GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Τι αδυνατεί να προβλέψει η κάθε Le Monde...

Με αφορμή το άρθρο του Jean Marie Colombani για τον Τύπο και το Διαδίκτυο Του Δήμου Δημητρίου http://dromos.iblogger.org/blog/?p=46 Mετά την...

Με αφορμή το άρθρο του Jean Marie Colombani για τον Τύπο και το Διαδίκτυο

Του Δήμου Δημητρίου
http://dromos.iblogger.org/blog/?p=46

Mετά την ανοιχτή χρήση των δικτύων, και εννοώ κυριολεκτικά ΜΕΤΑ τη χρήση των δικτύων από το κόσμο, συγκεκριμένη χρονολογία, μετά το 1997-98, τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν ιστορικά. Αντί της προγραμματισμένης αναπαράστασης (εννοώ κόμματα, προγράμματα, ιδεολογίες, διαχείριση οικονομίας, διαχείριση κοινής γνώμης, κατασκευές προσωπικότητας), η διάδραση του συνομιλητή, μας επιφυλάσει πράγματα που ουτε τα φανταζόμαστε. Η απάντηση είναι η ισχύς.
Η ισχύς βρίσκεται στην απάντηση που δίνει η “ξανθιά” (:το κάποτε προϊόν - ).
Ο αναγνώστης παύει να παίζει το ρόλο του αναγνώστη, ο θεατής παυει να παίζει το ρόλο του θεατή, ο “συγγραφέας” παύει να παίζει το ρόλο του συγγραφέα, ο διδαγμένος ρόλος της “αυθεντίας” πάυει να παίζει το διδαγμένο ρόλο του, και ο υπάλληλος δεν είναι υπάλληλος στη σκέψη, απλά “παίζει” βιοποριστικο ρόλο.
Οχι μόνο είναι ρομαντικά αφελες να νομίζουμε οτι προηγούνται οι κατασκευές οραμάτων κανόνων και προσώπων , αλλά την απάντηση του διπλανού, δεν μπορούμε ούτε καν να τη φανταστούμε. Σεβασμός στον άλλον, αντί της παραγωγής της προ-αναπαράστασης του. Τα αναπαραστατικά κλαν, οι ιεραρχίες πατριαρχικού τύπου πεθαίνουν.
Προσπαθούν να κρατήσουν τη κυριαρχία, με αυτό που ευτελιζεται σε κάθε δικτυοκουβέντα: τις αναπαραστατικές τεχνικές.
Τίποτε δεν αναπαριστά το κόσμο, αντίθετα, είναι οι ιδιες οι πράξεις του κόσμου που δείχνουν.
Ομως, πράγματι, χρησιμοποιώντας την αναπαραστατική τεχνολογία σκέψης, δεν μπορούμε να βλεπουμε τίποτε άλλο παρα αναπαραστάσεις. Γιατί με τεχνολογίες βλεπουμε, κατανοούμε, ζούμε. Και οι αναπαραστατικές τεχνολογίες σκέψης, αποτυγχάνουν σε τούτο ακριβώς: όπως και αν χρησιμοποιήθουν οι αναπαραστάσεις, δεν μπορούν να κάνουν κριτική στον εαυτό τους. Μα έτσι, μα αλλιώς.
Η ίδια η πρακτική δείχνει πως η κριτική έρχεται απο άλλες τεχνολογίες. Οι αναπαραστικοί αναγκαστικά ψάχνουν για νέες αναπαραστάσεις σήμερα. Και δόστου να εμπλουτίσουν το ίδιο βιολί: κόμματα, νεα κομματα, αναπαραστατική δημοκρατία, συμμετοχική δημοκρατία, συσπειρωτική δημοκρατια, σινεμά τραγούδια και φεστιβαλ, νέα εφημερίδα, νέα περιοδικά, νέα glamour, σημαίες, συμβολισμούς και συμβολισμούς και συμβολισμούς, … κενού περιεχόμενου. Ο κόσμος έφυγε. Οι αναπαραστατικοί όσο χρησιμοποιούν την αναπαράσταση σα μέσο έκφρασης θα αδυνατούν να δουν ακόμη και το οτι παραμένουνε στη αλαζονεία της αναπαραστατικής εξουσιας.
Αλλαγή, μετά τη χρήση των δικτύων απο τον ανώνυμο, σημαινει αλλαγή τεχνολογίας παραγωγης σκέψης. Που δεν προϋπάρχει.

16 σχόλια

  1. Αναθεμα και αν καταλαβα τιποτα απο οσα γραφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κείμενο αυτό το υπογράφω με τα δύο χέρια.
    Σημειώστε, πόσο φαιδρός είναι ο διαχωρισμός που ακόμη κυριαρχεί στη ρητορεία της πλειονότητας των μελών του πολιτικού μας συστήματος, ο οποίος υποκριτικά αν και ασυνείδητα, σε μεγάλο βαθμό, διακρύνει την πολιτική πράξη και πρακτική από την επικοινωνία και τα μέσα που χρησιμοποιούνται για τη πραγμάτωση της τελευταίας!
    Δεν υπάρχει πλέον εικόνα ( image), αλλά μόνο μια νοητική πραγματικότητα (mental picture), η οποία έχει βαθύτερη διάσταση στη συνείδηση και μεταβάλλεται πολύ δυσκολότερα. Όλα πλέον είναι Μορφές ( Gestalt), και η ουσία δραπέτευσε από τον έλεγχο των αισθήσεων και της λογικής και εγκαταστάθηκε στο «χώρο της εντύπωσης» και της αφαιρετικής απεικόνισης.
    Κάπου εκεί αναζητήστε και την πολιτική στην αντι-ιδεολογική και αντι-πολιτική εποχή που σιγά-σιγά κυριαρχεί στο δυτικό ημισφαίριο.
    Ο ΑΓΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλτατε ΑΓΙΕ,
    Όταν λοιπόν εγώ λέω ότι στο παγκοσμιοποιημένο, διαδικτυομένο περιβάλλον δεν έχουν θέση οι παραδοσιακές ιδεολογικές προσεγγίσεις και οι αποκρυσταλλώσεις της κλασικής πολιτικής οικονομίας, εσύ γιατί επιμένεις ότι δεν βλέπεις το τέλος των ιδεολογιών;
    Όταν εγώ τονίζω ότι ο κόσμος είναι επίπεδος, εσύ γιατί εξακολουθείς να τον βλέπεις στρογγυλό;

    Ο ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλε Αμφιλεγόμενε,
    Η ιδεολογία είναι πολιτισμικό φαινόμενο.
    Συμφωνώ και τονίζω ότι η Παγκοσμιοποίηση –και το διαδίκτυο είναι μια από τις εκφράσεις της - πριν από όλα είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα πολιτισμού.
    Εντός αυτού, του νέου συστήματος, επιμένω, ότι θα πρέπει να αναθεωρήσουμε κοσμοθεωρίες και ιδεολογίες.
    Μη παρασύρεσαι από τη Μορφή. Ότι δεν φαίνεται δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει.
    Θεωρώ ότι ακόμη και η αντι-ιδεολογική προσέγγιση του πολιτικού φαινομένου, στο πλαίσιο της Παγκοσμιοποίησης, καλλιεργεί συγκεκριμένη ιδεοαντίληψη, που επιδρά καθοριστικά στη σύγχρονη ενσωμάτωση των ιδεολογιών στην πολιτική διαδικασία.
    Ο κόσμος, πράγματι, σήμερα, μοιάζει επίπεδος.
    Για το εάν πράγματι είναι ή δεν είναι, όμως, δεν θα αποφασίσει κάποια εξωτερική αντικειμενικότητα, αλλά το δρών κοινωνικό και πολιτικό υποκείμενο.
    Στο ερώτημα αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό τη κότα, εγώ απαντώ… το αυγό.
    Ο ΑΓΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. To διαδίκτυο και τα blogs είναι ίσως η τελευταία ευκαιρία του πολίτη να παρέμβει αποφασιστικά στην διαμόρφωση των αποφάσεων στο νέο παγκοσμιοποιημένο γίγνεσθαι. Παράλληλα με την εποχή που ο "κυρίαρχος των 8" εισβάλλει στα σπίτια και στα μυαλά θεωρώντας ότι μπορεί να επιβάλλει ή στην καλύτερη περίπτωση να επηρεάσει τις πολιτικές εξελίξεις, αρχίζει να αναπτύσσεται μία νέα θεωρία πολιτικής αντίληψης. Η θεωρία της έκθεσης της άποψης του πολίτη που θα εκφράζεται όμως από τον ίδιο και όχι από τους εκπροσώπους του θεσμικούς μη.
    Είναι ίσως η υπέρτατη μορφή δημοκρατίας με τον πλέον σύγχρονο τρόπο και μάλιστα με ένα μέσο τόσο προσιτό και πρόσφορο για ειλικρινή και γόνιμο διάλογο.
    Τα μεγάλα εκδοτικοεργολαβικά κανάλια και εφημερίδες, αποδίδουν σαν σε καρμπόν την δική τους θεωρία πραγματικότητας και προσπαθώντας μέσα από δημοσκοπήσεις με πονηρά ερωτήματα και "ανεξάρτητους" δημοσιογράφους αυθεντίες, να αποδώσουν την αλήθεια κατά την δική τους "άμεμπτη" λογική. Όταν όμως ο α΄ ή β' μεγαλοδημοσιογράφος και εκδότης ανακαλύπτει ότι το δελτίο του υπολείπεται σε τηλεθέαση του Κάτμαν και του Βας-Βας-Βας τότε το παραμύθι του δελτίου του καταλήγει σε κωμωδία και ο ίδιος καταγέλαστος.
    Ο κόσμος ζητάει διάλογο. Ζητάει την γλώσσα της αλήθειας. Δεν έχει την οικονομική ή άλλη δυνατότητα να εκτεθεί σε εκλογές. Μπορεί όμως να στείλει τις απόψεις του στα blogs. Πέρα από δεδομένες συμμαχίες ή πολιτικά ISO κονσερβοποίησης και συγκεκριμένης γλώσσας, ο αποκλεισμένος πολίτης πλέον μπορεί να επικοινωνήσει, να προτείνει, να βελτιωθεί, να αναπτύξει την κρίση του. Η παραγωγή πολιτικής από τα κόμματα σιγά-σιγά βρίσκει τον πιο άξιο αντικαταστάτη της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βρε Βασιλη, προσπαθω να σε παρω στα σοβαρα, αλλα δε μπορω με αυτα που γραφεις, αν και φανταζομαι οτι εχεις και καποια ηλικια. Ποιο ιντερνετ και πρασινα αλογα, το ιδιο ελεγαν ενα φεγγαρι και για τους ραδιοφωνικους σταθμους, σε μια εποχη που το κρατος ηλεγχε πληρως τη ροη των πληροφοριων, και κοιτα πως κατεληξαν σημερα μετα τη γνωστη ιστορια-σηριαλ των αδειων. Φιλε Βασιλη, μην εχεις αυταπατες, απολαυσε την ελευθερια εκφρασης που σου παρεχει το μεσο οσο ακομα προλαβαινεις, γιατι ετσι οπως παει η δουλεια στο ιντερνετ σε λιγα χρονια κουμαντο θα κανουν οι content providers. Οι νταβαδες ελεγχουν τα παντα, θα τη γλιτωσει το ιντερνετ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ.
    ΝΕΕΣ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ..
    ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ.

    μετα την συγκλονιστικη αποκαλυψη για τον τρομερο νταβατζη της δεξιας στην αρτα που εξεδιδε φοιτητριες..
    τον τρομερο τυπο τον οποιο η φοιτητριουλα τον αποκαλουσε στις τηλεφωνικες συνομιλιες ΜΑΛΑΚΑ,ΗΛΙΘΙΟ ΚΤΛ. κανενας σεβασμος στους νταβατζηδες της δεξιας..
    που μας εκανε να απορουμε τι εξωθησε τον μακη στην γελοιοποιηση.
    το σημερινο ΘΕΜΑ δινει την απαντηση..
    ΣΥΝΔΕΕΙ ΤΟΝ ΤΟΠΙΚΟ ΝΤΑΒΑΤΖΗ..ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΦΑΝΟ..

    ΟΡΦΑΝΕ ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΟΠΑΠ ΣΤΗΝ ΙΝΤΡΑΛΟΤ,ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ-ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΚΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βασίλη,
    Το πολιτικό όραμα που έχεις για την ανάπτυξη του διαδικτύου και την παραγωγή πολιτικής μέσω αυτού, είναι μάλλον υπεραισιόδοξο. Λάβε σοβαρά υπόψη την εμπειρική, αναλογική προσέγγιση του 2.19.
    Ας μην έχουμε αυταπάτες το διαδίκτυο ενισχύει την πρόσβαση σε πηγές και πληροφορίες, καθώς και την πολύτιμη αλληλοδραστική επικοινωνία, δεν προσφέρει όμως τίποτε στη συστηματοποίηση της γνώσης και την καλλιέργεια του πολιτισμού και της παιδείας. Προεκτείνει μοναδικά και σε ανυπολόγιστο βαθμό τις αισθήσεις μας, όχι όμως την διάνοιά μας.
    Δίχως τα τρία αυτά στοιχειά (επιστημονική προσέγγιση, πολιτισμό και παιδεία) η πληροφορία μπορεί να καταστεί εύκολα ένας «κοινός τόπος», που θα υποκαθιστά την σημερινή λειτουργία της αυθεντίας στη παραγωγή μαζικών απεικονίσεων, δηλαδή μαζικών ψευδαισθήσεων.

    Ο ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εμπρός στο δρόμο της ρουφιανιάς, της λάσπης, της συκοφαντίας και της τρομοκρατιας που χάραξε ο καρχιμάκης...

    επαναστατικος αγωνας... TOY ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΣΟΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο ΜΑΡΧ ΠΕΘΑΝΕ
    Ο ΛΕΝΙΝ ΠΕΘΑΝΕ
    Ο ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ ΤΟ ΙΔΙΟ.
    ΚΑΡΧΙΜΑΚΗ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ..

    ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

    5:42 μμ


    Ανώνυμο said...
    ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΑΜΠΟΤΑΡΕΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ,ΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΑ ΟΜΟΛΟΓΑ.
    ΜΗΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΤΕ ΤΙΣ ΜΙΖΕΣ ΠΟΥ ΠΗΡΑΤΕ ΟΣΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΤΕ ΣΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ.
    ΟΣΟΙ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΤΕ ΜΙΖΕΣ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΗΤΕ.
    ΜΗΝ ΠΡΟΔΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΣΟΣΙΑΛΗΣΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ.
    Η ΜΙΖΑ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΗ,ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΕΙ Η ΔΕΞΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. το σκληρο ροκ χρεοκοπησε..
    το τρομοκρατικο ροκ ερχεται..

    επαναστατικος αγωνας..του συστηματος πασοκ.

    στον δρομο που χαραξε το αδελφο κομμα μπααθ οταν εχασε την εξουσια.
    ισλαμικη τρομοκρατια εκει.
    πασοκικη τρομοκρατια εδω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ.
    ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΣΗΜΙΤΙΚΟΥ ΠΑΣΟΚ..ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ.

    3:42 μμ


    Ανώνυμο said...
    ΜΑΛΑΚΙΕΣ.. η ντορα θα ιδρυσει νεο κεντρωο κομμα αλλα ΜΠΑΙΡΟΥ.
    με σημιτες και μητσοτακικους.

    3:45 μμ


    Ανώνυμο said...
    η ντορα πηρε το δακτυλιδι απο τους αμερικανους,κλαμα ο γαπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ρε λαμογια κανενα σκανδαλο για τον γελοιο και αχρηστο ΛΙΑΠΗ δεν θα βγαλετε.
    ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΣΥΛΙΑ ΣΤΟΝ ΛΙΑΠΗ.
    τι συμβαινει.
    ποιος σας εχει επιβαλει σιωπη για τον μαλακα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΤΑΒΑΤΖΗΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΜΑΛΑΚΑ, ΕΛΕΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φίλε 2.19 και Αμφιλεγόμενε, μάλλον εσείς έχετε το δίκιο. Όμως βλέποντας την ολοένα και αυξανόμενη εγκατάλειψη των υπολοίπων μέσων "επικοινωνίας" από τον κόσμο, δικαιούμαι να ελπίζω και να τα βλέπω από την θετική και ίσως υπεραισιόδοξη πλευρά. Όσον αφορά το ραδιόφωνο κάτι γινόταν όσο υπήρχε ο ερασιτεχνισμός και το μεράκι. Τουλάχιστον ερχόσουν σε επαφή. Από τη στιγμή που μπήκαν τα κεφάλαια και οι διαφημιστές, χάθηκε το παιχνίδι.
    Αν κάνεις πάντως μια βόλτα στα blogs και σε ορισμένα sites μπορείς να βρεις αυτό ζητάς στην επικοινωνία, εξάλλου μπορείς και να το φτιάξεις. Η πρόσβαση και οι επιλογές είναι πιο καλές. Και το διαδίκτυο θα αναπτυχθεί πολύ γρηγορότερα απ' ότι φανταζόμαστε. Όταν για παράδειγμα βγουν οι τηλεοράσεις με ενσωματωμένο ίντερνετ σε μαζική πώληση, ουσιαστικά τα κανάλια θα προσφέρονται μόνο για τα σήριαλ, η δε ενημέρωση θα γίνεται από εδώ, εκτός κι αν αλλάξουν μυαλά οι εκδότες.
    Από την άλλη μπορεί και αυτό που ζούμε τώρα να είναι μια ολιγόμηνη παρένθεση, μέχρι να το πάρουν είδηση και το κάνουν ίδιο με τα κανάλια. Ίδωμεν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Философия не даёт ответа на вопрос о смысле жизни, а лишь усложняет его

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *