Από τον Πέτρο Τατούλη http://www.tatoulis.blogspot.com/ . Διακόπτω τη θερινή ραστώνη, διότι το ζήτημα της παρέμβασης στο έργο του Κώστα Γαβ...
.
Διακόπτω τη θερινή ραστώνη, διότι το ζήτημα της παρέμβασης στο έργο του Κώστα Γαβρά σχετικά με το Μουσείο της Ακρόπολης με ενοχλεί εξαιρετικά στην αισθητική μου. Παρά το γεγονός ότι η ιστορία αυτή πήρε το γνωστό αίσιο τέλος, με το φιλμ του βραβευμένου σκηνοθέτη να προβάλλεται τελικώς ολόκληρο, η γεύση που μένει στο στόμα είναι η γνωστή πικρή.
Κατ’ αρχήν, η αυθαίρετη επέμβαση σε οποιοδήποτε καλλιτεχνικό ή πνευματικό έργο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του δημιουργού είναι δείγμα αυταρχισμού και πρέπει να καταδικάζεται. Αυτή είναι η πρώτη διαπίστωση.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, αυτό καθεαυτό το γεγονός που έδειχναν οι επίμαχες σκηνές που κόπηκαν είναι ιστορικά τεκμηριωμένο. Οι εικόνες όμως άγγιξαν κάποιες ευαίσθητες χορδές κι αυτό δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε, κατά τη γνώμη μου, επειδή το φιλμ δεν υποστηριζόταν από την έκθεση. Να εξηγήσω τι εννοώ: Η έκθεση σταματάει στα ρωμαϊκά χρόνια. Οι επισκέπτες λοιπόν δεν μπορούν να ξέρουν ότι οι χριστιανοί όχι μόνο σεβάστηκαν την ιερότητα του Παρθενώνα, αλλά και τον λειτουργούσαν ως εκκλησία, που αργότερα ονομάστηκε Παναγία η Αθηνιώτισσα. Η νέα χρήση έσωσε το ναό, τουλάχιστον μέχρι την έκρηξη του Μοροζίνι το1687. Για να μετατρέψουν τον αρχαίο ναό σε εκκλησία, οι πρώτοι χριστιανοί έκαναν κάποιες μετατροπές. Ήταν φυσικό. Όποιος επισκέπτεται το Βυζαντινό Μουσείο το καταλαβαίνει αυτό. Εκεί υπάρχει ειδική εκθεσιακή ενότητα για τη μετατροπή αυτή.
Όλη αυτή η ιστορική συνέχεια, που είναι συγκινητική, γιατί δείχνει πώς ο ελληνισμός εξελισσόταν, ενσωμάτωνε τα παλιά βιώματα και...
προχωρούσε αφομοιώνοντας κάποια στοιχεία του, έχει χαθεί στην έκθεση. ΄Ετσι, είναι ανθρώπινο κάποιοι να εκλάβουν τις εικόνες του φιλμ ως καταγγελία και όχι ως ιστορική αναπαράσταση.
Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς εύκολα ότι το πρόβλημα πάει πολύ μακρύτερα από το σημερινό αυτό γεγονός. Η σύντομη αυτή απαγόρευση ανέδειξε απλώς την υποκουλτούρα κάποιων μικρονοητικών καιροσκόπων, που όπως και στο σύνολο της πολιτικής άλλωστε, χαράσσουν την πολιτική στον πολιτισμό, χωρίς κανένα συγκεκριμένο όραμα, χωρίς σχέδιο, ευκαιριακά και τυχαία.
Θεωρώ ότι ήταν πολιτικό και μουσειολογικό λάθος να σταματήσει η έκθεση μέχρι τα ρωμαϊκά χρόνια. Το μουσείο έγινε πολύ μεγάλο και τα χωράει όλα. Στο όνομα όμως μιας αρχαιόπληκτης ψευτογκλαμουριάς, χάσαμε μια ακόμη ευκαιρία να κατανοήσουμε λίγο περισσότερο τη συλλογική μας ψυχή. Και ακόμη μια ευκαιρία να χτίσουμε ένα λίγο πιο αληθινό, και γι’ αυτό πιο βέβαιο και σταθερό μέλλον. Ας είναι. Ένα μουσείο χωρίς εξέλιξη. Ένας υπουργός που παριστάνει τον ξεναγό των γκλαμουράτων. Ένα έθνος που φοβάται να αντιπαλέψει τον συντηρητισμό του και προτιμά να βαυκαλίζεται με ψέματα παρά να ξυπνά με αλήθειες.
Tatul versus Gabriel
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑΤΟΥΛΗ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΜΑΣ ΤΑ ΛΕΣ ΚΑΛΑ.
ΠΩΣ ΕΒΓΑΛΕΣ ΚΙ ΕΣΥ ΤΟ ΠΑΠΑΔΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΠΩΣ Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΣΩΘΗΚΕ ΕΠΕΙΔΗ ΜΕΤΑΤΡΑΠΗΚΕ ΣΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑ?
ΜΗΠΩΣ ΣΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΟΤΑΝ ΖΟΥΣΕ ΛΟΒΟΤΟΜΗ?
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΛΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΜΟΛΥΝΑΝ
ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ?
ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΒΡΑΧΟΥ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΥ ΣΚΟΤΑΔΙ
ΤΟΥ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ?
Η ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΩΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΥΛΟ?
ΠΗΓΑΙΝΕ ΝΑ ΚΟΙΤΑΧΤΕΙΣ ΠΡΙΝ ΞΑΝΑΚΑΤΕΒΕΙΣ ΣΕ ΕΚΛΟΓΕΣ.
ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙΣ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΘΕΣΕΙΣ
ΤΩΝ ΑΘΛΙΩΝ ΡΑΣΟΦΟΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ, ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΕΙΝΑΙ Ο 21ος ΑΙΩΝΑΣ
Ο ΑΙΩΝΑΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΠΟΥ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙ ΠΙΑ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΕΣΤΡΑΒΛΩΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
ΜΠΡΑΒΟ ΤΑΤΟΥΛΗ, ΠΟΥ ΤΟΛΜΑΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ... ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΣ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΜΑΣΟΝΟΥΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΑΣ ΔΙΧΝΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ, ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΠΑΛΗΚΑΡΙ!
KALA RE TATOYLH TI MALAKIES GRAFEIS GIA NA MHN XASEIS TA XRISTIANODEKSIA KOYKIA (ME OPOIO KOMA KAI AN KATEBEIS) EINAI KRIMA GIA SENA POY EISAI MORFOMENO KAI EKSYPNOS AN8ROPOS ME POLITISMO NA KATANTAS EKLOGIKH PORNH ALLA FYSIKA AYTO TO EKANES OYTOS H ALLOS OTAN MPIKES PSIFODELTIO STH DEKSIA KAI BOH8ISE NA ER8EI STHN EKSOYSIA O ANIKANOS KARAMANLHS KAI OI XEIROTERH KYBERNHSH APO THN METAPOLITEYSH OPOS ESY ALLWSTE EXEIS PEI......
ΑπάντησηΔιαγραφήEILIKRINA LYPAME GIA SENA!
Και εγώ είμαι εναντίον του χριστιανικού σκοταδισμού αλλά ο Τατούλης σε αυτά που λέει έχει δίκιο, τον Παρθενώνα δέν τον πείραξαν οι χριστιανοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήRoderiko, μίλησες πάρα πολύ εύστοχα..
ΑπάντησηΔιαγραφήBret
ΤΑΤΟΥΛΗ ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΨΗΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΛΥΨΕ ΚΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΣΥΝΝΑΦΙ ΣΟΥ ΞΕΡΕΙ ΑΠΟ ΓΛΥΨΙΜΟ
Σύμφωνα με την λογική Τατούλη τα θύματα του χριστιανισμού και δεν είναι λίγα, πρέπει να ευγνωμονούν τους θύτες τους που τους έστειλαν στον παράδεισο. Ουστ κοπρίτη!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑΤΟΥΛΗΣ + ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ = ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιες απ' όλες τις αμαρτίες να παραδεχτεί η εκκλησία Ορθόδοξη και καθολική ? Και καλά τότε υπήρχε το μίσος τους για τον ανταγωνιστικό αρχαίο πολιτισμό μας, και από μια μεριά μπορώ να το καταλάβω, Αλλά μετά τα περίφημα συγχωροχάρτια, οι Ιερές εξετάσεις, οι χιλιάδες δολοπλοκίες, Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς και μέχρι τώρα σκοτώνονται άνθρωποι από ύποπτες παροτρύνσεις και από αρχηγούς θρησκειών με ιδιοτελείς σκοπούς που θέλουν να έχουν τους λαούς τους στο σκοτάδι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙεράρχες που μισούν ο ένας τον άλλον με τα ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ τους προκλητικοί όπως πάντα κι’ εμεις υποχρεωμένοι να τους πληρώνουμε τους παχυλούς μισθούς τους κι' αυτοί να κάνουν ΜΠΙΖΝΕΣ. Κάποτε πρέπει επιτέλους να ξυπνήσουμε και να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα.
ΦΕΥ
''Τον Παρθενώνα δεν τον πείραξαν οι Χριστιανοί;''. Θα αστειεύεσαι, βέβαια, 5:40μμ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάνε όλοι μιλάνε και οι κώλοι! Ο Τατούλης ήταν αυτός που έκανε μήνυση στον Παντερμαλή ια να μην κάνει το Μουσείο. Ο Τατούλης ήταν ο μεγαλύτερος εχθρός του Μουσείου. Και έχει κα θράσος να κάνει και κριτική στον Υπουργό που το παρέδωσε στον ελληνικό λαό. ΟΥΤ ΤΑΤΟΥΛΗ υποκριτή!
ΑπάντησηΔιαγραφήο τατουλης είχε πέσει στην αφάνεια και είπε να επιπλεύσει στο πλευρό των ελληνορθόδοξων αδελφών μας. Το κακό είναι, ότι επιστημονικά οι φελλοί επιπλέουν.
ΑπάντησηΔιαγραφή