...... Η παντομίμα της λαϊκίστικης δεξιάς ... Του Αγίου .. Είναι γεγονός ότι μετά την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης και τις κοσμογονικές αλ...
Η παντομίμα της λαϊκίστικης δεξιάς
...
Του Αγίου
..
Είναι γεγονός ότι μετά την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης και τις κοσμογονικές αλλαγές που συντελέστηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη, μία νέα πολιτική δυναμική έφερε στο προσκήνιο κόμματα της λαϊκιστικής δεξιάς.
Οι λόγοι της κοινωνικής αποδοχής αυτών των πολιτικών φορέων δεν είναι παντού οι ίδιοι. Γενικά θα μπορούσε κανείς να διακρίνει δύο τάσεις: Στις ώριμες ευρωπαϊκές δημοκρατίες η ανάπτυξη της λαϊκιστικής δεξιάς συντελέσθηκε κατά την περίοδο σύγκλησης της σοσιαλδημοκρατίας με την ευρύτερη κεντρο-δεξιά, στο κέντρο.
Στην κεντρο-ανατολική Ευρώπη το φαινόμενο πήρε διαστάσεις, εξ αιτίας του έντονου εθνικισμού και των τεράστιων οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων, που άφησε πίσω της η πτώση των καθεστώτων σε αυτές τις χώρες.
Στην Ελλάδα το φαινόμενο ξεκίνησε να αποκρυσταλλώνεται πολιτικά δέκα χρόνια αργότερα και να εκφράζεται κοινοβουλευτικά μόλις στην παρούσα (νέα) βουλή.
Ο λαϊκισμός αυτής της μορφής υιοθετεί ιδεολογικές αναφορές του εθνικοσοσιαλισμού, δίχως να ταυτίζεται πολιτικά μαζί του. Ουσιαστικά πρόκειται για μία μορφή πολιτικής ρητορείας που μιμείται την προσέγγιση της παραδοσιακής αριστεράς στα κοινωνικά προβλήματα, τα οποία, όμως, αντίθετα με αυτήν, δεν τα διαστέλλει εμφορούμενη από διεθνισμό, αλλά τα συστέλλει διαπνεόμενη από εθνικισμό. Η μορφή της λαϊκιστικής αυτής ρητορείας έχει ως σημείο αναφοράς την διάκριση μεταξύ πλουσίου και φτωχού, παραπέμποντας στην μαρξιστική διάσταση της ταξικής συνείδησης, που διέκρινε την εν δυνάμει πολιτική ταυτότητα ανάλογα με τη σχέση του ατόμου με τα μέσα παραγωγής. Στον σημερινό μεταβιομηχανικό κόσμο και στη μεταμοντέρνα κοινωνία η σύγχρονη αριστερά απεγκλωβίστηκε από αυτές τις κατηγοριοποιήσεις, καθώς είναι πλέον άνευ κοινωνικού και οικονομικού αντικειμένου. Έτσι, λοιπόν, ως οι μόνοι «κληρονόμοι» του στερεότυπου ότι μονάχα ο φτωχός και ταλαιπωρημένος της ζωής μπορεί να είναι αυθεντικός φορέας ρήξεων και κοινωνικών ανατροπών, έμειναν οι λαϊκιστές της νεοπαγούς εθνικιστικής δεξιάς.
Γι’ αυτό κι ο Καρατζαφέρης κάποια στιγμή, προεκλογικά, δήλωσε ότι νοιώθει πιο αριστερός από το ΚΚΕ. Και γιατί να μη νοιώθει; Σ’ αυτή τη ζωή ότι αισθάνεται κανείς μπορεί να δηλώνει ότι είναι. Αυτό άλλωστε είναι και το πλεονέκτημα όλων των λαϊκιστών… δεν παίζονται. Κατασκευάζουν μία πολιτική δοξασία (όχι δόγμα) και σπεύδουν να εκμεταλλευθούν το καημό, την πίκρα, τον αποκλεισμό, την ανεργία, το σύμπλεγμα κατωτερότητας του κάθε αδικημένου σ’ αυτή την κοινωνία.
Εν δυνάμει τροφοδότες αυτού του φαινομένου είναι όσοι μίσησαν βαθειά την αριστερά, αλλά πολύ θα ήθελαν να της μοιάσουν. Τώρα είναι η ευκαιρία !
Του Αγίου
..
Είναι γεγονός ότι μετά την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης και τις κοσμογονικές αλλαγές που συντελέστηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη, μία νέα πολιτική δυναμική έφερε στο προσκήνιο κόμματα της λαϊκιστικής δεξιάς.
Οι λόγοι της κοινωνικής αποδοχής αυτών των πολιτικών φορέων δεν είναι παντού οι ίδιοι. Γενικά θα μπορούσε κανείς να διακρίνει δύο τάσεις: Στις ώριμες ευρωπαϊκές δημοκρατίες η ανάπτυξη της λαϊκιστικής δεξιάς συντελέσθηκε κατά την περίοδο σύγκλησης της σοσιαλδημοκρατίας με την ευρύτερη κεντρο-δεξιά, στο κέντρο.
Στην κεντρο-ανατολική Ευρώπη το φαινόμενο πήρε διαστάσεις, εξ αιτίας του έντονου εθνικισμού και των τεράστιων οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων, που άφησε πίσω της η πτώση των καθεστώτων σε αυτές τις χώρες.
Στην Ελλάδα το φαινόμενο ξεκίνησε να αποκρυσταλλώνεται πολιτικά δέκα χρόνια αργότερα και να εκφράζεται κοινοβουλευτικά μόλις στην παρούσα (νέα) βουλή.
Ο λαϊκισμός αυτής της μορφής υιοθετεί ιδεολογικές αναφορές του εθνικοσοσιαλισμού, δίχως να ταυτίζεται πολιτικά μαζί του. Ουσιαστικά πρόκειται για μία μορφή πολιτικής ρητορείας που μιμείται την προσέγγιση της παραδοσιακής αριστεράς στα κοινωνικά προβλήματα, τα οποία, όμως, αντίθετα με αυτήν, δεν τα διαστέλλει εμφορούμενη από διεθνισμό, αλλά τα συστέλλει διαπνεόμενη από εθνικισμό. Η μορφή της λαϊκιστικής αυτής ρητορείας έχει ως σημείο αναφοράς την διάκριση μεταξύ πλουσίου και φτωχού, παραπέμποντας στην μαρξιστική διάσταση της ταξικής συνείδησης, που διέκρινε την εν δυνάμει πολιτική ταυτότητα ανάλογα με τη σχέση του ατόμου με τα μέσα παραγωγής. Στον σημερινό μεταβιομηχανικό κόσμο και στη μεταμοντέρνα κοινωνία η σύγχρονη αριστερά απεγκλωβίστηκε από αυτές τις κατηγοριοποιήσεις, καθώς είναι πλέον άνευ κοινωνικού και οικονομικού αντικειμένου. Έτσι, λοιπόν, ως οι μόνοι «κληρονόμοι» του στερεότυπου ότι μονάχα ο φτωχός και ταλαιπωρημένος της ζωής μπορεί να είναι αυθεντικός φορέας ρήξεων και κοινωνικών ανατροπών, έμειναν οι λαϊκιστές της νεοπαγούς εθνικιστικής δεξιάς.
Γι’ αυτό κι ο Καρατζαφέρης κάποια στιγμή, προεκλογικά, δήλωσε ότι νοιώθει πιο αριστερός από το ΚΚΕ. Και γιατί να μη νοιώθει; Σ’ αυτή τη ζωή ότι αισθάνεται κανείς μπορεί να δηλώνει ότι είναι. Αυτό άλλωστε είναι και το πλεονέκτημα όλων των λαϊκιστών… δεν παίζονται. Κατασκευάζουν μία πολιτική δοξασία (όχι δόγμα) και σπεύδουν να εκμεταλλευθούν το καημό, την πίκρα, τον αποκλεισμό, την ανεργία, το σύμπλεγμα κατωτερότητας του κάθε αδικημένου σ’ αυτή την κοινωνία.
Εν δυνάμει τροφοδότες αυτού του φαινομένου είναι όσοι μίσησαν βαθειά την αριστερά, αλλά πολύ θα ήθελαν να της μοιάσουν. Τώρα είναι η ευκαιρία !
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΕΞΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο φαινόμενο ΠΑΣΟΚ χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης. Πρόκειται για ένα μόρφωμα αντικρουόμενων ιδεολογιών - αντιλήψεων που ανέλαβε να υλοποιήσει ένας απο τους πιό επικίνδυνους δημαγωγούς στην ιστορία της Νεώτερης Ελλάδας, ο Ανδρέας Παπανδρέου, ένας τυχοδιώκτης με πολλά βιωματικά τραύματα και μια άστατη πορεία ζωής που ποτέ δεν του επέτρεψε να έχει πραγματική αντίληψη της ελληνικής πραγματικότητας.
Η συγκυρία κάτω απο την οποία το ΠΑΣΟΚ πρωτοεμφανίστηκε στην ελληνική πολιτική ήταν ιδανική για ένα τέτοιο ασαφές ιδεολόγημα-κίνημα, την περίοδο της μεταπολίτευσης, όταν περισσότεροι απο τους μισους Έλληνες, αντιδρώντας στην επτάχρονη δικτατορία, ζούσαν στο ρυθμό μιας ιδιάζουσας εξεγερτικής "αριστεροποίησης", η οποία βέβαια, μη έχοντας οποιαδήποτε οργανική ή άλλη σχέση με την προδικτατορική αριστερά έψαχνε την ταυτότητά της.
Επρόκειτο για όλους εκείνους που δεν είχαν ποτέ ούτε και ήθελαν να έχουν σχέση με το ΚΚΕ και τα παράγωγά του, είτε γιατί ήταν αντικομμουνιστές είτε γιατί ήθελαν μεν να ακολουθήσουν ένα "προοδευτικό" "αντιδεξιό" κόμμα χωρίς όμως τη ρετσινιά του κομμουνιστή και χωρίς να διακινδυνεύσουν ή να ξεβολευτούν σε μια πολιτικά ακόμη ρευστή περίοδο.
Ο Α.Π., ικανότατος δημαγωγός, έπιασε το νόημα της εποχής και χτύπησε φλέβα χρυσού, δημιουργώντας ένα κίνημα (δεν ήταν τυχαία η επιλογή του όρου) που θα λειτουργούσε σαν πολιτικό χωνευτήρι για όλους αυτούς, προβάλλοντας μια ασαφή, αμφιλεγόμενη και διαρκώς διαμορφούμενη/μεταβαλλόμενη πολιτική πλαρφόρμα με λαϊκιστικη "αριστερή" φρασεολογία , όπου "όλοι οι καλοί χωρούσανε", αλλά τελικά ακίνδυνη και ανέξοδη, μιας και ακόμη το "κίνημα" ήταν στην αντιπολίτευση.
Συνθήματα όπως ΕΟΚ-ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο, Έξω οι Βάσεις του θανάτου κλπ ήταν στην ημερήσια διάταξη συσπειρώνοντας όλο και περισσότερους πολίτες που έβλεπαν στο ΠΑΣΟΚ την ελπίδα για μια "Νέα Ελλάδα".
Όταν τελικά το ΠΑΣΟΚ ήλθε στην εξουσία, άρχισε να παρατηρείται το πρωτοφανές φαινόμενο μιας πολιτικής σχιζοφρένειας, όπου ο "αριστερός" καταγγελτικός λόγος δεν αντιστοιχούσε με την εφαρμοζόμενη πολιτική, παρ όλα αυτά όμως εξαλολουθούσε να υφίσταται! Η εξήγηση μάλλον απλή: ο Α.Π. είχε ήδη μετατρέψει το "κίνημα" σε προσωποπαγή μηχανισμό, όπου η αυθεντία και το κύρος του αδιαμφισβήτητου χαρισματικού ηγέτη, δεν άφηνε περιθώρια για οποιαδήποτε αμφιβολία περι της ορθότητας της πολιτικής που ασκούσε.
Ο Ανδρέας βεβαίως, ουδέποτε πίστευε αυτά που έλεγε στο μπαλκόνι ή στις "βαθυστόχαστες" αναλύσεις του, παραμένοντας πάντα ένας τυχοδιώκτης αστός, γόνος συντηρητικού πολιτικού πατέρα, με πολλά προσωπικά προβλήματα και αδιέξοδα απο τα παιδικά του χρόνια, που τον ακολουθουσαν σε όλη την πολυκύμαντη ζωή του μέχρι το τέλος!
Ήταν πολύ φυσικό, μέσα απο την εξουσία, το "κίνημα" να μεταβληθεί γρήγορα σε καθεστωτικό μηχανισμό, όπου ένα πλήθος στελεχών, χωρίς καθαρή ιδεολογική υποδομή, πέρασαν πολύ εύκολα στην "αντίπερα" όχθη.
Η πολυσυλλεκτικότητα έδρασε ακόμη πιό καταλυτικά, φέρνοντας το ΠΑΣΟΚ σε μια κατάσταση όπου ο καθένας θα μπορούσε να ανήκει, αφού ήταν πιά κόμμα εξουσίας, είτε ως "αριστερός" είτε ως "προοδευτικός" αστός, είτε ακόμη και ως "εναλλακτικός νεοδεξιός"(βλέπε Ανδριανόπουλο - Μάνο)!!!
Το ΕΟΚ-ΝΑΤΟ είχαν ήδη μετατραπεί σε εθνική πολιτική (είναι πολλά τα λεφτά ΑΚΗ - ΓΙΑΝΝΟ), η οικονομία της αγοράς (καπιταλιστικό μοντέλο)ήταν αποδεκτό επακόλουθο (λέγε με ΣΗΜΙΤΗ) και ο συναγελασμός πρώην δεξιών (ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ - ΛΙΒΑΝΟΣ) με μεταπηδήσαντες πρώην "αριστερούς" (ΔΑΜΑΝΑΚΗ-ΚΟΤΖΙΑΣ-ΚΟΥΝΑΛΑΚΗΣ-ΜΠΙΣΤΗΣ κλπ) ήταν επίσης πολύ φυσικός!
Έτσι φτάσαμε στη σημερινή εξέλιξη, όπου οι δύο απανωτές εκλογικές ήττες, κατέδειξαν το πραγματικό πρόσωπο αυτού του ιδιάζοντος πολιτικού μορφώματος, που ένας ευφυής, λαοπλάνος Ανδρέας μπορούσε να πλασσάρει με επιτυχία στις τότε συνθήκες, αλλά οι επίγονοί του είναι ευνόητο ότι δεν θα μπορούσαν σήμερα!
Να γιατί το σημερινό ΠΑΣΟΚ της κυρίας Μιλένας -GUCCI-Αποστολάκη, του κυρίου Άκη-FOUR SEASONS-Τσοχατζόπουλου, και πολλών άλλων "σοσιαλιστών νέας κοπής" δεν είναι παρά ΕΝΑ ΠΤΩΜΑ.
Δεν έχει λοιπόν τόση σημασία αν αύριο την ηγεσία του αναλάβει ο γαμπρός του Μπακατσέλου (Βενιζέλος) ή ο αμρικανόθρεφτος ανηψιός της Ολμπράιτ (Γ.Α.Π)!!!
Όσο κι αν προσπαθούν οι νεκροθάφτες να αναστήσουν ένα πτώμα που απο την αρχή της γέννησής του ήταν θνησιγενές, η ιστορία μπορεί να επαναληφθεί ΜΟΝΟΝ ΩΣ ΦΑΡΣΑ.
ΖΗΤΩ Ο ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΙΚΟΣ ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ-ΛΕΝΙΝΙΣΜΟΣ. ΖΗΤΩ Ο ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ. ΖΗΤΩ Ο Κ.Ο.Σ.(ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ)
ΑπάντησηΔιαγραφήre ti pinete re....
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑ ΚΑΛΕΣΕΙ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. ΝΑ ΔΩΣΕΙ Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ(ΟΣΕ, ΔΕΗ) , ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ, Ή ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ, ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟ. ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΜΟΡΦΗ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙ ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΗ ΚΑΜΠΗ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού, δημιουργηθήκαν οι προϋποθέσεις για επέκταση του καπιταλισμού σε όλον τον χώρο της Ευρώπης καi κυρίως τις ανατολικές χώρες. πάμπτωχες οι περισσότερες όχι διότι δεν είχαν πηγές ενέργειας αλλά διότι είχαν οι ΗΠΑ υποτιμήσει τα νομίσματά τους, μπόρεσαν εβραίοι καπιταληστές να αγοράσουν πάμφθηνα τα εργοστάσια τους. παρατηρήθηκε το φαινόμενο εβραίοι τραπεζίτες να δίνουν χρήματα σε εβραίους πολίτες της ΕΣΣΔ και να γίνονται με ψιχία δισεκατομμυριούχοι. Τότε χρειάστηκαν και εργάτες οι καπιταληστές και για να τους έχουν γρήγορα και φθηνά επέτρεψαν την λαθρομετανάστευση εις βάρος του γηγενούς πληθυσμού. Γράφεις Άγιε : Ουσιαστικά πρόκειται για μία μορφή πολιτικής ρητορείας που μιμείται την προσέγγιση της παραδοσιακής αριστεράς στα κοινωνικά προβλήματα, τα οποία, όμως, αντίθετα με αυτήν, δεν τα διαστέλλει εμφορούμενη από διεθνισμό, αλλά τα συστέλλει διαπνεόμενη από εθνικισμό”. Εκεί τα έκαναν θάλασσα οι αριστεροί με τους ΠΑΣΟΚ να είναι πιό φασίστες καπιταληστές από τους ΝΔ. Για να υπερασπιστούν τους αλλοεθνείς λαθρομετανάστες εργάτες, ξεπούλησαν τους εργάτες του έθνους τους. Επόμενο είναι να τους τιμωρήσει ο λαός διά της ψήφου του. Ακόμη και ο Μάρξ γράφει : Σκοπός της εισροής ξένων εργατών είναι η υποδούλωση ενός έθνους από τους φασίστες καπιταληστές. Ακόμη και εμείς στο ΕΑΡ (Ελληνικό Ανανεωτικό Ρεύμα), http://www.ear-hellas.gr, λέμε ότι για την λαθρομετανάστευση και τους λαθρομετανάστες ότι δεν είναι σωστό γεγονός. Στο θέμα ρατσισμός γράφουμε :
ΑπάντησηΔιαγραφή"Για έναν κόσμο πολιτών και όχι υπηκόων
Ναι, είμαστε διαφορετικοί! Ας βρούμε λοιπόν τις απαραίτητες ισορροπίες και τους δικαιότερους τρόπους, ώστε να ζούμε όλοι μαζί σύμφωνα με τις ιδιαίτερες αντιλήψεις μας, Ο ΚΑΘΕ ΛΑΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΔΑ, να συνυπάρχουμε αρμονικά και ειρηνικά στον κοινό πλανήτη που μας φιλοξενεί, γιατί η ίδια η ζωή και η φύση μάς θέλει όλους!". Φιλόλαος
ΦΙΛΟΛΑΕ, ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ "ΠΑΤΡΩΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ" ,ΟΠΩΣ ΕΣΥ, ΟΜΟΛΟΓΩ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ.ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΛΛΑΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλόλαε μου (9.11),
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ για το σχόλιο.
Διαφωνούμε ασφαλώς ως προς την ιδεολογική προσέγγιση, αλλά οι παρατηρήσεις σου είναι δίχως άλλο αντικειμενικές ( επιστημονικά διακριβωμένες), ιδιαίτερα στο σημείο που αναφέρεσαι στην ανατολική Ευρώπη.
Τρία χρόνια μελετώ τα κοινωνικά μοντέλα που διαμορφώνονται στις Βαλτικές Δημοκρατίες και εντοπίζω τα προβλήματα που προκάλεσε, ιδιαίτερα στην αρχή, το μίγμα: αχαλίνωτου καιροσκοπικού καπιταλισμού, αυταρχικής παρέμβασης του διεθνούς οικονομικού συστήματος σε συνδυασμό με τον εθνικιστικό λαϊκισμό ενός νεοπαγούς πολιτικού συστήματος με «κομμουνιστικές» καταβολές.
Ο ΑΓΙΟΣ
ΑΓΙΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήαπο ποτε εγινε η σχεση μας με τα μεσα παραγωγης άνευ κοινωνικού και οικονομικού αντικειμένου;
Eπαψαν να υφιστανται μεσα παραγωγης και ταξικες σχεσεις ως προς αυτα στον "σημερινό μεταβιομηχανικό κόσμο και στη μεταμοντέρνα κοινωνία";
10.37
ΑπάντησηΔιαγραφήH Μαρξιστική προσέγγιση ως προς τα μέσα παραγωγής και των κοινωνικών σχέσεων που διαμορφώνονται αποκλειστικά σε συνάρτηση με τον έλεγχο τους, αφορά στην Βιομηχανική Εποχή.
Η κοινωνική συνείδηση στην μετα-βιομηχανική περίοδο είναι βέβαιο ότι δεν διαμορφώνεται αποκλειστικά με ταξικούς όρους ακόμη και όταν σε ορισμένες κοινωνικές ομάδες λανθάνει ή ενυπάρχει έκδηλα ταξική συνείδηση με την έννοια της αλληλεγγύης.
Για να μην μπλέκω στο αδιέξοδο να προσαρμόσω ντε και καλά τους όρους και την κοινωνική θεώρηση μιας άλλης ιστορικά εποχής στην παρούσα διάσταση του καπιταλισμού, αποφεύγω να υιοθετώ τα κυρίαρχα concept της πρώιμης μαρξιστικής διανόησης.
Δεν τα θεωρώ καθόλου λάθος, αλλά τα επανεξετάζω στο σημερινό πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο στο οικονομικό.
Κατά την επανεξέταση θεωρώ ότι θα ήταν προτιμότερο η θεωρία και η φιλοσοφία να προσφέρει νέες ιδέες με νέα ορολογία, από τον αγωνίζεται να προσδώσει διαφορετική έννοια στης κυρίαρχες μαρξιστικές σημασιοδοτήσεις.
Αυτό άλλωστε έκανε και ο Μαρξ την εποχή του! Και εξαιτίας αυτού ταλαιπωρήθηκε…
Ο ΑΓΙΟΣ
Σε τι ειναι αριστερος ο παπαρας ο καρατζαφερης ? σε τιποτα
ΑπάντησηΔιαγραφήλαμογιο οσο λιγοι ,λαικιστης του κερατα, ακροδεξιος εθνικιστης, τη μια φιλοβασιλικος και την αλλη φιλοχουντακιας.
εχει μαζεψει ολη τη μποχα και τη σαπιλα
και ολα τα κατακαθια του ακροδεξιου χωρου(βελοπουλοι,γεωργιαδηδες,βοριδηδες κλπ.)
τωρα εχει το θρασος να το παιζει και κομμουνιστης. να προσεχει μη του σκιστει κανα σωβρακο.
το προγραμμα του ΛΑΟΣ (η καμποτζης αν προτιματε) λεει καθαρα οτι ειναι υπερ της ελευθερης οικονομιας και μαλιστα υιοθετει ακραιες οικονομικες νεοφιλελευθερες αποψεις.
ειναι υπερ του νομου και της ταξης και της αστυνομοκρατιας και αλλα τραγικα.
γενικοτερα ειναι για τα πανηγυρια και ο
ιδιος και το κωμα του
στα αγγλικα το κομμα του καρατζαφερη λαικος ορθοδοξος συναγερμος λεγεται ''popular orthodox immobilizer''
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΕΞΙΟΣ ΠΑΡΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ.(ΑΛΗΘΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑ?).ΣΤΟ 2007 ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΕ ΟΧΙ ΣΤΟ 1907.ΕΙΣΤΕ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ.ΚΑΛΑ ΠΑΤΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧοντρόπουστα Καρατζαφέρη, γραφικο σκουπίδι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝέο Quiz για πασόκους και όχι μόνο:
ΑπάντησηΔιαγραφή(Κατουρηθείτε ελεύθερα δεν σας βλέπει κανείς)
-Ποιό πολιτικό σύνθημα αποδίδει καλύτερα τα τεκταινόμενα στον χώρο του Πασόκ;
1.Αγαπώ την δεξιά και ψηφίζω φουκαρά.
2.Εγιαμόλα εγιαλέσα πάμε όλοι στον μπουχέσα.
3.Σύντροφε ό,τι πεις, αύριο θα διαγραφείς.
4.Βενιζέλο βενιζέλο φάε τώρα το μπουγέλο.
-Πόσο IQ διαθέτουν οι λάτρεις του Γιωργάκη;
1.Αρκετό για να μας τρελάνουν όλους.
2.Καθόλου, είναι όλοι ήδη στο Δαφνί.
3.Τι σημαίνει IQ;
4.Τι σημαίνει η ερώτηση νούμερο 3;
-Ποιό είναι το καλύτερο παρατσούκλι του Βενιζέλου;
1.Φαγάνας.
2.Τσιχλόφουσκας.
3.Κολοπέρδογλου.
4.Βοιδόφατσα.
-Τι θα κάνει ο Γιωργάκης αν χάσει την καρέκλα;
1.Θα γίνει θυρωρός στην Χαριλάου Τρικούπη.
2.Θα αυτοπυρποληθεί.
3.Θα πάει κλαίγοντας στην μαμά του.
4.Θα παραγγείλει άλλην απ' τον μαραγκό στο Καστρί.
-Τι θα κάνει ο βενιζέλος αν χάσει την 11η Νοεμβρίου 2007;
1.Θα παραμιλάει ακατάληπτα μέχρι θανάτου.
2.Θα πνίξει τον πόνο του στα χάμπουργκερ.
3.Θα τον διαγράψει ο Πολυζωγόπουλος.
4.Θα φύγει με την Μιλένα για άγνωστο προορισμό.
-Ποιός πιστεύετε ότι θα εκλεγεί τελικά Πρόεδρος του Πασόκ;
1.Αν το'ξερα, σε σένα θα το΄λεγα ρε μαλάκα;
2.Αυτός που γράφει τα quiz.
3.Ο Κουρής.
4.Ο κηπουρός στο Καστρί.
-Εσείς ποιόν προτιμάτε για αντίπαλο του Καραμανλή;
1.Τον Τζιώτη.
2.Την Μιμή.
3.Τον Πρετεντέρη.
4.Για πάντα τον Γιωργάκη.
-Ποιό στέλεχος του Πασόκ νιώθετε ότι είναι πιο κοντά στον λαό;
1.Ο Μπόμπολας.
2.Ο Θέμος.
3.Η Τρέμη.
4.Η Καραχασάν
-Ποιά πιστεύετε ότι είναι η πιο πρωτοποριακή πολιτική θέση του Γιωργάκη;
1.Η ανασφάλιστη εργασία.
2.Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
3.Η επανίδρυση του κόμματος απ'το ίντερνετ.
4.Το σχέδιο Αυνάν.
-Εσείς τι σκοπεύετε να κάνετε κατά την εκλογή της 11ης Νοεμβρίου 2007;
1.Θα κλειδωθώ στην τουαλέτα μου και θα χέζω μέχρι την λήξη της ψηφοφορίας.
2.Δουλεύω στον ΔΟΛ και θα πάω να ψηφίσω τον Ευθυμίου.Είναι ο καλύτερος.
3.Αγαπώ την δεξιά και ψηφίζω φουκαρά.
4.θα ψηφίσω το παιδοβούβαλο γιατί ήμουν στο ίδιο κελί με τον Νεονάκη.
-Αν εκλεγεί ο Γιωργάκης ποιό στέλεχος πρέπει οπωσδήποτε να μετέχει στην ηγετική του ομάδα;
1.Η Ματσούκα (η ηθοποιός).
2.Ο σύντροφος Τζουμάκας.
3.Η χίππισα Μαριλίζα.
4.Ο διευθυντής της Forthnet.
-Αν εκλεγεί ο βενιζέλος ποιό στέλεχος πρέπει οπωσδήποτε να μετέχει στην ηγετική του ομάδα;
1.Ο ιδρυτής της Zwan.
2.Ο αστρολόγος της Μιμής.
3.Ο αρχισυντάκτης της Αυριανής.
4.Ο Ψωμιάδης.
ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ
ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΙ ΔΕΞΙΟΙ ΤΗΝ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2007 ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΠΟΙΟΝ ΥΣΤΕΡΕΙ, ΟΠΟΙΟΝ ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ
ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ Η ΔΙΑΦΩΤΙΣΗ, ΠΡΙΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ, ΕΠΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΑΣΟΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΘΥΠΟΥΡΓΕΙΑΣ "ΣΑΥΡΑΣ" (ΣΙΜΙΤΗΣ), ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΠΟΥ ΕΝΑ ΠΡΩΙΝΟ, ΕΛΚΕΙΣΕ Η ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ, ΓΙΑΤΙ ΕΝΑ ΑΥΤΙΚΙΝΗΤΟ ΕΠΕΣΕ ΜΕΣΑ, ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΚΑΙ ΒΓΑΛΑΝΕ ΤΟΝ ΓΙΟ ΤΟΥ ΠΑΡΙΟΥ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟ,ΜΕΓΑΛΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΞΣ.
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝΕ ΣΥΝΧΡΟΝΩΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ!
ΚΟΥΙΖ! ΠΟΙΑΝΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΗΤΑΝΕ;;;;
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΒΕΒΑΙΩΣ-ΒΕΒΑΙΩΣ
ΤΑΞΙΚΟΣ ΑΓΩΝ Η ΚΟΙΝΟΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ...?ΤΟ ΚΚΕ ΠΟΣ ΕΠΙΒΙΩΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ.ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΙ ΑΣΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή