Του Δημήτρη Γιαννακόπουλου Δυστυχώς η θεωρία επιβεβαιώνεται . Τελικά στην κρίσιμη πολιτικά μάζα για την μετεξέλιξη του καθεστώτος στην ...
Του Δημήτρη Γιαννακόπουλου
Δυστυχώς η θεωρία επιβεβαιώνεται. Τελικά στην κρίσιμη πολιτικά μάζα για την μετεξέλιξη του καθεστώτος στην Ελλάδα άρχισε να κυριαρχεί το «να πάτε στο διάολο» όλοι σας». Το δηλητήριο του λαϊκισμού προκαλεί μετάλλαξη στο αίτημα του ριζοσπαστικού μετασχηματισμού κοινωνίας και πολιτικής διαδικασίας. Φτάσαμε η κριτική μας προς τον καθεστωτικό λόγο και την αντίστοιχη κουλτούρα να χαρακτηρίζεται ο ίδιος ως λαϊκισμός από τους διαπλεκόμενους διαμορφωτές της κοινής γνώμης, ενώ οι εκφραστές του αγανακτισμένου λαουτζίκου μας εγκαλούν για ελιτισμό και σχολαστικισμό, παρότι επικεντρωνόμαστε περισσότερο στην ουσία του μετασχηματισμού και πολύ λιγότερο στην διαδικασία του.
Σάντουιτς γίναμε από εκείνους που έχουν ζωτική πολιτικά ανάγκη να παραμείνει ο λαός στο επίπεδο του λαουτζίκου. Αυτοί είναι οι φορείς της καθεστωτικής προπαγάνδας και οι εκπρόσωποι της στρατηγικής του ελληνικού νεοναζισμού. Οι τελευταίοι μεγεθύνονται ως ομάδα γρηγορότερα από ότι και οι ίδιοι θα μπορούσαν να φανταστούν. Είναι όλοι αυτοί που...
κατάλαβαν την σημασία της «πλατείας» ως κρίσιμης μάζας για την κατεύθυνση της μεταβολής του σημερινού καθεστώτος και επιδίδονται σε μια ρητορική στρατηγική που επιδιώκει να υψώσει διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε «αυτούς»:τους αγανακτισμένους με την πολιτική εξουσία αγαθούς Έλληνες, υπερασπιστών των ιερών και οσίων του τόπου και τους «άλλους»: τα κόμματα εξουσίας, αλλά και τα αριστερά, τους συνδικαλιστές, τους μη-ευρωπαίους αλλοδαπούς, τους αριστερούς καλλιτέχνες και επιστήμονες καθώς και την γνήσια διανόηση.
Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής αντινομίας νεοφιλελεύθεροι και υπερεθνικιστές-λαϊκιστές συγκλίνουν στην αναπαράσταση του λαού ως λαουτζίκου. Η αντίθεση τους ξεκινά από το σημείο αυτό και μετά. Οι πρώτοι πρεσβεύουν ότι ο λαουτζίκος πρέπει να συνέλθει και να υποταχθεί στον μονόδρομο της σωτηρίας που κατασκευάζει η συναίνεση της ευρωπαϊκής ελίτ με το χρηματοπιστωτικό λόμπυ, ενώ οι δεύτεροι ζητούν οι Έλληνες πατριώτες να απαλλαγούν μυθικά από την παρέμβαση των ξένων δανειστών και η χώρα να αποκτήσει εθνικιστές κυβερνήτες, που θα αντιμετωπίσουν μια και έξω το ζήτημα της μετανάστευσης και της πολυπολιτισμικότητας. Οι τελευταίοι έχουν φτάσει στον παραλογισμό να θεωρούν ότι η οικονομική κρίση της Ελλάδας θα λυθεί, αν στείλουμε τους μετανάστες στον διάολο!
Μεταξύ αυτών των δύο, πολιτικών στην ουσία, ιδεοληψιών, στραπατσάρεται ο αριστερός λόγος, ο οποίος σε μεγάλο βαθμό είναι πράγματι «ξύλινος» και ανίκανος να εμπνεύσει ευρύτερα στρώματα του φτωχοποιούμενου πληθυσμού. Όμως μαζί με την «ξύλινη» αριστερά ισοπεδώνεται και ο λόγος της κριτικής προοδευτικών πολιτών, οι οποίοι είναι τα θύματα αποκλεισμού τριών «υγειονομικών» ζωνών που προνοούν για τον αποκλεισμό τους: της πατριωτικής δεξιάς, της δήθεν φιλελεύθερης διαπλοκής των «υπεύθυνων» πολιτικών δυνάμεων και της «αμόλυντης» λενινιστικής αριστεράς.
Με μεγάλο αγώνα ελάχιστες προσωπικότητες στο διαδίκτυο επιχειρούν να ανοίξουν λίγο χώρο μεταξύ αυτών των «υγειονομικών» ζωνών για να ακουστεί και η φωνή των προοδευτικών ριζοσπαστών που υποστηρίζουν την στρατηγική άμεσης δόμησης συμμαχίας μεταξύ των δραματικά φτωχοποιούμενων μεσαίων στρωμάτων, τα οποία σύμφωνα με την λογική της τρόικας θα απολέσουν το 50% του εισοδήματός τους σε μία τριετία και των λαϊκών στρωμάτων που έχουν ήδη πλέον περάσει το όριο της φτώχειας. Επ’ ευκαιρία αυτού του σημειώματος αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω, ως ένας από αυτούς, τα πραγματικά απροκατάληπτα ιστολόγια που μοιάζει να πιστεύουν ότι μέσα στις απελπισμένες κραυγές και στις αντιλαϊκές υποβολές αξίζει να ακουστεί και ο λόγος της ριζοσπαστικής δημοκρατίας. Άνοιξαν λίγο χώρο μεταξύ «κατσαρόλας» και κομματικών πανό για να ακουστεί η έκκληση για την χάραξη μιας νέας στρατηγικής ηγεμονίας των προοδευτικών δυνάμεων στον τόπο μας.
Εμείς – με την φράση μου δεν εννοώ κανέναν άλλον πέραν του εαυτού μου – δεν οραματιζόμαστε την κατάληψη του λεγόμενου μεσαίου χώρου από την αριστερά, ούτε φυσικά κανενός είδους κομματικό «καπέλωμα», αν και παρατηρείται τις τελευταίες μέρες προσπάθεια ομάδων του «να πάτε στο διάολο όλοι σας» να «καπελώσουν» αριστερούς πολίτες που δεν πάνε στην πλατεία υποκρινόμενοι ότι είναι κάτι άλλο από αυτό που η πολιτική τους ταυτότητα ορίζει. Βλέπετε πόσο γρήγορα αλλάζουν οι καιροί, φίλοι στην αριστερά! Εμείς, λοιπόν, προβλέποντας ότι ο ερχομός της κρίσης ήταν ζήτημα χρόνου, αναζητήσαμε την επεξεργασία ενός νέου ηγεμονικού μοντέλου για την χώρα, το οποίο θα έβαζε ξανά στην ημερήσια διάταξη τον αγώνα για ισότητα και αυτοκυβέρνηση που απορρίπτουν με την πρακτική τους οι κρυφοί και φανεροί υποστηρικτές του νεοφιλελευθερισμού. Στις αράδες μου, εκτός από όρους ένταξης και αποκλεισμού, θα βρείτε και το αίτημα αναδιανομής από πάνω προς τα κάτω, που είναι σήμερα αναγκαία προϋπόθεση για εκδημοκρατισμό και ανάπτυξη, είτε μέσα στην ΟΝΕ, είτε έξω από αυτήν. Αντί για «συναίνεση στο κέντρο», όσοι υποστηρίζουμε τον κοινωνικό μετασχηματισμό με όρους ριζοσπαστικής πλουραλιστικής δημοκρατίας, αντιπροτείνουμε την «συναίνεση στα αριστερά», η οποία σήμερα θα μπορούσε να υποστηριχθεί από τα δυο-τρίτα της κοινωνίας, ασχέτως κομματικής παράδοσης. Μόνον αυτή η στρατηγική θα έβγαζε την ελληνική κοινωνία από την παγίδα του τέταρτου δρόμου των μετασοσιαλδημοκρατών (Γιώργος Παπανδρέου), των νεοφιλελευθέρων και των υπερεθνικιστών.
Εάν δεν ακολουθήσουμε αυτήν την στρατηγική, είμαι απολύτως βέβαιος ότι η πολιτική κουλτούρα στην χώρα, που εξευτελίστηκε από τον διαπλεκόμενο δικομματισμό, θα εκχυδαϊστεί ακόμη περισσότερο από την κυριαρχία της διαλεκτικής «να πάτε στο διάολο όλοι σας», η οποία τείνει να ισοπεδώσει την αντίληψη των εξουσιαστικών σχέσεων με μηχανισμό μία τυφλή αγανάκτηση εναντίον όλων όσων αρθρώνουν λόγο που εμφανίζεται ως εξουσιαστικός, ενώ στην πραγματικότητα η μοναδική εξουσία του προκύπτει μέσω της κριτικής και της πρότασης. Η ικανότητα άσκησης δομημένης κριτικής από μόνη της συνιστά εξουσία που δεν έχει όμως καμία σχέση με την εξουσία που εσωτερικεύουν ως επιχείρηση καθοδήγησης ή καθυπόταξης, αντιπολιτικά και εν τέλει αντιδημοκρατικά υποκείμενα. Πρόκειται για την «ιερή» εξουσία του λόγου που έρχεται να απομυθοποιήσει μοντέλα κυριαρχίας και αυτονόητες εξουσιαστικές δομές που αποσκοπούν στην καθυπόταξη ατόμων, κοινωνικών ομάδων και λαών σε αντιλαϊκές μορφές. Αυτό, λοιπόν, ούτε λαϊκισμός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, ούτε βέβαια έλλειψη πολιτικής παρρησίας. Εάν το κίνημα της πλατείας μετατραπεί σε κίνημα «να πάτε στο διάολο όλοι σας», τότε είναι βέβαιο ότι ο δρόμος που χαράσσει η ευρωπαϊκή ελίτ σε συνεργασία με το χρηματοπιστωτικό λόμπυ για την τύχη της Ελλάδας τα επόμενα είκοσι χρόνια, θα στρωθεί με ροδοπέταλα. Εμείς δεν χρειάζεται να πάμε στο διάολο γιατί εκεί βρισκόμαστε. Πριν από τους αγανακτισμένους αυτής της μορφής που μας διαολοστέλνουν, φρόντισε να το κάνει το καθεστώς. Αυτό που διαφεύγει στους διαολοστέλνοντες, είναι ότι με την ισοπεδωτική λογική τους στέλνουν τον ίδιο τον εαυτό τους στο διάολο. Αν τιθασεύσουν κάπως το σύμπλεγμά τους που ξεχείλισε και σοβαρευτούν, θα αντιληφθούν ίσως ότι εμείς ευτυχώς ούτε καθυποταχθήκαμε, ούτε συμφιλιωθήκαμε με τον διάολο. Αντίθετα οι ίδιοι, εάν καταστραφεί απολύτως ο πολιτικός λόγος στην χώρα, θα βρεθούν στην ανάγκη να κάνουν είτε το ένα, είτε το άλλο.
Οι Αυστραλοί δεν φταινε σίγουρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ ΑΥΣΤΡΑΛΟΙ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ
Ε λοιπόν θα σου πώ την πάσα αλήθεια για να μην με περνάς για κανα προνομιούχο αριστοκράτη του καναπέ.
Τον τελευταίο καιρό -μεχρι πριν απολυθώ δηλαδή - δούλευα ως απλός εργάτης παραγωγής στην γνωστη σαπωνοποιία Λέρας ΑΕ , με αφεντικό εναν πολύ σοβαρό επιχειρηματία και κορυφαίο εθνικό προμηθευτή και ευεργέτη . Φυσικά καταλαβαίνεις οτι μιλάω για τον γνωστό επιχειρηματία Ευπατρίδη Λέρα.
Πλύσου - με - σαπούνια - Λέρα - για - να - φύγει - η - χολέρα ελεγε η συλλαβιστή διαφήμιση και τα στελέχη Marketing εννοούσαν την κάθε λέξη του διαφημιστικού μηνύματος αλλα δεν θα σου κανω ανάλυση τώρα.
Μια των ημερών λοιπών , ηρθε το αφεντικό στην γραμμή συσκευασίας.
Σκεπτικός και εμφανως στεναχωρημένος και μας ανακοίνωσε οτι οι εργάτες του διπλανού κρατικού εργοστασίου βρίσκονταν ηδη στην δική μας πύλη και απαιτούσαν καθως σχολάμε να τους σκάμε απο ενα πενηντάρι καθότι τους κόψανε το αφορολόγητο επίδομα προθερμανσης φαγητού.
Για κανα χρόνο κανανε το ιδιο και μολις διαμαρτυρόμαστε φερνανε την αστυνομία που τους εδινε δίκιο.
Απειλούσαν δε και με μηνύσεις καθότι τους προστατευε το σύνταγμα με το αλάθητο.
Επίσης μερος αυτου του ποσού πήγαινε κατευθείαν στο κράτος μια και τα δημόσια εσοδα ηταν χαμηλά αλλα τα δημόσια κόστη υψηλά.
Μαζί τα φάγαμε , τωρα πληρώστε ουρλιαζε ο διευθυντής του κρατικού εργοστασίου με την ντουντούκα
Αυτο το πράγμα εξακολούθησε να γίνεται για κάνα χρόνο μεχρι που ο Λέρας αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο στην Αιγυπτο μια και οι περισότεροι απο μας ειτε ειχαν σταματήσει να εργάζονται και ο ιδιος δεν ελεγε να παει κοντρα στα τσιράκια του βασικού και μοναδικού του πελάτη.
Μολις απολυθήκαμε τα καλόπαιδα απο το διπλα εργοστάσιο μας κάνανε το σημα του κωλοδάχτυλου και φωνάζανε οτι χαλάγαμε την πιάτσα και ειμαστε πάντα μαλάκες και αυτοι δουλευαν για την πάρτη μας τοσα χρόνια κτλ
Θα μουνα κανα χρονο ανεργος , μπορεί και παραπάνω οταν ο διευθυντής του κρατικού εργοστασίου βγηκε και δηλωσε στις εφημερίδες οτι τωρα που τελειώσανε τα πενηντάρικα απο τους εργάτες του Λέρα , δεν εχει να πληρώσει το προσωπικό του και οι πιστωτές του ζητάνε περικοπές και απολύσεις
Τοτε κανανε επιτροπές οι εργάτες απο το κρατικό εργοστάσιο , μεχρι στον ερυθρό σταυρό βαλανε αγγελίες για να μας βρούνε εναν εναν κρατώντας λουλούδια και γλυκά.
Ειμαστε αδέρφια ρε
Παντα ημασταν απλά δεν το καταλαβαίνατε ρε
Τωρα θα μείνουμε απλήρωτοι ρε και ανεργοι
Ειμαστε αγανακτισμένοι ρε
Ελάτε να κατέβουμε στις πλατείες και τους δρόμους να φωνάξουμε
Φταινε οι πλουτοκράτες , φταίει ο Λέρας , φταίει ο Πάγκαλος
Μας λέγανε αλλα εγώ ειχα βγάλει ηδη το εισητήριο για την Αυστραλία και τους το δειξα
Γιατι πας στην Αυστραλία με ρωτήσανε με γουρλωμένα μάτια
Γιατι δεν ξερω ποιος ακριβώς φταίει τους απάντησα ΠΑΝΤΩΣ ΟΙ ΑΥΣΤΡΑΛΟΙ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΣΙΓΟΥΡΑ
Δεν υπάρχει άλλη λύση…
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ημέρα ψήφισης του Μνημονίου ΙΙ, του απόλυτου εγκλήματος Παπανδρέου,
να μαζευτεί 1-2 εκ κόσμος έξω από τη Βουλή.
Οχι με απολιτίκ συνθήματα τύπου
“κάτω οι 300″ και “κλέφτες-κλέφτες” .
Αλλά με ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα:
“ΟΧΙ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ”.
ΚΑΤΩ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΧΟΥΝΤΑ.
Να είναι όλοι εκεί, όσοι θέλουν, αρκεί να εναντιώνονται
στο Μνημόνιο ΙΙ.
Αυτό απαιτείται.
Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.
( Οι μπαχαλάκηδες μακρυά εννοείται)
Να νοιώσει το Μνημονιακό μπλοκ
( Πασόκ, Λάος, Ντοροαπόκομμα) τι θα πει ένα εξαργριωμένο αντιμνημονιακό πλήθος έξω από τη Βουλή.
Να νοιώσουν τρόμο.
Μόνο έτσι δεν θα περάσει.
Δηλαδή θέλετε να πιστέψουμε ότι στη χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία,υπάρχει αδιέξοδο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορεί όλο αυτό το αυθόρμητο κίνημα να εκφραστεί με άμεση αντιπροσώπευση εκεί που λαμβάνονται ερήμην μας,οι οποφάσεις που καθορίζουν τη ζωή και το μέλλον μας?
Μου λέτε ότι είναι αδύνατον να θεσπιστούν στεγανά που θα εξασφαλίζουν με γραπτές δεσμεύσεις την άμεση από το λαό έκφραση της βούλησης του στη βουλή?
δηλαδή να δεχτούμε ότι οι μόνοι ικανοί εκπρόσωποι μας είναι οι κληρονομικώ δικαιώματι γόνοι των πολιτικών τζακιών,που δεν κόλλησαν ένα ένσημο στο ΙΚΑ,οι κάθε λογής ηθοποιοί,αθλητές που το μόνο κριτήριο εκλογής τους ήταν το ότι συμπτωματικά βρέθηκαν στο προσκήνιο και αυτή η ρημάδα η δημοσιότητα με το κλισέ *είσαι γνωστός,άρα και ικανός για πολιτικός*?
Η μόνη ανάρπαστη εφημερίδα στη βουλή είναι η ESPRESSO* Αυτοί είναι και αυτό είναι το επίπεδο τους.
Κοιτάξτε γύρω σας,διαβάστε προσεκτικά τα μηνύματα και θα διαπιστώσετε ότι οι ικανοί βρίσκονται ανάμεσα μας,έχουν φωνή,έχουν ποιότητα,έχουν ομορφιά πνεύματος.
Το λιγότερο απαιτούμενο είναι να μην ανήκουν σε κανένα πολιτικό χώρο,γιατί το κοινό καλό δεν έχει χρώμα.
Το επόμενο είναι να έχουν γνώση που περιμένει να αξιοποιηθεί και πνευματική συγκρότηση που θα τους επιτρέπει να συνθέτουν αντικρουόμενα συμφέροντα και περιπτώσεις.Ικανοί να βρίσκουν χρυσές τομές.
Τέλος μέσω ιστοσελίδας ενημέρωσης για τα ζητήματα για τα οποία θα πρέπει να πάρει θέση,να ξητείται άμεσα η γνώμη των ανθρώπων του κινήματος.
Αυτά έτσι, εντελώς ενδεικτικά.
Υπάρχουν ανάμεσά σας,πολλοί που είναι σε θέση να καταρτίσουν με σαφήνεια τους όρους ,τις προυποθέσεις εκλογής με κλήρωση (πάντα με γραπτές δεσμεύσεις) καθώς και της άμεσης τιμωρίας και αποπομπής σε περίπτωση παραβίασης της μεταφοράς της θέλησης των πολιτών.
Δεν είμαστε όχλος.
Είμαστε ικανοί.
Εδώ γεννήθηκε η δημοκρατία,εδώ κηδεύτηκε από αυτούς που την πρόδωσαν για να κυβερνήσουν εμας για την πάρτη τους.
Εδώ θα ξαναγεννηθεί με τέτοια καλύτερη μορφή που θα τρομάξει όσους νόμιζαν ότι καταφεραν τα εξαλείψουν το DNA των προγόνων μας από την γενιά μας.
*Άμες δε γ'εσόμεθα πολλώ κάρονες*