GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

«Ψυχή βαθιά»: Το αφελές μελόδραμα του Εμφυλίου...

Ο Παντελής Βούλγαρης σε ακροβασίες ηθικής λογιστικής . Γράφει o Θύμιος Παπανικολάου http://www.resaltomag.gr/ . Κάθε μεγάλο ιστορικό γεγονός...

Ο Παντελής Βούλγαρης σε ακροβασίες ηθικής λογιστικής
.

Γράφει o Θύμιος Παπανικολάου
http://www.resaltomag.gr/
.
Κάθε μεγάλο ιστορικό γεγονός πρέπει να εξετάζεται ως όλο και όχι σαν φέτα-φέτα ή ψίχουλο-ψίχουλο. Ένα άτομο που θέλει να αξιολογήσει ιστορικές εποχές ή να τις αναπαραστήσει καλλιτεχνικά πρέπει πρώτα-πρώτα να είναι σε θέση να ανακαλύψει τον άξονα γύρω από τον οποίο αποκρυσταλλώνονται τα επιμέρους, εξωτερικά και χαοτικά επεισόδια.
Δεν μπορεί να γράψεις για τον Εμφύλιο, ούτε να αναπαραστήσεις το κοινωνικό αυτό δράμα, δίχως να έχεις ανακαλύψει το κοινωνικό και ιστορικό στημόνι αυτού του δράματος. Τα ιστορικά γεγονότα δεν είναι περιπέτειες προσωπικές…
Όσοι είναι διανοητικά μέτριοι και ατομικιστές έχουν την ψευδαίσθηση ότι βρίσκονται υπεράνω της κοινωνίας και της Ιστορίας, ουδέτεροι δήθεν παρατηρητές. Αυτοί, λοιπόν, οι «ουδέτεροι», που δεν βρίσκονται ούτε εδώ ούτε εκεί όχι μόνο δεν μπορούν να αισθανθούν τις αντιλήψεις και...

την ψυχολογία των μεγάλων λαϊκών κινημάτων (τέτοιο ήταν το Κίνημα της Εθνικής Αντίστασης), αλλά είναι και δραματικά στενόμυαλοι για να έχουν μια συνθετική αντίληψη των κοινωνικών δραμάτων. Τομέας τους είναι τα βουνά και τα λαγκάδια, πάνω στα οποία σκοντάφτουν, με φιλοσοφικά και αισθητικά αναθέματα.
Το έργο «Ψυχή βαθιά» του Παντελή Βούλγαρη μόνο ψυχή βαθιά δεν είναι. Δραματοποιεί και δαιμονοποιεί ηθικολογικά τη φρίκη εξωτερικών συμπτωμάτων του κοινωνικού δράματος για να επικαλύψει και να εξαφανίσει την «ψυχή» του ιστορικού δράματος, το βάθος και τις αρθρώσεις των κοινωνικών πραγμάτων: Δηλαδή τα θεμέλια και τον άξονα της τραγωδίας.
Θύτες και θύματα στο ίδιο τσουβάλι. Και αυτή η απάτη των «ίσων αποστάσεων» επενδύεται με τη δολερή αμεροληψία του συμφιλιωτικού πνεύματος,
του κορεσμένου από μια γερή δόση δηλητήριο της Νέας Εποχής: αυτό της αφυδάτωσης και της αποσάθρωσης της ιστορίας, της κονιορτοποίησης των κοινωνικών οριοθετήσεων και της κατάργησης των ιδεολογιών…
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι το έργο του Παντελή Βούλγαρη, προβάλλεται και διαφημίζεται μανιωδώς από τους μηχανισμούς του καθεστώτος. Γνωρίζει κανείς να διαφημίζεται υστερικά η αλήθεια από τους μηχανισμούς του ψεύδους και της απάτης;
Το δόλιο τέχνασμα των «ίσων αποστάσεων»
Κάθε ιδεολόγημα απάτης στηρίζεται στην αφαίρεση. Ένα από τα πιο γνωστά και «κλασσικά» τεχνάσματα απάτης είναι το ηθικολογικό αξίωμα του αφηρημένου ανθρωπισμού το οποίο συνοψίζεται στην εξίσωση: «Οι σφαίρες είναι σφαίρες», ή «η βία είναι βία» και τα παρόμοια.
Με αυτό το τέχνασμα των «ίσων αποστάσεων» εξισώνεται ο θύτης με το θύμα, η Επανάσταση με την αντεπανάσταση, η «βία» των λαϊκών κινημάτων με την κυρίαρχη καθεστωτική βία και θηριωδία, ο θάνατος ενός αγωνιστή με το θάνατο του δημίου του.
Το τέχνασμα των «ίσων αποστάσεων» είναι μια απλοϊκή εξισωτική μέθοδος, που ανάγει σε κοινό παρανομαστή τα πρωτεύοντα και τα δευτερεύοντα στοιχεία μιας πραγματικότητας, καταλήγοντας έτσι σε μια δόλια παραμόρφωση της πραγματικότητας.
Το τέχνασμα αυτό αποτελεί τη δόλια συνταγή της καθεστωτικής τάξης πραγμάτων, μια συνταγή επενδυμένη με το μύθο και τα ηθικολογικά ξεφωνητά των Φιλισταίων περί «αντικειμενικότητας» και «αμεροληψίας».
Αυτή η ηθικολογική δολιότητα έγινε πολύ προσφιλής στους τσαλαπατημένους, αδικαίωτους και απογοητευμένους πρώην αριστερούς που λιποψύχησαν μπροστά στους κινδύνους της ιστορίας, λιποτάχτησαν από τα παλιά τους πιστεύω, συμβιβάστηκαν και αφομοιώθηκαν από τη φιλοσοφία των κατεχόντων, με το αζημίωτο φυσικά…
Αυτοί, σήμερα, αποτελούν, την εμπροσθοφυλακή της παραγωγής όλων των ιδεολογημάτων και «χρωματισμών» της Νέας Πλανητικής Τάξης. Το παίζουν «ουδέτεροι» και «αμερόληπτοι» ανάμεσα στα μέτωπα σύγκρουσης, ανάμεσα στη σύγκρουση του «καλού» και του «κακού».
Η ζωή, όμως, έχει δείξει ότι η μεροληψία μιας τέτοιας «αμεροληψίας» αποβαίνει πρακτικά υπέρ της βίας και θηριωδίας των ισχυρών. Η ιστορία, επίσης, έχει δείξει, ιδιαίτερα σήμερα το αποδεικνύει και η καθημερινή πρακτική, ότι μια τέτοια «ουδετερότητα» επιδοτείται γενναία από τους μηχανισμούς του καθεστώτος και προβάλλεται αφηνιασμένα…
Αυτή η «ουδετερότητα» και τα «αριστερά επιχειρήματα» των «αμερόληπτων», ήταν που μεροληπτούσαν ξεδιάντροπα υπέρ του ΝΑΤΟ στη Σερβία, στο Ιράκ και στα Αφγανιστάν, υπέρ του Ισραήλ κ.λπ.
Σε όλα τα μεγάλα προβλήματα της εποχής μας αυτή η «αμεροληψία» είναι μεροληψία υπέρ των ηγεμόνων και των δημίων του πλανήτη. Και φυσικά, όλοι γνωρίζουμε, ότι αυτή η «ουδετερότητα» πληρώνεται σήμερα αδρά και ποικίλα. Όταν σε πληρώνουν» και σε προβάλλουν για να είσαι «ουδέτερος» και «αμερόληπτος», αυτό σημαίνει ότι αυτή η «ουδετερότητα» είναι θέση υπέρ αυτών που σε πληρώνουν…
Η ηθική λογιστική της ίσης ανταπόδοσης
Αυτή τη συνταγή των «ίσων αποστάσεων» (την τόσο αποδεκτή, σήμερα, από το κατεστημένο και τόσο επιδοτούμενη), επιχειρεί να εφαρμόσει και ο Παντελής Βούλγαρης στο έργο του. Ανυψώνει τον εαυτό του υπεράνω των μετώπων σύγκρουσης, βαδίζει παράλληλα στις γραμμές των δύο εμπόλεμων καταστάσεων και φωτογραφίζει, με μελοδραματική αφέλεια, τη φρίκη του πολέμου. Και για να δραματοποιήσει και να φορτίσει ακόμα περισσότερο το εμφύλιο-πολεμικό μελόδραμα βάζει δύο αδέλφια να ανήκουν στα διαφορετικά στρατόπεδα του αλληλοσπαραγμού.
Πετυχημένη «συνταγή» για να αναστρέψεις ταχυδακτυλουργικά την πραγματικότητα, να αδειάσεις την ιστορία από τις κοινωνικές ποιοτικές της αξίες και δυνάμεις και να αφαιρέσεις από τα πράγματα το πραγματικό, ανθρώπινο νόημά τους. Αυτή η «συνταγή» είναι μια ηθική ρητορική, ύπουλη και άκαμπτη, που παρακάμπτει τη διαλεκτική του κοινωνικού γίγνεσθαι, αφυδατώνει την ιστορία, δολοφονεί τις ιδέες, εξαγνίζει και αθωώνει τους ενόχους και κατασκευάζει εξισωτικά σχήματα ευθυνών με τη μέθοδο της στατικής των εξωτερικών εικόνων: «οι σφαίρες είναι σφαίρες», «ο φόνος είναι φόνος», η «βία είναι βία» κ.λπ…
Το να φωτογραφίζεις και να αναθεματίζεις απλώς τη φρίκη του πολέμου και να κλείνεις πεισματικά τα μάτια στην πραγματικότητα που γεννάει τον πόλεμο, τότε δεν ηθικολογείς απλώς, αλλά επικαλύπτεις και αθωώνεις τις δυνάμεις που γεννούν τους πολέμους και τρέφονται από αυτούς.
Οι πόλεμοι και οι εμφύλιοι σπαραγμοί, γενικά τα κοινωνικό δράματα, δεν οφείλονται στην τρέλα των ανθρώπων και τα «μίση». Αποτελούν την έκφραση βαθύτατων κοινωνικών αντιφάσεων και συγκρούσεων. Αυτές οι κοινωνικές συγκρούσεις αποτελούν αντικειμενικό προϊόν της ιστορίας και δεν λύνονται με ευχολόγια ούτε ηθικά συμφιλιωτικά νανουρίσματα. Κάθε πόλεμος είναι η υπαρκτή, η αντικειμενική κοινωνική σύγκρουση με άλλα μέσα. Είναι δηλαδή ο αντικειμενικός, υπαρκτός κοινωνικός πόλεμος που παίρνει ανοικτές και στρατιωτικές μορφές.
Ο εμφύλιος πόλεμος είναι η υπέρτατη έκφραση του κοινωνικού αγώνα στο εσωτερικό μιας χώρας. Τα να επιχειρείς να τον υποτάξεις σε αφηρημένους ηθικούς «κανόνες» σημαίνει ότι ζητάς από το λαό να αφοπλιστεί πολιτικά και στρατιωτικά μπροστά σε ένα εχθρό οπλισμένο έως τα δόντια και ο οποίος (ο εχθρός του λαού) επιτίθεται (γεννά και προκαλεί τον εμφύλιο), όχι από βίτσιο ή διαστροφή ανηθικότητας, αλλά από τα άκαμπτα συμφέροντά του και το αδιαπραγμάτευτο μονοπώλιο της κυριαρχίας του.
Το να αναθεματίζεις, απλώς, τις βιαιότητες και τη φρίκη του πολέμου είναι σαν να μη θέλεις να τον κατανοήσεις, συνακόλουθα και να το εξαλείψεις. Είναι σαν να θέλεις να τον εξανθρωπίσεις!!!
Σε τέτοιες κούφιες ειρηνοφιλίες επιδίδονται οι ηθικολόγοι: Τον εξανθρωπισμό του πολέμου ζητούν (ουτοπία) και όχι την κατάργηση του πολέμου, γιατί το να καταργήσεις τον πόλεμο πρέπει να ανακαλύψεις τα αίτια των πολέμων και να τα εξαλείψεις. Δηλαδή να ανατρέψεις τις κοινωνικές εκείνες δυνάμεις και το σύστημά τους, που γενούν τους πολέμους και τους εμφύλιους σπαραγμούς και τρέφονται, σαν τον Δράκουλα, από αυτούς. Και η ανατροπή των δυνάμεων του πολέμου και των δυναστών του κόσμου δεν γίνεται με το σταυρό στο χέρι, αλλά με πόλεμο. Έτσι προχώρησε η ιστορία και έτσι θα προχωρήσει μέχρι να εξαλειφθούν τα συμφέροντα που με τη βία και τις φρικαλεότητες του πολέμου κρατάνε τους λαούς στη δουλεία και στην εκμετάλλευση…
Το να κάθεσαι, επίσης, ανάμεσα στα αντιμαχόμενα στρατόπεδα και να λες «οι σφαίρες είναι σφαίρες» και η «βία είναι βία», τότε, όχι απλώς ηθικολογείς σαν μικροαστός Φιλισταίος, αλλά βάζεις στον ίδιο παρανομαστή τους δυνάστες των λαών (το οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό κατεστημένο) με τους εξεγερμένους λαούς που αγωνίζονται εναντίον των δυναστών τους…
Αυτή είναι η φιλοσοφική βάση του έργου «ψυχή βαθιά». Εξισώνει την Εθνική Αντίσταση, το παλλαϊκό ΕΑΜικό Κίνημα με το διεθνές και ελληνικό αντιδραστικό κατεστημένο. Με αυτή την ηθική, σχηματική λογιστική της ίσης ανταπόδοσης τοποθετεί στον ίδιο παρανομαστή τη λαϊκή Επανάσταση με την Αντεπανάσταση των κοινωνικών δυνάμεων της αντίδρασης και των ποικίλων ταγματασφαλιτών τους.
Για να φτάσεις, βεβαίως, σε αυτό τον «άθλο» (τον υμνολογικά αποδεκτό από όλο το πολύχρωμο σημερινό κατεστημένο), απαιτείται το σβήσιμο της ιστορίας του «Εμφυλίου», η αφυδάτωση της πραγματικότητας από κάθε κοινωνικό περιεχόμενο και η ολοκληρωτική ισοπέδωση των ιδεών: Όλα αυτά που αποτελούν το ευαγγέλιο της Νέας Τάξης Πραγμάτων.

Ο Εμφύλιος
Δεν μπορεί να καταπιαστεί κανείς με τον Εμφύλιο παρακάμπτοντας το ΕΑΜΙκό Κίνημα και το στρατιωτικό του σκέλος (ΕΛΑΣ), καθώς και τις δυνάμεις του ιμπεριαλισμού και της ελληνικής αντίδρασης.
Αυτά ήταν τα δύο μέτωπα: Ένα λαϊκό κίνημα από τη μια που αποτέλεσε τη ραχοκοκαλιά της Εθνικής Αντίστασης και είχε αποκτήσει μια χειμαρρώδη δυναμική κοινωνικής απελευθέρωσης και από την άλλη οι δυνάμεις της ιμπεριαλιστικής αντίδρασης που από την πρώτη στιγμή είχαν βάλει στο στόχαστρο το ΕΑΜ και οι οποίες οδήγησαν στη εμφυλιακή σύγκρουση
Μια καταγραφή της ροής των γεγονότων του εμφυλίου αναδεικνύει καθαρά δύο θεμελιώδη πολιτικά ζητήματα, που εξηγούν ΠΟΙΟΙ και το ΓΙΑΤΙ προκάλεσαν τον εμφύλιο.
Πρώτο θεμελιώδες πολιτικό ζήτημα: Όλες οι δυνάμεις του ιμπεριαλισμού και ιδιαίτερα του αγγλικού, από κοινού με την ελληνική αστική τάξη, τους πολιτικούς της, και με ακραίες τρομοκρατικές αιχμές (βασιλικούς, δοσίλογους, ταγματασφαλίτες κ.λπ) ένα στόχο είχαν: Τον αφοπλισμό και τη συντριβή του ΕΑΜ και του Ε.Λ.Α.Σ.
Δεύτερο πολιτικό ζήτημα: Σε αυτούς τους στρατηγικούς στόχους του ιμπεριαλισμού και του ελληνικού καπιταλισμού έστρωσε το δρόμο η ζαχαριαδική ηγεσία του ΚΚΕ με τις συμφωνίες του Λιβάνου, της Καζέρτας και της Βάρκιζας.
Δεν μπορεί να μιλήσει κανείς για τον Εμφύλιο παρακάμπτοντας το ιστορικό πλαίσιο, τα κοινωνικά μέτωπα σύγκρουσης, τις ιδέες και τους σκοπούς των μετώπων, καθώς και το ρόλο που διαδραμάτισαν οι πολιτικές δυνάμεις και τα μέσα που χρησιμοποίησαν. Η ταινία του Παντελή Βούλγαρη περνάει πάνω απ’ όλα αυτά και με την ταχυδακτυλουργία της συμφιλιωτικής «ουδετερότητας» και του επιμερισμού των ευθυνών αθωώνει το ιμπεριαλιστικό κατεστημένο και την πολιτική της ελληνικής αντίδρασης, καθώς και τις προδοσίες και τους τυχοδιωκτισμούς της σταλινικής ηγεσίας του ΚΚΕ.

15 σχόλια

  1. Αφού ρε Θύμιο μόνος σου τα λες, γιατί με αναγκάζεις να στα πω κι εγώ; Ναι, πουλημένες ηγεσίες (ένθεν και ένθεν) και καλοπροαίρετοι ιδεολόγοι από κάτω να σκοτώνονται γι'αυτές.
    Αυτό είναι όλη η μεταπολεμική ιστορία μας. Αυτή είναι η ωμή βία που έδειξαν όλα τα κωλοπετσωμένα τομάρια για λίγες στιγμές εξουσίας.
    Ξέρεις με τι μοιάζουν πια οι ιδεολογίες; Σαν δούλεμα. Κανείς πλέον δεν τις πιστεύει γιατί τον δουλέψανε πολλοί, πολύ και για πολύ . Η ταινία δείχνει το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό που είχε και τις οριστικές επιπτώσεις στον κόσμο. Και ποιες είναι αυτές; Θάνατος, πείνα, μιζέρια, δυστυχία.
    Χρειάζεται τίποτα περισσότερο για να καταλάβουν όσοι έχουν πετάξει πια της παρωπίδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δέν φαντάζομαι να έχεις την απαίτηση απο έναν σκηνοθέτη να αναδείξει αυτό που η ίδια η κοινωνία θέλησε να καταχωνιάσει στο χρονοντούλαπο.Εάν το έκανε, δηλαδή, τί θα κέρδιζε; Την εκτίμησή σου; Μέσα απο την ανάρτησή σου διαπιστώνω θυμό και αγωνία.Δεν θα έπρεπε όμως. Ζητάς απο τον Βούλγαρη να καταγράψει την πραγματική ιστορία ενώ δεν είναι αυτή η δουλειά του. Όποιος θέλει να μάθει τα γεγονότα βλέποντας απλώς ταινίες κάνει μεγάλο λάθος. Ή μήπως θεωρείς οτι αυτό κάνουν σήμερα οι πολίτες, ειδικότερα οι νέοι; Δικό τους θέμα, ούτε θέμα του Βούλγαρη, ούτε της ιστορίας. Πάντως ο εμφύλιος οδήγησε σε κοινωνικές 'στρεβλώσεις' την Ελλάδα, πολλές απο τις οποίες είναι ακόμη υπαρκτές. Οι νικητές θέλησαν μια ελιτίστικη κοινωνία. Οι ηττημένοι τί ήθελαν; Μήπως αυτό που κατέρρευσε το '89; Και τα δύο στρατόπεδα εξυπηρετούσαν τα αφεντικά τους, σφετεριζόμενα την 'παλλαϊκότητά' τους, όπως λές. Αυτό θα έπρεπε να σε απασχολεί και όχι το προϊόν της σύγχρονης ελεγχόμενης διανόησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απορω γιατι καθησες και εγραψες ολο αυτο το κειμενο με ωραια κουφια λογια που εκτος απο εσενα νοημα δυσκολα αλλος θα βγαλει.Τι ακριβως θελεις να μας πεις αγαπητε;Ολοι τοτε ηταν προδοτες τπυ αγνου εαμ ελλας.Απο κυβερνηση αγγλους γαλους πορτογαλλους κτλ;Μονο το εαμ ειχε αυτη την υπερτατη τιμη της υπερασπισης της πατριδας;Κατι προσπαθεις να πεις αλλα το χανεις προσπαθοντας να γραψεις σε αυτο το ηλιθιο κομουνιστικο υφος που δεν λετε να αφησετε και να μιλησετε καθαρα και με λογια απλα.Ειναι λιγο αργα και βαριεμε να γραψω αλλα σκεψου οτι σε κανενα πολεμο και ειδικα εμφυλιο δεν υπαρχουν αθωοι και ενοχοι,δεν υπαρχουν νικητες,οπως επισης αγαπητε δεν υπαρχουν τιμητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άψογη Ανάλυση!

    Καιρός ήταν να του τα πει του Βούλγαρη κάποιος.

    Πάντως η αλήθεια είναι οτι τώρα μαθαίνουμε σαν νέα γενιά πολλά πράγματα για εκείνη την περίοδο και φυσικά ΜΟΝΟ μέσα απο το διαδύκτιο.

    Συνεχίστε να μας ενημερώνετε παιδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΙΝΑΜΕ ΑΛΒΑΝΟΒΟΥΛΓΑΡΟΡΟΥΜΑΝΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΟΛΑ ΕΠΙΔΕΡΜΙΚΑ ΚΑΙ ΞΩΠΕΤΣΑ.ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ,ΜΕ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ,ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΝΗΚΑΝ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΕΡΑΝΤΗ ΣΥΓΧΙΣΗ ,ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Η ΥΣΤΕΡΟΒΟΥΛΑ.ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΣΕ ΕΜΒΑΣΗ ΕΡΕΥΝΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ,ΚΑΘΕΝΟΣ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΠΑΙΞΕ.ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΕΤΩΝ ΕΞΟΝΥΧΙΣΤΙΚΗ.ΓΙΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΦΩΝΟΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ,ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΑΝ ΒΓΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ .ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΗΜΗΣΕΙ.ΤΟ ΣΙΔΕΡΟ ΣΤΗΝ ΒΡΑΣΕΙ ΚΟΛΑΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΤΑΡΗΣ31 Οκτ 2009, 11:05:00 π.μ.

    ΜΑΛΟΝ ... ΝΥΧΤΑ ΒΑΘΕΙΑ ...ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΧΕ Ο ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ, ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΣΕ ΛΑΙΤ ΚΑΙΡΟΥΣ, ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΟΣΕΙ ΤΟΣΟ ΑΦΕΛΩΣ , ΕΠΙΔΕΡΜΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΑ , ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΗΛΙΘΙΟ ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΟ ΣΗΡΙΑΛ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ, ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ.
    Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΑΓΑΠΗΤΕ ΒΟΥΛΓΑΡΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΑΚΡΥΒΡΕΧΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΓΑΠΗΣ, ΑΛΛΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΑΛΑΓΜΑ ΚΑΙ " ΩΡΙΜΟ ΤΕΚΝΟ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ " ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΥΠΝΙΣΕ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ......
    ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΑΚΟΜΑ......

    ΟΜΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΠΙΦΥΛΑΧΤΙΚΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΥΣΟΥΝ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ............
    ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ , ΓΝΩΣΗ ΜΕ ΑΞΕΠΑΡΑΣΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ , ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ.ΤΑ ΕΣΩΨΥΧΑ ΤΟΥΣ... ΒΑΘΕΙΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΠΩΣ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ.

    ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΤΑ ΠΑΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ..... ΕΝ ΨΥΧΡΩ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΗΡΕΜΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΤΑΙ .... ΕΝ ΘΕΡΜΩ ΚΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΧΩΡΙΣ ΠΙΣΤΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ.........

    ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΥΝΤΡΟΦΕ........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πρώτη φορά διαβάζω τόσο μεγάλο κείμενο χωρίς να καταλάβω τίποτα....Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και ξερό ψωμί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το μόνο που ξέρω αυθεντικά για τον εμφύλιο είναι κάποιες μαρτυρίες απο τύπους του χωριού μου.
    Υπήρξαν στο χωριό δύο τρείς τύποι , μεταξύ αυτών και πολύ κοντινός συγγενής μου, που έλεγαν σε όποιον δεξιό ή αριστερό ερχόταν απο διπλανό χωριό με σκοπό να φέρει αναταραχή , να κάνει αρπαγές προσώπων ή φόνους " Κάνε ότι είναι να κάνεις αλλά μετά αγόρασε ένα φέρετρο για τον εαυτό σου" . Είπαμε, σε αριστερούς και δεξιούς.
    Οι μισοί εξ αυτώ που απέτρεπαν την αναταραχή ήταν αριστεροί και οι άλλοι δεξιοί .
    Έτσι γλιτώσαμε τους φόνους και το μίσος.
    ΄Αλλοι δεν ήταν τόσο τυχεροί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΣΤΟΝ9 ΚΑΙ 5ΦΑΝΤΑΖΕΣΑΙ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΤ'ΕΠΙΦΑΣΗ.ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΔΟΥΛΟΙ ΜΕ ΧΕΙΡΟΠΕΔΕΣ ,ΚΑΙ ΑΝΙΣΧΥΡΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΛΓΗΤΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ 1821 .Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΟΤΗ ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΝΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΣΑΛΤΙΜΠΑΓΚΟΙ.ΛΗΣΤΕΥΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ.ΑΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΚΕ ΜΗΜΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΑΙΞΕΡΕΣΕΙΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΓΗΚΑΝ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΩΣ ΠΛΟΥΤΙΣΑΝ.ΑΝ ΣΑΣ ΒΑΣΤΑΕΙ ΕΜΠΡΟΣ.ΕΧΕΤΕ ΓΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟ ΤΗΝ ΚΑΝΕΛΛΗ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΛΩΣΣΑΡΑ ΚΑΙ ΦΟΥΜΑΡΑ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ.ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΝΟΙΑΖΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η αληθεια ειναι οτι τα ανυποψιαστα αμφοτερων πλευρων θυματα,πεθαναν αλυτρωτα και προδομενα,πιονια και καρικατουρες μιας εποχης,που θελησε την Ελλαδα την μονη 'συμμαχο' του πολεμου να πληρωνει τις υπηρεσιες της με ολεθρο και δυστυχια,ο αποηχος των οποιων γεγονοτων απηχει και στις μερες μας.
    Αλλα καποιοι υπολογοι και υπευθυνοι για αυτην την δυσαρεστη θεση,οχι μονον δεν τιμωρηθηκαν,οχι δεν κατωνομαστηκαν,αλλα εξαργυρωσαν την μειοδοσια τους και τα εγκληματα τους με δημοσιες θεσεις και κοινωνικη καταξιωση.
    Μιλαμε για εναν 'εμφυλιο',οπου στην ουσια ηταν ενας πολεμος δυο κοσμων,που μαχονταν να προσαρτισουν στις σφαιρες επιρροης τους μια κατεστραμμενη χωρα,παρασυρροντας εξαθλιωμενα 'κοροιδα' στον βρομερο ιμπεριαλιστικο τους πολεμο.
    Το αν σημερα καποιος 'αριστερος' Βουλγαρης προσπαθει να δωσει μια πιο ανθρωπινη διασταση στην τραγωδια του εμφυλιου,και καποιοι δεν ικανοποιουνται γιατι δεν περνα η γραμμη της προπαγανδας τους μεσα απο αυτο,τοτε δεν μιλαμε για αντικειμενικοτητα αλλα για διαιωνιση του αλυτρωτισμου που νιωθουν καποιοι,εχοντας προ πολλου απωλεσει και το εγω τους με την πτωση του 'τοιχους του αισχους'.
    Καλο ειναι παντως σελιδες τετοιου πατριωτισμου να μας λειπουν,και να μην προσπαθουν εμμεσα να πεισουν για την 'αληθεια'.Θα ειναι εις βαρος τους.Ας με συγχωρεσουν τα ανυποψιαστα θυματα αυτου του ατιμωτικου και αδελφοκτονου πολεμου.Δεν αναφερομαι σε αυτους.Οι υπολογοι ειναι γνωστοι και μη εξαιρεταιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο Κομμουνισμός έχει μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας αφού κατέστρεψε εκατομμύρια ανθρώπινες υπάρξεις.
    Κάποιοι πήραν τα όπλα για να μας τον επιβάλλουν κόντρα στις συμφωνίες του Β¨Παγκόσμιου και αυτών που είχαν συμφωνηθεί από τον "πατερούλη" τον Ρούζβελτ και τον Τσώρτσιλ στην γιάλτα.
    ΕΥΤΥΧΩΣ ΧΑΣΑΝΕ

    Κάποιοι γραφικοί που παριστάνουν τους Κομμουνιστές όταν το σύστημα αυτό έχει καταρρεύσει εδώ και 20 χρόνια , είναι από τα παράδοξα της σύγχρονης ελλάδας , ή απλά βρήκαν αυτόν τον εύκολο τρόπο να βγάζουν το ψωμάκι τους.

    Παπαριές μας γράφεις "σύντροφε"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 0 ενασ πρωταγωνιστής του εγκληματος του εμφυλίου πολέμου είναι και εδώ μαζίμας και διέπρεψε σε αυτες τις εκλογες με τη μείωση του ποσοστού του και την απ'ωλεια 70.000 ψήφων,παρόλα αυτά ήταν για το τιμημένο κκε ένας θρίαμβος όπως θρ'ιαμβος ήταν και η ηττα του δημοκρατικού -ο θεός να τον κάνει-στρατού.Τα δεκεμβριανά το 44 η βαρκιζα ο λιβανος η καζερτα ο εμφύλιο έγιναν όλα με εντολή του στάλιν.Οι εγκληματιες σιάντος ιωαννιδης ρουσσος ζαχαριαδης βλαντας γούσιας και λοιποί δολοφονοι έκαναν ότι τους ελεγε ο σταλιν απο τον ασύρματο του σύντροφου βαβούδη αλλά και από άλλους ασυρμάτους.
    Ολή αυτ'η η τραγωδία εξυπηρ'ερησε τα συμφέροντα του πατερο΄'υλη ΣΤΑΛΙΝ .Ολες αυτές οι θυσίες οι δεκαδες χιλιαδες εκτλεσμένοι και δολοφονημένοι έγιναν για τα συμφέροντα της μητερας της κομμουνιστικής επαναστασης της ΕΣΣΔ. Ο Στάλιν δεν ενημέρωσε τους σιαντο ιωαννιδη ζαχαριαδη ότι την ελλάδα την παραχώρησε στους αγγλους για να κρατήσει αυτός σαν αυτοκρατορας βουλγαρια ρουμανι αλβανια κοκ.Οπως έλεγε και ο Ιωαννίδης δεν μπορούσαν να μας το πουν οι ρώσσοι.
    Τον πατερο'υλη σταλιν δεν ον ενδιεφερε να κερδισει το τιμημενο κκε τον εμφύλιο αλλά μόνο να παρενοχλούνται οι αγγλοι που τελικά αποχώρησαν για να σταθεροποιήσει αυτός την αυτοκρατορία του.Ούτε υπήρχε ποτέ η πιθανότητα να κερδίσει το τιμημένο κκε τον ανταρτοπόλεμο αφού είχε δώσει εντολή στα μέλη του να πάνε μακρόνησο 100.000 ,να κατσουν να τους πιάσουν 80.000 αντί να βγούνε στο βουνό ,αφού ο σύντροφος ζαχαριάδης αυτές τις εντολές είχε από το στάλιν μεσω του ασύρματου του συντρόφου και μέλους της κα γκε μπε Βαβούδη.
    Εάν παρ'όλα αυτά κερδιζε το τιμημένο κκε τη μαχη θα μετέτρεπε όλη την Ελλάδα σε ένα ΜΠΟΥΛΚΕΣ.Στο Μπούλκες πήγαν 5000-6000 μαχητες του ΕΛΑΣ 500 και πιο πολλοί από τους οποίους βασαν΄΄ιστηκαν τους βγάλανε τα νύχια και τα δοντια με τανάλιες [συντροφικές] τους κ'οψανε χέρια,πόδια,γλ΄ωσσες,μύτες και τους ρίξανε στο δούναβη ή τους θαψανε στο νησακι μπέλενε και στα πηγαδια γύρω από το στρατοπεδο οι σύντροφοι ΠΕΧΤΑΣΙΔΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΦΑΣ με εντολές των ιωαννίδη ρούσου ζαχαριαδη.
    Η διαφορά με τη σημερινή εποχή είναι ότι το τιμημένο κκε δεν μπορεί να πάρει τη γραμμη μεσω ασυρματων ή κινητών τηλεφώνων γιατί τα εγκληματικά και φασιστικά καθεστώτα κατέρευσαν.Οχι όμως ότι έχει αλλάξει το τιμημενο κκε η εγκληματική και φασιστική του φύση [σταλινισμο το λενε οι ίδιοι].Οπως λέει σωστα ο πάγκαλος το τιμημενο κκε είναι εχθρος τησ δημοκρατίας και της κοινωνίας γιατί θελουν να μας μετατρεψουν σε ένα απεραντο ΜΠΟΥΛΚΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σύντροφοι όλων των αποχρώσεων ηρεμήστε! Ο Βούλγαρης έκανε μια ταινία για τις σημερινές πλατιές μάζες και όχι για τους αναλυτές του εμφυλίου. Απόδειξη ότι στις προβολές πάνε και πολλά πιτσιρίκια 13-18 ετών.
    Πράγματι δεν γίνεται καμμιά σοβαρή ανάλυση των αιτίων που οδήγησαν στον εμφύλιο, αλλά επιδερμικές αναφορές στην "λευκή" τρομοκρατία των ταγματασφαλιτών και των συμμοριών. Από κει και μετά το αποτέλεσμα του εμφυλίου το ξέρουμε καλά. Τραγικά λάθη και προδοσίες ηγεσιών οδήγησαν χιλιάδες αγωνιστές στην αυτοεξορία με τις γνωστές για 30 χρόνια συνέπειες.
    Ο Βούλγαρης εστιάζει στην ιστορία των δύο αδελφών και προσπαθεί να περάσει ένα "όχι ξανά εμφύλιος" χωρίς να σημαίνει ότι πάει να ισσοροπήσει ανάμεσα στις δύο πλευρές (είναι εμφανής η προτίμησή του). Σήμερα όλοι όσοι θέλουν ας δουν τα λάθη του τότε, ας παραδειγματιστούν,και ας παλέψουν για τις ιδέες τους με "ψυχή βαθιά"! Ας απομακρύνουν όλους τους επαγγελματίες των ιδεολογιών, και ας αγωνιστούν δημοκρατικά για την υπερίσχυση των απόψεών τους! Τυφλή βία γεννά αντι-βία και τελικά μόνο σε όφελος του λαού δεν είναι αυτό.
    Τέλος το αν ισχύει το "σύντροφοι ευτυχώς ηττηθήκαμε" που είπαν αρκετά στελέχη της αριστεράς ας αφήσουμε λίγα χρόνια ακόμη να το κρίνουμε. Ο καπιταλισμός ακόμη δεν έχει δείξει το πλήρες και πραγματικό του πρόσωπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. συναγωνιστα και συνοδοιπορε ντεντιστ πόσα χρόνια να περασουν απο το 44 -49 ,το μπούλκες την τασκενδη του 56,τους χιλιάδες κουκουέδες που βασανισε και σκοτωσε η κάθε φορα ηγεσια του τιμημενου κκε για να συμφωνήσουμε ότι σύντροφοι ευτυχώς που χάσαμε?Τα εγκλήματα του τιμημ'ενου κκε ,τα κονσερβοκούτια της εκκαθαρισης των αντιδραστικών ή της εκκαθαρισσης των μετοπισθεν το 44 η απαγωγή 30.000 παιδιών και ο θάνατός τους και τα βασανιστήριά τους [1000 στη μεγάλη πορεία του συντροφου Γούσια] οι νεκροι του Μπούλκες της 7ης μεραρχίας του ΔΣΕ οι εκτοπισθέντες βασανισθέντες εκτελεσμένοι της τασκένδης του 56 και άλλα εγκλήματα δεν είναι και τόσο γνωστά.Σεόλους αυτούς όμως που τα ξερουνε μπορουνε αυτοί να συμφωνήσουνε τώρα και πριν 40 χρόνια ευτυχώς που χάσανε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *