... . Ιντριγκες και συμμαχίες -προσόντα και μειονεκτήματα των διεκδικητών του αρχιεπισκοπικού θρόνου. Εκκλησιαστικό ρεπορτάζ για το Press-g...
Ιντριγκες και συμμαχίες -προσόντα και μειονεκτήματα των διεκδικητών του αρχιεπισκοπικού θρόνου.
Εκκλησιαστικό ρεπορτάζ για το Press-gr!
..
..
Γράφει ο
Μέγας Ιερομνήμων
..
Στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία ομάδων στήριξης υποψηφίων διαδόχων στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο. Ως ομαδάρχες και φαβορί προβάλλουν οι παρακάτω:
1. Μητροπολίτης Θηβών Ιερώνυμος. Ο δεύτερος των αρχιεπισκοπικών εκλογών του 1998 και ο «αδικημένος» της υπόθεσης (τα οικονομικά σκάνδαλα στα οποία φερόταν αναμεμειγμένος αποδείχθηκαν ανύπαρκτα). Συγκεντρώνει γύρω του τους άλλοτε στενούς συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ (Ζακύνθου, Ιωαννίνων, Ηλείας κ.α.) και μερικούς «φιλοπατριαρχικούς» όπως οι Μητροπολίτες Περιστερίου και Ιερισσού. Σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο Μητροπολίτης Μυτιλήνης σε περίπτωση που δε δημιουργήσει δικό του πόλο με τη στήριξη του Φαναρίου.
2. Μητροπολίτης Σπάρτης Ευστάθιος. Ακέραιος και υψηλού ήθους Ιεράρχης. Προσωπικότητα με ισχυρές αντιλήψεις αλλά χαμηλών τόνων. Φέρεται να στηρίζεται από αρκετούς Μητροπολίτες της παλιάς Ελλάδας και γενικότερα παρουσιάζει υψηλή αποδοχή στην Πελοπόννησο. Στο πλευρό του αναμένεται να δημιουργηθεί ομάδα μετριοπαθών Ιεραρχών, που επιθυμούν την αναστροφή της πορείας εκκοσμίκευσης της Εκκλησίας της Ελλάδος. Εμπόδιο η μη αποδοχή του από το Οικουμενικό Πατριαρχείο εφόσον θεωρείται αμετακίνητος «ελλαδιστής» και υποστηρικτής της πλήρους προσαγωγής και ενσωμάτωσης των, λεγόμενων, «Νέων Χωρών» στο σώμα της Εκκλησίας της Ελλάδος.
3. Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος. Κληρικός με μεγάλη αναγνωρισιμότητα στο ευρύ κοινό λόγω της μακροχρόνιας εκπομπής του στο κρατικό κανάλι. Προέρχεται από την ομάδα της Χρυσοπηγής, όπως και ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος. Στο πρόσωπό του συγκεντρώνει τη στήριξη των μελών και συμπαθούντων την ομάδα (ο πνευματικός του πατέρας πρώην Πειραιώς Καλλίνικος δε συμμετέχει στην Ιεραρχία αλλά επηρεάζει μερίδα γηραιών Επισκόπων). Η υποψηφιότητά του φαίνεται να σκοντάφτει ακριβώς στην προέλευσή του από τη Χρυσοπηγή, την οποία αρκετοί Μητροπολίτες δε βλέπουν, πλέον, με καλό μάτι. Σε περίπτωση μη καθόδου του στην εκλογή θα στηρίξει, κατά πάσα πιθανότητα, την υποψηφιότητα του Σπάρτης.
4. Μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος. Εκσυγχρονιστής και δυναμικός Ιεράρχης της νεώτερης γενιάς. Γύρω από το Μητροπολίτη Σύρου υφίσταται μία ομάδα «χριστοδουλικών» Ιεραρχών καθώς και αρκετοί προοδευτικοί Μητροπολίτες. Διατηρεί άριστες σχέσεις με το περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου και την περίοδο των σκανδάλων, που κλυδώνισαν την Εκκλησία, υπήρξε από τις φωνές που με αξιοπρέπεια απευθύνθηκαν στον ελληνικό λαό μέσω των Μ.Μ.Ε.
5. Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος. Παλαιός και ευρύτερα γνωστός Ιεράρχης ο οποίος διαθέτει σταθερή ομάδα υποστηρικτών (Αλεξανδρουπόλεως, Φθιώτιδος, Σιδηροκάστρου οι βασικοί). Έχει διεκδικήσει και παλιότερα το Θρόνο των Αθηνών αλλά αναδείχθηκε τρίτος. Σίγουρα επιθυμεί μία ακόμη ευκαιρία αλλά στα αρνητικά της υποψηφιότητάς του συγκαταλέγονται η πρόσφατη μετάθεσή του στη Θεσσαλονίκη από την Αλεξανδρούπολη, το μεγάλο της ηλικίας του, η εχθρότητα απέναντί του από παλιούς «σεραφειμικούς» και η μη αποδοχή του από το Φανάρι. Και αυτός σε περίπτωση μη συμμετοχής του ως υποψηφίου κλείνει προς τη στήριξη του Σπάρτης και λόγω καταγωγής από την Πελοπόννησο.
6. Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος. Φιλόδοξος Ιεράρχης της νέας γενιάς με πολλούς τίτλους σπουδών ο οποίος προσπαθεί μέσω πολιτικών, κυρίως, διασυνδέσεων να εισέλθει στο στάδιο των επίδοξων διαδόχων. Στην Ιεραρχία δε διαθέτει ιδιαίτερες συμπάθειες και θεωρείται «οργανωσιακός» και σκληροπυρηνικός. Στηρίζεται κυρίως από Μητροπολίτες που υπήρξαν μέλη παραεκκλησιαστικών οργανώσεων. Επίσης μη συμπαθής στην Κωνσταντινούπολη. Άτομα του στενού συγγενικού του περιβάλλοντος ανήκουν στη διοίκηση της οργάνωσης «Σωτήρ».
Εκτός αυτών κυκλοφορούν στους διαδρόμους της Μονής Πετράκη και άλλα ονόματα όπως του Μητροπολίτη Ξάνθης Παντελεήμονος (χαμηλών τόνων Ιεράρχης με μεγάλο έργο στην περιοχή του) και του Μητροπολίτη Νικοπόλεως Μελετίου (κληρικός με μεγάλη θεολογική κατάρτιση και ήθος). Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα προτιμηθεί κάποιος που θα μπορέσει να οδηγήσει την Εκκλησία σε μία οδό λιγότερο κοσμική και μακριά από τη δημοσιότητα των Μ.Μ.Ε. η οποία θεωρείται ότι έβλαψε το κύρος της.
Μέγας Ιερομνήμων
..
Στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία ομάδων στήριξης υποψηφίων διαδόχων στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο. Ως ομαδάρχες και φαβορί προβάλλουν οι παρακάτω:
1. Μητροπολίτης Θηβών Ιερώνυμος. Ο δεύτερος των αρχιεπισκοπικών εκλογών του 1998 και ο «αδικημένος» της υπόθεσης (τα οικονομικά σκάνδαλα στα οποία φερόταν αναμεμειγμένος αποδείχθηκαν ανύπαρκτα). Συγκεντρώνει γύρω του τους άλλοτε στενούς συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ (Ζακύνθου, Ιωαννίνων, Ηλείας κ.α.) και μερικούς «φιλοπατριαρχικούς» όπως οι Μητροπολίτες Περιστερίου και Ιερισσού. Σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο Μητροπολίτης Μυτιλήνης σε περίπτωση που δε δημιουργήσει δικό του πόλο με τη στήριξη του Φαναρίου.
2. Μητροπολίτης Σπάρτης Ευστάθιος. Ακέραιος και υψηλού ήθους Ιεράρχης. Προσωπικότητα με ισχυρές αντιλήψεις αλλά χαμηλών τόνων. Φέρεται να στηρίζεται από αρκετούς Μητροπολίτες της παλιάς Ελλάδας και γενικότερα παρουσιάζει υψηλή αποδοχή στην Πελοπόννησο. Στο πλευρό του αναμένεται να δημιουργηθεί ομάδα μετριοπαθών Ιεραρχών, που επιθυμούν την αναστροφή της πορείας εκκοσμίκευσης της Εκκλησίας της Ελλάδος. Εμπόδιο η μη αποδοχή του από το Οικουμενικό Πατριαρχείο εφόσον θεωρείται αμετακίνητος «ελλαδιστής» και υποστηρικτής της πλήρους προσαγωγής και ενσωμάτωσης των, λεγόμενων, «Νέων Χωρών» στο σώμα της Εκκλησίας της Ελλάδος.
3. Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος. Κληρικός με μεγάλη αναγνωρισιμότητα στο ευρύ κοινό λόγω της μακροχρόνιας εκπομπής του στο κρατικό κανάλι. Προέρχεται από την ομάδα της Χρυσοπηγής, όπως και ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος. Στο πρόσωπό του συγκεντρώνει τη στήριξη των μελών και συμπαθούντων την ομάδα (ο πνευματικός του πατέρας πρώην Πειραιώς Καλλίνικος δε συμμετέχει στην Ιεραρχία αλλά επηρεάζει μερίδα γηραιών Επισκόπων). Η υποψηφιότητά του φαίνεται να σκοντάφτει ακριβώς στην προέλευσή του από τη Χρυσοπηγή, την οποία αρκετοί Μητροπολίτες δε βλέπουν, πλέον, με καλό μάτι. Σε περίπτωση μη καθόδου του στην εκλογή θα στηρίξει, κατά πάσα πιθανότητα, την υποψηφιότητα του Σπάρτης.
4. Μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος. Εκσυγχρονιστής και δυναμικός Ιεράρχης της νεώτερης γενιάς. Γύρω από το Μητροπολίτη Σύρου υφίσταται μία ομάδα «χριστοδουλικών» Ιεραρχών καθώς και αρκετοί προοδευτικοί Μητροπολίτες. Διατηρεί άριστες σχέσεις με το περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου και την περίοδο των σκανδάλων, που κλυδώνισαν την Εκκλησία, υπήρξε από τις φωνές που με αξιοπρέπεια απευθύνθηκαν στον ελληνικό λαό μέσω των Μ.Μ.Ε.
5. Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος. Παλαιός και ευρύτερα γνωστός Ιεράρχης ο οποίος διαθέτει σταθερή ομάδα υποστηρικτών (Αλεξανδρουπόλεως, Φθιώτιδος, Σιδηροκάστρου οι βασικοί). Έχει διεκδικήσει και παλιότερα το Θρόνο των Αθηνών αλλά αναδείχθηκε τρίτος. Σίγουρα επιθυμεί μία ακόμη ευκαιρία αλλά στα αρνητικά της υποψηφιότητάς του συγκαταλέγονται η πρόσφατη μετάθεσή του στη Θεσσαλονίκη από την Αλεξανδρούπολη, το μεγάλο της ηλικίας του, η εχθρότητα απέναντί του από παλιούς «σεραφειμικούς» και η μη αποδοχή του από το Φανάρι. Και αυτός σε περίπτωση μη συμμετοχής του ως υποψηφίου κλείνει προς τη στήριξη του Σπάρτης και λόγω καταγωγής από την Πελοπόννησο.
6. Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος. Φιλόδοξος Ιεράρχης της νέας γενιάς με πολλούς τίτλους σπουδών ο οποίος προσπαθεί μέσω πολιτικών, κυρίως, διασυνδέσεων να εισέλθει στο στάδιο των επίδοξων διαδόχων. Στην Ιεραρχία δε διαθέτει ιδιαίτερες συμπάθειες και θεωρείται «οργανωσιακός» και σκληροπυρηνικός. Στηρίζεται κυρίως από Μητροπολίτες που υπήρξαν μέλη παραεκκλησιαστικών οργανώσεων. Επίσης μη συμπαθής στην Κωνσταντινούπολη. Άτομα του στενού συγγενικού του περιβάλλοντος ανήκουν στη διοίκηση της οργάνωσης «Σωτήρ».
Εκτός αυτών κυκλοφορούν στους διαδρόμους της Μονής Πετράκη και άλλα ονόματα όπως του Μητροπολίτη Ξάνθης Παντελεήμονος (χαμηλών τόνων Ιεράρχης με μεγάλο έργο στην περιοχή του) και του Μητροπολίτη Νικοπόλεως Μελετίου (κληρικός με μεγάλη θεολογική κατάρτιση και ήθος). Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα προτιμηθεί κάποιος που θα μπορέσει να οδηγήσει την Εκκλησία σε μία οδό λιγότερο κοσμική και μακριά από τη δημοσιότητα των Μ.Μ.Ε. η οποία θεωρείται ότι έβλαψε το κύρος της.
Γράφεται εδώ, “προοδευτικοί Μητροπολίτες”. Τέτοιοι δεν υπάρχουν. Δυστυχώς και εγώ πληρώνω δικτατορικά, με φορολογία, την ιεραρχία της θρησκείας. Το σωστό θα ήταν όσοι ψήφισαν ή υπόγραψαν για την θρησκεία, χριστιανική, μουσουλμανική, εβραϊκή, στις ταυτότητες, αυτοί και να πληρώνουν, για τον μισθό των ιερέων, αυτών των θρησκειών και όχι οι άλλοι Έλληνες. Στην Γερμανία δηλώνεται ότι πιστεύει κάποιος σε ένα θρήσκευμα και εξ αυτού κρατείται φόρος, ο οποίος δίδεται στην συγκεκριμένη θρησκεία. Έτσι να γίνει και στην Ελλάδα και όχι, να πληρώνουν άλλοι την φιλοσοφική ή θεατρική θεώρηση άλλων. Πάντως θεωρώ ότι η ιεραρχία των μητροπολιτών είναι ανθελληνική, διότι εμποδίζει την πρόοδο του ελληνικού πολιτισμού και αντιοικονομική διότι αφαιμάζει, με τους άδικους μισθούς σε ιερείς, τα ασφαλιστικά ταμεία, με συνέπεια την σημερινή κατάρρευση των ασφαλιστικών ταμείων. Φιλόλαος
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα κερδίσει ο χειρότερος, αν και όλοι όσοι αναφέρετε είναι το ίδιο κακοί. Αφού ξέρετε τον βούρκο, γιατί δεν λέτε μερικές αλήθεις μόνο βάζετε ρεπορτάζ από αυτά που βάζουν οι εφημεριδούλες της σειράς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάρε τον έναν και χτύπα τον άλλον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Αρχιεπισκοπή Αθηνών ανήκει ουσιαστικά στον ακέραιο ιεράρχη Θηβών Ιερώνυμο. Ήταν ο επικρατέστερος υποψήφιος το 1998 και τον εξουδετέρωσαν, με βαριά συκοφαντία και άτιμες μεθοδεύσεις, ο Χριστόδουλος σε συνεργασία με τον άλλο συνυποψήφιο, τότε Αλεξανδρουπόλεως και τώρα Θεσσαλονίκης, Άνθιμο. Αξίζει να μελετήσει ο αναγνώστης την ακόλουθη επί του θέματος επιφυλλίδα του καθηγητή Χρήστου Γιανναρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαθημερινή 13-2-05. Eπίκεντρο η «τυρεία»
H έρευνα για τη διαπλοκή δικαστών, δικηγόρων και ρασοφόρων σε κυκλώματα διαφθοράς στον χώρο της Δικαιοσύνης, συνεχίζεται. Xρειάζεται χρόνος για να αποδειχθούν πράξεις εγκληματικές, να καταλογιστούν ευθύνες. Mόνο για ένα θέμα, ώς αυτήν την ώρα, έχει επαρκή στοιχεία ο νοήμων πολίτης: Για να πεισθεί ότι ο από Δημητριάδος Xριστόδουλος εξελέγη Aρχιεπίσκοπος Aθηνών και Πάσης Eλλάδος, με τρόπο όχι εκκλησιαστικό.
O ρεαλισμός της τηλεοπτικής εικόνας κατέδειξε ότι η εκλογή του κατορθώθηκε, επειδή εξουδετερώθηκε ηθικά, με μεθοδευμένη κατασυκοφάντηση, ο σημαντικότερος από τους συνυποψηφίους του: ο Mητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας Iερώνυμος. Eξυφάνθηκε αυθαίρετα η κατηγορία (με απίστευτου θράσους στρέβλωση των πραγματικών δεδομένων) ότι ο Iερώνυμος ήταν υπεύθυνος για εγκληματική διαχείριση τεσσάρων δισεκατομμυρίων δραχμών, που χορηγήθηκαν τότε στην Eκκλησία της Eλλάδος από ευρωπαϊκά προγράμματα.
Tην καταγγελία του εγκλήματος κατέθεσε στη Σύνοδο ο τότε Mητροπολίτης Aλεξανδρουπόλεως Aνθιμος. Στον ίδιο ανατέθηκε να μετέχει και στην εξεταστική του θέματος επιτροπή – ο καταγγέλλων έγινε και ανακριτής και δικαστής! Bέβαια, έρεισμα της κατηγορίας δεν βρέθηκε, τα χρήματα ήταν άθικτα, το πόρισμα δεν μπορούσε παρά να είναι απαλλακτικό για τον Iερώνυμο. Oμως, παρ’ όλα αυτά, ο Aλεξανδρουπόλεως πεισματικά καθυστέρησε την κατάθεση και δημοσίευση του πορίσματος, ώστε η αρχιεπισκοπική εκλογή να διεξαχθεί με επικρεμάμενη τη ζοφερή υποψία για τον Iερώνυμο. (Kατανοεί τώρα σαφέστατα ο νοήμων πολίτης, πώς και γιατί θεωρήθηκε αυτονόητη η μετέπειτα «προαγωγή» του Aλεξανδρουπόλεως Aνθίμου στη Mητρόπολη Θεσσαλονίκης).
Yπάρχουν πολίτες με μνήμη και δεν ξεχνούν την περίεργη ως κομήτη εμφάνιση, δύο περίπου χρόνια πριν από την αρχιεπισκοπική εκλογή, ενός περιοδικού με τον τίτλο «Δρώμενα»: Hταν αυτό που δημοσιοποίησε (και συντήρησε για καιρό εμφατικά στη δημοσιότητα) τη στημένη πλεκτάνη για την ηθική εξόντωση του Θηβών και Λεβαδείας. Tο περιοδικό σταμάτησε την έκδοσή του αμέσως μόλις κατορθώθηκε η εκλογή Xριστοδούλου. Θα σήμαινε πολλά να δημοσιοποιηθούν τα ονόματα: ποιοι ήταν οι χρηματοδότες, ποιοι οι συντάκτες του περιοδικού.
Mε την ενάργεια της τηλεοπτικής εικόνας κατατέθηκαν τώρα μαρτυρίες και τεκμήρια συγκλονιστικά: H αδελφότητα της «Xρυσοπηγής», παράλληλα με τη συνοδική διερεύνηση των οικονομικών «εγκλημάτων» του Iερωνύμου, πίεζε τις ανώτατες δικαστικές αρχές να επέμβουν αυτεπαγγέλτως και να προφυλακίσουν τον Iερώνυμο πριν από την αρχιεπισκοπική εκλογή. Mαρτυρήθηκε σχετικό προφορικό διάβημα του Mητροπολίτη Kαλαβρύτων Aμβροσίου, συνοδευόμενου από βουλευτή του ελληνικού Kοινοβουλίου. Kαι δημοσιοποιήθηκε κείμενο επιστολής προς τον τότε πρόεδρο του Aρείου Πάγου, άλλου (εξωκλιματικού) Mητροπολίτη. Mε το οποίο κείμενο διαβόητος, υπόδικος σήμερα ρασοφόρος, εξεβίαζε τον Θηβών και Λεβαδείας σε παραίτηση από την υποψηφιότητά του.
Oι απαιτήσεις και εξαγγελίες για «κάθαρση» του κλήρου θα μείνουν «επικοινωνιακά» τεχνάσματα, αν δεν δικαστεί από συνοδικό δικαστήριο η κραυγαλέα στα εκκλησιαστικά χρονικά περίπτωση «τυρείας» που ενσαρκώνεται στην αδελφότητα της «Xρυσοπηγής»: Φατριαστική συσπείρωση κληρικών με στόχο να γίνουν όλοι επίσκοποι, αλλά και να καταλάβουν τη διοίκηση της Eκκλησίας, έστω και εξοντώνοντας ηθικά όσους θα μπορούσαν να σταθούν εμπόδιο στον δρόμο τους. Eκεί, στην απροσχημάτιστη «τυρεία», μοιάζει να είναι το επίκεντρο των πρόσφατων δεινών της ελλαδικής Eκκλησίας.
Προβάλλεται ωστόσο η αντίρρηση ότι δεν είναι οπωσδήποτε υπεύθυνος ο Aρχιεπίσκοπος Xριστόδουλος για πιθανά κυκλώματα που, ίσως και εν αγνοία του, τον ήθελαν σε αυτήν τη θέση και αγωνίστηκαν για να την κατακτήσει. Δεν φταίει ο ίδιος, αν συμφέροντα κομματικά, επιχειρηματικά ή όποιας ιδιαιτερότητας «ποντάρησαν» στο πρόσωπο και στις ικανότητές του για να ικανοποιήσουν δικές τους σκοπιμότητες.
H ένσταση είναι κατανοητή αλλά όχι πειστική, αφού όλα έδειξαν από την πρώτη στιγμή ότι ο Aρχιεπίσκοπος Xριστόδουλος δεν είναι από τις περιπτώσεις που αφήνονται να χρησιμοποιηθούν – ξέρει καλά τις εκκοσμικευμένες μεθόδους και πρακτικές για να ασκηθεί απολαυστικά η εξουσία. Eντυπωσίασε αμέσως η ταχύτητα και η άνεση αναστροφής (σχεδόν καθημερινής) με τις διασημότητες του προσκηνίου και του παρασκηνίου, η φανερή μέθη από τη δημοσιότητα και η άπληστη εκζήτησή της. Συντομότατα έγινε φανερή η αδιαφορία για την ποιότητα, ο συνεπαρμός μόνο από τη δύναμη και το κυνηγητό των εντυπώσεων.
Mε αυτές τις προτεραιότητες συγκροτήθηκε το αρχιεπισκοπικό «περιβάλλον» για να εξελιχθεί σε εκρηκτικό φυτώριο θρασύτητας «εκπροσώπων» αναίδειας επηρμένων νεοσσών. O κλήρος της Aρχιεπισκοπής έμεινε εξορισμένος και παγερά αγνοημένος από τον επίσκοπό του, προκλητικά περιφρονημένος από τους πραιτωριανούς της αυλής αμιλλώμενους σε προσφορά λιβανωτού προσωπολατρίας, σε κομπασμό εξουσιαστικής αλαζονείας. Kαι διευρύνεται συνεχώς η αυλή των πραιτωριανών με πληθωρικές χειροτονίες άγαμων μειρακίων, που περιβάλλονται αυθωρεί εξουσιαστικά οφφίκια και εμφυτεύονται «προϊστάμενοι» ενοριακών ναών, δυναστεύοντας πολιούς πρεσβύτες.
Aν υπάρχει ακόμα «λείμμα» συνείδησης του εκκλησιαστικού γεγονότος στο σώμα των επισκόπων της ελλαδικής Eκκλησίας, αν δεν έχει ολοκληρωτικά αλλοτριωθεί το εκκλησιαστικό γεγονός σε φυσιοκρατική «επικρατούσα θρησκεία», τότε αναπόφευκτα θα τεθεί, επιτέλους, πρόβλημα αρχιεπισκόπου. Eπιβάλλεται να τεθεί, έστω και μόνο με αφορμή την πρόσφατη αρχιεπισκοπική δήλωση για την «κάθαρση» που το τηλεοπτικό κοινό απαιτεί.
«H Eκκλησία είναι δύναμη του Eλληνισμού και ψυχικό αποκούμπι του λαού μας. Γι’ αυτό και όλοι οφείλουμε με τρόπο θετικό να την προστατεύσουμε» – έτσι άρχιζε η δήλωση. Nαι, η Eκκλησία για τον Aρχιεπίσκοπο δεν είναι ευ-αγγέλιο ελπίδας, ούτε φωτισμός νοήματος της ύπαρξής μας. Δεκανίκι του εθνικισμού είναι και αποκούμπι για τα ψυχολογικά μας ορμέμφυτα. Aυτή και μόνο η δήλωση δηλώνει έκπτωση ασύγκριτα πιο απελπιστική και από την πιο κραγμένη αμαρτωλότητα διεφθαρμένων ρασοφόρων. O αποπροσανατολισμός από την αλήθεια της Eκκλησίας: αυτό είναι η «Xρυσοπηγή».
Για την αντιγραφή
Χθόνιος
ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ είναι παλιό. Πού ανήκει η Εκκλησία; Στον Θεό ή στα ανθρώπινα; Ανήκει στον Θεό για όσους τη βλέπουν μεταφυσικά. Ανήκει στα ανθρώπινα για όσους διαβλέπουν στη φυσική της υπόσταση μια διοικητική δομή που ασκεί εξουσία και διαχειρίζεται χρήμα. Είναι, άλλωστε, τυχαίο που το ελληνικό Σύνταγμα μεταχειρίζεται Εκκλησία και Κράτος ως σιαμαία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΕΞΕΛΙΞΗ της ασθένειας του Αρχιεπισκόπου αποτελεί προσωπικό δράμα. Συγχρόνως όμως επαναφέρει το προαναφερθέν δίλημμα. Αν η Εκκλησία ανήκει στον Θεό, τότε δεν τίθεται θέμα διαδοχής όσο ο Χριστόδουλος δοκιμάζεται. Αν όμως η Εκκλησία είναι νομικός οργανισμός, μπαίνει θέμα αναπλήρωσης του Μακαριωτάτου εφόσον αδυνατεί να ασκήσει τα καθήκοντά του. Είναι ζήτημα τακτ αν θα το πουν οι άλλοι ή αν, από ευθιξία, θα το θέσει ο ίδιος.
ΣΤΟ ΤΕΝΤΩΜΕΝΟ αυτό σχοινί ισορροπεί ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος, αλλά και όσοι τον επικρίνουν. Δεν χρειάζεται να έχει ανάψει κανείς πολλά κεριά για να γνωρίζει πως ο Άγιος Ζακύνθου, όπως τον προσφωνούν τα κανάλια, είναι ο αντι-Χριστόδουλος. Αν βάζει άμεσο θέμα διαδοχής, έχοντας τη νομιμοποίηση του ράσου, είναι για να προκαλέσει το σύστημα της Αρχιεπισκοπής που βγήκε ήδη στα κεραμίδια των τηλεοράσεων.
ΟΣΟΙ ΣΤΗΛΙΤΕΥΟΥΝ το «ανίερο» των παρεμβάσεων Ζακύνθου, επικαλούνται τη μεταφυσική. Μόνον ο Θεός μπορεί να αφαιρέσει από τον Αρχιεπίσκοπο τον θρόνο του, κι ας εξελέγη με ψήφους της Ιεραρχίας. Ωστόσο, πίσω από τη θεοσεβούμενη αυτή επιχειρηματολογία κάποιοι άλλοι διαβλέπουν ανθρώπινες αγωνίες. Και λένε πως ο Χριστόδουλος εγγυάται, με το πολιτικό εκτόπισμά του, τη διαχείριση των οικονομικών της Εκκλησίας ακόμη και εκεί που ίσως υπάρχουν αδυναμίες. Ο επόμενος Αρχιεπίσκοπος μπορεί να μη θέλει ή να αδυνατεί να προσφέρει αντίστοιχη κάλυψη.
ΑΠΟ ΤΗΝ εσωτερική αυτή σκοπιά, η διαδοχή απαιτεί λεπτούς χειρισμούς - και οι λεπτοί χειρισμοί θέλουν χρόνο.
Η σημερινή κυβέρνηση έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα: ουδείς ασχολείται μαζί της. Η μισή Ελλάδα τσακώνεται για το ΠαΣοΚ. Και η άλλη μισή συμπάσχει με τον Αρχιεπίσκοπο. Η κυβερνητική δραστηριότητα σχεδόν απουσιάζει από την επικαιρότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό δεν εμποδίζει βεβαίως την κυβέρνηση να κυβερνά με τις γνωστές επιδόσεις της. Μέσα σε έναν μήνα από τις εκλογές κατάφερε να επιβεβαιώσει τον προεκλογικό εαυτό της σε τουλάχιστον πέντε διαφορετικά ζητήματα.
* Στο πετρέλαιο θέρμανσης όπου ούτε ήξεραν ούτε έμαθαν πότε και τι πρέπει να κάνουν.
* Στα ακίνητα όπου έχει κυριολεκτικώς παγώσει η αγορά έως ότου κατασταλάξει η κυβέρνηση σε συγκεκριμένες αποφάσεις.
* Στην αναθεώρηση του ΑΕΠ όπου έπεσαν έξω- και προφανώς δεν φταίει η Στατιστική Υπηρεσία.
* Στην Παιδεία όπου πήραν πίσω τον νόμο Γιαννάκου και ουδείς γνωρίζει τι ισχύει και τι δεν ισχύει στα πανεπιστήμια.
* Στον νέο προϋπολογισμό ο οποίος τους επεστράφη ως απαράδεκτος από τον κ. Αλμούνια.
''PASOK poisonous''
τουλαχιστον να ειναι ενας ηπιος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί και εξαιρετικοί μου φίλοι .
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόλις επέστρεψα από μια ολιγοήμερη αναγκαστική απομάκρυνση από το χώρο του φιλόξενου μας blog και με μεγάλη χαρά σας απευθύνω ένα θερμό χαιρετισμό. Με πολύ χαρά επίσης είδα τον περιορισμό που επέβαλε η διεύθυνση του blog μας στα ανώνυμα , απρεπή και συκοφαντικά σχόλια αθλίων και ψυχοανομαλων …..
Παρακάμπτοντας τα εσωκομματικά γεγονότα και τις κοκορομαχίες σε επίπεδο κορυφής για την ηγεσία του κόμματος μας στην οποία μάχη αν και έχω πλέον διαμορφώσει άποψη δεν συμμετέχω , εγώ συνεχίζω και θα αναλίσκομαι όπως κάθε αγνός ΠΑΣΟκος στα πεπραγμένα και της ημέρες της αθλίας διακυβέρνησης που μας έλαχε. Έχω να σημειώσω τα παρακάτω μετά τις τελευταίες διεθνείς επιτυχίες του «γίγαντα» της οικονομίας μας..
Αλήθεια ποιος άλλος υπουργός Οικονομικών και σε ποια κυβέρνηση που θα σεβόταν τον εαυτό της στοιχειωδώς θα έστεκε στη θέση του, μετά τα χουνέρια που έπαθε ο κ. Αλογοσκούφης τελευταία; Είχε ανακοινώσει ότι το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) είχε καταγράψει θεαματική αύξηση κατά 25% και ενώ πανευτυχής φανταζόταν τον εαυτό του να ποζάρει σαν ο υπουργός που θα «μείωνε» το δημόσιο χρέος σε ποσοστό του ΑΕΠ κάτω από το 100% και ο οποίος θα εξαφάνιζε το έλλειμμα του προϋπολογισμού, πήρε μια πανταχούσα από την ΕΕ η οποία του λέει ότι οι λογαριασμοί του είναι... «σύλλαθος»! Την ίδια ώρα, αναγκάστηκε να πάρει πίσω και μεγαλοφυείς ιδέες του για την επιστροφή του φόρου από τις ενοποιημένες τιμές καυσίμων, οι οποίες θα εστοίχιζαν σε μόνιμη ουρά έξω
από τις εφορίες, εκατομμύρια καταναλωτές που θα αγωνιζόντουσαν να εισπράξουν την επιστροφή του φόρου για το πετρέλαιο θέρμανσης!
Δεν νομίζω ότι χρειάζονται παραπέρα αποδείξεις ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα πρόγραμμα και οι υπουργοί της δεν έχουν κανένα σχέδιο. Εξαγγέλλουν ότι πρόχειρα και βιαστικά γράφουν… επί γονάτων κοινώς στου «κασίδη το κεφάλι» Αλίμονο μας…και είμαστε στην αρχή…
Με εκτίμηση
babis
Όταν γράφετε ότι ο τάδε έχει "μεγάλο έργο" τί εννοείτε που έχει σχέση με τη θρησκεία και τη σωτηρία της ψυχής; Έκαναν δηλαδή διπλές και τριπλές προσευχές, λιτανείς και αγρύπνιες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός αν εννοείτε ότι έκαναν ένα γηροκομείο ή ένα παιδικό σταθμό και τέτοια, οπότε θα σας πω ότι αυτά καλώς μεν έγιναν, αλλά είναι υποχρέωση του κράτους να τα κάνει και κακώς επιφίενται στην καλή θέληση της μιας ή της άλλης οργάνωσης. Δηλαδή, ο Ερυθρός Σταυρός που προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες έπρεπε να έχει επικεφαλής κάποιον με ράσα και να ασχολείται ο κόσμος με την υγεία του και ποιος θα εκλεγεί κλπ κλπ; Και είμαι βέβαιος, ότι οι περισσότεροι εδώ έχουν ζήσει την προστασία του Ερ.Στ., των παπάδων μάλλον κανείς... Όταν πεθάνει και βλέπουμε.
Αν, όμως, εννοείτε ότι το "μεγάλο έργο" έγκειται στον αριθμό εικόνων που άρχισαν να κλαιν με μαύρο ή κόκκινο δάκρυ (σε μια περίπτωση αποδείχθηκε μαρμελάδα) ή πόσα πτώματα που δεν λιώνουν εκτέθηκαν για προσκήνυμα με τόσες εισπράξεις ή πόσοι άγιοι της περιοχής έκαναν τόσα και τόσα θαύματα, τότε σαφώς πρόκειται για "μεγάλο έργο" ξεφτίλας της κοινωνίας και του κράτους και όλων αυτών που στηρίζουν αυτές τις πρακτικές παραπλάνησης των ανθρώπων.
Και να μην ξεχνάμε, όλοι στη ΝΔ (εκτός της Γιαννάκου) είναι υποτακτικοί κάποιου μητροπολίτη, ίσως να είναι και άλλο πράγμα, οι περισσότεροι ΠΑΣΟΚοι είναι επίσης στενά φιλαράκια με παπάδες με κυριότερους τον Γιωργάκη και τον Μπένυ, στο δε ΚΚΕ κατοικοεδρεύει η Κανέλλη, η οποία είναι εθνικο-θεούσα και μαλακώνει λίγο το σκληρό μαρξιστικό μήνυμα (λέμε και καμιά μλκία) του ΚΚΕ. Καλά, εδώ εξαιρείται επαινετικά ο ΣΥΝ και μπράβο του, την επόμενη φορά θα τον ψηφίσω κιόλας.
Σκατοπαπαδαριό!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μητροπολίτης Σπάρτης Ευστάθιος έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι δεν ενδιαφέρεται. Όσον αφορά τον Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαο αυτά που αναφέρετε (Φιλόδοξος Ιεράρχης ... ο οποίος προσπαθεί μέσω πολιτικών, κυρίως, διασυνδέσεων να εισέλθει στο στάδιο των επίδοξων διαδόχων) είναι πράγματα που δεν ταιριάζουν με το ήθος του. Τέλος ο Νικοπόλεως Μελετίος εκτός του ότι τον άφηνει και τον αφήνε παγερά αδιάφορο να διεκδικήσει τη θέση του αρχ/που, είναι μέγάλος σε ηλικία και έτσι εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να διεκδικήσει την θέση του αρχιεπισκόπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήη λογικη λεει οτι ο βενιζελος ειναι
ΑπάντησηΔιαγραφήανικανος να νικηση τον καραμανλη.
εχει μαζι του
ολες τις εφημεριδες και καναλια.
αντιπαλο εναν ηττημενο και απαξιωμενο ηγετικα γιωργο,
και εχει κανει τοσες γκαφες που
κινδυνευει να χαση.
τωρα που δοκιμαστηκε σε εκλογικο
αγωνα υπο πιεση αποδειχθηκε ανικανος.
σε δευτερο ρολο καλος ειναι.
αποκλειεται να νικηση αυτος τον
καραμανλη.
αλλο μπλα μπλα στα τηλεοπτικα παραθυρα και αλλο ηγετης.
οταν οι νταβατζηδες σχολιαζουν τα προσοντα του βενιζελου λενε..
"λιγος αλλα υπακουος".
ο λαος δεν θα ψηφιση ποτε εναν
αχυρανθρωπο.
συμφωνω οτι και ο γιωργος ειναι
λιγος.
ο παπανδρεου εχει λιγες ελπιδες να κερδιση τον καραμανλη.
ο βενιζελος καμμια.
τελεια και παυλα.
Μπορεί οι φιλοδοξίες να είναι θεμιτές, αλλά σ΄αυτή την περίπτωση-και τούτη την ώρα της δοκιμασίας του αρχιεπισκόπου-"όποιο αρνί βγαίνει απ΄το μαντρί της σιωπής και των χαμηλών τόνων, το τρώει ο λύκος της αποδοκιμασίας". Πέραν των εικονιζομένων, υπάρχουν και άλλοι ικανοί. Οι καλώς γνωρίζοντες τα εκκλησιαστικά πράγματα θεωρούν ότι επί του παρόντος και με δεδομένους τους συσχετισμούς στην Ιεραρχία, ουδείς γνωρίζει σε ποιό σημείο θα καθήσει η "μπίλια"...Το μόνο που γνωρίζουν και γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται να επαναληφθεί ο οργιώδες παρασκήνιο των παραμονών της εκλογής Χριστοδούλου. Νάναι καλά ο άνθρωπος. Κι όταν αποφασίσει ό,τι αποφασίσει ο Θεός, τότε το ξαναβλέπουμε το πράγμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως το ρεπορτάζ του "μεγάλου ιερομνήμονος" (οφικίου που απονέμεται από Πατριαρχεία σε λαϊκούς, δηλαδή σε πολίτες)είναι πολύ καλό και αποτυπώνει με τη μέγιστη δυνατή πληρότητα το profile των εικονιζομένων ιεραρχών κα των επιρροών εντός Συνόδου. Εκτός?
Ποιος από όλους αυτούς τους δεσποτάδες έδωσε λεφτά για τους πυρόπληκτους είτε δικά του είτε από την τεραστια περιουσία της Εκκλησίας?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλη aυτή η ιστορία με τους δημοσιογράφους και τους γιατρούς στα κανάλια είναι εμμετική. Που είναι ο Ιατρικός Σύλλογος; Πού είναι η ΕΣΗΕΑ; Πού είναι η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων;
ΑπάντησηΔιαγραφήότι συμβαίνει στο πασοκ, όπου τρώγονται για την κουτάλα οι φασιστοβενιζελικοί με τους αμερικανόφιλους παπανδρέου, το ίδιο έργο θα παίξει και στην εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήμόνο που στο πασοκ, τα γέλια είναι περισσότερα
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=839317&lngDtrID=252
ΑπάντησηΔιαγραφήXAKERS STO IN.GR
ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Καμαρώστε τον ..."Άγιο" Ζακύνθου
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://tv-politicalwatcher.blogspot.com/
http://s3.bitefight.gr/c.php?uid=32482
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ
οποιος και να βγει τα ιδια σκατα θα ειναι
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπαδες και χωροφυλακες το ιδιο ειναι
πως θα καταφερουμε να τους ξεφορτωθουμε απο την πλατη μας ειναι το προβλημα
ΓΙΩΡΓΑΡΟΣ ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ ΚΑΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ
11/10/07
Χ.Α.Α. 5270 !! ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Ο Θαυματοποιος το εβαλε αμετι
μοχαμετι να μας δωσει πισω και
κατι παραπανω, οτι μας αρπαξαν(με
αδελφιστικο τροπο)τα πρασινα λαμογια.
Τα ζαλισμενα κοτοπουλα, 16/09/07 γαρ, σωνει και καλα κλαινε γιατι
η αναθεωρηση του ΑΕΠ ηταν μονο 9%
και οχι 25%. Εμ δεν κλαινε για
αυτο,κλαινε για το μπουρδελακι
τους στη Χαρ.Τρικουπη.
Σκουζει το αλλο κοτοπουλο γιατι
ανεβηκε το ψωμι 20 λεπτα, λες και
δεν ξερει το κοτοπουλο οτι διεθνως
η τιμη του σταριου διπλασιαστηκε.
Οι Κινεζοι βαρεθηκανε το ρυζι, θελουν και ψωμι. Συντροφε δεν
πειραζει ας παρουν και κανενα
ευρωπουλο αυτοι που τους σκιζατε
τα λαστιχα των τρακτερ και τους
ριχνατε ζαχαρη στα ρεζερβουαρ.
ΕΓΩ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΑΠΟ ΕΣΑΣ
ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΞΑΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΠ, ΠΟΤΟ ΚΑΙ ΠΟΣΟ??
Ο Μαλακας(που τωρα ομως πινει πρασινο αιμα) που δεν προσεχε
Εγω προτεινω τον πατερα Αβερκιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.adelfopoiemenoi.blogspot.com/
7:06 είσαι μέγας μλκς.
ΑπάντησηΔιαγραφή