GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Το ζήτημα της πολιτικής υποκρισίας...

Από τον Γεώργιο Μακράκη Τα τελευταία χρόνια έχει εισαχθεί στο πολιτικό μας λεξιλόγιο ο όρος πολιτικός πολιτισμός. Ως έννοια σημαίνει, κ...

Από τον Γεώργιο Μακράκη
Τα τελευταία χρόνια έχει εισαχθεί στο πολιτικό μας λεξιλόγιο ο όρος πολιτικός πολιτισμός. Ως έννοια σημαίνει, κυρίως, τον πολιτισμό των πολιτικών, αυτών δηλαδή που ασχολούνται με την πολιτική, με τα κοινά. Κατ΄ αναλογία θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ναυτικό πολιτισμό (ο πολιτισμός των ναυτικών), για εργατικό πολιτισμό (ο πολιτισμός των εργατών) κ.ο.κ.
Καταρχάς, θα ήθελα να επισημάνω πως η εισαγωγή του όρου πολιτικός πολιτισμός, είναι πλεονασματικός στο πολιτισμικό λεξιλόγιο. θεωρώ πως η έννοια του πολιτισμού είναι συνολικότερη από των πολιτισμό των πολιτικών! Θεωρώ πως ο πολιτισμός αντανακλά ένα συνολικότερο τρόπο σκέψης και δράσης, θεωρώ τέλος πως ο πολιτικός πολιτισμός διαμορφώνεται και διαμορφώνει τον πολιτισμό μας, από τον οποίο τελικά δεν διαφοροποιείται.
Όπως κι αν ορίσουμε τελικά τον πολιτικό πολιτισμό, όπως κι αν...
 τον προσεγγίσουμε, το Ζήτημα είναι αλλού. Πως δρα ένας πολιτικά πολιτισμένος πολιτικός και πως μπορεί να μπερδεύουμε τον πολιτικό πολιτισμό με την πολιτική υποκρισία.
Διότι, κατά τη γνώμη μου, είναι άλλο πράγμα να συμμερίζεσαι τον πολιτικό πολιτισμό και άλλο πράγμα να συμμετέχεις στην πολιτική υποκρισία. Γιατί είναι πολιτική υποκρισία, για παράδειγμα, όταν στο δημόσιο λόγο –και ο λόγος ενός πολιτικού είναι πάντα δημόσιος- αποδίδεις στον πολιτικό σου αντίπαλο πράξεις πολιτικά ανήθικες (διορισμούς για υφαρπαγή της ψήφου, διπλώματα, λαδώματα κλπ) και την επομένη των εκλογών σπεύδεις να τον συγχαρείς για την νίκη του ή για τον αγώνα του. Τα συγχαρητήρια στους πολιτικούς, αγαπητοί αναγνώστες, τα δίνει ή για την ακρίβεια τα γράφει η ιστορία και τα πραγματικά περιστατικά. Οι πολιτικοί εναγκαλισμοί μετά τις πολιτικές αντιπαραθέσεις αποτελούν πολιτική υποκρισία και όχι πολιτικό πολιτισμό.
Εδώ, βέβαια, πρέπει να διευκρινίσουμε περαιτέρω, πως ο πολιτικός πολιτισμός διαμορφώνεται στη βάση των πολιτικών αντιπαραθέσεων. Των αντιπαραθέσεων δηλαδή που αφορούν πράξεις πολιτικές και όχι ιδιωτικές. Πολιτική πράξη είναι για παράδειγμα η εκφρασμένη άποψη για το Χι Ψι θέμα και η προσπάθεια συλλογικής δράσης για την αποτροπή ή την υποστήριξη του εν λόγω θέματος , ενώ ιδιωτική πράξη είναι, πάλι για παράδειγμα, οι διατροφικές του προτιμήσεις! Η πρώτη, πρέπει να γίνει αντικείμενο πολιτικού σχολιασμού, η δεύτερη δεν πρέπει.
Σε κάθε περίπτωση, η πολιτική ειλικρίνεια είναι αυτή που διαμορφώνει τον πολιτικό πολιτισμό και συμβάλει στη διαμόρφωση του πολιτισμού στο σύνολό του. Σε κάθε περίπτωση, ο πολιτισμός, ο γενικότερος εννοώ, διαμορφώνει και συμβάλει στον πολιτικό πολιτισμό, συνεπώς συμβάλει στην πολιτική ειλικρίνεια και όχι στην πολιτική υποκρισία! Σε κάθε περίπτωση ο πολιτισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ειλικρίνεια, πολύ δε περισσότερο ο πολιτικός πολιτισμός, ο πολιτικός λόγος , ο δημόσιος λόγος, που οφείλει να διακρίνεται από συνέπεια και συνέχεια, αλλιώς πρόκειται για πολιτική υποκρισία. Σε κάθε περίπτωση, δε με αφορά ο πολιτικός πολιτισμός τους, με αφορά ο ειλικρινής πολιτισμός!

3 σχόλια

  1. Και προς την συμπολίτευση και προς την αντιπολίτευση από την άκρα Δεξιά έως την άκρα Αριστερά.
    Όποιος γνωρίζει το πώς θα βγούμε από αυτό το λάκκο με τα σκατά που μας ρίξατε όλοι μαζί, εσείς οι μορφωμένοι στο κομματικό γίγνεσθαι αλλά και σπουδαγμένοι δικηγόροι, μηχανικοί, γιατροί κλπ, κατέχοντες πολιτική θέση να το πει με λεπτομέρειες, μέχρι δεκάρας αλλιώς ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ!.
    Και προπαντός τις συνέπειες για την κάθε κίνηση που θα γίνει ή και που δεν θα γίνει!
    Και να πει τόσο χρωστάμε, τόσο μπορούμε να δώσουμε, τόσο μπορούμε να κερδίσουμε κάνοντας αυτό, τόσο μπορούμε να κόψουμε από έργα, τόσο μπορούμε να κόψουμε από Άμυνα, τόσο μπορούμε να κόψουμε από κοινωνικές παροχές , τόσο από μισθούς, τόσο από παιδεία, αυτό μπορούμε να το πουλήσουμε, αυτό μπορούμε να το νοικιάσουμε, αυτό το έργο μπορούμε να κάνουμε, και οτιδήποτε άλλο αλλά με λεπτομέρειες και όχι με αφορισμούς του τύπου ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο γιατί τα είδαμε και τα εκτός αυτών τι σκατά είναι, και όποιος ονειρεύεται Αφρική, Ασία ή Νότια Αμερική ο δρόμος είναι ανοιχτός!
    Αλλιώς το, ο Μανώλης με τα λόγια χτίζει ανώγεια και κατώγια το ξέρει και η κουτσή Μαρία, γι’ αυτό και εσείς βγάλετε το σκασμό και σκύψετε πάνω από το Εθνικό μας πρόβλημα όλοι μαζί και μην λέτε ότι άλλοι ξέρουν και άλλοι δεν ξέρουν, ΟΛΟΙ ΞΕΡΑΤΕ, αλλά για το συμφέρον της παράταξης σας κάνετε άλλοι τους ανήξερους και άλλοι τους φωστήρες.
    Όλοι ξέρατε πως και η τελευταία δεκάρα που ζητούσατε και απαιτούσατε για το ένα ή για το άλλο ήταν από δανεικά και όμως σαν άφρονες και ανεύθυνοι το κάνατε, προκειμένου όλοι σας να ικανοποιήσετε την εκλογική σας πελατεία ή να αποκτήσετε και άλλη πέραν αυτής που είχατε.
    Γι’ αυτό και πάλι σας λέω όπως και παλιότερα συμμαζευτείτε και συμμαζέψετε τα οικονομικά μας αλλιώς ο ΛΟΧΙΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ!
    Υστερόγραφο, αν δεν έχετε σοβαρή πρόταση να καταθέσετε βγάλετε το σκασμό και αφήσετε αυτούς που φορτώθηκαν το σταυρό του ΕΘΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ να δουν τι θα κάνουν μόνοι τους, το να παπαρίζετε δεξιά και αριστερά σαν παπαγάλοι ούτε αυτούς ωφελεί ούτε και εσάς, και στο κάτω κάτω αν τα παρατήσουν και έρθει η σειρά σας που δεν το θέλετε, θα δείτε ΠΟΣΑ ΑΠΙΔΙΑ ΒΑΝΕΙ Ο ΣΑΚΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καί οί μπαμπουίνοι έχουν πολιτικό
    πολιτισμό.
    Εμείς....θά σέ γελάσω.
    Αναστάσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *