. Του Αγίου . Η ζωή κινείται στο πλαίσιο βεβαιοτήτων . Αυτό έμαθε να πιστεύει ο νομικός που ασκεί πολιτική. Έτσι, θεωρεί αυτονόητο ότι η π...
Του Αγίου
.
Η ζωή κινείται στο πλαίσιο βεβαιοτήτων. Αυτό έμαθε να πιστεύει ο νομικός που ασκεί πολιτική. Έτσι, θεωρεί αυτονόητο ότι η πολιτική διαδικασία δεν μπορεί παρά να ρυθμίζεται κανονιστικά.
Η πεποίθηση του χαρακτηρίζεται από δεοντική λογική ή καλύτερα από δεοντική τροπικότητα ( deontic modality). Πιστεύει, δηλαδή, ότι κάθε ενέργεια στη κοινωνία είναι είτε υποχρεωτική, ή απαγορευμένη ή μη ρυθμισμένη ακόμη. Άρα, κάθε ενέργεια είναι αντικείμενο του δικαίου.
Ότι δεν απαγορεύεται είτε επιτρέπεται ή μπορεί να γίνει ανεκτό.
Την παραγωγή συναίνεσης δεν την αντιμετωπίζει στο πλαίσιο της κοινωνικής διαβούλευσης, αλλά σε εκείνο της νομοθετικά προσδιορισμένης υποχρέωσης. Όποιος δεν αντιδρά στην ρύθμιση ( κυβερνητική απόφαση) θεωρείται αυθαίρετα ότι συναινεί σε αυτήν. Αν αντιδράσει τότε παρανομεί.
Στην πραγματικότητα, όταν ο νομικός ασκεί πολιτική, δεν ενδιαφέρεται να εναρμονίσει διαφορετικές κοινωνικές προσεγγίσεις και συμφέροντα, αλλά θεσμικά να επιβάλλει τον κοινωνικό εναρμονισμό δια του νόμου.
Έτσι, διαμορφώνονται επίπλαστες συναινέσεις για να νομιμοποιήσουν την εξουσιαστική επιβολή. Με τον τρόπο αυτό δεν είναι η πολιτική διαβούλευση, η ιδεολογία και ο πολιτισμός που παράγουν δίκαιο, αλλά μια ομάδα συμφερόντων που θα κατορθώσει να αποσπάσει την ψήφο και να σχηματίσει κυβέρνηση. Να, λοιπόν, γιατί τόσο πάθος για κυβερνητική αυτονομία και ισχυρές κυβερνήσεις! Είναι η έκφραση αυταρχισμού που αντιπαθεί την ουσία της διαβούλευσης και την πραγματική φύση της δημοκρατίας.
Η κουλτούρα του νομικισμού στην πολιτική, τείνει να διαμορφώνει διαρκώς εικονικές πραγματικότητες για να επιβάλλει τη βούληση των συμφερόντων που «εκπροσωπεί». Ο δικηγόρος-πολιτικός βλέπει την κοινωνία σαν αίθουσα δικαστηρίου και τα ΜΜΕ σαν το σώμα των ενόρκων. Δεν τον ενδιαφέρει να παράγει συναίνεση, αλλά να επιβάλλει συναίνεση. Στην προσπάθεια του αυτή όλα είναι επιτρεπτά και το ψεύδος και η παραποίηση της αντικειμενικής πραγματικότητας και η διασπορά φόβου και ανασφάλειας στους πολίτες.
Όχι, φίλοι, δεν εννοώ ότι τα νομικά είναι κακός σύμβουλος για τον πολιτικό. Το αντίθετο. Πιστεύω ότι η νομική συγκρότηση είναι απαραίτητο εφόδιο για οποιονδήποτε ασκεί ή/και ασκείται στην πολιτική.
Το ζήτημα είναι ότι, αν θέλουμε πραγματική πρόοδο στα πολιτικά πράγματα πρέπει να περάσουμε από την δεοντική τροπικότητα στην γνωστική τροπικότητα (epistemic modality). Να δούμε ότι η συναίνεση παράγεται διαβουλευτικά μέσα από την συγκυριακή οργάνωση του χάους και δεν επιβάλλεται αυταρχικά με την επίκληση ψευδο-βεβαιοτήτων.
Να, λοιπόν, γιατί πιστεύω ότι οι δικηγόροι είναι ίσως χρήσιμοι στο κοινοβούλιο, αλλά εντελώς ακατάλληλοι για ηγέτες προοδευτικών κομμάτων.
the only good lawyer is a dead lawyer
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοί όμως εκλέγονται βουλευτές. παρ όλα αυτά υπάρχουν και εξαιρέσεις. Δες στο www.sotiris-koukios.blogspot.com
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΕ ΝΕΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ.
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ ΜΑΣ
ΣΤΙΣ ΑΙΩΝΙΕΣ ΟΥΡΕΣ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΑ.
ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΤΗΣ ΔΗΘΕΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΦΟΡΩΝ ΚΑΙ Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ.
Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΕΜΑ.
Ο ΦΟΡΟΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ.
ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ ΚΑΘΕ ΟΡΙΟ ΥΠΟΤΙΜΑΤΑΙ Η ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΜΑΣ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΤΑΤΑ.
Η ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΑΝΗΛΘΕ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΑ.
Πότε όμως θα περάσουμε απο τη δεοντική τροπικότητα στην γνωστική τροπικότητα (epistemic modality)και στα γκομενακια ρε συ μουνάκια ΑΓΙΕ;
ΑπάντησηΔιαγραφή2:37 μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τη διαβούλευση γίνεται το σωστό παιχνίδι
Δεν διάβασες τι λεει;
Επιστημονικοφανής, λόγια,σοβαροφανής και άρα ατελής - αν όχι επικίνδυνη - άποψη, που εκφράζεται, προφανώς, για να επισημάνει μία "αντικειμενική" (πόσο θεοκρατικού/ μεταφυσικού/ ρατσιστικού χαρακτήρα ανάγνωση)αδυναμία του Βενιζέλου - αυτή του εξ επαγγέλματος συντηρητικού ανθρώπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυδόλως υπερασπίζομαι την αριστερή (όπως ενδιαφέρει εμένα) συγκρότηση του Βενιζέλου, καθόλου δεν πείθομαι για τη δυνατότητά του να υπερβεί την όποια κατάσταση και να συνθέσει σε "προοδευτική" κατεύθυνση. Δεν τον εμποδίζει όμως σε αυτό η "νομική του συγκρότηση" αλλά, ενδεχομένως, η φιλοσοφική, υπαρξιακή και πολιτική του συγκρότηση.
Τι θα λέγαμε για έναν νομικό, ο οποίος ακριβώς λόγω της πολιτικής του συγκρότησης, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της επιστήμης του, δύναται να αναγνωρίζει το εκάστοτε δίκαιο ως προϊόν συσχετισμών εξουσίας και να παρεμβαίνει "προοδευτικά" ΄(όπως το θέλεις) στο "υπό ρύθμιση" δίκαιο; ή, στα πλαίσια του υπάρχοντος δικαίου, να παράγει "έθιμα" τέτοια που να υπερβαίνουν τον εκάστοτε κανονιστικό χάρτη;
Ο εξ επαγγέλματος τεκμαιρόμενος συντηρητισμός (έναντι της "προόδου" που σ'αρέσει), ως εργαλείο για την ανάγνωση μιας προσωπικότητας, είναι, τουλάχιστον, επισφαλής. Αναλογίσου την "εξ επαγγέλματος" αλαζονεία του χειρουργού, όταν η ανθρώπινη ζωή του παραδίδεται άνευ όρων. Αναλογίσου την "εξ επαγγέλματος" προσήλωση ενός μηχανικού στις υφιστάμενες τεχνολογίες ή στις νομοθετικές προδιαγραφές. Αναλογίσου την "εξ επαγγέλματος" ματαιοδοξία του καλλιτέχνη ή του διανοούμενου. Αναλογίσου την "εξ επαγγέλματος" καθηγητική και ακαδημαϊκή εξουσία, την "εξ επαγγέλματος" παραβατικότητα και κυνισμό του εμπόρου, την "αυτάρκεια" του αγρότη, το συναίσθημα κατωτερότητας του εργάτη, τη γραφειοκρατική κουλτούρα του δημοσίου υπαλλήλου, τον ολοκληρωτισμό του στρατιωτικού, την κουλτούρα των αριθμών του οικονομολόγου κ.ο.κ.......
Τα πράγματα είναι πιο απλά : Ιδέες και Πράξη. Και τα δύο απαιτούν ικανότητες τόσες και τέτοιες, ώστε ο χαρακτηρισμός "ηγέτης" να λαμβάνει στην ιστορία των κοινωνιών όχι περιγραφικό αλλά αξιολογικό περιεχόμενο.
Ωχ,τι ήταν αυτό Αγιε,από που ήρθε και έχει και καλά επιχειρήματα ο παλιάνθρωπος.Τι σφαλιάρα ήταν αυτή καλέ μου!Εγώ πάντως έμαθα απέξω και τη δεοντική και τη γνωστική τροπικότητα!f.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΓΙΕ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ειπα παλληκαρι μου.
Η βαρυεσαι στις Βρυξελλες η αδεια εχεις η διδακτορικο γραφεις.
Πιο καλα ηταν οταν παλια εγραφες αραια και που.
Τα περι ''τροπικοτητας,, κρατα για
αλλα αλωνια κι αλλα σαλονια.
Αγαπητέ φίλε 3.30,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν αντιλαμβάνομαι αυτά που λες, οφείλω να προλάβω μια παρεξήγηση.
Δεν σχολιάζω το επάγγελμα του δικηγόρου, αλλά τον τρόπο που η δομή της κυρίαρχης νομικής σκέψης και αντίληψης επιχειρεί να παράγει πολιτικό αποτέλεσμα.
Προφανώς, αν ο δικηγόρος αντιλαμβάνεται την πολιτική με την έννοια της διαρκούς διαβούλευσης και της ισότιμης συμμετοχής όλων των μερών που λαμβάνουν μέρος στο σχηματισμό της απόφασης, ασκείται στην προοδευτική πολιτική: στην ανοιχτή πολιτική.
Τότε όμως θα έχει μεταβεί από τη νομική αντίληψη στην πολιτική διανόηση. Αυτό θα σημαίνει ότι ο πολιτικός αυτός εμφορείται από υψηλή πολιτική κουλτούρα και όχι από δικηγορίσκο.
Ο δικηγορίσκος είναι λειτουργική δομή που κυριαρχεί ως χαρακτηριστικό σε μια μεγάλη μερίδα του πολιτικού συστήματος που άσκησε το επάγγελμα του δικηγόρου ή γαλουχήθηκε με τις αρχές και τα δόγματα αυτού που σημείωσα ως δεοντική τροπικότητα.
Ο ΑΓΙΟΣ
Διορθώνω:
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπου δικηγορίσκος διάβαζε δικηγορισμός.
Ο ΑΓΙΟΣ
Δεν φτάνει που δεν δίνεις τις πληροφορίες για την αμερικάνικη πρεσβεία που έταξες (το 'χω άχτι, γι αυτό είναι η 3η φορά που σ' το θυμίζω -μέχρι να σε σκάσω), αλλά μας μπουρδουκλώνεις με ένα κείμενο που έχει πρόβλημα έκτασης: ή έπρεπε να είναι κείμενο-τίτλος (μια σύντομη παράγραφος, μόνο το ζουμί), ή κάτι μεγαλύτερο ώστε να μπορείς να αναπτύξεις κάπως την ιδέα (πράγμα ανέφικτο στο μπλογκ). Τέλος πάντων, το νόημα βγαίνει, αλλά κατά τη γνώμη μου δεν χρειάζονται "τεχνικίζοντες" (ή μήπως "ποιητικίζοντες";) όροι όταν ο χώρος δεν αρκεί. Πάντως μην ακούς τον παραπάνω και συνέχισε να γράφεις. Προσωπική μου προτίμηση, η οποία όμως πιθανώς δεν σε βρίσκει σύμφωνο: περισσότερες πληροφορίες, κάπως λιγότερη ανάλυση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα σέβη μου
_Ο Πόντιος
Αγαπητέ μου πόντιε 8.48,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το σχόλιο δεν έχει concepts, με όρους που επεξηγούνται και τους οποίους μπορεί κανείς εύκολα να προσεγγίσει αναλυτικότερα, δεν είναι σχόλιο, αλλά μαρτυρία, αναφορά, απόφθεγμα , είδηση, ή ποίηση
Λοιπόν, εγώ όταν γράφω σε top-post κάνω σχόλιο - και όχι ασφαλώς ανάλυση – και όχι κάτι άλλο από τα είδη που προανέφερα.
Κάποτε το σχόλιο ( και το δικό μου) μπορεί να είναι μίγμα από αρκετά από τα προαναφερθέντα είδη, σε καμία περίπτωση όμως δεν θα απουσιάζει η ιδέα.
Ο λόγος που γράφω και επικοινωνώ σε αυτό το blog δεν είναι για να κάνω προπαγάνδα ή να προσφέρω πληροφορίες και δήθεν πληροφορίες. Είναι να προκαλέσω τη συμμετοχή σε μια μη-κατεστημένη αντίληψη για τη ζωή και τα πολιτικά και κοινωνικά φαινόμενα. Νοιώθω να συμμετέχω σε μια προσπάθεια κατάρριψης των αυτονοήτων, των στερεοτύπων, του τηλεοπτικού λόγου και του «εφημεριδίστικου διαλογισμού».
Το ζήτημα, καλέ μου φίλε, δεν είναι η πληροφορία, αλλά η οργάνωση των πληροφοριών στο αντιληπτικό μας σύστημα.
Αυτό είναι που απουσιάζει παντελώς σήμερα. Ζούμε μέσα σ’ ένα χάος πληροφοριών το οποίο αυθεντικά και αυθαίρετα ταξινομείται από ένα κυρίαρχο πολιτικο-οικονομικό σύστημα και μας προσφέρεται αποφθεγματικά σαν την απόλυτη αλήθεια.
Η μοναδική μου επιδίωξη είναι να εμπνεύσω όσους μπορώ, θέλουν και μπορούν σ’ ένα άλλο σύστημα μαθησιακής διαδικασίας. Αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε προοδευτικά τον κόσμο πρέπει να μάθουμε να μαθαίνουμε διαφορετικά.
Τις πληροφορίες τις παραθέτω όχι για να πείσω μέσω αυτών, αλλά για να στοιχειοθετήσω μία ιδέα, μία άποψη, την πεποίθησή μου.
Ο ΑΓΙΟΣ
Υ.Γ. Είπαμε, τις πληροφορίες θα τις έχεις, όχι χύμα αλλά μόλις μπορέσω να τις ταξινομήσω και να τις επεξεργαστώ.
Μαζί σου Άγιε, είτε συμφωνώ είτε διαφωνώ. Όποιον λόγο και αν έχεις να αφιερώνεις χρόνο στο μπλογκ (δεν αμφισβητώ, βέβαια, την ειλικρίνειά σου) συνέχισε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πάντως κέρδισα, κάποιες φορές, από τα γραφόμενά σου, και ήδη αυτό είναι σημαντικό.
Να είσαι καλά
_Ο Πόντιος
Α, για προοδευτικό κόμμα μιλούσες. Γιατί όσο σε διάβαζα, άλλα σχημάτιζα στο νου μου. Γράψε λάθος.
ΑπάντησηΔιαγραφή40+1 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΨΗΦHΣA ΣΥΡΙΖΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΨήφησα ΣΥΡΙΖΑ...
γιατί γουστάρω:
- αναρχία και ανομία
- κατάργηση στράτευσης
- πρεζόνια και ναρκομανείς
- Αλβανούς, Σκοπιανούς, Τούρκους κλπ
- να χτυπάω την γυναίκα μου
- μείωση χωρικών υδάτων σε 1 ν.μ.
- να σπάνε και να καίνε την Αθήνα.
- νεόπλουτους Β. Προαστίων
- τραβεστί και τσανσέξουαλ
- αδελφές, πισωγλέντες και λούγκρες
- γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων
- λεσβίες και αφέντρες
- νομιμοποίηση αλλαγής φύλου
- δωρεάν αλλαγή φύλλου από το ΙΚΑ
- να είμαι τσίρος του ΠΑΣΟΚ
- αναρχικούς και τρομοκράτες
- υπεράσπιση αναρχικών σε Δικαστήρια
- να καίμε τον Άγνωστο Στρατιώτη
- να πετάμε πέτρες στην Βουλή
- διδασκαλία Τουρκικής γλώσσας
- το Βιβλίο της Ρεπούση.
- αντιρρησίες συνείδησης
- δωρεάν παιδία για να σπουδάζω σε κολέγιο
- άθεους, σαιεντολόγους & δωδεκαθεϊστές
- προδότες πάσης φύσεως
- φυλακισμένους - αποφυλακισμένους
- να ψηφίζουν οι Αλβανοί
- μεγάλη Αλβανία και Τσαμουριά
- αποποινικοποίηση των ναρκωτικών
- αναγνώριση τον Σκοπίων ως Μακεδονία
- Σκόπια με πρωτεύουσα την Θεσσαλονίκη.
- Τουρκική μειονότητα στην Θράκη
- αυτονόμηση της Τουρκικής μειονότητας
- να είμαι αριστερός με δεξιά τσέπη
- να έχω τον πλουσιότερο αρχηγό
- να είμαι αριστερός του κώλου
- το μισό Αιγαίο Τουρκικό.
- όλη την Κύπρο Τουρκική.
- απέλαση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου
- να με αντιπαθεί το 95% του Ελληνικού Λαού
και τέλος γιατί...
...δικαιούμαι κι εγώ να έχω μια βιλάρα με πισίνα και τζακούζι στην Μύκονο και να ασχολούμαι με την πολιτική από χόμπι γιατί έχω λύσει όλα τα προβλήματα της ζωής μου
12:40 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και σε κάποια (λίγα) σημεία είσαι υπερβολικός μπορώ να πω ότι σε λίγες λέξεις αποτύπωσες την πολιτική του Αλαβάνου και του εσμού των ακολούθων του που νομίζουν ότι συγκροτουν σοβαρό κόμμα.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΙ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΣΟΚΟΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΞΥΠΝΗΣΑΝ
Συντροφοι ευγε μεσα απο τη καρδια
μου.
Επιτελους καταλαβατε τι ρολο παι-ζουν οι πατσαβουρες που αυτονακυρη-
χθηκαν σε εφημεριδες της "δημοκρα-
τικης παραταξης", τι ρολο παιζει
το πατσαβουροMEGAκαναλο, αλλα και
τα αλλα πατσαβουροκαναλα.
Η μεταχειριση που επεφυλαξαν στο
κομμα σας ειναι το ευχαριστω που
τοτε με τον βασικο μετοχο, βγηκατε
εσεις ανθρωποι του λαου, εργαζο-μενοι, μικροσυνταξιουχοι, στα κα-
φενεια να το παιξετε γιουσουφακια
του Μπομπολα,του Λαμπρακη,του Βαρ-
δινογιαννη, του Κοκκαλη, του Αλα-
φουζου κλπ.
Ελπιζω το μαθημα που πηρατε να μην
το ξεχασετε. Ελπιζω να μην σας
ψησουν ξανα. Αυτη η πατσαβουρα το
"ΕΘΝΟΣ" , εκτος απο τις μαιμου
φωτογραφιες απο τις φωτιες, που τις
εβαζε πρωτοσελιδες, εγραφε και κατι
απιθανα γκαλοπ, σωνει και καλα οτι
το ΠΑΣΟΚ στη Β! Αθηνων ηταν 10 μο-
ναδες μπροστα!!!!!!!
Η αλλη η πατσαβουρα το ΜΕGA δεν
βρηκε ουτε ενα συμπολιτη μας που να
του εχει σωσει το σπιτι η Πυροσβε-
στικη απο τις φωτιες ? Εινα δυνατον
ρε παιδια.
Εκτος απο την αρχιπατσαβουρα το
"ΕΘΝΟΣ" και αλλες "δημοκρατικες"
πατσαβουρες οπωσ π.χ. τα ΑΘΗΝΑΙΚΑ
ΝΕΑ, το "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ" (αυτηνης της
εντελως ατριχης της Θεμος της Ανα-
στασιαδης) βαζανε φωτογραφιες κολαζ
απο τις φωτιες, λες και δεν υπηρχαν
πραγματικες.
Συντροφοι επιτελους ΓΑΜΗΣΤΕ τους.
Να αγοραζετε τις "δημοκρατικες"
πατσαβουρες μονον οταν θελετε να
χεσετε στο υπαιθρο και θελετε να
προστατευσετε το περιβαλλον.
Βεβαια οταν το 2004, τοτε που ο
ΓΑΠ ανελαβε την αρχηγια, και οι
παραπανω πατσαβουρες τον αποκα-λουσαν Μεσσια, βγαζανε εκτακτο
δελτιο οταν ηθελε να παει προς
νερου του, οταν πληρωνε τα διοδια
και αλλα εμετικα, τοτε σας αρεσε.
Για αυτο σας το λεω απο τωρα, μην
σας πιασουν κοροιδο ξανα.
Σας μιλω ειλικρινα, εγω θα σταματη-
σω να στηριζω τον Κωστα τον Καρα-
μανλη οταν οι παραπανω πατσαβουρες
πουν ενα καλο λογο για αυτον.
Ειναι αισχροι.
ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΑΜΗΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ.
Captain/Ipanema