GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Σκάνδαλο το «ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΘΗΝΑ – 2007»...

όπως το περιγράφει ο συγγραφέας ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΙΜΙΤΖΗΣ που το έζησε από κοντά. Αποσπάσματα από το μηνιαίο περιοδικό της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩ...

όπως το περιγράφει ο συγγραφέας ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΙΜΙΤΖΗΣ που το έζησε από κοντά. Αποσπάσματα από το μηνιαίο περιοδικό της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ eeths@otenet.gr

Στις 15/5 ήρθε στην ΕΕΘΣ ένα fax από το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, που μιλούσε περιληπτικά για το σκεπτικό του παραπάνω θέματος. Το ΔΙΘ (Πρόεδρος ο κ. Μαρμαρινός), ενεργεί με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ και του Οργανισμού Ελληνικού Πολιτισμού. Το σκεπτικό είναι: Το «ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΘΗΝΑ – 2007» έχει σκοπό να παρουσιάσει παραστάσεις της τρέχουσας θεατρικής περιόδου σε ξένους καλεσμένους από όλον τον κόσμο. Τις παραστάσεις εκλήθηκαν να παρακολουθήσουν πρόσωπα διεθνούς προβολής .
Προσήλθαν τελικά 14, όπως διευθυντές φεστιβάλ, κριτικοί θεάτρου, διευθυντές πολιτιστικών φορέων που έχουν τη δυνατότητα μετάκλησης παραστάσεων. Σκοπός της δράσης να οδηγήσει σε διεθνείς συνεργασίες και σε πρόσκληση των ελληνικών παραστάσεων σε διεθνείς συναντήσεις και φεστιβάλ. Σκοπός επίσης του «Σ.Α. – 2007» είναι να δημιουργηθεί ηλεκτρονικό αρχείο παραστάσεων.
Με σύνθημα «Το σύγχρονο ελληνικό θέατρο και η διεθνής σκηνή» (προσέξτε το απίστευτο πρόγραμμα!) μας προσκαλούσαν να το παρακολουθήσουμε απ’ την αμέσως επομένη (16/5) ως πιλοτικό «θεατρικό σήμερα στην Αθήνα» και το οποίο θα παρακολουθούσαν επίσης και οι 14 διακεκριμένοι ξένοι του παγκόσμιου θεάτρου (ερευνητέον, βέβαια και το «διακεκριμένοι»):
16/5
(1) Other Side, του Ντουκόφσκι, απ’ την Εταιρεία Θεάτρου «9 και κάτι».
(2) «Βρετανικός» του Ρακίνα απ’ την Εταιρεία Θεάτρου Altera Pars
17/5 (3) Μ’ ένα καράβι φορτηγό – Βασισμένο σε γράμματα των Μαράτου, Καβαδία,
Κόντογλου και Ε.Α. Πόε, της Εταιρείας Θεάτρου «Πασπαρτού»
(4) «Δάφνης και Χλόη, ένα ταξίδι αναψυχής»
(5) «Η Γκόλφω» του Περεσιάδη, ως «Golfo 2.3 beta» (!!!).
Απόλυτο δικαίωμά τους να λένε τη Γκόλφω όπως θέλουν. Ομάδες θεάτρου είναι, πειραματίζονται. Το ερώτημα παραμένει, αν εκπροσωπούν αποκλειστικά το σύγχρονο ελληνικό θέατρο; Το έργο γράφτηκε το 1893….. Έμαθαν οι Ξένοι τι χαλασμός και κοχλασμός γίνεται στα θέατρα της Αθήνας με τις 150 σκηνές και τα «300» εναλλασσόμενα έργα, με αυτή τη «Γκόλφω»;; {Ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ γράφει στην τακτική του στήλη στα «ΝΕΑ»
(εδώ)}
(6) «Νοσφεράτου Διδόντικους» των Ex Animo –
19/5
(7) «Ο Καλιγούλας» του Καμύ από το Εθνικό.
(8) «Η Τέχνη του κ. Χάρμαν» των Κάρμακαρ και Φαρίν που ούτε λίγο ούτε πολύ προσπαθούσε (επιστημονικά βέβαια) να απενοχοποιήσει ένα στυγερό εγκληματία.
Αυτά είταν τα έργα του ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ..!!
Ένα πρόγραμμα όχι μόνο…σουρεαλιστικό αλλά και κολάσιμο. Μιλάμε για κραυγαλέο σαμποτάζ του σύγχρονου ελληνικού έργου! Το φετινό «πιλοτικό πρόγραμμα» ήταν άστοχο ολοκληρωτικά! Περιμένουμε το επόμενο, και πάλι πιλοτικό, όχι όμως μόνον από τις γεμάτες αδυναμίες δυνάμεις της πρώτης προσπάθειας. Θα πρέπει κατά κύριο λόγο να πάρει μέρος η ΕΕΘΣ με προτάσεις, απόψεις και υποδείξεις, πριν η Επιτροπή αποφασίσει και διατάξει για το νεοελληνικό έργο χωρίς Έλληνες συγγραφείς.
ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΕΜΕΙΣ, ΤΗΣ Ε.Ε.Θ.Σ., ΡΩΤΑΜΕ:
1ον, Το ΥΠ.ΠΟ.και ο κύριος Μαρμαρινός που τους κάλεσε, έχουν την υποχρέωση να μας ενημερώσουν ΠΟΙΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ;;
2ον, Όσο για το θέμα των επιλεγμένων ελληνικών έργων που μεταφράστηκαν,το
μόνο που δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον ήταν το Υπουργείο Πολιτισμού και ο Οργανισμός Προώθησης Ελληνικού Πολιτισμού, τόσο της προηγούμενης Κυβέρνησης όσο και της παρούσης, όπου κατ’ επανάληψη απευθυνθήκαμε και με αλληλογραφία και με προσωπικές επισκέψεις.
Αυτά τα 20 έργα, έτοιμα, πακεταρισμένα και «ετοιμοπόλεμα» ακόμα περιμένουν στοιβαγμένα στην αποθήκη της Εταιρείας μας και με την απαραίτητη ναφθαλίνη για να μην τα φάει ο σκόρος…
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ
eeths@otenet.gr, www.eeths.gr

7 σχόλια

  1. Μπορεί να μας πεί ο οπαδός του ΚΚΕ γιατί δέχθηκε το κόμμα του να εξαγοραστεί από τη ΝΔ? Τριπλασιάστηκε εικονικά η αξία της ΓΕΡΜΑΝΟΣ (δηλαδή του Πάνου Γερμανού, μέλους του πολιτικού γραφείου του ΚΚΕ) για να αγοραστεί από τον ΟΤΕ (δηλαδή κρατικά χρήματα) για να έχει καλυμένα τα νώτα της η ΝΔ. Η συμφωνία είναι, δεν με ενδιαφέρει εμένα τη ΝΔ αν με κατακρίνεις, μόνο όταν λες κάτι για την κυβέρνηση να λες τα ίδια και για το ΠΑΣΟΚ. Με αυτόν τον τρόπο και παραμυθιάζεις τους οπαδούς του ΚΚΕ και με διατηρείς και εμένα τη ΝΔ στην εξουσία.
    Καθαρή οικονομική συναλλαγή, δηλαδή business. Για αυτό τον λόγο πήγαν πριν πενήντα χρόνια στο απόσπασμα και στις εξορίες οι αγωνιστές του ΚΚΕ? Κοίτα βρε κατάντημα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ο γεωργουσόπουλος είναι για τα καπνά... φύρανε επικίνδυνα γι' αυτό του δώσανε και τον πούλο από το σχολείο που δίδασκε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έλληνες Θεατρικοί Συγγραφείς

    είμαστε μαζί σας.

    Άραγε θα μπορέσει κάποιος δημοσιογράφος να μάθει περισσότερα για αυτόν τον Οργκανισμό Προώθησης Ελληνικού Πολιτισμού; Πόθεν τα οικονομικά τους, και ποιές είναι οι... πατρίδες τών μελών του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. AFOU DEN TO KATEHETE TO ANTIKEIMENO TIS TEXNHS, TI ASXOLEISTE KAI XEFTILIZISTE?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΚΛΑΜΑ ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΑΤΣΑΒΟΥ-
    ΡΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑ- ΤΑΞΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΥΦΕΣΗ ΣΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ.
    ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ
    ΤΙΠΟΤΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΕΡΑ-
    ΝΤΕΣ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ ΤΟΥ BANGLADES, NA
    ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΛΑΖ ΚΑΝΑ ΔΥΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ
    ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ
    ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΝΑ ΤΙ ΤΡΑΒΑΕΙ Η
    ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΗ ΔΕΞΙΑ.ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ
    ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ
    ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΤΑΕΙ ΕΥΘΥΝΕΣ
    ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΕΓΚΥΡΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΩΝ
    ΠΑΤΣΑΒΟΥΡΩΝ ΤΟΥΣ.
    ΠΑΣΟΚΟΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΑΤΗ
    ΤΗΣ ΦΥΛΛΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΠΙΒΗΤΟΡΑ ΣΑΣ
    ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ.


    ΠΕΝΤΕΛΗ(95000 στρεμματα με τη μια)
    μετα την αναδασωση του Πασοκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εσύ γιατί 'χεφτιλιζεσε' σε τέτοιο βαθμό;

    Tσακίσου από μπροστά μου, 'Ηαμένο Κορμί', που νόμισες ότι εδώ μέσα μπαίνουν μόνο οι σκουπιδιάρηδες και οι βοσκοί τής Πίνδου, και ότι θα μας τρόμαζες!

    Το Θέατρο δεν είναι εικαστική Τέχνη, αλλά μιά, που προϋποθέτει Πνεύμα που εργάζεται σε υπερυψηλές συχνότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ενα πραγμα μονο εχω να πω.

    Εχω δει τις περισσοτερες παραστασεις απο αυτες που αναφερονται και αρκετες απο αυτες ηταν πολυ καλες πραγματικα, με αποκορυφωμα την Γκολφω που καλυτερη αυτης δεν υπηρχε.
    Ειστε γελοιοι και ασχετοι με το θεατρο ολοι σας που τα γραφεται αυτα τα πραγματα.
    Ο Γεωργουσοπουλος ας μαθει να πλεκει καλυτερα μια και τον πηρανε τα χρονια και αρχιζει να χαζευει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *