...και χειροκροτήματα από το ...ΠΑΣΟΚ για τον Γιάννη Μανώλη Οπως έγραψε το Press-gr, o βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Μανώλης υπερψήφισε τελικά τ...
...και χειροκροτήματα από το ...ΠΑΣΟΚ για τον Γιάννη Μανώλη
Οπως έγραψε το Press-gr, o βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Μανώλης υπερψήφισε τελικά την προκλητική τροπολογία της κυβέρνησης υπέρ της Alhpa Bank, ώστε να μην επιβαρυνθεί για την εθελούσια έξοδο υπαλλήλων της.
Ο βουλευτής όμως ρεζιλεύτηκε κιόλας. Την ώρα που έλεγε "ναι", βουλευτές του ΠΑΣΟΚ χειροκροτούσαν ειρωνικά. Κι ένας βουλευτής της ΝΔ είπε επίσης με ειρωνεία: "Να, ο αντάρτης της πλάκας..."
Οπως έγραψε το Press-gr, o βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Μανώλης υπερψήφισε τελικά την προκλητική τροπολογία της κυβέρνησης υπέρ της Alhpa Bank, ώστε να μην επιβαρυνθεί για την εθελούσια έξοδο υπαλλήλων της.
Ο βουλευτής όμως ρεζιλεύτηκε κιόλας. Την ώρα που έλεγε "ναι", βουλευτές του ΠΑΣΟΚ χειροκροτούσαν ειρωνικά. Κι ένας βουλευτής της ΝΔ είπε επίσης με ειρωνεία: "Να, ο αντάρτης της πλάκας..."
Καλά περιμένετε από Αργείτη να κάνει αντάρτικο;
ΑπάντησηΔιαγραφήXουάάάάχαχα
Αυτοί έχουν 2χιλιάδες σκυλάδικα εκεί κάτω και δυό εκατομύρια ρουφιάνους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αντέχω άλλο Χουάάάάχαχα
RE PAIDIA TI PERIMENATE ??
ΑπάντησηΔιαγραφήTHN GRAMMH TOY KOMATOS DIATHREI O MANOLIS.
TI 8A 8ELATE NA KANEI ??
TO IDIO 8A EKANAN KAI BOYLEYTES TOY PASOK EAN HTAN STHN EKSOYSIA.
MANΩΛΑΚΙ ΜΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΣ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΡΙΧΝΕΙΣ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ?
ΑΝΤΑΡΤΟΝΤΑΒΑΔΕΣ.
ΓΙΑΝΝΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΕΣΚΟΥ-ΜΠΟΥΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ "ΜΕΓΑΛΗ ΚΥΡΙΑ" ΤΗΣ
"ΝΕΑΣ ΠΑΡΑΓΚΟ-ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ"
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΤΟ "ΝΑΥΑΡΧΙΔΙ" ΤΗΣ..
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΤΕ ΘΑ ΚΑΝΕΙ
"ΑΡΙΣΤΕΡΗ" ΣΤΡΟΦΗ?
ΠΑΠΑΧΕΛΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙΣ?
γιωργακη αργησες την αριστερη
ΑπάντησηΔιαγραφήστροφη και σε προλαβε η γιαννα αγγελοπουλου.
διαβαστε τον τυπο της κυριακης.
εγινε η ναυ"αρχιδα" του συριζα.
αγγελοπουλου..η ροζα λουξεμπουργκ
των τραχωνων..
Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΕΚΑΝΕ "ΣΤΡΟΦΗ" ΣΤΗΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΜΑΦΙΑΣ..
ΔΗΛ. ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ..
ΕΤΣΙ ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ"
ΤΑΥΤΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ "ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΜΑΦΙΑ"
ΧΑΧΑΧΑ
τι εγινε?
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι χατζηπαπαρας κανει "κεντροαριστερα" στροφη?
φοβερη παρτουζα γαπ.-χατζηνικου
στο realfm.
ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΙΣ ΤΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΗΜΙΤΗ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ?
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΙΑΝΝΙΤΣΗΣ?
Ο ΣΠΡΑΟΣ?
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΟΥΝ?
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ
ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ?
H NEA ΕΛΛΗΝΙΚΗ "ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΝΤΡΕΜΑ ΤΟΥ
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ,
ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΜΑΦΙΑΣ.
ΖΗΤΩ ΟΙ "ΚΟΚΚΙΝΟΙ" ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΑ
ΜΑΦΙΟΖΙΚΗ ΛΕΗΛΑΣΙΑ.
Η ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ.
ΣΠΟΝΣΟΡΕΣ
ΜΠΟΥΣ
ΑΛΑΦΟΥΖΟΣ
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
Και επειδή κάποιοι είμαστε και ρεπόρτερ, ας μας πει ο Ανδρουλάκης και εάν ευαρεστηθεί ο ΑΓΙΟΣ, αλλά και ο Τσίμας τι σχέση έχουν με την Αγγελοπούλου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ρόλο παίζει η μεγάλη κυρία στα σενάρια περι ενωμένης κενροαριστεράς και ποιοι γύρω από το Συνασπισμό τα προωθούν, επιχειρώντας να καταστρέψουν και το ΠΑΣΟΚ που μισούν και τον ΣΥΝ που σιχαίνονται;
Πέντε–έξη άνθρωποι όλοι και όλοι έχουν το θράσος να νομίζουν ότι έχουν τη δύναμη να ανατρέψουν το σύστημα με το χρήμα του Αγγελόπουλου!!!
11:33 μμ
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Και να ήτανε μόνο αυτός!
Όλοι όσοι στηρίζουν Γιωργάκη, θεωρητικά και ιδεολογικά, της ίδιας πάστας είναι.
Ο περίφημος ΑΓΙΟΣ που έσκασε μύτη και θυμήθηκε τι έλεγε στα μικρόφωνα το 1992 για το Σκοπιανό, αισθανόμενος προφανώς δικαιωμένος, γιατί δεν μας λέει τι έσουρνε στον Ανδρέα εκείνη την εποχή και λίγα χρόνια πριν;
Αμνησία έπαθε και ξέχασε τι σόου έκανε μαζί με τη Κανέλλη στο Μέγα εναντίον του Ανδρέα, την περίοδο που κάλυπταν τη Δίκη στο Ειδικό Δικαστήριο;
Τώρα τα βάζει νυχθημερόν με τους νταβατζήδες, τότε δεν υπήρχαν!
Αυτοί οι θεωρητικοί, δήθεν προοδευτικοί ήταν και είναι ο δούρειος ίππος για να αλωθεί το ΠΑΣΟΚ από τη νεοταξική ριζοσπαστική αριστερά.
Τώρα νοιώθουν ότι παίρνουν εκδίκηση για τη σφαλιάρα που έφαγαν από το πατριωτικό ΠΑΣΟΚ, προσπαθώντας να χειραγωγήσουν το γιό του ιδρυτή του κόμματος.
Η φάρσα της ιστορίας είναι δυστυχώς ότι τα καταφέρνουν!!!!
Θέλουν να αποτελειώσουν τη δουλειά που ξεκίνησε και δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει ο Σημίτης.
11:34 μμ
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Είπαμε ρεπόρτερ!!!
Αγαπητέ Δημήτριε, αλήθεια ποιος πληρώνει την πολυτελή έπαυλη με τον δασάκι γύρω-γύρω στην οποία διαμένεις;
Έρχεται και η σειρά του Μίμη και του Παύλου!!!
Την πορεία του Ανδρουλάκη τη ξέρετε, του Τσίμα επίσης, μάθετε τώρα και τη πορεία του άλλου κομήτη, του ΑΓΙΟΥ.
Όταν ήταν παιδί στο σχολείο έκανε επανάσταση με αντάρτικα και με την συντροφιά κνιτών. Όταν μεγάλωσε και πήγε στο εξωτερικό ανακάλυψε τον Ρήγα και σκοτώθηκε με τους πρώην συντρόφους του.
Αργότερα στράφηκε εναντίων και αυτών των νεών συντρόφων του και μπήκε στην Β’ Πανελλαδική, μετά δεν του άρεσε η Ενωμένη Αριστερά και πήγε σπίτι του, αλλά τώρα θέλει να ενωθεί και πάλι η αριστερά !
Τρελές καταστάσεις, διαταραγμένων προσωπικοτήτων που ποτέ δεν υπήρξαν ΠΑΣΟΚ.
Ο Καλός Ρεπόρτερ ούτε σήμερα δεν απεργεί!!!
Την αγάπη του Μητσοτάκη προς τον Μίμη και τον Παύλο θα τη ξέρετε, ξεπερνάει την αγάπη του Σημίτη προς αυτούς.
Την ίδια σχέση έχει ο Δεινόσαυρος και με τον ΑΓΙΟ…
Ρεπορτάζ:
όταν τα καλοκαίρια έρχεται ο ΑΓΙΟΣ στη Κρήτη με ποιόν τα λένε τρυφερά ακόμη και σε κοσμικές παραλίες;
Με το Μητσοτάκη και την οικογένεια φυσικά!
Θα έχουν προφανώς πολλά να που και δεν προλαβαίνουν σπίτι!
Άραγε ελληνικά μιλούν μεταξύ τους… γιατί οι γύρω ορκίζονται ότι τους άκουσαν να μιλούν άλλες γλώσσες με τις παρέες τους!
Και κάτι για επιδόρπιο:
η αγαπημένη σύζυγος του ΑΓΙΟΥ, κάποτε γραμματέας του Ρήγα στο εξωτερικό και δυναμικό στέλεχος του Δημοκρατικού Αγώνα σε όλη την Ευρώπη τι δουλειά είχε στον Ελεύθερο Τύπο;
Και τώρα η εξήγηση:
Γιατί χτυπάει ο ΑΓΙΟΣ τον ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ;
Για τον ίδιο λόγο που το κάνουν Ανδρουλάκης και Τσίμας.
Θα το πιάσατε… για να κρατήσει μακριά από κάθε κυβερνητικό ψόγο την Ντόρα!
Χα χα χα κάποιοι νομίζουν ότι επειδή πήγαν σε δύο-τρία σχολεία έγιναν και μάγκες στην επικοινωνία! Όσα μαθαίνεις στο πεζοδρόμιο δεν μπορείς να τα μάθεις πουθενά αλλού!
Έτσι γίνεται το ρεπορτάζ.
Μια και έχεις το θράσος να διαψεύδεις το ρεπορτάζ ΑΓΙΕ, για πες μας, μπορεί κάποιος που μένει σε έπαυλη με δάσος και ζώα , που όσοι την είδαν τη κοστολόγησαν σαν μικρό παλάτι και που αν δεχθούμε ότι πληρώνεις νοίκι θα πρέπει να καταβάλεις πάνω από 3000-3500 ευρώ το μήνα, μπορεί ξαναλέω να θεωρείται αριστερός;
Αν έτσι ζείτε οι αριστεροί τότε κάτι δεν πάει καλά με την δεξιά!
Πράγματι, αυτό είναι το ιδανικό κάθε καλού κομμουνιστή…
Αύριο το ρεπορτάζ θα ασχοληθεί με τον έτερο κομμουνιστή κύριο Παύλο.
Εκεί να δείτε τα όμορφα και κλασσικά!!!!
Ας ολοκληρώσουμε όμως τα κομμουνιστικά νέα με τον ΑΓΙΟ και τη σχάση του με τον Νίκο Χ.
Μη πάει το μυαλό σας σε σεξουαλικές ανωμαλίες, αν και επί σειρά ετών υπήρξαν στενοί φίλοι. Αξίζει να παρατηρήσουμε την ιδεολογική ανωμαλία του πράγματος. Τι ακριβώς συζητούσαν ο κομμουνιστής ΑΓΙΟΣ και ο δεξιός Χ’νικολάου;
Να υποθέσουμε ότι μιλούσαν υπό την επήρεια του πνεύματος Μητσοτάκ;
Οι αποκαλύψεις για τον ΑΓΙΟ δεν είχαν στόχο τον Δημήτρη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ρεπορτάζ έκανε το χρέος του, ενημερώνοντας για τα πολιτικά χαρακτηριστικά μιας ιδιόμορφης αν και σκληρής πράγματι προσωπικότητας.
Το επόμενο αφιέρωμα μας θα είναι για τον Παύλο.
Για να μην υπάρξει παρεξήγηση δεν συγκρίνουμε τις δύο αυτές περιπτώσεις μια και δεν είναι της ίδιας πολιτικής καταγωγής, όμως και οι δυο συντονίζονται σήμερα στον ίδιο ρυθμό.
Πριονίζουν το κλαδί της δημοκρατίας μας εν ονόματι της θολούρας κάποιας μεταδημοκρατίας, δίχως σύνορα, δίχως αυτοδύναμες κυβερνήσεις, δίχως μεγάλα και αυτοδύναμα κόμματα...
αυτές τις νεοταξικές πλάνες πλασάρουν στον ΣΥΡΙΖΑ και στον Γιώργο και τον παλάβωσαν με τη συμμετοχική δημοκρατία και την αυτοοργάνωση.
Δεν θα κάναμε θέμα για την αφεντιά τους αν αυτές τις διαλυτικές για το έθνος μας κοτσάνες δεν προοθούσε για το δικό της συμφέρον η κ. Αγγελοπούλου.
Δεν έχουμε τίποτα προσωπικό με τον ΠΑΥΛΟ, ούτε φυσικά με τον ΑΓΙΟ-Δημήτριο και τον ΜΙΜΗ. Αντίθετα εκτιμούμε το ένα και μοναδικό προτέρημα τους.
Είναι Κύριοι, αλλά αυτό δεν τους αθωώνει. Θα ληφθεί υπόψη στα ελαφρυντικά κατά τη Λαϊκή Δίκη τους.
///τι εγινε?
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι χατζηπαπαρας κανει "κεντροαριστερα" στροφη?
φοβερη παρτουζα γαπ.-χατζηνικου
στο realfm.///
Θυμάστε τι σας έλεγε ο ρεπόρτερ χθες, χα χα χα!!!
Τώρα να δείτε και αγάπες Αγίου-Χατζηνίκου και ύπουλα χτυπήματα στον πρωθυπουργό από αριστερά και δεξιά και κάτω από τη μέση!!
9:51 μμ
ΑπάντησηΔιαγραφή==
Φτου ρε πουτανας γυιε!
Φτου γαμω την πουτανα τη μαννα σου!!
Ρε σκατοπραμμα μην επαναλαμβανεις το ιδιο σχολιο ,βλημα,σκατο,υποκειμενο ...
τι διαολο αλλο να σου βρισω ρε σκατοπραμμα???
σκυλι του κερατα
ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑΝΝΑΣ ,ΑΛΑΦΟΥΖΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ?
Ο ΠΑΜΠΟΝΗΡΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΠΕΣΥΡΕ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΑΓΟΡΑΣΕΙ Η ΓΙΑΝΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΡΦΩΘΕΙ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΑΤΑ ΤΟ ΛΑΜΟΓΙΟ ΔΕΝ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΦΘΕΙΡΕΤΑΙ...
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣΑΜΕ ΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ!!!
ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑΝΝΑΣ ,ΑΛΑΦΟΥΖΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ?
Εδώ πλέον δεν παίζεσαι!!!!
'Ακου τι ρωτάει χα χα χα!
Γιατί υπάρχει καμιά άλλη;
Ο ΑΓΙΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΤΑΝ "ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΣ"
ΚΑΙ ΔΗΛΩΝΕ ΟΤΙ ΘΑ ΜΑΣ "ΑΠΑΛΑΞΕΙ"
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ.
ΚΑΙ ΑΝΑΡΩΤΙΩΜΟΥΝ ΠΩΣ?
ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΥΗΔΙΑ..ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΤΟΥ ΣΤΟ ΠΡΕΣΣ?
ΣΚΕΦΤΟΜΟΥΝ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΜΙΣΟΤΡΕΛΛΟΣ..
ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΑΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΛΟΥΣΕ,
ΤΟ ΚΑΒΑΛΛΗΜΑ..
ΑΠΟ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΗΣ ΓΙΑΝΝΑΣ..
ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΒΡΩΜΑΓΕ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ..
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ? ΟΝΟΜΑ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημητρις Γιαννακοπουλος
Σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 ο βουλευτής του ΣΥΝ, Φώτης Κουβέλης,
ΑπάντησηΔιαγραφήχαρακτήρισε πρόσκαιρες τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης, που βολεύουν την ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος, και εκτίμησε ότι από τις ρυθμίσεις αυτές θα προκύψουν νέα τεράστια ζητήματα σε 10 με 15 χρόνια.
O "AΡΙΣΤΕΡΟΣ" ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΗΠΙΑ ΜΕΤΡΑ..
ΤΑ ΛΕΕΙ "ΠΡΟΣΚΑΙΡΑ"..
ΕΡΕ ΞΥΛΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΛΑΜΟΓΙΑ ΤΗΣ
ΝΕΟΤΑΞΙΚΗΣ "ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ"
"ΑΡΙΣΤΕΡΟΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ" ΠΟΥ ΜΑΣ
ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥΣ.
11.40 Μήπως παιζει μπάλα και ο μπολσεβίκος Καρατζαφέρης;
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε δεν αφήνετε τις παπαριές βραδυάτικα. Λίγη σοβαρότητα δε βλάπτει.ΑΜΑΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΚΑ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ
ΜΥΘΟΣ 1ος
"Η ονομασία «Μακεδόνες» των βορείων γειτόνων μας πρωτοεμφανίζεται το 1943-44 και αποτελεί κατασκεύασμα του Τίτο"
Στην πραγματικότητα η επίμαχη ονομασία χρησιμοποιείται ήδη από τα μέσα του ΙΘ' αι., όταν πρώτη φορά ετέθη δημόσια το ζήτημα του εθνικού χαρακτήρα των σλαβόφωνων χριστιανών της ευρύτερης Μακεδονίας. Οι τελευταίοι δηλώνουν «Μακεδόνες» την ίδια στιγμή που διαπραγματεύονται την υποστήριξή τους στην ελληνική, βουλγαρική ή σερβική εθνική ιδέα.
Τυπικό δείγμα, το κήρυγμα του (πρώην κομιτατζή και εν συνεχεία μακεδονομάχου) καπετάν Κώττα προς τους προεστούς των Κορεστίων, όπως καταγράφηκε από τον αυτόπτη Παύλο Μελά: «Ημείς οι Μακεδόνες διά ν' αποκτήσωμεν ελευθερίαν έχομεν δύο δρόμους ν' ακολουθήσωμεν. Ο ένας πηγαίνει εις την Βουλγαρίαν, ο άλλος πηγαίνει εις την Ελλάδα» (Ναταλία Μελά, «Παύλος Μελάς», Αθήνα 1964, σ. 242). Καθώς η παραπάνω ομιλία έγινε στη γλώσσα που ο ίδιος ο Μελάς αποκαλεί «μακεδονικά», οι κατά Κώτταν «Μακεδόνες» αυτοαποκαλούνταν -προφανώς- «Μακεντόντσι».
Δεν πρόκειται για τη μοναδική καταγραφή του είδους. Κατά την είσοδό τους στις ΗΠΑ, την πρώτη δεκαετία του 20ού αι., πολλοί σλαβόφωνοι μετανάστες απαντούν στο ερώτημα ποια είναι η «φυλή» ή ο «λαός» τους με τη λέξη «Μακεδόνας». Οι σχετικές καταχωρήσεις είναι ηλεκτρονικά προσπελάσιμες, στην πρωτότυπη μορφή τους, στην ιστοσελίδα του Ελις Αϊλαντ.
Ενδιαφέρουσα είναι η προβολή αυτού του αυτοπροσδιορισμού από την ελληνική προπαγάνδα της εποχής, που από τη «μακεδονικότητα» των σλαβοφώνων έσπευδε να συναγάγει την «ελληνικότητά» τους. «Και αυταί αι παραδόσεις των βουλγαροφώνων Ελλήνων εισίν ελληνικαί, ως και το παρ' αυτοίς αίσθημα της εθνότητος, διότι αυτοί εαυτούς Μακεδόνας ονομάζουσιν, ουδέποτε δε χρώνται τη λέξει Βούλγαρος» διαβάζουμε, π.χ. στον εθνογραφικό χάρτη του Στάνφορντ (1877), που είχε συνταχθεί από τον έλληνα διπλωμάτη Ιωάννη Γεννάδιο. Τρεις δεκαετίες αργότερα, ο Δημήτριος Φιλιππίδης τονίζει κι αυτός ότι «οι χριστιανοί κάτοικοι, άνευ διακρίσεως οι τε Ελληνες και οι σχισματικοί, ονομάζουσιν εαυτούς υπό το γενικόν όνομα "Μακεδόνας"» («Η Μακεδονία», Εν Αθήναις 1906, σ. 30).
Το 1905, τέλος, ο επίσημος χαρτογράφος του ελληνικού μηχανισμού λοχαγός Πάτροκλος Κοντογιάννης, εισηγείται υπηρεσιακά την ενιαία χρήση του όρου «Μακεδόνες» για τους σλαβόφωνους χριστιανούς της ευρύτερης περιοχής, αναφερόμενος σε «Μακεδόνας ελληνίζοντας» και «Μακεδόνας βουλγαρίζοντας» και υποστηρίζοντας ότι «η εθνότης είναι η αυτή και εις τας δύο ταύτας κατηγορίας, ήτοι η Μακεδονική» (βλ. «Ιός» 5.6.05).
Η τάση διακριτού αυτοπροσδιορισμού ενισχύθηκε προοδευτικά ως απάντηση στις αιματηρές προσηλυτιστικές εκστρατείες Βουλγάρων, Ελλήνων και Σέρβων. Η πρώτη πανηγυρική διατύπωση της συγκρότησης ενός σύγχρονου, σλαβικού «μακεδονικού έθνους» γίνεται το 1903 από τον (γεννημένο στην Πέλλα των Γιαννιτσών) Κάρστε Μισίρκωφ. Για τις αντίστοιχες αποκρυσταλλώσεις στη βάση των τοπικών κοινωνιών, αποκαλυπτική είναι η διαπίστωση του Στράτη Μυριβήλη το 1917: «Αυτοί εδώ οι χωριάτες», γράφει για τους οικοδεσπότες του στη Βελούσινα, «δε θέλουν νάναι μήτε "Μπουλγκάρ", μήτε "Σρρπ", μήτε "Γκρρτς". Μοναχά "Μακεντόν ορτοντόξ"» («Η ζωή εν τάφω», 1η έκδοση [1924], επανέκδ. Αθήνα 1991, σ. 104-5).
Ολα αυτά, μερικές δεκαετίες τουλάχιστον πριν ο Τίτο κάνει τη δημόσια εμφάνισή του στην πολιτική σκηνή των Βαλκανίων.
ΜΥΘΟΣ 2ος
"Η εδαφική επικράτεια της ΠΓΔΜ βρίσκεται ως επί το πλείστον εκτός «ιστορικής» Μακεδονίας."
Στην πραγματικότητα, όπως ο ίδιος ο εθνικός μας ιστορικός Κων/νος Παπαρρηγόπουλος επισημαίνει σε υπηρεσιακή έκθεσή του το 1885, ολόκληρη η σημερινή ΠΓΔΜ περιλαμβάνεται στα όρια της αρχαίας Μακεδονίας (επί Φιλίππου). Η πολυδιαφημισμένη διάκριση της μείζονος Μακεδονίας σε «γεωγραφική» και «ιστορική» δεν είναι αντίθετα παρά ένα τέχνασμα του τότε ελληνικού υπ.Εξ., με σκοπό την αυθαίρετη ταύτιση της Μακεδονίας με «το μέρος εκείνο της χώρας ταύτης εις το οποίον ο Ελληνισμός δύναται να παρασταθή επικρατών».
Ο Παπαρρηγόπουλος αρνήθηκε να δεχτεί τις σχετικές εισηγήσεις, τονίζοντας πως «επ' ουδεμιάς ιστορικής βάσεως δυνάμεθα να στηρίξωμεν νέαν της Μακεδονίας οριοθέτησιν» και προειδοποιώντας ότι «ουδείς ήθελε αποδεχθή» διεθνώς τον «νέον γεωγραφικόν όρον» που κατασκεύασε η ελληνική πολιτική ηγεσία για τις βορειότερες μακεδονικές περιοχές. Παρ' όλο που τότε δεν ακούστηκε, η Ιστορία έμελλε να τον δικαιώσει: η μετονομασία της Βόρειας Μακεδονίας σε «Δαρδανία» παρέμεινε ένα σόφισμα για εσωτερική κατανάλωση, χωρίς οποιοδήποτε αντίκρισμα στη διεθνή επιστημονική και διπλωματική σκηνή -ούτε καν καθολική αποδοχή από τους εν Ελλάδι μακεδονολογούντες.
ΜΥΘΟΣ 3ος
»Το πραγματικό ιστορικό όνομα της ΠΓΔΜ είναι «Βαρντάρσκα Μπανοβίνα».»
Στην πραγματικότητα, η ονομασία αυτή χρησιμοποιήθηκε απ' το γιουγκοσλαβικό κράτος 12 χρόνια όλα κι όλα (1929-1941) και μάλιστα κάτω από συνθήκες που επιβεβαιώνουν πανηγυρικά τον τεχνητό χαρακτήρα της.
Οταν η στρατιωτική δικτατορία του βασιλιά Αλέξανδρου επιχείρησε το 1929 να εξαλείψει τις εθνότητες της χώρας συγχωνεύοντάς τις σε ένα ενιαίο «γιουγκοσλαβικό» έθνος υπό σερβική ηγεμονία, όλες οι «ιστορικές» περιφέρειες της Γιουγκοσλαβίας αντικαταστάθηκαν από Διοικήσεις («Μπανοβίνες») με τα ονόματα των τοπικών ποταμών. Η αλλαγή παγιώθηκε με το σύνταγμα του 1931 (άρθρο 83) και αντιμετωπίστηκε ειρωνικά από το διεθνή τύπο της εποχής.
Αν πάρουμε στα σοβαρά αυτή τη διοικητική διαίρεση, τότε εκτός από (γιουγκοσλαβική) Μακεδονία δεν υπάρχουν επίσης Σλοβενία (αλλά «Ντράβσκα» Μπανοβίνα), Κροατία («Σάβσκα» και «Πριμόρσκα» Μπανοβίνα), Μαυροβούνιο («Ζέτσκα» Μπανοβίνα), Βοσνία-Ερζεγοβίνη («Ντρίνσκα» και «Βρμπάσκα» Μπανοβίνα), Βοϊβοδίνα («Ντουνάβσκα» Μπανοβίνα) και -φυσικά- ούτε Σερβία («Μοράβσκα» Μπανοβίνα). Η γελοιότητα του όλου επιχειρήματος, που προπαγανδίστηκε κι από επίσημα χείλη (Παπαθεμελής), είναι παραπάνω από προφανής.
ΜΥΘΟΣ 4ος
"Ονομασία των βορείων γειτόνων μας ως «Μακεδονία» συνεπάγεται αλυτρωτικές βλέψεις εις βάρος της Ελληνικής Μακεδονίας. "
Στην πραγματικότητα, οι παλιότερες εδαφικές διεκδικήσεις εις βάρος της ελληνικής Μακεδονίας ουδέποτε στηρίχτηκαν σε «ονοματολογικές» παρανοήσεις. Κεντρικό επιχείρημα της Βουλγαρίας και της τιτοϊκής Γιουγκοσλαβίας (πριν από το 1950) ήταν η συνεχιζόμενη παρουσία μιας συμπαγούς σλαβόγλωσσης μειονότητας σε περιοχές της ελληνικής Μακεδονίας ή τα «ιστορικά δίκαια» που (υποτίθεται ότι) συνεπαγόταν η πληθυσμιακή σύνθεση της περιοχής πριν από τους Βαλκανικούς Πολέμους και την εγκατάσταση των προσφύγων της Μικρασίας.
Ακόμη κι αν η ΠΓΔΜ μετονομαζόταν «Δαρδανία», αυτό δεν θα εξαφάνιζε τις αναφορές των εκεί εθνικιστών σε «αλύτρωτους Δαρδανούς» της Β. Ελλάδας. Στη δε χώρα μας, θα γινόμασταν απλώς μάρτυρες της μετάλλαξης των «σλαβόφωνων Ελλήνων» σε «δαρδανόφωνους».
Της μόδας μέχρι το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο υπήρξε επίσης η «γεωπολιτική» επιχειρηματολογία («δικαίωμα» των εθνών να «αναζητήσουν» καλλιεργήσιμα εδάφη, θαλάσσιες οδούς κ.λπ.). Παρόμοια επιχειρήματα πρόβαλε τότε κι η επίσημη Αθήνα, ζητώντας επέκταση των ελληνικών συνόρων προς βορρά. Σήμερα, τέτοιοι ισχυρισμοί θεωρούνται από το Διεθνές Δίκαιο απαράδεκτοι, ενώ η ύπαρξη και προστασία των κατά τόπους μειονοτήτων έχει πλήρως αποσυνδεθεί από εδαφικές «διευθετήσεις».
ΜΥΘΟΣ 5ος
"Η (φαντασιακή) σχέση των Σλαβομακεδόνων με τους αρχαίους Μακεδόνες είναι μια ιστορική πλαστογραφία που χαλκεύθηκε από τα Σκόπια στα μεταπολεμικά χρόνια."
Στην πραγματικότητα, η υποτιθέμενη καταγωγή των σλαβόφωνων από τους αρχαίους Μακεδόνες υπήρξε αγαπημένο θέμα της ελληνικής προπαγάνδας, ήδη από τα μέσα του ΙΘ' αι.
Το πιστοποιούν σλαβόγλωσσα έντυπα που οι μακεδονομάχοι μοίραζαν στον τοπικό πληθυσμό, όπως η «Διακήρυξη του Ελληνομακεδονικού Συλλόγου της Αθήνας για τους αδελφούς μας Μακεδόνες» (1905) ή οι υποτιθέμενες «Προφητείες του Μεγαλέξανδρου» (1907). Ανάλογες θεωρίες συναντάμε και σε προφορικά κηρύγματα προς τους σλαβόφωνους χωρικούς (Στ. Ράπτης «Ιστορία του Μακεδονικού Αγώνος», Εν Αθήναις 1910, σ. 168). Πασίγνωστη είναι τέλος η αναγόρευση της σλαβομακεδονικής σε μετεξέλιξη της «ομηρικής» γλώσσας των αρχαίων Μακεδόνων από λογίους της εποχής (Τσιούλκας, Μπουκουβάλας κ.ά.), τα πονήματα των οποίων βρίσκουν μέχρι σήμερα ανταπόκριση σε ελληνικούς εθνικιστικούς κύκλους.
Εξίσου παλιά είναι η οικειοποίηση αυτής της «ιστορικής» επιχειρηματολογίας από τους ίδιους τους σλαβόφωνους Μακεδόνες -είτε αυτοί συντάσσονταν με τον ελληνικό εθνικισμό είτε όχι. Προξενική έκθεση του 1871 καταγράφει το στολισμό του «σλαβοβουλγαρικού» βιβλιοπωλείου των Βιτωλίων με την εικόνα του Μεγαλέξανδρου, ενώ το 1902 κομιτατζήδες κηρύσσουν πως «θέλουν να αναζωώσουν τον Μέγαν Αλέξανδρον» και το κράτος του. Την ίδια χρονιά, σλαβόφωνος πράκτορας του ελληνικού μηχανισμού καυτηριάζει δημόσια τους συμπατριώτες του που «πλανώνται πλάνην μεγάλην φρονούντες ότι είνε δυνατόν να είνε απόγονοι συγχρόνως τε του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Κρούμου» (Γ. Π. Κώνστας, «Ενέργειαι και δολοφονικά όργια του βουλγαρικού κομιτάτου», Εν Αθήναις 1902, σ. ιθ').
Παρά την οφθαλμοφανή αυθαιρεσία του, το όλο «γενεαλογικό» σχήμα έχει συνεπώς τη δική του προϊστορία. Στο κάτω κάτω, τι φταίνε αυτοί αν πήραν τοις μετρητοίς όσα τους κανοναρχούσαν οι «δικοί μας» φωστήρες;
Διαφορετικής τάξης ζήτημα αποτέλεσε η υιοθεσία του «Ηλιου της Βεργίνας» ως εθνικού εμβλήματος της ΠΓΔΜ το 1992. Ευθύς εξαρχής ήταν προφανές πως επρόκειτο για (εσπευσμένη) κατασκευή ενός διαπραγματευτικού χαρτιού προς ανταλλαγή, ενόψει μελλοντικού διακανονισμού. Το αποδεικνύει όχι μόνο η άνετη απεμπόλησή του το 1995, αλλά και η προνοητικότητα της ηγεσίας των Σκοπίων να απεικονίσει έναν διαφορετικό «ήλιο» στα κέρματα που έκοψε το 1993.
ΜΥΘΟΣ 6ος
"Το ελληνικό κράτος αδιαφόρησε επί μισόν αιώνα για τις κινήσεις των Σκοπίων. "
Στην πραγματικότητα, όπως εξηγεί σε απολογιστικό του κείμενο ο επίσημος ιστορικός του Μακεδονικού (κι εμπειρογνώμονας του ΥΠΕΞ επί τρεις τουλάχιστον δεκαετίες), Ευάγγελος Κωφός, «για τη διπλωματική μας Υπηρεσία, το θεωρούμενο από πολλούς ως "ανύπαρκτο θέμα" ήταν ένα πολύ υπαρκτό και ακανθώδες πρόβλημα. Υπήρξαν περίοδοι κατά τις οποίες το 50% των εισερχομένων ημερησίως εγγράφων στο αρμόδιο Βαλκανικό Τμήμα του Υπουργείου αναφέρονταν άμεσα ή έμμεσα στο Μακεδονικό».
Η σχετική παρανόηση οφείλεται στην επιλογή της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας να θεωρεί το θέμα επισήμως «ανύπαρκτο», επιβάλλοντας αυτή τη γραμμή στα ελληνικά ΜΜΕ.
Ο Κων/νος Καραμανλής (ο παλιότερος) δεν είχε π.χ. κανένα πρόβλημα να εξηγήσει το 1980 στο γιουγκοσλάβο ομόλογό του, Μιγιάτοβιτς, πώς υποχρέωσε τον ελληνικό τύπο ν' αποσιωπήσει την απάντηση του γιουγκοσλαβικού ΥΠΕΞ σε ερώτηση «ενός δικού μας ανόητου δημοσιογράφου για το Μακεδονικό» («Αρχείο Καραμανλή», τ. 12ος, σ. 61).
Η αιτία αυτής της διατεταγμένης αυτολογοκρισίας δεν είναι δύσκολο να εντοπιστεί. Χάρη στη (μυστική) ελληνογιουγκοσλαβική «συμφωνία κυρίων» του 1962 για εκατέρωθεν αποχή από οποιαδήποτε δημόσια ανακίνηση του Μακεδονικού, το ελληνικό κράτος μπόρεσε να οργανώσει -χωρίς διεθνείς περιπλοκές- ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αφομοίωσης της σλαβόφωνης μειονότητας του βορειοελλαδικού χώρου. Σε αντάλλαγμα αποδέχθηκε de facto την ύπαρξη της Σ. Δ. Μακεδονίας, όπως πιστοποιεί η αναγραφή της ονομασίας σε ΦΕΚ όλων των μεταπολεμικών κυβερνήσεων.
ΜΥΘΟΣ 7ος
"Η ηγεσία των Σκοπίων υπήρξε σταθερά αδιάλλακτη στο ζήτημα του ονόματος, απορρίπτοντας κάθε συμβιβαστική λύση."
Στην πραγματικότητα, η ελληνική κυβέρνηση φρόντισε να απορρίψει πρώτη όλες τις εκδοχές σύνθετης ονομασίας που πρότειναν το 1992-93 οι μεσολαβητές της Ε.Ε. και του ΟΗΕ, όπως «Νέα Μακεδονία» (1.4.92) και «Nova Makedonija» (28.5.93).
Η δεύτερη απορρίφθηκε επίσημα (και) από τον Γκλιγκόροφ, μια μέρα όμως μετά το Μητσοτάκη.
Το ίδιο συνέβη και με τις βολιδοσκοπήσεις σε διμερές επίπεδο. Το Μάρτιο του 1992, κατά τη συνδιάσκεψη «Ελσίνκι-2» της ΔΑΣΕ, ο ΥΠΕΞ της ΠΓΔΜ Μάλεφσκι παρέδωσε σε μέλη της ελληνικής αντιπροσωπείας κατάλογο με πέντε εκδοχές σύνθετης ονομασίας («Μακεδονία του Βαρδάρη», «Βόρεια Μακεδονία» κ.λπ.) παροτρύνοντας σε άμεση από κοινού επίλυση του προβλήματος. Η ελληνική πλευρά απέρριψε το διάβημα με τη δικαιολογία ότι «η στιγμή δεν ήταν κατάλληλη». Τις ίδιες μέρες κλιμακώθηκε η εκστρατεία του (τότε) έλληνα ΥΠΕΞ, Αντώνη Σαμαρά, για αποτροπή οποιουδήποτε συμβιβασμού με το «ψευδοκράτος» - με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής στα σημερινά αδιέξοδα.
ΜΥΘΟΣ 8ος
"Οι εθνικιστικοί κύκλοι της ΠΓΔΜ απειλούν άμεσα την ασφάλεια κι εδαφική ακεραιότητα της Β. Ελλάδας. "
Η ύπαρξη εθνικιστών σε οποιαδήποτε χώρα είναι κάτι το αυτονόητο. Εντελώς διαφορετικό ζήτημα είναι η πραγματική επικινδυνότητά τους. Στην περίπτωση της ΠΓΔΜ, πολύς λόγος έγινε το 1991-93 για την αλυτρωτική συνθηματολογία του δεύτερου σε μέγεθος κόμματος της χώρας, του ΒΜΡΟ. Στην πραγματικότητα, όπως αποκαλύφθηκε αργότερα από τον τοπικό τύπο, η ηγεσία του ΒΜΡΟ ήδη από το 1992 βρισκόταν σε επαφή με τις ελληνικές μυστικές υπηρεσίες -και συγκεκριμένα με τον ειδικό απεσταλμένο του Μητσοτάκη, στρατηγό Γρυλλάκη («Ιός» 22.12.2001).
Οταν το 1998 το ΒΜΡΟ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της ΠΓΔΜ, ακολούθησε έτσι πιο «ενδοτική» πολιτική απ' ό,τι οι προκάτοχοί του (ξεπούλημα στρατηγικών βιομηχανιών στο ελληνικό κεφάλαιο, κ.λπ.). Σύμφωνα με το «Βήμα» (3.6.2001), σύμβουλος του «εθνικιστή» πρωθυπουργού Γκεοργκίεφσκι «στις διαβουλεύσεις με την Αθήνα για την ονομασία» δεν ήταν άλλος από το Σταμάτη Μαλέλη -τον ίδιο άνθρωπο που, ως υπάλληλος του ελληνικού προξενείου, είχε ξεκινήσει το 1992 τις επαφές Γρυλλάκη-ΒΜΡΟ!
Απομένει το ζήτημα των εθνικιστικών αναφορών σε σχολικά βιβλία της ΠΓΔΜ. Κάποιες είναι όντως αλυτρωτικές, ενώ άλλες απλώς διαφέρουν από τη δική μας εικόνα για την ιστορία της περιοχής. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, που έχει ευρύτερες βαλκανικές διαστάσεις, υπάρχουν διακρατικές επιτροπές επιφορτισμένες με την αμοιβαία εκκαθάριση των σχολικών βιβλίων από κηρύγματα μίσους και σοβινιστικές υπερβολές.
Προϋπόθεση της δουλειάς τους συνιστά, ωστόσο, η απουσία έντασης μεταξύ των ενδιαφερόμενων χωρών.
ΜΥΘΟΣ 9ος
"Στην επικράτεια της ΠΓΔΜ ζει μια ευμεγέθης ελληνική μειονότητα."
Πρόκειται για ανυπόστατη κατασκευή που δεν στηρίζεται σε κανένα πραγματικό δεδομένο. Το αρχικό έναυσμα δόθηκε από μια σφυγμομέτρηση του περιοδικού «PULS» (1991) κατά την οποία, σε περίπτωση διάλυσης της ΠΓΔΜ, ένα 10,88 % των ερωτηθέντων θα προτιμούσε να ζήσει στην Ελλάδα κι όχι σε κάποια άλλη γειτονική χώρα -προτίμηση που από ελληνικά ΜΜΕ (και το Α2 του ΓΕΣ) ερμηνεύθηκε σαν εκδήλωση ελληνικής εθνικής συνείδησης!
Ακολούθησε η πανηγυρική υποδοχή της προκήρυξης μιας «Οργάνωσης Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας» (19.2.93), που σύντομα αποδείχθηκε κατασκεύασμα του εγχώριου «Στόχου». Οπως επισημαίνει και ο Κωφός, η όλη παραφιλολογία (στην οποία μετείχε ακόμη και η υφυπουργός Εξωτερικών Βιργινία Τσουδερού, ανεβάζοντας μάλιστα το ποσοστό της «ελληνικής μειονότητας» σε 18,6) «ενίσχυε την εντύπωση σε τρίτους ότι η Ελλάδα αναζητεί ή κατασκευάζει ερείσματα για επέμβαση στη γειτονική χώρα».
ΜΥΘΟΣ 10ος
"Η στάση της Αθήνας απέναντι στα Σκόπια υπήρξε σταθερά ενδοτική και καθόλου απειλητική. "
Στην πραγματικότητα, ο ελληνικός εθνικισμός φλέρταρε σοβαρά με την ιδέα της διάλυσης του «ψευδοκράτους». Εκτός από χιλιάδες διαδηλωτές που πλημμύρισαν τους δρόμους της Αθήνας ζητώντας «σπάσιμο των συνόρων» και «σύνορα με τη Σερβία» (10.12.92), τη «στρατιωτική πίεση» και το διαμελισμό της ΠΓΔΜ υποστήριξαν επίσης δημόσια προσωπικότητες όπως ο Στέλιος Παπαθεμελής, ο Χρύσανθος Λαζαρίδης, ο Κων/νος Βακαλόπουλος, ο Σαράντος Καργάκος, ο Χρήστος Πασσαλάρης ή ο τέως πρόεδρος Χρήστος Σαρτζετάκης. Στον αθηναϊκό τύπο δημοσιεύθηκαν σενάρια προέλασης του ελληνικού στρατού στο έδαφος της ΠΓΔΜ («Βήμα» 15.12.91 και 31.5.92), ακόμη και χάρτης με τις προτάσεις του ΓΕΕΘΑ για τα νέα σύνορα της Ελλάδας («Εθνος» 7.12.92).
Σ' ένα άλλο επίπεδο, ο ΥΠΕΞ Σαμαράς βάσισε μεγάλο μέρος της στρατηγικής του στην προοπτική αποσύνθεσης και κατάρρευσης του «κρατιδίου» (χάρη και στο πρώτο άτυπο ελληνικό εμπάργκο του 1992), ενώ γνωστές είναι οι διαβουλεύσεις με τους Μιλόσεβιτς και Ντράσκοβιτς για ελληνοσερβική «μοιρασιά» της ΠΓΔΜ.
Τέλος, διαφορετικής τάξης σχεδιασμοί για την «προληπτική» κατάληψη μιας «υγειονομικής ζώνης» εντός της ΠΓΔΜ σε περίπτωση επέκτασης των εκεί διακοινοτικών ταραχών συζητήθηκαν επίσημα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής τον Αύγουστο του 2001.
Πάλι ξετρύπωσε ο Αίσωπος με τους μύθους. Ζητω η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΟΣΦΠ-ΛΑΤΣΙΟ 2-1
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟΝ 11.40 ΠΟΙΟΣ ΜΑΛ.... ΤΟΝ ΕΦΑΓΕ; BAΡΑΤΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΝΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλα ρε γελοιε ''συνδικαλιστη''
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν ντρεπεσαι για το μουστακι που φορας.Ξεφτιλα που βγαινεις και στα τηλεπαραθυρα να το παιξεις ...αντιστασιακος.
Με την σταση σου αυτη δικαιωνεις και ολους τους ανεξαρτητους πολιτες αυτης της χωρας για το ποσο γελοιοι ειστε εσεις οι...πολιτικοι.Ουστ.
9.55
ΑπάντησηΔιαγραφήΜωρε ΤΖΩΝ,
που εισαι βρε παλληκαρι μου,να γελασουμε λιγακι.
Καλα τα λες εσυ,αλλα βαζε και το παλιο σου νικ να σε γνωρισουν και οι νεωτεροι.