέψεις του ελλείμματος για το 2009!
Ο έλληνας ευρωβουλευτής, κ. Χουντής τόνισε πως από την απάντηση του Επιτρόπου προκύπτει ότι ήταν κυρίως πρωτοβουλία της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ να συμπεριληφθούν στο έλλειμμα τα χρέη των νοσοκομείων. Χωρίς, όπως επισημαίνει ο κ. Χουντής να υπάρχει σχετική υποχρέωση ούτε προηγούμενο αίτημα από την Κομισιόν ή την Eurostat. Αντίθετα οι νοσοκομειακές δαπάνες έπρεπε να καταγράφονται στη βάση αυτοτελών χρήσεων.
___________________________________________
Στην απάντησή του ο κ. Σεμέτα, τονίζει ότι σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανόνες «όλες οι ροές πρέπει να καταγράφονται στη βάση αυτοτελών χρήσεων» και επομένως και «οι κρατικές δαπάνες πρέπει, να καταγράφονται στη βάση αυτοτελών χρήσεων, όταν προκύπτει υποχρέωση πληρωμής από την παροχή εμπορεύματος ή υπηρεσίας και όχι κατά τη στιγμή του διακανονισμού».
Όσο για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε η ελληνική κυβέρνηση το θέμα, σημειώνει ότι
«τα ελληνικά δημόσια νοσοκομεία συγκέντρωναν απλήρωτες υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές τους για μια μεγάλη χρονική περίοδο και οι σχετικές δαπάνες δεν είχαν καταγραφεί στον υπολογισμό του κρατικού ελλείμματος».
«Η αρχική συμπερίληψη εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης ολόκληρης της έκτασης των οφειλών στις προβλέψεις του ελλείμματος για το 2009 δεν έγινε με παρότρυνση της Επιτροπής», καταλήγει στην απάντησή του ο Ευρωπαίος Επίτροπος.
_______________________________________________
Εξηγήσεις για το θέμα έχει κληθεί να δώσει στις 12/12, με την ιδιότητα του υπόπτου, ο επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ, Ανδρέας Γεωργίου, στον εισαγγελέα, που ερευνά τις καταγγελίες για τεχνητή διόγκωση του αναθεωρημένου ελλείμματος του 2009..
Σύμφωνα με τις καταγγελίες τα στοιχεία του ελλείμματος παραποιήθηκαν ώστε να εμφανίζονται ότι αγγίζουν το 15,5%, προκειμένου να ληφθούν επιπλέον μέτρα, ενώ ουσιαστικά το έλλειμμα ήταν πολύ μικρότερο....
+ plus = ΙΣΟΒΙΑ...Παπακέ & ΕΛΙΤ ΑΛΗΤ ΠΑ$$ΟΚ.
ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΤΟΥ 2009 ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΣΤΑ ΕΤΗ ΑΠΟ 2004-08. ΤΟΤΕ ΠΟΥ Ο ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟΣ ΕΚΑΝΕ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ ΤΟ ΠΑΠΑΤΖΙΛΙΚΙ ΤΗΣ ΝΟΥΔΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΘΑ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΝΕ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΡΙ ΟΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΡΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΕ ΔΟΣΙΛΟΓΕ ΤΗΣ ΜΕΡΚΕΛ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΔΕΗ ΝΑ ΜΑΣ ΣΥΜΠΑΘΗΣΟΥΝΕ ΟΙ "ΑΓΟΡΕΣ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαύρα μαντάτα έρχονται,
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρα την εκτη δοση
η υφεση δεν σταματα
κι ερχεται κι αλλη τοση
Δυο χρόνια μάς φλομώσανε
στη συνταγή την ίδια,
μα θα εισπράξουν όλοι τους
...αγγούρια και αρχιδια!
Μ.Κατρίνης: "Ενας πρωθυπουργός που παραιτείται από το αξίωμά του δεν θα διστάσει να πράξει κάτι ανάλογο και στο κόμμα του".
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε σημερινή συνέντευξή του στην εφημερίδα METRO, ο κ. Κατρίνης λέει πως το ΠΑΣΟΚ, θα πρέπει «να ανανεωθεί, να αναλογιστεί τις ευθύνες του, να αναστοχαστεί και να ανασυγκροτηθεί».
Ποιός διαβάζει τις αναλύσεις-δεκάρικο από τους ίδιους και τους ίδιους; Αυτό φαίνεται από τους σχολιαστές. Ο καθένας απαντά εκμυστηρεύοντας τον πόνο του, ή τα ενδόψυχά του και η ανάλυση των ανηρτημένων απαντήσεων είναι άξια μόνο για κοινωνιολογική και ψυχολογική έρευνα. Προτείνω ένα απλό πείραμα. Οι δημοσιεύοντες μετά τις πρώτες αράδες να παραθέσουν την Κυριακή προσευχή το γνωστό "Πάτερ ημών" ή ακόμα καλύτερα το σύμβολο της πίστεως (Πιστεύω). Το αποτέλεσμα θα είναι ότι ουδείς θα αντιληφθεί την παρεμβολή. Θα γράψουν πάλι όλοι τα δικά τους και αναφορά στο κείμενο καμμιά.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ο"
Ο αναγνώστης 8:42:00 μ.μ
ΑπάντησηΔιαγραφήθέτει ένα ενδιαφέρον ζήτημα.
Μια και ανήκω στους "ίδιους και τους ίδιους", που όμως προσέχουν να μην λένε τα ίδια και τα ίδια, αλλά πράγματα τα οποία δεν διαβάζει κανείς, ούτε ακούει ή βλέπει στα ΜΜΕ, ας ρωτήσω...
Τι πρέπει ή τι θα έπρεπε να κάνουμε οι ίδιοι και οι ίδιοι; Να πάψουμε να επικοινωνούμε με τους συμπολίτες μας με τα σημειώματά μας;
Να εξαφανισθούμε ώστε να μην χρησιμοποιούν τον χώρο του σχολιασμού αναγνώστες με ή χωρίς εισαγωγικά για να πουν τον πόνο τους, να διαπληκτισθούν αναμεταξύ τους κλπ;
Μήπως να πάψουμε να προβληματιζόμαστε διότι δεν έχουμε ανταπόκριση;
Μήπως να αναπαράγουμε τον λόγο των ΜΜΕ, για να προκαλούμε αυτόματες αντιδράσεις;
Μήπως να επιβάλουμε σε φίλους μας ή να τους παρακαλέσουμε να βάζουν και κανένα σχολιάκι σχετικό με την ανάλυση για να φαίνεται ότι έχουμε πέραση;
Ή μήπως θα πρέπει να βάζουμε εμείς σχόλια αναλωνόμενοι μάλιστα σε περιστασιολογία και κουτσομπολιό για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον;
Κάθε απάντηση θα έχει ενδιαφέρον. Μήπως τελικά, εμείς οι "ίδιοι και οι ίδιοι", ενοχλούμε περισσότερο από όσο νομίζουμε, κάνοντας παράσιτα στο λόγο του καθεστώτος, που πλέον έχει γεμίσει με θόρυβο τα μυαλά όλων ανεξαιρέτως;
//Δ.Γ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ το λέει κι όχι η ΝΔ
ΑπάντησηΔιαγραφή( ..ζωάρες μου):
«Φούσκωμα του ελλείμματος του 2009»
[Και γι' αυτό όμως θα μείνει ατιμώρητο το ΠΑΣΟΚ και θα φορτωθεί η ΝΔ και ο Καραμανλής τη διάλυση της χώρας... ].....
Ούτε η eurostat, ούτε και η Επιτροπή ζήτησαν από την Ελλάδα να εντάξει στο έλλειμμα του 2009 τα χρέη των νοσοκομείων στο σύνολό τους
Για «φούσκωμα» των δημοσίων ελλειμμάτων των ετών 2008 και κυρίως του 2009 με τα χρέη των νοσοκομείων, κατηγορεί την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής.
Το συμπέρασμά του βασίζεται σε απάντηση που έλαβε μετά από σχετική ερώτηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως αναφέρει η Κομισιόν, τα ελληνικά δημόσια νοσοκομεία συγκέντρωναν απλήρωτες υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές τους για μια μεγάλη χρονική περίοδο και οι σχετικές δαπάνες δεν είχαν καταγραφεί στον υπολογισμό του κρατικού ελλείμματος.
«Η αρχική συμπερίληψη εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης ολόκληρης της έκτασης των οφειλών στις προβλέψεις του ελλείμματος για το 2009 δεν έγινε με παρότρυνση της Επιτροπής. Για περαιτέρω στοιχεία σχετικά με το ιστορικό της υπόθεσης ο κ. βουλευτής παραπέμπεται στο σημείο 4.14 της έκθεσης του 2010 της Επιτροπής σχετικά με τις στατιστικές του δημόσιου ελλείμματος και του δημόσιου χρέους της Ελλάδας που έχει αναρτηθεί στον ιστοτόπο της Επιτροπής» αναφέρει η απάντηση της Κομισιόν.
Όπως αναφέρει ο Νίκος Χουντής στην ερώτησή του «η ελληνική κυβέρνηση στις 21 Οκτωβρίου 2009 κοινοποίησε στις αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής αναθεώρηση της εκτίμησης του δημόσιου ελλείμματος για το ίδιο έτος, που από το 5% (αναθεώρηση Απριλίου 2009), αυξανόταν στο 12,75%. Ένας από τους λόγους αυτής της αναθεώρησης ήταν η εισαγωγή στους εθνικούς λογαριασμούς, μη επαναλαμβανόμενων δαπανών που σχετίζονται με πληρωμές προς τους προμηθευτές νοσοκομειακού υλικού».
Σύμφωνα με την απάντηση της Κομισιόν, προς τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, με βάση το EΣΛ 95 (παράγραφος 1.57) - που ισχύει σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ «όλες οι ροές πρέπει να καταγράφονται στη βάση αυτοτελών χρήσεων. Οι κρατικές δαπάνες πρέπει, επομένως, να καταγράφονται στη βάση αυτοτελών χρήσεων, όταν προκύπτει υποχρέωση πληρωμής από την παροχή εμπορεύματος ή υπηρεσίας και όχι κατά τη στιγμή του διακανονισμού».
ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΧΟΥΝΤΗΣ? ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ "ΜΗ ΕΠΑΝΑΛΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ" ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Δ.Γ. των 9.08 μ.μ. και των προηγουμένων αναρτήσεων, απλά διαφωνώ με τα περισσότερα αναγραφόμενα και ικανοποιούμαι ολίγον τι χαιρέκακα για την απροσεξία και εμμονή των αναγνωστών-σχολιαστών. Με κανένα τρόπο δεν θα πρότεινα την σιωπή, μακρυά από μένα κάθε είδους λογοκρισία, αλλά όλοι γίναμε και γινόμαστε γνώστες του ιστορικού γίγνεσθαι, όχι αποκλειστικά από τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης. Υπάρχει ακόμα ο τύπος, τα ιστορικά βιβλία αλλά προπαντός η προσωπική μας εμπειρία, για τα πρόσφατα ιστορικά, όπου ιδίοις όμμασι, διαπιστώνουμε και συμπεραίνουμε. Βεβαίως η εμπειρία μου δίδαξε ότι η αλήθεια και η ερμηνεία της δεν είναι μόνο μία, αλλά εδώ υπάρχουν και οι ζωντανές μαρτυρίες και αφηγήσεις των εκατομμυρίων «διασωθέντων». Η αναφορά στην επίδραση των ΜΜΕ θα έχει πάντα μια μερίδα δυσαρεστημένων ακροατών-τηλεθεατών, αλλά αυτό είναι φυσικό. Ευτυχώς η μέχρι ασυδοσίας πολυφωνία μπορεί να ικανοποιήσει σχεδόν όλα τα γούστα και ο καθείς είναι ελεύθερος να επιλέγει τον τρόπο και το είδος της ενημέρωσής του. Ουδείς όμως έχει το δικαίωμα να απαγορεύει στον άλλον την ελεύθερη επιλογή του ΜΜΕ της αρεσκείας του. Τέλος να σημειώσω την κόσμια αντιμετώπιση του αρχικού μου σχολίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ο»
Μπορεί η Ευρώπη να γίνει ΗΠΑ (ΗΠΕ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΗΛΑΔΗ ΤΙ;
ΝΑ ΦΑΛΙΡΙΣΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ;