. ,,, To Λειτούργημα της Δημοσιογραφίας έχει πλέον περιέλθει σε μια κατάσταση μη αναστρέψιμη. Πλέον το off the record έχει χαθεί και την ...
To Λειτούργημα της Δημοσιογραφίας έχει πλέον περιέλθει σε μια κατάσταση μη αναστρέψιμη. Πλέον το off the record έχει χαθεί και την θέση του έχουν πάρει τα ψηφιακά συστήματα ηχογράφησης.Το τραγικό όμως της όλης αυτής ...εξελιξης των πραγμάτων είναι το ότι το περιεχόμενο της εκάστοτε κασέτας είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που αποτυπωνεται στα άρθρα των δημοσιογράφων.
Εκτος από μαθήματα ηθικής χρειάζονται και μαθήματα δημοσιογραφιας σε κάποιους. Αναφέρεται σε άρθρο στο δίκτυο: "Αν θα μπορούσε ο Γκέμπελς να δει τους σύγχρονους μαθητές του που επαγγέλλονται την δημοσιογραφία, σίγουρα θα καταλάβαινε ότι η θεωρία του είναι πλέον αναχρονιστική, ημιτελής και σίγουρα υπολείπεται της εξελιγμένης της μορφής που εφαρμόζεται στην Ελλάδα του 2008.
Πλέον η Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Λάσπης, μέσω των off shores ανά τον κόσμο που τους τροφοδοτούν και τους χρηματοδοτούν, έχει συνεχή ανοδική πορεία στο χρηματιστήριο των ΜΜΕ. Ο ένας προκαλεί δημόσια οποιονδήποτε έχει κάτι να το πει ΕΠΩΝΥΜΑ, και η άλλη αναφέρεται αορίστως χωρίς να κατονομάζει κανένα, και αναπαράγει την κατευθυνόμενη λασπολογία . Υπάρχουν ...Έλληνες δημοσιογράφοι που χρηματοδοτούνται και εάν ναι , από ποιες πηγές και ποιος ο ρόλος τους. Το παιχνίδι τους πλέον είναι φανερό και από τον πάγκο και από την κερκίδα ." (Το παραπάνω απόσπασμα είναι από το politis-gr.blogspot.com)
Crocus
Ο/Η GAMIETE TO PROTO THEMA είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήALITHEIA TA GAMIOLAKA AYTA POY BGAINAN KAI YPERASPIZOTAN TON ARXIKLEFTARO TO THEMO POY EINAI OEO????
POY EINAI TO GLYDERO SIXAMA O GOYTZANHS???
FTOY TOYS!! DEN EXOYN KAMIA DOYLEIA NA DOYLEYOYN SAYTHN THN KOLOFYLLADA!!
OPOY TO AFENTIKO TOYS TO ENA EINAI ENA LAMOGIO TOY KERATA KAI O ALLOS O KARAMHTSOS KRYVETE SAN THN KOTTA
TI LEEI AYTO?
OTI KAI OI ERGAZOMENOI TOY THEMATOS EINAI YPOTAKTIKA ENOS EKDOTI!!
GIAYTO...NA MHN LENE POLLA POLLA GIA TOYS ALLOYS
TA IDIA SKATA EINAI TA XAFIEDAKIA.
Ο/Η GAMIETE TO PROTO THEMA είπε...
ALITHEIA TA GAMIOLAKA AYTA POY BGAINAN KAI YPERASPIZOTAN TON ARXIKLEFTARO TO THEMO POY EINAI OEO????
POY EINAI TO GLYDERO SIXAMA O GOYTZANHS???
FTOY TOYS!! DEN EXOYN KAMIA DOYLEIA NA DOYLEYOYN SAYTHN THN KOLOFYLLADA!!
OPOY TO AFENTIKO TOYS TO ENA EINAI ENA LAMOGIO TOY KERATA KAI O ALLOS O KARAMHTSOS KRYVETE SAN THN KOTTA
TI LEEI AYTO?
OTI KAI OI ERGAZOMENOI TOY THEMATOS EINAI YPOTAKTIKA ENOS EKDOTI!!
GIAYTO...NA MHN LENE POLLA POLLA GIA TOYS ALLOYS
TA IDIA SKATA EINAI TA XAFIEDAKIA.
Ο/Η GAMIETE TO PROTO THEMA είπε...
ALITHEIA TA GAMIOLAKA AYTA POY BGAINAN KAI YPERASPIZOTAN TON ARXIKLEFTARO TO THEMO POY EINAI OEO????
POY EINAI TO GLYDERO SIXAMA O GOYTZANHS???
FTOY TOYS!! DEN EXOYN KAMIA DOYLEIA NA DOYLEYOYN SAYTHN THN KOLOFYLLADA!!
OPOY TO AFENTIKO TOYS TO ENA EINAI ENA LAMOGIO TOY KERATA KAI O ALLOS O KARAMHTSOS KRYVETE SAN THN KOTTA
TI LEEI AYTO?
OTI KAI OI ERGAZOMENOI TOY THEMATOS EINAI YPOTAKTIKA ENOS EKDOTI!!
GIAYTO...NA MHN LENE POLLA POLLA GIA TOYS ALLOYS
TA IDIA SKATA EINAI TA XAFIEDAKIA.
Ο/Η GAMIETE TO PROTO THEMA είπε...
ALITHEIA TA GAMIOLAKA AYTA POY BGAINAN KAI YPERASPIZOTAN TON ARXIKLEFTARO TO THEMO POY EINAI OEO????
POY EINAI TO GLYDERO SIXAMA O GOYTZANHS???
FTOY TOYS!! DEN EXOYN KAMIA DOYLEIA NA DOYLEYOYN SAYTHN THN KOLOFYLLADA!!
OPOY TO AFENTIKO TOYS TO ENA EINAI ENA LAMOGIO TOY KERATA KAI O ALLOS O KARAMHTSOS KRYVETE SAN THN KOTTA
TI LEEI AYTO?
OTI KAI OI ERGAZOMENOI TOY THEMATOS EINAI YPOTAKTIKA ENOS EKDOTI!!
GIAYTO...NA MHN LENE POLLA POLLA GIA TOYS ALLOYS
TA IDIA SKATA EINAI TA XAFIEDAKIA.
Ο/Η GAMIETE TO PROTO THEMA είπε...
ALITHEIA TA GAMIOLAKA AYTA POY BGAINAN KAI YPERASPIZOTAN TON ARXIKLEFTARO TO THEMO POY EINAI OEO????
POY EINAI TO GLYDERO SIXAMA O GOYTZANHS???
FTOY TOYS!! DEN EXOYN KAMIA DOYLEIA NA DOYLEYOYN SAYTHN THN KOLOFYLLADA!!
OPOY TO AFENTIKO TOYS TO ENA EINAI ENA LAMOGIO TOY KERATA KAI O ALLOS O KARAMHTSOS KRYVETE SAN THN KOTTA
TI LEEI AYTO?
OTI KAI OI ERGAZOMENOI TOY THEMATOS EINAI YPOTAKTIKA ENOS EKDOTI!!
GIAYTO...NA MHN LENE POLLA POLLA GIA TOYS ALLOYS
TA IDIA SKATA EINAI TA XAFIEDAKIA.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΓΑΜΙΕΤΑΙ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΑΦΙΕΔΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ!!
ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΣ!
!!
ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟ ΠΑΙΔΟΒΟΥΒΑΛΟ ΑΡΧΗΛΑΜΟΓΙΟ ......
ΚΑΙ Ο ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΤΟΤΕ ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΑ ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥΣ!!
ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΔΙΑ ΧΑΦΙΕΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΟΙ ΚΟΛΑΣΗ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΕΔΩ
/Η ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΕΣ είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΓΑΜΙΕΤΑΙ!
ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΑΦΙΕΔΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ!!
ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΣ!
!!
ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟ ΠΑΙΔΟΒΟΥΒΑΛΟ ΑΡΧΗΛΑΜΟΓΙΟ ......
ΚΑΙ Ο ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΤΟΤΕ ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΑ ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥΣ!!
ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΔΙΑ ΧΑΦΙΕΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΟΙ ΚΟΛΑΣΗ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΕΔΩ
/Η ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΕΣ είπε...
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΓΑΜΙΕΤΑΙ!
ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΑΦΙΕΔΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ!!
ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΣ!
!!
ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟ ΠΑΙΔΟΒΟΥΒΑΛΟ ΑΡΧΗΛΑΜΟΓΙΟ ......
ΚΑΙ Ο ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΤΟΤΕ ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΑ ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥΣ!!
ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΔΙΑ ΧΑΦΙΕΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΟΙ ΚΟΛΑΣΗ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΕΔΩ
/Η ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΕΣ είπε...
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΓΑΜΙΕΤΑΙ!
ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΑΦΙΕΔΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ!!
ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΣ!
!!
ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟ ΠΑΙΔΟΒΟΥΒΑΛΟ ΑΡΧΗΛΑΜΟΓΙΟ ......
ΚΑΙ Ο ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΤΟΤΕ ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΑ ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥΣ!!
ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΔΙΑ ΧΑΦΙΕΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΟΙ ΚΟΛΑΣΗ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΕΔΩ
/Η ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΕΣ είπε...
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΓΑΜΙΕΤΑΙ!
ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΑΦΙΕΔΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ!!
ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΣ!
!!
ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟ ΠΑΙΔΟΒΟΥΒΑΛΟ ΑΡΧΗΛΑΜΟΓΙΟ ......
ΚΑΙ Ο ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΤΟΤΕ ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΑ ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥΣ!!
ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΔΙΑ ΧΑΦΙΕΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΟΙ ΚΟΛΑΣΗ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΕΔΩ
/Η ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΕΣ είπε...
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΓΑΜΙΕΤΑΙ!
ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΑΦΙΕΔΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ!!
ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΣ!
!!
ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟ ΠΑΙΔΟΒΟΥΒΑΛΟ ΑΡΧΗΛΑΜΟΓΙΟ ......
ΚΑΙ Ο ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΤΟΤΕ ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΑ ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥΣ!!
ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΔΙΑ ΧΑΦΙΕΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΟΙ ΚΟΛΑΣΗ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΕΔΩ
/Η ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΒΙΑΣΤΕΣ είπε...
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΓΑΜΙΕΤΑΙ!
ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΑΦΙΕΔΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ!!
ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΣ!
!!
ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟ ΠΑΙΔΟΒΟΥΒΑΛΟ ΑΡΧΗΛΑΜΟΓΙΟ ......
ΚΑΙ Ο ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΤΟΤΕ ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΑ ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥΣ!!
ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΔΙΑ ΧΑΦΙΕΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΟΙ ΚΟΛΑΣΗ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΕΔΩ
Και πού είναι η ΕΣΗΕΑ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τι κάνουν οι συνάδελφοι για αυτό; Εδώ ο Χίος παρέλασε από όλα τα κανάλια. Ανεξάρτητα αν αποκάλυψε μία αλήθεια, ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα!
Ο ένας με τα στοιχήματα ο άλλος γράφει 5 φορές την ίδια παράγραφο σε όλα τα post
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ τρίτος θα έλθει με τον ζαχό και κάτι αρνήθηκε σε λίγο θα σκάσουνε μύτη οι φανατικοί των κομμάτων….. τελικά αυτό το blog μου θυμίζει κάτι μαλακισμένα forum του in.gr πριν από πολλά χρόνια.
ΤΖΙΓΓΕΡ ΠΟΥΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΠΑΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙ.
ΟΛΟΙ ΠΕΚ .
Έχουν γίνει βαρετές οι κοινότυπες διαπιστώσεις στις οποίες μπορεί να φθάσει ο καθένας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέτοιες ψιλομαλακίες γράφω και μόνος μου.
Υπάρχει κάποια πρόταση για το δεον γενέσθαι ;
Αλλοιώς, μη μάς ζαλίζετε με τις "απόψεις" σας, όλοι, wannabe σχολιαστές & δημοσιογράφοι, που βρήκατε το press για να πείτε τον πόνο σας.
Οι απόψεις είναι σαν τις κωλοτρυπίδες : όλοι έχουν από μία.
Ο Προφήτης
Στο μεσαίωνα είχαμε τον τροχό βασανιστηρίων. Σήμερα έχουμε τον Τύπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσκαρ Γουάιλντ
για την αντιγραφή
Ιάγος
[Μάκης Τριανταφυλλόπουλος: Η μεγάλη και σύνθετη απάτη]
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου Θύμιου Παπανικολάου
ΡΕΣΑΛΤΟ-τεύχος 2
Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, αποτελεί ένα μαζικό προϊόν παρηγοριάς και λαϊκών ψευδαισθήσεων. Έχει κατασκευαστεί δηλαδή και εμφανίζεται ως λαϊκός ήρωας, που βαδίζει πάνω στα χνάρια των κλασικών υπεράνθρωπων: του Μοντεχρίστου, του Ροκαμβόλ, του Αρσέν Λουπέν, του Ταρζάν κλπ. Φυσικά με την ανάλογη προσαρμογή στα πρότυπα της αγοράς, της τηλεοπτικής αγοράς.
Το κατασκευασμένο αυτό προϊόν των τηλεοπτικών αστέρων (ιδιαίτερα των τηλεοπτικών λαϊκών ηρώων) δεν αντανακλά μόνο την παθολογία της κοινωνικής καταπίεσης στη γενική, ιστορική της μορφή, αλλά και την παθολογία της σύγχρονης, συγκεκριμένης βαρβαρότητας της εμπορευματοποιημένης αγοράς και των ΜΜΕ. Τέτοιου είδους παθογόνα συμπτώματα αποκαλύπτουν τον δικτατορικό ολοκληρωτισμό του τηλεοπτικού θεάματος και τον εισαγγελικό φασιστικό λόγο των τηλεοπτικών σταρ. Η ανάλυσή τους βγάζει στην επιφάνεια και τη βροντώδη υποκρισία των ελίτ του τηλεοπτικού θεάματος: Είναι κάτοχοι μεγάλων προνομίων, ασκούν μέρος της οικονομικής και πολιτικής εξουσίας και αυτοπροβάλλονται συγχρόνως ως κοινωνικά αδέσμευτοι και πολιτικά αμερόληπτοι. Είναι εξουσία ιδιαίτερα ισχυρή στις σύγχρονες κοινωνίες, μεσάζοντες, ελεγκτές της γνώμης και νομιμοποιοί της κοινωνικής τάξης πραγμάτων και αυτοπροβάλλονται, αυτοί οι σύγχρονοι ιεροεξεταστές, σαν εχθροί της εξουσίας!!!
Ο Τριανταφυλλόπουλος είναι η πιο ακραία και ύπουλη μορφή του τηλεοπτικού ολοκληρωτισμού. Και αυτό γιατί καλύπτει την απάτη με την ιδεολογία του λαϊκού ήρωα. Ο Κακαουνάκης μπορεί να αποτυπώνει την «αισθητική» του τηλεοπτικού ολοκληρωτισμού, αλλά είναι αυθεντικός, δεν κρύβει αυτό που είναι. Ο Μάκης είναι κάλπικος παράς. Είναι τηλεοπτικό εργαλείο του συστήματος, όργανο μηχανισμών εξουσίας (οικονομικών και πολιτικών) και αυτοπροβάλλεται σαν εχθρός του συστήματος και της εξουσίας, σαν προστάτης των αδύνατων…
Θα προσπαθήσω, πολύ συνοπτικά, να αποκαλύψω τη μεγάλη και σύνθετη απάτη.
Η ιδεολογία του λαϊκού ήρωα
Το δομικό βάθρο του λαϊκού μυθιστορήματος είναι το μανιχαϊκό σύμπαν όπου συγκρούονται δύο αντίθετες δράσεις: του καλού και του κακού. Το πραγματικό όμως στοιχείο του λαϊκού μυθιστορήματος που είναι η κοινωνία και οι δυστυχίες της «αιχμαλωτίζεται» από το φανταστικό στοιχείο που είναι η δράση του καλού και του κακού. Η ιδεολογία συνεπώς του λαϊκού ήρωα είναι η υποταγή της κοινωνίας στη γοητευτική εξουσία του ήρωα, η υποκατάσταση της κοινωνικής ενέργειας από τη φανταστική δράση του λαϊκού ήρωα.
Στο λαϊκό μυθιστόρημα η κοινωνία, παρά το γεγονός ότι αναστατώνεται, παραμένει διαρκώς σε ισορροπία. Ο λαός παραμένει αδρανής, δεν έχει καμιά δυνατότητα ενεργού συμμετοχής. Η σύγκρουση του καλού και του κακού περνάει πάνω από το λαό, είναι μια σύγκρουση που αφορά μόνο τους ήρωες. Οι πληβείοι, οι προλετάριοι, οι καταπιεσμένοι, οι αθώοι και όλοι όσοι υποφέρουν υφίστανται παθητικά τόσο την εγκληματική δραστηριότητα των καταχραστών όσο και τη διορθωτική δράση των ευεργετών-λαϊκών ηρώων. Δηλαδή απέναντι στους καταπιεσμένους, τους φτωχούς και τους αθώους βρίσκεται η εξουσία, είτε του καλού είτε του κακού. Έτσι, ο λαϊκός ήρωας, μέσα στον οργασμό της αρετής του και της ναρκισσιστικής του έξαψης, επιβάλλει ένα πεπρωμένο μυστικοπάθειας που εμφανίζει τις κοινωνικές αντιφάσεις ως διακανονισμό λογαριασμών μεταξύ των δυνάμεων του καλού και του κακού.
Γίνεται σαφές ότι η ιδεολογία του λαϊκού ήρωα οδηγεί στον εφησυχασμό, τη μοιρολατρία, την πολιτική ύπνωση. Ο λαϊκός ήρωας προσφέρει στους κοινωνικά εξαθλιωμένους και στα θύματα της εκμετάλλευσης το ναρκωτικό χάπι της παρηγοριάς. Τους παρηγορεί με φανταστικές δραπετεύσεις και με εικόνες δικαιοσύνης που χειρίζονται άλλοι, έτσι ώστε να ξεχάσουν ότι στην πραγματικότητα η δικαιοσύνη τους έχει αφαιρεθεί. Το ατέλειωτο παρόν της κοινωνικής σήψης και εξαθλίωσης, του ανθρώπινου πόνου και της δυστυχίας «αντισταθμίζονται» από τη δραστηριότητα του λαϊκού ήρωα. Έτσι η φανταστική δραστηριότητα αντικαθιστά την παθητικότητα και το ανίσχυρο άτομο αναζητά τις λύσεις από τα χέρια της εξουσίας του ήρωα, βρίσκει δηλαδή παρηγοριά στο ονειρικό και φανταστικό…
Ο τηλεοπτικός ήρωας
Σήμερα που τα πάντα έχουν υποκατασταθεί από την τηλεοπτική εικόνα και από το θεατρικό τελετουργικό του εμπορευματοποιημένου λόγου του θεάματος, δεν θα μπορούσε παρά να αλλάξει μορφή και ο λαϊκός ήρωας: να γίνει κι αυτός τηλεοπτικός. Εξάλλου, όταν συστατικό στοιχείο του θεάματος είναι ο άνθρωπος-εμπόρευμα, ο πολιτικός-εμπόρευμα, το «είδωλο»- εμπόρευμα (δηλαδή η εμπορευματική τους αξία και όχι η αξία χρήσης τους), δεν θα μπορούσε να είναι ο λαϊκός ήρωας παρά εμπόρευμα. Ένας λοιπόν σύγχρονος Μοντεχρίστος δεν θα μπορούσε παρά να είναι ένας τηλεοπτικός σταρ, μια μυθοποιημένη τηλεοπτική κατασκευή. Η ιδεολογία του τηλεοπτικού ήρωα δεν διαφέρει από αυτή του κλασικού: είναι η ιδεολογία της παρηγορητικής κατήχησης, της πνευματικής ύπνωσης και πολιτικής αδράνειας. Η διαφορά βρίσκεται στο χρωματισμό. Σήμερα αποτυπώνονται πιο ακραία, πιο ολοκληρωτικά τα στοιχεία αυτής της ιδεολογίας.
Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος είναι μια τέτοια μυθοποιημένη κατασκευή. Λειτουργεί τηλεοπτικά στα πρότυπα των λαϊκών ηρώων. Εμφανίζεται σαν εκδικητής της κοινωνικής διαφθοράς και αδικίας, ενισχύει την εξουσία του και την επενδύει με το ηθικό ένδυμα της αποστολής. Φυσικά όλα αυτά τα υποτάσσει, με το αζημίωτο, στην εμπορευματική λογική της πώλησης, δηλαδή της ακροαματικότητας. Πρέπει να πωλήσει το προϊόν…
Ο ίδιος ο Μάκης και το τηλεοπτικό του θέαμα εξυπηρετούν το σύστημα, προϊόν του οποίου είναι και το οποίο θέλει δήθεν να κτυπήσει. Ο Τριανταφυλλόπουλος όχι μόνο δεν αναιρεί το σύστημα, αλλά λειτουργεί σαν κοιλάδα των δακρύων και των ανθρώπινων πόνων. Λειτουργεί σαν παρηγορητικό κατευναστικό της λαϊκής δυστυχίας και οργής, σαν εκτονωτική ασφαλιστική δικλίδα του συστήματος. Η δημοσιογραφική του πράξη δεν συνειδητοποιεί τους πολίτες, δεν προτείνει την κινητοποίηση της λαϊκής αυτενέργειας, δεν προτείνει δηλαδή απελευθερωτικές και πραγματικά δημοκρατικές πρακτικές. Αυτό που προτείνεται είναι: η παθητικότητα και η μοιρολατρική αποδοχή του υπάρχοντος και η ψευδαίσθηση ότι μια καλή εξουσία σαν τη δική του θα διορθώσει τα πράγματα. Η ιδεολογική του πρόταση συνοψίζεται σε τούτο: «Περιμένετε την εξουσία του καλού, η οποία θα σας σώσει και θα καθαρίσει την κοινωνία από τις βρομιές της». Να γιατί η ιδεολογία του λαϊκού ήρωα αναιρεί και αυτή τον άνθρωπο, όπως κάθε εξουσία. Καμιά εξουσία δεν εμπιστεύεται τον άνθρωπο και τη λαϊκή ενέργεια. Ο εισαγγελικός, ηθικολογικός και αφοριστικός λόγος του Μάκη είναι ο λόγος της εξουσίας στην πιο διαστροφική της μορφή: το φασισμό. Όλοι οι δικτάτορες στην ιστορία αυτοπροβλήθηκαν σαν «οδηγοί», «σωτήρες» και «τιμωροί» της διαφθοράς και αποκαλούσαν αυτούς που ήθελαν να εξοντώσουν «διεφθαρμένους» και «άρρωστα κύτταρα» της κοινωνίας…
Οι ίδιες οι τηλεοπτικές εκπομπές του Τριανταφυλλόπουλου δεν παρεκκλίνουν από τα πρότυπα των αχαλίνωτων διαστροφών της εμπορευματοποίησης: της ακροαματικότητας και του θεάματος. Δηλαδή όχι μόνο δεν αναιρούν την ισοπεδωτική λογική του καταναλωτικού θεάματος, αλλά αποτελούν την υπερτονισμένη έκφραση αυτού του θεάματος. Οι εκπομπές του, συνεπώς, ως ιδεολογική λειτουργία φετιχοποιούν τα άτομα και εμφανίζουν την κοινωνική σήψη και διαφθορά ως έργο ατομικό. Αποκρύπτουν δηλαδή, όπως το σύνολο του τηλεοπτικού θεάματος, το εξής ουσιαστικό: ότι τα πρωτοφανή σκάνδαλα, η ανηθικότητα, η διαφθορά, η χυδαιότητα, η πολιτική αθλιότητα και διαστροφή δεν είναι έργο ατομικό αλλά κοινωνικό. Στα πρόσωπα καταγράφονται τα εξωτερικά συμπτώματα της νόσου.
Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, λοιπόν, αυτός ο τηλεοπτικός Μοντεχρίστος (αν και σήμερα έχει ξεθωριάζει το ηρωικό του είδωλο, τον έχουν πλέον πάρει χαμπάρι), όχι μόνο δεν αναιρεί, όχι μόνο δεν αναδεικνύει, αλλά αντίθετα υπερτονίζει την ύπουλη λογική του τηλεοπτικού θεάματος, μια λογική που αλλοτριώνει τον άνθρωπο από τις βαθύτερες σκέψεις του και τα αισθήματά του, που τον κρατάει σε αδράνεια και λειτουργεί υπνωτικά. Μια λογική που δολοφονεί ανελέητα τη σκέψη.
Η σκηνοθεσία του θεάματος
Η πιο ακραία μορφή εκφυλισμού της σκέψης είναι το τηλεοπτικό θέαμα, η «τηλεοπτική σκέψη». Εδώ ο «πνευματικός ερασιτεχνισμός» και η ναρκισσιστική επιδειξιμανία, αυτά τα συμπτώματα μιας ρημαγμένης, εξασθενημένης και τεμαχισμένης σκέψης, παίρνουν ολοκληρωτική μορφή. Η «τηλεοπτική σκέψη» δεν είναι σκέψη. Είναι η ισοπέδωση και η διάλυση της σκέψης. Είναι η ιδεολογία της ρωγμής και της πώλησης των τεμαχίων της σκέψης. Δηλαδή η ιδεολογία της ομοιογενοποίησης και της αποσάθρωσης των διανοητικών μηχανισμών και λειτουργιών: Η ιδεολογική ταυτότητα της πλανητικής καπιταλιστικής βαρβαρότητας.
Οι εκπομπές του Τριανταφυλλόπουλου είναι «τηλεοπτική σκέψη». Είναι εκπομπές πλήρως υποταγμένες στους νόμους της αγοράς και της ακροαματικότητας. Και δική του επιδίωξη είναι το εντυπωσιακό, το θεαματικό, η δραματοποίηση των γεγονότων: μια σκηνοθεσία-προϊόν και αποτύπωμα του αχαλίνωτου ανταγωνισμού που υπάρχει ανάμεσα στα κανάλια και στους τηλεοπτικούς σταρ για εντυπωσιασμό, υπερθέαμα και δραματοποίηση. Η επιλογή και το μέγα και ετερόκλητο πλήθος των προσκεκλημένων είναι συστατικά στοιχεία αυτού του τελετουργικού σκηνικού. Στοιχεία που δεν υποβάλλουν μόνο καταναγκαστικούς χρονικούς περιορισμούς στους ομιλητές, αλλά τους εμφανίζουν σαν διακοσμητικές γλάστρες της εξουσίας του τηλεπαρουσιαστή. Είναι αυτός που καθορίζει τα πάντα, επιβάλλει τα πάντα, μιλάει πάντα…Κάτω από τέτοιες συνθήκες, η πιθανότητα να ειπωθεί κάτι σημαντικό είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Κάθε «σκεπτόμενη σκέψη» λογοκρίνεται και ισοπεδώνεται βάρβαρα.
Αυτή η σκηνοθεσία του θεάματος, του εντυπωσιασμού και της δραματοποίησης δεν λογοκρίνει μόνο αθέατα και βίαια τη σκέψη, αλλά χρησιμοποιεί τους καλεσμένους σαν άλλοθι δημοκρατικότητας και κυρίως σαν άλλοθι για το μονόλογο και τη ναρκισσιστική επίδειξη του τηλεπαρουσιαστή. Η τηλεοπτική οθόνη γίνεται ένας καθρέπτης του νάρκισσου, ένας χώρος εξουσιαστικής κυριαρχίας και προβολής του τηλεοπτικού αστέρα. Αυτό που αναδεικνύει ο Μάκης, προβάλλει δραματικά και πουλάει είναι η εξουσία του. Μια εξουσία που ξεσκεπάζει επιλεκτικά (ανάλογα με τα οικονομικά και πολιτικά παιχνίδια που παίζονται στις κορυφές της εξουσίας) τα σκάνδαλα και τη διαφθορά προσώπων –αναλώσιμα υλικά του παιχνιδιού. Και αυτή την εξουσία του, γρανάζι ισχυρών οικονομικών και πολιτικών κέντρων, την επενδύει με το ένδυμα της ηρωικής αποστολής, με την ιδεολογία δηλαδή του λαϊκού ήρωα. Αυτό είναι διπλή απάτη. Από τη μια ξεγελάει τους αλλοτριωμένους θεατές του τηλεοπτικού θεάματος και από την άλλη δεν επιτρέπει καμιά κινητοποίηση ούτε της λαϊκής οργής ούτε της σκέψης. Ακινητοποιεί παρηγορητικά τους πολίτες, ακινητοποιεί και τη σκέψη. Ένας μόνος δρα και ένας μόνο σκέφτεται: ο Μάκης Τριανταφυλλόιπουλος! Και αν κανείς τολμήσει στις εκπομπές να αρθρώσει κριτικό λόγο εναντίον του, ο «δημοκρατικός» Μάκης του αφαιρεί βάναυσα και με αλαζονική έπαρση το λόγο.
Γρανάζι του καθεστώτος
Η μεγάλη ακροαματικότητα του Τριανταφυλλόπουλου δεν στηρίζεται μόνο στην εκμετάλλευση και στην εμπορία των κοινωνικών αδικιών και της ανθρώπινης δυστυχίας (αυτό το κάνουν όλοι), αλλά στο γεγονός ότι εμφανίζεται ως κοινωνικός εισαγγελέας και εκδικητής: ως η οργισμένη φωνή των λαϊκών ανθρώπων, ως μια λυτρωτική ατομική ηρωική προσφορά σε μια μαζική οργή και δυστυχία.
Στον Τριανταφυλλόπουλο βρίσκει καταφύγιο ο εξουθενωμένος και ατομικοποιημένος άνθρωπος. Ο κοινωνικά και πολιτικά αλλοτριωμένος. Όλοι αυτοί που τσαλαπατιούνται και υποφέρουν από την εκμετάλλευση και καταπίεση της καπιταλιστικής εξουσίας και δεν πιστεύουν ούτε σε αυτή την κοινωνία ούτε στους θεσμούς της (κράτος, κόμματα, Δίκαιο κλπ.), αλλά και ούτε διακρίνουν κάποια εναλλακτική απελευθερωτική πολιτική λύση.
Αυτή την κατάσταση και ο «κοινωνικός θυμός» που απορρέει από αυτή εμπορεύεται, νοθεύει και καναλιζάρει στα αδιέξοδα της ιδεολογίας του λαϊκού ήρωα ο Μάκης. Έτσι όχι μόνο δεν αποτελεί καμιά απειλή για το σύστημα (αν το απειλούσε στο ελάχιστο θα είχε εξοβελιστεί), αλλά έχει καταστεί και χρήσιμο και αποτελεσματικό εργαλείο στήριξής του: αποπροσανατολίζει και εξαπατά πιο αποτελεσματικά και ταυτόχρονα χρησιμοποιείται από τα ισχυρά κέντρα της εξουσίας ως μεταπράτης των ιδεολογικών και πολιτικών τους επιδιώξεων.
Ενδεικτικά θα παραθέσω κάποια συγκεκριμένα γεγονότα (από τα άπειρα που υπάρχουν) πολύ αποκαλυπτικά.
Τρομοκρατία. Στο θέατρο της μεγάλης απάτης που παίχτηκε γύρω από την εξάρθρωση της «17Ν»και του «ΕΛΑ» ο Μάκης στήριξε πιο «πειστικά» το ιδεολογικό και πολιτικό πλαίσιο των διωκτικών αρχών και τους «σχεδιασμούς» του φίλου του Χρυσοχοϊδη. Αν οι δημοσιογράφοι (άλλοι συνειδητά, άλλοι ασυνείδητα) είχαν μετατραπεί, στην πλειονότητά τους, σε «βαποράκια» των διωκτικών αρχικών και μυστικών υπηρεσιών (προανήγγειλαν ακόμα και τα ονόματα των συλληφθέντων), ο Μάκης επιτελούσε και έναν άλλο πιο σπουδαίο ρόλο: Στήριζε, από «αριστερή σκοπιά», ιδεολογικά και πολιτικά τη σκευωρία. Κατέβαλε «φιλότιμες προσπάθειες» να αποδείξει ότι η «17Ν» ήταν μια αριστερή οργάνωση και τα μέλη της (αυτά τα παγιδευμένα και αναλώσιμα υλικά των διωκτικών αρχών) ήταν αριστεροί αγωνιστές. Έλεγε δηλαδή αυτά που λέγανε οι διωκτικές αρχές και άφησε στο απυρόβλητο τις κραυγαλέες αντιφάσεις και τα μεγάλα πολιτικά ερωτηματικά αυτής της υπόθεσης. Το ίδιο έπραξε και με τη δίκη του δήθεν ΕΛΑ. Και εκεί έδωσε χείρα βοηθείας (αυτός ο μέγας ρεπόρτερ που ανακαλύπτει με απίστευτη ευκολία τον καταζητούμενο πράκτορα Γιοσάκη) στο Χρυσοχοϊδη και τον Τσιγαρίδα! Οι τόσες καταγγελίες για το ρόλο του Τσιγαρίδα στην υπόθεση, τα τόσα στοιχεία για το βίο και την πολιτεία αυτού του ατόμου, για τις «υψηλές»διασυνδέσεις του, όλα αυτά και άλλα πολλά τα αγνόησε και τα παρασιώπησε σκανδαλωδώς…
Επίθεση στους θεσμούς. Και οι πλέον ανυποψίαστοι αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι στο στόχαστρο των ισχυρών πολυεθνικών κέντρων εξουσίας και της νέας ιμπεριαλιστικής αυτοκρατορίας είναι τα έθνη κράτη, οι πυλώνες της αστικής δημοκρατίας και οι θεσμοί της: Κοινοβούλιο, κόμματα, συνδικάτα, Δικαιοσύνη, στρατός, Εκκλησία κλπ Η σκανδαλολογία είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα αυτών των στρατηγικών σχεδιασμών, ένα όπλο καταρράκωσης των πάντων που ανοίγει το δρόμο σε λύσεις χειρότερες και από αυτή του Μπερλουσκόνι.
Ο Ιεραπόστολος κατά της διαφθοράς Μάκης βρίσκεται στην πρώτη γραμμή στις μεθοδευμένες και ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΜΕΝΕΣ επιθέσεις κατά των θεσμών. Τη μία ξεσπούν ενορχηστρωμένα και αφηνιασμένα τα σκάνδαλα της Εκκλησίας. Ανοίγουν οι οχετοί των μυστικών υπηρεσιών και οι σταρ της δημοσιογραφίας στέκονται υπεράνω αυτής της σήψης (οι πλέον διεφθαρμένοι που προσκυνάνε τις κατουρημένες ποδιές των αφεντικών τους το παίζουν αμόλυντοι) και εμφανίζουν τα υλικά που τους διοχετεύονται από τα κέντρα και τα παράκεντρα της εξουσίας ως «δημοσιογραφική έρευνα». Μόνο που ποτέ δεν εξήγησαν πώς ξαφνικά «ανακάλυψαν» και όλοι μαζί τον ορυμαγδό των «αποκαλύψεων»: οι περισσότερες γνωστά αναμασήματα χιλιοειπωμένων πραγμάτων…
Το ίδιο επιχειρείται σήμερα με τα κόμματα και τους πολιτικούς. Ο Μάκης σέρνει και εδώ πρώτος το χορό της φαιάς φιλοσοφίας: «όλοι είναι ίδιοι». Και επενδύει αυτή τη φιλοσοφία που στοχεύει να κρατάει σε ομηρία την πολιτική, αλλά και την κοινωνία ολόκληρη, με την αποκάλυψη δήθεν των διεφθαρμένων: Αποκαλύψεις που στρέφονται στα πεδία των αναλώσιμων υλικών και όχι στη ρίζα του προβλήματος. Οι ισχυροί οικονομικοί και πολιτικοί κύκλοι μένουν στο απυρόβλητο. Όπως στο απυρόβλητο μένει και η μήτρα των σκανδάλων, της σήψης και της διαφοράς.
Γρανάζι αυτών των ισχυρών κέντρων εξουσίας και εκτελεστικό, έμμισθο όργανο των αφεντικών του είναι ο Μάκης. Και μάλιστα με υψηλότατες αμοιβές και λοιπές απολαβές. Προσβάλει λοιπόν τη νοημοσύνη μας, αλλά και την αισθητική μας να το παίζει προστάτης των αδικημένων και απόστολος της ηθικής…
Published by the Church of Scientology InternationalAward recipients included television journalist Makis Triantafylopoulos of Athens, Greece, who exposed inhuman
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://psychfraud.freedommag.org/page29.htm
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΑΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΣΑΙΕΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΣΑΙΕΝΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΜΑΥΡΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή[ΜΜΕ και Παραεξουσία:
Οι σκοτεινές διαπλοκές του «Ιού της Ελευθεροτυπίας»]
Του Πάνου Πικραμένου
ΡΕΣΑΛΤΟ-Τεύχος 2-Ιανουάριος 2006
Το ζήτημα της ανεξαρτησίας του Τύπου και το αν υπάρχει κατευθυνόμενη δημοσιογραφία είναι ένα θέμα πολυσυζητημένο.
Όμως, εξαιρετικά σπάνια έρχονται στο φως της δημοσιότητας αδιάσειστα στοιχεία, που να μπορούν να χαρακτηριστούν ως αποδείξεις ή έστω ως σοβαρές ενδείξεις, για οργανωμένη προσπάθεια διαφόρων κέντρων να χειραγωγήσουν τον Τύπο ή για αξιόμεμπτες σχέσεις δημοσιογράφων με τρίτους παράγοντες, κρατικούς φορείς, εταιρείες, οργανώσεις, υπηρεσίες κλπ Ειδικά όταν πρόκειται για οργανωμένα παράκεντρα αποπληροφόρησης και ελέγχου της κοινής γνώμης ή εξέχοντα μέλη της δημοσιογραφικής κοινότητας που εμφανίζονται ως τιμητές της δεοντολογίας.
Υπογραμμίζεται ότι το παρακάτω άρθρο δεν έχει σκοπό την υπεράσπιση της «πατρίδος, της θρησκείας και της οικογένειας», ούτε και την καταγγελία κάποιας «συνωμοσίας έξωθεν προερχόμενων δυνάμεων» κλπ. Επίσης, σε καμία περίπτωση δεν σχετίζεται με τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ της εφημερίδας Ελευθεροτυπίας και του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, ή με άλλη διένεξη, αφού πρόκειται για άρθρο που είχε προγραμματιστεί πριν ακόμη εκδοθεί το πρώτο τεύχος του περιοδικού «Ρεσάλτο». Επίσης δεν αποσκοπεί ούτε στην «υπεράσπιση» αλλά ούτε στην «καταδίκη» του αναφερόμενου και μακαριστού πλέον πατέρα Αντώνιου Αλεβιζόπουλου. Με δύο λόγια το timing και το περιεχόμενο δεν έχει να κάνει με κανέναν εξωγενή παράγοντα, παρά μόνο με το εκδοτικό πρόγραμμα και τους στόχους του περιοδικού.
Το παρόν κείμενο, στηριζόμενο στα έγγραφα που το συνοδεύουν, έχει ως σκοπό να θέσει ορισμένα ζητήματα, όπως αν εκτός από τα κέντρα εξουσίας, υπάρχουν και οργανωμένα κέντρα παραεξουσίας τα οποία προσπαθούν να ελέγξουν τον Τύπο και αν τα κέντρα αυτά προκαλούν κρούσματα κατευθυνόμενης δημοσιογραφίας.
Εισαγγελικό υλικό
Τον Ιούνιο 1995 ο αντιεισαγγελέας Πρωτοδικών Ιωάννης Αγγελής, διατάσει έρευνα στα γραφεία της παραθρησκευτικής οργάνωσης Κέντρο Εφηρμοσμένης Φιλοσοφίας Ελλάδος- ΚΕΦΕ, γνωστής και ως «Σαϊεντολογία», η οποία έχει έδρα τις ΗΠΑ και εκατομμύρια πιστούς σε όλο τον κόσμο. Μετά από τρεις εφόδους, (9 Ιουνίου, 27 Σεπτεμβρίου και 6 Νοεμβρίου) κατασχέθηκαν αρχεία, φάκελοι μελών και σκληροί δίσκοι υπολογιστών. Συνολικά ευρέθηκαν και μελετήθηκαν 20.000 έγγραφα εκ των οποίων πολλά ήταν κρυπτογραφημένα. Στις 20 Δεκεμβρίου 1995, η πρόεδρος του ΚΕΦΕ κ. Κ.Δ, αναγκάζεται να καταθέσει στην Εισαγγελία 200 κλειδιά κρυπτογράφησης.
Μετά την ανάγνωση των εγγράφων, οι Αρχές μεταξύ άλλων ανακαλύπτουν:
1.σχεδιαγράμματα-χάρτες, άκρως απόρρητων εγκαταστάσεων της Πολεμικής Αεροπορίας (129 Πτέρυγα Υποστήριξης) «Επρόκειτο για φωτοαντίγραφο του σχεδιαγράμματος της τότε μείζονος στρατιωτικής περιοχής του Ελληνικού, που ανήκει στην Πολεμική Αεροπορία και στο όποίο φαίνονται: το στρατιωτικό αεροδρόμιο, η μονάδα της Πολεμικής Αεροπορίας 129 Π.Υ. (Πτέρυγα Υποστήριξης), το κρατικό εργοστάσιο αεροπλάνων, η μονάδα Έρευνας και Τεχνολογίας, η Μοίρα Ασφαλείας Φρούρησης, οι αποθήκες ανεφοδιασμού, η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία και διάφορες άλλες στρατιωτικές εγκαταστάσεις». (βλ http://users.hellasnet.gr/panelppv/elliniko.htm, και http://www.phorum.gr/viewtopic.php?p=79055&sid=48bc9b37592d13e664fff68220fe220b καθώς και δημοσίευμα κυριακάτικης Απογευματινής 7/2/1999)
2. Κρυπτογραφημένα έγγραφα για χώρες των Βαλκανίων, τα οποία όπως αναφέρει στην αναφορά του ο εισαγγελέας, δεν έχουν «ουδεμία σχέση με την λειτουργία ενός φιλοσοφικού σωματείου του αστικού Κώδικα», όπως εμφανιζόταν η οργάνωση στην Ελλάδα.
3. Μία δεύτερη οργάνωση που δρούσε στο εσωτερικό του ΚΕΦΕ, κάτι σαν μυστική αστυνομία, η οποία παρακολουθούσε Έλληνες πολιτικούς (π.χ Μ. Έβερτ) και άλλες προσωπικότητες, με την ονομασία “OSA” (Office of Special Affairs) -"Γραφείο Ειδικών Υποθέσεων". Μεγάλη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι το OSA έχει στρατιωτική δομή και λειτουργία ανάλογη με αυτήν των μυστικών υπηρεσιών διαφόρων κρατών.
4. Την εσωτερική αλληλογραφία της οργάνωσης με εντολές και οδηγίες για εξουδετέρωση όσων θεωρούσε εχθρούς της.
5. Λίστες με ονόματα μελών, υποστηρικτών και εχθρών της.
6. Λίστες με ονόματα δημοσιογράφων που η οργάνωση θεωρούσε φίλα προσκείμενους ή εχθρούς, καθώς και οδηγίες για το χειρισμό τους, ώστε να δρουν εναντίον των αντιπάλων της οργάνωσης.
Από την ανάγνωση των εγγράφων και άλλων στοιχείων που έχουμε στη διάθεσή μας, προκύπτει ότι η οργάνωση επεδίωκε τη σπίλωση και τελικά την εξουδετέρωση όσων θεωρούσε εχθρούς της στην Ελλάδα, και ειδικά του ιερέα Αντώνιου Αλεβιζόπουλου που ήταν επικεφαλής του αρμόδιου γραφείου της Εκκλησίας για τις αιρέσεις, και αναφέρεται στην εσωτερική αλληλογραφία με τον κωδικό “L”.
Για τον σκοπό αυτό η οργάνωση επεδίωκε συστηματικά να χρησιμοποιεί δημοσιογράφους και εκπαίδευε τα μέλη της στο χειρισμό «μαύρης προπαγάνδας» μέσω των ΜΜΕ. Στην εσωτερική αλληλογραφία και στις λίστες της οργάνωσης για το θέμα αυτό αναφέρονται και αρκετά ονόματα δημοσιογράφων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν δύο περιπτώσεις: αυτή του Β.Ρ, που δεν θα αναφέρουμε γιατί δεν βρίσκεται πια στη ζωή και αυτή της δημοσιογραφικής ομάδας «Ιός της Ελευθεροτυπίας».
Το έγγραφο (Α), είναι αποκαλυπτικό.
Όπως δείχνει ο τίτλος του, «Πρόγραμμα χειρισμού L», πρόκειται για σχέδιο του Γραφείου Ειδικών Υποθέσεων –OSA, εναντίον του μακαριστού ιερέα Α. Αλεβιζόπουλου, προκειμένου να εμποδίσει τη δράση του εναντίον των παραθρησκευτικών οργανώσεων στην Ελλάδα. Το έγγραφο, που έχει σταλεί από τα «κεντρικά» της οργάνωσης στο Λος Άντζελες, μεταφράστηκε από το ΚΕΦΕ και φέρει ημερομηνία 20-12-1994. Πρόκειται για οδηγίες ή μάλλον εντολές, τις οποίες το γραφείο Αθηνών οφείλει να εκτελέσει. Όταν η εντολή εκτελείται, ο επικεφαλής του αρμόδιου τμήματος, δικηγόρος Η. Γ (το πλήρες όνομα είναι στην διάθεση του περιοδικού) υπογράφει κάτω δεξιά από την παράγραφο, αναγράφοντας και την ημερομηνία της εκτέλεσης της εντολής.
Οι εντολές
Οι εντολές της οργάνωσης είναι σαφείς, όπως φαίνεται και από το έγγραφο που δημοσιεύει το «Ρεσάλτο».
«Βρες έναν ερευνητή δημοσιογράφο που μπορεί να ψάξει και βρει στοιχεία για τον L για ειδικό ρεπορτάζ. Μπορεί να εμφανιστεί με τέτοιο τρόπο που να φαίνεται ότι ερευνά την ΣΝΓ (ΣτΡ Σαϊεντολογία) και θέλει όλα τα σχετικά δεδομένα, ενώ στην αλήθεια ψάχνει για άλλα δεδομένα…». (Ενότητα «Λειτουργικοί Στόχοι» παράγραφος 7)
Ο επικεφαλής του OSA, υπογράφοντας κάτω δεξιά βεβαιώνει ότι η εντολή εξετελέσθη με ημερομηνία 16-2-1995, σημειώνοντας ιδιοχείρως «Δημοσιογράφοι Ιού Ελευθεροτυπίας».
Λίγες ημέρες νωρίτερα στις 12 Φεβρουαρίου1995, ο υπεύθυνος της οργάνωσης βεβαιώνει ότι εξετελέσθη και μία άλλη οδηγία. Αυτή της παραγράφου 10 που αναφέρει ότι ο Αλεβιζόπουλος θα μπορούσε να παρουσιαστεί ως Ναζί:
«Χρησιμοποίησε τα δεδομένα που βρήκες στο 7 και στο 8 παραπάνω για να τον παρουσιάσεις αρνητικά με κάποια ανεπιθύμητα κουμπιά για την Ελλάδα. Μία πιθανότητα θα ήταν να τον συνδέσεις με τους Ναζί ή ότι θέλει να καταστρέψει την Ορθ. Εκκλησία με τις ενέργειές του κτλ, κτλ». Δίπλα, ιδιοχείρως, ο επικεφαλής του OSΑ σημειώνει διευκρινιστικά: «Άρθρο Ιού».
Η εντολή έχει εκτελεστεί κατά γράμμα. Στο άρθρο του «Ιού», της 12 Φεβρουαρίου 1995, με τίτλο «Η μάχη των μάγων» και υπότιτλο «πατήρ Αλεβιζόπουλος, ο αντιαιρετικός Αγών μου» (ΣτΡ προφανώς γίνεται λογοπαίγνιο με το «ο Αγών μου» του Αδόλφου Χίτλερ), δημοσιεύει τη μαρτυρία του πρώην βουλευτή του Συνασπισμού Πέτρου Κουναλάκη, για τη δράση του Αλεβιζόπουλου στη Γερμανία, ο οποίος τον καταγγέλλει για συνεργασία με την Χούντα εναντίον φοιτητών, για αντικομμουνιστική δράση κλπ!!!
Η τελευταία παράγραφος του άρθρου, με τίτλο «το νέο γερμανικό δίκτυο» συνδέει απευθείας τον Αλεβιζόπουλο με …τους Ναζί « …μαθαίνουμε ότι οι περισσότεροι εισηγητές προέρχονταν από την Γερμανία. Κοινός παρονομαστής, η ακροδεξιά τους τοποθέτηση. Ένας μάλιστα από τους τακτικότερους συνεργάτες και καλεσμένους στα συμπόσια του πατέρα Αλεβιζόπουλου, ο δικηγόρος του Αμβούργου R.A, που δραστηριοποιείται επί χρόνια σε «θεολογικά» ζητήματα, από τις 31 Οκτωβρίου 1991, κατέχει τον …επίσημο τίτλο του Ναζί, σύμφωνα με απόφαση του περιφερειακού δικαστηρίου του Αμβούργου. Αυτόματα έρχεται στο νου η ιστορία του Ανόβερου και του Αμβούργου…»
Η εμπλοκή του «Ιού»
Εκτός όμως από την ιστορία του Αμβούργου και του Ανόβερου, μετά την προσεκτική ανάγνωση των εγγράφων, αυτόματα έρχονται στο νου και κάποιοι άλλοι συνειρμοί...
Σε ό,τι αφορά το αν υπάρχει εμπλοκή δημοσιογράφων στο εγχείρημα της οργάνωσης, σοβαρά ερωτήματα προκαλεί και το έγγραφο Νο 1957, του επικεφαλής του Γραφείου Ειδικών Υποθέσεων της Αθήνας Η.Γ, προς τον προϊστάμενό του, επικεφαλής του αντίστοιχου γραφείου Ευρώπης «…αγαπητέ Μ, ελπίζω ότι απόλαυσες το εγκληματικό άρθρο που σου έστειλα για τον Αλεβιζόπουλο, που έχει γραφεί από τον σύμμαχο ρεπόρτερ Ρ. (ΣτΡ ο δημοσιογράφος που δεν βρίσκεται πια στην ζωή) Ακόμη ένα μεγαλύτερο άρθρο πρόκειται να δημοσιευτεί την Κυριακή στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία, στο ένθετο 2«υιός» (ΣτΡ πρόκειται για ορθογραφικό λάθος, εννοεί «Ιός»), η οποία πωλεί 100.000 φύλα, η οποία είναι η δεύτερη σε κυκλοφορία και σεβαστή εφημερίδα στην Ελλάδα. Το άρθρο θα είναι γύρω από τον Αλεβιζόπουλο και τα εγκλήματά του σε 2-3 σελίδες. Ο ρεπόρτερ, ο οποίος κάνει το άρθρο πλησιάστηκε από το Γραφείο Ειδικών Υποθέσεων στο παρελθόν, όπως θυμάσαι, και σήμερα καλείται να δημοσιεύσει τα παραπάνω».
Ποιος άραγε να ήταν ο ρεπόρτερ του «Ιού» που «πλησιάστηκε από το Γραφείο Ειδικών Υποθέσεων», και τώρα «καλείται να δημοσιεύσει τα παραπάνω»;
Μεταξύ των εγγράφων που βρέθηκαν στα γραφεία της οργάνωσης, υπάρχει μία λίστα με ονόματα δημοσιογράφων και άλλων προσωπικοτήτων, συνοδευόμενα με σχόλια της οργάνωσης. Όπως φαίνεται στο έγγραφο C στις τρεις πρώτες θέσεις βρίσκονται οι Δημήτρης Τρίμης, Δημήτρης Ψαρράς και Αγγέλικα Ψαρρά, μέλη της δημοσιογραφικής ομάδας «Ιός της Ελευθεροτυπίας».
Χωρίς να θέλουμε να υποκαταστήσουμε κανένα όργανο που είναι αρμόδιο για την διερεύνηση αυτής της υπόθεσης, πρέπει να αναφέρουμε ότι στην ίδια λίστα αναφέρεται σαφώς το όνομα του Δ. Τρίμη, ως του ανθρώπου που έφερε σε επαφή την οργάνωση με τον κ. Κουναλάκη.
Σημειώνεται ότι η υπόθεση αυτή δεν έρχεται για πρώτη φορά στο φως της δημοσιότητας. Τα απόρρητα στρατιωτικά έγγραφα που βρέθηκαν στα γραφεία του ΚΕΦΕ και η έρευνα περί κατασκοπείας που ακολούθησε, απασχόλησαν τον ημερήσιο Τύπο της εποχής εκείνης. Επίσης η υπόθεση έχει αναφερθεί παλαιότερα σε βιβλίο του Α. Μποσνακούδη με τίτλο «Οι Μισθοφόροι της Νέας Τάξης» και πρόσφατα σε τηλεοπτική εκπομπή του δημοσιογράφου κ. Σπίνου, ενώ τα έγγραφα που δημοσιεύουμε κυκλοφορούν εδώ και καιρό σε δημοσιογραφικά γραφεία.
Αποφύγαμε τη δημοσιοποίηση όλων των ονομάτων που βρίσκονται στα έγγραφα, αφού πρόκειται για μία σκοτεινή υπόθεση, ενώ δημοσιεύουμε μόνο τα αρχικά όσων ονομάτων δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία.
(Λεζάντα)
Ιδιαίτερη εντύπωση και αναπάντητα ερωτήματα, για ενδεχόμενες σχέσεις του ΚΕΦΕ με μυστικές υπηρεσίες, έχει προκαλέσει εσωτερικό έγγραφο που χαρακτηρίζει ως ευχάριστο το γεγονός ότι η CIA, κατόρθωσε να «κλείσει» το αρμόδιο γραφείο των ελληνικών μυστικών υπηρεσιών, που παρακολουθούσε τις παραθρησκευτικές οργανώσεις στην Ελλάδα!