.. .για τον αποκλεισμό της από τον Γ. Παπανδρέου! . ... Οι πρώτες -παρακηνιακές- αντιδράσεις άρχισαν να εκδηλώνονται για τη σύνθεση του νέ...
. ...
Οι πρώτες -παρακηνιακές- αντιδράσεις άρχισαν να εκδηλώνονται για τη σύνθεση του νέου Πολιτικού Οργάνου του ΠΑΣΟΚ (εδώ).
Η Βάσω Παπανδρέου πνέει μένεα, για τον αποκλεισμό της, κατά του Γιώργου Παπανδρέου. Ξέρει ότι την έχει "τελειωμένη". Αλλά, είπε σε δικό της άνθρωπο, ότι δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια...
.
ΑπάντησηΔιαγραφή.
.
POIO EINAI TO STELEXOS THS NEAS DHMOKRATIAS POY EINAI PROSTATHS THS MAFIAS TON ZONIANON STHN KRHTH ?????
Ειπαμε κουφαλες βγαλτε αυτη τη μεγαιρα γαμωτο μου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒγαινει καπου ο πιτσιρικας και διαβαζει εδω, και τον βλεπω μετα να τρομαζει!
Βρε ουστ ανωμαλοι!
Οξω απο δω αυτη τη σκυλα γαμωτο μου
9:33 μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήO MHTSOTAKIS-NTORA
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΟΥΝΗΘΕΙ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΔΗΛΩΣΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΥΝΤΡΙΨΗ
ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ-ΜΠΟΜΠΟΛΑ.
ΠΙΑ ΦΙΛΙΠΙΝΕΖΑ ΤΩΡΑ ΘΑ ΚΟΥΝΗΕΘΕΙ?
γιωργακη αργησες την αριστερη
ΑπάντησηΔιαγραφήστροφη και σε προλαβε η γιαννα αγγελοπουλου.
διαβαστε τον τυπο της κυριακης.
εγινε η ναυ"αρχιδα" του συριζα.
αγγελοπουλου..η ροζα λουξεμπουργκ
των τραχωνων..
τι εγινε?
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι χατζηπαπαρας κανει "κεντροαριστερα" στροφη?
φοβερη παρτουζα γαπ.-χατζηνικου
στο realfm.
ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΙΣ ΤΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΗΜΙΤΗ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ?
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΙΑΝΝΙΤΣΗΣ?
Ο ΣΠΡΑΟΣ?
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΟΥΝ?
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ
ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ?
ΓΙΑΝΝΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΕΣΚΟΥ-ΜΠΟΥΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ "ΜΕΓΑΛΗ ΚΥΡΙΑ" ΤΗΣ
"ΝΕΑΣ ΠΑΡΑΓΚΟ-ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ"
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΤΟ "ΝΑΥΑΡΧΙΔΙ" ΤΗΣ..
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΤΕ ΘΑ ΚΑΝΕΙ
"ΑΡΙΣΤΕΡΗ" ΣΤΡΟΦΗ?
ΠΑΠΑΧΕΛΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙΣ?
H NEA ΕΛΛΗΝΙΚΗ "ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΝΤΡΕΜΑ ΤΟΥ
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ,
ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΜΑΦΙΑΣ.
ΖΗΤΩ ΟΙ "ΚΟΚΚΙΝΟΙ" ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΑ
ΜΑΦΙΟΖΙΚΗ ΛΕΗΛΑΣΙΑ.
Η ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ.
ΣΠΟΝΣΟΡΕΣ
ΜΠΟΥΣ
ΑΛΑΦΟΥΖΟΣ
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
Και επειδή κάποιοι είμαστε και ρεπόρτερ, ας μας πει ο Ανδρουλάκης και εάν ευαρεστηθεί ο ΑΓΙΟΣ, αλλά και ο Τσίμας τι σχέση έχουν με την Αγγελοπούλου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ρόλο παίζει η μεγάλη κυρία στα σενάρια περι ενωμένης κενροαριστεράς και ποιοι γύρω από το Συνασπισμό τα προωθούν, επιχειρώντας να καταστρέψουν και το ΠΑΣΟΚ που μισούν και τον ΣΥΝ που σιχαίνονται;
Πέντε–έξη άνθρωποι όλοι και όλοι έχουν το θράσος να νομίζουν ότι έχουν τη δύναμη να ανατρέψουν το σύστημα με το χρήμα του Αγγελόπουλου!!!
11:33 μμ
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Και να ήτανε μόνο αυτός!
Όλοι όσοι στηρίζουν Γιωργάκη, θεωρητικά και ιδεολογικά, της ίδιας πάστας είναι.
Ο περίφημος ΑΓΙΟΣ που έσκασε μύτη και θυμήθηκε τι έλεγε στα μικρόφωνα το 1992 για το Σκοπιανό, αισθανόμενος προφανώς δικαιωμένος, γιατί δεν μας λέει τι έσουρνε στον Ανδρέα εκείνη την εποχή και λίγα χρόνια πριν;
Αμνησία έπαθε και ξέχασε τι σόου έκανε μαζί με τη Κανέλλη στο Μέγα εναντίον του Ανδρέα, την περίοδο που κάλυπταν τη Δίκη στο Ειδικό Δικαστήριο;
Τώρα τα βάζει νυχθημερόν με τους νταβατζήδες, τότε δεν υπήρχαν!
Αυτοί οι θεωρητικοί, δήθεν προοδευτικοί ήταν και είναι ο δούρειος ίππος για να αλωθεί το ΠΑΣΟΚ από τη νεοταξική ριζοσπαστική αριστερά.
Τώρα νοιώθουν ότι παίρνουν εκδίκηση για τη σφαλιάρα που έφαγαν από το πατριωτικό ΠΑΣΟΚ, προσπαθώντας να χειραγωγήσουν το γιό του ιδρυτή του κόμματος.
Η φάρσα της ιστορίας είναι δυστυχώς ότι τα καταφέρνουν!!!!
Θέλουν να αποτελειώσουν τη δουλειά που ξεκίνησε και δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει ο Σημίτης.
11:34 μμ
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Είπαμε ρεπόρτερ!!!
Αγαπητέ Δημήτριε, αλήθεια ποιος πληρώνει την πολυτελή έπαυλη με τον δασάκι γύρω-γύρω στην οποία διαμένεις;
Έρχεται και η σειρά του Μίμη και του Παύλου!!!
Την πορεία του Ανδρουλάκη τη ξέρετε, του Τσίμα επίσης, μάθετε τώρα και τη πορεία του άλλου κομήτη, του ΑΓΙΟΥ.
Όταν ήταν παιδί στο σχολείο έκανε επανάσταση με αντάρτικα και με την συντροφιά κνιτών. Όταν μεγάλωσε και πήγε στο εξωτερικό ανακάλυψε τον Ρήγα και σκοτώθηκε με τους πρώην συντρόφους του.
Αργότερα στράφηκε εναντίων και αυτών των νεών συντρόφων του και μπήκε στην Β’ Πανελλαδική, μετά δεν του άρεσε η Ενωμένη Αριστερά και πήγε σπίτι του, αλλά τώρα θέλει να ενωθεί και πάλι η αριστερά !
Τρελές καταστάσεις, διαταραγμένων προσωπικοτήτων που ποτέ δεν υπήρξαν ΠΑΣΟΚ.
Ο Καλός Ρεπόρτερ ούτε σήμερα δεν απεργεί!!!
Την αγάπη του Μητσοτάκη προς τον Μίμη και τον Παύλο θα τη ξέρετε, ξεπερνάει την αγάπη του Σημίτη προς αυτούς.
Την ίδια σχέση έχει ο Δεινόσαυρος και με τον ΑΓΙΟ…
Ρεπορτάζ:
όταν τα καλοκαίρια έρχεται ο ΑΓΙΟΣ στη Κρήτη με ποιόν τα λένε τρυφερά ακόμη και σε κοσμικές παραλίες;
Με το Μητσοτάκη και την οικογένεια φυσικά!
Θα έχουν προφανώς πολλά να που και δεν προλαβαίνουν σπίτι!
Άραγε ελληνικά μιλούν μεταξύ τους… γιατί οι γύρω ορκίζονται ότι τους άκουσαν να μιλούν άλλες γλώσσες με τις παρέες τους!
Και κάτι για επιδόρπιο:
η αγαπημένη σύζυγος του ΑΓΙΟΥ, κάποτε γραμματέας του Ρήγα στο εξωτερικό και δυναμικό στέλεχος του Δημοκρατικού Αγώνα σε όλη την Ευρώπη τι δουλειά είχε στον Ελεύθερο Τύπο;
Και τώρα η εξήγηση:
Γιατί χτυπάει ο ΑΓΙΟΣ τον ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ;
Για τον ίδιο λόγο που το κάνουν Ανδρουλάκης και Τσίμας.
Θα το πιάσατε… για να κρατήσει μακριά από κάθε κυβερνητικό ψόγο την Ντόρα!
Χα χα χα κάποιοι νομίζουν ότι επειδή πήγαν σε δύο-τρία σχολεία έγιναν και μάγκες στην επικοινωνία! Όσα μαθαίνεις στο πεζοδρόμιο δεν μπορείς να τα μάθεις πουθενά αλλού!
Έτσι γίνεται το ρεπορτάζ.
Μια και έχεις το θράσος να διαψεύδεις το ρεπορτάζ ΑΓΙΕ, για πες μας, μπορεί κάποιος που μένει σε έπαυλη με δάσος και ζώα , που όσοι την είδαν τη κοστολόγησαν σαν μικρό παλάτι και που αν δεχθούμε ότι πληρώνεις νοίκι θα πρέπει να καταβάλεις πάνω από 3000-3500 ευρώ το μήνα, μπορεί ξαναλέω να θεωρείται αριστερός;
Αν έτσι ζείτε οι αριστεροί τότε κάτι δεν πάει καλά με την δεξιά!
Πράγματι, αυτό είναι το ιδανικό κάθε καλού κομμουνιστή…
Αύριο το ρεπορτάζ θα ασχοληθεί με τον έτερο κομμουνιστή κύριο Παύλο.
Εκεί να δείτε τα όμορφα και κλασσικά!!!!
Ας ολοκληρώσουμε όμως τα κομμουνιστικά νέα με τον ΑΓΙΟ και τη σχάση του με τον Νίκο Χ.
Μη πάει το μυαλό σας σε σεξουαλικές ανωμαλίες, αν και επί σειρά ετών υπήρξαν στενοί φίλοι. Αξίζει να παρατηρήσουμε την ιδεολογική ανωμαλία του πράγματος. Τι ακριβώς συζητούσαν ο κομμουνιστής ΑΓΙΟΣ και ο δεξιός Χ’νικολάου;
Να υποθέσουμε ότι μιλούσαν υπό την επήρεια του πνεύματος Μητσοτάκ;
9:51 μμ
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Οι αποκαλύψεις για τον ΑΓΙΟ δεν είχαν στόχο τον Δημήτρη.
Το ρεπορτάζ έκανε το χρέος του, ενημερώνοντας για τα πολιτικά χαρακτηριστικά μιας ιδιόμορφης αν και σκληρής πράγματι προσωπικότητας.
Το επόμενο αφιέρωμα μας θα είναι για τον Παύλο.
Για να μην υπάρξει παρεξήγηση δεν συγκρίνουμε τις δύο αυτές περιπτώσεις μια και δεν είναι της ίδιας πολιτικής καταγωγής, όμως και οι δυο συντονίζονται σήμερα στον ίδιο ρυθμό.
Πριονίζουν το κλαδί της δημοκρατίας μας εν ονόματι της θολούρας κάποιας μεταδημοκρατίας, δίχως σύνορα, δίχως αυτοδύναμες κυβερνήσεις, δίχως μεγάλα και αυτοδύναμα κόμματα...
αυτές τις νεοταξικές πλάνες πλασάρουν στον ΣΥΡΙΖΑ και στον Γιώργο και τον παλάβωσαν με τη συμμετοχική δημοκρατία και την αυτοοργάνωση.
Δεν θα κάναμε θέμα για την αφεντιά τους αν αυτές τις διαλυτικές για το έθνος μας κοτσάνες δεν προοθούσε για το δικό της συμφέρον η κ. Αγγελοπούλου.
Δεν έχουμε τίποτα προσωπικό με τον ΠΑΥΛΟ, ούτε φυσικά με τον ΑΓΙΟ-Δημήτριο και τον ΜΙΜΗ. Αντίθετα εκτιμούμε το ένα και μοναδικό προτέρημα τους.
Είναι Κύριοι, αλλά αυτό δεν τους αθωώνει. Θα ληφθεί υπόψη στα ελαφρυντικά κατά τη Λαϊκή Δίκη τους.
ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑΝΝΑΣ ,ΑΛΑΦΟΥΖΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ?
ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑΝΝΑΣ ,ΑΛΑΦΟΥΖΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ?
Εδώ πλέον δεν παίζεσαι!!!!
'Ακου τι ρωτάει χα χα χα!
Γιατί υπάρχει καμιά άλλη;
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ? ΟΝΟΜΑ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημητρις Γιαννακοπουλος
εμπρος για την "μεγαλη κεντροαριστερα",για την ανατροπη
ΑπάντησηΔιαγραφήτου καραμανλη.
αλαφουζος,αγγελοπουλου,λαμπρακης,
μπομπολας,ΜΠΟΥΣ.
Εδώ ο κόσμος χάνεται και το press-gr ασχολείται σε σημείο .... με τα εσωκομματικα του ΠΑΣΟΚ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επειδή στον τίτλο σας γράφετε ''Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ'' , αν νομίζετε ότι αυτό είναι δημοσιογραφία...ΟΚ!
Η EΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΝΕΟ ΝΑΥΑΡΧΙΔΙ ΤΗΣ ΝΕΟΤΑΞΙΚΗΣ
ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ.
10:27 μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήχαζουλι ασχολουνται με το πασοκ
γιατι ηταν ο οχημα της διαπλοκης
για την λεηλασια της χωρας.
ειναι το κομμα των νταβαδων.
χωρις αυτο εχουν προβλημα.
το πασοκ και ο ελεγχος του ειναι
το μεγαλο προβλημα..
τα υπολοιπα ειναι ασημαντα για αυτους.
ξυπνα αγαθιαρη
9.33 ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΒΑΣΟΥΛΑ "ΛΕΓΕ ΜΕ ΚΟΚΑ" ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΠΛΟΥΤΙΣΕ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ?
ΑπάντησηΔιαγραφή'Η ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, ΠΡΩΤΗ ΜΟΥΡΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΙΚΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ???
ΛΑΜΟΓΙΟ ΑΓΙΕ ΗΣΟΥΝ ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΗΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ..
ΕΤΣΙ ΕΞΗΓΕΙΤΕ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΣΟΥ ΓΙΑ
ΤΟΝ ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ..
ΧΑΧΑΧΑ
ΑΓΙΟΣ-ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΕΞΟΛΟΘΡΕΦΤΗΕ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ..
ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΗΣ "ΚΟΚΚΙΝΗΣ" ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ..
ΧΑΧΑΧΑ
ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΜΠΡΑΒΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΔΕΙΞΕΣ ΣΤΟΝ ΜΠΟΜΠΟΛΑ ΛΑΜΠΡΑΚΗ,
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΟΥ
ΠΑΣΟΚ.
Σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 ο βουλευτής του ΣΥΝ, Φώτης Κουβέλης,
ΑπάντησηΔιαγραφήχαρακτήρισε πρόσκαιρες τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης, που βολεύουν την ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος, και εκτίμησε ότι από τις ρυθμίσεις αυτές θα προκύψουν νέα τεράστια ζητήματα σε 10 με 15 χρόνια.
O "AΡΙΣΤΕΡΟΣ" ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΗΠΙΑ ΜΕΤΡΑ..
ΤΑ ΛΕΕΙ "ΠΡΟΣΚΑΙΡΑ"..
ΕΡΕ ΞΥΛΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΛΑΜΟΓΙΑ ΤΗΣ
ΝΕΟΤΑΞΙΚΗΣ "ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ"
"ΑΡΙΣΤΕΡΟΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ" ΠΟΥ ΜΑΣ
ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥΣ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ..
ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΥΒΕΛΗ ,ΛΕΕΙ..
H NEA ΕΛΛΗΝΙΚΗ "ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΝΤΡΕΜΑ ΤΟΥ
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ,
ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΜΑΦΙΑΣ.
ΖΗΤΩ ΟΙ "ΚΟΚΚΙΝΟΙ" ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΑ,ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ
ΜΑΦΙΟΖΙΚΗ ΛΕΗΛΑΣΙΑ,ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
Η ΝΕΑ "ΜΕΓΑΛΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ"ΧΑΧΑΧΑ
ΣΠΟΝΣΟΡΕΣ
ΜΠΟΥΣ
ΑΛΑΦΟΥΖΟΣ-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ-ΣΚΑΙ
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ-Ε.Τ.-?
Και τώρα η «Μεγάλη Κεντροαριστερά» στις οθόνες σαςBy factorx | November 28, 2007
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκεί που είχαμε ησυχάσει για ένα εικοσιτετράωρο, επανήλθαν οι δημοσιογράφοι στις δουλειές τους και γεμίσαμε φήμες. Διαβάζω λοιπόν ότι με αφορμή την επικείμενη παραίτηση του Αλαβάνου από τον ΣΥΝ κυκλοφορούν σενάρια για την «Μεγάλη Κεντροαριστερά» που προέβλεψε και στο τελευταίο βιβλίο του ο Λαλιώτης. Ορισμένοι μάλιστα λένε πως υποστηρικτές της «Μεγάλης Κεντροαριστεράς» θα είναι οι κ. Λαμπράκης, Μπόμπολας, Αλαφούζος , καθώς και η κυρία Γιάννα Αγγελοπούλου.
ε άμα πνέει μένεα ας "κόψει" δυό γραμμές να στανιάρει
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα καλή αυτή τη γελάδα τη γαμούσε ο Αντρέας; Και του έπερνε και πίπα; Δε σιχαινόταν τον τσιμπλιάρη
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΚΑ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ
ΜΥΘΟΣ 1ος
"Η ονομασία «Μακεδόνες» των βορείων γειτόνων μας πρωτοεμφανίζεται το 1943-44 και αποτελεί κατασκεύασμα του Τίτο"
Στην πραγματικότητα η επίμαχη ονομασία χρησιμοποιείται ήδη από τα μέσα του ΙΘ' αι., όταν πρώτη φορά ετέθη δημόσια το ζήτημα του εθνικού χαρακτήρα των σλαβόφωνων χριστιανών της ευρύτερης Μακεδονίας. Οι τελευταίοι δηλώνουν «Μακεδόνες» την ίδια στιγμή που διαπραγματεύονται την υποστήριξή τους στην ελληνική, βουλγαρική ή σερβική εθνική ιδέα.
Τυπικό δείγμα, το κήρυγμα του (πρώην κομιτατζή και εν συνεχεία μακεδονομάχου) καπετάν Κώττα προς τους προεστούς των Κορεστίων, όπως καταγράφηκε από τον αυτόπτη Παύλο Μελά: «Ημείς οι Μακεδόνες διά ν' αποκτήσωμεν ελευθερίαν έχομεν δύο δρόμους ν' ακολουθήσωμεν. Ο ένας πηγαίνει εις την Βουλγαρίαν, ο άλλος πηγαίνει εις την Ελλάδα» (Ναταλία Μελά, «Παύλος Μελάς», Αθήνα 1964, σ. 242). Καθώς η παραπάνω ομιλία έγινε στη γλώσσα που ο ίδιος ο Μελάς αποκαλεί «μακεδονικά», οι κατά Κώτταν «Μακεδόνες» αυτοαποκαλούνταν -προφανώς- «Μακεντόντσι».
Δεν πρόκειται για τη μοναδική καταγραφή του είδους. Κατά την είσοδό τους στις ΗΠΑ, την πρώτη δεκαετία του 20ού αι., πολλοί σλαβόφωνοι μετανάστες απαντούν στο ερώτημα ποια είναι η «φυλή» ή ο «λαός» τους με τη λέξη «Μακεδόνας». Οι σχετικές καταχωρήσεις είναι ηλεκτρονικά προσπελάσιμες, στην πρωτότυπη μορφή τους, στην ιστοσελίδα του Ελις Αϊλαντ.
Ενδιαφέρουσα είναι η προβολή αυτού του αυτοπροσδιορισμού από την ελληνική προπαγάνδα της εποχής, που από τη «μακεδονικότητα» των σλαβοφώνων έσπευδε να συναγάγει την «ελληνικότητά» τους. «Και αυταί αι παραδόσεις των βουλγαροφώνων Ελλήνων εισίν ελληνικαί, ως και το παρ' αυτοίς αίσθημα της εθνότητος, διότι αυτοί εαυτούς Μακεδόνας ονομάζουσιν, ουδέποτε δε χρώνται τη λέξει Βούλγαρος» διαβάζουμε, π.χ. στον εθνογραφικό χάρτη του Στάνφορντ (1877), που είχε συνταχθεί από τον έλληνα διπλωμάτη Ιωάννη Γεννάδιο. Τρεις δεκαετίες αργότερα, ο Δημήτριος Φιλιππίδης τονίζει κι αυτός ότι «οι χριστιανοί κάτοικοι, άνευ διακρίσεως οι τε Ελληνες και οι σχισματικοί, ονομάζουσιν εαυτούς υπό το γενικόν όνομα "Μακεδόνας"» («Η Μακεδονία», Εν Αθήναις 1906, σ. 30).
Το 1905, τέλος, ο επίσημος χαρτογράφος του ελληνικού μηχανισμού λοχαγός Πάτροκλος Κοντογιάννης, εισηγείται υπηρεσιακά την ενιαία χρήση του όρου «Μακεδόνες» για τους σλαβόφωνους χριστιανούς της ευρύτερης περιοχής, αναφερόμενος σε «Μακεδόνας ελληνίζοντας» και «Μακεδόνας βουλγαρίζοντας» και υποστηρίζοντας ότι «η εθνότης είναι η αυτή και εις τας δύο ταύτας κατηγορίας, ήτοι η Μακεδονική» (βλ. «Ιός» 5.6.05).
Η τάση διακριτού αυτοπροσδιορισμού ενισχύθηκε προοδευτικά ως απάντηση στις αιματηρές προσηλυτιστικές εκστρατείες Βουλγάρων, Ελλήνων και Σέρβων. Η πρώτη πανηγυρική διατύπωση της συγκρότησης ενός σύγχρονου, σλαβικού «μακεδονικού έθνους» γίνεται το 1903 από τον (γεννημένο στην Πέλλα των Γιαννιτσών) Κάρστε Μισίρκωφ. Για τις αντίστοιχες αποκρυσταλλώσεις στη βάση των τοπικών κοινωνιών, αποκαλυπτική είναι η διαπίστωση του Στράτη Μυριβήλη το 1917: «Αυτοί εδώ οι χωριάτες», γράφει για τους οικοδεσπότες του στη Βελούσινα, «δε θέλουν νάναι μήτε "Μπουλγκάρ", μήτε "Σρρπ", μήτε "Γκρρτς". Μοναχά "Μακεντόν ορτοντόξ"» («Η ζωή εν τάφω», 1η έκδοση [1924], επανέκδ. Αθήνα 1991, σ. 104-5).
Ολα αυτά, μερικές δεκαετίες τουλάχιστον πριν ο Τίτο κάνει τη δημόσια εμφάνισή του στην πολιτική σκηνή των Βαλκανίων.
ΜΥΘΟΣ 2ος
"Η εδαφική επικράτεια της ΠΓΔΜ βρίσκεται ως επί το πλείστον εκτός «ιστορικής» Μακεδονίας."
Στην πραγματικότητα, όπως ο ίδιος ο εθνικός μας ιστορικός Κων/νος Παπαρρηγόπουλος επισημαίνει σε υπηρεσιακή έκθεσή του το 1885, ολόκληρη η σημερινή ΠΓΔΜ περιλαμβάνεται στα όρια της αρχαίας Μακεδονίας (επί Φιλίππου). Η πολυδιαφημισμένη διάκριση της μείζονος Μακεδονίας σε «γεωγραφική» και «ιστορική» δεν είναι αντίθετα παρά ένα τέχνασμα του τότε ελληνικού υπ.Εξ., με σκοπό την αυθαίρετη ταύτιση της Μακεδονίας με «το μέρος εκείνο της χώρας ταύτης εις το οποίον ο Ελληνισμός δύναται να παρασταθή επικρατών».
Ο Παπαρρηγόπουλος αρνήθηκε να δεχτεί τις σχετικές εισηγήσεις, τονίζοντας πως «επ' ουδεμιάς ιστορικής βάσεως δυνάμεθα να στηρίξωμεν νέαν της Μακεδονίας οριοθέτησιν» και προειδοποιώντας ότι «ουδείς ήθελε αποδεχθή» διεθνώς τον «νέον γεωγραφικόν όρον» που κατασκεύασε η ελληνική πολιτική ηγεσία για τις βορειότερες μακεδονικές περιοχές. Παρ' όλο που τότε δεν ακούστηκε, η Ιστορία έμελλε να τον δικαιώσει: η μετονομασία της Βόρειας Μακεδονίας σε «Δαρδανία» παρέμεινε ένα σόφισμα για εσωτερική κατανάλωση, χωρίς οποιοδήποτε αντίκρισμα στη διεθνή επιστημονική και διπλωματική σκηνή -ούτε καν καθολική αποδοχή από τους εν Ελλάδι μακεδονολογούντες.
ΜΥΘΟΣ 3ος
»Το πραγματικό ιστορικό όνομα της ΠΓΔΜ είναι «Βαρντάρσκα Μπανοβίνα».»
Στην πραγματικότητα, η ονομασία αυτή χρησιμοποιήθηκε απ' το γιουγκοσλαβικό κράτος 12 χρόνια όλα κι όλα (1929-1941) και μάλιστα κάτω από συνθήκες που επιβεβαιώνουν πανηγυρικά τον τεχνητό χαρακτήρα της.
Οταν η στρατιωτική δικτατορία του βασιλιά Αλέξανδρου επιχείρησε το 1929 να εξαλείψει τις εθνότητες της χώρας συγχωνεύοντάς τις σε ένα ενιαίο «γιουγκοσλαβικό» έθνος υπό σερβική ηγεμονία, όλες οι «ιστορικές» περιφέρειες της Γιουγκοσλαβίας αντικαταστάθηκαν από Διοικήσεις («Μπανοβίνες») με τα ονόματα των τοπικών ποταμών. Η αλλαγή παγιώθηκε με το σύνταγμα του 1931 (άρθρο 83) και αντιμετωπίστηκε ειρωνικά από το διεθνή τύπο της εποχής.
Αν πάρουμε στα σοβαρά αυτή τη διοικητική διαίρεση, τότε εκτός από (γιουγκοσλαβική) Μακεδονία δεν υπάρχουν επίσης Σλοβενία (αλλά «Ντράβσκα» Μπανοβίνα), Κροατία («Σάβσκα» και «Πριμόρσκα» Μπανοβίνα), Μαυροβούνιο («Ζέτσκα» Μπανοβίνα), Βοσνία-Ερζεγοβίνη («Ντρίνσκα» και «Βρμπάσκα» Μπανοβίνα), Βοϊβοδίνα («Ντουνάβσκα» Μπανοβίνα) και -φυσικά- ούτε Σερβία («Μοράβσκα» Μπανοβίνα). Η γελοιότητα του όλου επιχειρήματος, που προπαγανδίστηκε κι από επίσημα χείλη (Παπαθεμελής), είναι παραπάνω από προφανής.
ΜΥΘΟΣ 4ος
"Ονομασία των βορείων γειτόνων μας ως «Μακεδονία» συνεπάγεται αλυτρωτικές βλέψεις εις βάρος της Ελληνικής Μακεδονίας. "
Στην πραγματικότητα, οι παλιότερες εδαφικές διεκδικήσεις εις βάρος της ελληνικής Μακεδονίας ουδέποτε στηρίχτηκαν σε «ονοματολογικές» παρανοήσεις. Κεντρικό επιχείρημα της Βουλγαρίας και της τιτοϊκής Γιουγκοσλαβίας (πριν από το 1950) ήταν η συνεχιζόμενη παρουσία μιας συμπαγούς σλαβόγλωσσης μειονότητας σε περιοχές της ελληνικής Μακεδονίας ή τα «ιστορικά δίκαια» που (υποτίθεται ότι) συνεπαγόταν η πληθυσμιακή σύνθεση της περιοχής πριν από τους Βαλκανικούς Πολέμους και την εγκατάσταση των προσφύγων της Μικρασίας.
Ακόμη κι αν η ΠΓΔΜ μετονομαζόταν «Δαρδανία», αυτό δεν θα εξαφάνιζε τις αναφορές των εκεί εθνικιστών σε «αλύτρωτους Δαρδανούς» της Β. Ελλάδας. Στη δε χώρα μας, θα γινόμασταν απλώς μάρτυρες της μετάλλαξης των «σλαβόφωνων Ελλήνων» σε «δαρδανόφωνους».
Της μόδας μέχρι το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο υπήρξε επίσης η «γεωπολιτική» επιχειρηματολογία («δικαίωμα» των εθνών να «αναζητήσουν» καλλιεργήσιμα εδάφη, θαλάσσιες οδούς κ.λπ.). Παρόμοια επιχειρήματα πρόβαλε τότε κι η επίσημη Αθήνα, ζητώντας επέκταση των ελληνικών συνόρων προς βορρά. Σήμερα, τέτοιοι ισχυρισμοί θεωρούνται από το Διεθνές Δίκαιο απαράδεκτοι, ενώ η ύπαρξη και προστασία των κατά τόπους μειονοτήτων έχει πλήρως αποσυνδεθεί από εδαφικές «διευθετήσεις».
ΜΥΘΟΣ 5ος
"Η (φαντασιακή) σχέση των Σλαβομακεδόνων με τους αρχαίους Μακεδόνες είναι μια ιστορική πλαστογραφία που χαλκεύθηκε από τα Σκόπια στα μεταπολεμικά χρόνια."
Στην πραγματικότητα, η υποτιθέμενη καταγωγή των σλαβόφωνων από τους αρχαίους Μακεδόνες υπήρξε αγαπημένο θέμα της ελληνικής προπαγάνδας, ήδη από τα μέσα του ΙΘ' αι.
Το πιστοποιούν σλαβόγλωσσα έντυπα που οι μακεδονομάχοι μοίραζαν στον τοπικό πληθυσμό, όπως η «Διακήρυξη του Ελληνομακεδονικού Συλλόγου της Αθήνας για τους αδελφούς μας Μακεδόνες» (1905) ή οι υποτιθέμενες «Προφητείες του Μεγαλέξανδρου» (1907). Ανάλογες θεωρίες συναντάμε και σε προφορικά κηρύγματα προς τους σλαβόφωνους χωρικούς (Στ. Ράπτης «Ιστορία του Μακεδονικού Αγώνος», Εν Αθήναις 1910, σ. 168). Πασίγνωστη είναι τέλος η αναγόρευση της σλαβομακεδονικής σε μετεξέλιξη της «ομηρικής» γλώσσας των αρχαίων Μακεδόνων από λογίους της εποχής (Τσιούλκας, Μπουκουβάλας κ.ά.), τα πονήματα των οποίων βρίσκουν μέχρι σήμερα ανταπόκριση σε ελληνικούς εθνικιστικούς κύκλους.
Εξίσου παλιά είναι η οικειοποίηση αυτής της «ιστορικής» επιχειρηματολογίας από τους ίδιους τους σλαβόφωνους Μακεδόνες -είτε αυτοί συντάσσονταν με τον ελληνικό εθνικισμό είτε όχι. Προξενική έκθεση του 1871 καταγράφει το στολισμό του «σλαβοβουλγαρικού» βιβλιοπωλείου των Βιτωλίων με την εικόνα του Μεγαλέξανδρου, ενώ το 1902 κομιτατζήδες κηρύσσουν πως «θέλουν να αναζωώσουν τον Μέγαν Αλέξανδρον» και το κράτος του. Την ίδια χρονιά, σλαβόφωνος πράκτορας του ελληνικού μηχανισμού καυτηριάζει δημόσια τους συμπατριώτες του που «πλανώνται πλάνην μεγάλην φρονούντες ότι είνε δυνατόν να είνε απόγονοι συγχρόνως τε του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Κρούμου» (Γ. Π. Κώνστας, «Ενέργειαι και δολοφονικά όργια του βουλγαρικού κομιτάτου», Εν Αθήναις 1902, σ. ιθ').
Παρά την οφθαλμοφανή αυθαιρεσία του, το όλο «γενεαλογικό» σχήμα έχει συνεπώς τη δική του προϊστορία. Στο κάτω κάτω, τι φταίνε αυτοί αν πήραν τοις μετρητοίς όσα τους κανοναρχούσαν οι «δικοί μας» φωστήρες;
Διαφορετικής τάξης ζήτημα αποτέλεσε η υιοθεσία του «Ηλιου της Βεργίνας» ως εθνικού εμβλήματος της ΠΓΔΜ το 1992. Ευθύς εξαρχής ήταν προφανές πως επρόκειτο για (εσπευσμένη) κατασκευή ενός διαπραγματευτικού χαρτιού προς ανταλλαγή, ενόψει μελλοντικού διακανονισμού. Το αποδεικνύει όχι μόνο η άνετη απεμπόλησή του το 1995, αλλά και η προνοητικότητα της ηγεσίας των Σκοπίων να απεικονίσει έναν διαφορετικό «ήλιο» στα κέρματα που έκοψε το 1993.
ΜΥΘΟΣ 6ος
"Το ελληνικό κράτος αδιαφόρησε επί μισόν αιώνα για τις κινήσεις των Σκοπίων. "
Στην πραγματικότητα, όπως εξηγεί σε απολογιστικό του κείμενο ο επίσημος ιστορικός του Μακεδονικού (κι εμπειρογνώμονας του ΥΠΕΞ επί τρεις τουλάχιστον δεκαετίες), Ευάγγελος Κωφός, «για τη διπλωματική μας Υπηρεσία, το θεωρούμενο από πολλούς ως "ανύπαρκτο θέμα" ήταν ένα πολύ υπαρκτό και ακανθώδες πρόβλημα. Υπήρξαν περίοδοι κατά τις οποίες το 50% των εισερχομένων ημερησίως εγγράφων στο αρμόδιο Βαλκανικό Τμήμα του Υπουργείου αναφέρονταν άμεσα ή έμμεσα στο Μακεδονικό».
Η σχετική παρανόηση οφείλεται στην επιλογή της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας να θεωρεί το θέμα επισήμως «ανύπαρκτο», επιβάλλοντας αυτή τη γραμμή στα ελληνικά ΜΜΕ.
Ο Κων/νος Καραμανλής (ο παλιότερος) δεν είχε π.χ. κανένα πρόβλημα να εξηγήσει το 1980 στο γιουγκοσλάβο ομόλογό του, Μιγιάτοβιτς, πώς υποχρέωσε τον ελληνικό τύπο ν' αποσιωπήσει την απάντηση του γιουγκοσλαβικού ΥΠΕΞ σε ερώτηση «ενός δικού μας ανόητου δημοσιογράφου για το Μακεδονικό» («Αρχείο Καραμανλή», τ. 12ος, σ. 61).
Η αιτία αυτής της διατεταγμένης αυτολογοκρισίας δεν είναι δύσκολο να εντοπιστεί. Χάρη στη (μυστική) ελληνογιουγκοσλαβική «συμφωνία κυρίων» του 1962 για εκατέρωθεν αποχή από οποιαδήποτε δημόσια ανακίνηση του Μακεδονικού, το ελληνικό κράτος μπόρεσε να οργανώσει -χωρίς διεθνείς περιπλοκές- ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αφομοίωσης της σλαβόφωνης μειονότητας του βορειοελλαδικού χώρου. Σε αντάλλαγμα αποδέχθηκε de facto την ύπαρξη της Σ. Δ. Μακεδονίας, όπως πιστοποιεί η αναγραφή της ονομασίας σε ΦΕΚ όλων των μεταπολεμικών κυβερνήσεων.
ΜΥΘΟΣ 7ος
"Η ηγεσία των Σκοπίων υπήρξε σταθερά αδιάλλακτη στο ζήτημα του ονόματος, απορρίπτοντας κάθε συμβιβαστική λύση."
Στην πραγματικότητα, η ελληνική κυβέρνηση φρόντισε να απορρίψει πρώτη όλες τις εκδοχές σύνθετης ονομασίας που πρότειναν το 1992-93 οι μεσολαβητές της Ε.Ε. και του ΟΗΕ, όπως «Νέα Μακεδονία» (1.4.92) και «Nova Makedonija» (28.5.93).
Η δεύτερη απορρίφθηκε επίσημα (και) από τον Γκλιγκόροφ, μια μέρα όμως μετά το Μητσοτάκη.
Το ίδιο συνέβη και με τις βολιδοσκοπήσεις σε διμερές επίπεδο. Το Μάρτιο του 1992, κατά τη συνδιάσκεψη «Ελσίνκι-2» της ΔΑΣΕ, ο ΥΠΕΞ της ΠΓΔΜ Μάλεφσκι παρέδωσε σε μέλη της ελληνικής αντιπροσωπείας κατάλογο με πέντε εκδοχές σύνθετης ονομασίας («Μακεδονία του Βαρδάρη», «Βόρεια Μακεδονία» κ.λπ.) παροτρύνοντας σε άμεση από κοινού επίλυση του προβλήματος. Η ελληνική πλευρά απέρριψε το διάβημα με τη δικαιολογία ότι «η στιγμή δεν ήταν κατάλληλη». Τις ίδιες μέρες κλιμακώθηκε η εκστρατεία του (τότε) έλληνα ΥΠΕΞ, Αντώνη Σαμαρά, για αποτροπή οποιουδήποτε συμβιβασμού με το «ψευδοκράτος» - με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής στα σημερινά αδιέξοδα.
ΜΥΘΟΣ 8ος
"Οι εθνικιστικοί κύκλοι της ΠΓΔΜ απειλούν άμεσα την ασφάλεια κι εδαφική ακεραιότητα της Β. Ελλάδας. "
Η ύπαρξη εθνικιστών σε οποιαδήποτε χώρα είναι κάτι το αυτονόητο. Εντελώς διαφορετικό ζήτημα είναι η πραγματική επικινδυνότητά τους. Στην περίπτωση της ΠΓΔΜ, πολύς λόγος έγινε το 1991-93 για την αλυτρωτική συνθηματολογία του δεύτερου σε μέγεθος κόμματος της χώρας, του ΒΜΡΟ. Στην πραγματικότητα, όπως αποκαλύφθηκε αργότερα από τον τοπικό τύπο, η ηγεσία του ΒΜΡΟ ήδη από το 1992 βρισκόταν σε επαφή με τις ελληνικές μυστικές υπηρεσίες -και συγκεκριμένα με τον ειδικό απεσταλμένο του Μητσοτάκη, στρατηγό Γρυλλάκη («Ιός» 22.12.2001).
Οταν το 1998 το ΒΜΡΟ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της ΠΓΔΜ, ακολούθησε έτσι πιο «ενδοτική» πολιτική απ' ό,τι οι προκάτοχοί του (ξεπούλημα στρατηγικών βιομηχανιών στο ελληνικό κεφάλαιο, κ.λπ.). Σύμφωνα με το «Βήμα» (3.6.2001), σύμβουλος του «εθνικιστή» πρωθυπουργού Γκεοργκίεφσκι «στις διαβουλεύσεις με την Αθήνα για την ονομασία» δεν ήταν άλλος από το Σταμάτη Μαλέλη -τον ίδιο άνθρωπο που, ως υπάλληλος του ελληνικού προξενείου, είχε ξεκινήσει το 1992 τις επαφές Γρυλλάκη-ΒΜΡΟ!
Απομένει το ζήτημα των εθνικιστικών αναφορών σε σχολικά βιβλία της ΠΓΔΜ. Κάποιες είναι όντως αλυτρωτικές, ενώ άλλες απλώς διαφέρουν από τη δική μας εικόνα για την ιστορία της περιοχής. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, που έχει ευρύτερες βαλκανικές διαστάσεις, υπάρχουν διακρατικές επιτροπές επιφορτισμένες με την αμοιβαία εκκαθάριση των σχολικών βιβλίων από κηρύγματα μίσους και σοβινιστικές υπερβολές.
Προϋπόθεση της δουλειάς τους συνιστά, ωστόσο, η απουσία έντασης μεταξύ των ενδιαφερόμενων χωρών.
ΜΥΘΟΣ 9ος
"Στην επικράτεια της ΠΓΔΜ ζει μια ευμεγέθης ελληνική μειονότητα."
Πρόκειται για ανυπόστατη κατασκευή που δεν στηρίζεται σε κανένα πραγματικό δεδομένο. Το αρχικό έναυσμα δόθηκε από μια σφυγμομέτρηση του περιοδικού «PULS» (1991) κατά την οποία, σε περίπτωση διάλυσης της ΠΓΔΜ, ένα 10,88 % των ερωτηθέντων θα προτιμούσε να ζήσει στην Ελλάδα κι όχι σε κάποια άλλη γειτονική χώρα -προτίμηση που από ελληνικά ΜΜΕ (και το Α2 του ΓΕΣ) ερμηνεύθηκε σαν εκδήλωση ελληνικής εθνικής συνείδησης!
Ακολούθησε η πανηγυρική υποδοχή της προκήρυξης μιας «Οργάνωσης Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας» (19.2.93), που σύντομα αποδείχθηκε κατασκεύασμα του εγχώριου «Στόχου». Οπως επισημαίνει και ο Κωφός, η όλη παραφιλολογία (στην οποία μετείχε ακόμη και η υφυπουργός Εξωτερικών Βιργινία Τσουδερού, ανεβάζοντας μάλιστα το ποσοστό της «ελληνικής μειονότητας» σε 18,6) «ενίσχυε την εντύπωση σε τρίτους ότι η Ελλάδα αναζητεί ή κατασκευάζει ερείσματα για επέμβαση στη γειτονική χώρα».
ΜΥΘΟΣ 10ος
"Η στάση της Αθήνας απέναντι στα Σκόπια υπήρξε σταθερά ενδοτική και καθόλου απειλητική. "
Στην πραγματικότητα, ο ελληνικός εθνικισμός φλέρταρε σοβαρά με την ιδέα της διάλυσης του «ψευδοκράτους». Εκτός από χιλιάδες διαδηλωτές που πλημμύρισαν τους δρόμους της Αθήνας ζητώντας «σπάσιμο των συνόρων» και «σύνορα με τη Σερβία» (10.12.92), τη «στρατιωτική πίεση» και το διαμελισμό της ΠΓΔΜ υποστήριξαν επίσης δημόσια προσωπικότητες όπως ο Στέλιος Παπαθεμελής, ο Χρύσανθος Λαζαρίδης, ο Κων/νος Βακαλόπουλος, ο Σαράντος Καργάκος, ο Χρήστος Πασσαλάρης ή ο τέως πρόεδρος Χρήστος Σαρτζετάκης. Στον αθηναϊκό τύπο δημοσιεύθηκαν σενάρια προέλασης του ελληνικού στρατού στο έδαφος της ΠΓΔΜ («Βήμα» 15.12.91 και 31.5.92), ακόμη και χάρτης με τις προτάσεις του ΓΕΕΘΑ για τα νέα σύνορα της Ελλάδας («Εθνος» 7.12.92).
Σ' ένα άλλο επίπεδο, ο ΥΠΕΞ Σαμαράς βάσισε μεγάλο μέρος της στρατηγικής του στην προοπτική αποσύνθεσης και κατάρρευσης του «κρατιδίου» (χάρη και στο πρώτο άτυπο ελληνικό εμπάργκο του 1992), ενώ γνωστές είναι οι διαβουλεύσεις με τους Μιλόσεβιτς και Ντράσκοβιτς για ελληνοσερβική «μοιρασιά» της ΠΓΔΜ.
Τέλος, διαφορετικής τάξης σχεδιασμοί για την «προληπτική» κατάληψη μιας «υγειονομικής ζώνης» εντός της ΠΓΔΜ σε περίπτωση επέκτασης των εκεί διακοινοτικών ταραχών συζητήθηκαν επίσημα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής τον Αύγουστο του 2001.
Σωστα.Ας αυξησει λιγο τη δοση της πρεζας να ηρεμησει.Μπορει να εκανε καποτε πιπες στον Ανδρεα,αλλα τωρα και να πληρωσει δε θα βρει κανεναν να της τον δωσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤζων,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαλλον γερασες γι αυτο δεν ΄΄βγαινεις΄΄ αργα το βραδυ.
Αντε καλο υπνο γεροντα.
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ κανείς δεν εξήγησε στον άνθρωπο πως δεν έχουν όλοι την ίδια «τύχη»;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν του εξήγησε κανείς από όσους τον παίρνουν καθημερινά τηλέφωνο - στρατηγούς, ταξίαρχους, ανθρώπους των γραφείων του υπουργού και του υφυπουργού εθνικής άμυνας καθώς και άλλων στελεχών κυβέρνησης και αντιπολίτευσης – οι οποίοι αγωνιούν να βολέψουν τα παιδιά τους, πως για κάθε στρατιώτη «σε διαρκή άδεια από την σημαία» που κάνει θητεία δημοσίου υπαλλήλου στο Πεντάγωνο, υπάρχουν άλλοι που στενάζουν στις σκοπιές και τις υπηρεσίες; Πως υπάρχουν πολύ περισσότεροι – είτε στο ΓΕΣ είτε αλλού - που συνεχίζουν τη «λαμπρή θητεία» – σκοπιά, ΚΨΜ, αγγαρεία - που ξεκίνησαν στα κέντρα εκπαίδευσης και στην παραμεθόριο του Έβρου, των αποκρουσμένων συνοριακών φυλακίων - που μας φυλάνε από την «απειλή» της Αλβανίας και της ΠΓΔΜ - και των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου;
Μάλλον είναι καλύτερα να τα πάρουμε από την αρχή. Γνωρίζαμε ήδη από τον καιρό που υπηρετούσαμε στην παραμεθόριο πως η θητεία για όποιον δεν έχει βύσμα ή έχει την αξιοπρέπεια να μην το χρησιμοποιήσει, θα είναι ένας Γολγοθάς ώστε να μπορεί ήσυχα το ελληνικό κράτος πρώτα να στέλνει εκστρατευτικά σώματα στο Κόσσοβο, το Αφγανιστάν και το Ιράκ και να ξοδεύει δις ευρώ σε εξοπλισμούς ή να φτιάχνει καριέρες αξιωματικών και ύστερα να βολεύει «τα καλύτερα παιδιά του» σε θέσεις όπου η θητεία γιʼ αυτά θα περάσει σα να μην έγινε ποτέ.
Ξέραμε πως το πραγματικό τρίπτυχο πίσω από το «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια» εκσυγχρονισμένο με «δημοκρατία, ισότητα (στη θητεία) και αξιοπρέπεια» ήταν μάλλον το «γλύψιμο, ρουφιανιά, τηλέφωνο από κάποιον ψηλά που μπορεί να πιέσει». Δεν μπορούσαμε όμως να φανταστούμε πως ότι ξέραμε και υποπτευόμασταν θα ήταν πολύ λίγο μπροστά σε όσα θα αντικρίζαμε.
Από τη μία μεριά είναι όντως τεράστια η διαφορά σε σχέση με στις «ετοιμοπόλεμες» μονάδες της παραμεθορίου, όπου οι συνθήκες για όσους υπηρετούν – παρά την αφαίμαξη του ελληνικού προϋπολογισμού για στρατιωτικές δαπάνες – θυμίζουν σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Από την άλλη, νιώθουμε πραγματικά αποκαρδιωμένοι όταν συνειδητοποιούμε, εμείς οι τυχεροί που έτυχε να γυρίσουμε στην Αθήνα κοντά στα σπίτια μας, μετά το εξάμηνο της παραμεθορίου, πως η θητεία μας θα συνεχιστεί στους ίδιους εξοντωτικούς ρυθμούς. Όταν συνειδητοποιήσαμε το οξύμωρο γεγονός πως, «όσοι φτύσαμε αίμα» στις μονάδες που υπηρετήσαμε, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε στα στρατόπεδα της Αθήνας, για να μπορούν αυτοί που περνούσαν καλά μέχρι τώρα να συνεχίσουν να περνούν μια ήσυχη κι ανέμελη θητεία.
Πρόσφατα, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τα στρατιωτικά επιτελεία παρουσίασαν με τυμπανοκρουσίες τα σχέδια για γενίκευση των νέων τεχνολογιών φύλαξης με βάση το πρότυπο του στρατοπέδου «Παπάγου»: κάμερες, ηλεκτρονικά μέσα παρακολούθησης, μείωση των σκοπών και των ένοπλων υπηρεσιών, ακόμα καλύτερες συνθήκες για τους φαντάρους.
Πολλοί πανηγύρισαν με τα νέα. Για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει τι εννοούσαν, ας διαβάσει πως οι σκοπιές δε μειώθηκαν, βρέθηκε ακόμα μια αφορμή για κάποιους να σταματήσουν να κάνουν υπηρεσίες φορτώνοντας τες σε ακόμα λιγότερους, ενώ βιώνουμε το συντριπτικό, για την προσωπικότητά και την ψυχολογία μας, αστείο να μας λένε πως πρέπει να στενάζουμε στις σκοπιές αλλά να ξέρουμε ταυτόχρονα πως είμαστε απλά «δευτερεύοντες» σε σχέση με τα πραγματικά μέσα φύλαξης: τις κάμερες, τους ανιχνευτές κίνησης κλπ. Να ξέρουμε πως είμαστε εκεί, μόνο ως βιτρίνα του στρατοπέδου. Πως είμαστε εκεί μόνο για να τιμωρούμαστε αν δεν κάνουμε σωστά (;) την υπηρεσία μας.
ΑΠΟ ΕΔΩ ΤΑ ΒΥΣΜΑΤΑ – ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΟΙ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΙ…
Ακόμα πιο πρόσφατα, αποφασίστηκε στο Τ/ΓΕΣ να εξορθολογιστεί η κατανομή των στρατιωτών στους λόχους της μονάδας. Δημιουργήθηκε λοιπόν ένας τέταρτος λόχος (4ος) , αντί για τρεις που ήταν προηγουμένως για να τοποθετηθούν όσοι απασχολούνται τις καθημερινές στα επιτελικά γραφεία. Μας είπαν πως είναι για καλύτερα. Μας είπαν πως θα περάσει ένα χρονικό διάστημα «πειραματισμού» με τις υπηρεσίες για να δούμε πως θα βολευτούν όλοι. Τελικά, το πείραμα διεξάγεται μάλλον στις πλάτες μερικών, μιας μειοψηφίας που αποτελεί τους μη προνομιούχους μέσα σε μια θάλασσα βυσμάτων και βολεμένων.
Από ένα στρατόπεδο που στεγάζει έξι ή και παραπάνω μονάδες, οι περισσότερες από τις μισές ένοπλες υπηρεσίες γίνονται από μία μόνο μονάδα (το Τ/ΓΕΣ) – τη μονάδα των «καταραμένων» φαντάρων – ενώ οι συνάδελφοι του ναυτικού και της αεροπορίας κάνουν ελάχιστες υπηρεσίες, κι ας έχουν αναλογικά περισσότερο κόσμο, και βρίσκονται συνεχώς στα σπίτια τους και στις δουλειές τους με άγραφες άδειες, με τα λεγόμενα off και διάφορα άλλα τρικ.
Είναι φυσικό, μιας και αυτοί αποτελούν πολίτες (και οπλίτες) Αʼ κατηγορίας σε σχέση με εμάς του στρατού ξηράς. Το γνωρίζαμε, όταν εμείς παίρναμε άδεια ορκωμοσίας δύο ημερών γραμμένη από την κανονική μας, την ώρα που εκείνοι παίρνουν τιμητική άδεια 15 και 20 ημερών από την πολιτική ηγεσία. Το γνωρίζαμε από τις περισσότερες από δύο χιλιάδες μετατάξεις στο Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία (2287) στην τελευταία σειρά στρατευμένων. Το γνωρίζαμε μιας και εκεί «υπηρετούν» μόνο επώνυμα ή και ανώνυμα στελέχη των νεολαιών των κομμάτων εξουσίας, επιφανείς προσωπικότητες του θεάματος και του επιχειρηματικού κόσμου, καθώς κι όσοι καημένοι με κάποιο βύσμα μπόρεσαν να τρυπώσουν στη «Γη της Επαγγελίας» της θητείας.
Ποιός είπε όμως, πως βύσματα δεν υπάρχουν και στο στρατό ξηράς; Στο Τάγμα ΓΕΣ, τη μονάδα που έχει την πλειοψηφία των υπηρεσιών στο Πεντάγωνο, το κύτταρο των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, η κατάσταση φαίνεται (και είναι) ακόμα πιο κωμικό-τραγική.
Ο ένας από τους τέσσερεις λόχους του τάγματος, ο λόχος προστασίας (είναι χαρακτηριστικό το όνομα του), έχει χρεωμένη τη συντριπτική πλειοψηφία των ένοπλων υπηρεσιών (το 80% των σκοπιών) και άλλος ένας, ο λόχος επιτελείου που δημιουργήθηκε για να μπορούν πιο εύκολα οι στρατιώτες του να απασχολούνται στα επιτελικά γραφεία, τις υπόλοιπες. Μια υπομονάδα 40 – 50 ατόμων έχει τόσες υπηρεσίες φύλαξης, την ώρα που αποτελεί – με πολύ μετριοπαθείς υπολογισμούς – το ένα δέκατο της συνολικής δύναμης του τάγματος! Το ακόμα πιο εξωφρενικό είναι πως οι συγκεκριμένες υπηρεσίες, κι αυτό ομολογείται από όλους, είναι και οι πιο δύσκολες.
Στο λόχο επιτελείου εξάλλου, υπάρχουν 40 περίπου άτομα για τις υπηρεσίες που έχει αναλάβει και ταυτόχρονα υπάρχει λίστα «μονίμως εξοδούχων» που αποτελείται από 38 άτομα. Το ακόμα καλύτερο είναι πως η συνολική δύναμη του λόχου είναι περίπου (άγνωστο πόσο ακριβώς) περίπου 150 άτομα. Κανείς δεν μπορεί ή δε θέλει να πει ακριβώς πόσοι περισσότεροι είναι «πιο εξοδούχοι» κι από τους μονίμως εξοδούχους και γιατί ακριβώς συμβαίνει αυτό. Το βασικό εξάλλου για εμάς τους υπόλοιπους είναι η «αξιοπρέπεια και η αρετή» της θητείας, αφού δεν μας έχει μείνει και τίποτα άλλο να υπερασπιστούμε.
Πόσο μπορεί να αντέξει κανείς, όταν βρίσκεται τρεις και τέσσερεις μέρες μέσα (ή δύο μέρες μέσα για το λόχο επιτελείου) κάνοντας υπηρεσία και βλέπει τους συναδέλφους του στο λόχο διοικήσεως και στο λόχο μεταφορών να βγαίνουν με έξοδο τέσσερεις, πέντε και έξι φορές την εβδομάδα στη χειρότερη περίπτωση; Πόσο να αισθανθεί ισότιμος και αξιοπρεπής, όταν μαθαίνει πως στο λόχο διοικήσεως υπάρχουν περίπου 30 με 35 ένοπλοι, οι οποίοι έχουν παραδώσει τα όπλα τους και κάνουν υπηρεσίες θαλαμοφύλακα, λοχία υπηρεσίας και επόπτη ΚΨΜ (δηλ. έχουν έξοδο στις 21:00) με αποτέλεσμα να βγαίνουν εξοδούχοι σχεδόν κάθε μέρα;
Πόσο να αισθανθεί ισότιμος και αξιοπρεπής, όταν η μεγαλύτερη ελπίδα του είναι να φτάσει η αναλογία στο μία μέρα μέσα-μία μέρα έξω (ή λίγο καλύτερα στο Λ/Ε) για πολύ λίγο μέχρι να απολυθεί και η επόμενη σειρά και να αρχίσει ξανά ο ίδιος κύκλος, ενώ οι υπόλοιποι θα εξαφανίζονται τα Σαββατοκύριακα με Υπηρεσιακά ή θα τους δει μόνο τη μέρα που θα έρθουν να πάρουν το απολυτήριο του στρατού; Κι ας το έχει ανάγκη περισσότερο από αυτούς. Πώς γίνεται να μην αισθανθεί ότι ανήκει σε λόχο ανεπιθύμητων, όταν ο διοικητής αναγκάζεται να πει ανοιχτά ότι δεν μπορεί να μην υποκύψει στα τηλέφωνα που κατά δεκάδες δέχεται καθημερινά στο γραφείο του, όταν η επιλογή «να βάλεις βύσμα» επιβραβεύεται από το ίδιο το σύστημα λειτουργίας του Ε.Σ.;
Με το που εμφανίστηκε στο ΓΕΣ, ερχόμενη από την παραμεθόριο, η νέα σειρά (2007Β) οπλιτών (στις 20 Νοέμβρη), οι περισσότεροι στάλθηκαν στην ΟΑΣ για να καλύψουν εκεί ανάγκες, την ώρα που κάποιοι δεν μπορούσαν να πάρουν ούτε υπηρεσιακό σημείωμα για κάποιες ώρες ώστε να πλύνουν τα ρούχα τους ή να δουν λίγο τους δικούς τους. Ακόμα καλύτερα; Οι περισσότεροι – όπως λένε οι συνάδελφοι της ΟΑΣ – δεν έχουν καν εμφανιστεί εκεί ακόμα (στις 24 του μήνα)! Λεπτομέρειες, βέβαια θα πει κανείς, αφού στρατιώτες, ναύτες και σμηνίτες είναι αποσπασμένοι σε μνημεία, μουσεία και γραφεία στο κέντρο και άλλες περιοχές της Αθήνας (πχ. Πλάκα, Σύνταγμα, Νέο Φάληρο, Πατησίων, Β. Σοφίας) για να κάνουν μια υπηρεσία την εβδομάδα, το δεκαήμερο ή και πιο αραιά.
Το ξέρουμε πως αυτό το κείμενο θα το διαβάσουν συνάδελφοι που τώρα στενάζουν στην παραμεθόριο, ή θα απολυθούν από εκεί λόγω μειωμένης θητείας, και ζουν στο πετσί τους τις άγριες συνθήκες της. Αυτές τις συνθήκες τις βιώσαμε κι εμείς. Ύστερα βιώσαμε, όπως και άλλοι πριν και μετά από μας, όλο το μεγαλείο των βολεμένων του στρατού. Το συμπέρασμα είναι πως, είτε λιγότερο είτε περισσότερο (λίγο καλύτερο / λίγο χειρότερο φαγητό, λίγο περισσότερη / κάπως λιγότερη εξόντωση), όλοι μας ανήκουμε στο βυθό της ανισότητας του στρατού: οι μη προνομιούχοι απέναντι στους προνομιούχους που βλέπουμε γύρω μας ή δε θα τους δούμε και ποτέ.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΙΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΑΝΤΑΡΟΥΣ
ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΙΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΝΟΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Κ. ΜΕΊΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ Η ΗΓΕΣΙΑ ΓΕΕΘΑ-ΓΕΣ-ΓΕΝ-ΓΕΑ.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΙΣΟΤΗΤΑ
ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΝ ΤΑ ΣΤΕΓΑΝΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ. Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ.
ΑΝΑΓΚΗ ΟΣΟ ΠΟΤΕ Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΞΟΔΟΥΧΩΝ ΛΟΧΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ
23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2007-11-27 (αναρτημένες υπηρεσίες)
Α/Α ΒΑΘΜΟΣ ΕΠΩΝΥΜΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1 ΔΝΕΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣ
2 ΣΤΡ ΒΑΡΔΑΛ
3 ΣΤΡ ΓΕΩΡΓΑΝΤ
4 ΣΤΡ ΓΕΩΡΓΟΠ
5 ΣΤΡ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠ
6 ΣΤΡ ΓΙΑΝΝΙΚ
7 ΣΤΡ ΓΙΑΡΜΕΝ
8 ΣΤΡ ΔΑΦΝΟΠ
9 ΣΤΡ ΖΗΒ
10 ΣΤΡ ΗΛΙΟΠ
11 ΣΤΡ ΚΑΛΟΜΟΙΡ
12 ΣΤΡ ΚΑΛΦΑΚ
13 ΣΤΡ ΚΟΝΔΥΛ
14 ΣΤΡ ΚΟΝΤΑΡΑΤ
15 ΣΤΡ ΚΟΥΤΜΑΝ
16 ΣΤΡ ΜΕΡΤΖΑΝ
17 ΣΤΡ ΜΠΑΚΟΧΡ
18 ΣΤΡ ΜΠΑΡΜΠΕΡ
19 ΣΤΡ ΜΠΟΥΖΙΑΡ
20 ΣΤΡ ΜΠΟΥΚ
21 ΣΤΡ ΜΠΟΥΝ
22 ΣΤΡ ΜΩΡΟΧΝ
23 ΣΤΡ ΝΙΚΟΛ
24 ΣΤΡ ΝΤΖΑΘ
25 ΣΤΡ ΝΤΟΒ
26 ΣΤΡ ΠΛΑΚ
27 ΣΤΡ ΣΕΛΗΜ
28 ΣΤΡ ΣΙΔΗΡΟΠ
29 ΣΤΡ ΣΚΟΥΜΠΡ
30 ΣΤΡ ΣΤΡΑΤΑΚ
31 ΣΤΡ ΣΥΡΡ
32 ΣΤΡ ΤΑΓΚΟΥΛ
33 ΣΤΡ ΤΑΣΣΟΠΟΥΛ
34 ΣΤΡ ΤΣΑΠΑΡ
ΕΠΙΛΟΧΙΑΣ ΛΟΧΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΛΟΧΟΥ
ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ Δ. ΜΑΥΡΕΠΗΣ ΕΥΣΤ.
ΔΝΕΑΣ (ΠΖ) ΛΓΟΣ (ΠΖ)
(φυσικά έχουμε όλα τα στοιχεία όλων στην διάθεση μας)
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΤΟΥ ΓΕΣ, 24/11/2007
EPI TELOUS , AS SYNTAXIODOTITHOUN KAPOIES ''KYRIES'' POU EGINAN MEGALES EPEIDI TIS PIDIKSE O IDRYTIS TOY PA.SO.K.
ΑπάντησηΔιαγραφήEYGE GIWRGAKI (twra to giati diatirises ton Polyzwgopoulo , afto einai allo mystirio !!)