Από τον Χρίστο Λογαρίδη http://www.kourdistoportocali.com/ Ήταν γύρω στις 5.30 το απόγευμα της Πέμπτης, όταν ένα μαύρο Σιτροέν, σταμ...
Από τον Χρίστο Λογαρίδη
http://www.kourdistoportocali.com/
Ήταν γύρω στις 5.30 το απόγευμα της Πέμπτης, όταν ένα μαύρο Σιτροέν, σταμάτησε στην είσοδο του ξενοδοχείου «Saint George Lycabettus».
H Γαλλίδα ντίβα Κατρίν Ντενέβ, κατέβηκε από το αυτοκίνητο και κατευθύνθηκε στη ρεσεψιόν.
Ήταν μία από τους πολλούς πραγματικούς σταρ που έχουν καταλύσει αυτές τις μέρες στο πανέμορφο ξενοδοχείο του Λυκαβηττού, με την υπέροχη θέα.
Λίγο αργότερα θ ακολουθούσε η Ελληνογαλλίδα Anna Mouglalis. Τα κορίτσια ανοίγουν μαζί την αυλαία του φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.
Ο φωτογράφος Χρίστος Λογαρίδης, ήταν εκεί και προσπάθησε να τις χωρέσει στο φακό του.
Κατρίν Ντενέβ
Η Κατρίν είχε χαρακτηρίσει τους παπαράτσι «σκυλιά του πολέμου» την εποχή του θανάτου της πριγκίπισσας Νταϊάνας. Τα σκανδαλοθηρικά έντυπα πήραν το μάθημά τους αιματηρά.
«Εχω ανάγκη από ζώνες προστατευμένες» λέει η Ντενέβ. Και τα έχει καταφέρει. Ενώ στη ζωή της υπήρξε παρορμητική και τολμηρή, δεν...
τη σχολιάζει κανείς. Βγήκε στο σινεμά 13 χρόνων, έζησε ως έφηβη μαζί με τον Βαντίμ, από τον οποίο απέκτησε ένα παιδί το 1963. Απέκτησε άλλο ένα από τον Μαστρογιάνι, το 1972, πάντα εκτός γάμου. Ενώ με τον μόνο σύζυγό της, τον φωτογράφο Ντέιβιντ Μπέιλι, δεν έκανε παιδί και χώρισε εγκαίρως.
Η σχέση με τον Τρυφό υπήρξε διάσημη και μυστική μαζί. Οι παραβάτες πλήρωσαν. Οι κριτικοί Αντουάν ντε Μπεκ και Σερζ Τουμπιανό και ο σοβαρότερος εκδοτικός οίκος της Γαλλίας Γκαλιμάρ, οι οποίοι κυκλοφόρησαν μια βιογραφία του Τρυφό το 1996, καταδικάστηκαν σε αποζημίωση 30.000 φράγκων και κυρίως για περικοπές του βιβλίου σε επτά σημεία, γιατί αναφέρθηκαν στον έρωτα του σκηνοθέτη και της σταρ και στον θυελλώδη χωρισμό τους. Οταν η Ντενέβ δέχεται τη δημοσιότητα, την οργανώνει η ίδια. Ειδάλλως επιτίθεται αυτόματα με αγριότητα και απληστία, λένε οι κακές γλώσσες.
Ετσι λοιπόν, ο Αλεξάντρ Φας, συγγραφέας του βιβλίου «Κατρίν Ντενέβ, μια βιογραφία» (2004), υπήρξε τρομερά... συνετός.
Το κείμενο στηρίζεται μόνο στις δημοσιευμένες συνεντεύξεις της ηθοποιού και απλώς αναφέρεται στο ειδύλλιο με τον Τρυφό χωρίς λεπτομέρειες για την υπόθεση και ιδίως για το ταραχώδες τέλος. Η ηθοποιός και ο δικηγόρος της δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη.
Οπως έχει γραφτεί, η Ντενέβ είναι συγχρόνως γυναίκα, μεγάλη ηθοποιός και «εικόνα» με τη θρησκευτική έννοια. «Οταν εμφανίζεται ως ηθοποιός θυσιάζει την υποκειμενικότητά της» γράφει η δοκιμιογράφος Μαρί Ζοζέ Μαντρέν. «Είναι μια από τις ελάχιστες που σβήνουν ως πρόσωπο μέσα στον ρόλο. Ισορροπεί θαυμάσια ανάμεσα στην εμφάνιση και στην εξαφάνιση».
Κανένας δεν αποκαλύπτει με ποιον ζει. Ούτε δημοσιεύει φωτογραφία της χωρίς την έγκρισή της. Ποτέ δεν έχει αφήσει υπόνοιες για το αν έκανε ψυχανάλυση. Ωστόσο, με τα χρόνια, η Κατρίν φανερώνει κάποια προσωπικά της χαρακτηριστικά. Το πάθος της για την κηπουρική, τον φόβο των γηρατειών.
Το τραύμα της ζωής της από τον χαμό της αδελφής της Φρανσουάζ Ντορλεάκ. Την κακή διαχείριση της περιουσίας της, που την οδηγεί σε έλλειψη χρημάτων και σε ατέλειωτα προβλήματα με την Εφορία.
«Η κοιμωμένη του δάσους»
Το 2002 ταξίδεψε στην Αλγερία, καλεσμένη του τοπικού επιχειρηματία Ραφίκ Καλίφα (τον οποίο αναζητεί τώρα η Δικαιοσύνη), όπως άλλωστε έκαναν πολλοί άλλοι καλλιτέχνες (Στινγκ, Μπόνο, Ντεπαρντιέ, Μέλανι Γκρίφιθ). Τρία χρόνια μετά, τον Ιανουάριο του 2005, μπροστά στην επιτροπή εφοριακού ελέγχου η Ντενέβ ομολόγησε ότι πληρώθηκε για κάποιες μετακινήσεις της στην Αλγερία και δεν το δήλωσε στην Εφορία.
Η γαλλική Δικαιοσύνη πάντως δεν έδωσε συνέχεια. «Για τον Ντεπαρντιέ σχολιάζουν απλώς ότι έκανε ακόμη μία βλακεία. Για μένα δημιουργούν πάντα ολόκληρο ζήτημα» λέει με παράπονο. Το πρόβλημα όμως υφίσταται ακόμη: αδυνατεί να βάλει στην μπάντα δυο δεκάρες. Επειτα από 99 έργα, ένα κτήμα στη Νορμανδία παραμένει το μόνο περιουσιακό της στοιχείο. Με το μεγάλο αφιέρωμα στη Γαλλική Σινεματέκ στα 50 χρόνια της καριέρας της, δίνεται λαβή σε νέα δημοσιεύματα. Η ίδια είχε πει κάποτε: «Ο Τρυφό πίστευε ότι μέσα μου υπάρχει μια πλευρά "Κοιμωμένης του δάσους". Κάτι που προσφέρεται και συγχρόνως αποσύρεται. Κάτι που πρέπει να ξεδιπλώσεις». Το σύστημα Ντενέβ ή το μυστήριο του σινεμά;
Anna Mouglalis
Παρατηρώντας μερικές γυναίκες μπορείς να διαισθανθείς αν υπάρχει κάτι να σου «επιστραφεί» ή αν πρόκειται απλώς για μια κενή και επίπεδη ομορφιά. Στην περίπτωση της 32χρονης Αννας Μουγκλαλίς η γήινη σεξουαλικότητα της, αυτή που δύσκολα αντιγράφεται, σε σκλαβώνει. Υπαινικτικά ερωτική (το οφείλει στα γονίδια της Γαλλίδας μητέρας), με ένα βλέμμα που ζητά να λεηλατήσει τον αποδέκτη του (το χρωστά στον Έλληνα πατέρα), κυρίως αρχέτυπο της γυναίκας που ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των εκνευριστικά ανώτερων. Στις φωτογραφήσεις της ως μούσα της Chanel (πρόσωπο του Αllure Sensuelle) δεν βλέπεις πουθενά τις ρομποτικές κινήσεις των μοντέλων που σκιάζονται από το προϊόν.
Αντιθέτως, σε διαπερνά μια έμφυτη μπουρζουά κομψότητα που σε καλεί να αγοράσεις αυτό που διαφημίζει. Κεκαλυμμένη σεξουαλικότητα πίσω από τα υγρά μελαγχολικά μάτια που ερωτεύτηκες στη μεγάλη οθόνη όταν την είδες να εισβάλει στην περσόνα της μαντάμ. Υποδυόμενη την αντισυμβατική mademoiselle Σανέλ στην ταινία «Κοκό και Ιγκόρ» σκλάβωσε κοινό και κριτικούς στον ρόλο μιας γυναίκας που επιμένει σε αυτό που επιθυμεί και το κατακτά πάση θυσία. Έπεισε και τους δημοσιογράφους μόδας με την εμφάνιση της με την καταπράσινη τουαλέτα που ο μαέστρος Καρλ έραψε αποκλειστικά για την πρεμιέρα της ταινίας στο Φεστιβάλ Καννών, προσθέτοντας «η Άννα είναι η σύγχρονη Αβα Γκάρντνερ».
Η Άννα μεγάλωσε στην καταπράσινη Ναντ, είναι κόρη Έλληνα γιατρού και Γαλλίδας φυσιοθεραπεύτριας, σπούδασε στο Εθνικό του Παρισιού (Conservatoire National Superieur d’ Art Dramatique) και έμαθε αγγλικά, ιταλικά και ισπανικά. Τα σπαστά ελληνικά της, με την ερωτεύσιμη γαλλική προφορά της βαθιάς φωνής της, τα οφείλει σε μαθήματα της γιαγιάς της. Ντεμπουτάρει το 1997 με συμμετοχή στην ταινία «La Nuit du Titanic» αλλά οι σινεφίλ τη θυμούνται για τον ρόλο της πλάι στην Ιζαμπέλ Ιπέρ στο θρίλερ του Κλοντ Ζαμπρόλ «Merci pour le chocolat».
Οι Γάλλοι τη λάτρεψαν στο τηλεοπτικό «Les amants du Flore», οι κριτικοί έγραψαν διθυράμβους («κάτι μυστικιστικό συνέβη μπροστά στα μάτια μας») για την απαιτητική ερμηνεία της υποδυόμενη τη Σιμόν ντε Μποβουάρ. Από το βιογραφικό της δεν λείπουν οι συνεργασίες που φέρουν ελληνικές υπογραφές. Το 2004 τη σκηνοθέτησε ο Παναγιώτης Κούτρας στην ταινία «Αληθινή ζωή», ενώ την είδαμε ως παπαδιά στην ταινία του Κώστα Νάτση «Ονειρο του Ικαρου».
Κάπου ανάμεσα στα γυρίσματα της ταινίας «Μαμούθ» στο πλευρό του Ζεράρ Ντεπαρντιέ και των υποχρεώσεων της ως μούσα της Chanel, φέρνει στον κόσμο τον καρπό του ερωτά της με τον συγγραφέα και σκηνοθέτη Σαμιέλ Μπενσετρί: την κορούλα τους Σαούλ. Κοσμοπλημμύρα αναμένεται στη Σταδίου στις 31 Μαρτίου για μια vis- à-vis συνάντηση με την belle Αννα
http://www.kourdistoportocali.com/
Ήταν γύρω στις 5.30 το απόγευμα της Πέμπτης, όταν ένα μαύρο Σιτροέν, σταμάτησε στην είσοδο του ξενοδοχείου «Saint George Lycabettus».
H Γαλλίδα ντίβα Κατρίν Ντενέβ, κατέβηκε από το αυτοκίνητο και κατευθύνθηκε στη ρεσεψιόν.
Ήταν μία από τους πολλούς πραγματικούς σταρ που έχουν καταλύσει αυτές τις μέρες στο πανέμορφο ξενοδοχείο του Λυκαβηττού, με την υπέροχη θέα.
Λίγο αργότερα θ ακολουθούσε η Ελληνογαλλίδα Anna Mouglalis. Τα κορίτσια ανοίγουν μαζί την αυλαία του φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.
Ο φωτογράφος Χρίστος Λογαρίδης, ήταν εκεί και προσπάθησε να τις χωρέσει στο φακό του.
Κατρίν Ντενέβ
Η Κατρίν είχε χαρακτηρίσει τους παπαράτσι «σκυλιά του πολέμου» την εποχή του θανάτου της πριγκίπισσας Νταϊάνας. Τα σκανδαλοθηρικά έντυπα πήραν το μάθημά τους αιματηρά.
«Εχω ανάγκη από ζώνες προστατευμένες» λέει η Ντενέβ. Και τα έχει καταφέρει. Ενώ στη ζωή της υπήρξε παρορμητική και τολμηρή, δεν...
τη σχολιάζει κανείς. Βγήκε στο σινεμά 13 χρόνων, έζησε ως έφηβη μαζί με τον Βαντίμ, από τον οποίο απέκτησε ένα παιδί το 1963. Απέκτησε άλλο ένα από τον Μαστρογιάνι, το 1972, πάντα εκτός γάμου. Ενώ με τον μόνο σύζυγό της, τον φωτογράφο Ντέιβιντ Μπέιλι, δεν έκανε παιδί και χώρισε εγκαίρως.
Η σχέση με τον Τρυφό υπήρξε διάσημη και μυστική μαζί. Οι παραβάτες πλήρωσαν. Οι κριτικοί Αντουάν ντε Μπεκ και Σερζ Τουμπιανό και ο σοβαρότερος εκδοτικός οίκος της Γαλλίας Γκαλιμάρ, οι οποίοι κυκλοφόρησαν μια βιογραφία του Τρυφό το 1996, καταδικάστηκαν σε αποζημίωση 30.000 φράγκων και κυρίως για περικοπές του βιβλίου σε επτά σημεία, γιατί αναφέρθηκαν στον έρωτα του σκηνοθέτη και της σταρ και στον θυελλώδη χωρισμό τους. Οταν η Ντενέβ δέχεται τη δημοσιότητα, την οργανώνει η ίδια. Ειδάλλως επιτίθεται αυτόματα με αγριότητα και απληστία, λένε οι κακές γλώσσες.
Ετσι λοιπόν, ο Αλεξάντρ Φας, συγγραφέας του βιβλίου «Κατρίν Ντενέβ, μια βιογραφία» (2004), υπήρξε τρομερά... συνετός.
Το κείμενο στηρίζεται μόνο στις δημοσιευμένες συνεντεύξεις της ηθοποιού και απλώς αναφέρεται στο ειδύλλιο με τον Τρυφό χωρίς λεπτομέρειες για την υπόθεση και ιδίως για το ταραχώδες τέλος. Η ηθοποιός και ο δικηγόρος της δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη.
Οπως έχει γραφτεί, η Ντενέβ είναι συγχρόνως γυναίκα, μεγάλη ηθοποιός και «εικόνα» με τη θρησκευτική έννοια. «Οταν εμφανίζεται ως ηθοποιός θυσιάζει την υποκειμενικότητά της» γράφει η δοκιμιογράφος Μαρί Ζοζέ Μαντρέν. «Είναι μια από τις ελάχιστες που σβήνουν ως πρόσωπο μέσα στον ρόλο. Ισορροπεί θαυμάσια ανάμεσα στην εμφάνιση και στην εξαφάνιση».
Κανένας δεν αποκαλύπτει με ποιον ζει. Ούτε δημοσιεύει φωτογραφία της χωρίς την έγκρισή της. Ποτέ δεν έχει αφήσει υπόνοιες για το αν έκανε ψυχανάλυση. Ωστόσο, με τα χρόνια, η Κατρίν φανερώνει κάποια προσωπικά της χαρακτηριστικά. Το πάθος της για την κηπουρική, τον φόβο των γηρατειών.
Το τραύμα της ζωής της από τον χαμό της αδελφής της Φρανσουάζ Ντορλεάκ. Την κακή διαχείριση της περιουσίας της, που την οδηγεί σε έλλειψη χρημάτων και σε ατέλειωτα προβλήματα με την Εφορία.
«Η κοιμωμένη του δάσους»
Το 2002 ταξίδεψε στην Αλγερία, καλεσμένη του τοπικού επιχειρηματία Ραφίκ Καλίφα (τον οποίο αναζητεί τώρα η Δικαιοσύνη), όπως άλλωστε έκαναν πολλοί άλλοι καλλιτέχνες (Στινγκ, Μπόνο, Ντεπαρντιέ, Μέλανι Γκρίφιθ). Τρία χρόνια μετά, τον Ιανουάριο του 2005, μπροστά στην επιτροπή εφοριακού ελέγχου η Ντενέβ ομολόγησε ότι πληρώθηκε για κάποιες μετακινήσεις της στην Αλγερία και δεν το δήλωσε στην Εφορία.
Η γαλλική Δικαιοσύνη πάντως δεν έδωσε συνέχεια. «Για τον Ντεπαρντιέ σχολιάζουν απλώς ότι έκανε ακόμη μία βλακεία. Για μένα δημιουργούν πάντα ολόκληρο ζήτημα» λέει με παράπονο. Το πρόβλημα όμως υφίσταται ακόμη: αδυνατεί να βάλει στην μπάντα δυο δεκάρες. Επειτα από 99 έργα, ένα κτήμα στη Νορμανδία παραμένει το μόνο περιουσιακό της στοιχείο. Με το μεγάλο αφιέρωμα στη Γαλλική Σινεματέκ στα 50 χρόνια της καριέρας της, δίνεται λαβή σε νέα δημοσιεύματα. Η ίδια είχε πει κάποτε: «Ο Τρυφό πίστευε ότι μέσα μου υπάρχει μια πλευρά "Κοιμωμένης του δάσους". Κάτι που προσφέρεται και συγχρόνως αποσύρεται. Κάτι που πρέπει να ξεδιπλώσεις». Το σύστημα Ντενέβ ή το μυστήριο του σινεμά;
Anna Mouglalis
Παρατηρώντας μερικές γυναίκες μπορείς να διαισθανθείς αν υπάρχει κάτι να σου «επιστραφεί» ή αν πρόκειται απλώς για μια κενή και επίπεδη ομορφιά. Στην περίπτωση της 32χρονης Αννας Μουγκλαλίς η γήινη σεξουαλικότητα της, αυτή που δύσκολα αντιγράφεται, σε σκλαβώνει. Υπαινικτικά ερωτική (το οφείλει στα γονίδια της Γαλλίδας μητέρας), με ένα βλέμμα που ζητά να λεηλατήσει τον αποδέκτη του (το χρωστά στον Έλληνα πατέρα), κυρίως αρχέτυπο της γυναίκας που ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των εκνευριστικά ανώτερων. Στις φωτογραφήσεις της ως μούσα της Chanel (πρόσωπο του Αllure Sensuelle) δεν βλέπεις πουθενά τις ρομποτικές κινήσεις των μοντέλων που σκιάζονται από το προϊόν.
Αντιθέτως, σε διαπερνά μια έμφυτη μπουρζουά κομψότητα που σε καλεί να αγοράσεις αυτό που διαφημίζει. Κεκαλυμμένη σεξουαλικότητα πίσω από τα υγρά μελαγχολικά μάτια που ερωτεύτηκες στη μεγάλη οθόνη όταν την είδες να εισβάλει στην περσόνα της μαντάμ. Υποδυόμενη την αντισυμβατική mademoiselle Σανέλ στην ταινία «Κοκό και Ιγκόρ» σκλάβωσε κοινό και κριτικούς στον ρόλο μιας γυναίκας που επιμένει σε αυτό που επιθυμεί και το κατακτά πάση θυσία. Έπεισε και τους δημοσιογράφους μόδας με την εμφάνιση της με την καταπράσινη τουαλέτα που ο μαέστρος Καρλ έραψε αποκλειστικά για την πρεμιέρα της ταινίας στο Φεστιβάλ Καννών, προσθέτοντας «η Άννα είναι η σύγχρονη Αβα Γκάρντνερ».
Η Άννα μεγάλωσε στην καταπράσινη Ναντ, είναι κόρη Έλληνα γιατρού και Γαλλίδας φυσιοθεραπεύτριας, σπούδασε στο Εθνικό του Παρισιού (Conservatoire National Superieur d’ Art Dramatique) και έμαθε αγγλικά, ιταλικά και ισπανικά. Τα σπαστά ελληνικά της, με την ερωτεύσιμη γαλλική προφορά της βαθιάς φωνής της, τα οφείλει σε μαθήματα της γιαγιάς της. Ντεμπουτάρει το 1997 με συμμετοχή στην ταινία «La Nuit du Titanic» αλλά οι σινεφίλ τη θυμούνται για τον ρόλο της πλάι στην Ιζαμπέλ Ιπέρ στο θρίλερ του Κλοντ Ζαμπρόλ «Merci pour le chocolat».
Οι Γάλλοι τη λάτρεψαν στο τηλεοπτικό «Les amants du Flore», οι κριτικοί έγραψαν διθυράμβους («κάτι μυστικιστικό συνέβη μπροστά στα μάτια μας») για την απαιτητική ερμηνεία της υποδυόμενη τη Σιμόν ντε Μποβουάρ. Από το βιογραφικό της δεν λείπουν οι συνεργασίες που φέρουν ελληνικές υπογραφές. Το 2004 τη σκηνοθέτησε ο Παναγιώτης Κούτρας στην ταινία «Αληθινή ζωή», ενώ την είδαμε ως παπαδιά στην ταινία του Κώστα Νάτση «Ονειρο του Ικαρου».
Κάπου ανάμεσα στα γυρίσματα της ταινίας «Μαμούθ» στο πλευρό του Ζεράρ Ντεπαρντιέ και των υποχρεώσεων της ως μούσα της Chanel, φέρνει στον κόσμο τον καρπό του ερωτά της με τον συγγραφέα και σκηνοθέτη Σαμιέλ Μπενσετρί: την κορούλα τους Σαούλ. Κοσμοπλημμύρα αναμένεται στη Σταδίου στις 31 Μαρτίου για μια vis- à-vis συνάντηση με την belle Αννα
Δεν υπάρχουν σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση