Ο Λεωνίδας Ορφανουδάκης …. αντιγράφει από το ΠΑΤΑΡΙ ΤΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Το άγιον Πάσχα το Ελληνικόν Μικρό απόσπασμα από το ΤΑΜΕΙΟΝ του του μεγάλο...
αντιγράφει από το ΠΑΤΑΡΙ ΤΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ
Το άγιον Πάσχα το Ελληνικόν
Μικρό απόσπασμα από το ΤΑΜΕΙΟΝ του του μεγάλου δασκάλου της γλώσσας μας και φιλοσόφου Κώστα Τριανταφυλλίδη
…………
γ΄
Το Ελληνικόν Πάσχα μας αποκαλύπτει και τη χάρη του ενιαίου – τη χαρά του σύμπαντος κόσμου. Και η θεωρία ενοποιεί – και «ταχτοποιεί»- τον κόσμο, αλλά το κάνει θεωρητικά. Η πραγματική ενότητα συντελείται με το σώμα. Είναι η κατάφαση της ελληνικής Ορθοδοξίας στην τελική καθαρότητα και κοσμιότητα του κτιστού κόσμου – τώρα πιά του έμφωτου («Νυν πάντα πεπλήρωται φωτός, ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια»). Ο κόσμος τώρα, ως καλός λίαν, τρώγεται και...
πίνεται και χορεύεται («Η τράπεζα γέμει τρυφίσατε πάντες»-«δεύτε πόμα πίωμεν καινόν»-«χόρευε νυν και αγάλου, Σιών». Σωστό πανηγύρι των αισθήσεων !
Και δεν είναι μόνο πάντα, είναι και πάντες. Σε πλήρη ανατροπή της αφηρημένης αριθμολογίας και των καθιερωμένων οριοθετήσεων – αφού καμία διάκριση στο πρώτο και το έσχατο , τον εδώ και τον εκεί, τον δικό μας και τον ξένο. Ο ένας είναι ο «όλος» , το «εδώ» είναι παντού, το «νυν» είναι αεί. Καιλοιπόν στο ρυθμό της θείας μέθης, τα πάντα «πάσιν άνω – κάτω».
«Ιδού το έαρ το γλυκύ»:το άγιον ελληνικό Πάσχα !
Απρίλιος 1998
Μικρό απόσπασμα από το ΤΑΜΕΙΟΝ του του μεγάλου δασκάλου της γλώσσας μας και φιλοσόφου Κώστα Τριανταφυλλίδη
…………
γ΄
Το Ελληνικόν Πάσχα μας αποκαλύπτει και τη χάρη του ενιαίου – τη χαρά του σύμπαντος κόσμου. Και η θεωρία ενοποιεί – και «ταχτοποιεί»- τον κόσμο, αλλά το κάνει θεωρητικά. Η πραγματική ενότητα συντελείται με το σώμα. Είναι η κατάφαση της ελληνικής Ορθοδοξίας στην τελική καθαρότητα και κοσμιότητα του κτιστού κόσμου – τώρα πιά του έμφωτου («Νυν πάντα πεπλήρωται φωτός, ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια»). Ο κόσμος τώρα, ως καλός λίαν, τρώγεται και...
πίνεται και χορεύεται («Η τράπεζα γέμει τρυφίσατε πάντες»-«δεύτε πόμα πίωμεν καινόν»-«χόρευε νυν και αγάλου, Σιών». Σωστό πανηγύρι των αισθήσεων !
Και δεν είναι μόνο πάντα, είναι και πάντες. Σε πλήρη ανατροπή της αφηρημένης αριθμολογίας και των καθιερωμένων οριοθετήσεων – αφού καμία διάκριση στο πρώτο και το έσχατο , τον εδώ και τον εκεί, τον δικό μας και τον ξένο. Ο ένας είναι ο «όλος» , το «εδώ» είναι παντού, το «νυν» είναι αεί. Καιλοιπόν στο ρυθμό της θείας μέθης, τα πάντα «πάσιν άνω – κάτω».
«Ιδού το έαρ το γλυκύ»:το άγιον ελληνικό Πάσχα !
Απρίλιος 1998
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΤΕ ΤΑ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΤΕ ΤΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΜΟΛΙΣ ΜΟΛΙΣ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΖΩΑ - ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΨΩΦΙΟΙ - ΝΕΚΡΟΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΛΑΒΟΥΝ ΜΕΤΡΑ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΝΤΕΣ
ΑΡΧΗΣΤΕ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΤΕ ΧΡΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΓΙΑ ΕΣΑΣ
ΟΙ ΑΥΤΟΙ Η ΕΜΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΖΩΗΣ Η ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΙ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ
ΝΑ ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΑ ΡΑΔΙΚΙΑ ΑΝΑΠΟΔΑ
Η ΝΑ ΖΕΙΤΕ;;;;
Γεμάτη με κριμένα θαυμαστά άνθη και σχεδόν άγνωστους μεγάλους δημιουργούς η Ελληνική λογοτεχνία . Μπράβο που τους σημαίνετε .
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΟΓΟΤΕΧΝΗ, ΚΑΤΕΒΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΤΑΡΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΑΘΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΣΧΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΕΒΡΑΙΚΟ ΜΟΝΟ.
ΤΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ ΛΕΣ?
ΝΑ ΠΕΙΣ ΛΑΜΠΡΗ, ΝΑΙ!!!!!
Καλά και πολύ φιλόσοφος ο δικός σου, μας γέμισε κουνούπια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆγιο Πάσχα εβραϊκό παλικάρι μου, δεν περνάει η προπαγάνδα πια...
ΑπάντησηΔιαγραφή“«To ‘Bόρεια Μακεδονία’ κοντά στο πλαίσιο της λύσης που θέλουμε» λέει ο Δ.Δρούτσας”
ΑπάντησηΔιαγραφήδηλαδή για να παω εγω στην Αλεξανδρουπολη η στην φλωρινα τι θα λεω; οτι παω στη νοτια Μακεδονια;
αντε τελικα και @$%!*^$&* με τις δηλωσεις και τα μηνυμα τα τους…
ΚΑΛΗ ANTIΣΤΑΣΗ ΑΔΕΛΦΙΑ
στους Αυνανιστές του Απο Πριν Ξεπουλημένου Μαλάκα Παπανδρεου της Πατριδα μας!
Εξαιρετικό λογοτεχνικά το απόσπασμα . Μακάρι να εύρισκα όλο το βιβλίο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον κ. Κ. Τριανταφυλλίδη τον είχα φιλόλογο. Είναι πραγματικά μεγάλη μορφή .
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέτρος Καραπαπάς