Η πατρίδα στην σύγχρονη Ελληνική ποίηση, πέρα από ιδεολογίες... Από τον Δρ, Νίκο Κρεμμύδα Αυτά τα δένδρα δεν βολεύονται με λιγότερο ο...
Η πατρίδα στην σύγχρονη Ελληνική ποίηση,
πέρα από ιδεολογίες...
Από τον Δρ, Νίκο Κρεμμύδα
Αυτά τα δένδρα δεν βολεύονται με λιγότερο ουρανο
Αυτές οι πέτρες δεν βολεύονται κατου από τα ξένα βήματα
αυτά τα πρόσωπα δεν βολεύονται παρά μόνο στον ήλιο
αυτές οι καρδιές δεν βολεύονται παρά μόνο στο δίκιο
[Ρωμιοσύνη]
Τίς μέρες αυτές τίς τόσο δύσκολες για την πατρίδα μας, οι ποιητές παίρνουν μια συμβολική θέση. Πέρα από ιδεολογίες και υποτιθένες ή μη ¨στρατολογίες ¨, η ευαισθησία που τούς διακρίνει σαν ποιητές, αναδεικνύει τον εσωτερικό πατριωτισμό τους με λέξεις σύμβολα, και γίνεται η ποιησή τους οδηγός και πνοή, φάρος κι ελπίδα για το μέλλον της Ελλάδας. Πηγή έμπνευσης, δημιουργίας, ίσως και σπίθα επανάστασης για ένα καλύτερο μέλλον...
Πάνω απ΄όλα αναδεικνύονται Ελληνες...
Τα λόγια για τον Ρίτσο, - όπως και τούς άλλους ποιητές - σύμβολα περιτεύουν. Απλά, γεννήθηκε στην Μονεμβασία την πρωτομαγιά του 1909 , και ...
περνώντας μια ζωή βασανισμένη, ανέχια, αρρώστιες και οικονομική καταστροφή στην οικογενιά του, πεθαίνει σε ηλικία 89 ετών στην Αθήνα. Πάνω από100 ποιητικές συλλογές και συνθέσεις,9 πεζογραφήματα (μυθιστορήματα τα ονόμαζε),4 θεατρικά, όπως και μελέτες για ομοτέχνουςσυγκροτούν το κύριο σώμα του έργου του. Πολυάριθμες μεταφράσεις,χρονογραφήματα κι άλλα δημοσιεύματα συμπληρώνουν την εικόνα του....
Βαθειά ερωτικός γράφει με τον λυγμό στην άκρη της πένας του:
«Δυο μήνες που δε σμίξαμε / ένας αιώνας/ κ΄εννιά δευτερόλεπτα (Γυμνό Σώμα – Τα Ερωτικά), δεν φοβάται τον θάνατο μπροστά στην ελευθερία «…θυμήθηκες να κοιτάξεις απ’ το παράθυρο;/ χαμογέλασες στο χτύπημα της πόρτας;/ Αν είναι ο θάνατος πάντοτε- δεύτερος είναι./ Η ελευθερία πάντοτε είναι πρώτη» (Τα στοιχειώδη – Διάδρομος και Σκάλα)
Τελειώνω με ένα απόσπασμα από το «Καπνισμένο Τσουκάλι», που λέει:
«Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε αδελφέ μου απ’ τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο.
…έχεις ακόμη να κλάψεις πολύ
ώσπου να μάθεις τον κόσμο να γελάει».
Πόσο δύσκολο, και πόση ωριμότητα χρειάζεται, - σε προσωπικό αλλά και κοινωνικό - Εθνικό επίπεδο αυτό το ¨ Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο ¨
¨Μέρα Μαγιου μου μισεψες ¨ Με τον Μπιθικώτση συνθέτη και εκτελεστή, σε στίχους Γιάννη Ρίστου....
http://www.youtube.com/watch?v=WN5S37LFa2c
πέρα από ιδεολογίες...
Από τον Δρ, Νίκο Κρεμμύδα
Αυτά τα δένδρα δεν βολεύονται με λιγότερο ουρανο
Αυτές οι πέτρες δεν βολεύονται κατου από τα ξένα βήματα
αυτά τα πρόσωπα δεν βολεύονται παρά μόνο στον ήλιο
αυτές οι καρδιές δεν βολεύονται παρά μόνο στο δίκιο
[Ρωμιοσύνη]
Τίς μέρες αυτές τίς τόσο δύσκολες για την πατρίδα μας, οι ποιητές παίρνουν μια συμβολική θέση. Πέρα από ιδεολογίες και υποτιθένες ή μη ¨στρατολογίες ¨, η ευαισθησία που τούς διακρίνει σαν ποιητές, αναδεικνύει τον εσωτερικό πατριωτισμό τους με λέξεις σύμβολα, και γίνεται η ποιησή τους οδηγός και πνοή, φάρος κι ελπίδα για το μέλλον της Ελλάδας. Πηγή έμπνευσης, δημιουργίας, ίσως και σπίθα επανάστασης για ένα καλύτερο μέλλον...
Πάνω απ΄όλα αναδεικνύονται Ελληνες...
Τα λόγια για τον Ρίτσο, - όπως και τούς άλλους ποιητές - σύμβολα περιτεύουν. Απλά, γεννήθηκε στην Μονεμβασία την πρωτομαγιά του 1909 , και ...
περνώντας μια ζωή βασανισμένη, ανέχια, αρρώστιες και οικονομική καταστροφή στην οικογενιά του, πεθαίνει σε ηλικία 89 ετών στην Αθήνα. Πάνω από100 ποιητικές συλλογές και συνθέσεις,9 πεζογραφήματα (μυθιστορήματα τα ονόμαζε),4 θεατρικά, όπως και μελέτες για ομοτέχνουςσυγκροτούν το κύριο σώμα του έργου του. Πολυάριθμες μεταφράσεις,χρονογραφήματα κι άλλα δημοσιεύματα συμπληρώνουν την εικόνα του....
Βαθειά ερωτικός γράφει με τον λυγμό στην άκρη της πένας του:
«Δυο μήνες που δε σμίξαμε / ένας αιώνας/ κ΄εννιά δευτερόλεπτα (Γυμνό Σώμα – Τα Ερωτικά), δεν φοβάται τον θάνατο μπροστά στην ελευθερία «…θυμήθηκες να κοιτάξεις απ’ το παράθυρο;/ χαμογέλασες στο χτύπημα της πόρτας;/ Αν είναι ο θάνατος πάντοτε- δεύτερος είναι./ Η ελευθερία πάντοτε είναι πρώτη» (Τα στοιχειώδη – Διάδρομος και Σκάλα)
Τελειώνω με ένα απόσπασμα από το «Καπνισμένο Τσουκάλι», που λέει:
«Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε αδελφέ μου απ’ τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο.
…έχεις ακόμη να κλάψεις πολύ
ώσπου να μάθεις τον κόσμο να γελάει».
Πόσο δύσκολο, και πόση ωριμότητα χρειάζεται, - σε προσωπικό αλλά και κοινωνικό - Εθνικό επίπεδο αυτό το ¨ Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο ¨
¨Μέρα Μαγιου μου μισεψες ¨ Με τον Μπιθικώτση συνθέτη και εκτελεστή, σε στίχους Γιάννη Ρίστου....
http://www.youtube.com/watch?v=WN5S37LFa2c
Προσοχή επείγον για όλους τους Έλληνες
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις 28/4/2011 , μαζί με την απολογία του Τσοχατζόπουλου , στημένο το παιχνίδι στη βουλή , ψηφίστηκε η τροπολογία για το νέο ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα .
Έτσι τον Ιούλιο θα ψηφιστεί στη βουλή και χωρίς κανένα πρόβλημα κανονικά ο νομός για 50% μειωμένους μισθούς σε πρώτη φάση .
Όπως καταλαβαίνουν οι νοήμονες πολίτες όλο το παιχνίδι με την παραπομπή του Τσοχατζόπουλου παίχτηκε για να ψηφιστεί η τροπολογία για το νέο ενιαίο μισθολόγιο δημοσίου και ιδιωτικού τομέα , σύμφωνα με τις εντολές που έδωσε το Δ.Ν.Τ.
Τη βάψαμε. Επικεφαλής του ΔΝΤ αναλαμβάνει από τον Ιούνιο ο πρώην τσάρος της τουρκικής οικονομίας, Κεμάλ Ντερβίς
ΑπάντησηΔιαγραφήΤη βάψαμε. Επικεφαλής του ΔΝΤ αναλαμβάνει από τον Ιούνιο ο πρώην τσάρος της τουρκικής οικονομίας, Κεμάλ Ντερβίς
ΑπάντησηΔιαγραφήΔείτε έναν "ωραίο" τρόπο εορτασμού της Πρωτομαγιάς ΣΤΗ ΠΑΣΟΚΙΚΗ ΡΟΔΟ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆνοιξη μήτρα σκοτεινή…
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν Άνοιξη όταν οι ξένοι πάτησαν ξανά την Αθήνα…
Ena To Xelidoni - Mikis Theodorakis
YouTube .Από: SmileLikeYouMeanIt88 | Δημιουργήθηκε: 27 Φεβ 2009
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Ήταν Άνοιξη, όταν πάτησαν την Αθήνα οι Γερμανοί. 27 Απρίλη του 1941. Όμορφη μέρα, υποθέτω, με κείνον τον καταγάλανο αττικό ουρανό και το σκληρό φως ενός μεσογειακού ήλιου να λάμπει… να λάμπει και να βάζει φωτιά… σαν αυτή που άναψε και πυρπόλησε την ψυχή της πατριώτισσας Πηνελόπης Δέλτα… και την έκανε στάχτη… ανήμπορη στη θωριά του κατακτητή, τελείωσε στις 2 Μαΐου… έκτοτε ΣΙΩΠΗ…
Ήταν Άνοιξη, όταν ο Λάκης Σάντας μαζί με το φίλο του Μανώλη Γλέζο κατέβασαν τη σημαία του κατακτητή από το βράχο της Ακρόπολης και ύψωσαν το διεγερτικό γαλάζιο μπλε του ουρανού και της θάλασσας μας. Νύχτα της 30ής προς 31η Μαΐου του 1941. Και έθαψαν τον κατακτητή σε αρχαίο πηγάδι… εκεί που οι δικοί μας χρόνια πριν, τάιζαν τον βασιλιά Εριχθόνιο… μισό άνθρωπο, μισό φίδι… εκεί βρίσκεται θαμμένη ακόμα…
Ήταν Άνοιξη, όταν άνοιξαν διάπλατα την κερκόπορτα εφιάλτες και ξένοι πάτησαν ξανά την Αθήνα. 23 Απρίλη του 2010. Σαν έτοιμοι από καιρό… Κανείς δεν εξήγησε το γιατί… μας έσυραν και συρθήκαμε άβουλοι, χωρίς αντιστάσεις… ζαλισμένοι και αποχαυνωμένοι, οι πιο πολλοί συναινέσαμε (;)… κάποιοι που φώναξαν κάηκαν ζωντανοί… και κάποιοι που είπαν ΟΧΙ, λοιδορήθηκαν και χλευάστηκαν… κι από τότε … καταχνιά και σκοτάδι…
Ένας χρόνος μετά…
Είναι Άνοιξη…
“Άνοιξη θρύψαλο μενεξεδί
Άνοιξη χνούδι περιστέρας
[…]
Άνοιξη μυρμηγκιά της μέρας
Άνοιξη αίμα του βολβού
Άνοιξη οπλοπολυβόλο απύλωτο
Στων ωραίων γυναικών τα χέρια
Όπου τύχει
Ριπές θανάτου
[…]
Άνοιξη αρτεσιανό ηφαίστειο
[…]
Άνοιξη μήτρα σκοτεινή
Άνοιξη πράξη ακατονόμαστη
[…]
Άνοιξη άνοιξη σαλπάροντας
Άνοιξη άνοιξη σημαιοστόλιστη…”
(Ο. Ελύτης, ‘Τα ετεροθαλή’)
Είναι Άνοιξη. Αυτή τη φορά θα τη διεκδικήσουμε… Αυτή τη φορά θα την κάνουμε δική μας!! Κανείς δεν θα μας την στερήσει!
Απλά περιμένουμε να ακούσουμε το σάλπισμα…
Τούτη η Άνοιξη θα είναι…
της Ανάστασης, της Ελπίδας, της Αντίστασης…
Θα είναι…
Άνοιξη της Πατρίδας μας…
Άνοιξη της Ελλάδας μας…..2011
Ηταν μιά μέρα σαν κι αυτή.
Οσο υπάρχει μνήμη, υπάρχει ελπίδα.
Η λήθη είναι ο εχθρός. Είναι ο θάνατος.
Η α-λήθεια είναι η ζωή.
ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΚΕ ΝΑ ΤΟΝ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΛΟΥΓΚΡΑ ΣΤΗ ΣΥΓΓΡΟΥ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφή