Από το http://epirusgate.blogspot.com/ Την κατανυκτική και γεμάτη πνευματικότητα ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας μακριά από το θόρυβο και τ...
Την κατανυκτική και γεμάτη πνευματικότητα ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας μακριά από το θόρυβο και την κοσμικότητα των πόλεων βιώνει το πλήθος των επισκεπτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό που συρρέει αυτές τις μέρες στα μοναστήρια του Αγίου Όρους.
Οι προσκυνητές της Αθωνικής Πολιτείας, που τις ημέρες πριν το Πάσχα είναι πενταπλάσιοι απ΄ ότι συνήθως, βρίσκονται ξαφνικά σε έναν άλλο κόσμο , τον κόσμο των μοναχών, όπου οι ρυθμοί ζωής διαφέρουν πολύ από το δικό τους. Λιτότητα, ολονύκτιες ακολουθίες , βυζαντινοί ύμνοι και...
θλιμμένοι ήχοι από καμπάνες δημιουργούν μια ιδιαίτερα κατανυκτική ατμόσφαιρα μέσα στην ανοιξιάτικη φύση.
Η πρώτη Ανάσταση στο Άγιο Όρος γίνεται στις 11 το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου, ενώ η Αγρυπνία της Αναστάσεως αρχίζει στις 10 το βράδυ και τελειώνει στις 6 το πρωί της Κυριακής του Πάσχα οπότε και οι μοναχοί κάθονται στο πασχαλινό τραπέζι για να φάνε ψάρι σαλάτα και κόκκινα αυγά.Η ατμόσφαιρα είναι πλέον χαρούμενη τάλαντα και καμπάνες σημαίνουν για να δώσουν το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης. Ο εορτασμός όμως δεν τελειώνει την Κυριακή του Πάσχα όπως γίνεται έξω από το Άγιο Όρος. Τη δεύτερη ημέρα στο Πρωτάτο γίνεται με βυζαντινή μεγαλοπρέπεια συνοδεία ιερέων και επισκόπου του Αγίου Όρους η μεγάλη λιτανεία της θαυματουργής εικόνας «Αξιον Εστί» η οποία διαρκεί πέντε ώρες.Η λιτανεία περνάει από τα κονάκια και τα κελιά των μοναχών οι οποίοι υποδέχονται την εικόνα με τιμές και παράλληλα προσφέρουν εδέσματα, τυρί και κρασί για να κεραστούν οι επισκέπτες του Αγίου Όρους. Λιτανείες γίνονται και σε κάθε μοναστήρι τη δεύτερη ή την τρίτη ημέρα μετά το Πάσχα για παράδειγμα την 3η ημέρα του Πάσχα στη Μονή Ιβήρων γίνεται η λιτάνευση της εικόνας της Παναγίας της Πορταϊτισσας.
Οι προσκυνητές της Αθωνικής Πολιτείας, που τις ημέρες πριν το Πάσχα είναι πενταπλάσιοι απ΄ ότι συνήθως, βρίσκονται ξαφνικά σε έναν άλλο κόσμο , τον κόσμο των μοναχών, όπου οι ρυθμοί ζωής διαφέρουν πολύ από το δικό τους. Λιτότητα, ολονύκτιες ακολουθίες , βυζαντινοί ύμνοι και...
θλιμμένοι ήχοι από καμπάνες δημιουργούν μια ιδιαίτερα κατανυκτική ατμόσφαιρα μέσα στην ανοιξιάτικη φύση.
Η πρώτη Ανάσταση στο Άγιο Όρος γίνεται στις 11 το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου, ενώ η Αγρυπνία της Αναστάσεως αρχίζει στις 10 το βράδυ και τελειώνει στις 6 το πρωί της Κυριακής του Πάσχα οπότε και οι μοναχοί κάθονται στο πασχαλινό τραπέζι για να φάνε ψάρι σαλάτα και κόκκινα αυγά.Η ατμόσφαιρα είναι πλέον χαρούμενη τάλαντα και καμπάνες σημαίνουν για να δώσουν το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης. Ο εορτασμός όμως δεν τελειώνει την Κυριακή του Πάσχα όπως γίνεται έξω από το Άγιο Όρος. Τη δεύτερη ημέρα στο Πρωτάτο γίνεται με βυζαντινή μεγαλοπρέπεια συνοδεία ιερέων και επισκόπου του Αγίου Όρους η μεγάλη λιτανεία της θαυματουργής εικόνας «Αξιον Εστί» η οποία διαρκεί πέντε ώρες.Η λιτανεία περνάει από τα κονάκια και τα κελιά των μοναχών οι οποίοι υποδέχονται την εικόνα με τιμές και παράλληλα προσφέρουν εδέσματα, τυρί και κρασί για να κεραστούν οι επισκέπτες του Αγίου Όρους. Λιτανείες γίνονται και σε κάθε μοναστήρι τη δεύτερη ή την τρίτη ημέρα μετά το Πάσχα για παράδειγμα την 3η ημέρα του Πάσχα στη Μονή Ιβήρων γίνεται η λιτάνευση της εικόνας της Παναγίας της Πορταϊτισσας.
Χριστός Ανέστη, αδέλφια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαί χαρά στούς ανθρώπους εκείνους πού θα βρεθούνε τίς μέρες αυτές στό ευλογημένο Όρος...
( έστω καί άν δεν φάνε αρνί αλλά νοστιμότατα ψάρια )
Δηλαδή πώς είναι η "γεμάτη πνευματικότητα ατμόσφαιρα"; Αποτύπωση του μεσαίωνα είναι με αραβο-περσικές ψαλμωδίες και οθωμανικές μουρμούρες! Κι αυτός που λαχταράει το ευλογημένο όρος, να σηκωθεί να πάει και να μείνει εκεί, δεν θα λείψει από την κοινωνία και θα βολέψει και κάποιους νταβραντισμένους μοναχούς εκεί πάνω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν νομίζεις εσύ που έγραψες το παραπάνω άρθρο ότι είπες εξυπνάδα την πάτησες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Κασσιανή, ο άγιος Ανδρέας Κρήτης, ο Κοσμάς ο μελωδός κλπ υμνογράφοι της Εκκλησίας κάθε άλλο παρά οθωμανικά άσματα έγραψαν. Ευτυχώς να λέμε που υπήρξαν αυτοί και με τις ποιητικές τους συνθέσεις ακούμε την αρχαία πλουσιότατη γλώσσα μας η οποία δεν έχει καμία σχέση με κάτι σημερινές ΦΛΩΡΟ-ΓΛΩΣΣΕΣ πχ αγγλικά που μας υποχρεώνουν κιόλας να τις μάθουμε. Τώρα όσο για το άλλο που έγραψες μάλλον μπερδεύεις το Άγιον Όρος με την Μύκονο την Πάρο και την Κέρκυρα.