Από τον Μανώλη Κατζουρό Παραθέτω ένα απόσπασμα από επιστολή προς τους Κρήτες που φέρεται ότι έστειλε το έτος (αρπβ=)1182 από την Κωνστα...
Από τον Μανώλη Κατζουρό
Παραθέτω ένα απόσπασμα από επιστολή προς τους Κρήτες που φέρεται ότι έστειλε το έτος (αρπβ=)1182 από την Κωνσταντινούπολη την πρωτεύουσα του ανατολικού ρωμαϊκού κράτους «ο χριστιανικώτατος βασιλεύς και ημέτερος υιός Ισαάκιος, και ημείς ο πατήρ αυτού Αλέξιος». Από την «Ιστορία της Κρήτης», Μ. Βερνάρδου, 1846, σελίδα 105 και επίσης «Ιστορία των Σφακίων», Παπαδόπετρος Γρ. 1877 σελίδα 90:
« γράφωμεν υμιν όσοι ευρίσκεσθε και κατοικείται εις την ημετέραν νήσον της Κρήτης […] μη πληρώνοντες τους βασιλικούς φόρους εις τους σταλέντας υμιν παρ’ ημων κριτάς τε και τοποτηρητάς […] και με την γνώμην πάντων των ευγενών της Συγκλήτου, δια τον παντελή αφανισμόν όλων ημών στέλλομεν ρ (=100) κάτεργα, …»
Αυτή η επιστολή -ακόμη και αν δεν είναι γνήσια- δείχνει εναργώς πως έβλεπε και εξακολουθεί να...
βλέπει πάνω-κάτω το σχεδόν χρεοκοπημένο κράτος της Πρωτεύουσας , την Κρήτη, την Ρόδο, την Κέρκυρα, κλπ. Γράφει ο Παντελής Καψής, στο Βήμα της Κυριακής (27-02-11) ότι διαχωρίζει τα κίνητρα των αποφάσεων σε ωφελιμιστικά και ηθικά: «Στις περισσότερες πράξεις μας το κίνητρό μας δεν είναι στενά ωφελιμιστικό αλλά ηθικό» λέει.
Ασφαλώς έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που σπούδασε οικονομική θεωρία. Στην σύγχρονη οικονομική όλοι ξέρουν [Binmore Ken , 2002, σελ. 19] ότι η θεωρία έχει ενσωματώσει (embodied) τον πρακτικό λογισμό που είναι κατάλληλος για την μελέτη των προβλημάτων της ηθικής, μέσα στην ωφελιμιστικά δομημένη σύγχρονη θεωρία της απόφασης.
Να το πω πιο απλά, δεν κάνουμε τίποτα για ένα (1) μόνο λόγο και αιτία. Για κάθε μας πράξη υπάρχουν όχι μόνο δυο (2), αλλά 3, 4, … , 1014 λόγοι και κίνητρα.
Και συνεχίζει παρακάτω: «Δεν αναγνωρίζουμε για παράδειγμα το δικαίωμα στην Κέρκυρα ή στη Ρόδο να αποσκιρτήσουν μόνο και μόνο επειδή πήραν λιγότερα κονδύλια για δημόσια έργα. Το ότι συμφωνήσαμε να συγκροτήσουμε από κοινού το ελληνικό κράτος σηματοδοτεί πολύ περισσότερα από τη διανομή των πόρων.»
1) Προσέξτε το ύφος: ίδια υπεροψία και έπαρση με εκείνο της κατάπτυστης επιστολής του Ισαακίου. Ένας συνδυασμός νουθεσίας και απειλής.
2) Την αδυναμία (;) του να κατανοήσει ότι το ζήτημα της αποσκίρτησης που θίγει υπερβαίνει κατά πολύ την διανομή των πόρων, και τα στενά οικονομικά κίνητρα. Πρόκειται για το «αυτεξούσιο». Επίσης δεν μπορούμε να αγνοήσουμε άλλα ηθικού τύπου προβλήματα του ελληνικού κράτους.
3) Την δυναμική που θα δημιουργούσε μια αποσκίρτηση για παράδειγμα της Κρήτης αρχικά, για τις υπόλοιπες περιφέρειες. Όταν και οι άλλες περιφέρειες καταλάβουν την γλύκα [ησθείσαι … τω αυτεξουσίω: Πλωτίνος V.1(10) 6-7] θα αποσκιρτούσαν όλες. Μέχρι και η Καλαμάτα θα ζητούσε … «διαζύγιο». Στο τέλος δεν θα έμεναν πιστές παρά η πλατεία Συντάγματος και το Κολωνάκι με τους ευγενείς να αποπληρώσουν το χρέος των 350 δις.
4) Οι Κρήτες «επαναστάτες» απ’ ότι βλέπω έχουν έτοιμη και την σημαία, βλ. ανάρτηση σε αυτό το μπλόγκ της 02-03-11. Λίγη υπομονή παιδιά δεν βλάφτει. Άλλωστε στην σημαία θα πρέπει να αντικατασταθούν ίσως κάποια σύμβολα, όπως για παράδειγμα το αστέρι της … Βηθλεέμ.
ΥΓ. Αυτό που ψέγω στον Παντελή είναι το ύφος και όχι βέβαια τα αναμφισβήτητα διανοητικά του προσόντα.
Παραθέτω ένα απόσπασμα από επιστολή προς τους Κρήτες που φέρεται ότι έστειλε το έτος (αρπβ=)1182 από την Κωνσταντινούπολη την πρωτεύουσα του ανατολικού ρωμαϊκού κράτους «ο χριστιανικώτατος βασιλεύς και ημέτερος υιός Ισαάκιος, και ημείς ο πατήρ αυτού Αλέξιος». Από την «Ιστορία της Κρήτης», Μ. Βερνάρδου, 1846, σελίδα 105 και επίσης «Ιστορία των Σφακίων», Παπαδόπετρος Γρ. 1877 σελίδα 90:
« γράφωμεν υμιν όσοι ευρίσκεσθε και κατοικείται εις την ημετέραν νήσον της Κρήτης […] μη πληρώνοντες τους βασιλικούς φόρους εις τους σταλέντας υμιν παρ’ ημων κριτάς τε και τοποτηρητάς […] και με την γνώμην πάντων των ευγενών της Συγκλήτου, δια τον παντελή αφανισμόν όλων ημών στέλλομεν ρ (=100) κάτεργα, …»
Αυτή η επιστολή -ακόμη και αν δεν είναι γνήσια- δείχνει εναργώς πως έβλεπε και εξακολουθεί να...
βλέπει πάνω-κάτω το σχεδόν χρεοκοπημένο κράτος της Πρωτεύουσας , την Κρήτη, την Ρόδο, την Κέρκυρα, κλπ. Γράφει ο Παντελής Καψής, στο Βήμα της Κυριακής (27-02-11) ότι διαχωρίζει τα κίνητρα των αποφάσεων σε ωφελιμιστικά και ηθικά: «Στις περισσότερες πράξεις μας το κίνητρό μας δεν είναι στενά ωφελιμιστικό αλλά ηθικό» λέει.
Ασφαλώς έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που σπούδασε οικονομική θεωρία. Στην σύγχρονη οικονομική όλοι ξέρουν [Binmore Ken , 2002, σελ. 19] ότι η θεωρία έχει ενσωματώσει (embodied) τον πρακτικό λογισμό που είναι κατάλληλος για την μελέτη των προβλημάτων της ηθικής, μέσα στην ωφελιμιστικά δομημένη σύγχρονη θεωρία της απόφασης.
Να το πω πιο απλά, δεν κάνουμε τίποτα για ένα (1) μόνο λόγο και αιτία. Για κάθε μας πράξη υπάρχουν όχι μόνο δυο (2), αλλά 3, 4, … , 1014 λόγοι και κίνητρα.
Και συνεχίζει παρακάτω: «Δεν αναγνωρίζουμε για παράδειγμα το δικαίωμα στην Κέρκυρα ή στη Ρόδο να αποσκιρτήσουν μόνο και μόνο επειδή πήραν λιγότερα κονδύλια για δημόσια έργα. Το ότι συμφωνήσαμε να συγκροτήσουμε από κοινού το ελληνικό κράτος σηματοδοτεί πολύ περισσότερα από τη διανομή των πόρων.»
1) Προσέξτε το ύφος: ίδια υπεροψία και έπαρση με εκείνο της κατάπτυστης επιστολής του Ισαακίου. Ένας συνδυασμός νουθεσίας και απειλής.
2) Την αδυναμία (;) του να κατανοήσει ότι το ζήτημα της αποσκίρτησης που θίγει υπερβαίνει κατά πολύ την διανομή των πόρων, και τα στενά οικονομικά κίνητρα. Πρόκειται για το «αυτεξούσιο». Επίσης δεν μπορούμε να αγνοήσουμε άλλα ηθικού τύπου προβλήματα του ελληνικού κράτους.
3) Την δυναμική που θα δημιουργούσε μια αποσκίρτηση για παράδειγμα της Κρήτης αρχικά, για τις υπόλοιπες περιφέρειες. Όταν και οι άλλες περιφέρειες καταλάβουν την γλύκα [ησθείσαι … τω αυτεξουσίω: Πλωτίνος V.1(10) 6-7] θα αποσκιρτούσαν όλες. Μέχρι και η Καλαμάτα θα ζητούσε … «διαζύγιο». Στο τέλος δεν θα έμεναν πιστές παρά η πλατεία Συντάγματος και το Κολωνάκι με τους ευγενείς να αποπληρώσουν το χρέος των 350 δις.
4) Οι Κρήτες «επαναστάτες» απ’ ότι βλέπω έχουν έτοιμη και την σημαία, βλ. ανάρτηση σε αυτό το μπλόγκ της 02-03-11. Λίγη υπομονή παιδιά δεν βλάφτει. Άλλωστε στην σημαία θα πρέπει να αντικατασταθούν ίσως κάποια σύμβολα, όπως για παράδειγμα το αστέρι της … Βηθλεέμ.
ΥΓ. Αυτό που ψέγω στον Παντελή είναι το ύφος και όχι βέβαια τα αναμφισβήτητα διανοητικά του προσόντα.
« γράφωμεν υμιν όσοι ευρίσκεσθε και κατοικείται εις την ημετέραν νήσον της Κρήτης […] μη πληρώνοντες τους βασιλικούς φόρους εις τους σταλέντας υμιν παρ’ ημων κριτάς τε και τοποτηρητάς […] και με την γνώμην πάντων των ευγενών της Συγκλήτου, δια τον παντελή αφανισμόν όλων υμών στέλλομεν ρ (=100) κάτεργα, …»
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
("ΒΥΖΑΝΤΙΟ")ΗΤΑΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ,ΕΙΧΑΜΕ
ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΤΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΡΩΜΑΙΟΚΡΑΤΙΑ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΝ ΓΡΑΨΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ.
"ωω"
γ. καλούδη μυρίζει η ιστορία....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην αναμπουμπούλα ο ΛΥΚΟΣ χαίρεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέν με χέζετε ρε.
Άντε να βρείτε και τον αντίστοχο του Ρουγκόβα, ιστορικά μορφώματα που πάντα σπεύδετε να αποκαταστήσετε ιστορικές αλήθειες.
Η απώτερη κατάσταση είναι η ασφυξία εγχρώμων απο νότια (ΑΦΡΙΚΗ) και η εξάλειψη κάθε λευκής και Χριστιανικής ρίζας.
Δεν με ενοχλεί το ανθρώπινο "δικαίωμα" να κατακυριεύσουν τη γή. Είναι δικαίωμα. Τις ύαινες με ύφος υποστηρικτών (προ ετών) του ΚΟΦΙ ΑΝΑΝ σιχαίνομαι.
ΚΡΗΣ
Μια θεωρητική προσθήκη:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τι είναι ωφέλιμο προκύπτει από μια βελτιστοποίηση μιας πολύ-μεταβλητής συνάρτησης ωφελιμότητας που υπόκειται δε φυσικούς και ηθικούς περιορισμούς. Και οι περιορισμοί είναι καμιά φορά πολύ ισχυροί [ζητήματα άμυνας].
ΜΚ
O Ελευθέριος Βενιζέλος
ΑπάντησηΔιαγραφήείπε στην Κρητικη Βουλη
ότι το άσπρο πενταγωνικο
άστρο στη Σημαία της
Κρητικης Πολιτείας...
(είχε δύο, την κρατικη
και τη ναυτικη.Η κρατικη
έμοιζε με τη σημερινη της
Κούβας,αλλα με πιο πολλες
λωρίδες,και η ναυτικη,ήταν
όπως η παλια ελληνικη,με το
μεγάλο σταυρο,αλλα το ένα
ορθογώνιο,το άνω αριστερο,
κόκκινο, με άστρο)
...είναι το άστρο της Βηθλεεμ.
Επομένως,θα μπορούσε να πει
κανεις,ότι το κόκκινο είναι το
χρώμα του λυκαυγους.
Δηλαδη και το άστρο και το κόκκινο
δεν ήταν τούρκικα (άλλο το ότι η
Τουρκία πήγε απ' αυτα να βγάλει
μια ικανοποίηση)
Άμα γίνει η συνταγματικη αλλαγη της
κατάργησης του θεσμου της θρησκείας
της επικρατείας,ας γίνει σημαία
της Ελλάδας η παλαια της κρητικης
πολιτείας (που μοιάζει με την κουβανικη).
O Ελευθέριος Βενιζέλος είχε
ΑπάντησηΔιαγραφήπει στην Κρητικη Βουλη ότι το
άσπρο πενταγωνικο άστρο στη
σημαία της Κρητικης Πολιτείας
είναι το άστρο της Βηθλεεμ.
Η Κρητικη Πολιτεία είχε δύο
σημαίες, την κρατικη και τη ναυτικη.Η κρατικη έμοιαζε με
τη σημερινη της Κούβας,αλλα με
πιο πολλες λωρίδες,και το άστρο ήταν μέσα σε κόκκινο ορθογώνιο,
και όχι σε κόκκινο τρίγωνο,άνω αριστερα,στη θέση του σημερινου γαλανου ορθογωνίου με τον άσπρο σταυρο,βλέπε εγκυκλοπαίδεια "Δομη",στο λήμμα "σημαία". Και η ναυτικη,ήταν όπως η παλαια ελληνικη,με το μεγάλο σταυρο,αλλα το ένα ορθογώνιο,το άνω αριστερο,
κόκκινο,με άστρο).
Δηλαδη,η ρήση αυτη του Ελ.
Βενιζέλου δείχνει ότι και το
άστρο και το κόκκινο (μπορει να
θεωρηθει σύμβολο του λυκαυγους)
δεν ήταν τούρκικα.Άλλο πράγμα
το ότι η Τουρκία πήγε απ' αυτα
να βγάλει μια ικανοποίηση.
Άμα γίνει η συνταγματικη αλλαγη της
κατάργησης του θεσμου της θρησκείας
της επικρατείας,ας γίνει σημαία
της Ελλάδας η κρατικη σημαία της Κρητικης Πολιτείας (που έμοιαζε με την κουβανικη).
Η Κρήτη μπορεί, σαν ανεξάρτητο κρότος, να ακολουθήσει την πορεία της Κύπρου, από την οποίαν δεν υστερεί σε τίποτα. Να ενταχθεί δηλαδή στην Ευρωπαϊκή 'Ενωση, απαλλαγμένη από τα χρέη που συσσώρευσαν οι Ελλαδίτες πολιτικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήO Ελευθέριος Βενιζέλος είχε πει στην Κρητικη Βουλη ότι το
ΑπάντησηΔιαγραφήάσπρο πενταγωνικο άστρο στη σημαία της Κρητικης Πολιτείας
είναι το άστρο της Βηθλεεμ.
Η Κρητικη Πολιτεία είχε δύο σημαίες, την κρατικη και τη ναυτικη.
Η κρατικη έμοιαζε με τη σημερινη της Κούβας,αλλα με
πιο πολλες λωρίδες,και το άστρο ήταν μέσα σε κόκκινο ορθογώνιο,
και όχι σε κόκκινο τρίγωνο,άνω αριστερα,στη θέση του σημερινου γαλανου ορθογωνίου με τον άσπρο σταυρο,βλέπε εγκυκλοπαίδεια "Δομη",στο λήμμα "σημαία". Και η ναυτικη,ήταν όπως η παλαια ελληνικη,με το μεγάλο σταυρο,αλλα το ένα ορθογώνιο,το άνω αριστερο,
κόκκινο,με άστρο).
Δηλαδη,η ρήση αυτη του Ελ.
Βενιζέλου δείχνει ότι και το
άστρο και το κόκκινο (μπορει να
θεωρηθει σύμβολο του λυκαυγους)
δεν ήταν τούρκικα.Άλλο πράγμα
το ότι η Τουρκία πήγε απ' αυτα
να βγάλει μια ικανοποίηση.
Άμα γίνει η συνταγματικη αλλαγη της
κατάργησης του θεσμου της θρησκείας
της επικρατείας,ας γίνει σημαία
της Ελλάδας η κρατικη σημαία της Κρητικης
Πολιτείας (που έμοιαζε με την κουβανικη).
Δείτε την :
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Flag_of_the_Cretan_State_(Civil).svg