GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Ποιοι μπορούν να ασκήσουν βία...

. Ρατσιστικά είναι τα ΜΜΕ... . Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης . Για το Γερμανό ψυχολόγο Horst Richter, ο δυστυχής και ανικανοποίητος με τον...

.
Ρατσιστικά είναι τα ΜΜΕ...
.
Γράφει ο Αλέξανδρος Πιστοφίδης
.
Για το Γερμανό ψυχολόγο Horst Richter, ο δυστυχής και ανικανοποίητος με τον εαυτό του επιστρατεύει αυθόρμητα διάφορους αμυντικούς μηχανισμούς προσπαθώντας να καταπολεμήσει αυτό που τον βασανίζει: Προσδιορίζει τη δυστυχία του σαν ένα κακό που η αιτία του βρίσκεται έξω από αυτόν, σε άλλους. Η δυστυχία του μεταμορφώνεται σε προβαλλόμενο μίσος, το οποίο διοχετεύει, όχι σε ισχυρούς, αλλά σε ότι του θυμίζει την αντίθετη πλευρά της ανθρώπινης τάσης για ναρκισσιστική παντοδυναμία.
Η αντίθετη πλευρά της επιθυμίας του, είναι για αυτόν, οι αδύναμοι, οι ανήμποροι, οι “φυλετικά κατώτεροι”, “οι κάθε είδους “εξτρεμιστές”, “τα παράσιτα”, κ.λ.π. Νιώθει ότι απειλείται από αυτά τα “κατώτερα” όντα που του θυμίζουν το δυστυχή εαυτό του, ενώ παράλληλα νιώθει δέος και θαυμασμό για οτιδήποτε δυνατό και ισχυρό, όπως αυτό που θα ήθελε να είναι ο ίδιος. Κατά βάθος μισεί τον εαυτό του και ότι του τον θυμίζει.
Παράδειγμα: Μπορεί να πάει απρόσκλητος (κατά λάθος) σε ένα γάμο ινδών στα Σπάτα, οι οποίοι σίγουρα θα τον καλέσουν στο τραπέζι γιατί είναι έλληνας (αν ήταν γύφτος, δηλαδή μακρινός συγγενής τους θα τον έδιωχναν). Δε θα καθίσει ούτε με σφαίρες. Περνώντας όμως έξω από το κτήμα Νάσιουτζικ όπου γιορτάζεται ο γάμος ενός εύπορου ζευγαριού από την Εκάλη, νιώθει την επιθυμία να μπει μέσα. Τον πετάνε με τις κλωτσιές έξω. Νιώθει ταπεινωμένος σαν σκουπίδι, συναντά στο δρόμο του έναν ινδό που γύριζε από το γάμο και ο οποίος μπορεί και να του είχε προσφέρει νωρίτερα ένα ποτήρι κρασί, τον πλακώνει δίχως λόγο στο ξύλο. Η διαφορετικότητα, που δήθεν τον ενοχλεί, είναι η αφορμή και αυτή είναι στο μυαλό του. Εδώ μιλάμε για ακραία περίπτωση ψυχοπαθογενούς ρατσισμού, που συγχέει θύματα και θύτες.
Υπάρχει και αυτό που ο Fromm ονομάζει Ναρκισσιστικό ρατσισμό της ομάδας...
Για τον Ι. Wallerstein, καθηγητή στο πανεπιστήμιο του Yale «σκοπός του Ρατσισμού δεν ήταν ποτέ να αποκλείει ανθρώπους, πολύ λιγότερο να τους εξοντώνει, αλλά να τους κρατάει μέσα στο σύστημα ως υπανθρώπους, ώστε να υφίστανται οικονομική εκμετάλλευση και να χρησιμοποιούνται πολιτικά ως αποδιοπομπαίοι τράγοι.»
Όπως και νάχει το πράγμα, όταν λέω πως οι έλληνες δεν είναι ρατσιστές, εννοώ, πως η συντριπτική πλειονότητα δεν είναι ικανή για άσκηση βίας κατά των διαφορετικών, των άλλων, των ξένων. Όταν ο απλός πολίτης ακούει καθημερινά στις ειδήσεις να προβάλλονται τα γεγονότα σκόπιμα με μια ρατσιστική χροιά, γιατί μετά θα κληθούν κάποιοι γραφικοί ρατσιστές και θα «θερμάνουν» την τηλεοπτική ατμόσφαιρα, αρχίζει να πιστεύει σε τέρατα. Το ότι άλλαξαν κάποια πράγματα στην κοινωνία μας συνολικά περνάει απαρατήρητο. Το ότι με έλληνες υπεράνω πάσης υποψίας, συμβαίνουν καθημερινά απίστευτα εγκλήματα, περνάει απαρατήρητο. Το ότι κάθε τόσο πέφτει από τα σύννεφα για πράγματα που άκουσε για τον τάδε γείτονα, θα σβηστεί γρήγορα από τη μνήμη. Θα διαρκέσει μέχρι να ακούσει την επόμενη είδηση, όπως π.χ. «Ιρακινός απήγαγε παιδί 11 μηνών» Και μετά αρχίζουν οι συνειρμοί. Το απήγαγε για να το πουλήσει ολόκληρο, να πουλήσει τα όργανά του ή να το φάει γιατί πείναγε; Δεν θα μάθει ποτέ αν απήγαγε το παιδί γιατί ήταν δικό του και η μητέρα αρνιόταν να του επιτρέψει να το δει.
Την TV δεν την ενδιαφέρει η πληροφόρηση και ακόμη λιγότερο η αλήθεια. Ζει από την σύγχυση. Ακουσα όμως την είδηση αυτή σε σταθμό του Μετρό και δεν πίστευα στα αυτιά μου. Όταν ήμουν μικρός μου λέγανε ότι οι χιλιαστές τρώνε παιδιά, δεν ήξερα ότι το κάνουν και οι ιρακινοί! Με τέτοια ΜΜΕ, το ότι δεν βγήκαμε ακόμη στους δρόμους για κανένα πογκρόμ, σημαίνει ότι δεν είμαστε ρατσιστές, ή ότι δεν είμαστε τόσο πολύ, ή τέλος πάντων δεν είμαστε τόσοι πολλοί. Την πιο ικανοποιητική απάντηση σε όλα τα είδη ρατσιστών την έδωσε ο Επίκτητος πριν 2000 χρόνια.
«Συμπεράσματα όπως τα ακόλουθα είναι ασυνάρτητα:
Εγώ είμαι πλουσιότερος από σένα άρα και καλύτερος, ή εγώ είμαι ευγλωττότερος από σένα επομένως αξίζω περισσότερο.
Λογικότερα είναι τα συμπεράσματα: Εγώ είμαι πλουσιότερος άρα η περιουσία μου είναι ανώτερη από τη δική σου. Εγώ είμαι ευγλωττότερος άρα η ευγλωττία μου είναι ανώτερη από τη δική σου.
Γιατί εσύ ο ίδιος δεν είσαι ούτε περιουσία ούτε ευγλωττία
Τι είσαι; Η εφαρμογή των ιδεών σου»

Ο ρατσιστής δεν έχει ιδέες αλλά εμμονές στερεοτύπων και προκαταλήψεων. Οι περισσότεροι χρειάζονται βοήθεια για να ανακαλύψουν την ομορφιά του να αγαπάς και να σε αγαπούν. Οι λίγοι που τους εκμεταλλεύονται πολιτικά, οικονομικά, μιντιακά και γενικώς για την εκπλήρωση των στόχων τους, χρειάζονται ξεσκέπασμα και απομόνωση .
Ενας που νιώθει αποτυχημένος στη ζωή ή που όλη τη βδομάδα στη δουλειά τρώει σφαλιάρες και που σαν άτομο μπορεί να είναι συνεσταλμένος και ντροπαλός, σαν μέλος μιας ξεχωριστής ομάδας, π.χ.σαν έλληνας απέναντι σε ξένους, ή σαν φίλαθλος του ΠΑΟ έναντι φιλάθλων άλλων ομάδων νιώθει ότι είναι κάτι ανώτερο. Όταν μαζί με την ομάδα επιτίθεται σε αντιπάλους νιώθει την ηδονή του ισχυρού, νιώθει πως υπάρχει, πως είναι υπολογίσιμος.. Αυτά όσον αφορά στα άτομα που μπορούν να εκδηλώσουν το ρατσισμό τους με τη χρήση βίας. Οι περισσότεροι ψυχολόγοι ισχυρίζονται πως πολλά από αυτά τα άτομα δεν έχουν ιδιαίτερα υψηλό δείκτη νοημοσύνης και υψηλή μόρφωση. Υπάρχουν όμως κάποια με ιδιαίτερη ευφυία αλλά με Συναισθηματική Νοημοσύνη μηδέν. Υπάρχουν βεβαίως κι εκείνοι που χρησιμοποιούν τη ρατσιστική ανάγκη κάποιων για να πετύχουν πολιτικούς στόχους.
---------------------------------------

24 σχόλια

  1. Γιατί εσύ ο ίδιος δεν είσαι ούτε περιουσία ούτε ευγλωττία
    Τι είσαι; Η εφαρμογή των ιδεών σου»
    ---------------------

    Ωραία τα λες Πιστοφίδη.

    Και συμπληρώνω, για πρόσφυγες συγκεκριμένης προέλευσης:

    "Επειδή στην χώρα μου υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες μη-αυτόχθονες που δεν συμπεριφέρονται σαν σκουπίδια, αυτό σημαίνει ότι εσύ που συμπεριφέρεσαι σαν σκουπίδι (και μου λερώνεις τον χώρο μου) είσαι αφ εαυτού σκουπίδι, όπως κι οι συμπατριώτες σου, αν κρίνω από τον τρόπο που συμπεριφέρονται, μεταξύ τους, όταν είναι στην χώρα τους.

    Κατά συνέπεια, τσακίσου και γύρνα στη χωματερή σου.

    Διαφορετικά, όσο έξακολουθείς να είσαι στα πόδια μου, κάποιοι θα βρούν την ευκαιρία να σε χρησιμοποιήσουν εναντίον μου.

    Απλό ένστικτο αυτοσυντήρησης - δεν συμφωνείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΡΕ ΠΙΣΤΟΦΙΔΗ ΔΕΝ ΣΕ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΥΣ ΣΑΝ ΚΑΙ ΣΕΝΑ ΚΑΝΕ ΚΑΠΟΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΑ ΠΕΡI ΤΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΥΑΛΕ ΚΑΙ ΤΟΥ FROMM AYTOI ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΕΤΑΓΜΕΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΣΥ ΠΟΥ ΚΟΛΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΤΟΥΣ ΕΙΣΑΙ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εσείς μάλλον είστε από τα άτομα που "δεν έχουν ιδιαίτερα υψηλό δείκτη νοημοσύνης και υψηλή μόρφωση" λολ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ καλό άρθρο. Με απλό τρόπο αναλύει το φαινόμενο του ρατσισμού.
    Εγώ τόσο καιρό το λέω πιο απλοικά: οι ρατσιστές είναι άνθρωποι κομπλεξικοί και ξεσπούν τα προβλήματά τους πάνω στους άλλους-κυρίως στους αδύναμους και στους διαφορετικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Ρατσιστές" με τον πιό ωμό τρόπο είναι οι Αφρικανοί. Εκεί θεωρείται περίπου αυτονόητο οι φυλές να αλληλοσφάζονται. Στην Ρουάντα το '97, σε τρείς μήνες σκοτώθηκαν 800 χιλιάδες, ως επι το πλείστον Τούτσι, τους οποίους κατέσφαξε η φυλή των Χούτου. Στη Σιέρρα Λεόνε ακρωτηρίαζαν μέχρι και μικρά παιδιά. Πρόσφατα, στην Κένυα, σε συγκρούσεις μεταξύ φυλών που ξέσπασαν μετά τις εκλογές σημειώθηκαν σφαγές με τσεκούρια και κάηκαν οικογένειες ζωντανές. Πριν δυό μήνες μαύροι Νοτιοαφρικανοί κατέσφαξαν μετανάστες (μαύρους), από γειτονικές χώρες, που είχαν πάει να βρούν δουλειά στην Νότια Αφρική. (Για να μην μιλήσουμε για τον φύλαρχο Μουγκάμπε και το καθεστώς του...) Ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας είναι πρόθυμοι να αλληλοσφαχτούν οι Αφρικανοί με τσεκούρια και χασαπομάχαιρα, και οι ίδιοι μετά κατηγορούν τους άλλους για "ρατσισμό" και βία!


    Να πας, λοιπόν, σε αυτούς να τα πείς αυτά περί ρατσισμού, διότι εμάς μας τάχουν πει κι άλλοι πριν απο σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Ρατσιστές" με τον πιό ωμό τρόπο είναι οι Αφρικανοί. Εκεί θεωρείται περίπου αυτονόητο οι φυλές να αλληλοσφάζονται. Στην Ρουάντα το '97, σε τρείς μήνες σκοτώθηκαν 800 χιλιάδες, ως επι το πλείστον Τούτσι, τους οποίους κατέσφαξε η φυλή των Χούτου. Στη Σιέρρα Λεόνε ακρωτηρίαζαν μέχρι και μικρά παιδιά. Πρόσφατα, στην Κένυα, σε συγκρούσεις μεταξύ φυλών που ξέσπασαν μετά τις εκλογές σημειώθηκαν σφαγές με τσεκούρια και κάηκαν οικογένειες ζωντανές. Πριν δυό μήνες μαύροι Νοτιοαφρικανοί κατέσφαξαν μετανάστες (μαύρους), από γειτονικές χώρες, που είχαν πάει να βρούν δουλειά στην Νότια Αφρική. (Για να μην μιλήσουμε για τον φύλαρχο Μουγκάμπε και το καθεστώς του...) Ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας είναι πρόθυμοι να αλληλοσφαχτούν οι Αφρικανοί με τσεκούρια και χασαπομάχαιρα, και οι ίδιοι μετά κατηγορούν τους άλλους για "ρατσισμό" και βία!


    Να πας, λοιπόν, σε αυτούς να τα πείς αυτά περί ρατσισμού, διότι εμάς μας τάχουν πει κι άλλοι πριν απο σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι συμφέρον έχεις, βρε πιστοφίδη, να αρχίσεις να ανασκαλεύεις τα σκατά, ενοχοποιώντας όσους δεν συμφωνούν με σένα και τους απο πάνω σου;

    Αγόρι μου, ένα κι ένα κάνουν δύο: Ένας πολιτισμός (υψηλός, μεσαίος, χαμηλός, δεν έχει σημασία) αναβαθμίζεται όταν υποδέχεται, ως εποίκους, ανθρώπους από χώρες στις οποίες η ανθρώπινη ζωή έχει υψηλότερη αξία από ότι στον τόπο υποδοχής.

    Αντίθετα, αν θες να διαλύσεις έναν πολιτισμό - όπως ο μέτριος των νεοελλήνων, για παράδειγμα- δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτε άλλο από το να τον πλημμυρίσεις με ανθρώπινα σκουπίδια από χώρες στις οποίες η αξία ζωής είναι μηδαμινή.
    (Εξ ου και οι εκτεταμένες αλληλοσφαγές, μεταξύ φυλών, ως πατροπαράδοτο ήθος και πολιτισμικό στοιχείο, στην Αφρική. )

    Φυσικά, υπάρχουν τεράστια συμφέροντα πίσω από την προσπάθεια υπονόμευσης ενός πολιτισμού - ειδικά όταν αυτός καταλαμβάνει το πλέον ακριβό (αλλά αναξιοποίητο) οικόπεδο της ευρώπης.

    Όταν ο "σπόνσορας" πληρώνει τον (υποτιθέμενο) τούρκο δουλέμπορο με 10.000 ευρώ για το κάθε εξαθλιωμένο κεφάλι που εισάγεται στην Ελλάδα, αυτό σημαίνει ότι ο "σπόνσορας" είναι κάποιος πόλος με αστείρευτα οικονομικά αποθέματα. Από την άλλη, βέβαια, θα πρέπι να βάλεις το μυαλουδάκι σου να δουλέψει:

    Για να ξοδεύει κάποιος τέτοια αμύθητα ποσά, φαντάσου σε τι κέρδη προσβλέπει όταν θα καταφέρει, τελικά, να σε παραμερίσει από τον χώρο που τώρα καταλαμβάνεις!

    (Πού είναι τα προσδοκώμενα κέρδη; Κάτω από τα πόδια σου, αγόρι μου, αλλά σου απαγορεύεται να τα εξορύξεις και να λύσεις με αυτά το ασφαλιστικό σου πρόβλημα. Ο πουτιν, μια και τόφερε η κουβέντα, δεν είναι τίποτε άλλο από ένας ηγέτης που "παράκουσε" στις εντολές και έφερε στην επιφάνεια αυτά που ανήκουν στον λαό του. Και μακέλεψε, στα μουλωχτα, τους -ομοεθνείς του!- εκπροσώπους του Ξέρξη, που του ζήτησαν γη και νερό για τον αφέντη τους).

    Και εδώ, καταθέτω και μία ερώτηση κρίσεως.

    Αν τα 10.000 δολάρια, ανά άτομο, δεν προέρχονταν από "δόλιο σπόνσορα" αλλά ανήκαν στον οικονομικό μετανάστη (από τη Νιγηρία ή την Σρι Λάνκα, για παράδειγμα), ποιός ο λόγος να ρισκάρει τη ζωή του για να έρθει εδώ για να εκπορνευτεί ή να ντιλάρει πρέζα, για φραγκοδίφραγκα, στη Γερανίου;

    Με κομπόδεμα 10.000 ευρώ, στη χώρα του ή την διπλανή (άντε, σε περίπτωση εμφυλίου), θα ήταν είτε μεγαλοκτηματίας είτε εργοστασιάρχης!

    Ξύπνα!

    (Ή, μήπως, είσαι ήδη ξύπνιος και θεωρείς ότι όλοι οι υπόλοιποι κοιμούνται όρθιοι;)

    Φιλάκια

    παμισος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 2:25

    Στη Σιέρρα Λεόνε ακρωτηρίαζαν μέχρι και μικρά παιδιά

    --------------------------------

    Όσο τραγικό και παράλογο κι αν σου φαίνεται, αυτό θεωρείται από τους ίδιους ως "ανθρωπιστική πράξη".

    Το ξεκλήρισμα ενός χωριού, σε έναν αφρικανικό εμφύλιο, σημαίνει ότι οι επιζώντες, μη έχοντας πού αλλού να στραφούν, θα οργανωθούν στην αντίπαλη ένοπλη ομάδα. Και θα επιδιώξουν να πάρουν εκδίκηση, όπως γίνεται εδώ και χιλιάδς χρόνια, στη μαύρη ήπειρο, στις συγκρούσεις μεταξύ φυλών.

    Αυτοί που ακρωτηρίασαν τα παιδιά, ήθελαν, μεν, να τους χαρίσουν τη ζωή αλλά και να απαλλαγούν από τον φόβο ότι, ύστερα από λίγα χρόνια, θα έπαιρναν όπλα, ως εφηβοι, και θα ζητούσαν εκδίκηση.

    Για τέτοιο πολιτισμό μιλάμε!

    Και εδώ, να προσθέσω και κάτι.

    Οι ολλανδοί δουλέμποροι του προπερασμένου αιώνα, απέφευγαν να κινηθούν στην αφρικανική ενδοχώρα, προτιμώντας να περιμένουν, μέσα στα πλοία τους,να φτάσει το "εμπόρευμα" στις ακτές, οδηγημένο από "υπερισχύοντες" ομοφύλους που είχαν κάνει και την πρώτη... διαλογή!

    Με άλλα λόγια, οι αλυσσοδεμένοι μαύροι που κατέληγαν στις βαμβακοφυτείες του τέξας ανήκαν σε φυλές που είχαν αιχμαλωτιστεί από τις αντίπαλες και ήταν "παραδοτέες", στην ακτή, από τους (επίσης μάυρους) γείτονές τους!

    Αλλά ποτέ δεν "επιτράπηκε" να γραφτεί, στην ιστορία, η ουσιαστικότατη συμβολή που είχαν μαύροι φύλαρχοι της αφρικής στην ανάπτυξη του δουλεμπορίου. Οι "Συριζαίοι" κουλτουριάρηδες των βόρειων πολιτειών θεώρησαν "πολιτικά ορθό" να πάρουν όλη την ιστορική ευθύνη εκείνοι που τους αγόραζαν - δηλαδή, οι ηττημένοι του αμερικάνικου εμφυλίου: οι νότιοι. (Καλά κουμάσια και λόγου τους, αν σκεφτεί κανείς ότι χρησιμοποιούσαν "αρχαιοελληνικά" και ρωμαϊκά -"res"- άλλοθι για να δικαιολογήσουν την Κουλτούρα Δουλείας που είχαν επιλέξει, για την βόλεψή τους).

    Ετσι, ελάχιστες νύξεις γίνονται, στις μέρες μας, για τους ολλανδούς "εφοπλιστές" ή τους μάυρους... "συλλέκτες ανδραπόδων"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. κ. Πιστοφίδη τα άρθρα σας είναι από τα καλύτερα στο press-gr. Μπράβο.

    enas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αναρωτιέμαι,ποιοί και με ποιά σκοπιμότητα ξεκινάνε ξαφνικά συζήτηση γι ρατσισμό στην Ελλάδα?

    Την ίδια ώρα που η Αθήνα έχει καταληφθεί απο Αφρικανους με γιαταγάνια,και που ο Νομάρχης Δωδεκαννήσου μιλάει για ΑΠΟΓΝΩΣΗ των κατοίκων μπροστα στα κύματα των λαθρομεταναστών...

    Φωνάζει ο κλέφτης να φύγει ο νοικοκύρης?

    Ή είναι τόσο πολά τα λεφτά των ναρκωτικών?

    Αν υπάρχει σήμερα ρατσισμός απο την Εξουσία και τα Media,αυτός στρέφεται κατά των Ελλήνων,καθώς χαρακτηρίζεται σαν ρατσισμός όποιαδήποτε φωνή διαμαρτυρίας για την ανεξέλεγκτη είσοδο λαθρομεταναστών στην Ελλάδα.

    Είμαι ρατσιστής αν δέν θέλω να μπορεί ο καθένας να μπουκάρει στό σπίτι μου χωρίς την άδειά μου?

    Ή αρνείται κανείς ότι η Ελλάδα είναι το ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ και όχι Ασιατικοαφρικανικό κοινόβιο?

    Οποιος το αρνείται,να το πεί στα ίσια,και να μη μας συκοφαντεί για ρατσιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πιστιφίδη, είσαι όντως πιστό-φίδι της Παγκοσμιοποίησης...

    Ετσι,να κάτσουμε να γίνουμε μειονότητα στην ίδια μας τη χώρα,όπως πάθανε οι Σέρβοι στο Κοσυφοπεδιο,για να μή τυχόν και μας πεί κανείς ρατσιστές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. PALIO,KYRIE ARXIMALAKA "SYGGRAFEA" TO EVRAIKO/EVRAIOGENES KOLPO NA VGAZOUME AVTOUS, TWN OPOIWN TA EPIXEIRHMATA DEN MPOROUME NA ANTIKROUSOUME KAI OUTE STEKOUN STH FYSH, TH ZWH KAI THN PRAGMATIKOTHTA, PSYXANWMALOUS. META OMWS APO 60 KAI PLEON XRONIA, VRE ALHTES KOMMOUNIA EVRAIOTRAFEIS KAI EVRAIOKINOUMENOI POU ESEIS EXETE EPIKRATHSEI, POU EXETE FEREI TO XAOS, TA EXETE OLA ISOPEDWSEI KAI EXETE KANEI TON KOSMO OLO ENA APERANTO MPORNTELLO, ESEIS VRE EGLHMATIES, ORFANA TOU STALIN, TOU POL-POT, TOU FREUD, TOU MAO, THS MEIR, TOU SHARON KAI OLWN TWN ALLWN AGYRTWN POU EPAINEITE KAI STWN OPOIWN TA XNARIA KINEISTE, ESEIS RE AXREIOI EISTE OI KATHGOROUMENOI, ESEIS 8A NA APOLOGH8EITE KAI 8A DWSETE LOGARIASMO GIA TA EGLHMATA SAS, GIA SAS STHNONTAI, RE ADIWR8WTA GOUROUNIA PRWHN KAI NYN KNITES KAI SYNASYRIASMENOI NEOTAKSITES LAKEDES; EVRAIOAMERIKANOTSOLIADES KREMALES: KAI NAZI, RATSISTES, AKRODEKSIOUS, "ANTISHMITES" KAI O,TI ALLH EVRAIOGENHS MALAKIA SAS KATEVEI GIA NA MAS XARAKTHRISETE KAI NA MAS EPIRRIPSETE EMAS TOUS E8NIKISTES: NAI RE, ONOMASTE MAS OPWS 8ELETE, NAI RE TIMH MAS KAI KAMARI MAS STO KATW-KATW NA EIMASTE OLA AVTA, ST' ARXIDIA MAS, EPITELOUS GAMIOLIA!!! TZI POSOSTO RE GOPUROUNIA TOU KOSMOU ALLWSTE KAI TWN ELLHNWN EPHRREAZETE?? AEI KAI GAMOI 8YTAI LOIPON!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΑΚΕΛΙΟ ΣΤΗΝ ΜΕΝΑΝΔΡΟΥ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ Η ΟΜΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΣΟΜΑΛΟΥΣ,Η ΚΥΨΕΛΗ ΑΠΟ ΑΛΒΑΝΟΥΣ,Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ ΑΠΟ ΚΟΥΡΔΟΥΣ,Ο ΑΓ.ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑΣ ΑΠΟ ΡΩΣΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΟΥΤΕ ΑΚΟΥΣΑ ΚΑΝΕΝΑ ΠΙΣΤΟ-ΦΙΔΙ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ.ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΝ ΠΕΣΟΥΝ ΔΥΟ ΦΑΠΕΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟ.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. για τα σκουπίδια το άρθρο και χιλιοειπωμένα τα λόγια σου Πιστοφίδη.Εμένα μου άρεσε πάντως το"οι περισσότεροι χρειάζονται βοήθεια για να ανακαλύψουν την ομορφιά του να αγαπάς και να σε αγαπούν"Βόηθα με,βόηθα με, βόηθα με γιατί εμένα δε μου βγαίνει με τίποτα αγάπη στα αποβράσματα που ξέρασε ο τρίτος κόσμος και τους τρώμε στην μάπα εμείς.Εσένα Σομαλός ,Πακιστανός,Αφγανός,ποια εθνικότητα σε βοήθησε τέλος πάντων να μάθεις να αγαπάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. 23 Σεπτέμβριος 2008 4:47 πμ,

    Σωστές παρατηρήσεις. Υπενθυμίζω, όμως, ότι οι μεγαλύτεροι δουλέμποροι ήταν οι Άραβες.

    Και μιά και τόφερε η κουβέντα, ας μιλήσουμε για Άραβες:

    «Υπάρχει η τεράστια μυθοποίηση των Αράβων από τους ίδιους τους Άραβες οι οποίοι παρουσιάζονται μονίμως ως τα αιώνια θύματα της Ιστορίας. Στην πραγματικότητα, αν υπήρξε ένα κατακτητικό έθνος, από τον 7ο μέχρι τον 11ο αιώνα, ήταν ακριβώς οι Άραβες. Οι Άραβες δεν ήταν αυτοφυές είδος των των βουνοπλαγιών του Άτλαντα στο Μαρόκο. Ζούσαν στην Αραβία. Στην Αίγυπτο δεν υπήρχε ούτε ένας Άραβας. Η σημερινή κατάσταση είναι αποτέλεσμα, κατ’ αρχάς, της κατάκτησης και του λίγο-πολύ καταναγκαστικού εξισλαμισμού των υποταγμένων πληθυσμών, και στην συνέχεια του επί αιώνες εποικισμού των Αράβων, όχι από τους Ευρωπαίους, μα από τους Τούρκους, και τέλος του δυτικού ημι-αποικισμού για μια συγκριτικά πολύ μικρότερη περίοδο.

    Ποια είναι η κατάσταση που βρίσκονται σήμερα πολιτικά οι Άραβες; Πήραν ό,τι χειρότερο από την Δύση και το κόλλησαν πάνω σε μία κοινωνία που από πολιτιστική άποψη είναι θρησκευτική. Στις κοινωνίες αυτές η θεοκρατία ποτέ δεν παρασαλεύθηκε: ποινικός κώδικας είναι το Κοράνι…»

    Τα παραπάνω δεν τα λέει κάποιος ακροδεξιός, ή ρατσιστής, αλλά ο Κορνήλιος Καστοριάδης, στην «Άνοδο της Ασημαντότητας».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εμείς που ζήσαμε στη Γερμανία και συμπτωματικά δεν ανήκαμε στην ελληνική εργατική τάξη, νιώσαμε το ρατσισμό στην πιο ήπια μορφή του. Οποιος έλληνας έχει ζήσει σε μια βορειοευρωπαϊκή χώρα ή ακόμη στη Γαλλία και βόρειο Ιταλία και δεν ένιωσε ότι τον θεωρούν, φυλετικά, κατώτερο θα πρέπει να είναι χαζοχαρούμενος ή βλάξ.
    Α. Πιστοφίδης

    Όπως και νάχει το πράγμα, όταν λέω πως οι έλληνες δεν είναι ρατσιστές, εννοώ, πως η συντριπτική πλειονότητα δεν είναι ικανή για άσκηση βίας κατά των διαφορετικών, των άλλων, των ξένων.
    Α. Πιστοφίδης (επίσης)

    Εν ολίγοις, στην Ευρώπη υπάρχει ρατσισμός, τον οποίον έζησε και ο αρθρογράφος, παρόλο που δε νομίζω να τον τουλουμιάζανε καταμεσής του δρόμου (ή τουλάχιστο δεν ανέφερε τίποτα σχετικό). Στην Ελλάδα πάλι δεν υπάρχει ρατσιμός διότι ... ο μέσος Έλλην δεν ξυλοφορτώνει 5-6 μετανάστες καθημερινώς !!! Όταν φτάσουμε σ' αυτό το σημείο το συζητάμε !

    Γιατί δε ρωτάτε έναν μετανάστη να σας πει από πρώτο χέρι αν υπάρχει ρατσισμός στην Ελλάδα, κ. Πιστοφίδη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ 23 Σεπτέμβριος 2008 12:39 μμ

    Etsi fainetai, tou'kane fainetai kapoios tritokosmikos/kapoioi tritokosmikoi maou-maou tetoia pisokollhta pou eniwse katitis ston opis8en eswtwriko tou kosmo o "an8rwpos" na poume...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εντάξει πιστοφίδη,

    τώρα που πήραμε χαμπάρι για ποιούς δουλεύεις, ξέρουμε τα ύστερόβουλα κίνητρά σου πίσω από όλα όσα έχεις θίξει, εδώ πέρα, επι παντός του επιστητού. Και για όσα θα θίξεις στο μέλλον.

    Keep Walking!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 1.17
    εσύ ροζ βλήμμα περιμένεις ειλικρινή απάντηση από τον μετανάστη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. 12.40
    έχοντας ζήσει πολλά χρόνια στο εξωτερικό και γνωρίζοντας τους Αραβες πολύ καλά,δεν υπάρχει ούτε μία λέξη στο κείμενο του Κ.Καστοριάδη που να μη συμφωνώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ------------------------




    1:17

    στην Ευρώπη υπάρχει ρατσισμός, τον οποίον έζησε και ο αρθρογράφος,

    -----------------------------



    Αγαπητέ, οι κεντροευρωπαίοι δεν μας θεωρούν "φυλετικά κατώτερους" αλλά "πολιτισμικά κατώτερους" - και σε αυτό δεν έχουν καθόλου άδικο.

    Φαντάσου να είσαι βορειοϊταλός, ελβετός ή γερμανός τουρίστας και να επισκεφθείς την Αθήνα με τα σκουπίδια της, να παρατηρήσεις τον τρόπο που οδηγούν οι έλληνες ή που φτύνουν καταγής, να χρειαστεί να πας στα εξωτερικά ιατρεία ενός εξαθλιωμένου δημόσιου νοσοκομείου ή να μπλέξεις με το ελληνικό δημόσιο.

    Πολύ λογικά, θα θεωρήσεις, σε σύγκριση με τις δικές σου προσλαμβάνουσες, ότι πρόκειται για έναν κατώτερο πολιτισμό, λίγο πιο πάνω από αυτόν της σύγχρονης αιγύπτου, λίγο πιο κάτω (;) από αυτόν της σύγχρονης αιγαιακής τουρκίας.

    (Η αλήθεια είναι ότι χάσαμε απίστευτα πολύ χρόνο, ύστερα από το πολιτισμικό άλμα που κάναμε στις αρχές της δεκαετίας του 60...)

    Αντίστοιχα, όταν οι ευρωπαίοι σε συναντούν στον δικό τους χώρο, δεν μπορούν παρά να ανακαλέσουν, συνειρμικά, την αντίληψη που έχουν σχηματίσει για τον χώρο από όπου προέρχεσαι και το είδος της παιδείας που κουβαλάς.

    Εδώ, δεν μιλάμε για ρατσισμό καθώς δεν είσαι... μαύρος για να σε υποτιμήσουν οι υποτιθέμενοι "άρειοι". Απλά, σε αποδέχονται ως "στατιστικά υπανάπτυκτο ομόφυλο" - και αυτό δεν είναι ρατσισμός αλλά η υποσυνείδητη υποτίμηση προς τον (αναντίρρητα) καθυστερημένο. Είναι κάτι σαν να είσαι 35-40 χρονών και να σου πιάσει κουβέντα για πολιτική ή φιλοσοφία κάποιος δωδεκάχρονος. Δεν θα τον αντιμετωπίσεις "ρατσιστικά" αλλά με εκείνη την συγκαταβατική υποτίμηση που αναπόδραστα θα νοιώθεις για κάποιον που ξέρεις ότι έχει πολύ δρόμο να διανύσει μέχρι να μπορέσει να συζητήσει ισότιμα μαζί σου.

    Μην τα γενικεύουμε, λοιπόν. Δεν είναι "ρατσισμός" αλλά μία δίκαιη, υποσυνείδητη συμπεριφορά, που ο πολιτισμικά κατώτερος (ο μέσςο ενοέλληνας, δηλαδή) την εισπράττει ως υποτίμηση.

    Αλλά για αυτό δεν φταίνε οι ευρωπαίοι αλλά οι πολιτικές ηγεσίες μας (δηλαδή εμείς οι ίδιοι και όχι οι... Νεφελίμ!) για την υποβαθμισμένη "καθημερινή παιδεία" που μας παρέχουν έτσι ώστε να μας κρατάνε κάτω από τον έλεγχό τους.

    παμισος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @4.12

    Δεν ξέρω αν η αναφορά σου στο ροζ κρύβει καμιά ψιλοεμμονούλα που επεκτείνεται πχ στο χρώμα των εσωρούχων σου, εγώ τη βρήκα ενντελώς ξεκάρφωτη πάντως.

    Επί του θέματος, δεν ξέρω αν είναι ειλικρινής, σίγουρα όμως δεν είναι ειλικρινής και η αντίθετη άποψη όταν δε στοιχειοθετείται και δεν αποδεικνύεται επαρκώς.

    @πάμισος

    Μάλλον σε λάθος πρόσωπο τα λες φίλτατε. Δεν ήταν δικά μου συμπεράσματα αυτά διότι δεν έχω ζήσει στην Ευρώπη.

    Δυο παρατηρήσεις όμως:
    1. Φοβάμαι ότι κι εσύ πέφτεις σε γενικεύσεις παρουσιάζοντας τη στάση των Ευρωπαίων ενιαία και συνολική. Είναι έτσι όμως;
    2. Όταν εισπράττεις μια άσχημη και υποτιμητική συμπεριφορά παίζει αλήθεια ρόλο αν αυτό που την προκάλεσε ήταν η "φυλετική" ή "πολιτιστική" σου "κατωτερότητα" ή η ίδια η άσχημη συμπεριφορά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. 2:22

    Φυσικά και δεν είναι ενιαία και συνολική. Θα ήμουν ψεύτης αν έλεγα κάτι τέτοιο, τη στιγμή που βρίσκομαι συνεχώς "έξω" για δουλειές και μιλάω με κόσμο.

    Αναφερόμουν (αποσπασματικά, ειν' η αλήθεια) στον ενδεχόμενο "υπερόπτη" ευρωπαίο απέναντι στον μέσο "νεοέλληνα", σε επίπεδο αντιπαράθεσης, μεταξύ τους.

    Εκεί, δεν υπάρχει ρατσισμός - απλά, η συμπεριφορά του καθενός εμπεριέχει τα πολιτισμικά στοιχεία που κουβαλάει ο καθένας από τον τόπο προέλευσής του. Και την επίγνωση καθενός από τους δυό ότι ο άλλος γνωρίζει την προέλευση του άλλου.

    Άλλωστε, κακά τα ψέμματα, σύγκρινε την παιδεία που παίρνει από το σχολείο και το σπίτι του ένας μέσος βορειοταλός, για παράδειγμα, με αυτή που (κάφροι και αγράμματοι) γονείς και δάσκαλοι δίνουν σε εμάς, στιγματίζοντάς μας.

    Για να μην έχεις αυταπάτες για το "ποιοί είμαστε" και το "πως μας βλέπουν οι άλλοι", ρίξε μια ματιά στην ελληνική πολιτική πραγματικότητα που αποτελεί και τον καθρέφτη του "μέσου στατιστικού δείγματος" των (κατά τα άλλα, ευφυών) νεοελλήνων.

    Η "αισθητική Ζαχόπουλου" είναι η αισθητική όλων μας - είτε μας αρέσει είτε όχι!- και το telltale της στάθμης του πολιτισμού μας.

    παμισος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

«ΑΚΕΦΑΛΗ» η Χεζμπολάχ! ΟΙ IDF ΣΚΟΤΩΣΑΝ και τον διάδοχο του Νασράλα...

Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε απόψε ότι ένας από τους κορυφαίους αξιωματούχους της Χεζμπολάχ, ο οποίος αναμενόταν να γίνει ο επόμενος ηγέ...

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *