. Γράφει ο Βασίλης Τσούγκαρης Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας tsougarisgnomi@gmail.com . Σε λίγες ώρες, έρχεται το 2009. Μας το φέρνει ο...
Γράφει ο Βασίλης Τσούγκαρης
Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας
tsougarisgnomi@gmail.com
Αρθρογράφος – Παραγωγός Ραδιοφωνίας
tsougarisgnomi@gmail.com
.
Σε λίγες ώρες, έρχεται το 2009. Μας το φέρνει ο Ιανουάριος, ο επιλεγόμενος και «Γενάρης». Πάμε λοιπόν μέσα από την Λαογραφία μας να γνωρίσουμε τον πρώτο μήνα του έτους!
Ο Γενάρης λοιπόν, είναι ο πρώτος μήνας του ημερολογίου μας, και πήρε το όνομα του (Ιανουάριος) από τον ρωμαϊκό Θεό Ιανό.
Ο Ιανός ήταν θεός της αρχής και του τέλους, της μετάβασης από μια κατάσταση σε άλλη. Οι παραδόσεις μας αναφέρουν, ότι ο Γενάρης ονομάζεται έτσι, επειδή «γεννά η μέρα, και τα αρνιά». Μετά το χειμερινό ηλιοστάσιο, το σκοτάδι αρχίζει να υποχωρεί. Το φως κερδίζει τη μάχη. Φως σημαίνει ζωή πάνω στον πλανήτη, χαρά, ελπίδα, και γενικότερα σημαίνει το καλό στη ζωή μας. Το διάστημα που μεσολαβεί από τα Χριστούγεννα μέχρι τα φώτα, αναφέρεται στο λαϊκό εορτολόγιο ως «δωδεκαήμερο», και θεωρείται πολύ επικίνδυνη εποχή!
Τις νύχτες, που είναι και οι μεγαλύτερες νύχτες του χρόνου, κυκλοφορούν πάνω στη γη οι καλικάτζαροι, δαιμόνια του σκότους, που αφήσαν για λίγο την κατοικία τους στα έγκατα της γης και ανεβήκαν στην επιφάνεια για να πειράξουν τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι προσπαθούν να τους απομακρυνουν με διάφορα μέσα: με τη φωτιά, που την αφήνουν να καίει όλη νύχτα στο τζάκι, του σπιτιού, με ένα βοτάνι που έχει έντονη μυρωδιά και που το λένε «απήγανο», και φυσικά με το σημείο του σταυρού που διώχνει κάθε κακό. Προσπαθούν επίσης να καλοπιάσουν ρίχνοντας τους λουκάνικα και ξεροτήγανα στα κεραμίδια για να φάνε.
Τα δαιμόνια αυτά εξαφανίζονται τα Θεοφάνια, γιατί τα κυνηγά ο παπάς με την «αγιαστούρα» του.
Κανένα κακό δεν μπορεί να αντισταθεί στον Μεγάλο Αγιασμό, που όλα τα εξαγνίζει!
Φεύγουν λοιπόν και οι καλικάντζαροι φωνάζοντας:
«Φεύγετε να φεύγουμε
Κι ερχετ’ ο ζουρλοπαπας
Με την αγιαστούρα του
Και με την βρεχτούρα του.
Τα κακάβια στο κεφάλι,
Τα παιδιά στην αμασχάλη,
Φιου, και γίναμε καπνός»!
Τα λαϊκά έθιμα που εντοπίζονται στην περίοδο του Δωδεκαημέρου, και κυρίως στα τρία μεγάλα σημεία της, Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, και Φώτα, εκφράζουν την έννοια του τέλους και της αρχής, δηλώνουν την αγωνία που κατέχει τον άνθρωπο, μπρος το τέλος μιας περιόδου της ζωης του, και την αρχή μιας άλλης.
Τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς, τα διακρίνουμε σε δυο κατηγορίες. Αυτά που συνδέονται με την έννοια του τέλους, και αυτά που συνδέονται με την έννοια της αρχής. Ας δούμε τι εννοούμε με την «αρχή»!
Μπροστά σε μια καινούργια αρχή, που είναι και η νέα χρονιά, και ο μήνας της, ο Γενάρης, εκείνο που προσπαθούμε όλοι οι άνθρωποι να εξασφαλίσουμε, είναι η ευτυχία μας. Για όλους εμάς σήμερα που ζούμε σε έναν πολυσύνθετο κόσμο, όπου κανένας δεν ξέρει τι είναι η που ανήκει ακριβώς, το τι είναι ευτυχία, είναι δύσκολο να καθοριστεί. Για τον αγρότη όμως, της προβιομηχανικής εποχής, τα πράγματα ήταν πολύ απλά. Ευτυχία, ήταν η καλή σοδειά, που θα τον γλύτωνε από την πείνα, η καλή υγεία, και η καλή καρδιά. Αυτή άλλωστε ήταν και η συνηθισμένη ευχή της πρωτοχρονιάς.
«ΓΕΡΟΣΥΝΗ, ΚΑΛΟΣΥΝΗ, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΜΠΕΡΕΚΕΤΙΑ».
Τα Ελληνικά έθιμα του δωδεκαημέρου, έχουν τα περισσότερα την καταγωγή τους στις ρωμαϊκές γιορτές αυτής της περιόδου, οι οποίες είχαν ενσωματώσει πολλά από τα στοιχεία της Αρχαίας Ελληνικής λατρείας, αλλά και πολλά έθιμα της Ανατολής..
Οι ρωμαϊκές γιορτές που εντοπίζονται στις χειμερινές τροπές του Ήλιου (δηλαδή, τέλη Δεκεμβρίου — αρχές Ιανουαρίου) είναι οι εξής: α) τα Σατούρνια (μεταξύ 17-23 Δεκεμβρίου) ήταν γιορτή προς τιμή του θεού δαίιιπιιΐδ (αντίστοιχου με τον Κρόνο των Ελλήνων), β) το «Γενέθλιο του
Αήττητου Ηλίου»), γ) η Πρώτη των Καλένδων (δηλαδή, η πρώτη Ιανουαρίου), κατά την οποία γινόταν η εγκατάσταση των καινούριων πολιτικών αρχών της Ρώμης, και δ) τα Υοΐα Ριιβ1ίθ3. (δηλαδή, οι δημόσιες ευχές), στις 3 Ιανουαρίου, οπότε οι ύπατοι ορκίζονταν στο λαό να φυλάξουν τους νόμους και να κυβερνήσουν δίκαια. Η χριστιανική εκκλησία πήρε από την αρχή, όπως ήταν φυσικό, έντονα εχθρική στάση απέναντι στις ειδωλολατρικές αυτές γιορτές. Επειδή όμως είδε ότι τα έθιμα που ήταν συνδεμένα μαζί-τους — όπως λ.χ. οι μεταμφιέσεις, τα τυχερά παιχνίδια, η εκλογή βασιλιά των Σατουρναλίων, οι μαντικές ενέργειες και η κάθε λογής ασυδοσία— ήταν βαθιά ριζωμένα στη ζωή του λαού, ο οποίος δεν ήταν καθόλου διατεθειμένος να τα αποχωριστεί, έκανε τότε το μεγάλο ιστορικό συμβιβασμό-της: τοποθέτησε στη θέση των ειδωλολατρικών γιορτών τις δικές-της μεγάλες επετείους, τα Χριστούγεννα, τη γιορτή του αγίου Βασιλείου και τα Φώτα. Και επέτρεψε —ή, καλύτερα, ανέχτηκε — να ενσωματωθούν σ' αυτές τα πατροπαράδοτα λαϊκά έθιμα αυτής της περιόδου. Η ίδια μάλιστα η εκκλησία ευνόησε ορισμένες ταυτίσεις, όπως λ.χ. του Μίθρα με το νεογέννητο Χριστό και του βασιλιά των Σατουρναλίων, εφόρου των τυχερών παιχνιδιών, με το Μέγα Βασίλειο (μέσα από την παρετυμολογία Βασίλης-βασιλιάς). Έτσι, στα νεοελληνικά λαϊκά έθιμα, ο αϊ- Βασίλης, σεπτός ιεράρχης της εκκλησίας, έχει αποχτήσει και μιαν άλλη παράξενη ιδιότητα, να φανερώνει στους ανθρώπους την τύχη-τους: απόδειξη το φλουρί της βασιλόπιτας, αλλά και ένα σωρό άλλες μαντικές πράξεις που εντοπίζονται τη μέρα της γιορτής-του και ποικίλλουν από τόπο σε τόπο. Στην Κύπρο λ.χ. το βράδυ της παραμονής του αγίου Βασιλείου παίρνουν κλαδιά ελιάς, κόβουν τα φύλλα-τους και «παίζουν», όπως λένε, «τον αϊ-Βασίλη»,.καθισμένοι μπροστά στη φωτιά. Ρίχνουν, ο ένας μετά τον άλλον, στη φωτιά ένα φύλλο ελιάς και λένε: «αϊ- Βασίλη βασιλιά, που ξούσιάζεις τον τουνιάν, δείξε και φανέρωσε αν μ' αγαπά» (ο τάδε ή η δείνα). Και παρατηρούν τις κινήσεις του φύλλου μέσα στη φωτιά. Ζωηρή κίνηση σημαίνει ζωηρή αγάπη, αδύναμη κίνηση σημαίνει. αδύναμη αγάπη, κάψιμο χωρίς κίνηση, καθόλου αγάπη. Στη Σκύρο μαντεύονται αλλιώς. Το πρωί του αγίου Βασιλείου πάνε στο σταύλο κι αφού βάλουν τα βόδια να πρωτοπατήσουν σε σίδερο, για να είναι σιδερένια όλο το χρόνο, περνάνε ύστερα τη βωδόκλορα (βοϊδοκουλούρα, δηλαδή, που ζυμώνουν επίτηδες για τα βόδια αυτή τη μέρα) απ' το κέρατο του βοδιού. Καθώς τινάζει αυτό το κεφάλι-του, για να ελευθερωθεί, πέφτει η κουλούρα. Ανάλογα με το πώς θα πέσει, μπρούμυτα, ίσια ή όρθια, μαντεύονται αν η σοδειά θάναι καλή για το κριθάρι, το σιτάρι ή το λαθούρι. Έπειτα δίνουν τη μισή κουλούρα να τη φάει το βόδι και την άλλη μισή ο παραγιός ή ο βοσκός.
Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά κι' αρχή του Γεναρίου,
κι αρχή που βγήκεν ο Χριστός στη γη να περπατήσει.
Εβγήκε και χαιρέτησε όλους τους ζευγολάτες
κι ο πρώτος-του χαιρετισμός ήταν άγιος Βασίλης.
— "Άγιε Βασίλη δέσποτα, καλό ζευγάρι κάνεις.
—Με την ευκή-σου, δέσποτα, καλό κ' ευλογημένο.
Στάθηκε και το βλόγησε με το δεξί-του χέρι,
με το δεξί, με το ζερβί, με το μαλαματένιο,
πάλι το ξαναβλόγησε με μαργαριταρένιο.
—Θα σε ρωτήσω, δέσποτα, πόσα πινάκια σπέρνεις;
—Σπέρνω σιτάρι δώδεκα, κριθάρι δέκα πέντε,
μα κείνο το ζηλέψανε περδίκια και λαγούδια,
παίρνω το ντουφεκάκι-μου και πά'να τα σκοτώσω.
Μήτε περδίκια σκότωσα, μήτε λαγούς έπιασα,
μόν' θέρισα κι αλώνισα όλα τ' αποφαγούδια•
και κάνω χίλια μετρητά και χίλια μετρημένα•
κ' εκεί που το μετρούσανε, να κι ο Χριστός κ' επέρνα,
κ' εκεί που στάθηκε ο Χριστός χρυσό δεντρί φυτρώθη,
κ' εκεί που παραστάθηκε χρυσό κυπαρισσάκι,
στη μέση είχε το σταυρό, στην άκρη το Βαγγέλιο,
και στα παρακλωνάρια-του Αγγελοι, Αρχάγγελοι,
και κάτω στη ριζούλα-του μια κρυσταλλένια βρύση,
να κατεβαίνει η πέρδικα να βρέχει τα φτερά-της,
να ραίνει τον αφέντη-μας τον πολυχρονεμένο.
Εσένα πρέπει, αφέντη-μου, δαμασκηνό τραπέζι, όταν ανθεί η δαμασκηνιά ν' ανθεί και το τραπέζι και πάλι ξαναπρέπει-σου στα πευκιά να καθήσεις, να κοσκινίζεις το φλωρί, να πέφτει το λογάρι, και τ' αποσκονίδια-του σκλάβους να τ' αγοράζεις.
Πολλά 'παμε τ' αφέντη-μας, ας πούμε της κυράς-μας. Κυρά ψηλή, κυρά λιγνή, κυρά καμαροφρύδα, πήρες τα ρόδα απ' τη ροδιά, τ' ασπράδι από το χιόνι πήρες και το ματόφρυδο από το χελιδόνι.
Πολλά 'παμε και της κυράς ας πούμε και της κόρης. Κυρά-μ', τη δυχατέρα-σου γραμματικός την θέλει, κι αν είναι και γραμματικός πολλά προικιά γυρεύει, γυρεύει αμπέλια ατρύγητα, χωράφια με τα στάχυα, γυρεύει και τη Βενετία μ' όλα-της τα καράβια, γυρεύει και τον κυρ Βοριά να τα καλαρμενίζει.
Αυτά λοιπόν φίλοι μου είναι μερικά στοιχεία από την Λαογραφία μας, για τον ΓΕΝΑΡΗ, τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!
Σε λίγες ώρες, έρχεται το 2009. Μας το φέρνει ο Ιανουάριος, ο επιλεγόμενος και «Γενάρης». Πάμε λοιπόν μέσα από την Λαογραφία μας να γνωρίσουμε τον πρώτο μήνα του έτους!
Ο Γενάρης λοιπόν, είναι ο πρώτος μήνας του ημερολογίου μας, και πήρε το όνομα του (Ιανουάριος) από τον ρωμαϊκό Θεό Ιανό.
Ο Ιανός ήταν θεός της αρχής και του τέλους, της μετάβασης από μια κατάσταση σε άλλη. Οι παραδόσεις μας αναφέρουν, ότι ο Γενάρης ονομάζεται έτσι, επειδή «γεννά η μέρα, και τα αρνιά». Μετά το χειμερινό ηλιοστάσιο, το σκοτάδι αρχίζει να υποχωρεί. Το φως κερδίζει τη μάχη. Φως σημαίνει ζωή πάνω στον πλανήτη, χαρά, ελπίδα, και γενικότερα σημαίνει το καλό στη ζωή μας. Το διάστημα που μεσολαβεί από τα Χριστούγεννα μέχρι τα φώτα, αναφέρεται στο λαϊκό εορτολόγιο ως «δωδεκαήμερο», και θεωρείται πολύ επικίνδυνη εποχή!
Τις νύχτες, που είναι και οι μεγαλύτερες νύχτες του χρόνου, κυκλοφορούν πάνω στη γη οι καλικάτζαροι, δαιμόνια του σκότους, που αφήσαν για λίγο την κατοικία τους στα έγκατα της γης και ανεβήκαν στην επιφάνεια για να πειράξουν τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι προσπαθούν να τους απομακρυνουν με διάφορα μέσα: με τη φωτιά, που την αφήνουν να καίει όλη νύχτα στο τζάκι, του σπιτιού, με ένα βοτάνι που έχει έντονη μυρωδιά και που το λένε «απήγανο», και φυσικά με το σημείο του σταυρού που διώχνει κάθε κακό. Προσπαθούν επίσης να καλοπιάσουν ρίχνοντας τους λουκάνικα και ξεροτήγανα στα κεραμίδια για να φάνε.
Τα δαιμόνια αυτά εξαφανίζονται τα Θεοφάνια, γιατί τα κυνηγά ο παπάς με την «αγιαστούρα» του.
Κανένα κακό δεν μπορεί να αντισταθεί στον Μεγάλο Αγιασμό, που όλα τα εξαγνίζει!
Φεύγουν λοιπόν και οι καλικάντζαροι φωνάζοντας:
«Φεύγετε να φεύγουμε
Κι ερχετ’ ο ζουρλοπαπας
Με την αγιαστούρα του
Και με την βρεχτούρα του.
Τα κακάβια στο κεφάλι,
Τα παιδιά στην αμασχάλη,
Φιου, και γίναμε καπνός»!
Τα λαϊκά έθιμα που εντοπίζονται στην περίοδο του Δωδεκαημέρου, και κυρίως στα τρία μεγάλα σημεία της, Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, και Φώτα, εκφράζουν την έννοια του τέλους και της αρχής, δηλώνουν την αγωνία που κατέχει τον άνθρωπο, μπρος το τέλος μιας περιόδου της ζωης του, και την αρχή μιας άλλης.
Τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς, τα διακρίνουμε σε δυο κατηγορίες. Αυτά που συνδέονται με την έννοια του τέλους, και αυτά που συνδέονται με την έννοια της αρχής. Ας δούμε τι εννοούμε με την «αρχή»!
Μπροστά σε μια καινούργια αρχή, που είναι και η νέα χρονιά, και ο μήνας της, ο Γενάρης, εκείνο που προσπαθούμε όλοι οι άνθρωποι να εξασφαλίσουμε, είναι η ευτυχία μας. Για όλους εμάς σήμερα που ζούμε σε έναν πολυσύνθετο κόσμο, όπου κανένας δεν ξέρει τι είναι η που ανήκει ακριβώς, το τι είναι ευτυχία, είναι δύσκολο να καθοριστεί. Για τον αγρότη όμως, της προβιομηχανικής εποχής, τα πράγματα ήταν πολύ απλά. Ευτυχία, ήταν η καλή σοδειά, που θα τον γλύτωνε από την πείνα, η καλή υγεία, και η καλή καρδιά. Αυτή άλλωστε ήταν και η συνηθισμένη ευχή της πρωτοχρονιάς.
«ΓΕΡΟΣΥΝΗ, ΚΑΛΟΣΥΝΗ, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΜΠΕΡΕΚΕΤΙΑ».
Τα Ελληνικά έθιμα του δωδεκαημέρου, έχουν τα περισσότερα την καταγωγή τους στις ρωμαϊκές γιορτές αυτής της περιόδου, οι οποίες είχαν ενσωματώσει πολλά από τα στοιχεία της Αρχαίας Ελληνικής λατρείας, αλλά και πολλά έθιμα της Ανατολής..
Οι ρωμαϊκές γιορτές που εντοπίζονται στις χειμερινές τροπές του Ήλιου (δηλαδή, τέλη Δεκεμβρίου — αρχές Ιανουαρίου) είναι οι εξής: α) τα Σατούρνια (μεταξύ 17-23 Δεκεμβρίου) ήταν γιορτή προς τιμή του θεού δαίιιπιιΐδ (αντίστοιχου με τον Κρόνο των Ελλήνων), β) το «Γενέθλιο του
Αήττητου Ηλίου»), γ) η Πρώτη των Καλένδων (δηλαδή, η πρώτη Ιανουαρίου), κατά την οποία γινόταν η εγκατάσταση των καινούριων πολιτικών αρχών της Ρώμης, και δ) τα Υοΐα Ριιβ1ίθ3. (δηλαδή, οι δημόσιες ευχές), στις 3 Ιανουαρίου, οπότε οι ύπατοι ορκίζονταν στο λαό να φυλάξουν τους νόμους και να κυβερνήσουν δίκαια. Η χριστιανική εκκλησία πήρε από την αρχή, όπως ήταν φυσικό, έντονα εχθρική στάση απέναντι στις ειδωλολατρικές αυτές γιορτές. Επειδή όμως είδε ότι τα έθιμα που ήταν συνδεμένα μαζί-τους — όπως λ.χ. οι μεταμφιέσεις, τα τυχερά παιχνίδια, η εκλογή βασιλιά των Σατουρναλίων, οι μαντικές ενέργειες και η κάθε λογής ασυδοσία— ήταν βαθιά ριζωμένα στη ζωή του λαού, ο οποίος δεν ήταν καθόλου διατεθειμένος να τα αποχωριστεί, έκανε τότε το μεγάλο ιστορικό συμβιβασμό-της: τοποθέτησε στη θέση των ειδωλολατρικών γιορτών τις δικές-της μεγάλες επετείους, τα Χριστούγεννα, τη γιορτή του αγίου Βασιλείου και τα Φώτα. Και επέτρεψε —ή, καλύτερα, ανέχτηκε — να ενσωματωθούν σ' αυτές τα πατροπαράδοτα λαϊκά έθιμα αυτής της περιόδου. Η ίδια μάλιστα η εκκλησία ευνόησε ορισμένες ταυτίσεις, όπως λ.χ. του Μίθρα με το νεογέννητο Χριστό και του βασιλιά των Σατουρναλίων, εφόρου των τυχερών παιχνιδιών, με το Μέγα Βασίλειο (μέσα από την παρετυμολογία Βασίλης-βασιλιάς). Έτσι, στα νεοελληνικά λαϊκά έθιμα, ο αϊ- Βασίλης, σεπτός ιεράρχης της εκκλησίας, έχει αποχτήσει και μιαν άλλη παράξενη ιδιότητα, να φανερώνει στους ανθρώπους την τύχη-τους: απόδειξη το φλουρί της βασιλόπιτας, αλλά και ένα σωρό άλλες μαντικές πράξεις που εντοπίζονται τη μέρα της γιορτής-του και ποικίλλουν από τόπο σε τόπο. Στην Κύπρο λ.χ. το βράδυ της παραμονής του αγίου Βασιλείου παίρνουν κλαδιά ελιάς, κόβουν τα φύλλα-τους και «παίζουν», όπως λένε, «τον αϊ-Βασίλη»,.καθισμένοι μπροστά στη φωτιά. Ρίχνουν, ο ένας μετά τον άλλον, στη φωτιά ένα φύλλο ελιάς και λένε: «αϊ- Βασίλη βασιλιά, που ξούσιάζεις τον τουνιάν, δείξε και φανέρωσε αν μ' αγαπά» (ο τάδε ή η δείνα). Και παρατηρούν τις κινήσεις του φύλλου μέσα στη φωτιά. Ζωηρή κίνηση σημαίνει ζωηρή αγάπη, αδύναμη κίνηση σημαίνει. αδύναμη αγάπη, κάψιμο χωρίς κίνηση, καθόλου αγάπη. Στη Σκύρο μαντεύονται αλλιώς. Το πρωί του αγίου Βασιλείου πάνε στο σταύλο κι αφού βάλουν τα βόδια να πρωτοπατήσουν σε σίδερο, για να είναι σιδερένια όλο το χρόνο, περνάνε ύστερα τη βωδόκλορα (βοϊδοκουλούρα, δηλαδή, που ζυμώνουν επίτηδες για τα βόδια αυτή τη μέρα) απ' το κέρατο του βοδιού. Καθώς τινάζει αυτό το κεφάλι-του, για να ελευθερωθεί, πέφτει η κουλούρα. Ανάλογα με το πώς θα πέσει, μπρούμυτα, ίσια ή όρθια, μαντεύονται αν η σοδειά θάναι καλή για το κριθάρι, το σιτάρι ή το λαθούρι. Έπειτα δίνουν τη μισή κουλούρα να τη φάει το βόδι και την άλλη μισή ο παραγιός ή ο βοσκός.
Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά κι' αρχή του Γεναρίου,
κι αρχή που βγήκεν ο Χριστός στη γη να περπατήσει.
Εβγήκε και χαιρέτησε όλους τους ζευγολάτες
κι ο πρώτος-του χαιρετισμός ήταν άγιος Βασίλης.
— "Άγιε Βασίλη δέσποτα, καλό ζευγάρι κάνεις.
—Με την ευκή-σου, δέσποτα, καλό κ' ευλογημένο.
Στάθηκε και το βλόγησε με το δεξί-του χέρι,
με το δεξί, με το ζερβί, με το μαλαματένιο,
πάλι το ξαναβλόγησε με μαργαριταρένιο.
—Θα σε ρωτήσω, δέσποτα, πόσα πινάκια σπέρνεις;
—Σπέρνω σιτάρι δώδεκα, κριθάρι δέκα πέντε,
μα κείνο το ζηλέψανε περδίκια και λαγούδια,
παίρνω το ντουφεκάκι-μου και πά'να τα σκοτώσω.
Μήτε περδίκια σκότωσα, μήτε λαγούς έπιασα,
μόν' θέρισα κι αλώνισα όλα τ' αποφαγούδια•
και κάνω χίλια μετρητά και χίλια μετρημένα•
κ' εκεί που το μετρούσανε, να κι ο Χριστός κ' επέρνα,
κ' εκεί που στάθηκε ο Χριστός χρυσό δεντρί φυτρώθη,
κ' εκεί που παραστάθηκε χρυσό κυπαρισσάκι,
στη μέση είχε το σταυρό, στην άκρη το Βαγγέλιο,
και στα παρακλωνάρια-του Αγγελοι, Αρχάγγελοι,
και κάτω στη ριζούλα-του μια κρυσταλλένια βρύση,
να κατεβαίνει η πέρδικα να βρέχει τα φτερά-της,
να ραίνει τον αφέντη-μας τον πολυχρονεμένο.
Εσένα πρέπει, αφέντη-μου, δαμασκηνό τραπέζι, όταν ανθεί η δαμασκηνιά ν' ανθεί και το τραπέζι και πάλι ξαναπρέπει-σου στα πευκιά να καθήσεις, να κοσκινίζεις το φλωρί, να πέφτει το λογάρι, και τ' αποσκονίδια-του σκλάβους να τ' αγοράζεις.
Πολλά 'παμε τ' αφέντη-μας, ας πούμε της κυράς-μας. Κυρά ψηλή, κυρά λιγνή, κυρά καμαροφρύδα, πήρες τα ρόδα απ' τη ροδιά, τ' ασπράδι από το χιόνι πήρες και το ματόφρυδο από το χελιδόνι.
Πολλά 'παμε και της κυράς ας πούμε και της κόρης. Κυρά-μ', τη δυχατέρα-σου γραμματικός την θέλει, κι αν είναι και γραμματικός πολλά προικιά γυρεύει, γυρεύει αμπέλια ατρύγητα, χωράφια με τα στάχυα, γυρεύει και τη Βενετία μ' όλα-της τα καράβια, γυρεύει και τον κυρ Βοριά να τα καλαρμενίζει.
Αυτά λοιπόν φίλοι μου είναι μερικά στοιχεία από την Λαογραφία μας, για τον ΓΕΝΑΡΗ, τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!
--------------------------------------------
31-12-2008
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑ
Ο βρικόλακας της Δημοκρατίας, ο αρχηγκαντέμης, και αρχηαποστάτης είναι συνηθισμένος στην υποτέλεια και την υποταγή.
Όσες φορές είχε τη δυνατότητα προσέφερε τα συμφέροντα της χώρας στις άπληστες ορέξεις των ντόπιων και ξένων προστατών του, φυσικά πάντα με το αζημίωτο.
Με τις σημερινές δηλώσεις του, προφανώς θέλει να προετοιμάσει το έδαφος στη Ν.Δ. και τον «καταλληλότερο» ( sik) για την επικείμενη ευρωπαϊκή επιτήρηση.
Άλλωστε οι άχρηστοι που μας κυβερνούν στο μόνο που έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία, είναι η παραγωγή κάθε λογής λαγών.
Ρε δεξιά ιδιοτελή και ξενόδουλα υποκείμενα πότε θα σταματήσετε να μας εκνευρίζετε???
Δεν έχετε πάρει χαμπάρι ότι δεν ψιχαλίζει??? αλλά είναι το σάλιο του κοσμάκη που σας φτύνει, γιατί δεν ανέχεται άλλο την κοροϊδία.
ΡΕ ……. ΟΥΥΥΣΤ!!!!
Ο ΥΠΟΨΙΑΣΜΕΝΟΣ
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΜΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΙΘΡΑ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΑΥΤΟΥ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΠΕΒΑΛΕ ΝΑ ΕΟΡΤΑΖΕΤΑΙ Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΣΤΙΣ 25 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ.
ΑΠΛΩΣ ΕΠΕΒΑΛΕ ΜΙΑ ΗΛΙΑΚΗ ΘΕΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΜΙΑΣ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ.
ΗΤΑΝ ΚΑΘΑΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΣΑΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΒΑΦΤΙΣΤΗΚΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΟΣ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΙΧΕ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΤΗΣ "ΑΓΙΑΣ" ΕΛΕΝΗΣ.ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΣΥΝΕΒΑΙΝΑΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΦΕΛΩΔΕΣ ΤΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΑΤΙ ΔΛΔ ΣΑΝ ΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ.ΑΛΛΩΣΤΕ Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΕΙΧΕ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΣΤΗ ΝΕΟΧΤΙΣΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 'Η ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑ.
ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΟ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ ΓΙΑ ΜΑΛΑΚΕΣ.
ΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΝΤΙΝΑ ,ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΟΣΜΟΚΑΛΟΓΕΡΟΙ ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΟΜΑΛΑΚΙΕΣ ΣΑΣ!
ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ!ΧΙΧΙ!
31-12-2008
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΛΑΟΣ ΚΡΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΝΤΑΜΕΙΒΕΙ!!!
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον προϋπολογισμό, ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και Αρχηγός του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κος Γ. Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, από το βήμα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, κάλεσε την Γενική Γραμματέα του Κ.Κ.Ε κα ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ και τον Πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κο ΑΛΕΚΟ ΑΛΑΒΑΝΟ σε ξεχωριστές συναντήσεις, για να συζητήσουν την τρέχουσα πολιτική κατάσταση και να εξετάσουν αν υπάρχουν συγκλίνουσες απόψεις, ώστε να δρομολογηθούν από κοινού συντονισμένες πολιτικές δράσεις.
Δυστυχώς όμως, με σημερινή ανακοίνωση του Κ.Κ.Ε. πληροφορηθήκαμε ότι η κα Αλέκα Παπαρήγα δεν πρόκειται να προσέλθει με το αστείο πρόσχημα «τι θα μπορούσαμε να συζητήσουμε με το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και τον Πρόεδρό του»?
• Προφανώς για την κα Παπαρήγα και το κόμμα της, ο ελληνικός λαός βιώνει τις καλύτερες μέρες της ιστορίας του.
• Προφανώς για την κα Παπαρήγα και το κόμμα της, ο ελληνικός λαός βιώνει τον χρυσό αιώνα του «καταλληλότερου» (sik).
• Προφανώς η κα Παπαρήγα και το κόμμα της, μετά τα ντολμαδάκια, τα κευτεδάκια και τα ζαρζαβατικά του βρώμικου 1989 έχουν εκτιμήσει ότι η όποια συζήτηση με το ΠΑ.ΣΟ.Κ. θα διαταράξει τις σχέσεις τους με τη Ν.Δ. Άλλωστε έχει εξοικειωθεί πλέον το Κ.Κ.Ε να παριστάνει τον αριστερό «ψάλτη» της δεξιάς.
Στις εκλογές όμως, επειδή ο ελληνικός λαός έχει και μνήμη και κρίση, θα ανταμείψει με την ψήφο του το κάθε κόμμα ανάλογα.
Ο ΥΠΟΨΙΑΣΜΕΝΟΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΝΔ ΚΑΙ ΓΕΛΑΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή3. TO ANAΠTYΞIAKO MAΣ OPAMA: ANAΠTYΞH -AΠAΣXOΛHΣH - KOINΩNIKH ΔIKAIOΣYNH
Tο όραμά μας για την Eλλάδα του 21ου αιώνα συνοψίζεται στο τρίπτυχο: ανάπτυξη - απασχόληση - κοινωνική συνοχή.
H εμπειρία δείχνει ότι μόνο με ισχυρή οικονομία μπορεί να στηριχτεί βιώσιμα η κοινωνική συνοχή και να κατανέμεται δίκαια και σε όλους το κοινωνικό μέρισμα από την ανάπτυξη. H αξιοποίηση εξάλλου των ευκαιριών από τη συμμετοχή στην ONE απαιτεί μεγαλύτερο άνοιγμα της οικονομίας και εμβάθυνση της ενσωμάτωσής της στην Eυρωζώνη. Tο άνοιγμα αυτό προϋποθέτει νέες αντιλήψεις και μεθόδους άσκησης της κρατικής δραστηριότητας.
Για να μπορεί να αξιοποιεί η Eλλάδα τα πλεονεκτήματα και τις ευκαιρίες της ενιαί¬ας αγοράς και του κοινού νομίσματος, πρέπει να βελτιώνει με σταθερά και γρήγορα βήματα την ανταγωνιστική της θέση σε όλους τους τομείς. Έτσι και μόνο θα επιταχύνει την πραγματική σύγκλιση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
H κύρια επιδίωξη του Προγράμματός μας είναι η πραγματική οικονομική και κοινωνική σύγκλιση στον ταχύτατο δυνατό χρόνο. Πραγματική σύγκλιση σημαίνει σύγκλιση σε όλους τους τομείς και όλα τα επίπεδα της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. H πραγματική σύγκλιση υπεισέρχεται σε πληθώρα δεικτών, που αθροιστικά απεικονίζουν το βιοτικό επίπεδο, την ποιότητα και τη διατηρησιμότητα της ανάπτυξης, το βαθμό της κοινωνικής συνοχής και προόδου, τη συμμετοχή της χώρας στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι κ.ά.
Eπιδίωξή μας είναι μια ισχυρή και αναπτυσσόμενη οικονομία, αφού έτσι μόνο ενισχύεται η κοινωνική συνοχή. Eύρωστη οικονομία σημαίνει, ακόμη, ισχυρή Eλλάδα με αξιοσέβαστη παρουσία διεθνώς.
Στόχος μας είναι η επίτευξη υψηλού ρυθμού ανάπτυξης που να υπερβαίνει το 5%. Για να το πετύχουμε, θα στηριχτούμε στη δημιουργικότητα του Έλληνα. Δεν φτάνει όμως να κινητοποιηθεί το εθνικό δυναμικό. Xρειάζεται να προσελκύσουμε, με το κατάλληλο επιχειρηματικό περιβάλλον και ξένες επενδύσεις. H επιδίωξή μας αυτή επιβάλλει την κατάλληλη προσαρμογή της οικονομικής πολιτικής. Προϋποθέτει συγκεκριμένους στόχους, ποσοτικούς και ποιοτικούς, δεσμευτικές προτεραιότητες και κυρίως ένα ευρύτατο πρόγραμμα μακροοικονομικών και διαρθρωτικών παρεμβάσεων με σαφή χρονοδιαγράμματα.
Για να κλείσουμε με γρήγορο βηματισμό την απόσταση που μας χωρίζει από τους λοιπούς εταίρους στην E.E., πρέπει να αναλάβουμε δράση. Tο έργο είναι δύσκολο, όμως η κυβέρνηση της Nέας Δημοκρατίας θα το πραγματοποιήσει, με τη βεβαιότητα που της δίνει το ρεαλιστικό Πρόγραμμά της για την οικονομία και η ικανότητά της να διαμορφώνει αναπτυξιακές συνθήκες, με βάση την οικονομική και κοινωνική ιδεολογία της.
Ποιες είναι οι κύριες επιδιώξεις μας:
• H ταχύρυθμη ανάπτυξη της οικονομίας με συνθήκες σταθερότητας των τιμών. Aνάπτυξη σημαίνει αύξηση του πραγματικού κατά κεφαλήν εισοδήματος, βελτίωση της κατανομής του εθνικού εισοδήματος μεταξύ των συντελεστών της παραγωγής, μεταξύ των ατόμων και μεταξύ των περιφερειών της χώρας.
• H αύξηση της απασχόλησης και η μείωση της ανεργίας με γοργό ρυθμό, ώστε στο τέλος της τετραετίας να έχει υποχωρήσει κατά 2,5-3 ποσοστιαίες μονάδες δηλ. κάτω του μέσου όρου της E.E. και η αύξηση της απασχόλησης από το 56,7% του συνολικού πληθυσμού σε άνω του 60%, ώστε μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού να συμμετάσχει ενεργά στην παραγωγική διαδικασία.
• H αύξηση της απασχόλησης και η μείωση της ανεργίας θα προέλθουν κυρίως από την ταχεία ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας. Oι νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στους τομείς της παραγωγής, σε αντίθεση μ’ αυτό που κάνει η σημερινή Kυβέρνηση, δηλαδή να προχωρεί σε πρόσκαιρες ψευτοαπασχολήσεις και ημιαπασχόληση στο δημόσιο, στους O.T.A. και σε επιδοτούμενες μη βιώσιμες θέσεις εργασίας, που χάνονται μόλις σταματήσει η επιδότηση.
• H σύγκλιση μέσα σε 8-10 χρόνια των μισθών και των συντάξεων προς το μέσο όρο της E.E.
Eιδικότερος στόχος είναι:
α) H αύξηση του EKAΣ από 140 ευρώ που είναι σήμερα, σε 230 ευρώ στο τέλος του 2008 και
β) η αύξηση της προνοιακής σύνταξης του αργότη από 200 ευρώ που είναι σήμερα, σε 330 ευρώ στο τέλος του 2008.
• H παροχή σε όλους τους πολίτες κοινωνικών υπηρεσιών και υπηρεσιών δημόσιας ωφέλειας υψηλού επιπέδου (υγείας, παιδείας, κοινωνικής μέριμνας και ασφάλισης, δημόσιας ασφάλειας, υποδομής κ.λπ.). Για την επίτευξη του στόχου της σύγκλισης με τις άλλες χώρες της E.E. δεν αρκεί μόνο η αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος στα επίπεδα των άλλων χωρών της E.E. Xρειάζεται να γίνει ένα τεράστιο ποιοτικό και ποσοτικό άλμα σε κρίσιμους τομείς της κοινωνικής ζωής, ιδίως στην παιδεία, την υγεία και την κοινωνική ασφάλιση, για να μπορέσει η χώρα μας να προσεγγίσει τις άλλες χώρες της E.E. και ως προς το επίπεδο ευημερίας.
• H προστασία του περιβάλλοντος, των φυσικών πόρων και της εθνικής μας κληρονομιάς και η εξασφάλιση αειφόρου ανάπτυξης, προς όφελος και των μελλοντικών γενεών. Mε το εθνικό χωροταξικό σχέδιο που θα εφαρμόσουμε, θα επιτευχθεί η κατανομή στο χώρο των ανθρώπινων και παραγωγικών δραστηριοτήτων κατά τρόπο συμβατό με την προστασία του περιβάλλοντος. Όσον αφορά τις ρυπαίνουσες παραγωγικές δραστηριότητες υιοθετούμε τη δίκαιη αρχή: “ο ρυπαίνων πληρώνει το κόστος της περιβαλλοντικής προστασίας και της απορρύπανσης”.
ΠΟΛΥ ΠΛΑΚΑ ΕΤΣΙ??
ΣΕ ΟΛΑ ΜΕΣΑ ΕΠΕΣΑΝ ΟΙ ΝΔΟΥΛΗΔΕΣ
ΧΟΥ ΧΟΥ ΧΑ ΧΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΝΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
ΠΟΛΥ ΚΑΛΑΜΠΟΥΡΙ ΛΕΜΕ
Ο,ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΛΕΝΕ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΝΟΥΔΟΥΛΗΔΕΣ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ
ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΝΔ
Oι προτAσειΣ μαΣ:
H Eλλάδα χρειάζεται μια δικαιοσύνη ανεξάρτητη, γρήγορη, ακριβοδίκαιη, αυστηρή, εμπνέουσα εμπιστοσύνη, ελπίδα και βεβαιότητα ότι θα προασπίσει το δίκαιο και τα νόμιμα συμφέροντα του πολίτη και έναντι του οικονομικά, πολιτικά κοινωνικά ισχυρού αντιπάλου του ακόμη. Mια δικαιοσύνη ανεπηρέαστη από κομματικές παρεμβάσεις και με διασφαλισμένη την προσωπική και τη λειτουργική ανεξαρτησία των δικαστών.
Eίναι ανάγκη να εμπεδωθεί στο λαό μας κλίμα εμπιστοσύνης στη δικαστική λειτουργία και στην ελεύθερη και ανεξάρτητη κρίση της.
Γι’ αυτό προβλέπεται:
• Eπιμονή στις γνωστές προτάσεις μας κατά την Aναθεώρηση του Συντάγματος το 2000 ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης και μέχρι της Aναθεωρήσεως του Συντάγματος. Eπιλογή με βάση την αρχαιότητα και την αξιοκρατία και μετά από απλή γνώμη των Oλομελειών των Aνωτάτων Δικαστηρίων. Στόχος μας είναι να επιλέγουν την ηγεσία τους οι ίδιοι οι δικαστές.
• Aναβάθμιση του Aνωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου με επαύξηση των αρμοδιοτήτων του για την πληρέστερη διασφάλιση της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης.
• Eπανακαθορισμός των οργανικών θέσεων των δικαστών και των δικαστικών υπαλλήλων με βάση τον αριθμό των εκδικαζόμενων υποθέσεων και σε σύγκριση με τον αριθμό εκείνων που υπήρχαν όταν καθορίσθηκαν σε βασικές οργανικές θέσεις.
• Ίδρυση και λειτουργία Διοικητικού Πρωτοδικείου σε κάθε έδρα νομού.
• Mηχανογραφική διασύνδεση δικαστηρίων, δικαστών, δικηγορικών συλλόγων, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και παρακολούθηση και ενημέρωση για πορεία υποθέσεων μέσω διαδικτύου.
• Δημιουργία Δικαστικής Aστυνομίας υπό Aνώτατο Δικαστικό Λειτουργό που θα πλαισιώνεται και από ιατροδικαστές, λογιστές, οικονομολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους για τη διευκόλυνση του έργου των δικαστών και την επιτάχυνση του έργου της ποινικής δικαιοσύνης.
• Aποποινικοποίηση των πταισμάτων με εξαίρεση εκείνων που έχουν ιδιαίτερη κοινωνική απαξία και επανεξέταση πολλών άλλων αδικημάτων υπό το πρίσμα της αποποινικοποίησης και της επιβολής κυρώσεων, διοικητικού χαρακτήρα.
• Δημιουργία νέων σωφρονιστικών καταστημάτων, με ιδιαίτερη έμφαση σε καταστήματα για εξαρτημένα από ναρκωτικές ουσίες άτομα, με σύγχρονους όρους διαβίωσης των κρατουμένων και κατανομή τους σε αυτά ανάλογα με το ύψος της ποινής, το φύλο, την ηλικία, το είδος του αδικήματος κ.λπ. και εφαρμογή σύγχρονων μέτρων και μεθόδων αντιεγκληματικής και σωφρονιστικής πολιτικής.
• Aντιμετώπιση του προβλήματος της δυσχερούς λειτουργίας των δικαστηρίων πρώτου βαθμού της Aττικής ύστερα από ευρύτατο διάλογο με όλους τους παράγοντες της Δικαιοσύνης για την ίδρυση 2-3 νέων δικαστηρίων πρώτου βαθμού εγγύς των σταθμών του METPO.
• Λήψη μέτρων για την επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης (πολιτικής, ποινικής, διοικητικής) με στόχο την έκδοση οριστικής απόφασης μέσα σε ένα έτος και τελεσίδικης σε δύο χρόνια από την κατάθεση του εισαγωγικού δικογράφου.
• Λήψη νομοθετικών μέτρων για τη δικονομική και ουσιαστική εξίσωση του Δημοσίου και των NΠΔΔ με τον ιδιώτη διάδικο (κατάργηση τεκμηρίων, τοκοδοσία, εκτέλεση αποφάσεων, απόδειξη κ.λπ.).
• Διασφάλιση πραγματικών αποδοχών στους δικαστικούς λειτουργούς ανάλογων με το λειτούργημά τους και επίλυση όλων των οικονομικών και των θεσμικών προβλημάτων τους και αποκατάσταση των μέχρι τώρα αδικιών.
• Aντιμετώπιση μετά από ειλικρινή διάλογο των προβλημάτων των δικηγόρων, των συμβολαιογράφων, των υποθηκοφυλάκων και των δικαστικών επιμελητών.
• Aναβάθμιση του ρόλου του Eλεγκτικού Συνεδρίου για να καταστεί ο κύριος φορέας ελέγχου της διαφάνειας και της χρηστής διαχείρισης όλου του ευρύτερου δημόσιου τομέα και όλων όσοι διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα.
...ΚΙ ΑΥΤΟ...ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΤΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΨΕΜΜΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ
ΦΑΡΙΣΑΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΑΙΚΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΔ
Oι επιλογές της εκπαιδευτικής πολιτικής πρέπει να χαρακτηρίζονται από συνέπεια και συνέχεια, να μην εμπνέονται από κομματική μονομέρεια και να συγκεντρώνουν την ευρύτερη δυνατή αποδοχή. Γι’ αυτό, κατά την εναλλαγή των κομμάτων στην εξουσία, πρέπει να διατηρούνται όλα τα θετικά επιτεύγματα της προηγούμενης κυβερνητικής πολιτικής και οι ενδεχόμενες μεταβολές να γίνονται με υπευθυνότητα και χωρίς άσκοπους αιφνιδιασμούς και πειραματισμούς.
Bασικός στόχος της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι η συμβολή στον εκδημο κρατισμό του πολίτη. O στόχος αυτός θα πρέπει να αγκαλιάζει κάθε μορφή εκπαιδευτικής δραστηριότητας, καθιστώντας το άτομο ενεργό και υπεύθυνο πολίτη που σέβεται τα δικαιώματα των άλλων. H επιτυχία του στόχου αυτού αποτελεί κύριο παράγοντα κοινωνικής συνοχής, αμοιβαίας κατανόησης, διαπολιτισμικού και διαθρησκευτικού διαλόγου και αλληλεγγύης, και συμβάλλει στην προάσπιση και την ανάπτυξη μιας δημοκρατικής κοινωνίας.
H εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να χαρακτηρίζεται, κυρίως, από την προσπάθεια, την άμιλλα και την αξιοκρατία. Γι’ αυτό η Πολιτεία έχει καθήκον με τη δική της στάση να εμπνεύσει σε όλους τους παράγοντες της Eκπαίδευσης - διδάσκοντες, διδασκόμενους, γονείς, κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς - να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία με βαθύ αίσθημα ευθύνης. Παράλληλα, η αξιολόγηση πρέπει να διατρέχει όλο το σύστημα της εκπαίδευσης. Πρέπει να αξιολογούνται όλοι οι φορείς και όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, ώστε η αξιολόγηση να λειτουργεί ως ο αναγκαίος ανατροφοδοτικός μηχανισμός για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.
H διάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να δίνει διεξόδους σε όλους και η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να θεωρείται μια λειτουργία που διαρκεί “διά βίου”. H διά βίου μάθηση αποτελεί θεμελιώδη αρχή των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης και επιτυγχάνεται μόνο με την παροχή στέρεων θεωρητικών βάσεων, οι οποίες διευκολύνουν και τις αναγκαίες και συνεχείς προσαρμογές. Γι’ αυτό οι πρόωρες υπερεξειδικεύσεις πρέπει να αποφεύγονται. Iδιαίτερα η υποχρεωτική εκπαίδευση αποτελεί βασικό πυρήνα της διά βίου εκπαίδευσης.
Tην εποχή της παγκοσμιοποίησης και σε μια κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας, η αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών είναι εντελώς απαραίτητη για ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό εκπαιδευτικό σύστημα. Oι νέες τεχνολογίες αλλάζουν ριζικά το τοπίο της εκπαίδευσης: τον τρόπο διδασκαλίας και μάθησης, τον τρόπο μελέτης, αλλά και τον τρόπο έρευνας και αξιολόγησης.
H διαρκής σύνδεση της εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία και την αγορά εργασίας, πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού του περιεχομένου σπουδών.
Η ΝΔ ΠΕΤΥΧΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ
ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΑΡΠΑΧΤΕΣ ΤΗΣ.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ??
ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΟ 1993 ΕΠΙ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑΝ ¨ΑΠΟΣΤΑΤΗ¨ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑΚΙΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΑΣ.
ΕΤΣΙ ΟΛΑ ΜΕΛΙ ΓΑΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
Ο ¨ΑΠΟΣΤΑΤΗΣ¨Ο ΦΤΙΑΓΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΝΔ ΕΧΕΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ, Η ΝΔ ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΤΗ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΣΣΩΡΕΥΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Η ΝΔ ΤΑ ΦΟΡΤΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ.
ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ 10ΕΤΙΑ ΜΟΛΙΣ ΣΤΡΩΣΟΥΝ ΛΙΓΟ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΞΑΝΑ Ν ΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΜΕ ΨΕΜΜΑ ΚΑΙ ΛΑΣΠΗ.
ΡΑΒΕ ΞΗΛΩΝΕ ΔΗΛΑΔΗ!!!
ΟΛΑ ΤΕΛΕΙΑ ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΝΔ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΚΟΣΜΟΥ...
ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΙ ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ.
Καλά μόνο ρωμαϊκά λαογραφικά στοιχεία? Κανένα ελληνικό ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΩΡΑΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΥΡΙΕ ΤΣΟΥΓΚΑΡΗ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΑΙ ΟΤΙ ΔΙΑΝΕΙΟΥΜΑΙ ΠΕΡΙΟΔΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διαφθορα στην αμερικη θα παταχθει απο Ομπαμα
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι στην ελλαδα απο τον μοναδικο ομπαμικο - παπαδρεικο
δρ κουτσουκο....ξιο απογονο του μεγαλου Ανδρεα Παπανδρεου....
Μονο ο Δρ Κουτσουκος πηγε λουλουδια στο ΚΑΤ στην Μαργαριτα Παπανδρεου και το βιβλίο του!!
Που ειναι οι αλλοι που "γλυφαν την Μαργαριτα τοσα χρονια"??
Εχει ο καιρος γυρισματα και ο δρ "δευτερια"...
ο νοων νοητω
31 Δεκέμβριος 2008 2:07 μμ
Poly omorfo!
ΑπάντησηΔιαγραφήKali xronia!
Ο καραμανλης σας δουλευει ολους και τους δεξιους και τους δηθεν αριστερους...
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν υπαρχει ανασχηματισμος απλα συζητηση περι "δηθεν ανασχηματισμου" για "εκτονωση"....
μα ποσους βλακες εχει αυτη η χωρα και τους δουλευει ο κωστας???
Ο πραγματικος ανασχηματισμος θα ερεθει μονο με εκλογες ελεγε ο
δρ κουτσουκος στην Μηλιωνη σημερα...αλλα ποιος να τον ακουσε???εχει διαβρωθει πολυ το τοπιο!!
Κωστας Μηλιωνη Πασοκ
30 Δεκέμβριος 2008 7:52 μμ
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΕ ΤΣΟΥΓΚΑΡΗ.ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ.ΕΧΟΥΜΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ.ΑΣ ΓΛΥΚΑΝΟΥΜΕ ΛΙΓΟ.ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΓΑΛΗΝΗ,ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΟΣΟ ΑΝΑΓΚΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΕ ΤΣΟΥΓΚΑΡΗ.ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ.ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ.ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΓΑΛΗΝΗΣ,ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΑΝΑΓΚΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΕ ΤΣΟΥΓΚΑΡΗ.ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ.ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ.ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΓΑΛΗΝΗΣ,ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΑΝΑΓΚΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφή30 Δεκέμβριος 2008 7:52 μμ
ΑπάντησηΔιαγραφή31 Δεκέμβριος 2008 8:48 μμ
ΝΑ ΤΟ ΠΑΛΙ!ΡΕ ΣΕΙΣ ΠΙΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΤΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΣΙΕΣ;
ΑΛΗΘΕΙΑ ΡΩΤΑΩ!