Του Δημήτρη Γιαννακόπουλου Στην Ελλάδα δεν σβήνει απλώς η ευημερία, πεθαίνει η ίδια η δημοκρατία σήμερα, αλλά μοιάζει σοκαρισμένοι από...
Του Δημήτρη Γιαννακόπουλου
Στην Ελλάδα δεν σβήνει απλώς η ευημερία, πεθαίνει η ίδια η δημοκρατία σήμερα, αλλά μοιάζει σοκαρισμένοι από το πρώτο να αδιαφορούμε για το δεύτερο. Ποια δημοκρατία την στιγμή κατά την οποία σε πνίγουν τα χρέη και η ανεργία ή η απειλή της ανεργίας σε ρίχνει σε βαθιά κατάθλιψη; Τι να την κάνεις την δημοκρατία, από αυτήν χορτάσαμε τόσα χρόνια, λύση για να την βγάλουμε κι εφέτος έχεις; Αυτό ρωτούν τα παιδιά της μεταπολίτευσης του 1974, ρίχνοντας παράλληλα και μια ντουζίνα κατάρες στη γενιά του πολυτεχνείου, που έφερε την χώρα στα σημερινά χάλια, σαν οι νεότεροι να αποτελούν κοινωνιολογικά, πολιτισμικά ή ανθρωπολογικά μια διακριτή γενιά!
Λάθος προσέγγιση που καταμαρτυρεί πολιτική αποβλάκωση. Το πρόβλημα της χώρας συνδέεται με την στρεβλή ανάπτυξη του εκδημοκρατισμού, ο οποίος δεν εσωτερίκευσε ποτέ τον φιλελευθερισμό. Σε όλες τις χώρες όπου η οικονομική λειτουργία βασίζεται στον καπιταλισμό, προϋπόθεση ευημερίας είναι το όσο γίνεται αρμονικότερο πάντρεμα της ισότητας με την ελευθερία. Μάλιστα, εκεί όπου...
δεν καλλιεργείται ο φιλελευθερισμός παρατηρείται καθυστέρηση στον εκδημοκρατισμό και καθολική κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού σε όλα τα επίπεδα ( πολιτισμικό, οικονομικό, κλπ), όπως συμβαίνει σήμερα στη χώρα μας, παρότι αυτό παραγνωρίζεται από την πλειονότητα ίσως των πολιτών, οι οποίοι μοιάζει να πιστεύουν ότι δυο είναι τα συστήματα: ο γραφειοκρατικός, παγκοσμιοποιημένος νεοφιλελευθερισμός και ο γραφειοκρατικός σοσιαλισμός που έσβησε δήθεν ηττημένος από τον πρώτο.
Η έλλειψη σοβαρής εκπαίδευσης στην θεωρία και πρακτική των πολιτικών συστημάτων και της ιστορίας των ιδεών, καθώς και η αγοραία προσέγγιση των πολιτικών φαινόμενων από τα ΜΜΕ, οδήγησε σε αυτή την τραγική παρεξήγηση που τροφοδοτεί το πολιτικό αδιέξοδο στην Ελλάδα. Μπορεί ο καπιταλισμός ως προς τις γενικές του αρχές να είναι ένας, όμως τα επιμέρους πολιτικά συστήματα και τα αντίστοιχα κοινωνικά μοντέλα είναι πολλά και διαφορετικά. Η (αστική) δημοκρατία διαφέρει από χώρα σε χώρα, στο βαθμό που οι θεσμοί ισονομίας και ισοπολιτείας δεν ανταποκρίνονται ουσιαστικά στις προϋποθέσεις ισότητας, οι οποίες με τη σειρά τους να εξυπηρετούνται από την διεύρυνση του φιλελεύθερου αιτήματος. Η ελευθερία του ενός δεν σταματάει εκεί όπου αρχίζει του άλλου, αλλά αναπτύσσεται διαρκώς με τον κανόνα της ισότητας. Είμαι ελεύθερος να είμαι «ίσος» και αλλιώτικος από τον άλλον, κατέχοντας την ίδια ουσιαστική πολιτική ισχύ και όχι ελεύθερος για να είμαι προνομιούχος ή εξουσιαστικά υπέρτερος, λόγω πατρωνίας, πλούτου ή ικανότητας άσκησης φυσικής ή νομικής βίας (κρατικής, ημικρατικής ή ιδιωτικής). Όταν η ισότητα ενθαρρύνει την εμβάθυνση της ελευθερίας και η τελευταία εμπνέεται από τα ιδανικά της πρώτης, τότε η ευημερία αποκτά κοινωνική υπόσταση και παύει να είναι προϊόν ατομιστικής ιδεοληψίας. Τότε η κοινωνική συνείδηση ενδυναμώνεται και η ανοχή συνδέεται με την αλληλεγγύη, αλλά και τον κοινωνικό έλεγχο και την αυτοπειθαρχία.
Αυτά, για να δώσω μια ιδέα ως προς το τι δεν έγινε μετά την χούντα στην Ελλάδα, παρότι ήταν αναγκαίο, παρά την δημοκρατική ρητορεία λογής-λογής πολιτικών απατεώνων ή απλώς φαιδρών λαϊκιστών. Μετά από αυτά, μάλιστα φτάσαμε να συκοφαντείται με χαρακτηριστική ελαφρότητα η ίδια η φιλελεύθερη δημοκρατία, όχι μόνον από λαϊκιστές της δεξιάς, αλλά και από το δήθεν φιλελεύθερο καθεστώς! Για την μαρξιστική αριστερά δεν το συζητώ: αυτοί παθαίνουν αλλεργία και μόνον που ακούν την λέξη, αν και θα έπρεπε να αντιληφθούν ότι ο Μαρξισμός ως επιστήμη του γίγνεσθαι διαμορφώνεται εντός ενός οντολογικού πλαισίου που περιέχει την ελευθερία και την απελευθέρωση ως πηγή και στόχο της πολιτικής δράσης. Μιλώ για τον Μαρξισμό ως επιστήμη της πολιτικής και όχι ως «επιστήμη της επανάστασης», όπως πράττουν τα διάφορα κομμουνιστικά κόμματα.
Αγαπητοί φίλοι, φιλελευθερισμός σημαίνει ελεύθερη επιλογή και φιλελεύθερη δημοκρατία ελεύθερη επιλογή σε περιβάλλον ισότητας – μη αποκλεισμού. Σε κάθε περίπτωση η φιλελεύθερη δημοκρατία προϋποθέτει ανοιχτές πολιτικές, διαφάνεια, και διοικητική, κυβερνητική ειλικρίνεια και ανεμπόδιστη πληροφόρηση. Ό,τι δηλαδή δεν έχουμε στην Ελλάδα. Αλήθεια, η ένταξή μας στην ευρωζώνη ακολούθησε τις παραπάνω προϋποθέσεις που ορίζουν την φιλελεύθερη δημοκρατία; Εξήγησε κανείς τότε τι θα σήμαινε για την χώρα η υιοθέτηση του ευρώ, μακριά από ιδεοληψίες και δόγματα; Όχι, φυσικά. Μια καλή «αρπαχτή» ήταν για λίγους που μακροχρονίως θα γονάτιζε κάθε απόπειρα παραγωγικής ανάπτυξης, διαμορφώνοντας επιπροσθέτως μια άθλια οικονομική κουλτούρα και μια τρισάθλια αντίληψη απόλυτης προστασίας και σταθερότητας. Μιας τεχνητής ασφάλειας ακινησίας που παρήγαγε αποκλειστικά «φούσκες», για ευκαιριακό ξεπούλημα. Η Ελλάδα μπήκε στην ευρωζώνη, θεσμικά και παραγωγικά ανέτοιμη, όπως για παράδειγμα η Ιταλία, και έτσι συνέχισε να πορεύεται, μόνον που δεν ήταν…Ιταλία!
Τι σχέση έχουν επίσης με την φιλελεύθερη δημοκρατία οι σημερινές επιλογές του καθεστώτος και η τακτική της σοσιαλιστικής (!) μάλιστα κυβέρνησης, να μας παγιδεύει διαρκώς σε «μηχανισμούς», οδηγώντας τα πράγματα μονίμως σε εκβιαστικά διλήμματα; Μήπως στην πραγματικότητα βιώνουμε μια ελεεινή χούντα της πολιτικο-οικονομικής τάξης και σφυρίζουμε αδιάφορα, δήθεν ορθολογικά (ένας είναι ο κόσμος της παγκοσμιοποίησης, όπως ένα είναι το κόμμα από την άλλη πλευρά) ή απλώς κλέφτικα; Ρητορικό είναι ασφαλώς το ερώτημα. Κλέφτικα, κυριολεκτικώς, σφυρίζουμε και ανάλογα στοχάζεται μια μεγάλη μερίδα πελατών του δικομματισμού, αλλά και άλλων κομμάτων ή λαϊκίστικων, δεξιών αποκομμάτων.
Ο ελληνικός λαός έχει τοποθετηθεί από το καθεστώς στην πολιτική γωνία και έχει καταστεί άβουλος τηλεθεατής της πραγματικής του ζωής. Έχει μπουχτίσει από παιδαριώδη ψεύδη και εκβιασμούς, ενώ κανείς δεν νοιάζεται να του προσφέρει επιλογές. Εννοώ πολιτικές επιλογές και όχι απλώς κομματικές. Ρώτησε κανείς, έστω μετά το προσχεδιασμένο ξέσπασμα της κρίσης, αν επιθυμούσαμε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση με εσωτερική υποτίμηση ή με εξωτερική; Εξήγησε κανείς τις οικονομικές διαφορές και τις πολιτικές προοπτικές; Ρώτησε κανείς αν επιθυμούμε να φτωχύνουμε με ευρώ ή δραχμές; Εκτός από την καλλιέργεια φοβικών συνδρόμων μέσω ελεεινών λαϊκίστικων τεχνασμάτων, υπήρξε ευρεία δημόσια συζήτηση επ’ αυτού; Κάποια διαβούλευση, κάποιο δημοψηφισματάκι, έστω; Είναι αυτονόητο ότι θα θυσιαστούμε για την διατήρηση ενός ισχυρού ευρώ; Τι είδους πατριωτισμός είναι αυτός, που συντάσσεται με τα συμφέροντα του τραπεζίτη; Οι πολιτικές δυνάμεις που προσφέρουν εκβιαστικά διλήμματα και μας εντάσσουν σε «μονόδρομους», δεν ενδιαφέρονται για την πολιτική τους νομιμοποίηση; Τους αρκεί να εφαρμόζουν με ισχύ διεθνών συμβάσεων (μνημόνιο, δανειακή σύμβαση με την τρόικα) κοινούς νόμους, γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια αυτόν τον «πολιτειακό αναχρονισμό», όπως θεωρούν, το ταλαίπωρο Σύνταγμα; Καταργήστε το τουλάχιστον, να μην κοροϊδευόμαστε! Ήθελα να ξέρω τι κάνουν και παραμένουν στο κοινοβούλιο οι λεγόμενες «αντιμνημονιακές» δυνάμεις! Μάλλον το αντιμνημόσυνο της φιλελεύθερης δημοκρατίας, καθώς το μνημόσυνο το έχει αναλάβει, με δικά μας έξοδα ασφαλώς, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Φιλελεύθερο, δημοκρατικό πολίτευμα είναι εκείνο που επιτρέπει και καλλιεργεί πολιτικές επιλογές και κομματικό πλουραλισμό, δεν είναι εκείνο που προπαγανδίζει μονόδρομους και σκαρφίζεται τεχνικές πολιτικού και κοινωνικού αποκλεισμού. Είναι ετούτο που προσφέρει πληροφόρηση και όχι στυγνή προπαγάνδα με μπόλικο εκφοβισμό. Την δημοκρατία στην Ελλάδα την σκότωσε το πολιτικό σύστημα για να καλύψει τα συμφέροντα του καθεστώτος πατρωνίας, που κυριάρχησε καταστροφικά μετά την χούντα. Ιδού γιατί δεν αναπτύσσεται στρατηγική ανατροπής του καθεστώτος. Διότι ακόμη και στις πλέον υγιείς πρωτοβουλίες δημοκρατικής διεξόδου από την κρίση απουσιάζει η βαθύτερη πολιτική εσωτερίκευση του φιλελευθερισμού. Δίχως τον τελευταίο, υπό καπιταλιστικές συνθήκες, η δημοκρατία είναι ένα τρικ και συνωμοσία ιδιοτελών συμφερόντων και όχι πολιτική οδός που ανατρέπει οικονομικά αδιέξοδα και εικονικές μπάρες, κατασκευασμένες είτε με τα διακυβερνητικά υλικά της ΕΕ, είτε με εκείνα μιας ιδεατής παγκόσμιας διακυβέρνησης του γνωστού λόμπυ. Στην δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα, μόνον στο βαθμό και εκεί όπου βασιλεύει ο φιλελευθερισμός. Και αυτός ο άτιμος δεν έχει υποκατάστατα: ούτε ο νεοφιλελευθερισμός μπορεί να τον υποκαταστήσει, ούτε ο τέταρτος δρόμος του Γιώργου, ούτε ο νέος γραφειοκρατικός καπιταλισμός που αναδύεται δειλά-δειλά ως παγκόσμιο σύστημα διόρθωσης των εσωτερικών αντινομιών της ελευθέριας αγοράς.
Όσοι ακόμη αναζητείτε λύση στην οικονομική κρίση της χώρας, σκεφτείτε «ανορθόδοξα» και γνήσια φιλελεύθερα, γιατί όχι και αυθεντικά αναρχικά! Ίσως τότε να διαπιστώσετε ότι οι λύσεις είναι σχεδόν άπειρες, αλλά ποτέ δεν θα τις δοξάσετε, καθώς οι μονόδρομοι του καθεστώτος δεν το επιτρέπουν. Μέσα σε αυτούς δοξάζεται το ευρώ σαν να μην πρόκειται για πολιτικο-οικονομικό θεσμό με ταξικές και ευρύτερα κοινωνικές διαστάσεις, αλλά απλώς ένα μέσο συναλλαγής με ελληνικό «όνομα». Έχουν και τα ονόματα πολιτική ταυτότητα πριν γίνουν ουδέτερα μέσα, που σχηματίζουν κοινωνικές ταυτότητες και δίνουν ισχύ και κύρος, πώς να το κάνουμε!
Ας μην παρασυρόμαστε από το ελληνικό «όνομα». Αν το ευρώ γίνει εθνική υπόθεση όπως επιθυμεί η αποτυχημένη πολιτικο-επιχειρηματική τάξη της χώρας μας, άκριτα, απολιτικά, αντιοικονομικά, τότε η εθνική ταυτότητα θα κινδυνεύει να μπει και αυτή σε πτωχευτικό καθεστώς μαζί με την φτωχοποιούμενη κοινωνία. Και τότε θα βουλιάξουμε στο πηγάδι της ιστορίας, που, προσέξτε, δεν έχει πάτο…Σαν να μου φαίνεται ότι κάπου εδώ ήρθαμε: ευρώ και φιλελεύθερη δημοκρατία δεν δένουν πλέον στην Ελλάδα και αυτό με απόλυτη ευθύνη του τυχοδιωκτικού καθεστώτος, που εκμεταλλεύτηκε το κοινό νόμισμα για να κάνει μια γερή μπάζα.
Στην Ελλάδα δεν σβήνει απλώς η ευημερία, πεθαίνει η ίδια η δημοκρατία σήμερα, αλλά μοιάζει σοκαρισμένοι από το πρώτο να αδιαφορούμε για το δεύτερο. Ποια δημοκρατία την στιγμή κατά την οποία σε πνίγουν τα χρέη και η ανεργία ή η απειλή της ανεργίας σε ρίχνει σε βαθιά κατάθλιψη; Τι να την κάνεις την δημοκρατία, από αυτήν χορτάσαμε τόσα χρόνια, λύση για να την βγάλουμε κι εφέτος έχεις; Αυτό ρωτούν τα παιδιά της μεταπολίτευσης του 1974, ρίχνοντας παράλληλα και μια ντουζίνα κατάρες στη γενιά του πολυτεχνείου, που έφερε την χώρα στα σημερινά χάλια, σαν οι νεότεροι να αποτελούν κοινωνιολογικά, πολιτισμικά ή ανθρωπολογικά μια διακριτή γενιά!
Λάθος προσέγγιση που καταμαρτυρεί πολιτική αποβλάκωση. Το πρόβλημα της χώρας συνδέεται με την στρεβλή ανάπτυξη του εκδημοκρατισμού, ο οποίος δεν εσωτερίκευσε ποτέ τον φιλελευθερισμό. Σε όλες τις χώρες όπου η οικονομική λειτουργία βασίζεται στον καπιταλισμό, προϋπόθεση ευημερίας είναι το όσο γίνεται αρμονικότερο πάντρεμα της ισότητας με την ελευθερία. Μάλιστα, εκεί όπου...
δεν καλλιεργείται ο φιλελευθερισμός παρατηρείται καθυστέρηση στον εκδημοκρατισμό και καθολική κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού σε όλα τα επίπεδα ( πολιτισμικό, οικονομικό, κλπ), όπως συμβαίνει σήμερα στη χώρα μας, παρότι αυτό παραγνωρίζεται από την πλειονότητα ίσως των πολιτών, οι οποίοι μοιάζει να πιστεύουν ότι δυο είναι τα συστήματα: ο γραφειοκρατικός, παγκοσμιοποιημένος νεοφιλελευθερισμός και ο γραφειοκρατικός σοσιαλισμός που έσβησε δήθεν ηττημένος από τον πρώτο.
Η έλλειψη σοβαρής εκπαίδευσης στην θεωρία και πρακτική των πολιτικών συστημάτων και της ιστορίας των ιδεών, καθώς και η αγοραία προσέγγιση των πολιτικών φαινόμενων από τα ΜΜΕ, οδήγησε σε αυτή την τραγική παρεξήγηση που τροφοδοτεί το πολιτικό αδιέξοδο στην Ελλάδα. Μπορεί ο καπιταλισμός ως προς τις γενικές του αρχές να είναι ένας, όμως τα επιμέρους πολιτικά συστήματα και τα αντίστοιχα κοινωνικά μοντέλα είναι πολλά και διαφορετικά. Η (αστική) δημοκρατία διαφέρει από χώρα σε χώρα, στο βαθμό που οι θεσμοί ισονομίας και ισοπολιτείας δεν ανταποκρίνονται ουσιαστικά στις προϋποθέσεις ισότητας, οι οποίες με τη σειρά τους να εξυπηρετούνται από την διεύρυνση του φιλελεύθερου αιτήματος. Η ελευθερία του ενός δεν σταματάει εκεί όπου αρχίζει του άλλου, αλλά αναπτύσσεται διαρκώς με τον κανόνα της ισότητας. Είμαι ελεύθερος να είμαι «ίσος» και αλλιώτικος από τον άλλον, κατέχοντας την ίδια ουσιαστική πολιτική ισχύ και όχι ελεύθερος για να είμαι προνομιούχος ή εξουσιαστικά υπέρτερος, λόγω πατρωνίας, πλούτου ή ικανότητας άσκησης φυσικής ή νομικής βίας (κρατικής, ημικρατικής ή ιδιωτικής). Όταν η ισότητα ενθαρρύνει την εμβάθυνση της ελευθερίας και η τελευταία εμπνέεται από τα ιδανικά της πρώτης, τότε η ευημερία αποκτά κοινωνική υπόσταση και παύει να είναι προϊόν ατομιστικής ιδεοληψίας. Τότε η κοινωνική συνείδηση ενδυναμώνεται και η ανοχή συνδέεται με την αλληλεγγύη, αλλά και τον κοινωνικό έλεγχο και την αυτοπειθαρχία.
Αυτά, για να δώσω μια ιδέα ως προς το τι δεν έγινε μετά την χούντα στην Ελλάδα, παρότι ήταν αναγκαίο, παρά την δημοκρατική ρητορεία λογής-λογής πολιτικών απατεώνων ή απλώς φαιδρών λαϊκιστών. Μετά από αυτά, μάλιστα φτάσαμε να συκοφαντείται με χαρακτηριστική ελαφρότητα η ίδια η φιλελεύθερη δημοκρατία, όχι μόνον από λαϊκιστές της δεξιάς, αλλά και από το δήθεν φιλελεύθερο καθεστώς! Για την μαρξιστική αριστερά δεν το συζητώ: αυτοί παθαίνουν αλλεργία και μόνον που ακούν την λέξη, αν και θα έπρεπε να αντιληφθούν ότι ο Μαρξισμός ως επιστήμη του γίγνεσθαι διαμορφώνεται εντός ενός οντολογικού πλαισίου που περιέχει την ελευθερία και την απελευθέρωση ως πηγή και στόχο της πολιτικής δράσης. Μιλώ για τον Μαρξισμό ως επιστήμη της πολιτικής και όχι ως «επιστήμη της επανάστασης», όπως πράττουν τα διάφορα κομμουνιστικά κόμματα.
Αγαπητοί φίλοι, φιλελευθερισμός σημαίνει ελεύθερη επιλογή και φιλελεύθερη δημοκρατία ελεύθερη επιλογή σε περιβάλλον ισότητας – μη αποκλεισμού. Σε κάθε περίπτωση η φιλελεύθερη δημοκρατία προϋποθέτει ανοιχτές πολιτικές, διαφάνεια, και διοικητική, κυβερνητική ειλικρίνεια και ανεμπόδιστη πληροφόρηση. Ό,τι δηλαδή δεν έχουμε στην Ελλάδα. Αλήθεια, η ένταξή μας στην ευρωζώνη ακολούθησε τις παραπάνω προϋποθέσεις που ορίζουν την φιλελεύθερη δημοκρατία; Εξήγησε κανείς τότε τι θα σήμαινε για την χώρα η υιοθέτηση του ευρώ, μακριά από ιδεοληψίες και δόγματα; Όχι, φυσικά. Μια καλή «αρπαχτή» ήταν για λίγους που μακροχρονίως θα γονάτιζε κάθε απόπειρα παραγωγικής ανάπτυξης, διαμορφώνοντας επιπροσθέτως μια άθλια οικονομική κουλτούρα και μια τρισάθλια αντίληψη απόλυτης προστασίας και σταθερότητας. Μιας τεχνητής ασφάλειας ακινησίας που παρήγαγε αποκλειστικά «φούσκες», για ευκαιριακό ξεπούλημα. Η Ελλάδα μπήκε στην ευρωζώνη, θεσμικά και παραγωγικά ανέτοιμη, όπως για παράδειγμα η Ιταλία, και έτσι συνέχισε να πορεύεται, μόνον που δεν ήταν…Ιταλία!
Τι σχέση έχουν επίσης με την φιλελεύθερη δημοκρατία οι σημερινές επιλογές του καθεστώτος και η τακτική της σοσιαλιστικής (!) μάλιστα κυβέρνησης, να μας παγιδεύει διαρκώς σε «μηχανισμούς», οδηγώντας τα πράγματα μονίμως σε εκβιαστικά διλήμματα; Μήπως στην πραγματικότητα βιώνουμε μια ελεεινή χούντα της πολιτικο-οικονομικής τάξης και σφυρίζουμε αδιάφορα, δήθεν ορθολογικά (ένας είναι ο κόσμος της παγκοσμιοποίησης, όπως ένα είναι το κόμμα από την άλλη πλευρά) ή απλώς κλέφτικα; Ρητορικό είναι ασφαλώς το ερώτημα. Κλέφτικα, κυριολεκτικώς, σφυρίζουμε και ανάλογα στοχάζεται μια μεγάλη μερίδα πελατών του δικομματισμού, αλλά και άλλων κομμάτων ή λαϊκίστικων, δεξιών αποκομμάτων.
Ο ελληνικός λαός έχει τοποθετηθεί από το καθεστώς στην πολιτική γωνία και έχει καταστεί άβουλος τηλεθεατής της πραγματικής του ζωής. Έχει μπουχτίσει από παιδαριώδη ψεύδη και εκβιασμούς, ενώ κανείς δεν νοιάζεται να του προσφέρει επιλογές. Εννοώ πολιτικές επιλογές και όχι απλώς κομματικές. Ρώτησε κανείς, έστω μετά το προσχεδιασμένο ξέσπασμα της κρίσης, αν επιθυμούσαμε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση με εσωτερική υποτίμηση ή με εξωτερική; Εξήγησε κανείς τις οικονομικές διαφορές και τις πολιτικές προοπτικές; Ρώτησε κανείς αν επιθυμούμε να φτωχύνουμε με ευρώ ή δραχμές; Εκτός από την καλλιέργεια φοβικών συνδρόμων μέσω ελεεινών λαϊκίστικων τεχνασμάτων, υπήρξε ευρεία δημόσια συζήτηση επ’ αυτού; Κάποια διαβούλευση, κάποιο δημοψηφισματάκι, έστω; Είναι αυτονόητο ότι θα θυσιαστούμε για την διατήρηση ενός ισχυρού ευρώ; Τι είδους πατριωτισμός είναι αυτός, που συντάσσεται με τα συμφέροντα του τραπεζίτη; Οι πολιτικές δυνάμεις που προσφέρουν εκβιαστικά διλήμματα και μας εντάσσουν σε «μονόδρομους», δεν ενδιαφέρονται για την πολιτική τους νομιμοποίηση; Τους αρκεί να εφαρμόζουν με ισχύ διεθνών συμβάσεων (μνημόνιο, δανειακή σύμβαση με την τρόικα) κοινούς νόμους, γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια αυτόν τον «πολιτειακό αναχρονισμό», όπως θεωρούν, το ταλαίπωρο Σύνταγμα; Καταργήστε το τουλάχιστον, να μην κοροϊδευόμαστε! Ήθελα να ξέρω τι κάνουν και παραμένουν στο κοινοβούλιο οι λεγόμενες «αντιμνημονιακές» δυνάμεις! Μάλλον το αντιμνημόσυνο της φιλελεύθερης δημοκρατίας, καθώς το μνημόσυνο το έχει αναλάβει, με δικά μας έξοδα ασφαλώς, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Φιλελεύθερο, δημοκρατικό πολίτευμα είναι εκείνο που επιτρέπει και καλλιεργεί πολιτικές επιλογές και κομματικό πλουραλισμό, δεν είναι εκείνο που προπαγανδίζει μονόδρομους και σκαρφίζεται τεχνικές πολιτικού και κοινωνικού αποκλεισμού. Είναι ετούτο που προσφέρει πληροφόρηση και όχι στυγνή προπαγάνδα με μπόλικο εκφοβισμό. Την δημοκρατία στην Ελλάδα την σκότωσε το πολιτικό σύστημα για να καλύψει τα συμφέροντα του καθεστώτος πατρωνίας, που κυριάρχησε καταστροφικά μετά την χούντα. Ιδού γιατί δεν αναπτύσσεται στρατηγική ανατροπής του καθεστώτος. Διότι ακόμη και στις πλέον υγιείς πρωτοβουλίες δημοκρατικής διεξόδου από την κρίση απουσιάζει η βαθύτερη πολιτική εσωτερίκευση του φιλελευθερισμού. Δίχως τον τελευταίο, υπό καπιταλιστικές συνθήκες, η δημοκρατία είναι ένα τρικ και συνωμοσία ιδιοτελών συμφερόντων και όχι πολιτική οδός που ανατρέπει οικονομικά αδιέξοδα και εικονικές μπάρες, κατασκευασμένες είτε με τα διακυβερνητικά υλικά της ΕΕ, είτε με εκείνα μιας ιδεατής παγκόσμιας διακυβέρνησης του γνωστού λόμπυ. Στην δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα, μόνον στο βαθμό και εκεί όπου βασιλεύει ο φιλελευθερισμός. Και αυτός ο άτιμος δεν έχει υποκατάστατα: ούτε ο νεοφιλελευθερισμός μπορεί να τον υποκαταστήσει, ούτε ο τέταρτος δρόμος του Γιώργου, ούτε ο νέος γραφειοκρατικός καπιταλισμός που αναδύεται δειλά-δειλά ως παγκόσμιο σύστημα διόρθωσης των εσωτερικών αντινομιών της ελευθέριας αγοράς.
Όσοι ακόμη αναζητείτε λύση στην οικονομική κρίση της χώρας, σκεφτείτε «ανορθόδοξα» και γνήσια φιλελεύθερα, γιατί όχι και αυθεντικά αναρχικά! Ίσως τότε να διαπιστώσετε ότι οι λύσεις είναι σχεδόν άπειρες, αλλά ποτέ δεν θα τις δοξάσετε, καθώς οι μονόδρομοι του καθεστώτος δεν το επιτρέπουν. Μέσα σε αυτούς δοξάζεται το ευρώ σαν να μην πρόκειται για πολιτικο-οικονομικό θεσμό με ταξικές και ευρύτερα κοινωνικές διαστάσεις, αλλά απλώς ένα μέσο συναλλαγής με ελληνικό «όνομα». Έχουν και τα ονόματα πολιτική ταυτότητα πριν γίνουν ουδέτερα μέσα, που σχηματίζουν κοινωνικές ταυτότητες και δίνουν ισχύ και κύρος, πώς να το κάνουμε!
Ας μην παρασυρόμαστε από το ελληνικό «όνομα». Αν το ευρώ γίνει εθνική υπόθεση όπως επιθυμεί η αποτυχημένη πολιτικο-επιχειρηματική τάξη της χώρας μας, άκριτα, απολιτικά, αντιοικονομικά, τότε η εθνική ταυτότητα θα κινδυνεύει να μπει και αυτή σε πτωχευτικό καθεστώς μαζί με την φτωχοποιούμενη κοινωνία. Και τότε θα βουλιάξουμε στο πηγάδι της ιστορίας, που, προσέξτε, δεν έχει πάτο…Σαν να μου φαίνεται ότι κάπου εδώ ήρθαμε: ευρώ και φιλελεύθερη δημοκρατία δεν δένουν πλέον στην Ελλάδα και αυτό με απόλυτη ευθύνη του τυχοδιωκτικού καθεστώτος, που εκμεταλλεύτηκε το κοινό νόμισμα για να κάνει μια γερή μπάζα.
Mπορεί να σβήνουν αυτά, αλλά παραμένουν ζωντανά άλλα ΠΟΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατσέλη: Όσοι νέοι πουλήσουν μούρη θα βρούν δουλειά... οι ηλίθιοι όμως την έκατσαν τη βάρκα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπίστευτη ατάκα της Κατσέλη στην Κρήτη που δείχνει την απαξίωση που αισθάνονται οι ΠΑΣΟΚοι για τους μη προνομιούχους και γι αυτούς που δεν έχουν τη δικιά τους προσωπικότητα και το χάρισμα να κοροϊδεύουν 10 εκ ανθρώπους:
"αν έχει προσωπικότητα κανείς, έχει τύχη να βρει δουλειά" !
Το συμπέρασμα είναι ότι η Κατσέλη και οι άλλοι (Διαμαντοπούλου κ.λπ) θέλουν να φτιάξουν μια κοινωνία όπου δεν μετράνε οι γνώσεις αλλά το τι μούρη θα πουλήσεις !!!
Τραγικό... και περαστικά στους "ηλίθιους" νέους που δεν έχουν προσωπικότητα
και την έκατσαν τη βάρκα ψηφίζοντας τέτοια νούμερα...
Έλα ρε!!! Δεν το πιστεύω!!!: «Αναβλήθηκε η δίκη του Γ. Ραπτόπουλου της Express Service»
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟΥ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥ ΠΑΠΑΚΩ..
Για τις 11 Νοεμβρίου αναβλήθηκε, από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, η δίκη του επιχειρηματία, Γιάννη Ραπτόπουλου, ιδιοκτήτη της Express Service, που κατηγορείται για ηθική αυτουργία σε ψευδείς βεβαιώσεις.
Συγκατηγορούμενοί του στην υπόθεση για πράξεις ψευδών βεβαιώσεων, είναι έξι υπάλληλοι του ΙΚΑ Καλλιθέας.
Σύμφωνα με την κατηγορία, την περίοδο 1999-2001 εκδόθηκαν 24 ασφαλιστικές ενημερότητες εταιρειών του κ. Ραπτόπουλου, παρ' όλο που υπήρχαν οφειλές του για άλλες επιχειρήσεις συνολικού ποσού 7 δισ. δραχμών. Η δίκη αναβλήθηκε, καθώς στο δικαστήριο έχει ήδη ξεκινήσει η εκδίκαση άλλης υπόθεσης που αναμένεται να διαρκέσει μεγάλο διάστημα.
Πασοκ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλο το Μνημονιο στους τραπεςζιτες!
110 δις στους τραπεζιτες!
Ελεος!
Ας επιλεγεί ειπε ο δρ Κουτσουκος στην Μηλιωνη σημερα, ή το Ταμείο Παρακαταθηκών, ή μια Κρατική Τράπεζα ή στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, στην οποία θα δοθούν τα 30 δις, η οποία θα επιφορτιστεί στην συγκέντρωση των «οφειλών των υπερδανεισμένων»!
Νικη Πασοκ
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΟΥΤΕ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΟΥΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΓΟΡΑ ΟΥΤΕ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΜΑΚΑΚΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΥΒΕΡΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ..
ΟΠΟΤΕ ΚΟΦΤΕ ΤΑ ΛΗΓΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ...
S E X Center τώρα και στην πόλη της Θεσσαλονίκης(στα πρότυπα των οίκων ανοχής της Ολλανδίας)!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμογενής από τη Γερμανία βρίσκεται εδώ και ημέρες σε επαφή με το νέο ΔΗΜΑΡΧΟ της Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη προκειμένου να συγκεντρώσει όλους τους οίκους ανοχής εκτός πόλης.
Μάλιστα, ο εμπνευστής της ιδέας έχει κάνει μέχρι σήμερα συναντήσεις με τους περισσότερους ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ τόσο στη ΔΥΤΙΚΗ όσο και στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και αναμένει απαντήσεις ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία των αδειοδοτήσεων, όπως ορίζει και η νομοθεσία της Ε.Ε.
Κάποιοι από τους ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ έφριξαν, ενώ κάποιοι άλλοι το θεώρησαν αστείο.
Σε λίγες ημέρες θα γνωρίζουμε τελικά αν το SEX Center στην πόλη της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ υλοποιηθεί και μάλιστα στα πρότυπα Ολλανδικών οίκων ανοχής!
η ντροπη δεν περιγραφεται!
Πασοκοι
Πασοκ
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα και τα χειροτερα!!!
Η Αστυνομια παντου...... αυτα ειπε ο δρ Κουτσουκος!!
Επανερχονται χουντικοι νομοι!!
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ
Άσκηση δικαιώματος συνέρχεσθαι σε υπαίθριες συ-
ναρθοίσεις, εξορθολογισμός πλαισίου διαδηλώσεων
και πορειών στα αστικά κέντρα
Άρθρο 1
Δημόσιες συναρθροίσεις
1. Στις δημόσιες συναθροίσεις παρίσταται η αστυνο-
μία, η οποία μεριμνά για τη δημόσια ασφάλεια και τη μη
διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής του τόπου.
2. Οι διοργανωτές των συναθροίσεων οφείλουν να λά-
βουν έγγραφη άδεια από την αστυνομική αρχή 48 ώρες
πριν τη διεξαγωγή της συναθροίσεως.
3. Η αστυνομία δύναται με αιτιολογημένη απόφαση να
απαγορεύσει τις συναθροίσεις, εάν επίκειται σοβαρός
κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια ή εάν απειλείται σο-
βαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής ορισμέ-
νης περιοχής.
ΓΙΩΡΓΟ ΤΟ ΠΗΡΕς ακροδεξια!!
Νικος Πασοκ
Πασοκ
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα και τα χειροτερα!!!
Η Αστυνομια παντου...... αυτα ειπε ο δρ Κουτσουκος!!
Επανερχονται χουντικοι νομοι!!
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ
Άσκηση δικαιώματος συνέρχεσθαι σε υπαίθριες συ-
ναρθοίσεις, εξορθολογισμός πλαισίου διαδηλώσεων
και πορειών στα αστικά κέντρα
Άρθρο 1
Δημόσιες συναρθροίσεις
1. Στις δημόσιες συναθροίσεις παρίσταται η αστυνο-
μία, η οποία μεριμνά για τη δημόσια ασφάλεια και τη μη
διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής του τόπου.
2. Οι διοργανωτές των συναθροίσεων οφείλουν να λά-
βουν έγγραφη άδεια από την αστυνομική αρχή 48 ώρες
πριν τη διεξαγωγή της συναθροίσεως.
3. Η αστυνομία δύναται με αιτιολογημένη απόφαση να
απαγορεύσει τις συναθροίσεις, εάν επίκειται σοβαρός
κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια ή εάν απειλείται σο-
βαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής ορισμέ-
νης περιοχής.
ΓΙΩΡΓΟ Karatzaferh ΤΟ ΠΗΡΕς ακροδεξια!!
Νικος Πασοκ
Αμα παψει να υπαρχει η απληστια και ο εγωισμος του ανθρωπου τοτε ισως να δεις και πραγματικη δημοκρατια, το οποιον χλωμο το βλεπω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μονο συστημα που εχει επιβιωσει για πολλα χρονια ειναι η καπιταλιστικη δημοκρατια οπου νομιζεις οτι διαλεγεις αρχηγο και η δικτατορια, οπου δε διαλεγεις αρχηγο αλλα παλι το ιδιο ειναι.
Το μεγαλο ψαρι τρωει το μικρο, και το λιονταρι τρωει την αντιλοπη.
Μην περιμενετε τιποτα αλλο απο την ανθρωποτητα. Μονο με πτωση μετεωριτη σωζομαστε.
Η εφαρμογή της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στην οικονομία λέγεται ΣΟΣΣΙΑΛΙΣΜΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαπιταλισμός και Δημοκρατία ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΠΑΚΕΤΟ.. ΤΕΛΟΣ!!!!
και φυσικά όταν λέμε σοσιαλισμό, μιλάμε για αυτό που μίλησε ο ΜΑΡΞ!
Δε θα αλλάξουμε τη σημασία των λέξεων γιατί το θέλει το πα$$οκ!
Το ΧΘΕΣΙΝΟ..πρωταπριλιάτικο αστείο του Παπακωνσταντίνου: "Δεν υπάρχει κανένα απολύτως ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης του δημόσιου χρέους".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Παπακωνσταντίνου (στη φώτο αριστερά βλέπετε τον άλλο Παπακωνσταντίνου -με ανάλογες γνώσεις στα οικονομικά- και τον δίσκο του: "πες μου ένα ψέμα ν' αποκοιμηθώ") απέκλεισε απολύτως το ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης του χρέους της Ελλάδας, σε δηλώσεις που έκανε, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Dow Jones Newswires, στο περιθώριο συνεδρίου στο Τσερνόμπιο της Βόρειας Ιταλίας, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του πρακτορείου Bloomberg .
"Δεν είμαι ο μόνος" που απορρίπτει την ιδέα αυτή, έσπευσε να συμπληρώσει, μιας και ξέρει πόσο ανυπόληπτος είναι, και εννοούσε ότι το ίδιο πιστεύει και ο άλλος μεγάλος οικονομολόγος ο ΓΑΠ.
Ο Υπουργός είπε ότι υπάρχει "κάποια" υστέρηση στα φορολογικά έσοδα το πρώτο δίμηνο του 2011, αλλά σημείωσε ότι η μείωση του ελλείμματος είναι μεγαλύτερη από το στόχο οπότε δεν μας απασχολεί το 1+ δις ευρώ υστέρηση τους πρώτους 3 μήνες μιας και αν χρειαστεί μπορεί να αυξήσουμε ακόμα λίγο τους φόρους στα κορόιδα.... Οποιαδήποτε ενδεχόμενη δημοσιονομική απόκλιση, πρόσθεσε, θα απαιτήσει περαιτέρω μείωση των δημόσιων δαπανών και εννοούσε νέα μέτρα, ενώ ανέφερε ότι η Ελλάδα θα παρουσιάσει τα τελικά στοιχεία για το έλλειμμα στο τέλος του μήνα.
Ο Παπ που συνεχίζει να ζει στον κόσμο του, είπε ότι εξακολουθεί να εκτιμά ότι το ΑΕΠ θα μειωθεί φέτος κατά 3%, αλλά... τώρα έρχεται το καλύτερο... σημείωσε ότι υπάρχει κάποιο ενδεχόμενο η μείωση να είναι μικρότερη, χάρη στην ταχεία αύξηση των
εξαγωγών !!!
Νάτο πάλι το παραμύθι των εξαγωγών !!!
Είπαμε θα το ακούμε συχνά τις επόμενες μέρες (στις 9:30 η ανάρτηση που είχα υποσχεθεί από το πρωί για το παραμύθι των εξαγωγών).
Τέλος κλείνοντας τη συνέντευξη πέταξε και στο άσχετο ότι "γνωρίζουμε ότι η ύφεση ήταν πέρυσι βαθύτερη από αυτή που νομίζαμε"... προφανώς για να μας προετοιμάσει για το τέλος του μήνα που θα μας σκάσει το παραμύθι:
« παιδιά η ύφεση είναι μεγαλύτερη απ' ότι νομίζαμε και πρέπει να πρέπει να πείτε το Δεσπότη Παναγιώτη ».
ΑΜΗΝ +
Δυστυχως ετσι ειναι και χειροτερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο καραβι εχει βουλιαξει και εμεις
περιμενουμε τη σειρα μας για πνιξιμο.
Το πρωτο τριμηνο εκανα πωλησεις ας πουμε 100 και εισεπραξα μετρητα 15 οταν ο ΦΠΑ απο αυτες τις πωλησεις ειναι 18,70 !
Που να βρεθουν τα υπολοιπα για ενοικια, μισθοδοσιες,
αφαλιστικες εισφορες, καυσιμα, κλπ.
Ενω δεν ειμαι στον Τειρεσια, πληρωνω επιταγες, οαεε, ικα, δοσεις δανειου κανονικα και δεν εχω δωσει κανενα δικαιωμα (μεχρι στιγμης) εστω και οριακα.
Η τραπεζα εντελως αδικα μου κατεβασε το πλαφον πανω απο 50% και μου ζητα εγγυητη για να το επανεξετασει.
Σε αλλη τραπεζα που απευθυνθηκα για δανεισμο ,δινουν το 60% της αξιας του ακινητου που θα βαλω υποθηκη και ζητανε επιτοκιο πανω απο 11%!.
Οι πωλησεις εχουν πιασει πατο και ερχονται πολυ χειροτερα.
Και το χειροτερο απο ολα ειναι οτι μας εχουν βαλει στα ματια πατομπουκαλα, δεν μας λενε την αληθεια και δεν μπορουμε να δουμε καθαρα τι να κανουμε.
Να μεινουμε να το παλεψουμε η να εξαφανιστουμε και να τα κλεισουμε ολα μηπως σωσουμε
οτι μπορουμε ?
Ο συγκεκριμένος Πρωθυπουργός ? νομίζω κοινωνιολογία σπούδαζε? στην Αμερική. Με την οικονομία καμία σχέση….