. Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης . Απ΄ όσο μπορώ να γνωρίζω, οι σημαντικότεροι ξένοι ιστορικοί συμφωνούν απόλυτα σε ένα πράγμα, στο ότι οι ...
Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης
.
Απ΄ όσο μπορώ να γνωρίζω, οι σημαντικότεροι ξένοι ιστορικοί συμφωνούν απόλυτα σε ένα πράγμα, στο ότι οι αρχαίοι έλληνες δεν υπήρξαν ξενοφοβικοί. Ρατσιστές δεν υπήρξαν έτσι κι αλλιώς και αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι ο όρος ρατσισμός ανήκει στους ελάχιστους που δεν έχουν ελληνική προέλευση αλλά ιταλική (razza) και ισπανική (Raza).
Με αναφορές στον Ομηρο, στον Ηρόδοτο, στον Αισχύλο (Πέρσες) και σε πολλούς άλλους, αποδεικνύουν ότι οι αρχαίοι έλληνες είχαν μια τέτοια εσωτερική ισορροπία και πνευματική ελευθερία, που δεν είχαν ανάγκη από προκαταλήψεις, στερεότυπα και μανιχαϊσμούς του στιλ καλό-κακό, μαύρο-άσπρο. Αυτός ο τρόπος απλοϊκής, μανιχαϊστικής σκέψης ξεκίνησε από το ζωροαστρισμό, πέρασε στον ιουδαϊσμό και μπήκε στη ζωή των ελλήνων με το χριστιανισμό. Σε κανένα αρχαιοελληνικό κείμενο, έτσι τουλάχιστον αναφέρουν οι περισσότεροι συγγραφείς δεν ταυτίζεται το «καλόν καγαθόν», δηλαδή η «αρετή», με τον έλληνα. Για τους προγόνους μας, απόλυτο καλό (ένας Θεός) και απόλυτο κακό (ένας Διάβολος) ήταν έννοιες ξένες. Υπήρχαν καλοί και κακοί, θεοί, άνθρωποι, έλληνες, και ξένοι. Με εξαίρεση κάποιους ακραίους χαρακτηρισμούς του Δημοσθένη για τους αντιπάλους του Μακεδόνες, δεν υπάρχουν αναφορές, όπου οι ξένοι ή οι άλλοι έλληνες αντίπαλοι να χαρακτηρίζονται κατώτεροι. Ο όρος Βάρβαροι που συχνά χρησιμοποιούσαν γι αυτούς που μιλούσαν μια διαφορετική γλώσσα από την ελληνική δεν είχε την έννοια του φυλετικά κατώτερου. O ειδωλολάτρης Μέγας Αλέξανδρος, ίνδαλμα όλων των ελλήνων και των παπάδων (η ρατσιστική ανάγκη μεγαλύτερη και από την θρησκευτικότητα), που διαπαιδαγωγήθηκε από τον Αριστοτέλη πάνω σε κείμενα του Ομήρου, του Πινδάρου κ.α. , αν πίστευε ότι οι έλληνες είναι φυλετικά ανώτεροι δεν θα έδινε εντολή επιμειξίας με πέρσες και άλλους ανατολίτες. Πίστευε ότι όλοι οι λαοί είχαν κάτι καλό να προσφέρουν και δε δίστασε να υιοθετήσει ξένα ήθη και να δεχθεί ξένους θεούς.
Οι συζητήσεις γύρω από τις ράτσες και το Ρατσισμό ξεκίνησαν τον 17ο αιώνα. Ο Ολλανδός καθηγητής Georgius Hornius, με βάση τη Βίβλο έγραφε ότι η ανθρωπότητα αποτελείται από τρεις φυλές: τους Σημίτες, τους Χαμίτες και τους Ιαφεθίτες. Με λίγα λόγια όλοι είμαστε απόγονοι των τριών γιων του Νώε, του Σημ, του Χαμ και του Ιάφεθ. Αυτά βεβαίως για όσους πιστεύουν στα παραμύθια της Χαλιμάς. Η σύγχρονη γενετική πιστεύει σήμερα ότι υπάρχουν πάνω από 6 δισεκατομμύρια ράτσες πάνω στη γη. Όσοι δηλαδή είναι και οι άνθρωποι. Πιστεύει ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι εντελώς όμοιος με κάποιον άλλο, ούτε με το δίδυμο αδερφό του και όμως όλοι είμαστε πολύ στενοί συγγενείς μεταξύ μας. (το πόσο συγγενείς είμαστε θα το νιώσουμε μόνο αν δεχθούμε μια επίθεση από εξωγήινα πράσινα πλασματάκια). Αυτά λοιπόν δέχεται η επιστήμη και το πλεονέκτημά της απέναντι στις θρησκευτικές δοξασίες, είναι το γεγονός ότι τα πορίσματά της είναι αποδεκτά από όλους τους ανθρώπους σε κάθε γωνιά της γης. Π.χ. στο Δελχί, στην Τεχεράνη, στην Ιερουσαλήμ και στην Αθήνα, ο καθένας πιστεύει στο δικό του Θεό, έχει τη δική του «αλήθεια» αλλά όλοι διδάσκονται και πιστεύουν ότι E= MxC2, δέχονται γενικά τα αποτελέσματα της επιστήμης, η οποία αρνείται δόγματα και απόλυτες και αμετάβλητες αλήθειες.
Είμαστε τελικά ρατσιστές; Στις καθημερινές συμπεριφορές και στην ήπια μορφή του ρατσισμού που εκδηλώνεται με ναρκισσισμό έναντι άλλων διαφορετικών, ρατσιστές είμαστε λίγο πολύ όλοι οι λαοί και όλοι οι άνθρωποι. Αλλοι σε κοινωνικό, άλλοι σε φυλετικό, σε θρησκευτικό, ταξικό επίπεδο, κ.λ.π.. Το πρόβλημα υπάρχει εκεί, όπου ο ναρκισσισμός μας, η ανάγκη να ξεχωρίσουμε από τους άλλους, καλλιεργεί στερεότυπα και προκαταλήψεις που οδηγούν στην επιθετικότητα και στην άσκηση βίας.
-----------------------------------
Οι Έλληνες είναι ρατσιστες
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν οι αμερικανοί που πολέμησαν για την ανεξαρτησία τους είχαν την στοιχειώδη πρόνοια να φερθούν ρατσιστικά απέναντι σε συγκεκριμένους ιταλούς (απόγονους αρχαίων ελλήνων - να μην το ξεχνάμε)και να απαγορεύσουν την είσοδο στους προερχόμενους από τον Νότο, θα ζούσαν πολύ καλυτερα: δεν θα είχαν πρόβλημα Μαφίας και διάβρωσης της πολιτκής και δικαστικής εξουσίας στο σικάγο. Και πολύ λιγότερες δολοφονίες όσων αρνήθηκαν να πληρώσουν "προστασία".
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη διάρκεια του δεύτερου πολέμου, βέβαια, τα "ξαδέρφια" βοήθησαν τον Πάτον, στην προέλασή του - και, σε αντάλλαγμα, η μαφία έγινε θεσμός της αμερικής.
Αντε και στα δικά μας.
Άλλο πάλι και τούτο ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι θέλει να πει ο ποιητής;;;;;;
Εχοντας ζησει στο εξωτερικο λιγα χρονια δεν νομιζω οτι οι Ελληνες διαφερουν απο τους υπολοιπους Ευρωπαιους στα θεματα ρατσισμου....παντου υπαρχουν ανθρωποι που τους φοβιζει το διαφορετικο..!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΓΩ εντοπιζω το προβλημα αλλου για πολλες χωρες(μεταξυ αυτων η Ελλαδα η μαλλον κυριως εδω μιας και η μεταναστευτικη πολιτικη ειναι ανυπαρκτη..)οτι δηλαδη πλεον εχουν μαζευτει πολλοι περισσοτεροι μεταναστες απο οτι η καθε χωρα μπορει να "αντεξει" οποτε λογικο ειναι πολλοι λαθρομεταναστες να δημιουργουν γκετα και για να επιβιωσουν να παρανομουν εως και να εγκληματουν....και αυτο να δημιουργει απο την αλλη πλευρα αγανακτισμενους(πολλοι ευκολα μερικοι τους χαρακτηριζουν ρατσιστες)πολιτες...!!!!
Η ΙΔΙΑ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ μας κανει ρατσιστες με την ανυπαρκτη παρουσια της(Απο Πρωθυπουργο - βουλευτες εως και ο Δημαρχος....ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ).
ΠΙΣΤΕΥΩ τελικα οτι πρεπει ναναι ΠΟΛΛΑ τα λεφτα που τσεπωνουν οι κυβερνωντες για να δεχονται να γινετε η Ελλαδα μια απεραντη ΧΑΒΟΥΖΑ(δεν ξερω τι ποσα δινουν απο την ευρωπαικη ενωση για να το βουλωνουν οι δικοι μας και κυριως ο δημαρχος μας που ΠΟΤΕ δεν εχει τολμησει να αγγιξει το θεμα...).
ΕΠΙΣΗΣ δεν πιστευω οτι το ΠΑΣΟΚ θα εκανε τιποτα καλυτερο....!!!
Επειδη μερικοι θα πουνε ανηκει στο ΛΑΟΣ ....οχι ουτε ο Καρατζαφερης με πειθει(καταρχας πως βρεθηκε με τοσα ακινητα και το χειροτερο μου ειναι οταν τον βλεπω να γλυφει τους δεσποταδες ελπιζοντας στην βοηθεια τους/ψηφους) αλλα ειναι και ο μονος που αναγνωριζει οτι υπαρχει προβλημα...!!
Κατι πρεπει να γινει ΑΛΛΑ γενικα δεν βλεπω λυση στα προβληματα μας απο ΚΑΝΕΝΑ κομμα....ΟΛΟΙ ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ!
ΦΤΑΕΙ ο Ελληνας αν δεν μπορει να αντεξει αλλο αυτη την χαβουζα....αν για τον λογο αυτο συγκαταλεγομαι στους ρατσιστες τοτε ΕΙΜΑΙ αλλα το κρατος με εκανε με την ανικανοτητα του...!
Οι Ελληνες δεν ειναι ρατσιστές !!!!!! αυτοί είναι μαύροι ??????????
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Ελληνες δεν ειναι ρατσιστές !!!!!! αυτοί είναι μαύροι ??????????
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπω είστε κολητάρια με τον αναχρονισμό και την κακαβιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέρα από το υπέροχο μυθιστόρημα που μας αφηγηθήκατε, θα ήθελα να κάνω έναν πιο ουσιώδη σχολιασμό για το συμπέρασμά σας, το οποίο ομολογουμένως δεν κατάλαβα πώς προκύπτει.
Ο ρατσισμός ως έννοια πιθανώς να έχει μορφές και σίγουρα ποικίλες κατευθύνσεις και αναφορές. Ωστόσο αυτό που περιγράφετε ως "ήπιος" δεν είναι ρατσισμός. εΕξ ορισμού ο ρατσισμός είναι η επιθετική συμπεριφορά εις βάρος ενός "άλλου" και η αυτόματη, α πριόρι τοποθέτησή του ως κατώτερο από τον εαυτό (ατομικό ή συλλογικό)με αναγωγή σε μια φυσική, φυσικά προκύπτουσα ιεράρχηση βιολογικών χαρακτηριστικών τα οποία τελικά αντιστοιχούν σε κοινωνικές εκφράσεις.
Τώρα, οι ευκαιρίες για εθνική αυταρέσκεια δεν είναι ίδιες για όλους, καθώς το εθνικό δεν είναι και ενιαίο, ουδέποτε ήταν. Δεν είναι όλα ένα χαρμάνι για να πιάνουμε λέξεις από την ψυχολογία και να τις βάζουμε στην κοινωνική θεωρία, απαιτείται μία θεμελιώδης πειθαρχία νομίζω.
Ομοίως η διάκριση εθνικού και εθνικιστικού, στον εθνικισμό εμπλέκεται πάντα κάποιος άλλος εις βάρος του οποίου συγκροτείται.
Βέβαια, δε νομίζω ότι με αυτά που διαβάζετε περί τριών φυλών θα δώσετε σημασία σε όσα έγραψα. Ένεκα που μου ξέμεινε λίγο μετα-επαναστατικός ρομαντισμός και ρίχνω τέτοια σχόλια.
Καλώς σας βρήκα
Βλέπω είστε κολητάρια με τον αναχρονισμό και την κακαβιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέρα από το υπέροχο μυθιστόρημα που μας αφηγηθήκατε, θα ήθελα να κάνω έναν πιο ουσιώδη σχολιασμό για το συμπέρασμά σας, το οποίο ομολογουμένως δεν κατάλαβα πώς προκύπτει.
Ο ρατσισμός ως έννοια πιθανώς να έχει μορφές και σίγουρα ποικίλες κατευθύνσεις και αναφορές. Ωστόσο αυτό που περιγράφετε ως "ήπιος" δεν είναι ρατσισμός. εΕξ ορισμού ο ρατσισμός είναι η επιθετική συμπεριφορά εις βάρος ενός "άλλου" και η αυτόματη, α πριόρι τοποθέτησή του ως κατώτερο από τον εαυτό (ατομικό ή συλλογικό)με αναγωγή σε μια φυσική, φυσικά προκύπτουσα ιεράρχηση βιολογικών χαρακτηριστικών τα οποία τελικά αντιστοιχούν σε κοινωνικές εκφράσεις.
Τώρα, οι ευκαιρίες για εθνική αυταρέσκεια δεν είναι ίδιες για όλους, καθώς το εθνικό δεν είναι και ενιαίο, ουδέποτε ήταν. Δεν είναι όλα ένα χαρμάνι για να πιάνουμε λέξεις από την ψυχολογία και να τις βάζουμε στην κοινωνική θεωρία, απαιτείται μία θεμελιώδης πειθαρχία νομίζω.
Ομοίως η διάκριση εθνικού και εθνικιστικού, στον εθνικισμό εμπλέκεται πάντα κάποιος άλλος εις βάρος του οποίου συγκροτείται.
Βέβαια, δε νομίζω ότι με αυτά που διαβάζετε περί τριών φυλών θα δώσετε σημασία σε όσα έγραψα. Ένεκα που μου ξέμεινε λίγο μετα-επαναστατικός ρομαντισμός και ρίχνω τέτοια σχόλια.
Καλώς σας βρήκα
Αλέξανδρε,
ΑπάντησηΔιαγραφήεγώ δεν είμαι ρατσιστής,
ο άλλος είναι μαύρος!
12:34
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι έλληνες ΠΡΕΠΕΙ να είναι ρατσιστές ώστε να μπορούν να περισώσουν δύο πράγματα: την δικαιωματική ραθυμία τους και την χώρα τους.
Με απλά λόγια, δεν πρέπει να επιτρέπεται η είσοδος (για μόνιμη παραμονή) σε ανθρώπους των οποίων το πολιτισμικό επίπεδο, στη χώρα ΤΟΥΣ, είναι τέτοιο ώστε να ευνοεί την επιθετικότητα και τις σκοτεινές πράξεις.
Αντίθετα, η χώρα πρέπει να είναι ανοιχτή σε ανθρώπους που κουβαλούν θετικά στοιχεία τα οποία, μέσω της πολιτισμικής επιμιξίας, θα αναβαθμίσουν το πολιτισμικό επίπεδο των αυτόχθονων.
Μέχρι στιγμής, για παράδειγμα, οι περισσότεροι Αλβανοί κατάφεραν να αναβαθμίσουν την παραγωγικότητα του τόπου ενώ οι λίγοι (δυστυχώς) Πολωνοί μας έδωσαν εξαιρετικά μαθήματα προκοπής και νοικοκυρωσύνης. (Οι Ρουμάνοι, όμως;)
Από την αλλη, οι Σομαλοί κι οι Νιγηριανοί, το μόνο που κατάφεραν με τον ερχομό τους είναι να μας μαγαρίσουν. Και δεν αναφέρομαι στους λαούς της Νιγηρίας και της Σομαλίας, συνολικά, αλλά για τα συγκεκριμένα αποβράσματα που ξέρασε η ίδια η χώρα τους και κατάληξαν στην αυλή μας. Και μην μου μιλάτε για χρώμα: για ποιό λόγο, άραγε, οι περισσότεροι Σουδανοί που έχουν βρεθεί στη χώρα μας είναι "αστέρια";
Κοντολογίς, το ερώτημα, για κάποιον ξένο "γιατί τον απέβαλλε η ίδια η χώρα του;" δεν πρέπει να θεωρείται ρατσιστικό. Βρώμιζε, εκεί, τον χώμα που πατούσε και το ίδιο κάνει και εδώ πέρα.
όρος ρατσισμός ανήκει στους ελάχιστους που δεν έχουν ελληνική προέλευση αλλά ιταλική (razza) και ισπανική (Raza).
ΑπάντησηΔιαγραφή==============================
καλά τα λες.
Οι αρχαίοι έλληνες χρησιμοποιούσαν τον όρο "βάρβαρος", για όσους λαούς θεωρούσαν ότι είχαν κατώτερο πολιτισμό - όπως τουλάχιστον μαρτυρούσε η εκφορά του λόγου τους (εκ του "βαρ-βαρ")
Και συμφωνώ οτι οι αρχαίοι έλληνες δεν ήταν ρατσιστές: τα πήγαιναν μία χαρά με τους αλλοεθενείς... δούλους τους!
Εκεί όμως που ήταν απίστευτα ρατσιστές ήταν απέναντι στους "υπηρέτες του χρήματος". Όπως ίσως ξέρεις, παρά το γεγονός ότι οι έμποροι της αρχαίας αθήνας ήταν παμπλουτοι, ο δήμος τους κατέτασσε σε χαμηλότερη (και περιφρονητέα) κοινωνική τάξη από ότι τον "πολίτη". Και αν δεν κάνω λάθος, τους υποχρέωνε να κατοικούν "χώρια σαν τους ψωριάρηδες".
Ποιός ανδριανόπουλος θα τολμούσε, τότε, να καμαρώσει για τα "ιδεώδη του καπιταλισμού";
Δεν είμαστε ρατσιστές απλά δεν μας αρέσουν οι μαύροι, οι Εβραίοι, οι γύφτοι και όλοι όσοι δεν είναι Έλληνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΣ
Υ.Γ. και όσοι δεν είναι ορθόδοξοι.
Ο ίδιος
Ειμαι ρατσιστής!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι πολύ μάλιστα. Για χιλιάδες λόγους . Ειμαι ενάντια στις βίαιες εθνολογικές αλοιώσεις και το "σιδέρωμα" των λαών απο τις ρίζες τους. Όποιος λαός και αν είναι αυτός.
Δεν είμαι φασίστας ούτε έχω γκέι αριστερή ιδεοβλακία. Σιχαίνομαι τις εύκολες και απλοικές ρετσέτες. Βλέπω τα μαυράκια έξω απο το δημοτικό που πήγαινα και αναρωτιέμαι άν αισθάνονται εγγόνια του Κολοκοτρώνη και του Μακρυγιάννη. Βλέπω το Κινέζικο παρεμπόριο στο κεντρο της Αθήνας να ξεφορτώνουν τα κοντέινερς τη νύχτα και να πουλάνε όλες τις ώρες χωρίς ΙΚΑ σε υπαλλήλους,χωρίς αποδείξεις, χωρίς ΦΠΑ και όλες τις άλλες "λεπτομέρειες" που η αλογοκαπότα επιβάλει στους ιθαγενείς αυτόχθωνες.
Ας πάει ένα κανάλι στο τμήμα μεταγωγών να δούν τα μιλούνια απο σκατουλί φάτσες που πέρνουν άδεια παραμονής για "πολιτικούς" λόγους καθημερινά.
Θα μπορούσα να πώ και άλλα αλλά μάλλον ξεσκονίζω κουραμπιέδες.
Οι Έλληνες δεν είναι ρατσιστές. Απλά όλοι οι υπόλοιποι στον πλανήτη είναι βάρβαροι. Τόσο δύσκολο είναι πια να το καταλάβετε; Άντε μη σφάξω τώρα 5 μιλούνια γύφτους και μία θάλασσα εβραϊκά γουρούνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαι ας μιλήσουμε, λίγο και για παράνομες ελληνοποιήσεις. Με το αζημίωτο φυσικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πρώην υπουργός του πασοκ (και δημοσιογράφος) γ.ρωμαίος ξέρει πολλά για αυτό και ποιεί ευσχήμως τη νήσσα.
Πολλά ξέρει και έτερος καππαδόκης, ο χρυσοχοίδης, όταν τα αεροπλάνα κουβαλούσαν το 2000 ουκρανούς (μέσω κύπρου) στην εκλογική του περιφέρεια με σταυρωμένα ψηφοδέλτια στο χέρι.
Σίγουρα κάποιοι "βάζουν κόσμο" στην ελλάδα, με απώτερο στόχο να τους δώσει ο γιωργάκης (όπως έχει ήδη υποσχεθεί, άλλωστε) εκλογικά δικαιώματα. Για να μπορέσουν έτσι να ψηφιστούν, κάποια στιγμή, (και..."δημοκρατικότατα"!), όλα αυτά ενάντια στα οποία πολέμησαν οι πατεράδες κι οι παπούδες μας.
Και ο οχετός του βρώμικου χρήματος έχει πλημμυρίσει, πνίγοντας στα ευρώ τις όποιες αντιστάσεις της τελευταίας στιγμής.
Δεν είναι τόσο ρατσιστές οι Έλληνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλήθεια υπάρχουν πολλές χώρες στον κόσμο που ο με το ζόρι καθαριστής του παρμπρίζ αντιμετωπίζεται τόσο ήπια;
Τι είπες κύριε babis;
"Βλέπω είστε κολητάρια με τον αναχρονισμό και την κακαβιά."?????
Δεν ξέρω τι είναι τα παιδιά εδώ, γιατί δε γουστάρω να ασχολούμε με τα θέματα που ασχολούνται και μπαίνω σπάνια. Αλλά απ' ότι φαίνεται εσύ είσαι κολλητάρι με τη γκρίζα παγκοσμιοποίηση. Σόρυ για το ύφος, αλλά είναι προφανώς copy-paste του δικού σου
Θα φωνάξω πάλι κάτι.
Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί.
Όχι όλοι ίσοι, όλοι ίδιοι.
Και θα ρωτήσω και κάτι.
Όταν όλα γίνουν γκρίζα και όμοια, θα φταίνε οι οπαδοί της διατήρησης της διαφορετικότητας, ή οι οπαδοί της ισοπεδωτικής ανεκτικότητας των βίαιων πληθυσμιακών αλλοιώσεων;
Ας κουνήσουν το κεφάλι τους ρατσιστές και αντιρατσιστές, γιατί κάπου στη μέση των απόψεών τους όπως πάντα βρίσκεται το σωστό...
Επιτέλους οι απανταχού παγκοσμιοποιητές δε βαρεθήκατε να το παίζετε αντιπαγκοσμιοποιητές;
Αντιπαγκοσμιοποιητές διεθνιστές κομουνιστές κατά της παγκοσμιοποίησης αλλά υπέρ της σοσιαλιστικής παγκοσμιοποίησης!!!!!!
Αντιπαγκοσμιοποιητές φασίστες, να προσπαθούν να παγκοσμοιοποιήσουν τον κόσμο όλο, κάτω από διαστρευλωμένα από ένα Αυστροεβραίο ελληνικά λάβαρα, υπέρ της Γερμανικής ανωτερότητας ακόμη κι αν είναι Ρώσοι!!!!
Αντιπαγκοσμιοποιητές χριστιανοί και μουσουλμάνοι, που προσπαθούν να παγκοσμιοποιήσουν έναν ολόκληρο κόσμο κάτω από αιματωβαμένα ράσα!!!!
Θα τρελαθούμε τελείως....
Κοιτάξτε γύρω σας... υπάρχουν μάτια που σας βλέπουν... και που ακούν τις παραφωνίες σας.
Ακούτε και χρησιμοποιείτε τον όρο "Έλληνας" με τρόπο που να μοιάζει φασιστική έννοια.
Και πιστέψατε τον x-πρόεδρο για τα περί Ελληνικής παιδείας. Χωρίς γυμναστική, χωρίς μουσική, χωρίς φιλοσοφία. Ελληνική παιδεία όπως λέμε Γερμανός Χίτλερ ή όπως λέμε Τούρκος Κεμάλ.
Όταν ο κόσμος ανακαλύψει πάλι την Ελληνική παιδεία, οι ρατσισμοί θα σβύσουν, αλλά η διαφορετικότητα θα ενισχυθεί. Βέβαια με τα μυαλά που κουβαλάμε εδώ πέρα, το τελευταίο μέρος που προβλέπεται να αγγίξει την ελληνική σκέψη, είναι η υπό ρωμαίικη κατοχή Γη που κάποτε γέννησε το ελληνικό πνεύμα και περηφανεύεται για το νέο όνομά της.
Ξου Ρωμιοσύνη ανάβαθη που ρεύεσαι σαπίλα!
Θέλω να καταθέσω έναν ορισμό του όρου «ρατσισμός» που διάβασα στο φωτογραφικό περιοδικό «Αντιλήψεις» Νο.13 σελ. 19
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ρατσισμός είναι η προκατάληψη να αντιμετωπίζουμε κάποια άλλη ομάδα ανθρώπων ως κατώτερη η και να την περιφρονούμε, λόγω της φυλετικής η της εθνικής τους καταγωγής η των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων.
Η βασική αιτία του ρατσισμού συνήθως είναι ένα μείγμα υπεροψίας και φόβου. Δηλαδή μια μορφή εκλεπτυσμένης βλακείας στο μεγαλείο της.»
Θα επιθυμούσα την άποψη του αρθογράφου.
Φίλε Στέλιο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΒιάστηκες στην κρίση σου. Περίμενε να διαβάσεις και το δεύτερο μέρος του άρθρο και μετά το συζητάμε. Εμείς που ζήσαμε στη Γερμανία και συμπτωματικά δεν ανήκαμε στην ελληνική εργατική τάξη, νιώσαμε το ρατσισμό στην πιο ήπια μορφή του. Οποιος έλληνας έχει ζήσει σε μια βορειοευρωπαϊκή χώρα ή ακόμη στη Γαλλία και βόρειο Ιταλία και δεν ένιωσε ότι τον θεωρούν, φυλετικά, κατώτερο θα πρέπει να είναι χαζοχαρούμενος ή βλάξ. Οι έλληνες ναζιστές, οι ρώσοι κ.α. που συναντιούνται με τους συντρόφους τους (Kameraden) από τη Γερμανία, δεν μπορούν να φανταστούν ότι όταν έρθει η «ημέρα της τελικής κρίσης-λύσης», θα πάθουν από τους άριους συντρόφους τους ότι έπαθαν τα τάγματα εφόδου- Sturmabteilungen (SA) από τον Αδόλφο. Αφού τους χρησιμοποίησε για να αναρριχηθεί στην εξουσία, μετά τους εξόντωσε μέσα σε μια νύχτα το 1934 γιατί σαν «Λούμπεν-ομοφυλόφιλοι» δεν ταίριαζαν στην εικόνα του άριου. Προς το παρόν, για τους άριους-ναζί, όλοι οι άλλοι ναιζιστές θεωρούνται κατώτεροι μεν αλλά «χρήσιμοι βλάκες». Περίμενε τη συνέχεια..
Αλέξανδρος Πιστοφίδης
Θέλω να καταθέσω έναν ορισμό του όρου «ρατσισμός» που διάβασα στο φωτογραφικό περιοδικό «Αντιλήψεις» Νο.13 σελ. 19
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ρατσισμός είναι η προκατάληψη να αντιμετωπίζουμε κάποια άλλη ομάδα ανθρώπων ως κατώτερη η και να την περιφρονούμε, λόγω της φυλετικής η της εθνικής τους καταγωγής η των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων.
Η βασική αιτία του ρατσισμού συνήθως είναι ένα μείγμα υπεροψίας και φόβου. Δηλαδή μια μορφή εκλεπτυσμένης βλακείας στο μεγαλείο της.»
Θα επιθυμούσα την άποψη του αρθογράφου.
Μπα, δεν ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΟΥΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρός ρατσιστές καί αναπολόντες φιλετική καθαρότητα:
ΑπάντησηΔιαγραφή1 στους 200 άνδρες στίς Ασία, Ευρώπη καί
Βόρεια Αμερική,είναι απόγονοι του Τζέκινς Χάν.
Δέν τό υποστηρίζω αυθαίρετα εγώ,
αλλά τό Live Science καί τό National Geographic σέ ευρύτερα σχόλια
στό Genographic Project.
Ο Τζέκινς καί οι γιοί του απέκτησαν
100άδες παιδιά έκαστος καί εφόσον
αναφερόμαστε σέ εκθετική πρόοδο δέν
είναι a priori λανθασμένη αυτή η
άποψη.
Ποιός μίλησε για ρατσισμό?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα που υπάρχει είναι πως απο τους "γνωστούς αγνωστους" χαρακτηρίζεται σαν ρατσισμός όποιαδήποτε φωνή διαμαρτυρίας για την ανεξέλεγκτη είσοδο λαθρομεταναστών στην Ελλάδα.
Είμαι ρατσιστής αν δέν θέλω να μπορεί ο καθένας να μπουκάρει στό σπίτι μου χωρίς την άδειά μου?
Live Science,National Geographic στό Genographic Project (ευρύτερα σχόλια):
ΑπάντησηΔιαγραφή1 στούς 200 άνδρες στίς Ασία,Ευρώπη
καί Β. Αμερική είναι απόγονος τού
Τζέκινς Χάν.
Ο γαμήκουλας Τζέκινς καί τά παιδιά
του απέκτησαν 100άδες απογόνους από
πολλές γυναίκες,άρα ο αριθμός τους
αυξάνεται μέ γεωμετρική πρόοδο.
Πώς λοιπόν a priori νά απορρίψουμε
τό συμπέρασμα τών γεννετιστών πού
στηρίχθηκε σέ δείγματα DNA στό Β.
Ημισφαίριο?
Γι΄αυτό οπαδοί τής φυλετικής καθαρότητας
καί ολίγον έγγυοι...εεε..ρατσιστές
καβαλήστε ένα άλογο καί άν παρατηρήσετε κάποια ενδόμυχη έφεση,
έλξη,ικανότητα βρέ αδερφέ τότε.....
τό κυάνιο προσφορά τού καταστήματος
Αναστάσης.
"Πας μη Έλλην βάρβαρος" ή "παπούτσι απο τον τόπο σου κι ας είναι μπαλωμένο",αυτά φαντάζομαι είναι Ινδικές παροιμίες.Τώρα για το αν ήταν ή όχι ρατσιστές:θα ήθελα να θυμίσω ότι στην Αθήνα η σκέψη και μόνο να δοθούν πολιτικά δικαιώματα σε "μέτοικους" (οι οποίοι ήταν κυρίως Έλληνες) τιμωρούνταν με την ποινή του θανάτου,η Σπάρτη -κατά κάποιους ιστορικούς-έσβησε ακριβώς γιατί δεν έδινε τον τίτλο του "ομοίου" έστω σε Λακεδαιμόνιους και τέλος θυμηθείτε τις αντιδράσεις των Μακεδόνων στον Αλέξανδρο όταν άρχισε να εμπιστεύεται Πέρσες.Όλοι οι λαοί γίνονται ρατσιστές όταν ξεπερνιέται το μέτρο...και εδώ ξεπεράστηκε προ πολλού.Αν κάποιοι θέλουν παγκόσμιο χωριό είναι δικαίωμά τους.Αλλά είναι δικαίωμά μου να ερωτηθώ πρώτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι "Ἐλληνες δεν είναι ρατσιστές". Ποιοί Ἑλληνες;; Πάντως οι αρχαίοι Αθηναίοι θεωρούσαν Αθηναίο πολίτη μόνον εκείνον που είχε και τους δύο γονείς Αθηναίους πολίτες. Οι υπόλοιποι δεν είχαν πολιτικά δικαιώματα. Το ίδιο και οι αρχαίοι Σπαρτιάτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΑΜΕΣΩΣ Κ.ΠΙΣΤΟΦΙΔΗ ΤΟΝ ΟΡΟ ΞΕΝΟΦΟΒΟΣ.ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΙΧΑΙΜΟΜΑΣΤΕ.ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΙΣ ΚΑΤΣΑΡΙΔΕΣ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε συ άνεμος έλεος, ο καθένας διαβάζει κάτι αλλά την απάντηση την έχει έτοιμη πριν κανει ανοίξει το site!!
ΑπάντησηΔιαγραφήO πληθυντικός που χρησιμοποίησα ήταν της εμμεσότητας και της ευγενείας, όχι της κατεύθυνσης προς όλους τους χρήστες εδώ..
Ωστόσο το ύφος μου ήταν καταδεικτικό και ειρωνευτικό στην πρώτη πρόταση που σχολίασες. Ας το εξηγήσω όσο πιο σύντομα γίνεται, θα το είχα κάνει και πριν αλλά είναι μεθοδολογικό το ζήτημα και τέτοιου είδους διαφωνίες ποτέ δεν συζητούνται επαρκώς καθώς ο καθένας κλείνεται πίσω από ασυνείδητες μεθοδολογίες.
Ο ρατσισμός είναι μία έννοια, γινεται αντιληπτή ως ιδέα στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, μέχρι σήμερα το ακριβές περιεχόμενό της έχει αλλάξει και συνεχώς αλλάζει. Το πώς τελικά γίνεται αντιληπτός ο ρατσισμός προσδιορίζεται σε χρονικά, τοπικά και ιδιαίτερα ατομικά συμφραζόμενα.
Ωστόσο μπορεί κάποιος να αναζητήση μία πιο γενική ερμηνεία του όρου έχοντας όμως πάντα κατά νου την ιστορικότητα αυτής της ιδέας και την εμπειρία από την οποία προκύπτει.
Όταν λοιπόν κανείς ψάχνει να βρεί στη βάση ιστορικής ετυμολογίας του όρου "ράτσα" σαν η έννοια αυτή να έχει μια "φυσική" και αιώνια μετάφραση στο μυαλό των ανθρώπων είναι λάθος.
Όταν επίσης παίρνει κανείς μια λεξούλα που το περιεχόμενό της διαμορφώθηκε ιστορικά σε μια συγκεκριμένη περίοδο του και προσπαθεί να ανακαλύψει ταυτότητες το 500 πΧ είναι λάθος, λέγεται αναχρονισμός και είναι από τα βασικά άτοπήματα που εκπαίδευεται να αποφεύγει όπως ο διάλος το λιβάνι.
Όλοι αυτοί οι "πανεπιστήμονες" των οικονομικών και θετικών επιστημών που αναγάγουν εαυτούς σε πανόπτες της κοινωνίας όπως οι γιατροί του 19ου αιώνα, είναι τα κυρίας δρώντα υποκείμενα του αναχρονισμού.
Επομένως το να ξεκινάει ο κ. Πιστοφίδης μια αφήγηση με τέτους όρους προφανώς και μου φαίνεται αναχρονισμός και κακαβιά. Το χαρακτηριστικό της κακαβιάς είναι ότι τα βάζει όλα σε ένα τσουκάλι και τα βράζει, ομοίως σχηματίζεται και η μεθολογία πίσω από το συγκεκριμένο άρθρο.
Η κριτική σου ήταν όμως κυρίως σε πολιτικό επιπέδο. Καλέ μου άνεμε, η διατύπωση ενός προβληματισμού προϋποθέτει μέθοδο και σκέψη, όχι κομματική θέση.. Μην κρίνεις εξ ιδίου ή εκ του συνηθισμένου..
Δυστυχώς για να σου αναπτύξω τη θέση μου για τον ρατσισμό θα μας πάρει πολλές σελίδες. Όπως και να χει όμως δεν ανέχομαι την αδικία και την αναγωγή σε κοινωνιοβολικά χαρακτηριστικά, νομίζω καταλαβαίνεις.
Μ' αρέσει που ο "αρθρογράφος" ενώ διαβάζει τα σχόλια επιλέγει να απαντήσει μόνο σε όσα τον συμφέρει (κατά την κρίση του) και τα άλλα τα κάνει γαργάρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι προφανώς όταν ξαναδιάβασε και είδε και ο ίδιος τι αόριστες και ατεκμηρίωτες μπαρούφες έγραψε σκαρφίστηκε το ... δεύτερο μέρος του άρθρου!!!
Τελικά είναι ή δεν είναι κ. Πιστοφίδη; Μας αφήσατε με την αγωνία ...
Δεν πατε καλα, δεν πατε καθολου καλα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνοιξτε κανεναν Πλατωνα...
Μαθετε λιγα βασικα μαθηματικα, να δουλεψει το μυαλο σας πρωτα...
Και μετα ολα τα υπολοιπα...
Γιατι ουτε κριτικη σκεψη δεν εχετε και ο καθενας ερμηνευει ο,τι γουσταρει και τον βολευει...
Ελληνες, βλακεψατε εντελως!!... και δε σας παιρνει...
Όλοι οι λαοί γίνονται ρατσιστές όταν ξεπερνιέται το μέτρο...και εδώ ξεπεράστηκε προ πολλού.Αν κάποιοι θέλουν παγκόσμιο χωριό είναι δικαίωμά τους.Αλλά είναι δικαίωμά μου να ερωτηθώ πρώτα.
ΑπάντησηΔιαγραφή22 Σεπτέμβριος 2008 11:54 πμ
ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΑΜΕΣΩΣ Κ.ΠΙΣΤΟΦΙΔΗ ΤΟΝ ΟΡΟ ΞΕΝΟΦΟΒΟΣ.ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΙΧΑΙΜΟΜΑΣΤΕ.ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΙΣ ΚΑΤΣΑΡΙΔΕΣ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ.
22 Σεπτέμβριος 2008 12:18 μμ
Συμφωνώ απολύτως και με τις δύο αυτές θέσεις και με ανακουφίζει το γεγονός ότι ανάμεσα στους χιλιάδες ηλιθίους/πανάσχετους/αγράμματους και ποικίλους παλιανθρώπους, υπάρχουν και λίγοι που ακόμα αντέχουν κι αντιστέκονται.
ΠΑΣ ΜΗ ΕΛΛΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΣ.Εἰτε σἀς αρἐσει εἰτε ὀχι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒεβαίως και είμαστε ΦΥΛΕΤΙΣΤΕΣ και καλώς είμαστε. ΠΑΣ ΜΗ ΕΛΛΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήακου ακου Η Τουρκοσπορι ειναι και ρατσιστές
ΑπάντησηΔιαγραφή